Volkomen terecht natuurlijkquote:Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024
AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema is genomineerd als beste lokale bestuurder van afgelopen jaar. Dat maakten de organisatoren van de jaarlijkse verkiezing dinsdag bekend.
„Burgemeester Halsema is een voorbeeld voor het openbaar bestuur in deze tijd van polarisatie. Ze treedt daadkrachtig op en ziet de groepen in haar stad die aandacht vragen”, klinkt de motivatie voor haar nominatie.
Spanningen
In 2024 moest Halsema de openbare orde in de hoofdstad bewaken, terwijl daar volop spanningen waren door de oorlog in Gaza. Pro-Palestijnse demonstraties leidden tot vernielingen op de Universiteit van Amsterdam en de verstoring van de opening van het Nationaal Holocaustmuseum en een pro-Israëlische manifestatie op de Dam, een jaar na de terreur van 7 oktober 2023.
Vanwege de broeierige sfeer in de stad, koos Halsema ervoor om flinke veiligheidsmaatregelen te nemen rondom de Nationale Dodenherdenking op 4 mei. Begin november was er een grootschalige klopjacht op Israëlisch voetbalsupporters in de hoofdstad. Dat nieuws ging de hele wereld over.
Standvastig en daadkrachtig
„Burgemeester Femke Halsema is communicatief en daadkrachtig, vinden nomineerders”, schrijven organisatoren Necker en Binnenlands Bestuur. „Daarbij spreken ze hun waardering uit voor haar standvastigheid, ook onder grote uitdagingen en druk. Verder prijzen nomineerders haar reflecterend vermogen op situaties en eigen optredens.”
Andere genomineerden zijn onder anderen burgemeester Jeroen Dijsselbloem van Eindhoven en Han Polman, Commissaris van de Koning in Zeeland.
-----------------------------------------------------------------------------
Let op: bron is de Telegraaf; bericht is dus nog serieus ook![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-bestuurder-van-2024
Waarom ben je trots op haar? Is het jouw verdienste dat ze handelt zoals ze doet?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:38 schreef Starhopper het volgende:
Wat een fantastisch nieuws! Femke Halsema verdient deze nominatie absoluut. Ze is echt een heldin en een voorbeeld van sterk en menselijk leiderschap. Ondanks de enorme uitdagingen en spanningen in Amsterdam heeft ze altijd daadkrachtig en standvastig gehandeld. Haar vermogen om te verbinden en haar moed om moeilijke beslissingen te nemen, maken haar een inspiratie voor velen. Ik ben enorm trots op haar!
Het nieuwsbericht is eigenlijk volkomen ongeloofwaardig en lachwekkend, vandaar. Het zou wat dat betreft inderdaad zo uit de Speld kunnen komen of vanaf Nieuwspaal. En als dit in Israel wordt vernomen denken ze dat we helemaal achterlijk zijn geworden. Een paar maanden geleden werden er onder haar watch nog Jodenjachten gehouden waarvan Dick Schoof in zijn eerste reactie nog onsteld zei "Ik schaam me kapot!!!"quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom zet je dan 'De Speld' in je titel?
---------------------------
Toelichting: TT was aanvankelijk: "De Speld - Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024"
maar die TT is intussen gemodereerd tot de huidige TT
Goeie.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom zet je dan 'De Speld' in je titel?
Toch een mooi bewijs dat dit een grote vuile vriendjespolitiek is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht is eigenlijk volkomen ongeloofwaardig. Het zou wat dat betreft inderdaad zo uit de Speld kunnen komen of vanaf Nieuwspaal. Er ik onderschrijf dat met deze emoticondie ik interpreteer als iemand die helemaal knetter is en die zegt dat dit volkomen terecht is.
Wat mij betreft had ze uberhaupt nooit genomineerd mogen worden, maar het zou me niks verbazen als ze haar die prijs nog geven ook.
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom ben je trots op haar? Is het jouw verdienste dat ze handelt zoals ze doet?
Deed je dat maar eens in alle richtingen niet alleen richting dat enge en hypocriete linkse clubje van je, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?
Jazeker mag dat. Maar jezelf steeds opnieuw inzetten voor een multiculturele maatschappij terwijl diezelfde maatschappij in stukken en brokken rondom jou in elkaar stort, ja dan ben je niet echt goed bezig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?
Niet doorhebben dat user sarcastisch isquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom ben je trots op haar? Is het jouw verdienste dat ze handelt zoals ze doet?
Sure, in heel nederland hebben we last van Halsemaquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:55 schreef Nyamuk het volgende:
Maar dat misbaksel ligt zo'n beetje aan de grondslag van elke vorm van maatschappelijke polarisatie binnnen Nederland.
Dat idioten zoals jij haar niets vinden spreekt alleen maar in haar voordeelquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:55 schreef Nyamuk het volgende:
Maar dat misbaksel ligt zo'n beetje aan de grondslag van elke vorm van maatschappelijke polarisatie binnnen Nederland.
Even teruglezen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:11 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niet doorhebben dat user sarcastisch is![]()
Maar wat doet zij goed dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan e
haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?
Waarvan dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:50 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar wat doet zij goed dan?
Ze maakt overal een puinhoop van.
Ben je achterlijk of doe je achterlijk?quote:
Oke, duidelijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:00 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ben je achterlijk of doe je achterlijk?
Die heeft nu een bestuurlijke functie eldersquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:37 schreef Het_Bokje het volgende:
Fred Teeven voelt zich nu miskend gok ik.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:14 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Die heeft nu een bestuurlijke functie elders
Lekker achter de geraniums blijven Gerdaquote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik had daar ook kunnen staan. Maar ik zou dan wel zo eerlijk geweest zijn om toe te geven dat ik er niks van gebakken had.
Maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik niks met politiek te maken wil hebben.
Not sure if serious...quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:24 schreef recursief het volgende:
Volkomen terecht. Ze houdt zichzelf, haar ambt en haar stad ondanks alle stront die ze over zich krijgt uitgestort met klasse overeind.
Bloedserieus. Je kan het met haar oneens zijn, of haar politieke keuzes verafschuwen, maar dat laat onverlet dat ze in tegenstelling tot schreeuwers als Wilders altijd zeer vaardig, slagvaardig, inhoudelijk en doeltreffend te werk gaat zonder zich ooit te laten verleiden tot het gooien met verbaal vuilinis of mensen persoonlijk af te branden.quote:
Wat heeft ze precies goed gedaan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:38 schreef Starhopper het volgende:
Wat een fantastisch nieuws! Femke Halsema verdient deze nominatie absoluut. Ze is echt een heldin en een voorbeeld van sterk en menselijk leiderschap. Ondanks de enorme uitdagingen en spanningen in Amsterdam heeft ze altijd daadkrachtig en standvastig gehandeld. Haar vermogen om te verbinden en haar moed om moeilijke beslissingen te nemen, maken haar een inspiratie voor velen. Ik ben enorm trots op haar!
Oh ja, en dat ze in veel gevallen heeft gefaald in haar aanpak met demo's van blm, corona, die jodenjacht recent, maakt haar zó goed....?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:59 schreef recursief het volgende:
[..]
Bloedserieus. Je kan het met haar oneens zijn, of haar politieke keuzes verafschuwen, maar dat laat onverlet dat ze in tegenstelling tot schreeuwers als Wilders altijd zeer vaardig, slagvaardig, inhoudelijk en doeltreffend te werk gaat zonder zich ooit te laten verleiden tot het gooien met verbaal vuilinis of mensen petsoonlijk af te branden.
Daar wordt, zoals over alles dat Halsema doet, nogal veel herrie over gemaakt vanuit het anti-Halsemakamp, meestal zonder enige, of hooguit flinterdunne onderbouwing. En dat weet ze ook eigenlijk altijd wel in duidelijke woorden te weerleggen. Is ook niet zo moeilijk als de schreeuwers iedere keer al op de socials tekeer gaan dat Halsema gefaald zou hebben terwijl nog nauwelijks duidelijk is wat er nou precies aan de hand is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh ja, en dat ze in veel gevallen heeft gefaald in haar aanpak met demo's van blm, corona, die jodenjacht recent, maakt haar zó goed....?
Omdat Wilders geen gelegenheid voorbij laat gaan om haar volledig af te branden, tot en met een oproep (motie zelfs) aan de minister van Binnenlandse Zaken om haar te ontslaan. Wilders is wat betreft Halsemahaat wel de grootste schreeuwlelijk die in den Haag rondloopt.quote:Maar waarom je de vergelijking met Wilders maakt, dat volg ik ff niet hoor...
Ach het is toch normaal bij vele rechtse users hier, kunnen niks hebben net zoals de rechtse politici, veel geschreeuw maar daar houdt het dan ook mee opquote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach, kritiek op een benoeming en je bent meteen rechts....
Ja, zo rolt de linkse kliek weer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |