Maar het is winterquote:Op zaterdag 7 december 2024 13:07 schreef Blues het volgende:
Wandelfotootjes;
Kardinaalsmuts en sierkers![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het is geen vraagquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef derLudolf het volgende:
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt een mens daar van op
Die vraag heb ik nog nooit antwoord op gehad.
Ligt er aan hoe je het uitspreektquote:
‘Wat’ is hierin dan ook geen vraagwoord maar een bijwoord.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef derLudolf het volgende:
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt een mens daar van op
Die vraag heb ik nog nooit antwoord op gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:27 schreef Barreltje het volgende:
fuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb je al contact gehad?
fuckMijn buurman is met zo'n reddingshond aan het helpen. Ken veel mensen daar in de wijk, het is echt verschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim voor een zo min mogelijk vreselijke afloop
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
fuckWat verschrikkelijk. Zelfde vraag als @SarabiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vriendinnen komen bij elkaar, ze doen voor mij ook de laptop aanzetten
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:06 schreef Barreltje het volgende:
nee geen contact.
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vriendinnen komen bij elkaar, ze doen voor mij ook de laptop aanzetten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik hoorde het net ja... Heel veel sterkte, het ziet er echt heel verdrietig uit allemaalquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:17 schreef Barreltje het volgende:
van reddingsactie over naar bergings actie
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:06 schreef Barreltje het volgende:
nee geen contact.
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vriendinnen komen bij elkaar, ze doen voor mij ook de laptop aanzetten
We have far more in common than that which devides us..
Ha, een gelegenheid om mijn passiebloemstuk op te graven en weer eens te posten (komt al jaren ongeveer eens per jaar in het bloemenenplanten-topic aan de orde).quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:00 schreef flipsen het volgende:
Bloemetjes, heb ik ook. Komen er ieder jaar meer bij, nooit zelf iets gezaaid ofzo. Soort van passieflora lijkt me.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De vruchten zijn vast eetbaar (maracuya-achtig), maar eens proberen. Zij die gaan sterven, groeten u
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 13:17 schreef sigme het volgende:
Het latijnse 'passio' betekent 'ik lijd'.
De lijdenstijd van Jezus heet ook wel de passietijd. Die duurde van de intocht in Jeruzalem tot de herrijzenis (daartussenin wordt 'ie verraden, gevangen genomen, gegeseld, gekruisigd en gaat nog dood ook).
Overijverige christenen hebben wel eens de neiging om werkelijk overal verwijzingen naar hun heilige verhaal in te zien, en zo ook met deze bloem:
Komt 'ie:
De tien bloembladen staan symbool voor de 10 apostelen. Omdat de bloem 10 bloembladen heeft moesten er 2 apostelen niet meetellen, anders past 't niet. Petrus verloochende Jezus en Judas verried hem, daarom zitten die niet in de bloem.
Er zijn 72 kroondraden, evenveel als de doornen in de doornenkroon. Ik heb niet kunnen vinden hoe men heeft vastgesteld dat er destijds 72 doornen aan de kroon zaten. Misschien aan de hand van de bloem, zou zomaar kunnen.
De drie stampers vertegenwoordigen de drie spijkers waarmee iemand aan het kruis genageld werd (elke hand 1, en 1 door de twee voeten).
Het blad staat voor de speer die in Jezus’ zijde werd gestoken.
Vijf meeldraden voor vijf wonden. Even tellen: ik denk dat dat moeten zijn: 1 gat in elke hand, 1 gat in elke voet, en dan die lelijke speerwond in z'n zij van die porrende Romeinse soldaat.
De donkere vlekken onder de bladeren zijn de 33 zilverlingen die Judas als beloning kreeg voor het verraden van Jezus.
Na één dag verwelken de bloemen al, gelijk de tijd dat Jezus aan het kruis hing voor hij stierf.
En als kersje op de taart: de bloembladen vallen niet af maar sluiten zich weer over het vruchtbeginsel. Dit staat voor de wijsheid die verborgen ligt in het mysterie van het kruis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:52 schreef flipsen het volgende:
Wat ontzettend naar en stressvol @:BarreltjeLaten we hopen op een goede afloop
Ik ben alleen thuis..quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben je, naast de verbinding met je vriendinnen, alleen @:barreltje, of is de chef ook thuis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
komt helemaal goed!quote:Op zondag 8 december 2024 08:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Dag 1 is overleefd. We hadden een emotioneel afscheid en daarna heb ik tussen de bedrijven door de hele dag een beetje het vliegtuig in de gaten gehouden. J is goed aangekomen en zodra ik dat wist heb ik wel aardig geslapen.
Nog 7 dagen te gaan
Komt vast wel goed inderdaadquote:Op zondag 8 december 2024 08:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
komt helemaal goed!
de eerste dagen zijn altijd een beetje wennen en laat dat ook gewoon toe
jup goed kunnen slapen.quote:Op zondag 8 december 2024 08:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt vast wel goed inderdaad![]()
Heb jij nog een beetje geslapen?
je hoort er meer last van te hebben als je ouder wordtquote:Op zondag 8 december 2024 11:35 schreef sigme het volgende:
Ik dronk vrijdag 12 flessen pils, 1 glas cider en 1 glaasje port.
Zaterdag was ik wel wat wazig, maar geen hoofdpijn (en ook niet anderzijds beroerd). Ik weet niet of dat een goed teken is
quote:Op zondag 8 december 2024 11:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je hoort er meer last van te hebben als je ouder wordt
Keertje doorzakken na een aantal dagen droogte heb je ook minder last van dan wanneer je dag na dag na dag laag gaat. Klinkt logisch, is het ookquote:Op zondag 8 december 2024 11:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je hoort er meer last van te hebben als je ouder wordt
het gaat hier ok.quote:Op zondag 8 december 2024 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Keertje doorzakken na een aantal dagen droogte heb je ook minder last van dan wanneer je dag na dag na dag laag gaat. Klinkt logisch, is het ook![]()
Hoe is het met jou?
Ja ik ook! Wel gedacht maar niet gepost.quote:Op zondag 8 december 2024 12:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik hoop op snel goede berichten @:Barreltje
Auw! Tikkie roofbouw ook mss bij jouquote:Op zondag 8 december 2024 12:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik viel gisteren nog voor het eind van de film in slaap en sliep tot 11:30 door. Helemaal gaar en zwaar hoofd. Groot deel van mijn collega’s is ziek/zwak/misselijk/hoestende , dus misschien toch wat opgepikt. Verder al 3 (?) weken een ontsteking op mijn scheenbeen die niet weg wil, dus komende week toch maar even langs de huisarts.
Ook zonder drank kraakt en piept het hier
Snackquote:Op zondag 8 december 2024 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dr_Flash in TRV / Fles' Travelsnacks #9
Nu even buiten lopen
Goeie deal. Dat soort vrienden moet je lief voor zijnquote:Op zondag 8 december 2024 14:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Barrel
Ik hoor net dat een vriend is aangenomen bij restaurant Eden.
De verhalen van zijn meeloop dag gisteren en verdere avonturen gaan we a.s. dinsdag horen als we naar De Nieuwe Winkel gaan![]()
Bijkomend leuk nieuws: het restaurant is aangesloten bij JRE https://jre.eu/nl/ en hij mag bij ieder aangesloten restaurant met maximaal 3 mensen gaan dineren waarbij er dan 50% korting is op het eten
Rustig aan dan maarquote:Op zondag 8 december 2024 12:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik viel gisteren nog voor het eind van de film in slaap en sliep tot 11:30 door. Helemaal gaar en zwaar hoofd. Groot deel van mijn collega’s is ziek/zwak/misselijk/hoestende , dus misschien toch wat opgepikt. Verder al 3 (?) weken een ontsteking op mijn scheenbeen die niet weg wil, dus komende week toch maar even langs de huisarts.
Ook zonder drank kraakt en piept het hier
Dat klinkt ontzettend frustrerendquote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Sint vieren gisteren was superfijn om weer alle familie te zien, en tamelijk frustrerend want dobbelspel. Ik ging er al heen met de verwachting om met niks/meuk thuis te komen maar toch zuur als het enige cadeau waar je mee eindigt een gebreide muts voor een 1,5-jarige is. En naast je zit je broertje met 5 stuks buit terwijl hij zich niet aan de instructies gehouden had en 3 stuks meuk inbracht ipv 2 leuke cadeaus en 1x meuk. Hij was dus helemaal blij want had het dobbelspel "gewonnen" kortom snapt er niks van. Uiteindelijk heb ik van m'n nicht een van haar cadeaus toegestopt gekregen en de muts is naar haar dochtertje gegaan.
Natuurlijk ging op de terugweg een oranje lampje aan in de auto. Broertje en ik hadden al ruzie over hoe het dobbelspel gegaan was maar hij wilde ook niet stoppen om uit te vogelen wat er met de auto was (en hij reed die etappe). Dus ik m'n pa gebeld, hij zei dat hij dat lampje kende en dat we gewoon naar huis mochten rijden en dan ging hij komende week wel naar de garage. Dus broertje "zei ik toch"...
Toen het mijn beurt was om te rijden (broertje afgezet op station, moest ergens anders heen) ging gelukkig het lampje uit. En het reed veel lekkerder zonder iemand met commentaar ernaast
Ik heb m'n pa gevraagd of hij zin heeft om komend jaar wat familie te bezoeken zodat we ze niet alleen met sinterklaas zien. Hij wil wel maar alleen als ik rijd. Klinkt als een plan
*noteert*quote:Op zondag 8 december 2024 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Kerstmarkt in Leer is niks. Alles al twee keer gezien. Bijna enkel eten, nog minder ander spul dan op andere kerstmarkten. Zelfs qua eten niet heel veel keuze, de gerookte zalmzijden en kastanjes heb ik niet gezien. Reibekuchen en Lebkuchen heb ik ook niet gezien.
Volgende keer maar naar een grotere plaats op een zaterdag zodat de winkels ook geopend zijn.
Ik wou sowieso wel weer naar een grotere plaats, m'n pa wou niet zo ver. Ma, broertje en z'n vriendin zeiden niets/maakte het niet uit.
Normaal gesproken deden we altijd super uitgebreide surprises, maar dit jaar was iedereen zo druk met verhuizen, verbouwen en een peuter, dat we er iets makkelijkers van hebben gemaakt.quote:Op zondag 8 december 2024 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat klinkt ontzettend frustrerend![]()
En asociaal. Is het een traditie en wil je volgend jaar weer?
Mijn familie dobbelde ook, maar daar heeft de 15-jarige anderhalf uur in de Action doorgebracht ‘er was echt niks leuks te vinden’. Toewijding! Zijn niet-meuk bijdrage werd daarna chocolade van Rousseau en dat is echt wel goed spul. Hoe de kadootjes verdeeld worden boeit nooit zo want meteen daarna start de ruilmarkt zodat iedereen met wat leuks naar huis gaat. Extra aandacht voor mij want vorig jaar won ik niks en had niemand dat in de gaten. En nichtje blij met haar drie (!) potten pindakaas![]()
Geen advies voor je lampje helaas enop je hormonaliteit.
Dat lampje was je VBA. Niet te lang mee doorrijden want dan ontploft de boelquote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Sint vieren gisteren was superfijn om weer alle familie te zien, en tamelijk frustrerend want dobbelspel. Ik ging er al heen met de verwachting om met niks/meuk thuis te komen maar toch zuur als het enige cadeau waar je mee eindigt een gebreide muts voor een 1,5-jarige is. En naast je zit je broertje met 5 stuks buit terwijl hij zich niet aan de instructies gehouden had en 3 stuks meuk inbracht ipv 2 leuke cadeaus en 1x meuk. Hij was dus helemaal blij want had het dobbelspel "gewonnen" kortom snapt er niks van. Uiteindelijk heb ik van m'n nicht een van haar cadeaus toegestopt gekregen en de muts is naar haar dochtertje gegaan.
Natuurlijk ging op de terugweg een oranje lampje aan in de auto. Broertje en ik hadden al ruzie over hoe het dobbelspel gegaan was maar hij wilde ook niet stoppen om uit te vogelen wat er met de auto was (en hij reed die etappe). Dus ik m'n pa gebeld, hij zei dat hij dat lampje kende en dat we gewoon naar huis mochten rijden en dan ging hij komende week wel naar de garage. Dus broertje "zei ik toch"...
Toen het mijn beurt was om te rijden (broertje afgezet op station, moest ergens anders heen) ging gelukkig het lampje uit. En het reed veel lekkerder zonder iemand met commentaar ernaast
Ik heb m'n pa gevraagd of hij zin heeft om komend jaar wat familie te bezoeken zodat we ze niet alleen met sinterklaas zien. Hij wil wel maar alleen als ik rijd. Klinkt als een plan
Geen idee, maar de totale lengte was 700mdenk ik. En dan ook nog niet kraampje aan kraampje.quote:
quote:Op zondag 8 december 2024 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lampje was je VBA. Niet te lang mee doorrijden want dan ontploft de boel
700 wat. Angstrøm? Parsec? Kubieke Joule per vierkante boogseconde?quote:Op zondag 8 december 2024 15:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, maar de totale lengte was 700 denk ik. En dan ook nog niet kraampje aan kraampje.
700 Wattquote:Op zondag 8 december 2024 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
700 wat. Angstrøm? Parsec? Kubieke Joule per vierkante boogseconde?
Je hebt er wel pech mee zegquote:Op zondag 8 december 2024 15:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Normaal gesproken deden we altijd super uitgebreide surprises, maar dit jaar was iedereen zo druk met verhuizen, verbouwen en een peuter, dat we er iets makkelijkers van hebben gemaakt.
Niet dat broertje dan wel moeite doet voor een mooie surprise. Hij had vorig jaar mijn lootje en toen kreeg ik een kant-en-klaar kartonnen vogelhuisje dat mijn ouders ooit van Natuurmonumenten over de post hadden gehad, met een briefje erin dat het cadeau nog bij de DHL lag.
Ik wil er eigenlijk wel heen blijven gaan, want sommige mensen zie ik alleen daar. Maar eigenlijk wil ik broertje niet meer mee
De variant van jullie familie klinkt leuker, en wat lief van die 15-jarige.
Wat een stom spel, dat dobbelen.quote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Volgens mij weet je al wel dat dit niet de bedoeling isquote:Op zondag 8 december 2024 14:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Rustig aan dan maar
Wel minder gaar wakker geworden of nog steeds gaar?
Huisarts boks. Ik heb de knoop doorgehakt dat ik toch maar wat met m'n hormoonellende moet. Een week van tevoren labiel en opgezwollen, en dan zo veel pijn dat ik er niet van kan lopen en niet van kan ademen. Toch navragen of dit nou de bedoeling is.
Dat kan een dat dweilrobot niet?quote:Op zondag 8 december 2024 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
mocht ik kots op de overloop opruimen.
Daar kan ik niet aan doen. Was zelf ook direct weer weg.quote:
Zij waren gisteravond naar de bios geweest geloof ik (dat waren ze in elk geval van plan, ben helemaal vergeten ernaar te vragen vanmiddag). En een nachtje ononderbroken slapen, en uitslapen haha. Broertje was gister ook even gaan golfen, zij heeft vast ook nog iets gedaan zelf. Meestal doen ze samen wat leuks en/of genieten ze van door- en uitslapenquote:Op zondag 8 december 2024 16:07 schreef Blues het volgende:
Intensief hoor Tante Vlinder, maar ook heel leuk dat het kan! En fijn voor broer![]()
Gaan zij dan uit of zo?
Dat kán vast, of dat handig is is een tweedequote:
En ik maar denken dat @Cat-astrophe een origineel idee hadquote:Op zondag 8 december 2024 17:30 schreef gcjoel het volgende:
Vandaag naar de kerstmarkt in Ahrweiler geweest op de weg terug naar huis.
Blijft een gezellig dorpjelekker warme apfelpunsch gedronken en een curryworst erbij
![]()
Kerstmarkt teller over het hele weekend: 5
Kerstmarkt Haguenau was de highlight deze trip. Zo gezellig![]()
Meer Kerstmarkt is beterquote:Op zondag 8 december 2024 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik maar denken dat @:Cat-astrophe een origineel idee had![]()
We moeten echt eens spelregels hiervoor gaan opstellen
Al die vreugde over vertrek Assad kan ik niet volgen. Ja, natuurlijk een dictator verdreven.quote:Op zondag 8 december 2024 17:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg vanmiddag bezoek van een jong stel. Haar heb ik Nederlandse les gegeven en steun bij een plekje zoeken in Nederland. Ze kwam hier toen ze 16 was. Is helemaal los van haar familie, heeft er ook niet veel contact meer mee want Nederlandse vriend (leuke vent) en woont samen. Ze is bijna afgestudeerd in iets technisch, en heeft van haar laatste stage een baan aangeboden gekregen.
Maar zei ook, ik kan nu, zoals ik nu geworden ben, nooit meer terug naar Syrië, zij verwacht ook dat het een zeer religieus land gaat worden.
Vroeg naar bed vanavond @:vlindertje89 om wat uurtjes in te halen
Oh, @:cat-astrophe “de nieuwe Winkel” dat lijkt me ook geweldig eten daar. En met 50% korting is het helemaal lekker
Wat jammer van de cadeautjes @:tele6 maar terugkijken op een fijne avond, daar doe je langer mee
Je weet natuurlijk niet wat ervoor terugkomt, maar voor nou is Assad weg. Gevangenissen zijn geopend (er zat een 3 jarige in) waar mensen zonder proces inzaten. Voor nou zijn de martelingen gestopt, mensen worden niet van straat gehaald. Er is wat lucht na ruim 50 jaar dictatuur.quote:Op zondag 8 december 2024 22:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Al die vreugde over vertrek Assad kan ik niet volgen. Ja, natuurlijk een dictator verdreven.
Alleen wat komt voor in de plaats? Wordt het net zo vrijheidsbeperkend als de Taliban? gezien de reactie van jouw gast?
Toen Hitler veel te laat het juiste besluit nam wisten we ook niet wat we er voor terug kregen he. Er zijn mensen waarbij je vrij zeker kan zijn dat ieder alternatief naar waarschijnlijkheid een vooruitgang is.quote:Op zondag 8 december 2024 22:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Al die vreugde over vertrek Assad kan ik niet volgen. Ja, natuurlijk een dictator verdreven.
Alleen wat komt voor in de plaats? Wordt het net zo vrijheidsbeperkend als de Taliban? gezien de reactie van jouw gast?
als het alternatief een staat is zoals in afganistan is dat niet een vooruitgang ..quote:Op zondag 8 december 2024 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Toen Hitler veel te laat het juiste besluit nam wisten we ook niet wat we er voor terug kregen he. Er zijn mensen waarbij je vrij zeker kan zijn dat ieder alternatief naar waarschijnlijkheid een vooruitgang is.
Maar dat is hier niet aan de orde. Helaas.quote:Op zondag 8 december 2024 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Toen Hitler veel te laat het juiste besluit nam wisten we ook niet wat we er voor terug kregen he. Er zijn mensen waarbij je vrij zeker kan zijn dat ieder alternatief naar waarschijnlijkheid een vooruitgang is.
Het is diep diep diep treurig.quote:Op zondag 8 december 2024 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat ervoor terugkomt, maar voor nou is Assad weg. Gevangenissen zijn geopend (er zat een 3 jarige in) waar mensen zonder proces inzaten. Voor nou zijn de martelingen gestopt, mensen worden niet van straat gehaald. Er is wat lucht na ruim 50 jaar dictatuur.
Iemand zei “ik durfde niet alles wat ik in nederland beleefde op social media te zetten, dat was te gevaarlijk voor mensen daar”.
Geen idee wat er gaat gebeuren, weten ze zelf niet. Maar even geen bombardementen (want Rusland bombardeert nu ook niet meer)
Stuk tekst bij een filmpje. Voor ons niet voor te stellen, voor hen “normaal”
Thousands of Syrians rushed to Sednaya, also called the Human Slaughterhouse, tonight to check on their loved ones amid reports that underground cells have not been opened yet. Families are hopeful.
This is 2 km from the entrance, people left their car and finished walking.
quote:Op zondag 8 december 2024 14:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Barrel
Ik hoor net dat een vriend is aangenomen bij restaurant Eden.
De verhalen van zijn meeloop dag gisteren en verdere avonturen gaan we a.s. dinsdag horen als we naar De Nieuwe Winkel gaan![]()
Bijkomend leuk nieuws: het restaurant is aangesloten bij JRE https://jre.eu/nl/ en hij mag bij ieder aangesloten restaurant met maximaal 3 mensen gaan dineren waarbij er dan 50% korting is op het eten
Het wordt elke maand meer last die ik ervan heb. Dus ik ga vanmiddag maar bellen voor een huisartsafspraak.quote:Op zondag 8 december 2024 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Volgens mij weet je al wel dat dit niet de bedoeling ishad je dit eerder ook al met je spiraal, of is dat pas van de laatste tijd?
En wat shit van hoe Sinterklaas ging. Jammer dat je broertje een andere mening heeft over waar het op zo'n avond om gaat.. Wel weer fijn dat je vader wel mee wil tijdens het jaar al wat van die familie bezoeken!
Fijn dat je het gezellig had met nichtje! Arme kat met z'n stress. Is het gebruikelijk dat katten kotsen als ze stress hebben? Lijkt me helemaal niet handigquote:@:derLudolf jammer van de tegenvallende kerstmarkt
@:Candaasje beterschap![]()
@:Cat-astrophe wat tof voor vriend! En als je mee mag uit eten ook tof voor jou![]()
Nichtje is weer opgehaald. Ze was 2.50, 4.15, 5.15 en 6u wakker, 6u zijn we opgestaan. Zij sliep steeds snel weer in na een paar slokken warm water uit fles, ik had steeds minstens half uur nodig dus dat was jammer. En van 6 tot ze om 12.30 naar bed ging was ook wel een lange periode haha, was eerste keer hier sinds ze nog maar op één slaapje zit. Maar het was wel ook gezellig, en ik heb een uurtje kunnen slapen in haar slaapje ook.
Arme sulletje-kat vond haar gehuil vanochtend wat stressvol dus nadat ik huilend nichtje uit bed had gevist en getroost en beneden met een boekje in de stoel (vastgezet) had geparkeerd, mocht ik kots op de overloop opruimen. Wel enige keer gelukkig.
Eind december komt ze wss een keer twee nachtjes logeren. Als t goed is dan wel eind vd middag gebracht op eerste dag en opgehaald in ochtend op derde dagzal vermoeiend zijn maar ook gezellig.
Happy new day!quote:Op maandag 9 december 2024 08:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fijne whatever-the-reason-voor-vuurwerk-om-8-uur-sochtends-is-dag allemaal
Je vraagt je af waar die demonstraties waren tegen het regime van Assadquote:Op zondag 8 december 2024 23:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met minstens een half miljoen burgerdoden, een nummer dat veel hoger was geweest als niet miljoenen* mensen het land ontvlucht waren, denk ik dat je het niet heel veel erger gaat treffen dan met Assad.
*Over 12 million Syrians remained forcibly displaced; UN
*As of December 2022, a minimum of 580,000 people are estimated to be dead; with 13 million Syrians being displaced and 6.7 million refugees forced to flee Syria; wiki
2011 begonnen die. En kijk de volgende films “for sama” en “el ghouta” (beiden gefilmd door journalisten) en “it will rain 2022” een korte film, afstudeer film van een vriend van mij, gebaseerd op ervaringen van hem, van zijn broers en zijn vrienden.quote:Op maandag 9 december 2024 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je vraagt je af waar die demonstraties waren tegen het regime van Assad
Mijn opmerking was cynisch bedoeld en niet over de demonstraties in Syrie.quote:Op maandag 9 december 2024 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2011 begonnen die. En kijk de volgende films “for sama” en “el ghouta” (beiden gefilmd door journalisten) en “it will rain 2022” een korte film, afstudeer film van een vriend van mij, gebaseerd op ervaringen van hem, van zijn broers en zijn vrienden.
juh we hopen vandaag meer duidelijkheid te krijgenquote:
Barrel! Ik lees dit vanmorgen pas. Maar als je nu nog geen duidelijkheid hebt, dan is dat behoorlijk kut nieuws. Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendinnenquote:Op maandag 9 december 2024 11:44 schreef Barreltje het volgende:
juh we hopen vandaag meer duidelijkheid te krijgen
We weten al een hoop.. wat ik hier niet kan delen..quote:Op maandag 9 december 2024 12:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Barrel! Ik lees dit vanmorgen pas. Maar als je nu nog geen duidelijkheid hebt, dan is dat behoorlijk kut nieuws. Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendinnen
Ik snap het nu (zat midden in zo’n ochtend waar alles mis ging)quote:Op maandag 9 december 2024 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn opmerking was cynisch bedoeld en niet over de demonstraties in Syrie.
Dan kan Faber zeggen dat haar beleid werktquote:Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef AnneX het volgende:
Dat belooft nog wat voor de economie hier…de Syriërs die teruggaan…
De ondernemers, de pakjes bezorgers…
Ik moet het nog zien. Het lijkt me liuchtelijk voorbarig om nu even vast te stellen dat Syrië plotseling een veilig land is.quote:Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef AnneX het volgende:
Dat belooft nog wat voor de economie hier…de Syriërs die teruggaan…
De ondernemers, de pakjes bezorgers…
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 9 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan kan Faber zeggen dat haar beleid werkt
Lekker, kon ik ook alvast maar met pensioenquote:Op maandag 9 december 2024 21:34 schreef Blues het volgende:
514 uur over t/m eind mei 26...
Half of begin januari 26 met pensioen al, als mijn berekening klopt. Vak uren eraf en PLB erbij.
Morgen ff mailen met P&O, als dit klopt werk ik nog maar 1 jaar
Lekker! Evt, wanneer dat kan, nog wat uren kopen en dan eind december de laatste werkdag.quote:Op maandag 9 december 2024 21:34 schreef Blues het volgende:
514 uur over t/m eind mei 26...
Half of begin januari 26 met pensioen al, als mijn berekening klopt. Vak uren eraf en PLB erbij.
Morgen ff mailen met P&O, als dit klopt werk ik nog maar 1 jaar
Heb je wel hulp hoop ik?quote:Op maandag 9 december 2024 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lekker! Evt, wanneer dat kan, nog wat uren kopen en dan eind december de laatste werkdag.
De nieuwe kast is binnen. In een redelijk handzame doos en ook niet idioot zwaar, benieuwd hoe het in elkaar zetten gaat morgenmiddag
Er is niemand die je tegenhoud meer uren vrij te nemen, die worden dan van je salaris gekort.quote:Op maandag 9 december 2024 22:11 schreef Blues het volgende:
Uren kopen? Oei kan dat ook nog, hoe werkt dat?
Oh joh nooit aan gedacht/nooit mee te maken gehadquote:Op maandag 9 december 2024 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Er is niemand die je tegenhoud meer uren vrij te nemen, die worden dan van je salaris gekort.
Nu niet, en lukt het niet heb ik zaterdag een vriend die ik t kan vragen. Wilde eigenlijk S vragen maar die gaat morgen met vakantie. Het heeft geen haast.quote:
Wettelijk mag het altijd, een vrije dag mag niet geweigerd worden, dus ook niet als'ie boven je uren uit komt.quote:Op maandag 9 december 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu niet, en lukt het niet heb ik zaterdag een vriend die ik t kan vragen. Wilde eigenlijk S vragen maar die gaat morgen met vakantie. Het heeft geen haast.
En zag dat LHO al reageerde. Heb bij een paar bedrijven gewerkt waar je dagen kon (ver)kopen. Vandaar dat me dat te binnen schoot
Huh?quote:Op maandag 9 december 2024 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wettelijk mag het altijd, een vrije dag mag niet geweigerd worden, dus ook niet als'ie boven je uren uit komt.
Alleen als de bedrijfscontinuiteit in gevaar komt en dit niet door het bedrijf is af te vangen.quote:Op maandag 9 december 2024 23:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Huh?
Ik dacht dat vakantie opnemen geweigerd mag worden indien aangetoond kan worden dat er zwaarwegend bedrijfsbelang is (waar de eisen vrij streng voor zijn wel, dus daar wordt niet snel aan voldaan). Maar dat je onbeperkt vakantie op zou mogen nemen (meer dan je opbouwt dus) zonder dat dat geweigerd kan worden, heb ik nog nooit van gehoord.
@:Queller, onze hr expert, weet jij hier meer van?
Voor iedereen die nog wat langer moet tot het pensioen is het imho wel super belangrijk te weten wat hun rechten zijn, en daarvoor (voor henzelf én collegas) op hun strepen te gaan staan indien nodig.quote:Op maandag 9 december 2024 23:22 schreef Blues het volgende:
Ik heb ook nog PLB uren, maar 't komt wel goed.
Vind t fijn als ik weet waar ik aan toe ben.
Ik had een manager bij mijn laatste werkgever die gewoon niet reageerde op dergelijke verzoeken, dan kon je er immers later altijd moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn vorige planner vond "dan heb ik niemand meer beschikbaar" zwaarwegend bedrijfsbelang, bij een aanvraag voor 4 maanden later
Wel collegiaal, niet leuk voor management en wat daar boven zit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie bij CNV vermeld staan dat het van de CAO afhankelijk is, of je extra vrije dagen bij kunt kopen.
En dan is er nog theorie en praktijk. En incompetente roostermakers/ management.
Ik heb dus nu na echt flink gedoe mijn nachtdiensten eraf gekregen. En dus daarmee ook die ene onterecht afgewezen vrije dag eind deze maand, die ik eind zomer al had aangevraagd…
De resterende vakantie-uren gaan grotendeels uitbetaald worden. En wellicht had ik er wettelijk gezien meer mogen opnemen, maar voor alle uren had het wel heel kortdag geweest en dan vraag ik me af of goed werknemersschap niet in het geding komt.
(In mijn geval was er ook wel sprake van slecht werkgeverschap vermoed ik zomaar ik wil niet met oorlog de deur dicht trekken. Vind het ook niet per se collegiaal.)
Als ik zelf voor vega boerenkool ga (ging, cholesterol..) maakte ik een boterige puree, tering veel kaas. In een grote platte ovenschaal, stampot er in, kaas er op, panko er op en de oven in tot een grote crusty kazige kroket.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets?
Wat enorm vervelend is dat dan gegaan met die nachtdiensten en vrije dag.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie bij CNV vermeld staan dat het van de CAO afhankelijk is, of je extra vrije dagen bij kunt kopen.
En dan is er nog theorie en praktijk. En incompetente roostermakers/ management.
Ik heb dus nu na echt flink gedoe mijn nachtdiensten eraf gekregen. En dus daarmee ook die ene onterecht afgewezen vrije dag eind deze maand, die ik eind zomer al had aangevraagd…
De resterende vakantie-uren gaan grotendeels uitbetaald worden. En wellicht had ik er wettelijk gezien meer mogen opnemen, maar voor alle uren had het wel heel kortdag geweest en dan vraag ik me af of goed werknemersschap niet in het geding komt.
(In mijn geval was er ook wel sprake van slecht werkgeverschap vermoed ik zomaar ik wil niet met oorlog de deur dicht trekken. Vind het ook niet per se collegiaal.)
You lost me bij "geen vlees": boerenkool is wat mij betreft met een mooi stukje uitgepiept buikspek en mosterdquote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets?
Is hier een recept naar je zin bij?quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
Ik doe er wel eens zongedroogde tomaatjes in repen doorheen ipv de spekblokjes.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
In dat ene restaurant in een toren waar ik toen met jou, Fles en ReisT heb gegeten hadden we toch ook iets met boerenkoolquote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
Oh moest dat boerenkool voorstellen ja?quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In dat ene restaurant in een toren waar ik toen met jou, Fles en ReisT heb gegeten hadden we toch ook iets met boerenkool![]()
Ik lustte het zelfs. Maar verder ja, als je er stamppot van maakt hoort dat gewoon met spek, dat is een even essentieel onderdeel als aardappel wat mij betreft
ik moest even 10 keer kijkenquote:Op dinsdag 10 december 2024 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh moest dat boerenkool voorstellen ja?![]()
[ afbeelding ]
*Foto met stukjes Bar en stukjes Ludolf
De schaduwen verraden het al een beetjequote:Op dinsdag 10 december 2024 14:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik moest even 10 keer kijkenin mijn hoofd is het veer donkerder in die tent
het was wsl een zonnige dag!
Ben je goed bezig met J ver weg?quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
CUL / [Kerstdiner 2024] Inspiratie-, voorpret en adviestopic
Ja het is de hartigheid/umami die ik mis als er geen spekjes en/of worst in zitten, en wat knapperigheid. Kazen, en bij die van mij een korstje er op, vangen dat mooi op.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Hola!
Boerenkool zonder vlees doe ik vaak ook met blokjes oude kaas erdoor. Maar ook wel plakjes camenbert erop En als ik het in huis heb, zongedroogde tomaat, reepjes paprika. Die van LHO lijkt me ook enorm lekker, zoveel kaas.
Pfff wat een spreekuur. Niets is duidelijk voor de mensen die nu extra angstig zijn. Procedure stopgezet (gezinshereniging gelukkig niet), mensen die hun familie in Syrië hebben waar sommige gezinnen hun huis gebarricadeerd hebben (christenen) en wij kunnen helemaal niets doen voor ze.
Lijkt mij stamppot ijsbergsla met teveel aardappelquote:Op dinsdag 10 december 2024 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh moest dat boerenkool voorstellen ja?![]()
[ afbeelding ]
*Foto met stukjes Bar en stukjes Ludolf
Heel goed van je dat je verder gaat zoeken. Klinkt niet als een werkgever waar je nog wil zitten.. wel rot dat een nieuw iemand zoveel invloed kan hebben op je werkplezier.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geïnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
Ik ben niet de manager van deze nieuwe persoon, hij valt onder een heel andere afdeling, maar moet samenwerken met een van mijn MT leden. Als hij voor mij had gewerkt was is er direct uitgevlogen. Ik wil niet alleen zelf fluitend naar mijn werk, ik wil dat mijn medewerkers dat ook kunnenquote:Op dinsdag 10 december 2024 16:55 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heel goed van je dat je verder gaat zoeken. Klinkt niet als een werkgever waar je nog wil zitten.. wel rot dat een nieuw iemand zoveel invloed kan hebben op je werkplezier.
Dat is sneu voor het MT en desbetreffende teamlid.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geïnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
Dat jij deze persoon er uit zou gooien als je zou kunnen was al glashelder uit je eerste post hoor, en terechtquote:Op dinsdag 10 december 2024 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben niet de manager van deze nieuwe persoon, hij valt onder een heel andere afdeling, maar moet samenwerken met een van mijn MT leden. Als hij voor mij had gewerkt was is er direct uitgevlogen. Ik wil niet alleen zelf fluitend naar mijn werk, ik wil dat mijn medewerkers dat ook kunnen
Zij vertrekt trouwens ook, en nog 2 van mijn MT waarschijnlijk ook. wordt nog wat.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is sneu voor het MT en desbetreffende teamlid.
En beter voor jouw gemoedsrust. Go for it.
Erst kommt das Fressen...quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier @:Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte"![]()
Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.
Miljoenen scheppen doe je maar bij de hartstichting of zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ja. ik ben eigenlijk vooral opzoek waar ik die venkel mee kan combineren![]()
Boerenkool gaat gewoon door de ochtend smoothie.
Hoe staat het met jullie kerst bezigheden verder? hier nog 1000 dingen te doen voordat er 10 gasten komen over 10 dagen, vandaag maar eens winterdekbedden voor de BnB gekocht
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:36 schreef Barreltje het volgende:
Een minestrone-achtige soep? Deze bijvoorbeeld: https://www.okokorecepten(...)ie-oliver-minestroneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ja. ik ben eigenlijk vooral opzoek waar ik die venkel mee kan combineren![]()
Hoe staat het met jullie kerst bezigheden verder? hier nog 1000 dingen te doen voordat er 10 gasten komen over 10 dagen, vandaag maar eens winterdekbedden voor de BnB gekocht
Onze kerstplannen zijn vooral vaag. Ik ga er eens goed voor zitten ergens deze week.Spoilers!
Gaat iedereen ook in etappes weg of gaan ze in één keer weg.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:58 schreef Barreltje het volgende:
mja vanwege mijl-op-7 komen zusje en pa en ma vanaf vrijdag de 20ste hier heen, en daarna komen oom , tante, 3 nichtjes en 1 vriendje de 23ste aan. de 27ste is iedereen weer vertrokken . gelukkig hebben we een groot huis
zusje en nichtje aan eerder weg , dan gaat vriendje weg dan gaan oomtante en 3 nichtjes weg en dan gaan ouders weg.. verspreid over 3 dagenquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaat iedereen ook in etappes weg of gaan ze in één keer weg.
ga ik opzoeken!quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:01 schreef Tele6 het volgende:
@:Barreltje venkel eet ik altijd graag in de risotto!
Ik zou de katten, wanneer ze dat niet gewend zijn, niet meenemen. Katten zijn nogal aan hun omgeving/huis gehecht. En dan bezorg je ze stress door ze uit de vertrouwde omgeving weg te halen. Normaal gesproken zit hier de badkamerdeur dicht (inpandige badkamer) maar met oud/nieuw is die open en ligt er ook een mandje. Elin had nooit last van vuurwerk maar de laatste 2 keer wel. Dus ik blijf gewoon thuis. Heb ook enorm zin in de oudejaars conference van Pieter Derks. Benieuwd hoeveel ik nog herken van de try-out.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, ja, vuurwerk. Ik heb er zo geen zin in. Nieuwskop vandaag was: Vuurwerkverkoper is blij met verbod: 'Nog nooit zoveel bestellingen gehad'
Dus. Het was de vorige jaren al echt heel erg veel. Ik was dit jaar sowieso van plan mn auto bij mn ouders te zetten, maar ik overweeg nu wel enigszins om te kijken of ik met mn katjes een nachtje in mn ouders huis kan gaan zittenik denk alleen niet dat zij dat een goed idee vinden, niet per se dol op katten of zo. Maargoed. Ik kan eens een balletje opgooien, als ik ze nou alleen in mijn logeerkamer laat en beloof dat ik alles goed stofzuig enzo er na weer.. nouja. Weet alleen dan ook weer niet zeker of ik ze met daarheen en nieuwe ruimte dan niet meer stress geef dan met hier blijven. Voor mezelf is hier blijven denk ik wel stressvoller, ben toch wel bang dat er een keer wat in de fik gaat met al dat vuurwerk en dan heb ik liever dat dat gebeurt als mn katten en ik niet daar zijn
. Maar dat is ook een bespreekpuntje voor morgen bij de psych.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:36 schreef Barreltje het volgende:
+1 voor deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ja. ik ben eigenlijk vooral opzoek waar ik die venkel mee kan combineren![]()
Venkel konfit-ish doen? Bakken, tot de helft in wijn met boter en bouillon of smaakmakers, zodra mooi ingekookt boter of olie er op en in de oven tot bovenkant ook bruin.La derecha oprime, la izquierda libera
Ja hoor, ik vorder goed met de to do lijst. Volgens mij heb ik een te lange lijst gemaakt maar dat is geen verrassingquote:Op dinsdag 10 december 2024 15:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben je goed bezig met J ver weg?
Je kunt al wel aftellen…
TBF als je mensen hogerop uit de keten bij het bankwezen vandaan plukt, dan weet je ook wel een beetje wat je kan krijgen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier @:Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte"![]()
Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.
Miljoenen scheppen doe je maar bij de hartstichting of zo.
Sowieso moet ik een beetje de pot op van "uit maatschappelijke bevlogenheid"quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
TBF als je mensen hogerop uit de keten bij het bankwezen vandaan plukt, dan weet je ook wel een beetje wat je kan krijgen.
Hoi ☝️quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sowieso moet ik een beetje de pot op van "uit maatschappelijke bevlogenheid "
Donder toch op, dan ga je toch lekker bij de voedselbank werken
1e kerstdag is Freek (waar wij zaterdag waren) ook op TV. Aanrader!quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ook enorm zin in de oudejaars conference van Pieter Derks. Benieuwd hoeveel ik nog herken van de try-out.
De katten komen er wel overheen, lijkt mij belangrijker naar wat voor jóu het beste voeltquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, ja, vuurwerk. Ik heb er zo geen zin in. Nieuwskop vandaag was: Vuurwerkverkoper is blij met verbod: 'Nog nooit zoveel bestellingen gehad'
Dus. Het was de vorige jaren al echt heel erg veel. Ik was dit jaar sowieso van plan mn auto bij mn ouders te zetten, maar ik overweeg nu wel enigszins om te kijken of ik met mn katjes een nachtje in mn ouders huis kan gaan zittenik denk alleen niet dat zij dat een goed idee vinden, niet per se dol op katten of zo. Maargoed. Ik kan eens een balletje opgooien, als ik ze nou alleen in mijn logeerkamer laat en beloof dat ik alles goed stofzuig enzo er na weer.. nouja. Weet alleen dan ook weer niet zeker of ik ze met daarheen en nieuwe ruimte dan niet meer stress geef dan met hier blijven. Voor mezelf is hier blijven denk ik wel stressvoller, ben toch wel bang dat er een keer wat in de fik gaat met al dat vuurwerk en dan heb ik liever dat dat gebeurt als mn katten en ik niet daar zijn
. Maar dat is ook een bespreekpuntje voor morgen bij de psych.
Goeie vraag voor sollicitatie procedure 👍🏼quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sowieso moet ik een beetje de pot op van "uit maatschappelijke bevlogenheid"
Donder toch op, dan ga je toch lekker vrijwillig bij de voedselbank werken
Ik spreek vluchtelingen die in de tietie hal (een evenementenhal) verblijven. Ik heb geen ènkele illusie over enige vorm van luxe.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom? Hierom https://www.hotelazc.nl/
Blote handen kun je wassen, handschoenen zijn veruit de onhygiënische optie in een professionele keuken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef AnneX het volgende:
Allemaal leuk en lekker in de Koninklijke keuken met Yvette.
Alleen…al dat eten aanraken met blote handen. Stuk voor stuk.
Het vlees rangschikken op borden.
En dan het servies en bestek schikken op tafel met handschoenen aan 😂
#teruggekeken.
Ok. Met geurloze zeep dan. En tien minuten als op de ok😂quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Blote handen kun je wassen, handschoenen zijn veruit de onhygiënische optie in een professionele keuken.
Ja vind ik ook onhiegies.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef AnneX het volgende:
Allemaal leuk en lekker in de Koninklijke keuken met Yvette.
Alleen…al dat eten aanraken met blote handen. Stuk voor stuk.
Het vlees rangschikken op borden.
En dan het servies en bestek schikken op tafel met handschoenen aan 😂
#teruggekeken.
Met vieze handen ben je automatisch gemotiveerd die te wassen, met handschoenen niet. Je wast je handen zonder handschoenen vaker dan dat je je handschoenen wisselt. Daarnaast raak je net zo goed vieze dingen aan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja vind ik ook onhiegies.
Omdat er aan gezichten wordt gekrabt of in haren wordt gestreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na lang wikken en wegen (milieu, luchtkwaliteit…) komt er tóch een houtkachel. Voor af en toe, als er wind staat/geen mist hangt. We hebben het niet nodig als hoofdverwarming. Maar ook niet-brandend staat het ding mooi bij de schouw![]()
En, stoofvlees gescoord? Klinkt weer heerlijk allemaal daar.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:47 schreef MadMaster het volgende:
Bon tardi!
Na dagen strand, zee, snorkelen, duiken, natuur, leuke restaurantjes, vrienden bezoeken, feestjes, te veel kerstbomen en kerstmuziek staat er vandaag een local food walk in Willemstad op het programma, waarbij we bij de lokale bevolking aan tafel schuiven om authentieke gerechten van het eiland te eten.
Ik gok/hoop op o.a. Karni Stoba, één van de lekkerste stoofvleesgerechten die je kan bedenken met o.a. pruimen, krenten en olijven…
quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:01 schreef Blues het volgende:
Ik luister de nieuwe podcast 'De waanzinnige belofte' en ik krijg helemaal de sektevibes/rillingen van Q's groep
Groot gelijkquote:Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ook wel een leuke traditie lijkt me, om met een vol hotel te zittenquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:17 schreef flipsen het volgende:
Kerst en oud en nieuw zitten wij zoals ieder jaar gezellig alleen thuis, maar met veel honden. Hier horen ze het vuurwerk (bijna) niet, dus ieder jaar volle bak. Overigens is het hier in Argentinie qua vuurwerk niet te vergelijken met NL (God zij dank), er wordt trouwens meer afgestoken op kerstavond dan met oud en nieuw.
Ja, het gaat best snel. Ik heb natuurlijk gewoon werk, diverse afspraken en andere aanspraak en best veel te doen. Vandaag hoef ik niet te werken. Ik ga straks wandelen en lunchen met een nieuwe kennis, daarna yoga, kerstboom afmaken, vriezer opruimen en inventariseren, sporten en dan is het alweer 19.30.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog 3 werkdagen![]()
Gaat het voor je gevoel ook snel @:Lucky_Strike?
hier ben ik steeds blij als het 5 graden of lager is , want dan mag ik van mezelf de houtkachel aan.. ( anders staat ie de hele winter aanquote:
In Emmen zat een bakker die niets anders dan vlaai verkocht, hun perenvlaai was m'n favoriet.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Lucky!
Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt![]()
Heb je een foto van je nieuwe stulpje? (Ik ben zo’n ordinaire gluurderquote:Op woensdag 11 december 2024 09:38 schreef derLudolf het volgende:
Gaat ook de eerste aanschaf zijn in nieuwe woning. De pijp naar buiten is er al.
De sloot om de naast gelegen grond (3,5ha - van m'n oom) is omgeven door inmiddels flink uit de kluiten gewassen berken. Dus ook flink wat toekomstig brandhout
Nee eigenlijk helemaal foto's vergeten te makenquote:Op woensdag 11 december 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Heb je een foto van je nieuwe stulpje? (Ik ben zo’n ordinaire gluurder)
Ja, maar dan van varkensstaarten (waarbij je de stukjes kraakbeen af moest kluiven) i.p.v. rundvlees. Het dessert was pompoenpannenkoek met gehaktbal in pittige saus.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En, stoofvlees gescoord? Klinkt weer heerlijk allemaal daar.
Yoooo!quote:Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Lucky!
Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt![]()
Echte bakker maakt het al beter. Maar idd geen Limburgse vlaai. Hebben nu een status voorquote:Op woensdag 11 december 2024 09:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Emmen zat een bakker die niets anders dan vlaai verkocht, hun perenvlaai was m'n favoriet.
Maar goed, geen Limburgse vlaai dus per definitie kut aldus de Limburgers
Iedereen helemaal geïndoctrineerd door de propaganda van @Cat-astrophequote:Op woensdag 11 december 2024 11:45 schreef Barreltje het volgende:
naar limburg te gaan en een vlaaien bonanza te gaan houden
ik denk dat het zeker 20 jaar geleden is dat ik in Limburg geweest ben en uberhaupt vlaai gegeten hebquote:Op woensdag 11 december 2024 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iedereen helemaal geïndoctrineerd door de propaganda van @:cat-astrophe
Nuttige aanvulling, het klonk al dusdanig onappetijtelijk dat ik niet eens heb gezochtquote:Op woensdag 11 december 2024 11:31 schreef Clubsoda het volgende:
Geen Limburger, maar linzenvlaai heeft niets met linzen te maken maar is genoemd naar de Linzertorte (en die komt uit Linz). Duurde eindeloos voordat ik dat ontdekteIk vind 'm lekker, juist vanwege het type deeg. Ik vind gewoon vlaaiendeeg (ook bij de verse Limburgse) stiekem niet zo top.
Zo klinkt het al een stuk beterquote:Op woensdag 11 december 2024 11:31 schreef Clubsoda het volgende:
Geen Limburger, maar linzenvlaai heeft niets met linzen te maken maar is genoemd naar de Linzertorte (en die komt uit Linz). Duurde eindeloos voordat ik dat ontdekteIk vind 'm lekker, juist vanwege het type deeg. Ik vind gewoon vlaaiendeeg (ook bij de verse Limburgse) stiekem niet zo top.
Je stond vorige week bij een Limburgse bakker binnen en wilde geen vlaaiquote:Op woensdag 11 december 2024 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vlaai gegeten is voor mij ook al wel weer even gelee![]()
Dat dus. Ik kon me er niets bij voorstellen, en nu wil ik m welquote:
Duurde bij mij ook jaren voor ik de reden van de naam ontdekte ja.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik liep al krom van al het eten jaquote:Op woensdag 11 december 2024 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je stond vorige week bij een Limburgse bakker binnen en wilde geen vlaai![]()
Bienenstichquote:Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote houdt nogal van Bienenstich, ik ben zelf niet zo fan. Ik hou van iets frissig in taart, en die Duits gewoonte van veel deeg met allerlei roomvarianten doet het niet helemaal voor mij.
Dat vond zelfs ik, en ik ben dol op linzenquote:Op woensdag 11 december 2024 12:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nuttige aanvulling, het klonk al dusdanig onappetijtelijk dat ik niet eens heb gezocht
Kersen of kruisbessenvlaai uit oes Limburgquote:Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote houdt nogal van Bienenstich, ik ben zelf niet zo fan. Ik hou van iets frissig in taart, en die Duits gewoonte van veel deeg met allerlei roomvarianten doet het niet helemaal voor mij.
Zwechtechen Dachi?quote:Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
Zelfs in Limburg is het tegenwoordig al lastig een goede vlaai te vinden, laat staan erbuiten. En NEE, Multivlaai heeft niets met vlaai te maken.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik denk dat het zeker 20 jaar geleden is dat ik in Limburg geweest ben en uberhaupt vlaai gegeten heb
Dank zij @Cat-astrophe weten we dit.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelfs in Limburg is het tegenwoordig al lastig een goede vlaai te vinden, laat staan erbuiten. En NEE, Multivlaai heeft niets met vlaai te maken.
Noesquote:Op woensdag 11 december 2024 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Die salmiakdrop is niet te frete trouwens @:cat-astrophe .
vroegah vond je dat lekker maar ja toen was je zes
Aber bitte mit Sahne.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Himbeerkuchen?
[ afbeelding ]
Er is hier veel variatie aan taart en gebak die mensen ook zelf bakken,
SPOILER: huh?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Udo Jurgensquote:
quote:Op woensdag 11 december 2024 13:43 schreef derLudolf het volgende:
Nee ik hoef geen Himbeereis zum FrühstückHoffmann & HoffmannSPOILER: huh?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Jan…hoe reageert men als in directie op je aanstaande vertrek? En van ook andere MT leden.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Udo Jurgens
[..]
Hoffmann & Hoffmann
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)quote:Op woensdag 11 december 2024 16:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
En Jan…hoe reageert men als in directie op je aanstaande vertrek? En van ook andere MT leden.
Succes met solli’s.
Wat een belevenis CatDie lijst met ingrediënten!
Om mijzelve te troosten voor een misgelopen flat heb ik een melkopschuimer gekocht. 😎 Lekker hoor!
En vanmiddag een berg boeken uitgeleend met Kerstverhalen voor klein en groot.
Oei…wist je dat? Stond het in een contract of arbeidsovereenkomst?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)
Mijn MT
Ik ga ze volgende week informeren
Staat zo in mijn contract. Geen idee of het gebruikelijk is, maar mijn MT heeft het ook zo in het contract.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei…wist je dat? Stond het in een contract of arbeidsovereenkomst?
Is dat Duits? Is dat gebruikelijk op dit niveau?
Oh, dat duurt wel extreem lang dan. Betekent dat dat als je op 3 juli je baan opzegt je pas 9 maanden later weg kan?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)
Mijn MT
Val je onder Nederlands arbeidsrecht?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn MT
Nee, Duits, woon er werk in Duitsland, voor een Duits bedrijfquote:Op woensdag 11 december 2024 17:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Val je onder Nederlands arbeidsrecht?
Ja. In principe wel.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat duurt wel extreem lang dan. Betekent dat dat als je op 3 juli je baan opzegt je pas 9 maanden later weg kan?
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef Morgane89 het volgende:
Oef, dat is lang. Dat zou behoorlijk kaa uu tee zijn.
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?quote:Heeft iemand een recept waar ik van die rechthoekige oudhollandse pepernoten in kan verwerken? Ik heb 250g gekregen, maar vind ze om zo te eten niet zo lekker.
Er staat me iets van bij dat ik ze een keer in een gerecht met stoofvlees heb gedaan, maar ze toen niet echt uit elkaar vielen. Te taai misschien. Dus dat vond ik niet zo'n succes.
Als ik bijvoorbeeld zoek bij AH en Jumbo vind ik alleen maar stoofvlees en recepten met kruidnoten
Dit is ook vrij normaal in Nederland voor management dus waarom zou je hier niet aan de bak komen?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.
[..]
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?
Daar heb je ook weer een punt.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is ook vrij normaal in Nederland voor management dus waarom zou je hier niet aan de bak komen?
gewoon opsturen naar mij pleasequote:Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef Morgane89 het volgende:
Oef, dat is lang. Dat zou behoorlijk kaa uu tee zijn.
Heeft iemand een recept waar ik van die rechthoekige oudhollandse pepernoten in kan verwerken? Ik heb 250g gekregen, maar vind ze om zo te eten niet zo lekker.
Er staat me iets van bij dat ik ze een keer in een gerecht met stoofvlees heb gedaan, maar ze toen niet echt uit elkaar vielen. Te taai misschien. Dus dat vond ik niet zo'n succes.
Als ik bijvoorbeeld zoek bij AH en Jumbo vind ik alleen maar stoofvlees en recepten met kruidnoten
Dank, voorweken had ik niet aan gedacht. En wijn is natuurlijk altijd goed.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.
[..]
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?
Hahaquote:Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gewoon opsturen naar mij please![]()
geen kruid of pepernoot gezien dit jaat
Godsammequote:Op woensdag 11 december 2024 17:58 schreef sigme het volgende:
Collega zou morgen gesprek hebben over de uitslag van de biopten.
Maar dat stond natuurlijk vandaag al in z'n dossier.
Dus nu heeft hij de informatie via een computerscherm gelezen. Leve de vooruitgang.
Hij gaat dood.
Water, appelsap, etc etc gewoon een vloeistofquote:Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank, voorweken had ik niet aan gedacht. En wijn is natuurlijk altijd goed.
Maar ik sta ook nog open voor andere ideeën; in principe gebruik ik geen alcohol bij onze avondmaaltijden omdat er altijd een peuter mee-eet.
quote:Op woensdag 11 december 2024 17:58 schreef sigme het volgende:
Dus nu heeft hij de informatie via een computerscherm gelezen. Leve de vooruitgang.
Hij gaat dood.
Waarom kijk je danquote:Op woensdag 11 december 2024 17:58 schreef sigme het volgende:
Hij gaat dood.
Wat zou jij doen, met een zwaard van Damocles boven je hoofd. Dat je beter niet kan kijken is niet hoe mensen werken hè. Dit gaat over echte levende ademende mensen die voor hun leven vrezen - en terecht. Die hebben niks aan boekjeswijsheden waarin je beter niet alvast kan kijken of je leeft of sterft.quote:
Maar de pebernødder liggen nog in de winkel toch?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gewoon opsturen naar mij please![]()
geen kruid of pepernoot gezien dit jaat
Ik denk dat niemand wil horen dat ie binnenkort doodgaat.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Maakt voor de treurige uitkomst weinig verschil natuurlijk, maar ja, als je het pas bij de arts wilt horen...
Het ligt heel erg aan de patiënt of ze wel of niet alvast kijken, dat wisselt heel sterk.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Maakt voor de treurige uitkomst weinig verschil natuurlijk, maar ja, als je het pas bij de arts wilt horen...
Ik kook met alcoholvrije wijn vanwege de kinderen en dat smaakt echt heel wijnig, zonder de alcohol.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank, voorweken had ik niet aan gedacht. En wijn is natuurlijk altijd goed.
Maar ik sta ook nog open voor andere ideeën; in principe gebruik ik geen alcohol bij onze avondmaaltijden omdat er altijd een peuter mee-eet.
Dat zou hier ook nog wel een beetje zo kunnen zijn, plus dat er nog geen uitsluitsel is over uitzaaiingen.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Het ligt heel erg aan de patiënt of ze wel of niet alvast kijken, dat wisselt heel sterk.
En bovendien gebeurt het ook vaak dat er meteen gegoogelt gaat worden waardoor en allerlei verkeerde diagnoses, aannames etc gedaan worden.
Was niet naar jou coll toe bedoeld hoor, maar meer wat wij op de onco poli veel zien.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:35 schreef sigme het volgende:
Dat zou hier ook nog wel een beetje zo kunnen zijn, plus dat er nog geen uitsluitsel is over uitzaaiingen.
Je hebt gewoon een punt, ook voor deze persoon. Er is (pas) morgen een gesprek - wie weet wat de doktoren allemaal te vertellen hebben. Ik bid dat het minder erg is dan hij vandaag uit de info afleidde.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Was niet naar jou coll toe bedoeld hoor, maar meer wat wij op de onco poli veel zien.
Zit je op het Heijderbos? Of verwar ik wat berichten?quote:Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Lucky!
Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt![]()
Dank je. Om zo te drinken valt me meestal tegen, maar dat kan ik zeker eens proberen.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kook met alcoholvrije wijn vanwege de kinderen en dat smaakt echt heel wijnig, zonder de alcohol.
Tientje. Hoe vaak ik wel niet snoep en dat soort dingen verzonden heb. Hier komen dozen Zaanse en hela naar toequote:Op woensdag 11 december 2024 17:57 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hahadenk dat de verzendkosten dan 3x de kosten van de pepernoten is
Ja, sowieso ergquote:Op woensdag 11 december 2024 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een punt, ook voor deze persoon. Er is (pas) morgen een gesprek - wie weet wat de doktoren allemaal te vertellen hebben. Ik bid dat het minder erg is dan hij vandaag uit de info afleidde.
Het is sowieso erg; ook als de rest meevalt (uitzaaiingen) en er behandeling goed mogelijk gaat zijn, dan wordt het van iemand die de afgelopen 25 jaar nul keer bij de dokter was naar iemand met operaties, bestralingen, medicatie. Nou ja, ik hoef jou daarover niks te vertellen. Jij weet er zowel professioneel als persoonlijk (te) veel van af...
Meerdal!quote:Op woensdag 11 december 2024 18:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zit je op het Heijderbos? Of verwar ik wat berichten?
Wij hebben toen in Gennep (dorp verder) bij Arts Bakkerij vlaaien gehaald.
Vast vloeken in de kerk voor de echte Limburger, maar ach…
Voor je rust (geen keuzestress) kun je beter naar Huttenheugte gaan.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Meerdal!![]()
Ze hebben er nogal wat daar in de buurt
De laatste keer dat ik daar was, was ik de leeftijd van mijn zoontje nuquote:Op woensdag 11 december 2024 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Meerdal!![]()
Ze hebben er nogal wat daar in de buurt
Daar zouden we heenquote:Op woensdag 11 december 2024 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor je rust (geen keuzestress) kun je beter naar Huttenheugte gaan.
Haha, dat is een beste tijd geleden danquote:Op woensdag 11 december 2024 21:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik daar was, was ik de leeftijd van mijn zoontje nu.
Haha, ja dat wist ik, alleen de reden was ik even vergeten. De in mijn ogen goede vlaaienbakker in Emmen bestaat nog steeds blijkbaar, dus een volgende keer kun je die vergelijken met Limburgsequote:
Ja en tot die tijd mag mn oom zich bezighouden met WGRquote:Op woensdag 11 december 2024 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
We zien het allemaal vast terug in K&W
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |