Kersen of kruisbessenvlaai uit oes Limburgquote:Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote houdt nogal van Bienenstich, ik ben zelf niet zo fan. Ik hou van iets frissig in taart, en die Duits gewoonte van veel deeg met allerlei roomvarianten doet het niet helemaal voor mij.
Zwechtechen Dachi?quote:Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote houdt nogal van Bienenstich, ik ben zelf niet zo fan. Ik hou van iets frissig in taart, en die Duits gewoonte van veel deeg met allerlei roomvarianten doet het niet helemaal voor mij.
Zelfs in Limburg is het tegenwoordig al lastig een goede vlaai te vinden, laat staan erbuiten. En NEE, Multivlaai heeft niets met vlaai te maken.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik denk dat het zeker 20 jaar geleden is dat ik in Limburg geweest ben en uberhaupt vlaai gegeten heb
Dank zij @Cat-astrophe weten we dit.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelfs in Limburg is het tegenwoordig al lastig een goede vlaai te vinden, laat staan erbuiten. En NEE, Multivlaai heeft niets met vlaai te maken.
Noesquote:Op woensdag 11 december 2024 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Die salmiakdrop is niet te frete trouwens @:cat-astrophe .
vroegah vond je dat lekker maar ja toen was je zes
Aber bitte mit Sahne.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Himbeerkuchen?
[ afbeelding ]
Er is hier veel variatie aan taart en gebak die mensen ook zelf bakken,
SPOILER: huh?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Udo Jurgensquote:
quote:Op woensdag 11 december 2024 13:43 schreef derLudolf het volgende:
Nee ik hoef geen Himbeereis zum FrühstückHoffmann & HoffmannSPOILER: huh?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Jan…hoe reageert men als in directie op je aanstaande vertrek? En van ook andere MT leden.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Udo Jurgens
[..]
Hoffmann & Hoffmann
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)quote:Op woensdag 11 december 2024 16:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
En Jan…hoe reageert men als in directie op je aanstaande vertrek? En van ook andere MT leden.
Succes met solli’s.
Wat een belevenis CatDie lijst met ingrediënten!
Om mijzelve te troosten voor een misgelopen flat heb ik een melkopschuimer gekocht. 😎 Lekker hoor!
En vanmiddag een berg boeken uitgeleend met Kerstverhalen voor klein en groot.
Oei…wist je dat? Stond het in een contract of arbeidsovereenkomst?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)
Mijn MT
Ik ga ze volgende week informeren
Staat zo in mijn contract. Geen idee of het gebruikelijk is, maar mijn MT heeft het ook zo in het contract.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei…wist je dat? Stond het in een contract of arbeidsovereenkomst?
Is dat Duits? Is dat gebruikelijk op dit niveau?
Oh, dat duurt wel extreem lang dan. Betekent dat dat als je op 3 juli je baan opzegt je pas 9 maanden later weg kan?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)
Mijn MT
Val je onder Nederlands arbeidsrecht?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn MT
Nee, Duits, woon er werk in Duitsland, voor een Duits bedrijfquote:Op woensdag 11 december 2024 17:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Val je onder Nederlands arbeidsrecht?
Ja. In principe wel.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat duurt wel extreem lang dan. Betekent dat dat als je op 3 juli je baan opzegt je pas 9 maanden later weg kan?
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef Morgane89 het volgende:
Oef, dat is lang. Dat zou behoorlijk kaa uu tee zijn.
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?quote:Heeft iemand een recept waar ik van die rechthoekige oudhollandse pepernoten in kan verwerken? Ik heb 250g gekregen, maar vind ze om zo te eten niet zo lekker.
Er staat me iets van bij dat ik ze een keer in een gerecht met stoofvlees heb gedaan, maar ze toen niet echt uit elkaar vielen. Te taai misschien. Dus dat vond ik niet zo'n succes.
Als ik bijvoorbeeld zoek bij AH en Jumbo vind ik alleen maar stoofvlees en recepten met kruidnoten
Dit is ook vrij normaal in Nederland voor management dus waarom zou je hier niet aan de bak komen?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.
[..]
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?
Daar heb je ook weer een punt.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is ook vrij normaal in Nederland voor management dus waarom zou je hier niet aan de bak komen?
gewoon opsturen naar mij pleasequote:Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef Morgane89 het volgende:
Oef, dat is lang. Dat zou behoorlijk kaa uu tee zijn.
Heeft iemand een recept waar ik van die rechthoekige oudhollandse pepernoten in kan verwerken? Ik heb 250g gekregen, maar vind ze om zo te eten niet zo lekker.
Er staat me iets van bij dat ik ze een keer in een gerecht met stoofvlees heb gedaan, maar ze toen niet echt uit elkaar vielen. Te taai misschien. Dus dat vond ik niet zo'n succes.
Als ik bijvoorbeeld zoek bij AH en Jumbo vind ik alleen maar stoofvlees en recepten met kruidnoten
Dank, voorweken had ik niet aan gedacht. En wijn is natuurlijk altijd goed.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.
[..]
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?
Hahaquote:Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gewoon opsturen naar mij please![]()
geen kruid of pepernoot gezien dit jaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |