abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215832303
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 23:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja vind ik ook onhiegies.
Omdat er aan gezichten wordt gekrabt of in haren wordt gestreken.
Met vieze handen ben je automatisch gemotiveerd die te wassen, met handschoenen niet. Je wast je handen zonder handschoenen vaker dan dat je je handschoenen wisselt. Daarnaast raak je net zo goed vieze dingen aan.

Korte nagels, korte mouwen, haarnetje bij lang haar, en je handen vaak wassen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215833207
Mogge.

Paar dagen geleden zag ik de jongen die worst stond te stoppen (dus gehakt in de machine te douwen), met z'n gehakthandschoentjes aan even helpen bij het zoeken naar een Homerrrr-pakketje.
Daarna deed hij wel die handschoentjes uit en gooide ze weg ;-)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215833338
Nog 2 werkdagen! *G*
pi_215833381
Hallo.

Nog 15 dagen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215833576
Over de helft. Nog 4 dagen.
Spoilers!
pi_215833625
Nog 3 werkdagen *O*

Gaat het voor je gevoel ook snel @Lucky_Strike?
pi_215833767
Mogguh !

Goed nieuws voor @Barreltje, ga ik even vanuit. Wat fijn!!

Gisteren heb ik heel voorzichtig tegeltjes weggeslepen (om de rest te sparen, was bang dat als ze straks gaan boren de rest mee zou breken) en de woonkamer ingepakt en leeggehaald qua planten e.d.

Het is wel eens gezelliger geweest :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na lang wikken en wegen (milieu, luchtkwaliteit…) komt er tóch een houtkachel. Voor af en toe, als er wind staat/geen mist hangt. We hebben het niet nodig als hoofdverwarming. Maar ook niet-brandend staat het ding mooi bij de schouw O+
pi_215833841
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:47 schreef MadMaster het volgende:
Bon tardi!

Na dagen strand, zee, snorkelen, duiken, natuur, leuke restaurantjes, vrienden bezoeken, feestjes, te veel kerstbomen en kerstmuziek staat er vandaag een local food walk in Willemstad op het programma, waarbij we bij de lokale bevolking aan tafel schuiven om authentieke gerechten van het eiland te eten.
Ik gok/hoop op o.a. Karni Stoba, één van de lekkerste stoofvleesgerechten die je kan bedenken met o.a. pruimen, krenten en olijven… :9~
En, stoofvlees gescoord? Klinkt weer heerlijk allemaal daar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:01 schreef Blues het volgende:
Ik luister de nieuwe podcast 'De waanzinnige belofte' en ik krijg helemaal de sektevibes/rillingen van Q's groep :{
:* (en *O* voor je nog korte werktijd!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geïnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
Groot gelijk ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:17 schreef flipsen het volgende:
Kerst en oud en nieuw zitten wij zoals ieder jaar gezellig alleen thuis, maar met veel honden. Hier horen ze het vuurwerk (bijna) niet, dus ieder jaar volle bak. Overigens is het hier in Argentinie qua vuurwerk niet te vergelijken met NL (God zij dank), er wordt trouwens meer afgestoken op kerstavond dan met oud en nieuw.
Ook wel een leuke traditie lijkt me, om met een vol hotel te zitten :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog 3 werkdagen *O*

Gaat het voor je gevoel ook snel @:Lucky_Strike?
Ja, het gaat best snel. Ik heb natuurlijk gewoon werk, diverse afspraken en andere aanspraak en best veel te doen. Vandaag hoef ik niet te werken. Ik ga straks wandelen en lunchen met een nieuwe kennis, daarna yoga, kerstboom afmaken, vriezer opruimen en inventariseren, sporten en dan is het alweer 19.30.
Spoilers!
  woensdag 11 december 2024 @ 08:58:58 #211
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215833845
Houtkachel is wel echt gezellig O+
  woensdag 11 december 2024 @ 09:10:10 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215833919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:58 schreef gcjoel het volgende:
Houtkachel is wel echt gezellig O+
hier ben ik steeds blij als het 5 graden of lager is , want dan mag ik van mezelf de houtkachel aan.. ( anders staat ie de hele winter aan O+ :Y) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215833969
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 07:18 schreef Blues het volgende:
Nog 2 werkdagen! *G*
Nog 8 werkdagen! *G*
pi_215833982
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 11-12-2024 10:50:23 ]
pi_215834045
Altijd appelkruimel en kruisbessen schuim ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_215834123
Goedemorgen :W

Hier nog geen idee hoe de kerstdagen precies ingevuld gaan worden -O- Ik hou altijd van plannen dus ik kan daar niet zo goed tegen. Maar ik wil ook niet ieder jaar diegene zijn die er over begint :+
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 09:38:23 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215834144
Gaat ook de eerste aanschaf zijn in nieuwe woning. De pijp naar buiten is er al.

De sloot om de naast gelegen grond (3,5ha - van m'n oom) is omgeven door inmiddels flink uit de kluiten gewassen berken. Dus ook flink wat toekomstig brandhout :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 09:41:37 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215834180
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)
In Emmen zat een bakker die niets anders dan vlaai verkocht, hun perenvlaai was m'n favoriet.

Maar goed, geen Limburgse vlaai dus per definitie kut aldus de Limburgers :P
pi_215834199
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:38 schreef derLudolf het volgende:
Gaat ook de eerste aanschaf zijn in nieuwe woning. De pijp naar buiten is er al.

De sloot om de naast gelegen grond (3,5ha - van m'n oom) is omgeven door inmiddels flink uit de kluiten gewassen berken. Dus ook flink wat toekomstig brandhout :D
Heb je een foto van je nieuwe stulpje? (Ik ben zo’n ordinaire gluurder :D )
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 10:15:35 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215834426
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Heb je een foto van je nieuwe stulpje? (Ik ben zo’n ordinaire gluurder :D )
Nee eigenlijk helemaal foto's vergeten te maken :') en nu dus wat gezeik met huurder, was handig geweest om bv vloer op te meten om te kijken wat een houten vloer kost.
  woensdag 11 december 2024 @ 10:25:05 #221
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215834514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En, stoofvlees gescoord? Klinkt weer heerlijk allemaal daar.
Ja, maar dan van varkensstaarten (waarbij je de stukjes kraakbeen af moest kluiven) i.p.v. rundvlees. Het dessert was pompoenpannenkoek met gehaktbal in pittige saus.
Het was bijzonder, maar wel erg lekker…

Het is hier nu bijna 5.30u en we maken ons klaar voor een boottrip naar Klein Curaçao.
Een eilandje zo'n 11km ten zuidoosten van Curaçao dat alleen per boot bereikbaar is. Die vertrekt al om 7.00u.
Ergens vandaag daar ook duiken bij de zeeschildpadden en BBQ op het strand…
pi_215834777
Terug van de tandarts, geen gaatjes maar wel is een stukje afgebroken tand gerepareerd.
En hij stopt volgend jaar -O-
Was te verwachten maar toch jammer, ook al hebben we vaak (buiten het gebit om) flinke discussies.

En eens met @Candaasje benieuwd naar de foto’s van het paleisje van @derLudolf
pi_215835037
quote:
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)
Yoooo!

Kronsele met sjoëm (oftewel kruisbessen met schuim, schuim is zeer belangrijk voor het optimale genot) is het hele jaar door verkrijgbaar. Bakkers bakken vers op inschatting. Dus het kan zijn dat een vlaai voor die dag is uitverkocht. Wil je zeker zijn dan kun je ze ook bestellen.

De meeste vlaaien hebben deegbodem (soort brood deeg, bij gebrek aan een beter woord waar ik nu niet opkom :@ ).
Linzenvlaai heeft meer een zandtaartbodem. Ben ik zelf minder fan van want veel bodem en weinig vulling.
Kun je ook in de kersenvariant krijgen maar ook die zou ik vooraf bestellen.

Kruimelvlaai is heerlijk, zeker als hij vers is. Kun je krijgen met roombodem, abrikozen, appel maar ook met kersen onder de kruimels (ook hier: vooraf bestellen geeft zekerheid).

Rijstevlaai (met slagroom, heb ik al tijden ruzie over met @MadMaster :P ) is ook lekker.

Je kunt ook een kersen rastervlaai kopen, die is er vaak wel altijd.

Victoria vlaai (heet soms anders): zachte bodem, room, slagroom, tikje citroen en bovenop nootjeskruim.

Alles met slagroom (bakker zal vast een keuze of 5 in de vitrine hebben liggen) heet trouwens luxevlaai. Kun je niet invriezen en is volgens de eisen geen Limburgs cultureel erfgoed. Maar wel ook lekker!

Als je een combi merengue, chocolade en kersen wil dan is de <insert lokale heilige> vlaai aan te raden.
Ik ken hem als Martinusvlaai, Lambertusvlaai, Christoffelvlaai. Hangt af van de gemeente waar ik hem koop. En dit is de vlaai-uitzondering die wij met liefde ook ‘taart’ noemen. Mogelijk is dat meer een midden- Limburgs ding en vind je die in omgeving Deurne niet.

Ik denk dat je zo wel vooruit kunt.

Laatste tips: je kunt ook kleine vlaatjes kopen. Maar dan heb je meer korst dan vulling.
Beter kies je voor een halve vlaai. Bakker vindt het geen probleem het mes erin te zetten.

Veel plezier *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215835064
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In Emmen zat een bakker die niets anders dan vlaai verkocht, hun perenvlaai was m'n favoriet.

Maar goed, geen Limburgse vlaai dus per definitie kut aldus de Limburgers :P
Echte bakker maakt het al beter. Maar idd geen Limburgse vlaai. Hebben nu een status voor :+

Ik was gisteren in de nieuwe winkel (review volgt).
Belevenis! Maar niet op alle fronten de wow die we verwachtten.

Ze serveerden ook vlaai als toetje. Gelukkig zei de ober meteen dat het uiteraard geen echte Limburgse vlaai was. Voorkwam zo dat de halve tafel hem aanvloog _O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215835172
Geen Limburger, maar linzenvlaai heeft niets met linzen te maken maar is genoemd naar de Linzertorte (en die komt uit Linz). Duurde eindeloos voordat ik dat ontdekte :') Ik vind 'm lekker, juist vanwege het type deeg. Ik vind gewoon vlaaiendeeg (ook bij de verse Limburgse) stiekem niet zo top.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:45:26 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215835300
ik krijg helemaal zin om de volgende keer bezoek in NL met de chef naar limburg te gaan en een vlaaien bonanza te gaan houden *O*
we hebben nu het haagse en R'dam gehad en een stukje noord groningen. nog genoeg te ontdekken O+
pi_215835373
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:45 schreef Barreltje het volgende:
naar limburg te gaan en een vlaaien bonanza te gaan houden
Iedereen helemaal geïndoctrineerd door de propaganda van @Cat-astrophe :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 december 2024 @ 11:53:05 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215835381
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Iedereen helemaal geïndoctrineerd door de propaganda van @:cat-astrophe :o
ik denk dat het zeker 20 jaar geleden is dat ik in Limburg geweest ben en uberhaupt vlaai gegeten heb :o
pi_215835384
Vlaai gegeten is voor mij ook al wel weer even gelee :Y O-)
pi_215835555
Vlaai is :9~ :9~
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 12:17:53 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215835563
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:31 schreef Clubsoda het volgende:
Geen Limburger, maar linzenvlaai heeft niets met linzen te maken maar is genoemd naar de Linzertorte (en die komt uit Linz). Duurde eindeloos voordat ik dat ontdekte :') Ik vind 'm lekker, juist vanwege het type deeg. Ik vind gewoon vlaaiendeeg (ook bij de verse Limburgse) stiekem niet zo top.
Nuttige aanvulling, het klonk al dusdanig onappetijtelijk dat ik niet eens heb gezocht :+
pi_215835568
quote:
Zo klinkt het al een stuk beter
pi_215835570
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vlaai gegeten is voor mij ook al wel weer even gelee :Y O-)
Je stond vorige week bij een Limburgse bakker binnen en wilde geen vlaai :( :'(
pi_215835576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zo klinkt het al een stuk beter
Dat dus. Ik kon me er niets bij voorstellen, en nu wil ik m wel
pi_215835602
quote:
Duurde bij mij ook jaren voor ik de reden van de naam ontdekte ja.
Maar neuh. Vlaai gaat om vulling en dat streepje fruit bij linzenvlaai doet het niet voor me.

Moeten we het trouwens ook nog over Bienestich hebben? :+

Grappig gisteravond was dat een tafelgenoot zei dat ze van 1 persoon aan onze tafel (4) wist dat die ook zelf vlaai gebakken had. Er kwam een driestemmig 'ja, ik!' als antwoord. Que chaos _O-
pi_215835635
Mijn echtgenote houdt nogal van Bienenstich, ik ben zelf niet zo fan. Ik hou van iets frissig in taart, en die Duits gewoonte van veel deeg met allerlei roomvarianten doet het niet helemaal voor mij.
pi_215835641
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je stond vorige week bij een Limburgse bakker binnen en wilde geen vlaai :( :'(
Ik liep al krom van al het eten ja
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 12:39:03 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215835739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote houdt nogal van Bienenstich, ik ben zelf niet zo fan. Ik hou van iets frissig in taart, en die Duits gewoonte van veel deeg met allerlei roomvarianten doet het niet helemaal voor mij.
Bienenstich :9 :9
pi_215835790
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nuttige aanvulling, het klonk al dusdanig onappetijtelijk dat ik niet eens heb gezocht :+
Dat vond zelfs ik, en ik ben dol op linzen :D
(Niet echt op vlaai. Ik ben meer van de appeltaart. )
pi_215835828
Ik zeg: miserablevlaai :9~

Tikje onbekend en daardoor ongeliefd. Slecht te verkrijgen ook ;(
  woensdag 11 december 2024 @ 12:51:09 #241
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835851
quote:
Kersen of kruisbessenvlaai uit oes Limburg

quote:
Zwechtechen Dachi?

Manderinenkuchen

Himbeerkuchen?

Er is hier veel variatie aan taart en gebak die mensen ook zelf bakken,
  woensdag 11 december 2024 @ 12:53:24 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835883
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:53 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik denk dat het zeker 20 jaar geleden is dat ik in Limburg geweest ben en uberhaupt vlaai gegeten heb :o
Zelfs in Limburg is het tegenwoordig al lastig een goede vlaai te vinden, laat staan erbuiten. En NEE, Multivlaai heeft niets met vlaai te maken.
  woensdag 11 december 2024 @ 12:55:04 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835897
Linzenvlaai heeft niets met de peulvruchten te maken btw, het is Linzer deeg (zoals je ook Weens deeg hebt)
pi_215835903
Die salmiakdrop is niet te frete trouwens @Cat-astrophe .

vroegah vond je dat lekker maar ja toen was je zes -O-
pi_215835909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zelfs in Limburg is het tegenwoordig al lastig een goede vlaai te vinden, laat staan erbuiten. En NEE, Multivlaai heeft niets met vlaai te maken.
Dank zij @Cat-astrophe weten we dit. :P Nu enorm zin in vlaai.
pi_215835948
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Clubsoda op 11-12-2024 13:00:37 ]
pi_215835955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Die salmiakdrop is niet te frete trouwens @:cat-astrophe .

vroegah vond je dat lekker maar ja toen was je zes -O-
Noes ;( Ik ben er nog niet aan begonnen :X
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 13:24:16 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215836126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Himbeerkuchen?
[ afbeelding ]

Er is hier veel variatie aan taart en gebak die mensen ook zelf bakken,
Aber bitte mit Sahne.
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 13:43:27 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215836287
Nee ik hoef geen Himbeereis zum Frühstück

SPOILER: huh?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 december 2024 @ 14:31:52 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215836593
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Aber bitte mit Sahne.
Udo Jurgens

quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:43 schreef derLudolf het volgende:
Nee ik hoef geen Himbeereis zum Frühstück

SPOILER: huh?
Hoffmann & Hoffmann
pi_215837220
pi_215837491
Yeah *O* de boot waar wij op donderdag spreekuur houden was tijdelijk weg voor onderhoud en de reserve boot hadden ze aan rivier zijde gelegd (boot oplopen, trap op, over dek lopen, via een loopplank naar decanderee boot, trap af, lounge door. En na afloop zelfde riedel terug. Krijg net bericht dat de oude boot weer aan de kade ligt dus alleen maar 1 loopplank op
pi_215837546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Udo Jurgens
[..]
Hoffmann & Hoffmann
En Jan…hoe reageert men als in directie op je aanstaande vertrek? En van ook andere MT leden.
Succes met solli’s.

Wat een belevenis Cat :Y) Die lijst met ingrediënten!

Om mijzelve te troosten voor een misgelopen flat heb ik een melkopschuimer gekocht. 😎 Lekker hoor!

En vanmiddag een berg boeken uitgeleend met Kerstverhalen voor klein en groot.
  woensdag 11 december 2024 @ 16:44:28 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215837619
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:38 schreef AnneX het volgende:

[..]
En Jan…hoe reageert men als in directie op je aanstaande vertrek? En van ook andere MT leden.
Succes met solli’s.

Wat een belevenis Cat :Y) Die lijst met ingrediënten!

Om mijzelve te troosten voor een misgelopen flat heb ik een melkopschuimer gekocht. 😎 Lekker hoor!

En vanmiddag een berg boeken uitgeleend met Kerstverhalen voor klein en groot.
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)

Mijn MT
Ik ga ze volgende week informeren
pi_215837648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn management: Je hebt 6 maanden opzegtermijn per kwartaalbegin (betekend dat ik 1 Juli pas weg zou kunnen)

Mijn MT
Oei…wist je dat? Stond het in een contract of arbeidsovereenkomst?
Is dat Duits? Is dat gebruikelijk op dit niveau?
  woensdag 11 december 2024 @ 16:52:27 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215837727
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oei…wist je dat? Stond het in een contract of arbeidsovereenkomst?
Is dat Duits? Is dat gebruikelijk op dit niveau?
Staat zo in mijn contract. Geen idee of het gebruikelijk is, maar mijn MT heeft het ook zo in het contract.
Que sera, sera
pi_215837880
quote:

Mijn MT
Oh, dat duurt wel extreem lang dan. Betekent dat dat als je op 3 juli je baan opzegt je pas 9 maanden later weg kan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215837913
quote:

[..]

Mijn MT
Val je onder Nederlands arbeidsrecht?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 december 2024 @ 17:17:55 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215837984
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Val je onder Nederlands arbeidsrecht?
Nee, Duits, woon er werk in Duitsland, voor een Duits bedrijf
  woensdag 11 december 2024 @ 17:18:14 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215837986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, dat duurt wel extreem lang dan. Betekent dat dat als je op 3 juli je baan opzegt je pas 9 maanden later weg kan?
Ja. In principe wel.
pi_215838059
6 maanden is vrij normaal bij hoger personeel. Bij Akzo was een leidinggevende die dat ook voor mij vond gelden (bij een interne sollicitatie) maar die vlieger ging niet op, was geen hoger personeel en wverd al helemaal niet zo betaald (heb de baan zelf afgezegd)
  woensdag 11 december 2024 @ 17:28:24 #262
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215838089
Oef, dat is lang. Dat zou behoorlijk kaa uu tee zijn.

Heeft iemand een recept waar ik van die rechthoekige oudhollandse pepernoten in kan verwerken? Ik heb 250g gekregen, maar vind ze om zo te eten niet zo lekker.
Er staat me iets van bij dat ik ze een keer in een gerecht met stoofvlees heb gedaan, maar ze toen niet echt uit elkaar vielen. Te taai misschien. Dus dat vond ik niet zo'n succes.
Als ik bijvoorbeeld zoek bij AH en Jumbo vind ik alleen maar stoofvlees en recepten met kruidnoten
  woensdag 11 december 2024 @ 17:31:26 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215838119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef Morgane89 het volgende:
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.

quote:
Heeft iemand een recept waar ik van die rechthoekige oudhollandse pepernoten in kan verwerken? Ik heb 250g gekregen, maar vind ze om zo te eten niet zo lekker.
Er staat me iets van bij dat ik ze een keer in een gerecht met stoofvlees heb gedaan, maar ze toen niet echt uit elkaar vielen. Te taai misschien. Dus dat vond ik niet zo'n succes.
Als ik bijvoorbeeld zoek bij AH en Jumbo vind ik alleen maar stoofvlees en recepten met kruidnoten
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?
pi_215838204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, in D schijnt het vrij normaal te zijn voor management wat ik zo goegel, maar in NL kom ik dus niet aan de bak als ik vertel dat ik over meer dan een half jaar kan beginnen.
[..]
In stukken snijden, nachtje in rode wijn leggen en dan aan stoofvlees/hazepeper/soervleijsch toevoegen?
Dit is ook vrij normaal in Nederland voor management dus waarom zou je hier niet aan de bak komen?
  woensdag 11 december 2024 @ 17:41:40 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215838210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit is ook vrij normaal in Nederland voor management dus waarom zou je hier niet aan de bak komen?
Daar heb je ook weer een punt.
pi_215838212
Ik ken het in Nederland ook wel in managementrollen. Dat zijn vaak dan ook geen contracten waarin alleen een sommetje geld voor 38 uur per week wordt geruild.
pi_215838308
We hebben een naam voor de versche Aussiebaby *O*
Het is baby P. (naar een discipel)
Rompertje met naam besteld om op te sturen. O+

De (religieuze kerst-)kaart die we kregen was gemaakt door zijn broertje A. gedroogde Aussiebloemetjes uit eigen tuin, hoe leuk. *smelt
  woensdag 11 december 2024 @ 17:55:23 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215838369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:28 schreef Morgane89 het volgende:

gewoon opsturen naar mij please :D
geen kruid of pepernoot gezien dit jaat -O-
  woensdag 11 december 2024 @ 17:55:57 #269
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215838370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Dank, voorweken had ik niet aan gedacht. En wijn is natuurlijk altijd goed.
Maar ik sta ook nog open voor andere ideeën; in principe gebruik ik geen alcohol bij onze avondmaaltijden omdat er altijd een peuter mee-eet.
  woensdag 11 december 2024 @ 17:57:30 #270
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215838382
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Haha :D denk dat de verzendkosten dan 3x de kosten van de pepernoten is :D
pi_215838388
Collega zou morgen gesprek hebben over de uitslag van de biopten.
Maar dat stond natuurlijk vandaag al in z'n dossier.

Dus nu heeft hij de informatie via een computerscherm gelezen. Leve de vooruitgang.
Hij gaat dood.
pi_215838390
:{
Spoilers!
  woensdag 11 december 2024 @ 17:58:55 #273
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215838394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:58 schreef sigme het volgende:

Dus nu heeft hij de informatie via een computerscherm gelezen. Leve de vooruitgang.
Hij gaat dood.
Godsamme :'( :% :X
  woensdag 11 december 2024 @ 18:04:09 #274
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215838439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Maar ik sta ook nog open voor andere ideeën; in principe gebruik ik geen alcohol bij onze avondmaaltijden omdat er altijd een peuter mee-eet.
Water, appelsap, etc etc gewoon een vloeistof
pi_215838440
quote:

Hij gaat dood.
;( :(

Bij wet geregeld, ik vind er wat van.
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 18:06:22 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215838458
quote:

Hij gaat dood.
Waarom kijk je dan :@
pi_215838465
Och @sigme -O-
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 18:13:33 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215838535
Maakt voor de treurige uitkomst weinig verschil natuurlijk, maar ja, als je het pas bij de arts wilt horen...
pi_215838584
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom kijk je dan :@
Wat zou jij doen, met een zwaard van Damocles boven je hoofd. Dat je beter niet kan kijken is niet hoe mensen werken hè. Dit gaat over echte levende ademende mensen die voor hun leven vrezen - en terecht. Die hebben niks aan boekjeswijsheden waarin je beter niet alvast kan kijken of je leeft of sterft.
pi_215838587
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Maar de pebernødder liggen nog in de winkel toch?
pi_215838614
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Maakt voor de treurige uitkomst weinig verschil natuurlijk, maar ja, als je het pas bij de arts wilt horen...
Ik denk dat niemand wil horen dat ie binnenkort doodgaat.

Bij de weg - ik heb geen idee hoe hij denkt over de manier hoe het nieuws hem bereikt. Ik wel een idee hoe ik erover denk.
pi_215838708
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Het ligt heel erg aan de patiënt of ze wel of niet alvast kijken, dat wisselt heel sterk.
En bovendien gebeurt het ook vaak dat er meteen gegoogelt gaat worden waardoor en allerlei verkeerde diagnoses, aannames etc gedaan worden.
pi_215838852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik kook met alcoholvrije wijn vanwege de kinderen en dat smaakt echt heel wijnig, zonder de alcohol.
pi_215838873
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Het ligt heel erg aan de patiënt of ze wel of niet alvast kijken, dat wisselt heel sterk.
En bovendien gebeurt het ook vaak dat er meteen gegoogelt gaat worden waardoor en allerlei verkeerde diagnoses, aannames etc gedaan worden.
Dat zou hier ook nog wel een beetje zo kunnen zijn, plus dat er nog geen uitsluitsel is over uitzaaiingen.
pi_215838886
Je móet niet in ie dossier kijken natuurlijk. Een wijs zorgverlener bespreekt wel even de gang van zaken van het inzien van het dossier natuurlijk en de voor en nadelen van dat zelf lezen. Ik zet zelf niets zichtbaar in het dossier zonder patiënt gesproken te hebben maar mijn beroepscode is ook wat eigenzinnig.
pi_215838894
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:35 schreef sigme het volgende:

Dat zou hier ook nog wel een beetje zo kunnen zijn, plus dat er nog geen uitsluitsel is over uitzaaiingen.
Was niet naar jou coll toe bedoeld hoor, maar meer wat wij op de onco poli veel zien.
pi_215838976
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Was niet naar jou coll toe bedoeld hoor, maar meer wat wij op de onco poli veel zien.
Je hebt gewoon een punt, ook voor deze persoon. Er is (pas) morgen een gesprek - wie weet wat de doktoren allemaal te vertellen hebben. Ik bid dat het minder erg is dan hij vandaag uit de info afleidde.
Het is sowieso erg; ook als de rest meevalt (uitzaaiingen) en er behandeling goed mogelijk gaat zijn, dan wordt het van iemand die de afgelopen 25 jaar nul keer bij de dokter was naar iemand met operaties, bestralingen, medicatie. Nou ja, ik hoef jou daarover niks te vertellen. Jij weet er zowel professioneel als persoonlijk (te) veel van af...
pi_215838986
Ondertussen probeer ik nog een spoedje af te werken voor kantoor. En dat gaat echt driewerf nergens over.
  woensdag 11 december 2024 @ 18:48:54 #289
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215839025
quote:
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)
Zit je op het Heijderbos? Of verwar ik wat berichten? :@

Wij hebben toen in Gennep (dorp verder) bij Arts Bakkerij vlaaien gehaald.

Vast vloeken in de kerk voor de echte Limburger, maar ach…
  woensdag 11 december 2024 @ 19:33:57 #290
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215839617
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik kook met alcoholvrije wijn vanwege de kinderen en dat smaakt echt heel wijnig, zonder de alcohol.
Dank je. Om zo te drinken valt me meestal tegen, maar dat kan ik zeker eens proberen.
pi_215840409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:57 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Haha :D denk dat de verzendkosten dan 3x de kosten van de pepernoten is :D
Tientje. Hoe vaak ik wel niet snoep en dat soort dingen verzonden heb. Hier komen dozen Zaanse en hela naar toe :D

De enige keer dat het qua kosten opliep was toen paketten naar Japan ineens veel duurder werden door minder vluchten of zo, dat was zestig euro :') wel voor een enorme doos vol.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215840660
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Je hebt gewoon een punt, ook voor deze persoon. Er is (pas) morgen een gesprek - wie weet wat de doktoren allemaal te vertellen hebben. Ik bid dat het minder erg is dan hij vandaag uit de info afleidde.
Het is sowieso erg; ook als de rest meevalt (uitzaaiingen) en er behandeling goed mogelijk gaat zijn, dan wordt het van iemand die de afgelopen 25 jaar nul keer bij de dokter was naar iemand met operaties, bestralingen, medicatie. Nou ja, ik hoef jou daarover niks te vertellen. Jij weet er zowel professioneel als persoonlijk (te) veel van af...
Ja, sowieso erg ;(
pi_215841004
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:48 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Zit je op het Heijderbos? Of verwar ik wat berichten? :@

Wij hebben toen in Gennep (dorp verder) bij Arts Bakkerij vlaaien gehaald.

Vast vloeken in de kerk voor de echte Limburger, maar ach…
Meerdal! :)
Ze hebben er nogal wat daar in de buurt :D
pi_215841271
En dank voor alle vlaai tips en uitleg, in bijzonder @Cat-astrophe en @Clubsoda, maar ook de rest natuurlijk O+

@sigme wat verdrietig :'( hopelijk blijkt het gesprek met arts morgen minder negatief dan hij nu denkt, maar het blijft hoe dan ook heftig natuurlijk.
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 21:16:04 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215841275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Voor je rust (geen keuzestress) kun je beter naar Huttenheugte gaan.
  woensdag 11 december 2024 @ 21:19:42 #296
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215841332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik daar was, was ik de leeftijd van mijn zoontje nu :+.
pi_215841819
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Voor je rust (geen keuzestress) kun je beter naar Huttenheugte gaan.
Daar zouden we heen :+ maar voor onze rust hebben we omgeboekt hierheen (iets met andere mensen die tegelijk op dat park bleken te zijn waar wij geen behoefte aan hadden). Wel meer vlaaikeuzestress ja ;) maar wel liever dat en vlaai dan dat niet en ook geen vlaai!

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik daar was, was ik de leeftijd van mijn zoontje nu :+.
Haha, dat is een beste tijd geleden dan :D ben erg benieuwd, zag er op de site ook leuk uit. Hadden ook nog naar Erperheide gekeken, maar die was stuk duurder deze week.
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 22:08:36 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215842184
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Daar zouden we heen :+
Haha, ja dat wist ik, alleen de reden was ik even vergeten. De in mijn ogen goede vlaaienbakker in Emmen bestaat nog steeds blijkbaar, dus een volgende keer kun je die vergelijken met Limburgse :+
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 22:14:06 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215842272
Oh en @Kaatje1 vroeg net als Candaas om foto's maar had ik niet op gereageerd. Ik heb verder geen foto's gemaakt en het adres/luchtfoto had je al dacht ik.

Ik was eigenlijk van plan om deze winter al wat fruitbomen te planten dus beter dondert hij snel op. De achterste 1500m2 waar ik fruitbomen wil hebben huurt hij niet, maar ik acht hem er toe in staat dat ie die boompjes er uit trekt :@
pi_215842366
We zien het allemaal vast terug in K&W ;)
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 22:28:08 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215842544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
We zien het allemaal vast terug in K&W ;)
Ja en tot die tijd mag mn oom zich bezighouden met WGR :P Zal morgen even met de Notarin bellen of ze het koopcontract al heeft aangepast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')