abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215832074
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Blote handen kun je wassen, handschoenen zijn veruit de onhygiënische optie in een professionele keuken.
Ok. Met geurloze zeep dan. En tien minuten als op de ok😂
pi_215832208
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef AnneX het volgende:
Allemaal leuk en lekker in de Koninklijke keuken met Yvette.
Alleen…al dat eten aanraken met blote handen. Stuk voor stuk.
Het vlees rangschikken op borden.

En dan het servies en bestek schikken op tafel met handschoenen aan 😂

#teruggekeken.
Ja vind ik ook onhiegies.
Omdat er aan gezichten wordt gekrabt of in haren wordt gestreken.
pi_215832303
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 23:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja vind ik ook onhiegies.
Omdat er aan gezichten wordt gekrabt of in haren wordt gestreken.
Met vieze handen ben je automatisch gemotiveerd die te wassen, met handschoenen niet. Je wast je handen zonder handschoenen vaker dan dat je je handschoenen wisselt. Daarnaast raak je net zo goed vieze dingen aan.

Korte nagels, korte mouwen, haarnetje bij lang haar, en je handen vaak wassen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215833207
Mogge.

Paar dagen geleden zag ik de jongen die worst stond te stoppen (dus gehakt in de machine te douwen), met z'n gehakthandschoentjes aan even helpen bij het zoeken naar een Homerrrr-pakketje.
Daarna deed hij wel die handschoentjes uit en gooide ze weg ;-)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215833338
Nog 2 werkdagen! *G*
pi_215833381
Hallo.

Nog 15 dagen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215833576
Over de helft. Nog 4 dagen.
Spoilers!
pi_215833625
Nog 3 werkdagen *O*

Gaat het voor je gevoel ook snel @Lucky_Strike?
pi_215833767
Mogguh !

Goed nieuws voor @Barreltje, ga ik even vanuit. Wat fijn!!

Gisteren heb ik heel voorzichtig tegeltjes weggeslepen (om de rest te sparen, was bang dat als ze straks gaan boren de rest mee zou breken) en de woonkamer ingepakt en leeggehaald qua planten e.d.

Het is wel eens gezelliger geweest :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na lang wikken en wegen (milieu, luchtkwaliteit…) komt er tóch een houtkachel. Voor af en toe, als er wind staat/geen mist hangt. We hebben het niet nodig als hoofdverwarming. Maar ook niet-brandend staat het ding mooi bij de schouw O+
pi_215833841
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:47 schreef MadMaster het volgende:
Bon tardi!

Na dagen strand, zee, snorkelen, duiken, natuur, leuke restaurantjes, vrienden bezoeken, feestjes, te veel kerstbomen en kerstmuziek staat er vandaag een local food walk in Willemstad op het programma, waarbij we bij de lokale bevolking aan tafel schuiven om authentieke gerechten van het eiland te eten.
Ik gok/hoop op o.a. Karni Stoba, één van de lekkerste stoofvleesgerechten die je kan bedenken met o.a. pruimen, krenten en olijven… :9~
En, stoofvlees gescoord? Klinkt weer heerlijk allemaal daar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:01 schreef Blues het volgende:
Ik luister de nieuwe podcast 'De waanzinnige belofte' en ik krijg helemaal de sektevibes/rillingen van Q's groep :{
:* (en *O* voor je nog korte werktijd!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geïnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
Groot gelijk ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:17 schreef flipsen het volgende:
Kerst en oud en nieuw zitten wij zoals ieder jaar gezellig alleen thuis, maar met veel honden. Hier horen ze het vuurwerk (bijna) niet, dus ieder jaar volle bak. Overigens is het hier in Argentinie qua vuurwerk niet te vergelijken met NL (God zij dank), er wordt trouwens meer afgestoken op kerstavond dan met oud en nieuw.
Ook wel een leuke traditie lijkt me, om met een vol hotel te zitten :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog 3 werkdagen *O*

Gaat het voor je gevoel ook snel @:Lucky_Strike?
Ja, het gaat best snel. Ik heb natuurlijk gewoon werk, diverse afspraken en andere aanspraak en best veel te doen. Vandaag hoef ik niet te werken. Ik ga straks wandelen en lunchen met een nieuwe kennis, daarna yoga, kerstboom afmaken, vriezer opruimen en inventariseren, sporten en dan is het alweer 19.30.
Spoilers!
  woensdag 11 december 2024 @ 08:58:58 #211
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215833845
Houtkachel is wel echt gezellig O+
  woensdag 11 december 2024 @ 09:10:10 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215833919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:58 schreef gcjoel het volgende:
Houtkachel is wel echt gezellig O+
hier ben ik steeds blij als het 5 graden of lager is , want dan mag ik van mezelf de houtkachel aan.. ( anders staat ie de hele winter aan O+ :Y) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215833969
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 07:18 schreef Blues het volgende:
Nog 2 werkdagen! *G*
Nog 8 werkdagen! *G*
pi_215833982
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 11-12-2024 10:50:23 ]
pi_215834045
Altijd appelkruimel en kruisbessen schuim ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_215834123
Goedemorgen :W

Hier nog geen idee hoe de kerstdagen precies ingevuld gaan worden -O- Ik hou altijd van plannen dus ik kan daar niet zo goed tegen. Maar ik wil ook niet ieder jaar diegene zijn die er over begint :+
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 09:38:23 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215834144
Gaat ook de eerste aanschaf zijn in nieuwe woning. De pijp naar buiten is er al.

De sloot om de naast gelegen grond (3,5ha - van m'n oom) is omgeven door inmiddels flink uit de kluiten gewassen berken. Dus ook flink wat toekomstig brandhout :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 09:41:37 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215834180
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)
In Emmen zat een bakker die niets anders dan vlaai verkocht, hun perenvlaai was m'n favoriet.

Maar goed, geen Limburgse vlaai dus per definitie kut aldus de Limburgers :P
pi_215834199
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:38 schreef derLudolf het volgende:
Gaat ook de eerste aanschaf zijn in nieuwe woning. De pijp naar buiten is er al.

De sloot om de naast gelegen grond (3,5ha - van m'n oom) is omgeven door inmiddels flink uit de kluiten gewassen berken. Dus ook flink wat toekomstig brandhout :D
Heb je een foto van je nieuwe stulpje? (Ik ben zo’n ordinaire gluurder :D )
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 10:15:35 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215834426
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Heb je een foto van je nieuwe stulpje? (Ik ben zo’n ordinaire gluurder :D )
Nee eigenlijk helemaal foto's vergeten te maken :') en nu dus wat gezeik met huurder, was handig geweest om bv vloer op te meten om te kijken wat een houten vloer kost.
  woensdag 11 december 2024 @ 10:25:05 #221
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215834514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En, stoofvlees gescoord? Klinkt weer heerlijk allemaal daar.
Ja, maar dan van varkensstaarten (waarbij je de stukjes kraakbeen af moest kluiven) i.p.v. rundvlees. Het dessert was pompoenpannenkoek met gehaktbal in pittige saus.
Het was bijzonder, maar wel erg lekker…

Het is hier nu bijna 5.30u en we maken ons klaar voor een boottrip naar Klein Curaçao.
Een eilandje zo'n 11km ten zuidoosten van Curaçao dat alleen per boot bereikbaar is. Die vertrekt al om 7.00u.
Ergens vandaag daar ook duiken bij de zeeschildpadden en BBQ op het strand…
pi_215834777
Terug van de tandarts, geen gaatjes maar wel is een stukje afgebroken tand gerepareerd.
En hij stopt volgend jaar -O-
Was te verwachten maar toch jammer, ook al hebben we vaak (buiten het gebit om) flinke discussies.

En eens met @Candaasje benieuwd naar de foto’s van het paleisje van @derLudolf
We have far more in common than that which devides us..
pi_215835037
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Lucky!

Vlaaikenners, welke vlaaien moet ik écht proeven volgende week? Ik wil sowieso kersenvlaai eten. Maar wat is er nog meer aan lekkers? Ik zat al te zoeken naar bakkers in Venray/Deurne of daar tussenin. Vond al het een en ander, maar zag zoveel dingen.. iets over linzen, zandbodem, bij anderen stond weer niks over de bodem.. kruisbessen was volgens mij jouw favoriet @:Cat-astrophe? Die zag ik niet overal, en waar wel soms ook tot sept/okt ofzo.. dus daarvoor ben ik dan mss te laat. Ik hou van kersen, frambozen, merengue, chocola, citroen, al dan niet combinaties daarvan.. maar vast van nog veel meer. Help meeeee! Roep je favoriet, dan ga ik hem opzoeken en kijken of ie me lekker lijkt *)
Yoooo!

Kronsele met sjoëm (oftewel kruisbessen met schuim, schuim is zeer belangrijk voor het optimale genot) is het hele jaar door verkrijgbaar. Bakkers bakken vers op inschatting. Dus het kan zijn dat een vlaai voor die dag is uitverkocht. Wil je zeker zijn dan kun je ze ook bestellen.

De meeste vlaaien hebben deegbodem (soort brood deeg, bij gebrek aan een beter woord waar ik nu niet opkom :@ ).
Linzenvlaai heeft meer een zandtaartbodem. Ben ik zelf minder fan van want veel bodem en weinig vulling.
Kun je ook in de kersenvariant krijgen maar ook die zou ik vooraf bestellen.

Kruimelvlaai is heerlijk, zeker als hij vers is. Kun je krijgen met roombodem, abrikozen, appel maar ook met kersen onder de kruimels (ook hier: vooraf bestellen geeft zekerheid).

Rijstevlaai (met slagroom, heb ik al tijden ruzie over met @MadMaster :P ) is ook lekker.

Je kunt ook een kersen rastervlaai kopen, die is er vaak wel altijd.

Victoria vlaai (heet soms anders): zachte bodem, room, slagroom, tikje citroen en bovenop nootjeskruim.

Alles met slagroom (bakker zal vast een keuze of 5 in de vitrine hebben liggen) heet trouwens luxevlaai. Kun je niet invriezen en is volgens de eisen geen Limburgs cultureel erfgoed. Maar wel ook lekker!

Als je een combi merengue, chocolade en kersen wil dan is de <insert lokale heilige> vlaai aan te raden.
Ik ken hem als Martinusvlaai, Lambertusvlaai, Christoffelvlaai. Hangt af van de gemeente waar ik hem koop. En dit is de vlaai-uitzondering die wij met liefde ook ‘taart’ noemen. Mogelijk is dat meer een midden- Limburgs ding en vind je die in omgeving Deurne niet.

Ik denk dat je zo wel vooruit kunt.

Laatste tips: je kunt ook kleine vlaatjes kopen. Maar dan heb je meer korst dan vulling.
Beter kies je voor een halve vlaai. Bakker vindt het geen probleem het mes erin te zetten.

Veel plezier *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215835064
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In Emmen zat een bakker die niets anders dan vlaai verkocht, hun perenvlaai was m'n favoriet.

Maar goed, geen Limburgse vlaai dus per definitie kut aldus de Limburgers :P
Echte bakker maakt het al beter. Maar idd geen Limburgse vlaai. Hebben nu een status voor :+

Ik was gisteren in de nieuwe winkel (review volgt).
Belevenis! Maar niet op alle fronten de wow die we verwachtten.

Ze serveerden ook vlaai als toetje. Gelukkig zei de ober meteen dat het uiteraard geen echte Limburgse vlaai was. Voorkwam zo dat de halve tafel hem aanvloog _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215835172
Geen Limburger, maar linzenvlaai heeft niets met linzen te maken maar is genoemd naar de Linzertorte (en die komt uit Linz). Duurde eindeloos voordat ik dat ontdekte :') Ik vind 'm lekker, juist vanwege het type deeg. Ik vind gewoon vlaaiendeeg (ook bij de verse Limburgse) stiekem niet zo top.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')