abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215814418
Babyknuffelen is zo tof O+ wat heerlijk voor jullie! En vriendin waardeerde het eten voor de neus zonder opstaans vast ook :Y

Ja, kotsen bij stress is wel gebruikelijk, en deze heeft het ook al vaker gedaan. En nee, dat is niet handig :P . Eerste keer dat een baby kwam logeren (toen van een vriendin, in 2022) en die moest huilen, kotste ie van bovenop de losse koelkast naar beneden, half over de kast ernaast, half over de koelkast en wat er tussenin :'( :') stond ik daar met huilende baby in kinderwagen de koelkast naar voren te schuiven zodat ik zijkant en er tussenin ook goed schoon kon maken :+ . Inmiddels zijn het gelukkig wel betere plekken. Eerste keer nichtje van op de krabpaal op de vloer en op de trap, en daarna ging het heel lang goed. Denk dat ze meer gewend raakten aan kleine kinderen sowieso, vanaf voorjaar kwam 3mnd oudere buurmeisje vaak op bezoek poes kijken en vanaf zomer kwamen buurmeisje en buurmeisje van daarnaast vaak als ze in tuin aan t spelen waren zelf naar mij gelopen (tuinen zijn stukje open) om poes te kijken. Dus toen waren ze t vrij goed gewend. Maar laatste keer nichtje hiervoor was oktober en ook de buurmeisjes zijn hier veel minder vaak sinds na de zomer (want wordt niet meer zoveel in de tuin gespeeld en dus zelf naar mij gewandeld haha), dus denk dat dat het was. Laatst was een van hen er ook weer even en wat luid en toen moest ie ook kotsen. Dus de gewenning moet ik wel even opgebouwd houden. In de 11 maanden tussen eerste keer nichtje en kotsen twee weken geleden bij buurmeisje en nu bij nichtje, ging het gelukkig wel gewoon helemaal goed :)

Hij kwam een uurtje na het kotsen dan wel weer bij mij op de bank op schoot liggen terwijl zij naast me fles lag te drinken en liet zich toen ook beetje door haar aaien, dus is niet continu gestresst hoor gelukkig. Maar toen ze wakker werd moest ze huilen en had even nodig voor ik haar getroost had, dus het lijkt vooral huilen of schreeuwen/hard volume uit zo'n kleintje dat het triggert. Sowieso kunnen ze ook altijd de kamer uit, ik zit met nichtje als wakker altijd beneden en zij kunnen ook naar kattenkamer of zolder. Dus als ze willen kunnen ze dr de hele logeerpartij ontwijken, maar ze zitten 85% vd tijd gewoon in de woonkamer.
pi_215814454
@Barreltje, hoe is het inmiddels met jou? Er wordt natuurlijk steeds meer bekend, hebben jullie inmiddels ook wat gehoord? Of wordt er vooral informatie bekend waar jullie nog steeds niks aan hebben..
pi_215814618
Fijne whatever-the-reason-voor-vuurwerk-om-8-uur-sochtends-is-dag allemaal *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215814683
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fijne whatever-the-reason-voor-vuurwerk-om-8-uur-sochtends-is-dag allemaal *O*
Happy new day! *O* ofzo. In ochtend hier nog niet gehad. Het is wel elke avond raak. De afgelopen dagen in elk geval dan wel grotendeels siervuurwerk, dat kan ik beter hebben.
pi_215814742
Ooooh Barreltje, wat een ellende zeg :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 9 december 2024 @ 09:04:47 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215814864
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2024 23:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met minstens een half miljoen burgerdoden, een nummer dat veel hoger was geweest als niet miljoenen* mensen het land ontvlucht waren, denk ik dat je het niet heel veel erger gaat treffen dan met Assad.

*Over 12 million Syrians remained forcibly displaced; UN
*As of December 2022, a minimum of 580,000 people are estimated to be dead; with 13 million Syrians being displaced and 6.7 million refugees forced to flee Syria; wiki
Je vraagt je af waar die demonstraties waren tegen het regime van Assad
pi_215814986
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je vraagt je af waar die demonstraties waren tegen het regime van Assad
2011 begonnen die. En kijk de volgende films “for sama” en “el ghouta” (beiden gefilmd door journalisten) en “it will rain 2022” een korte film, afstudeer film van een vriend van mij, gebaseerd op ervaringen van hem, van zijn broers en zijn vrienden.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 9 december 2024 @ 09:32:42 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215815003
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
2011 begonnen die. En kijk de volgende films “for sama” en “el ghouta” (beiden gefilmd door journalisten) en “it will rain 2022” een korte film, afstudeer film van een vriend van mij, gebaseerd op ervaringen van hem, van zijn broers en zijn vrienden.
Mijn opmerking was cynisch bedoeld en niet over de demonstraties in Syrie.
pi_215815157
Oeh, nu moeten we raden!

Denk ik :?
pi_215815681
Hij bedoelt: waarom hebben we niet hier gedemonstreerd als we Aasad zo vreselijk vinden, want er wordt wel voor Palestina gedemonstreerd. Eventueel aangevuld met gebiaste media-aandacht (net als de overdreven focus op de politiek in de VS). Denk ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215815682
Wat een kutsituatie Barreltje -O- :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 9 december 2024 @ 11:44:37 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215815822
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een kutsituatie Barreltje -O- :*
juh we hopen vandaag meer duidelijkheid te krijgen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215815938
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 11:44 schreef Barreltje het volgende:

juh we hopen vandaag meer duidelijkheid te krijgen
Barrel! Ik lees dit vanmorgen pas. Maar als je nu nog geen duidelijkheid hebt, dan is dat behoorlijk kut nieuws. Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendinnen :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 december 2024 @ 12:58:20 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215816314
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Barrel! Ik lees dit vanmorgen pas. Maar als je nu nog geen duidelijkheid hebt, dan is dat behoorlijk kut nieuws. Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendinnen :*
We weten al een hoop.. wat ik hier niet kan delen..
Maar er blijven steeds vragen hangen waar we antwoord op zouden willen. De familie weet natuurlijk meer en kiest er nu wel voor om sommige info bij zich te houden.
Dat is ook wel pittig.. begrijpelijk, maar ook wel lastig voor ons.. dus ook weer een lastige situatie..
pi_215816480
pi_215817658
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn opmerking was cynisch bedoeld en niet over de demonstraties in Syrie.
Ik snap het nu (zat midden in zo’n ochtend waar alles mis ging) ;)
pi_215818253
@Barreltje heel veel sterkte!
pi_215818937
Dat belooft nog wat voor de economie hier…de Syriërs die teruggaan…
De ondernemers, de pakjes bezorgers…
pi_215818948
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef AnneX het volgende:
Dan kan Faber zeggen dat haar beleid werkt _O_
Spoilers!
  maandag 9 december 2024 @ 18:56:55 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215818960
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef AnneX het volgende:
Ik moet het nog zien. Het lijkt me liuchtelijk voorbarig om nu even vast te stellen dat Syrië plotseling een veilig land is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215818972
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dan kan Faber zeggen dat haar beleid werkt _O_
Bekijk deze YouTube-video
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215819027
Er zullen best wel mensen teruggaan. Éen van de mannen die ik ken heeft speciaal daarom bouwkunde gestudeerd met als reden “ik denk niet dat ik het ooit kan gaan doen, maar als Assad echt weg is, kan ik daarmee helpen mijn land op te bouwen “ en zo zijn er vast meer.
Anderen blijven omdat hun kinderen hier zijn, relatie hebben met een Nederlander/Nederlandse en kinderen hebben en er zullen er ook zijn die niet durven om wat hun daar is overkomen. Ken iemand die zelfs niet naar Turkije durft, bang dat ze m daar oppakken en naar Syrië sturen.
Het zal heel persoonlijk zijn of ze wel of niet teruggaan. Maar zeker de mensen die nu Nederlander zijn, die kijken natuurlijk uit naar ouders terugzien na soms wel 10 jaar
pi_215819168
En jawel, faber stopt beslissingen. Behalve voor degenen die al langer dan 21 maanden wachten. Nou doen meer landen maar man man wat heb ik een hekel die mensen.
pi_215819788
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 17:25 schreef Yinny het volgende:
.
Hoe is het bij jou nu??
pi_215820674
514 uur over t/m eind mei 26...
Half of begin januari 26 met pensioen al, als mijn berekening klopt. Vak uren eraf en PLB erbij.
Morgen ff mailen met P&O, als dit klopt werk ik nog maar 1 jaar :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 09-12-2024 21:39:50 ]
pi_215820756
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 21:34 schreef Blues het volgende:
Half of begin januari 26 met pensioen al, als mijn berekening klopt. Vak uren eraf en PLB erbij.
Lekker, kon ik ook alvast maar met pensioen :(
pi_215820965
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 21:34 schreef Blues het volgende:
Lekker! Evt, wanneer dat kan, nog wat uren kopen en dan eind december de laatste werkdag.

De nieuwe kast is binnen. In een redelijk handzame doos en ook niet idioot zwaar, benieuwd hoe het in elkaar zetten gaat morgenmiddag
pi_215821000
Uren kopen? Oei kan dat ook nog, hoe werkt dat?
pi_215821025
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Lekker! Evt, wanneer dat kan, nog wat uren kopen en dan eind december de laatste werkdag.

De nieuwe kast is binnen. In een redelijk handzame doos en ook niet idioot zwaar, benieuwd hoe het in elkaar zetten gaat morgenmiddag
Heb je wel hulp hoop ik?
pi_215821082
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 22:11 schreef Blues het volgende:
Uren kopen? Oei kan dat ook nog, hoe werkt dat?
Er is niemand die je tegenhoud meer uren vrij te nemen, die worden dan van je salaris gekort.
pi_215821163
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2024 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Er is niemand die je tegenhoud meer uren vrij te nemen, die worden dan van je salaris gekort.
Oh joh nooit aan gedacht/nooit mee te maken gehad ^O^
pi_215821241
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 22:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb je wel hulp hoop ik?
Nu niet, en lukt het niet heb ik zaterdag een vriend die ik t kan vragen. Wilde eigenlijk S vragen maar die gaat morgen met vakantie. Het heeft geen haast.

En zag dat LHO al reageerde. Heb bij een paar bedrijven gewerkt waar je dagen kon (ver)kopen. Vandaar dat me dat te binnen schoot
pi_215821298
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nu niet, en lukt het niet heb ik zaterdag een vriend die ik t kan vragen. Wilde eigenlijk S vragen maar die gaat morgen met vakantie. Het heeft geen haast.

En zag dat LHO al reageerde. Heb bij een paar bedrijven gewerkt waar je dagen kon (ver)kopen. Vandaar dat me dat te binnen schoot
Wettelijk mag het altijd, een vrije dag mag niet geweigerd worden, dus ook niet als'ie boven je uren uit komt.
pi_215821474
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2024 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wettelijk mag het altijd, een vrije dag mag niet geweigerd worden, dus ook niet als'ie boven je uren uit komt.
Huh?
Ik dacht dat vakantie opnemen geweigerd mag worden indien aangetoond kan worden dat er zwaarwegend bedrijfsbelang is (waar de eisen vrij streng voor zijn wel, dus daar wordt niet snel aan voldaan). Maar dat je onbeperkt vakantie op zou mogen nemen (meer dan je opbouwt dus) zonder dat dat geweigerd kan worden, heb ik nog nooit van gehoord.
@Queller, onze hr expert, weet jij hier meer van?
pi_215821516
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 23:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Huh?
Ik dacht dat vakantie opnemen geweigerd mag worden indien aangetoond kan worden dat er zwaarwegend bedrijfsbelang is (waar de eisen vrij streng voor zijn wel, dus daar wordt niet snel aan voldaan). Maar dat je onbeperkt vakantie op zou mogen nemen (meer dan je opbouwt dus) zonder dat dat geweigerd kan worden, heb ik nog nooit van gehoord.
@:Queller, onze hr expert, weet jij hier meer van?
Alleen als de bedrijfscontinuiteit in gevaar komt en dit niet door het bedrijf is af te vangen.

Als je niet voor een mini bedrijf werkt waar je de enige werknemer bent, kun je er rustig vanuit gaan dat je áltijd vrij kan krijgen
pi_215821517
Ik heb ook nog PLB uren, maar 't komt wel goed.
Vind t fijn als ik weet waar ik aan toe ben. :s)
pi_215821537
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 23:22 schreef Blues het volgende:
Ik heb ook nog PLB uren, maar 't komt wel goed.
Vind t fijn als ik weet waar ik aan toe ben. :s)
Voor iedereen die nog wat langer moet tot het pensioen is het imho wel super belangrijk te weten wat hun rechten zijn, en daarvoor (voor henzelf én collegas) op hun strepen te gaan staan indien nodig.
pi_215822221
Mijn vorige planner vond "dan heb ik niemand meer beschikbaar" zwaarwegend bedrijfsbelang, bij een aanvraag voor 4 maanden later :')
pi_215823461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 07:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn vorige planner vond "dan heb ik niemand meer beschikbaar" zwaarwegend bedrijfsbelang, bij een aanvraag voor 4 maanden later :')
Ik had een manager bij mijn laatste werkgever die gewoon niet reageerde op dergelijke verzoeken, dan kon je er immers later altijd moeilijk over doen.

(Dat soort shit altijd mooi documenteren, dat kan best wat geld opleveren als dit soort gezellige situaties escaleren)
pi_215823514
Ik zie bij CNV vermeld staan dat het van de CAO afhankelijk is, of je extra vrije dagen bij kunt kopen.

En dan is er nog theorie en praktijk. En incompetente roostermakers/ management.
Ik heb dus nu na echt flink gedoe mijn nachtdiensten eraf gekregen. En dus daarmee ook die ene onterecht afgewezen vrije dag eind deze maand, die ik eind zomer al had aangevraagd…

De resterende vakantie-uren gaan grotendeels uitbetaald worden. En wellicht had ik er wettelijk gezien meer mogen opnemen, maar voor alle uren had het wel heel kortdag geweest en dan vraag ik me af of goed werknemersschap niet in het geding komt.

(In mijn geval was er ook wel sprake van slecht werkgeverschap vermoed ik zo :') maar ik wil niet met oorlog de deur dicht trekken. Vind het ook niet per se collegiaal.)
pi_215823536
Goed, op naar de kapper. Het is inmiddels afgebroken stro, dus zwaar hoog tijd. Eens zien hoeveel er nog te redden valt qua lengte :')
pi_215823645
Oja, kapper, dat wordt ook wel weer eens tijd.

Verder ben ik mezelf niet. Supersnel geïrriteerd door de onzinnigste dingen. Gisterenavond ineens een huilbui zonder ook maar enige aanleiding. Ik hoop niet dat dit al perimenopause is.
pi_215823702
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie bij CNV vermeld staan dat het van de CAO afhankelijk is, of je extra vrije dagen bij kunt kopen.

En dan is er nog theorie en praktijk. En incompetente roostermakers/ management.
Ik heb dus nu na echt flink gedoe mijn nachtdiensten eraf gekregen. En dus daarmee ook die ene onterecht afgewezen vrije dag eind deze maand, die ik eind zomer al had aangevraagd…

De resterende vakantie-uren gaan grotendeels uitbetaald worden. En wellicht had ik er wettelijk gezien meer mogen opnemen, maar voor alle uren had het wel heel kortdag geweest en dan vraag ik me af of goed werknemersschap niet in het geding komt.

(In mijn geval was er ook wel sprake van slecht werkgeverschap vermoed ik zo :') maar ik wil niet met oorlog de deur dicht trekken. Vind het ook niet per se collegiaal.)
Wel collegiaal, niet leuk voor management en wat daar boven zit.

Kreeg ooit een mail gericht aan iedereen, voor een meeting waar we bij moesten zijn als dat enigszins haalbaar was. Salaris na 'merge' met andere bedrijf lag achter, lag ook achter op de norm, en werd gecompenseerd. Nieuwe schalen werden verteld, en dat dit met terugwerkende kracht van begin van het jaar zou zijn.

Dit zou voor mij en mijn onderbetaalde collegas om ~450 euro per maand gaan, en zo'n 2700 euro terugwerkende kracht.

Aangezien ik al langer bij deze toko rond hing, had ik zo het donkerbruine vermoeden dat ze dit alleen voor de declarabele medewerkers, en niet voor de dure kostenpost IT wilde doen.

Dus ik HR gemaild en gevraagd of ik goed begrepen had dat ik van schaal X naar Y ging, en dat dit betekende dat de terugbetaling ongeveer 2700 euro was.

Binnen een half uurtje mail terug, "klopt helemaal!".

Volgende team meeting werd er door manager gemeld dat voor ons alleen de loonsverhoging was, maar niet de terugbetaling over langere tijd.

Ik die nail van hr erbij gehaald, manager was niet onder de indruk, dus na meeting HR gemaild, OR en manager CC.

Alsnog alles gekregen, en mijn 5 directe collegas ook.

Moeilijk doen is weldegelijk collegiaal - ook als het om vrije dagen gaat. Dan nemen ze naar iemand extra aan :s)
  dinsdag 10 december 2024 @ 10:56:56 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215823758
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets? :o
pi_215823845
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets? :o
Als ik zelf voor vega boerenkool ga (ging, cholesterol..) maakte ik een boterige puree, tering veel kaas. In een grote platte ovenschaal, stampot er in, kaas er op, panko er op en de oven in tot een grote crusty kazige kroket.
pi_215823864
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef Candaasje het volgende:

Wat enorm vervelend is dat dan gegaan met die nachtdiensten en vrije dag.

Ik wil ook gewoon netjes weg, maar ook weten waar ik aan toe ben en ik wil ook dat er op tijd iemand aangenomen kan worden om in te werken.
Qua roosteren is het nooit een probleem. We lossen dat meestal zelf op, en lukt het onze collega/roosteraar niet samen met de teamleider om het sluitend te krijgen, dan schuiven we zelf net zolang tot het lukt.

Overigens gisteravond werkoverleg, en ik moet zo enorm mijn best doen om mijn aandacht erbij te houden :D
Altijd die eeuwig dezelfde terugkerende thema's, 2 coll die hele lange lijsten met punten hebben :O
Zet 't gewoon in een mail :+
pi_215824164
Hopelijk tref je nu een roostermaker die weet hoe het moet, Candaasje.

Goeie actie was dat! LHO 👍🏼

@Blues dat is te overzien zeg! En komt dichtbij.
Buurvrouw is “opeens” klaar dit schooljaar. Na al langer verheugen op…
Eigenlijk weet ik niet eens meer of ik mij erop verheugde. Het stoppen met werken ging nogal plots na het overlijden van moeders en eerder dan gedacht.

Vanmorgen het laatste bezoek dit jaar aan een poli.
De dermatoloog vond het terecht, dat ik met inmiddels 2 miniscule plekjes in het gelaat een vraag had.
Toen ik belde voor een afspraak waren ze groter en ‘anders’.
Het wisselend beeld hoort erbij en de diagnose is…zonneschade. Tada.
En dat treft: nog een rest tube Efudix van het voorbije neus project.

Kan het níet posten en kies voor toch maar.
Gewoon als goed bedoelde waarschuwing om een factor op je vel te smeren.

De eerste poli afspraak staat al weer voor een controle mri voor 3 januari. w/
Bye bye eigen risico. :W

En op de terugweg nog een groooote zak pepernoten gekocht.
Té weinig van gesnoept.
  dinsdag 10 december 2024 @ 12:58:34 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215824693
quote:
zeg culinario's
You lost me bij "geen vlees": boerenkool is wat mij betreft met een mooi stukje uitgepiept buikspek en mosterd :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215824825
quote:
zeg culinario's
Is hier een recept naar je zin bij?
https://www.dehippevegeta(...)et-boerenkool-top-5/
pi_215825095
quote:
zeg culinario's
Ik doe er wel eens zongedroogde tomaatjes in repen doorheen ipv de spekblokjes. :9
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 13:24:01 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215825128
quote:
zeg culinario's
In dat ene restaurant in een toren waar ik toen met jou, Fles en ReisT heb gegeten hadden we toch ook iets met boerenkool :+

Ik lustte het zelfs. Maar verder ja, als je er stamppot van maakt hoort dat gewoon met spek, dat is een even essentieel onderdeel als aardappel wat mij betreft :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215825316
Hola!

Boerenkool zonder vlees doe ik vaak ook met blokjes oude kaas erdoor. Maar ook wel plakjes camenbert erop En als ik het in huis heb, zongedroogde tomaat, reepjes paprika. Die van LHO lijkt me ook enorm lekker, zoveel kaas.

Pfff wat een spreekuur. Niets is duidelijk voor de mensen die nu extra angstig zijn. Procedure stopgezet (gezinshereniging gelukkig niet), mensen die hun familie in Syrië hebben waar sommige gezinnen hun huis gebarricadeerd hebben (christenen) en wij kunnen helemaal niets doen voor ze.
  dinsdag 10 december 2024 @ 13:47:10 #154
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215825417
Bon tardi!

Na dagen strand, zee, snorkelen, duiken, natuur, leuke restaurantjes, vrienden bezoeken, feestjes, te veel kerstbomen en kerstmuziek staat er vandaag een local food walk in Willemstad op het programma, waarbij we bij de lokale bevolking aan tafel schuiven om authentieke gerechten van het eiland te eten.
Ik gok/hoop op o.a. Karni Stoba, één van de lekkerste stoofvleesgerechten die je kan bedenken met o.a. pruimen, krenten en olijven… :9~
pi_215825977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In dat ene restaurant in een toren waar ik toen met jou, Fles en ReisT heb gegeten hadden we toch ook iets met boerenkool :+

Ik lustte het zelfs. Maar verder ja, als je er stamppot van maakt hoort dat gewoon met spek, dat is een even essentieel onderdeel als aardappel wat mij betreft :P
Oh moest dat boerenkool voorstellen ja? :?

*Foto met stukjes Bar en stukjes Ludolf
  dinsdag 10 december 2024 @ 14:39:07 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215825996
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik moest even 10 keer kijken :D in mijn hoofd is het veer donkerder in die tent :P het was wsl een zonnige dag!
pi_215826017
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik moest even 10 keer kijken :D in mijn hoofd is het veer donkerder in die tent :P het was wsl een zonnige dag!
De schaduwen verraden het al een beetje ;)
pi_215826227
quote:
Ben je goed bezig met J ver weg?
Je kunt al wel aftellen…
pi_215826552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Hola!

Boerenkool zonder vlees doe ik vaak ook met blokjes oude kaas erdoor. Maar ook wel plakjes camenbert erop En als ik het in huis heb, zongedroogde tomaat, reepjes paprika. Die van LHO lijkt me ook enorm lekker, zoveel kaas.

Pfff wat een spreekuur. Niets is duidelijk voor de mensen die nu extra angstig zijn. Procedure stopgezet (gezinshereniging gelukkig niet), mensen die hun familie in Syrië hebben waar sommige gezinnen hun huis gebarricadeerd hebben (christenen) en wij kunnen helemaal niets doen voor ze.
Ja het is de hartigheid/umami die ik mis als er geen spekjes en/of worst in zitten, en wat knapperigheid. Kazen, en bij die van mij een korstje er op, vangen dat mooi op.
pi_215826646
Ik neem het advies van @Blues ter harte. De kast zit nog lekker in de doos en ik wacht wel tot een goede vriend komend weekend terug is van een weekje Kerstmarkt. Was even vergeten dat het ding bijna 190 is (dus 30 cm langer dan ik) en ook al is het niet zwaar, zo boven m'n hoofd werken lukt me echt niet.
pi_215826852
Ik luister de nieuwe podcast 'De waanzinnige belofte' en ik krijg helemaal de sektevibes/rillingen van Q's groep :{
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:31:13 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827121
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geïnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:32:42 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827132
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt mij stamppot ijsbergsla met teveel aardappel
pi_215827356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geïnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
Heel goed van je dat je verder gaat zoeken. Klinkt niet als een werkgever waar je nog wil zitten.. wel rot dat een nieuw iemand zoveel invloed kan hebben op je werkplezier.

@Kaatje1 verstandig!

Boerenkool eet ik met rookworst, en als zonder vlees, gewoon zonder rookworst haha. Geen andere toevoegingen dan. Met venkel lijkt mij geen lekkere smaakcombinatie @Barreltje, maar met ketjap leek het me ook niet lekker en dat vind ik wel lekker. En sowieso zou ik van iedereen hier niet per se mijn smaakpalet als uitgangspunt nemen :P . Dus gewoon proberen, wie weet is het heerlijk!

Ik heb zalm ontdooid en Japanse wokgroente en volkoren woknoedels op het menu vanavond. Vandaag best lekker kunnen werken, moet straks wel ook nog wat doen maar niet heel veel meer. Beetje vooruit werken, want morgen overdag psych, dus dan weer wat minder werktijd.
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:10:10 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel goed van je dat je verder gaat zoeken. Klinkt niet als een werkgever waar je nog wil zitten.. wel rot dat een nieuw iemand zoveel invloed kan hebben op je werkplezier.

Ik ben niet de manager van deze nieuwe persoon, hij valt onder een heel andere afdeling, maar moet samenwerken met een van mijn MT leden. Als hij voor mij had gewerkt was is er direct uitgevlogen. Ik wil niet alleen zelf fluitend naar mijn werk, ik wil dat mijn medewerkers dat ook kunnen
pi_215827678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat is sneu voor het MT en desbetreffende teamlid.

En beter voor jouw gemoedsrust. Go for it.
pi_215827693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben niet de manager van deze nieuwe persoon, hij valt onder een heel andere afdeling, maar moet samenwerken met een van mijn MT leden. Als hij voor mij had gewerkt was is er direct uitgevlogen. Ik wil niet alleen zelf fluitend naar mijn werk, ik wil dat mijn medewerkers dat ook kunnen
Dat jij deze persoon er uit zou gooien als je zou kunnen was al glashelder uit je eerste post hoor, en terecht ^O^
pi_215827706
Hier @Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte" :')

Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.

Miljoenen scheppen doe je maar bij de hartstichting of zo.
pi_215827723
Triest dat er nog steeds van dat soort mensen zijn en dat ze ook nog eens hun gang kunnen gaan.

Goed besluit @Jan_Onderwater
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:33:51 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827725
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is sneu voor het MT en desbetreffende teamlid.

En beter voor jouw gemoedsrust. Go for it.
Zij vertrekt trouwens ook, en nog 2 van mijn MT waarschijnlijk ook. wordt nog wat.
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 17:36:01 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215827742
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier @:Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte" :')

Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.

Erst kommt das Fressen...
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:36:43 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215827750
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ja. ik ben eigenlijk vooral opzoek waar ik die venkel mee kan combineren :D
Boerenkool gaat gewoon door de ochtend smoothie.

Hoe staat het met jullie kerst bezigheden verder? hier nog 1000 dingen te doen voordat er 10 gasten komen over 10 dagen, vandaag maar eens winterdekbedden voor de BnB gekocht :P
pi_215827810
Waarom? Hierom https://www.hotelazc.nl/
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 17:44:36 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215827814
Over boerenkool gesproken, raad es wat ik at zojuist. Uiteraard met spek :9

Wegwezen met kaas en tomaat er door :+
pi_215827850
Niet veel plannen met kerst. Broer en schoonzus en zus komen lunchen. Zus kan nog niet zolang achtereen zitten dus naar voormalig Candaasjecity te gaan kan niet, bij zus thuis is ook niet handig dus bij mij. Misschien komt de moeder van mijn schoonzus ook mee. Maar (zwaar dementerend) kan ook zijn dat dat te veel prikkels is voor haar.
pi_215827887
ik ga zondag 22 lunchen bij pa enma. Oom en tante zijn er danook. Gezellig, alles in 1 keer. Hebben ze maar 1 keer de hut vol en voor de rest rust O+

En ik ook _O_
pi_215827914
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:36 schreef Barreltje het volgende:
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hoe staat het met jullie kerst bezigheden verder? hier nog 1000 dingen te doen voordat er 10 gasten komen over 10 dagen, vandaag maar eens winterdekbedden voor de BnB gekocht :P
Een minestrone-achtige soep? Deze bijvoorbeeld: https://www.okokorecepten(...)ie-oliver-minestrone

Onze kerstplannen zijn vooral vaag. Ik ga er eens goed voor zitten ergens deze week.
Spoilers!
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:58:18 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215827929
mja vanwege mijl-op-7 komen zusje en pa en ma vanaf vrijdag de 20ste hier heen, en daarna komen oom , tante, 3 nichtjes en 1 vriendje de 23ste aan. de 27ste is iedereen weer vertrokken . gelukkig hebben we een groot huis :+
pi_215827946
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:58 schreef Barreltje het volgende:
mja vanwege mijl-op-7 komen zusje en pa en ma vanaf vrijdag de 20ste hier heen, en daarna komen oom , tante, 3 nichtjes en 1 vriendje de 23ste aan. de 27ste is iedereen weer vertrokken . gelukkig hebben we een groot huis :+
Gaat iedereen ook in etappes weg of gaan ze in één keer weg.
pi_215827951
@Barreltje venkel eet ik altijd graag in de risotto!
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 18:02:30 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215827961
Kerst, eerste kerstdag weer met familie van moeders kant eten.

Zelf weer een buffet in elkaar zetten.
Ik maak tomatensoep en kippensoep (van de kippen die we paar weken terug hebben geslacht), konijn en krieltjes uit de oven.

Tweede Kerstdag nog geen idee. 22e en 27 ga ik gewoon aan het werk, net als 2 en 3 januari.

Rondom kerst uiteraard kniepertjes bakken en wrs spekkedikken. Oudjaarsdag oliebollen. Ga vast ook nog andere dingen maken, maar dat zie ik nog wel :P
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:02:53 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215827965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gaat iedereen ook in etappes weg of gaan ze in één keer weg.
zusje en nichtje aan eerder weg , dan gaat vriendje weg dan gaan oomtante en 3 nichtjes weg en dan gaan ouders weg.. verspreid over 3 dagen :D
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:06:27 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215827997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:01 schreef Tele6 het volgende:
@:Barreltje venkel eet ik altijd graag in de risotto!
ga ik opzoeken!
pi_215828098
Op mn verjaardag heb ik vlaaiontbijt in Centerparcs, daarna terugrijden en sporten, daar vlaai uitdelen. En dan in de avond waarschijnlijk eten met mn oudste vriendinnetje die ik al veel te lang niet heb gezien door druk allebei enzo (maar wel regelmatig mee app). Stelde zij voor, vorig jaar gingen we ook op mn verjaardag uit eten O+ . Dan zaterdag even niks. De 22e ga ik in de ochtend als verjaardagskadootje met mn broer, schoonzus en nichtje naar Artis O+ . In de avond oppassen bij buurmeisje. Kerst zelf weet ik nog niet. Ik kijk ergens eind volgende week wel waar ik dan behoefte aan heb :). Ik ben door schoonzus uitgenodigd voor lunch in het zuiden op eerste kerstdag bij haar familie, lowkey als je zin hebt ben je welkom maar als je geen zin hebt ook helemaal okay. Wel lief. Ik ben wel van plan tenminste één vd kerstdagen ook echt wat lekkers voor mezelf te maken, iets wat ik normaal niet zo snel maak voor mezelf. Maar heb nog niet echt een concreet idee van wat dan precies.
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:17:34 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215828110
Venkel ging bij mij in grote stukken in de oven met andere groenten, lekker makkelijk.

Succes @Jan_Onderwater, denk je makkelijk een nieuwe baan te kunnen vinden? Zo ja, goeie beslissing :Y Zo nee, ook een goede beslissing, maar lastiger

@Barreltje Zo te zien goed nieuws voor je, fijn! En een opluchting lijkt me.

Kerst en oud en nieuw zitten wij zoals ieder jaar gezellig alleen thuis, maar met veel honden. Hier horen ze het vuurwerk (bijna) niet, dus ieder jaar volle bak. Overigens is het hier in Argentinie qua vuurwerk niet te vergelijken met NL (God zij dank), er wordt trouwens meer afgestoken op kerstavond dan met oud en nieuw.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2024 @ 18:23:33 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215828151
Kerst dag I bij de fam in de Betuwe. Dag II nog geen idee.

Nog 7 werkdagen. Donderdag wel al kerst met werk. Verder is de eindsprint ingezet. Zowel werk als politiek. Op dat laatste ben ik vandaag nog wel even zoet.

*O* voor Barrel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215828182
Oh, ja, vuurwerk. Ik heb er zo geen zin in. Nieuwskop vandaag was: Vuurwerkverkoper is blij met verbod: 'Nog nooit zoveel bestellingen gehad'

Dus. Het was de vorige jaren al echt heel erg veel. Ik was dit jaar sowieso van plan mn auto bij mn ouders te zetten, maar ik overweeg nu wel enigszins om te kijken of ik met mn katjes een nachtje in mn ouders huis kan gaan zitten :X ik denk alleen niet dat zij dat een goed idee vinden, niet per se dol op katten of zo. Maargoed. Ik kan eens een balletje opgooien, als ik ze nou alleen in mijn logeerkamer laat en beloof dat ik alles goed stofzuig enzo er na weer.. nouja. Weet alleen dan ook weer niet zeker of ik ze met daarheen en nieuwe ruimte dan niet meer stress geef dan met hier blijven. Voor mezelf is hier blijven denk ik wel stressvoller, ben toch wel bang dat er een keer wat in de fik gaat met al dat vuurwerk en dan heb ik liever dat dat gebeurt als mn katten en ik niet daar zijn :N . Maar dat is ook een bespreekpuntje voor morgen bij de psych.
pi_215828293
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, ja, vuurwerk. Ik heb er zo geen zin in. Nieuwskop vandaag was: Vuurwerkverkoper is blij met verbod: 'Nog nooit zoveel bestellingen gehad'

Dus. Het was de vorige jaren al echt heel erg veel. Ik was dit jaar sowieso van plan mn auto bij mn ouders te zetten, maar ik overweeg nu wel enigszins om te kijken of ik met mn katjes een nachtje in mn ouders huis kan gaan zitten :X ik denk alleen niet dat zij dat een goed idee vinden, niet per se dol op katten of zo. Maargoed. Ik kan eens een balletje opgooien, als ik ze nou alleen in mijn logeerkamer laat en beloof dat ik alles goed stofzuig enzo er na weer.. nouja. Weet alleen dan ook weer niet zeker of ik ze met daarheen en nieuwe ruimte dan niet meer stress geef dan met hier blijven. Voor mezelf is hier blijven denk ik wel stressvoller, ben toch wel bang dat er een keer wat in de fik gaat met al dat vuurwerk en dan heb ik liever dat dat gebeurt als mn katten en ik niet daar zijn :N . Maar dat is ook een bespreekpuntje voor morgen bij de psych.
Ik zou de katten, wanneer ze dat niet gewend zijn, niet meenemen. Katten zijn nogal aan hun omgeving/huis gehecht. En dan bezorg je ze stress door ze uit de vertrouwde omgeving weg te halen. Normaal gesproken zit hier de badkamerdeur dicht (inpandige badkamer) maar met oud/nieuw is die open en ligt er ook een mandje. Elin had nooit last van vuurwerk maar de laatste 2 keer wel. Dus ik blijf gewoon thuis. Heb ook enorm zin in de oudejaars conference van Pieter Derks. Benieuwd hoeveel ik nog herken van de try-out.
pi_215828296
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:36 schreef Barreltje het volgende:
*O*
SPOILER

+1 voor de *O*

Venkel konfit-ish doen? Bakken, tot de helft in wijn met boter en bouillon of smaakmakers, zodra mooi ingekookt boter of olie er op en in de oven tot bovenkant ook bruin.
pi_215828321
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ben je goed bezig met J ver weg?
Je kunt al wel aftellen…
Ja hoor, ik vorder goed met de to do lijst. Volgens mij heb ik een te lange lijst gemaakt maar dat is geen verrassing :D

Bijna op de helft alweer.
Spoilers!
pi_215828900
@Barreltje goed nieuws begrijp ik.

Zojuist zuurkoolstamp gegeten van een hf box weer eens.
De bite - en dat valt mij vaker op in hun recepten- - was van geroosterde pecan noten.
Vaak gebruikt men ook walnoten.
Misschien kun je daar iets mee?

Gaat de Chef zich uitleven alle dagen voor 10 mensen?
pi_215829157
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier @:Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte" :')

TBF als je mensen hogerop uit de keten bij het bankwezen vandaan plukt, dan weet je ook wel een beetje wat je kan krijgen.
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 20:02:03 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215829264
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
TBF als je mensen hogerop uit de keten bij het bankwezen vandaan plukt, dan weet je ook wel een beetje wat je kan krijgen.
Sowieso moet ik een beetje de pot op van "uit maatschappelijke bevlogenheid"
Donder toch op, dan ga je toch lekker vrijwillig bij de voedselbank werken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 10-12-2024 20:17:45 ]
pi_215829312
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Sowieso moet ik een beetje de pot op van "uit maatschappelijke bevlogenheid "
Donder toch op, dan ga je toch lekker bij de voedselbank werken :')
Hoi ☝️
pi_215829528
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ook enorm zin in de oudejaars conference van Pieter Derks. Benieuwd hoeveel ik nog herken van de try-out.
1e kerstdag is Freek (waar wij zaterdag waren) ook op TV. Aanrader!
pi_215829556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:

De katten komen er wel overheen, lijkt mij belangrijker naar wat voor jóu het beste voelt :*
pi_215829697
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Sowieso moet ik een beetje de pot op van "uit maatschappelijke bevlogenheid"
Donder toch op, dan ga je toch lekker vrijwillig bij de voedselbank werken :')
Goeie vraag voor sollicitatie procedure 👍🏼
pi_215830977
Allemaal leuk en lekker in de Koninklijke keuken met Yvette.
Alleen…al dat eten aanraken met blote handen. Stuk voor stuk.
Het vlees rangschikken op borden.

En dan het servies en bestek schikken op tafel met handschoenen aan 😂

#teruggekeken.
pi_215831351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom? Hierom https://www.hotelazc.nl/
Ik spreek vluchtelingen die in de tietie hal (een evenementenhal) verblijven. Ik heb geen ènkele illusie over enige vorm van luxe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215831559
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef AnneX het volgende:
Allemaal leuk en lekker in de Koninklijke keuken met Yvette.
Alleen…al dat eten aanraken met blote handen. Stuk voor stuk.
Het vlees rangschikken op borden.

En dan het servies en bestek schikken op tafel met handschoenen aan 😂

#teruggekeken.
Blote handen kun je wassen, handschoenen zijn veruit de onhygiënische optie in een professionele keuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')