Babyknuffelen is zo tof

wat heerlijk voor jullie! En vriendin waardeerde het eten voor de neus zonder opstaans vast ook
Ja, kotsen bij stress is wel gebruikelijk, en deze heeft het ook al vaker gedaan. En nee, dat is niet handig

. Eerste keer dat een baby kwam logeren (toen van een vriendin, in 2022) en die moest huilen, kotste ie van bovenop de losse
koelkast naar beneden, half over de kast ernaast, half over de
koelkast en wat er tussenin

stond ik daar met huilende baby in kinderwagen de
koelkast naar voren te schuiven zodat ik zijkant en er tussenin ook goed schoon kon maken

. Inmiddels zijn het gelukkig wel betere plekken. Eerste keer nichtje van op de krabpaal op de vloer en op de trap, en daarna ging het heel lang goed. Denk dat ze meer gewend raakten aan kleine kinderen sowieso, vanaf voorjaar kwam 3mnd oudere buurmeisje vaak op bezoek poes kijken en vanaf zomer kwamen buurmeisje en buurmeisje van daarnaast vaak als ze in tuin aan t spelen waren zelf naar mij gelopen (tuinen zijn stukje open) om poes te kijken. Dus toen waren ze t vrij goed gewend. Maar laatste keer nichtje hiervoor was oktober en ook de buurmeisjes zijn hier veel minder vaak sinds na de zomer (want wordt niet meer zoveel in de tuin gespeeld en dus zelf naar mij gewandeld haha), dus denk dat dat het was. Laatst was een van hen er ook weer even en wat luid en toen moest ie ook kotsen. Dus de gewenning moet ik wel even opgebouwd houden. In de 11 maanden tussen eerste keer nichtje en kotsen twee weken geleden bij buurmeisje en nu bij nichtje, ging het gelukkig wel gewoon helemaal goed

Hij kwam een uurtje na het kotsen dan wel weer bij mij op de bank op schoot liggen terwijl zij naast me fles lag te drinken en liet zich toen ook beetje door haar aaien, dus is niet continu gestresst hoor gelukkig. Maar toen ze wakker werd moest ze huilen en had even nodig voor ik haar getroost had, dus het lijkt vooral huilen of schreeuwen/hard volume uit zo'n kleintje dat het triggert. Sowieso kunnen ze ook altijd de kamer uit, ik zit met nichtje als wakker altijd beneden en zij kunnen ook naar kattenkamer of zolder. Dus als ze willen kunnen ze dr de hele logeerpartij ontwijken, maar ze zitten 85% vd tijd gewoon in de woonkamer.