Happy new day!quote:Op maandag 9 december 2024 08:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fijne whatever-the-reason-voor-vuurwerk-om-8-uur-sochtends-is-dag allemaal
Je vraagt je af waar die demonstraties waren tegen het regime van Assadquote:Op zondag 8 december 2024 23:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met minstens een half miljoen burgerdoden, een nummer dat veel hoger was geweest als niet miljoenen* mensen het land ontvlucht waren, denk ik dat je het niet heel veel erger gaat treffen dan met Assad.
*Over 12 million Syrians remained forcibly displaced; UN
*As of December 2022, a minimum of 580,000 people are estimated to be dead; with 13 million Syrians being displaced and 6.7 million refugees forced to flee Syria; wiki
2011 begonnen die. En kijk de volgende films “for sama” en “el ghouta” (beiden gefilmd door journalisten) en “it will rain 2022” een korte film, afstudeer film van een vriend van mij, gebaseerd op ervaringen van hem, van zijn broers en zijn vrienden.quote:Op maandag 9 december 2024 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je vraagt je af waar die demonstraties waren tegen het regime van Assad
Mijn opmerking was cynisch bedoeld en niet over de demonstraties in Syrie.quote:Op maandag 9 december 2024 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2011 begonnen die. En kijk de volgende films “for sama” en “el ghouta” (beiden gefilmd door journalisten) en “it will rain 2022” een korte film, afstudeer film van een vriend van mij, gebaseerd op ervaringen van hem, van zijn broers en zijn vrienden.
juh we hopen vandaag meer duidelijkheid te krijgenquote:
Barrel! Ik lees dit vanmorgen pas. Maar als je nu nog geen duidelijkheid hebt, dan is dat behoorlijk kut nieuws. Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendinnenquote:Op maandag 9 december 2024 11:44 schreef Barreltje het volgende:
juh we hopen vandaag meer duidelijkheid te krijgen
We weten al een hoop.. wat ik hier niet kan delen..quote:Op maandag 9 december 2024 12:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Barrel! Ik lees dit vanmorgen pas. Maar als je nu nog geen duidelijkheid hebt, dan is dat behoorlijk kut nieuws. Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendinnen
Ik snap het nu (zat midden in zo’n ochtend waar alles mis ging)quote:Op maandag 9 december 2024 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn opmerking was cynisch bedoeld en niet over de demonstraties in Syrie.
Dan kan Faber zeggen dat haar beleid werktquote:Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef AnneX het volgende:
Dat belooft nog wat voor de economie hier…de Syriërs die teruggaan…
De ondernemers, de pakjes bezorgers…
Ik moet het nog zien. Het lijkt me liuchtelijk voorbarig om nu even vast te stellen dat Syrië plotseling een veilig land is.quote:Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef AnneX het volgende:
Dat belooft nog wat voor de economie hier…de Syriërs die teruggaan…
De ondernemers, de pakjes bezorgers…
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 9 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan kan Faber zeggen dat haar beleid werkt
Lekker, kon ik ook alvast maar met pensioenquote:Op maandag 9 december 2024 21:34 schreef Blues het volgende:
514 uur over t/m eind mei 26...
Half of begin januari 26 met pensioen al, als mijn berekening klopt. Vak uren eraf en PLB erbij.
Morgen ff mailen met P&O, als dit klopt werk ik nog maar 1 jaar
Lekker! Evt, wanneer dat kan, nog wat uren kopen en dan eind december de laatste werkdag.quote:Op maandag 9 december 2024 21:34 schreef Blues het volgende:
514 uur over t/m eind mei 26...
Half of begin januari 26 met pensioen al, als mijn berekening klopt. Vak uren eraf en PLB erbij.
Morgen ff mailen met P&O, als dit klopt werk ik nog maar 1 jaar
Heb je wel hulp hoop ik?quote:Op maandag 9 december 2024 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lekker! Evt, wanneer dat kan, nog wat uren kopen en dan eind december de laatste werkdag.
De nieuwe kast is binnen. In een redelijk handzame doos en ook niet idioot zwaar, benieuwd hoe het in elkaar zetten gaat morgenmiddag
Er is niemand die je tegenhoud meer uren vrij te nemen, die worden dan van je salaris gekort.quote:Op maandag 9 december 2024 22:11 schreef Blues het volgende:
Uren kopen? Oei kan dat ook nog, hoe werkt dat?
Oh joh nooit aan gedacht/nooit mee te maken gehadquote:Op maandag 9 december 2024 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Er is niemand die je tegenhoud meer uren vrij te nemen, die worden dan van je salaris gekort.
Nu niet, en lukt het niet heb ik zaterdag een vriend die ik t kan vragen. Wilde eigenlijk S vragen maar die gaat morgen met vakantie. Het heeft geen haast.quote:
Wettelijk mag het altijd, een vrije dag mag niet geweigerd worden, dus ook niet als'ie boven je uren uit komt.quote:Op maandag 9 december 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu niet, en lukt het niet heb ik zaterdag een vriend die ik t kan vragen. Wilde eigenlijk S vragen maar die gaat morgen met vakantie. Het heeft geen haast.
En zag dat LHO al reageerde. Heb bij een paar bedrijven gewerkt waar je dagen kon (ver)kopen. Vandaar dat me dat te binnen schoot
Huh?quote:Op maandag 9 december 2024 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wettelijk mag het altijd, een vrije dag mag niet geweigerd worden, dus ook niet als'ie boven je uren uit komt.
Alleen als de bedrijfscontinuiteit in gevaar komt en dit niet door het bedrijf is af te vangen.quote:Op maandag 9 december 2024 23:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Huh?
Ik dacht dat vakantie opnemen geweigerd mag worden indien aangetoond kan worden dat er zwaarwegend bedrijfsbelang is (waar de eisen vrij streng voor zijn wel, dus daar wordt niet snel aan voldaan). Maar dat je onbeperkt vakantie op zou mogen nemen (meer dan je opbouwt dus) zonder dat dat geweigerd kan worden, heb ik nog nooit van gehoord.
@:Queller, onze hr expert, weet jij hier meer van?
Voor iedereen die nog wat langer moet tot het pensioen is het imho wel super belangrijk te weten wat hun rechten zijn, en daarvoor (voor henzelf én collegas) op hun strepen te gaan staan indien nodig.quote:Op maandag 9 december 2024 23:22 schreef Blues het volgende:
Ik heb ook nog PLB uren, maar 't komt wel goed.
Vind t fijn als ik weet waar ik aan toe ben.
Ik had een manager bij mijn laatste werkgever die gewoon niet reageerde op dergelijke verzoeken, dan kon je er immers later altijd moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn vorige planner vond "dan heb ik niemand meer beschikbaar" zwaarwegend bedrijfsbelang, bij een aanvraag voor 4 maanden later
Wel collegiaal, niet leuk voor management en wat daar boven zit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie bij CNV vermeld staan dat het van de CAO afhankelijk is, of je extra vrije dagen bij kunt kopen.
En dan is er nog theorie en praktijk. En incompetente roostermakers/ management.
Ik heb dus nu na echt flink gedoe mijn nachtdiensten eraf gekregen. En dus daarmee ook die ene onterecht afgewezen vrije dag eind deze maand, die ik eind zomer al had aangevraagd…
De resterende vakantie-uren gaan grotendeels uitbetaald worden. En wellicht had ik er wettelijk gezien meer mogen opnemen, maar voor alle uren had het wel heel kortdag geweest en dan vraag ik me af of goed werknemersschap niet in het geding komt.
(In mijn geval was er ook wel sprake van slecht werkgeverschap vermoed ik zomaar ik wil niet met oorlog de deur dicht trekken. Vind het ook niet per se collegiaal.)
Als ik zelf voor vega boerenkool ga (ging, cholesterol..) maakte ik een boterige puree, tering veel kaas. In een grote platte ovenschaal, stampot er in, kaas er op, panko er op en de oven in tot een grote crusty kazige kroket.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets?
Wat enorm vervelend is dat dan gegaan met die nachtdiensten en vrije dag.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie bij CNV vermeld staan dat het van de CAO afhankelijk is, of je extra vrije dagen bij kunt kopen.
En dan is er nog theorie en praktijk. En incompetente roostermakers/ management.
Ik heb dus nu na echt flink gedoe mijn nachtdiensten eraf gekregen. En dus daarmee ook die ene onterecht afgewezen vrije dag eind deze maand, die ik eind zomer al had aangevraagd…
De resterende vakantie-uren gaan grotendeels uitbetaald worden. En wellicht had ik er wettelijk gezien meer mogen opnemen, maar voor alle uren had het wel heel kortdag geweest en dan vraag ik me af of goed werknemersschap niet in het geding komt.
(In mijn geval was er ook wel sprake van slecht werkgeverschap vermoed ik zomaar ik wil niet met oorlog de deur dicht trekken. Vind het ook niet per se collegiaal.)
You lost me bij "geen vlees": boerenkool is wat mij betreft met een mooi stukje uitgepiept buikspek en mosterdquote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets?
Is hier een recept naar je zin bij?quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |