abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215825095
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets? :o
Ik doe er wel eens zongedroogde tomaatjes in repen doorheen ipv de spekblokjes. :9
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 13:24:01 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215825128
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
zeg culinario's
ik wil vanavond iets met boerenkool. in het kader van geen vlees dacht ik er dan venkel in blokjes doorheen te gooien, is dat iets? :o
In dat ene restaurant in een toren waar ik toen met jou, Fles en ReisT heb gegeten hadden we toch ook iets met boerenkool :+

Ik lustte het zelfs. Maar verder ja, als je er stamppot van maakt hoort dat gewoon met spek, dat is een even essentieel onderdeel als aardappel wat mij betreft :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215825316
Hola!

Boerenkool zonder vlees doe ik vaak ook met blokjes oude kaas erdoor. Maar ook wel plakjes camenbert erop En als ik het in huis heb, zongedroogde tomaat, reepjes paprika. Die van LHO lijkt me ook enorm lekker, zoveel kaas.

Pfff wat een spreekuur. Niets is duidelijk voor de mensen die nu extra angstig zijn. Procedure stopgezet (gezinshereniging gelukkig niet), mensen die hun familie in Syrië hebben waar sommige gezinnen hun huis gebarricadeerd hebben (christenen) en wij kunnen helemaal niets doen voor ze.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 10 december 2024 @ 13:47:10 #154
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215825417
Bon tardi!

Na dagen strand, zee, snorkelen, duiken, natuur, leuke restaurantjes, vrienden bezoeken, feestjes, te veel kerstbomen en kerstmuziek staat er vandaag een local food walk in Willemstad op het programma, waarbij we bij de lokale bevolking aan tafel schuiven om authentieke gerechten van het eiland te eten.
Ik gok/hoop op o.a. Karni Stoba, één van de lekkerste stoofvleesgerechten die je kan bedenken met o.a. pruimen, krenten en olijven… :9~
pi_215825977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In dat ene restaurant in een toren waar ik toen met jou, Fles en ReisT heb gegeten hadden we toch ook iets met boerenkool :+

Ik lustte het zelfs. Maar verder ja, als je er stamppot van maakt hoort dat gewoon met spek, dat is een even essentieel onderdeel als aardappel wat mij betreft :P
Oh moest dat boerenkool voorstellen ja? :?

*Foto met stukjes Bar en stukjes Ludolf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2024 @ 14:39:07 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215825996
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik moest even 10 keer kijken :D in mijn hoofd is het veer donkerder in die tent :P het was wsl een zonnige dag!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215826017
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik moest even 10 keer kijken :D in mijn hoofd is het veer donkerder in die tent :P het was wsl een zonnige dag!
De schaduwen verraden het al een beetje ;)
pi_215826227
quote:
Ben je goed bezig met J ver weg?
Je kunt al wel aftellen…
pi_215826552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Hola!

Boerenkool zonder vlees doe ik vaak ook met blokjes oude kaas erdoor. Maar ook wel plakjes camenbert erop En als ik het in huis heb, zongedroogde tomaat, reepjes paprika. Die van LHO lijkt me ook enorm lekker, zoveel kaas.

Pfff wat een spreekuur. Niets is duidelijk voor de mensen die nu extra angstig zijn. Procedure stopgezet (gezinshereniging gelukkig niet), mensen die hun familie in Syrië hebben waar sommige gezinnen hun huis gebarricadeerd hebben (christenen) en wij kunnen helemaal niets doen voor ze.
Ja het is de hartigheid/umami die ik mis als er geen spekjes en/of worst in zitten, en wat knapperigheid. Kazen, en bij die van mij een korstje er op, vangen dat mooi op.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215826646
Ik neem het advies van @Blues ter harte. De kast zit nog lekker in de doos en ik wacht wel tot een goede vriend komend weekend terug is van een weekje Kerstmarkt. Was even vergeten dat het ding bijna 190 is (dus 30 cm langer dan ik) en ook al is het niet zwaar, zo boven m'n hoofd werken lukt me echt niet.
pi_215826852
Ik luister de nieuwe podcast 'De waanzinnige belofte' en ik krijg helemaal de sektevibes/rillingen van Q's groep :{
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:31:13 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827121
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geīnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:32:42 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827132
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt mij stamppot ijsbergsla met teveel aardappel
pi_215827356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag besloten een andere baan te zoeken en ontslag te nemen. Nieuwe CIO is zeer onprettig, niet geīnteresseerd zaken echt te verbeteren voor de operatie, alleen maar in haar target en bonus. Een van mijn MT werd bovendien lastig gevallen maar HR en verder management wil de eikel (die nb nog in proeftijd zit) behouden.
Zulke mooie verhalen over zichzelf als geweldige werkgever, maar als vrouw niet veilig zijn en daar vervolgens niets aan willen doen.
Heel goed van je dat je verder gaat zoeken. Klinkt niet als een werkgever waar je nog wil zitten.. wel rot dat een nieuw iemand zoveel invloed kan hebben op je werkplezier.

@Kaatje1 verstandig!

Boerenkool eet ik met rookworst, en als zonder vlees, gewoon zonder rookworst haha. Geen andere toevoegingen dan. Met venkel lijkt mij geen lekkere smaakcombinatie @Barreltje, maar met ketjap leek het me ook niet lekker en dat vind ik wel lekker. En sowieso zou ik van iedereen hier niet per se mijn smaakpalet als uitgangspunt nemen :P . Dus gewoon proberen, wie weet is het heerlijk!

Ik heb zalm ontdooid en Japanse wokgroente en volkoren woknoedels op het menu vanavond. Vandaag best lekker kunnen werken, moet straks wel ook nog wat doen maar niet heel veel meer. Beetje vooruit werken, want morgen overdag psych, dus dan weer wat minder werktijd.
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:10:10 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel goed van je dat je verder gaat zoeken. Klinkt niet als een werkgever waar je nog wil zitten.. wel rot dat een nieuw iemand zoveel invloed kan hebben op je werkplezier.

Ik ben niet de manager van deze nieuwe persoon, hij valt onder een heel andere afdeling, maar moet samenwerken met een van mijn MT leden. Als hij voor mij had gewerkt was is er direct uitgevlogen. Ik wil niet alleen zelf fluitend naar mijn werk, ik wil dat mijn medewerkers dat ook kunnen
pi_215827678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat is sneu voor het MT en desbetreffende teamlid.

En beter voor jouw gemoedsrust. Go for it.
pi_215827693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben niet de manager van deze nieuwe persoon, hij valt onder een heel andere afdeling, maar moet samenwerken met een van mijn MT leden. Als hij voor mij had gewerkt was is er direct uitgevlogen. Ik wil niet alleen zelf fluitend naar mijn werk, ik wil dat mijn medewerkers dat ook kunnen
Dat jij deze persoon er uit zou gooien als je zou kunnen was al glashelder uit je eerste post hoor, en terecht ^O^
pi_215827706
Hier @Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte" :')

Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.

Miljoenen scheppen doe je maar bij de hartstichting of zo.
pi_215827723
Triest dat er nog steeds van dat soort mensen zijn en dat ze ook nog eens hun gang kunnen gaan.

Goed besluit @Jan_Onderwater
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:33:51 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215827725
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is sneu voor het MT en desbetreffende teamlid.

En beter voor jouw gemoedsrust. Go for it.
Zij vertrekt trouwens ook, en nog 2 van mijn MT waarschijnlijk ook. wordt nog wat.
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 17:36:01 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215827742
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier @:Fleswerk verslijten we CFO's bij de vleet trouwens. Altijd vrouwen. Altijd uit de bankensector. Altijd komen ze binnen met een lulverhaal over maatschappelijke bevlogenheid, en zodra er na een half jaar blijkt dat er in de nutssector geen miljoenen te scheppen zijn, zijn ze weer vertrokken. Heel gek. "Het heeft me niet gebracht wat ik ervan verwachtte" :')

Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.

Miljoenen scheppen doe je maar bij de hartstichting of zo.
Erst kommt das Fressen...
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:36:43 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215827750
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ja. ik ben eigenlijk vooral opzoek waar ik die venkel mee kan combineren :D
Boerenkool gaat gewoon door de ochtend smoothie.

Hoe staat het met jullie kerst bezigheden verder? hier nog 1000 dingen te doen voordat er 10 gasten komen over 10 dagen, vandaag maar eens winterdekbedden voor de BnB gekocht :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215827810
Waarom? Hierom https://www.hotelazc.nl/
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 17:44:36 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215827814
Over boerenkool gesproken, raad es wat ik at zojuist. Uiteraard met spek :9

Wegwezen met kaas en tomaat er door :+
pi_215827850
Niet veel plannen met kerst. Broer en schoonzus en zus komen lunchen. Zus kan nog niet zolang achtereen zitten dus naar voormalig Candaasjecity te gaan kan niet, bij zus thuis is ook niet handig dus bij mij. Misschien komt de moeder van mijn schoonzus ook mee. Maar (zwaar dementerend) kan ook zijn dat dat te veel prikkels is voor haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')