Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer over het befaamde ATProtocol dat BlueSky gebruiktquote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
[ Bericht 4% gewijzigd door epicbeardman op 29-11-2024 11:10:36 ]Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Gelukkig ben je dat niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende: [..] Ja als Joe Rogan het zegt, dan gaan de moderators natuurlijk niemand bannen die dat nu zegt. Want anders heeft hij nog gelijk ook, Joe Rogan heeft zo veel invloed dat dit filmpje vast een tik op de vingers is geweest voor het moderatie team vanuit de BlueSky CEO. Tenminste, dat zou ik doen als BlueSky CEO.
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga zelf kijken. Genoeg posts zijn meerdere dagen of een week of zo oud, en dus van voor deze tweet. Met die tekst.
Het klopt niet wat Rogan zegt.
Je durft zelf niet aan te tonen dat dat klopt.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Waarom post je trouwens niet de tweet zelf? probeer je iets te verbergen soms? Dat Joe Rogan zegt dat je binnen paar seconden gebanned wordt op het nieuwe populaire platform?
Worden daarom die honderden extra moderators ingevlogen?
Iets extra content!
https://bsky.app/profile/travismcgee63.bsky.socialquote:Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.
Ga zelf kijken. Genoeg posts met deze tekst zijn meerdere dagen of langer dan een week of zo oud, en dus van voor deze tweet.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja als Joe Rogan het zegt, dan gaan de moderators natuurlijk niemand bannen die dat nu zegt. Want anders heeft hij nog gelijk ook, Joe Rogan heeft zo veel invloed dat dit filmpje vast een tik op de vingers is geweest voor het moderatie team vanuit de BlueSky CEO.
Tenminste, dat zou ik doen als BlueSky CEO.
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/travismcgee63.bsky.social
Waarom? Opdat het Roganpubliek daarmee naar Bluesky komt? Ze mogen uiteraard gewoon een account aanmaken en daarmee gaan posten, maar Bluesky hoeft ze ook niet te gaan halen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?
Ik vind het wel raar dat je dingen post, en hier verdedigt, van figuren op X die kennelijk tegen BS zijn, maar dat je zelf niet even kijkt op BS of die posts wel kloppen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken? is het dan raar om een aanname te doen dat dit daadwerkelijk gebeurt?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het wel raar dat je dingen post, en hier verdedigt, van figuren op X die kennelijk tegen BS zijn, maar dat je zelf niet even kijkt op BS of die posts wel kloppen.
Ik ken jou niet als zo goed gelovig. Wat is er gebeurt, dat je niet even zelf checkt en van de concurrentie zomaar iets aanneemt?
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken?
Dus je post hier zaken van Rogan op X die duidelijk niet kloppen, en dat Musk vervolgens de concurrentie maar voor een pedo-netwerk uitmaakt, is heel normaal?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken? is het dan raar om een aanname te doen dat dit daadwerkelijk gebeurt?
Anders wordt het toch weer net zo'n cesspool als Twitter nu is?
Jij riep dat je binnen een of 2 minuten een ban zou kunnen krijgen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?
Waarom wordt ik nu weer aangevallen vanwege een lolletje die Joe Rogan trapt? hij was hypothetisch aan het praten, wellicht met een vleugje sarcasme.
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je post hier zaken van Rogan op X die duidelijk niet kloppen, en dat Musk vervolgens de concurrentie maar voor een pedo-netwerk uitmaakt, is heel normaal?
En zelf check je dit niet even?
Okay man. Goed verhaal.
Vraag me echt af wie er hier nou in een zelfgekozen bubbel zit.![]()
Goed verhaal weer.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.
En toen zei ik, probeer je iets te verbergen, meer niet. Daarna plaatste ik de de volledige context, en wordt ik afgevallen voor iets wat Joe Rogan zegt. Okej.
Wederom wordt ik aangevallen omdat Joe Rogan iets claimt wat niet waar is, waarom moet het altijd zo persoonlijk en op de man?
Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.
En toen zei ik, probeer je iets te verbergen, meer niet. Daarna plaatste ik de de volledige context, en wordt ik afgevallen voor iets wat Joe Rogan zegt. Okej.
Wederom wordt ik aangevallen omdat Joe Rogan iets claimt wat niet waar is, waarom moet het altijd zo persoonlijk en op de man?
quote:Op donderdag 28 november 2024 22:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij riep dat je binnen een of 2 minuten een ban zou kunnen krijgen.
Nou, laat maar zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou heel ver komen met deze 2 foto's en wat feiten.
En het verhaal van Ashleys dagboek(bewezen in rechtszaak), waar ze zoals ze zelf zei "inappropriate showers" had met Joe, denk zelfs dat deze post nu hier verwijderd gaat worden.
Maar ik geef ze geen extra user data, wie weet komt dat in de verkeerde handen terecht.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
En die community notes ook:quote:Op donderdag 28 november 2024 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?
quote:Elon Musk forgot to tell that in August 2023, X restored an account that shared child sexual abuse material
https://www.forbes.com/si(...)-sex-abuse-material/
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?
Tussen Musk en een gebruiker van Fok?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.
[ afbeelding ]
Wat is het verschil?
Oh dan is het in eens minder erg? Dus ik mag iedereen pedo noemen hier? WTFF is je gedachtegang hier.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tussen Musk en een gebruiker van Fok?
Nou, eh, moet men je dat echt uitleggen?
Als het zo erg is waarom verdedig je Musk dan?quote:Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh dan is het in eens minder erg?
Het zou wel netjes van je zijn als je die user ook even zou taggen. Maar dat is niet aan je besteed?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.
[ afbeelding ]
Wat is het verschil?
Wie zegt dat ik hem verdedig? ik heb in vorige topic nog geroepen dat ik niets heb met ongenuanceerd pedo geroep, ook van Elon.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het zo erg is waarom verdedig je Musk dan?
Waarom? wat is daarvan de toegevoegde waarde? Als Kansenjongere dat vindt, mag hij dat vinden van mij. Keur het wel af daar niet van.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou wel netjes van je zijn als je die user ook even zou taggen. Maar dat is niet aan je besteedt?
Wel als de investeerdertjes wat significante echte groei willen zien op het platform. Het zijn nu alleen users die zich aanmelden maar ogenschijnlijk niets posten.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom? Opdat het Roganpubliek daarmee naar Bluesky komt? Ze mogen uiteraard gewoon een account aanmaken en daarmee gaan posten, maar Bluesky hoeft ze ook niet te gaan halen.
Elon is gewoon de grootste troll die er is, hij weet goed het bloed onder de nagels van mensen te halen.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wel als de investeerdertjes wat significante echte groei willen zien op het platform. Het zijn nu alleen users die zich aanmelden maar ogenschijnlijk niets posten.
Overigens doe je ook extreem overdreven dat Musk viesmad is omtrent Bluesky.Hij is er heel druk mee en is razend zeg je, waar las je dat precies? In die enkele post?
Maargoed, het is de fangirl in je die gekke dingen ziet denk ik dan maar.
Wat jij, Baardmans?quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc26utcpi22w
Demonstrators are building barricades from electric scooters in #Tblisi and burning trash cans to keep warm amid signs that we may be witnessing a #Maidan revolution in the Georgian capital.
● Security forces are using tear gas, pepper spray, and water cannons.
Hier zijn microblogs tenslotte voor gemaakt.quote:Powerful scenes in Tbilisi.
Riot police temporary lowered shields when the president came to appeal to them to serve the Georgian people and not russian interests
https://bsky.app/profile/sandrog.bsky.social/post/3lbzx2fil2226
quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:48 schreef Ulx het volgende:
ZIjn er ook beelden uit Tblisi op X te zien? Het is een mooie test. Het is al laat, dus ik ga niet nog lang door, maar vergelijken wie de meeste beelden laat zien is wel een mooie om te kijken hoe het met het gebruik en populariteit staat van X en BSky.
[..]
Wat jij, Baardmans?
Post jij de berichten en filmpjes uit Tblisi op X zijn gezet, doe ik het met die op BSky terecht zijn gekomen. Als het een soort Maidan wordt kan het nog weken duren, dus je hoeft niet over een kwartier de overwinning te claimen. Daar gaat het niet om.
Onjuist, ik mocht niets in trend van Amerikaanse verkiezingen posten hier, dus jouw posts lijken mij niet gewenst hier. Verkiezingsfraude hoort sowieso in BNW en niet in NWS.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hier zijn microblogs tenslotte voor gemaakt.
Och, laatst poste je heel trots dat mensen Musk een pedo kunnen noemen op X.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem verdedig? ik heb in vorige topic nog geroepen dat ik niets heb met ongenuanceerd pedo geroep, ook van Elon.
Alleen ben ik maar een FOKKER, wat kan ik er nu aan doen?
Het enige wat ik riep is dat een screenshot plaatsen zonder waarop Elon reageerde beetje out of context is.
[..]
Waarom? wat is daarvan de toegevoegde waarde? Als Kansenjongere dat vindt, mag hij dat vinden van mij. Keur het wel af daar niet van.
Zet je deze er even bij, Baardmans?quote:Bluesky is een App View voor de ATmosphere. Veruit de grootste, maar niet de enige. Andere App Views zijn:
• WhiteWind. een bloggingdienst https://whtwnd.com/about
• Frontpage, een Hacker News achtige site
• www.smokesignal https://docs.smokesignal.events/blog/why-atprotocol/
Beter kom je gewoon eens met bewijs ipv dat onderbuik gevoel gepost van je. Weet dat je een persoonlijke vete tegen mij hebt omdat ik andere mening hebt dan jij. Maar je hoeft geen onjuistheden te gaan roepen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 07:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, laatst poste je heel trots dat mensen Musk een pedo kunnen noemen op X.
Hoezo vind je dat nu opeens niet meer kunnen.
Is dat relevant ja? Ik zie je wel vaker het ATprotocol promoten, terwijl niemand dit eigenlijk interesseert. Dat is hetzelfde als wat destijds gedaan werd met Mastodon, het maakt het voor de normale gebruiker alleen maar ingewikkelder als je al die rare protocollen er bij gaat halen. Of overal een apart servertje voor hebt zoals Mastodon.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:12 schreef Ulx het volgende:
Toevoeging voor in de OP:
[..]
Zet je deze er even bij, Baardmans?
Dat lijkt me juist wel. Decentralisatie is het hele idee achter Bluesky en de ATmosphere. Bluesky is gewoon een view van dat protocol (niet helemaal, maar lees de docs als je technische info wil).quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is dat relevant ja? Ik zie je wel vaker het ATprotocol promoten, terwijl niemand dit eigenlijk interesseert. Dat is hetzelfde als wat destijds gedaan werd met Mastodon, het maakt het voor de normale gebruiker alleen maar ingewikkelder als je al die rare protocollen er bij gaat halen.
Waarom is de hoop verloren voor Threads? Die bouwen gestaag verderquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is dat relevant ja? Ik zie je wel vaker het ATprotocol promoten, terwijl niemand dit eigenlijk interesseert. Dat is hetzelfde als wat destijds gedaan werd met Mastodon, het maakt het voor de normale gebruiker alleen maar ingewikkelder als je al die rare protocollen er bij gaat halen. Of overal een apart servertje voor hebt zoals Mastodon.
De hoop is al verloren in Mastodon en Threads, maar ik zie ook geen behoefte om TruthSocial er bij te zetten. Waarom wil je 100 platforms? overal paar users schiet niet op.
Yep. Absoluut.quote:
Waarom moet dat bestreden worden?quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
Dit voor mensen die een samenscholing van linkse mensen willen bestrijden:
https://bsky-users.theo.io/
Het is een platform die verbonden is toch aan facebook/instagram? als je een facebook account maakt dan heb je ook gelijk een Threads account? Ik ben niet zo van al die platforms. Aangezien niemand een Threads implementatie hier wilde in FEEDBACK maar wel BlueSky ging ik er vanuit dat Threads nog irrelevanter is dan BlueSky.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waarom is de hoop verloren voor Threads? Die bouwen gestaag verder
- April: 150 miljoen actieve gebruikers (MAU)
- Augustus: 200 miljoen actieve gebruikers
- November: 275 miljoen actieve gebruikers
https://techcrunch.com/20(...)onthly-active-users/
Nog wel kleiner dan X (335 miljoen actieve gebruikers), maar in dit tempo gaan ze er volgend jaar overheen.
Beetje sketched cijfers dan.quote:Do I need a Facebook account for Threads?
Download the App.
Log in with Instagram.
Import Instagram Profile.
Choose Profile Type.
Select People to Follow.
Join Threads.
Waar is daar? Heb je een site voor mij?quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mocht Musk besluiten X over te zetten naar AT dan kun je je Tweets daar ook zien verschijnen. Maakt totaal niet uit.
Prima toch?
na het woordje "overnemen" had je niets hoeven schrijven. Maar ja, het kan. Als hij de developers heeft zoiets te doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar is daar? Heb je een site voor mij?
En zou Musk niet eerder zijn eigen HTTDoge:\\ introduceren i.c.m. Starlink.
Zodat hij het internet kan overnemen als bijvoorbeeld er grote infrastructuur problemen zijn of stroomuitval van de wijkcentrales?
quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
na het woordje "overnemen" had je niets hoeven schrijven. Maar ja, het kan. Als hij de developers heeft zoiets te doen.
Alleen moet je je wel gaan afvragen waarom hij met zoiets aan zou willen komen? Een gesloten standaard die hetzelfde kan als AT:// is nutteloos. Waarom zou iemand dat gebruiken tenzij je moet van de overheid opdat die je kan controleren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo goed? ik laat het wel in spoiler tekst anders wordt de OP veel te lang.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Ok, een andere dan: Flipboard. Is die succesvol genoeg voor je? Vast wel toch? 100 Miljoen is denk ik wel acceptabel voor je.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:58 schreef epicbeardman het volgende:
Maar @Ulx, ik zal een AI toevoeging van ATprotocol toevoegen, niet die rare sites die je linkt. Want daar is toch niemand in geïnteresseerd om zulke walls of tekst te lezen over protocollen en dingen die alleen maar afschrikken bij de normale mens.
Zo diep zit ik inderdaad niet in die rabbit hole, je praat inderdaad over smokesignals, whitewinds en flipboards, hacker sites en weet ik het wat allemaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, een andere dan: Flipboard. Is die succesvol genoeg voor je? Vast wel toch? 100 Miljoen is denk ik wel acceptabel voor je.
https://about.flipboard.c(...)luesky-to-flipboard/
Je snapt niet wat de Atmosphere kan doen hè? Je zit nog veel te veel in het idee van X als de Everything-app. Dat klinkt leuk, maar er zijn enkele problemen:
• X kan gewoon alles bepalen. Wil Musk iets niet? Jammer voor je. Pech gehad,. Gaan we niet doen.
• De data is niet van jou, die is van X.
Die twee nadelen heb je dus niet met AT://
Ik denk het wel. Zo ingewikkeld is het niet. Ik kan niet voor jou praten, maar veel mensen lukt het wel.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zo diep zit ik inderdaad niet in die rabbit hole, je praat inderdaad over smokesignals en flipboards, hacker sites en weet ik het wat allemaal.
Denk je dat de gemiddelde social media gebruiker dit nog begrijpt?
Je bent de enige die het hier ooit over heeft gehad, ik denk dat dit een illusie is van je.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Zo ingewikkeld is het niet. Ik kan niet voor jou praten, maar veel mensen lukt het wel.
Omdat ze elkaar aanvullen, pipo. Ze integreren, maar doen wat anders.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je bent de enige die het hier ooit over heeft gehad, ik denk dat dit een illusie is van je.
Maar Flipboards is dus velen malen succesvoller dan BlueSky en zit ook op het AT platform? waarom nog BlueSky oprichten dan?
Maar waarom is er al een steady decline qua users op BlueSky die elke dag verder afneemt, het is blijkbaar wel allemaal te moeilijk voor de normies. Maak het niet ingewikkelder dan het is zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat ze elkaar aanvullen, pipo. Ze integreren, maar doen wat anders.
Vraag de bestrijders in dit topic.quote:
quote:Bluesky is "mostly decentralized" at this time.
Nou..quote:Today, no. Bluesky is largely still centralized. The aim of the platform has always been to achieve full decentralization, but priorities shifted when Elon took over Twitter and made most people start searching for a new platform. The recent ban of Twitter in Brazil has increased this problem, so now there's a much bigger focus on making the Bluesky app in particular a better user experience (namely, finally adding video support).
Tja, ik houd geen rekening met jouw tijdzone.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Beter kom je gewoon eens met bewijs ipv dat onderbuik gevoel gepost van je. Weet dat je een persoonlijke vete tegen mij hebt omdat ik andere mening hebt dan jij. Maar je hoeft geen onjuistheden te gaan roepen.
En dan het posten al om half 8 in de ochtend, koekoek.
quote:Op donderdag 28 november 2024 22:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]Kortom, je kunt het niet aantonen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou heel ver komen met deze 2 foto's en wat feiten.
En het verhaal van Ashleys dagboek(bewezen in rechtszaak), waar ze zoals ze zelf zei "inappropriate showers" had met Joe, denk zelfs dat deze post nu hier verwijderd gaat worden.
Maar ik geef ze geen extra user data, wie weet komt dat in de verkeerde handen terecht.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Je kan er op met je Meta account ja, en ze gebruiken uiteraard Instagram om users te lokken. Maar die cijfers gaan om monthly active users van Threads zelf en daar zit een forse stijgende lijn in.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is een platform die verbonden is toch aan facebook/instagram? als je een facebook account maakt dan heb je ook gelijk een Threads account? Ik ben niet zo van al die platforms. Aangezien niemand een Threads implementatie hier wilde in FEEDBACK maar wel BlueSky ging ik er vanuit dat Threads nog irrelevanter is dan BlueSky.
[..]
Beetje sketched cijfers dan.
Daarnaast heb ik nog nooit iemand een Threads link of screenshot zien posten in 10 jaar fok.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je kan er op met je Meta account ja, en ze gebruiken uiteraard Instagram om users te lokken. Maar die cijfers gaan om monthly active users van Threads zelf en daar zit een forse stijgende lijn in.
Ze richten zich alleen minder op ophef en nieuws dan X in hun algoritme, dus om breaking news te volgen is het minder geschikt. Daardoor blijft het dus wat meer onder de radar. Het is meer een platform om lowkey gedachten uit te wisselen, en wat minder een platform om schuimbekkend met elkaar over de straat te rollen.
quote:Op zondag 24 november 2024 09:18 schreef Ulx het volgende:
Threads heeft zoveel gebruikers omdat FB gewoon iedereen met een Instagramaccount automagisch lid maakte.
quote:Op donderdag 21 november 2024 12:10 schreef Ulx het volgende:
Neuh, maar ongetwijfeld gaan mensen zaniken dat links naar Bluesky plaatsen linkdumpen is.
Anyway, ze groeien nog steeds met iets van een miljoen per dag. Zojuist 21 miljoen aangetikt. Interactie is al hoger dan Threads.
Dus wanneer is het groot genoeg voor deze site?
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:45 schreef Ulx het volgende:
Interessant. Zijn de gebruikers op Bluesky meer geinteresseerd of worden links naar andere sites op Threads ook geknepen? ergens daartussen? Iets anders?
[..]
https://bsky.app/profile/mkarolian.bsky.social/post/3lbunm54agc2k
Kunnen jij en @Ulx dat misschien niet uitvechten? Ik heb namelijk niets met Threads of Bluesky.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Okay, of Musk's visie van free speech is wat mensen willen dan. Mocht Threads qua modereren op de oude Twitter manier gaan werken (en dat denk ik wel, een tweede Twitter is onzin, bovendien EU regels) gaan we het zien. Verder ben ik ook benieuwd of de elonstans, fascisten en wappies dan gaan janken dat er nergens plek is voor hun mening.
Zelfs dit forum heeft er op dit moment al meer (in 12 uur) dan BlueSky in een etmaal haalt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:45 schreef Rnie het volgende:
Zelfs met alle media aandacht de afgelopen dagen blijft bluesky stabiel rond de 7000 posts per dag.
Pijnlijk ... uiterst pijnlijk.
Hoi Wantie, je zit op het verkeerde account te posten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:48 schreef Ulx het volgende:
Dus al die berichten over kinderporno die men daar met bakken zou dumpen kunnen niet kloppen?
Kan je nagaan hoe erg het procentueel is. Hemeltje lief zeg.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:48 schreef Ulx het volgende:
Dus al die berichten over kinderporno die men daar met bakken zou dumpen kunnen niet kloppen?
Ach, Musk regabiliteert gewoon eigenhandig iemand die na het plaatsen van kinderporno een van kreegquote:Op vrijdag 29 november 2024 12:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe erg het procentueel is. Hemeltje lief zeg.![]()
Quoted for Truth!quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:26 schreef BufferOverflow het volgende:
Vind het wel mooi hoe eerst rechtse users werden uitgelachen toen die van alternatief naar alternatief gingen (parler, gab, truth, etc) en nu gebeurt hetzelfde bij linkse users
Enige verschil is dat rechtse users bij X vertrokken omdat ze massaal werden ge(shadow)banned en gecensureerd, terwijl linkse users nu vertrekken omdat ze er niet tegenkunnen dat er ook andere meningen welkom zijn
Het is alleen maar de federatie van, niet al die journalisten zelf.quote:
Alsof de Nederlandse overheid moeite heeft met dat soort belangenverstrengeling..quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:01 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met NL overheidsaccounts. Met Musk in de regering Trump is het toch ook een diplomatiek probleem. Betaal je voor een account betaal je een minister van een ander land. Dat lijkt me niet de bedoeling. En is het geen potentieel incident tijdens zijn ministerschap met X te kappen? Geeft dat macht over onze soevereiniteit weg aan Musk?
Die komen met hangende pootjes terug naar twitter. Als ze al weg gaan.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is alleen maar de federatie van, niet al die journalisten zelf.
Maar gaan ze verder op BSky zullen die journalisten wel volgen lijkt me.
Waarom zouden ze vertrekken? Doen ze pas als er op BSky de accounts die ze willen volgen staan lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:27 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Die komen met hangende pootjes terug naar twitter. Als ze al weg gaan.
Dat is tien jaar terug.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:22 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Alsof de Nederlandse overheid moeite heeft met dat soort belangenverstrengeling..
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-clinton-foundation
Ik vind het wel lachen dat mensen blijven polariseren door alles in links en rechts op te splitsen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:26 schreef BufferOverflow het volgende:
Vind het wel mooi hoe eerst rechtse users werden uitgelachen toen die van alternatief naar alternatief gingen (parler, gab, truth, etc) en nu gebeurt hetzelfde bij linkse users
Enige verschil is dat rechtse users bij X vertrokken omdat ze massaal werden ge(shadow)banned en gecensureerd, terwijl linkse users nu vertrekken omdat ze er niet tegenkunnen dat er ook andere meningen welkom zijn
Die zijn welkom op BSky hoor. Alleen asociaal baggeren om zo de discussie te smoren en dan de overwinning uit te roepen gaat niet meer werken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:26 schreef BufferOverflow het volgende:
En als je rechts bent?quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:53 schreef KingRadler het volgende:
X is voor iedereen, als je links bent, moet je open staan voor discussie. En geen onzin verkopen.
Alles wordt gefactchecked via Community Notes.
Bernie Sanders blijft ook op X, als een klassiek liberaal, hij moet niets hebben van de mensen op Bluesky, omdat zij zich te veel op identiteitspolitiek richten.
Op Bluesky zitten de meeste mensen waar je geen normale discussie kan hebben, omdat ze te veel in hun eigen bubbel zitten.
Ja whatever. Op Bsky is politiek maar een klein onderdeeltje. Er zijn meer mensen die over hele andere zaken praten. En dat is mooi.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:53 schreef KingRadler het volgende:
X is voor iedereen, als je links bent, moet je open staan voor discussie. En geen onzin verkopen.
Bernie Sanders blijft ook op X, als een klassiek liberaal, hij moet niets hebben van de mensen op Bluesky, omdat zij zich te veel op identiteitspolitiek richten.
Op Bluesky zitten de meeste mensen waar je geen normale discussie kan hebben, omdat ze te veel in hun eigen bubbel zitten.
Kleine correctie van mijn kant. Geen dank.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja whatever. Op Bsky X is politiek maar een klein onderdeeltje. Er zijn meer mensen die over hele andere zaken praten. En dat is mooi.
Het is alleen geen verbetering.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kleine correctie van mijn kant. Geen dank.
Nee joh.. 300,000 Ctrl+C en Ctrl+V journalisten activisten die weggaan? Boehooo.quote:
Al het nieuws op X is copy paste.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee joh.. 300,000 Ctrl+C en Ctrl+V journalisten activisten die weggaan? Boehooo.
"How to be a journalist activist for NOS/RTL/CNN/BBC/MSNBC/WaPo"
Step 1: Have a keyboard with Ctrl+C en Ctrl+V, google translate knowledge and reddit account, also trying to win the diversity bokaal once in a while with extreme agenda pushing.
Step 2: You're hired.
[ afbeelding ]
Oh ja? de livestreams rechtstreeks uit Tblisi is copy paste? Volgens mij is alles op SafeSky juist copy paste, want de democraten/liberalen en bijvoorbeeld NU.nl activisten posten het eerst op "X" en daarna op SafeSky.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Al het nieuws op X is copy paste.
Maar ik voel je pijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:53 schreef KingRadler het volgende:
quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh ja? de livestreams rechtstreeks uit Tblisi is copy paste? Volgens mij is alles op SafeSky juist copy paste, want de democraten/liberalen en bijvoorbeeld NU.nl activisten posten het eerst op "X" en daarna op SafeSky.
"X" is de media.
Den des te vaker je het over pijn, woede of dat het mij raakt, terwijl jij Ulx elke keer weer mijn posts weten te vinden binnen enkele seconden riekt naar projectie. En dat maakt het er niet beter op voor je Ulx.Je reageert erg verbeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles wat nu.nl op X zet is copy paste.
Grappig dat je van activisten spreekt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Toch kun je er niet van slapen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hierom zijn community notes zo belangrijk.
Elke populaire liberaal blijft op "X" want ze weten dat BlueSky ten dode is opgeschreven, zelfs Barack Obama & Mike Obama zitten nog niet eens op BlueSky, of Hillary en die Clinton die een sigaar in de pussy heeft gedrukt van Monica.
Ook Ron Flipikowski blijft maar op "X" posten want anders kan hij morgen geen brood meer kopen, want de inflatie onder Biden en Kamala is zo extreem geworden.
Is er wel 1 prominente liberaal dan wel populaire democraat of activist zoals HasanAbi vertrokken naar BlueSky? nee want Leon Musk betaalt hen inkomen.
Ok Ulx.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je reageert erg verbeten.
Alles wat nu.nl op X zet is copy paste.
Grappig dat je van activisten spreekt.
Gewoon omdat jullie er zo veel hoop en verwachtingen van hebben, the harder they fall.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch kun je er niet van slapen.
Als Bluesky toch al dood is, waarom maak je je er dan zo enorm druk over?
En daar gaat het je om.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ok Ulx.
[..]
Gewoon omdat jullie er zo veel hoop en verwachtingen van hebben, the harder they fall.
Ja, het werkt hetzelfde als bij Kamala, die werd ook overpopulariseerd hier op fok/reddit/nederlandse media en ga zo maar door. Terwijl we allemaal stiekem wisten dat het niet het geval is, dus al dat overgepopulariseer was gewoon knetterhard liegen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar gaat het je om.
Tja, zegt genoeg over iemands karakter natuurlijk.
ElonManBad, SpaceManBad, TeslaManBad, SpaceXManBad, RocketManBad.quote:
Bluesky groeit lekker door, en dat vind ik leuk. Maar als X groter blijft vind ik het prima. Helemaal als ze dat doen door al die mafklappers daar te houden. Als mensen willen ragen tegen het woke virus of whatever the fuck ze zich kwaad over maken dan doen ze dat toch lekker? Ik zou niet weten waarom je denkt dat dat een probleem voor me is. Er zijn genoeg mensen om leuke interactie mee te hebben op Bluesky. Daar is Musk's schuimbeklegioen helemaal niet nodig. Ik ken hun trucje nu wel. Zo relevant zijn die lui helemaal niet. Jij idem. Je bent ook alleen maar geïnteresseerd in het afzeiken van iemand anders. Lees wat ik hierboven van je citeer maar. Je hebt niets te melden. Je bent saai.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ok Ulx.
[..]
Gewoon omdat jullie er zo veel hoop en verwachtingen van hebben, the harder they fall.
Andere users met accounts op beide platformen zeggen ook dat engagement veel beter is op BSky.quote:https://bsky.app/profile/patak.dev/post/3lbwwdqztic2s
We have 6% of the followers here compared to the 100k in X. The vite 6.0 announcement in bluesky already got half the reposts and a third of the likes. And most of the comments and quotes from OSS maintainers happened here. I don't know about other communities, but OSS web dev is a bluesky game now.
Hallo, jij bent diegene die al jaren lang iedereen name called met facist, wappie, racist en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bluesky groeit lekker door, en dat vind ik leuk. Maar als X groter blijft vind ik het prima. Helemaal als ze dat doen door al die mafklappers daar te houden. Als mensen willen ragen tegen het woke virus of whatever the fuck ze zich kwaad over maken dan doen ze dat toch lekker? Ik zou niet weten waarom je denkt dat dat een probleem voor me is. Er zijn genoeg mensen om leuke interactie mee te hebben op Bluesky. Daar is Musk's schuimbeklegioen helemaal niet nodig. Ik ken hun trucje nu wel. Zo relevant zijn die lui helemaal niet. Jij idem. Je bent ook alleen maar geïnteresseerd in het afzeiken van iemand anders. Lees wat ik hierboven van je citeer maar. Je hebt niets te melden. Je bent saai.
Ik heb nog nooit iemand van jullie uitgescholden of iets, alleen maar uitgelachen om de absurde hersenkronkels en statements.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Okay, of Musk's visie van free speech is wat mensen willen dan. Mocht Threads qua modereren op de oude Twitter manier gaan werken (en dat denk ik wel, een tweede Twitter is onzin, bovendien EU regels) gaan we het zien. Verder ben ik ook benieuwd of de elonstans, fascisten en wappies dan gaan janken dat er nergens plek is voor hun mening.
Maar je voelde je wel aangesproken door dat bericht?quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hallo, jij bent diegene die al jaren lang iedereen name called met facist, wappie, racist en ga zo maar door.
[..]
Ik heb nog nooit iemand van jullie uitgescholden of iets, alleen maar uitgelachen om de absurde hersenkronkels en statements.
Past de schoen?quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hallo, jij bent diegene die al jaren lang iedereen name called met facist, wappie, racist en ga zo maar door.
[..]
Ik heb nog nooit iemand van jullie uitgescholden of iets, alleen maar uitgelachen om de absurde hersenkronkels en statements.
Wantie, je draaft weer door. Dat nummer klopt trouwens niet, je zit te kijken naar een counter die elke seconde 1.5 users telt. Terwijl dit niet klopt. Maar je gelooft vaker in fabeltjes.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je voelde je wel aangesproken door dat bericht?
23,449,253
Ik heb geen idee waar hij last van heeft. Ik snap zijn posts amper. Ik zette tekst-naar-spraak aan maar zijn epistels klinken dan alsof iemand met het deksel van een vuilnisbak kleppert. Geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:33 schreef heywoodu het volgende:
Is dit nou BlueSky Derangement Syndrome ofzo?
Klopt, je zal het maar zo erg hypen omdat je iets graag succesvol ziet worden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:33 schreef heywoodu het volgende:
Is dit nou BlueSky Derangement Syndrome ofzo?
Oh je moet het weer persoonlijk maken hoor, gaan jullie mij straks weer racist, wappie, facist of elonstan noemen? omdat ik realiteit schets en andere mening heb. Of wellicht een BAN @heywooduquote:Op zaterdag 30 november 2024 00:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar hij last van heeft. Ik snap zijn posts amper. Ik zette tekst-naar-spraak aan maar zijn epistels klinken dan alsof iemand met het deksel van een vuilnisbak kleppert. Geen touw aan vast te knopen.
Tja, jij hebt het over uitschelden, en komt met een bericht uit 2023 notabene, waarin jij niet wordt uitgescholden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wantie, je draaft weer door. Dat nummer klopt trouwens niet, je zit te kijken naar een counter die elke seconde 1.5 users telt. Terwijl dit niet klopt. Maar je gelooft vaker in fabeltjes.
Deze posts maakt het alleen maar pijnlijker als de usergrowth over een maandje helemaal gestagneerd is.
Gisteren is er een all-time low geweest van maar 172k nieuwe users.
[ afbeelding ]
Lees je wel eens wat ik zeg trouwens? je verdraait continue mijn woorden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, jij hebt het over uitschelden, en komt met een bericht uit 2023 notabene, waarin jij niet wordt uitgescholden.
23,452,066
Oh, dat is ook helemaal niet de scope van BSky. Het blijft ad-free (althans, dat is het streven) dus dit heeft niet heel veel nut. En daarbij kun je zelf services bouwen en er aan vastknopen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:56 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
BlueSky heeft met 20 man in dienst logischerwijs totaal niet de scope die X heeft wat betreft "sideservices" als analytics, een gedegen ads-suite voor klanten, jobsearch en andere zaken.
Op dat gebied is bluesky een extreem afgeslankte Twitterkloon waar je echt alleen maar kan posten, reposten en liken.
Nu 23,454,071quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lees je wel eens wat ik zeg trouwens? je verdraait continue mijn woorden.
Dit zei ik tegen Ulx (je alt account)
epicbeardman in NWS / Microblog Wars! #67 Waar meerdere platforms strijden voor populariteit
"Hallo, jij bent diegene die al jaren lang iedereen name called met facist, wappie, racist en ga zo maar door. "
"Ik heb nog nooit iemand van jullie uitgescholden of iets, alleen maar uitgelachen om de absurde hersenkronkels en statements. "
Dit zei ik, je verdraait het weer eens compleet. Ik zeg niet dat ik uitgescholden ben, maar het gename call van iedereen met een andere mening.
En hoezo weet jij de cijfers op mijn bankrekening nummer te vertellen? 23,452,066 miljoen![]()
Slaap lekker schatjes!
Community notesquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef Chivaz het volgende:
Blijkbaar zijn er een hoop journalisten vertrokken naar BlueSky. Ze trokken het allemaal niet meer op X want het is nogal lastig om in een vrije omgeving je eigen staande te houden tussen al die mensen die commentaar hebben op je werk.
Tel daarbij op dat ze worden gecontroleerd doormiddel van community notes en je ziet dat ze meteen het hazenpad kiezen.
Ik maakte mij er eerst lichtelijk een beetje zorgen over omdat ik een vrije pers best belangrijk vind.
Later ben ik tot de conclusie gekomen dat als journalisten zich niet kunnen handhaven in zo’n omgeving ze de titel journalist niet waard zijn en dus zijn we ze beter kwijt dan rijk.
Ik kwam gisteren een YouTube filmpje tegen van Carl Benjamin die precies aantipt hoe ik erover denk.
Bekijk deze YouTube-video
Het gaat ze niet om inhoudelijke kritiek natuurlijk, die is er altijd geweest op Twitter. En daarin kan de gemiddelde journalist zich ook best staande houden. Het gaat ze om een continue stroom van haat, schelden, leugens en complottheorieën.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef Chivaz het volgende:
Blijkbaar zijn er een hoop journalisten vertrokken naar BlueSky. Ze trokken het allemaal niet meer op X want het is nogal lastig om in een vrije omgeving je eigen staande te houden tussen al die mensen die commentaar hebben op je werk.
Tel daarbij op dat ze worden gecontroleerd doormiddel van community notes en je ziet dat ze meteen het hazenpad kiezen.
Ik maakte mij er eerst lichtelijk een beetje zorgen over omdat ik een vrije pers best belangrijk vind.
Later ben ik tot de conclusie gekomen dat als journalisten zich niet kunnen handhaven in zo’n omgeving ze de titel journalist niet waard zijn en dus zijn we ze beter kwijt dan rijk.
Ik kwam gisteren een YouTube filmpje tegen van Carl Benjamin die precies aantipt hoe ik erover denk.
Wel grappig dat je precies omschrijft hoe Chivaz in POL AMV behandeld wordt. Of in NWS.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als jij in NWS een inhoudelijke discussie probeert te voeren over, ik noem maar wat, erfbelasting. En je krijgt alleen maar reacties als ‘Chivaz is een gore facist’ en ‘Wacht maar Chivaz, jij krijgt je verdiende loon nog wel’. Hoe lang blijft NWS dan nog leuk voor je?
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:02 schreef Ulx het volgende:
Hoe decentralisatie uitpakt is altijd een ding.
Gaat mooi he.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Oei oei oei, 6600 posts de afgelopen 24 uur op Bluesky.
Ze hebben mij al een keer verbannen vanwege holocaustontkenning, een regelrechte leugen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wel grappig dat je precies omschrijft hoe Chivaz in POL AMV behandeld wordt. Of in NWS.
En hij is er nog steeds, hij is een man die niet gevoelig is voor "mean tweets" of pixels op een scherm.
Hij zal wel verbannen worden net zoals Trump werd vanwege mean tweets op "X".
De media moet opgeheven worden, iedereen die nog in media gelooft is bij voorbaat af.
Journalisten zijn activisten. Ze komen nooit uit hen stoel, copy paste journalistiek.
Journalisten gaan gewoon daarheen waar het nieuws is. en aangezien er mensen/bedrijven zijn die niet op X posten maar wèl op BSky moeten ze wel. De meeste journalisten posten gewoon dezelfde berichten/artikelen op beide platformen. Krijg je op BSky normale reacties en op X vooral wappiebullshit en scheldpartijen en uitnodiging voor nudes in profiles als reactie dan is het niet vreemd dat ze de aanwezigheid op X zullen afbouwen. Zo werkt dat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef Chivaz het volgende:
Kom jij zelf weleens uit je bureaustoel eigenlijk? Ik zie je hier echt non-stop posten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wel grappig dat je precies omschrijft hoe Chivaz in POL AMV behandeld wordt. Of in NWS.
En hij is er nog steeds, hij is een man die niet gevoelig is voor "mean tweets" of pixels op een scherm.
Die journalisten weten dat hen fake news niet meer werkt op "X" en daarom gaan ze butthurt janken.
Hij zal wel verbannen worden net zoals Trump werd vanwege mean tweets op "Twitter" toen democraten nog macht uitoefende over Jack Doresey.
De media moet opgeheven worden, iedereen die nog in media gelooft is bij voorbaat af.
Journalisten zijn activisten. Ze komen nooit uit hen bureaustoel, copy paste journalistiek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dat komt doordat jij dat als reden verzonnen hebt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze hebben mij al een keer verbannen vanwege holocaustontkenning, een regelrechte leugen.
Ook wel eens een ban gehad van 3 weken omdat ik vertelde dat het aapjes kijken was in AMV.
Dat viel blijkbaar zo zwaar dat ik voor 3 weken verbannen werd. Dat ik ondertussen doodsverwensingen, nazi vergelijkingen en onfrisse opmerkingen over mijn familie over mij heen kreeg was toch minder relevant.
De dienstdoende mod toen vertelde er ook even bij dat ik eigenlijk beter niet terug moest komen in AMV. Iets wat hij daarna vurig ontkende maar na enig doorvragen toch maar weer bekende maar dat de nodige context miste.
Tot nu toe gaat het prima Capricia is veruit de beste mod op het forum wat dat betreft. Ze is eerlijk, vriendelijk en altijd behulpzaam. Dat mag ook wel gezegd worden.
Maar inderdaad ondanks al dat alles ben ik er nog steeds. Als een kerel zoals ik mij prima op mijn gemak voel in een vijandige omgeving hoe kan het dan dat een journalist niet tegen een beetje kritiek kan?
Lol dat is zoals Epicbeardman al stelde precies wat er gaande is. Het grote verschil is dat ik geen bitch ben die in een hoekje gaat zitten huilen. Ik heb iets teveel gedaan en meegemaakt in mijn leven om onder de indruk te zijn van mensen die persoonlijk niet lekker in hun vel zitten en dat maar anoniem moeten botvieren op een ander.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het gaat ze niet om inhoudelijke kritiek natuurlijk, die is er altijd geweest op Twitter. En daarin kan de gemiddelde journalist zich ook best staande houden. Het gaat ze om een continue stroom van haat, schelden, leugens en complottheorieën.
Als jij in NWS een inhoudelijke discussie probeert te voeren over, ik noem maar wat, erfbelasting. En je krijgt alleen maar reacties als ‘Chivaz is een gore facist’ en ‘Wacht maar Chivaz, jij krijgt je verdiende loon nog wel’. Hoe lang blijft NWS dan nog leuk voor je?
Dat is precies de reden, het gaat om inhoudelijke kritiek. Ik ben al door verschillende journalisten geblokkeerd omdat ik ze inhoudelijk van repliek bediende. Als je jarenlang beschermt bent geweest op Twitter en de bescherming valt weg dan kan het wel eens zwaar vallen in de echte wereld.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt doordat jij dat als reden verzonnen hebt.
Mensen schijnen er goed op te slapen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je post constant enkel een useraantal maar reflecteert geen enkel moment op de dalende lijn in postaantallen en dalende lijn in aanmeldingen per dag.
Waarom exact?
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:06 schreef Wantie het volgende:
Hoe jij bij 6500 posts op 235M users komt is mij dan weer een raadsel.
Nehhh.quote:
Ik heb je niet vaak kunnen betrappen op inhoudelijke kritiek.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is precies de reden, het gaat om inhoudelijke kritiek. Ik ben al door verschillende journalisten geblokkeerd omdat ik ze inhoudelijk van repliek bediende. Als je jarenlang beschermt bent geweest op Twitter en de bescherming valt weg dan kan het wel eens zwaar vallen in de echte wereld.
Jawel. Elke gebruiker die erbij komt is groei. Dat jij dat als krimp ziet is jouw probleem.quote:
Precies wat er gaande is? Hoeveel doodsbedreigingen heb je precies gehad in POL? Welke POL-user heeft gedreigd om je adres openbaar te maken zodat ze je familie een bezoekje kunnen brengen?quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol dat is zoals Epicbeardman al stelde precies wat er gaande is. Het grote verschil is dat ik geen bitch ben die in een hoekje gaat zitten huilen. Ik heb iets teveel gedaan en meegemaakt in mijn leven om onder de indruk te zijn van mensen die persoonlijk niet lekker in hun vel zitten en dat maar anoniem moeten botvieren op een ander.
Dit is weer die nep hype die we gezien hebben bij Threads, Mastodon etc. Jammer dat die mensen niet op die platformen blijven maar steeds terug komen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je post constant enkel een useraantal maar reflecteert geen enkel moment op de dalende lijn in postaantallen en dalende lijn in aanmeldingen per dag.
Waarom exact? Het oogt zo sneu joh.
"Gebruiker"quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel. Elke gebruiker die erbij komt is groei. Dat jij dat als krimp ziet is jouw probleem.
Je vergeet Truth Social te noemen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:10 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dit is weer die nep hype die we gezien hebben bij Threads, Mastodon etc. Jammer dat die mensen niet op die platformen blijven maar steeds terug komen.
En ik heb die journalisten ook niet echt kunnen betrappen op het brengen van feiten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb je niet vaak kunnen betrappen op inhoudelijke kritiek.
Doodsverwensingen zijn niet meer te tellen evenals de nazi vergelijkingen etc etc. De eerste POL-user die dat aandurft heeft echt een serieus probleem. Ik vind doxxen echt het laagste wat er is en als je probeert te zeggen dat het allemaal kan op X dan kom je bedrogen uit. Doxxen is nog altijd verboden op X.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Precies wat er gaande is? Hoeveel doodsbedreigingen heb je precies gehad in POL? Welke POL-user heeft gedreigd om je adres openbaar te maken zodat ze je familie een bezoekje kunnen brengen?
Als je echt denkt dat wat jij in POL als reacties krijgt vergelijkbaar is, kom je niet vaak genoeg op X.
Daar lijkt het op dit moment wel op ja.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:10 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dit is weer die nep hype die we gezien hebben bij Threads, Mastodon etc. Jammer dat die mensen niet op die platformen blijven maar steeds terug komen.
Daar was nooit een hype. Gewoon Trump zn speeltje. Haalt het ook bij lange na niet bij Twitter.quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daar lijkt het op dit moment wel op ja.Ik gun bluesky echt wel wat publiek hoor, concurrentie is namelijk altijd goed, maar vooralsnog is het een zeer klein niche platform voor voornamelijk de (extreem) linkse politieke kant. Dit zie ik niet groeien als zijnde een gedegen concurrent van X.
Concerning.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:20 schreef QAnonn het volgende:
[..]
[ x ]
Weet niet of dit klopt. Maar het logo van Bluesky lijkt wel op het logo van childlover.
Dan zijn we het toch met elkaar eens? Voor de mensen die willen schuimbekken en schelden en alles kunnen schrijven zonder enige consequentie is er X. Voor lui die daar geen zin in hebben BSky. Mocht ik per se een of andere post van X met de bijbehorende ragetweets willen lezen kan dat gewoon op Elon's virtuele paradijsje.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En ik heb die journalisten ook niet echt kunnen betrappen op het brengen van feiten.
Veel leugens en halve waarheden, soms ook nog eens voorzien van een community note.
Maar laat ze lekker vertrekken naar BlueSky het platform waar je heerlijk met 20 miljoen andere linkse malloten elkaar veren in de hol kan steken.
Hoe meer er vertrekken hoe beter, mensen die zich zelf cancelen van het debat omdat ze de andere kant maar gemeen vinden worden vanzelf irrelevant en daarmee ook hun ideeën die al enorme schade hebben aangericht in de samenleving.
Nogmaals het staat een ieder vrij om te vertrekken naar BlueSky. Ik geloof er alleen niet in dat al die “journalisten” vertrekken vanwege haat op X. Overigens zie ik dat diezelfde figuren die zaten te klagen over haat op X weer de meest walgelijke dingen aan het roepen zijn over Wierd Duk maar dan op BlueSky.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zijn we het toch met elkaar eens? Voor de mensen die willen schuimbekken en schelden en alles kunnen schrijven zonder enige consequentie is er X. Voor lui die daar geen zin in hebben BSky. Mocht ik per se een of andere post van X met de bijbehorende ragetweets willen lezen kan dat gewoon op Elon's virtuele paradijsje.
Ik zie het probleem niet.
Ik heb wat screenshots gezien van Schimmelpenninck die volgens mij nog een TV programma had gemaakt over online haat, je moet het gore lef maar hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
Ah, je bent dus actief op Bluesky? Of bekijk je screenshots op X?
Reliable zou ik niet perse zeggen maar zeker wel het meest diverse met een mogelijkheid tot discussie en correcties.quote:
Maar geen links waar je op klikte zodat je je eigen onderzoek kon doen en je eigen mening kon vormen? Een plaatje was voldoende? Of werden die ook gepost en deed je dat wel?quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Kom jij zelf weleens uit je bureaustoel eigenlijk? Ik zie je hier echt non-stop posten.Zie hier de linkse frustratie, ik kom met een hele normale post. En wie gaat het weer persoonlijk maken. Heb je nou zelf niet door waar je mee bezig bent? Ben je zo getriggered dankzij mijn post, kijk dat is het verschil tussen jou en Chivaz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chivaz en ik/wij voelen ons niet aangevallen. Want wij hebben al wat wij willen, 4 jaar Trump en ongelooflijke paniek onder de massa.
Wie zegt trouwens niet dat ik lekker op een Spaans eiland zit in de ochtendzon met mijn laptopje uitgeklapt. Te genieten van de meltdown en het weer.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
@Lichtloper, wil je niet zo van die fuck your feelings opmerkingen posten? Dat triggert mensen maar.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zie hier de linkse frustratie, ik kom met een hele normale post. En wie gaat het weer persoonlijk maken. Heb je nou zelf niet door waar je mee bezig bent? Ben je zo getriggered dankzij mijn post, kijk dat is het verschil tussen jou en Chivaz.
Chivaz en ik/wij voelen ons niet aangevallen. Want wij hebben al wat wij willen, 4 jaar Trump en ongelooflijke paniek onder de massa.
Wie zegt trouwens niet dat ik lekker op een Spaans eiland zit in de ochtendzon met mijn laptopje uitgeklapt. Te genieten van de meltdown en het weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Als een journalist met daadwerkelijk onderzoek zal komen krijgt hij geen backlash.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Reliable zou ik niet perse zeggen maar zeker wel het meest diverse met een mogelijkheid tot discussie en correcties.
Nogmaals als je als journalist niet kan overleven in zo’n omgeving dan ben je de titel journalist niet waardig.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
@:Lichtloper, wil je niet zo van die fuck your feelings opmerkingen posten? Dat triggert mensen maar.Waarheid is wat anders dan triggeren Wantie. Facts don't care about your feelings.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent diegene die zo'n post maakt vol met emotie nu.
De 6 november verkiezingen hebben echt een psychische dreun gegeven aan veel naïeve mensen hier.
Komt allemaal wel goed schatje![]()
![]()
Trump en Elon zijn er ook voor jou.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Het was een oprechte vraag. Ik zie je hier gewoon heel veel posten. In de nacht, in de ochtend, op werkdagen, in de weekenden. Komt niet helemaal gezond over, beetje obsessief.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie zegt trouwens niet dat ik lekker op een Spaans eiland zit in de ochtendzon met mijn laptopje uitgeklapt. Te genieten van de meltdown en het weer.
Zoals Alex Jones.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En ik heb die journalisten ook niet echt kunnen betrappen op het brengen van feiten.
Veel leugens en halve waarheden, soms ook nog eens voorzien van een community note.
Maar laat ze lekker vertrekken naar BlueSky het platform waar je heerlijk met 20 miljoen andere linkse malloten elkaar veren in de hol kan steken.
Hoe meer er vertrekken hoe beter, mensen die zich zelf cancelen van het debat omdat ze de andere kant maar gemeen vinden worden vanzelf irrelevant en daarmee ook hun ideeën die al enorme schade hebben aangericht in de samenleving.
Leuke is dat ik dit allemaal nog kan doen terwijl ik bovenmodaal verdien en onder werktijd, het is gewoon vermaak voor mij. Net zoals mijn Twitter account Femenientje dat was tijdens corona.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het was een oprechte vraag. Ik zie je hier gewoon heel veel posten. In de nacht, in de ochtend, op werkdagen, in de weekenden. Komt niet helemaal gezond over, beetje obsessief.
Maar als jij lekker zit te genieten in de Spaanse zon heb ik niks gezegd
Gezien het gedrag van Schimmelpenninck en andere figuren op X vind ik de screenshots die ik heb gezien geloofwaardig.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar geen links waar je op klikte zodat je je eigen onderzoek kon doen en je eigen mening kon vormen? Een plaatje was voldoende? Of werden die ook gepost en deed je dat wel?
Maar meer is het ook niet: een geloof.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals het staat een ieder vrij om te vertrekken naar BlueSky. Ik geloof er alleen niet in dat al die “journalisten” vertrekken vanwege haat op X. Overigens zie ik dat diezelfde figuren die zaten te klagen over haat op X weer de meest walgelijke dingen aan het roepen zijn over Wierd Duk maar dan op BlueSky.
Kortom het gaat niet om haat of misinformatie of meer van dat soort prietpraat. Ze balen er gewoon van dat ze niet meer beschermd worden en dat ze niet mee kunnen komen in een vrije omgeving waar een ieder vrij is om te spreken.
Nogmaals als je jezelf niet kan handhaven in zo’n omgeving dan ben je de titel journalist niet waardig en is de samenleving beter af als je verdwijnt in de obscure krochten van het internet waar niemand behalve je extreme sekte je bullshit kan lezen.
Zelfs Alex Jones kan zich handhaven, ik volg hem niet maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hem inhoudelijk van repliek bedienen en hem zelfs verrot schelden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoals Alex Jones.
Oh nee, die is niet links
Community notes zouden misschien wel handig zijn, maar tot nu gaat bagger gewoon down the drain. Het wordt niet omhoog gepusht zoals op X. Het zal ook best te implementeren zijn in ATproto.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:17 schreef QAnonn het volgende:
Op Bluesky zijn community notes niet nodig omdat het een echochamber is, dat is wel makkelijk.
Dat zegt helemaal niets, Capricia is zover ik weet geen journalist die zich bezig houd met politiek.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar meer is het ook niet: een geloof.
Verder is de moderator die jij zo prijst vertrokken naar BkueSky.
Wat zegt dat dan over die persoon?
Bagger zoals er zijn maar 2 geslachten? Dat is blijkbaar ban waardig op BlueSky. Het is een platform dat gerund word door gevaarlijke ideologen die een broertje dood hebben aan vvmu.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Community notes zouden misschien wel handig zijn, maar tot nu gaat bagger gewoon down the drain. Het wordt niet omhoog gepusht zoals op X. Het zal ook best te implementeren zijn in ATproto.
En dus?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bagger zoals er zijn maar 2 geslachten? Dat is blijkbaar ban waardig op BlueSky. Het is een platform dat gerund word door gevaarlijke ideologen die een broertje dood hebben aan vvmu.
Is elke journalist die dat prefereert boven vvmu de titel journalist niet waardig. Het zijn eerder propagandisten die zich niet kunnen handhaven in een vrije omgeving waar je van repliek bedient kan worden.quote:
Dat is ook een manier om volledig aan het punt voorbij gaanquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zelfs Alex Jones kan zich handhaven, ik volg hem niet maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hem inhoudelijk van repliek bedienen en hem zelfs verrot schelden.
Ik denk dat Alex Jones zich daar maar weinig van aantrekt.
Wat dat betreft slaat de speech van Bane best wel goed op rechtse journalisten en politieke commentators.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:38 schreef epicbeardman het volgende:
de oplossing is niet het platform verlaten,
Je gaat met afzondering van realiteit niks bereiken. Je creert alleen een echochamber/feedbackloop en safespace.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel.
Maar waarom deze opmerking? Wat is het probleem precies?
Dan moet je wel eerst een punt maken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om volledig aan het punt voorbij gaan
Hoezo?het is toch niet zo dat iemand alleen maar op Bluesky kan zitten, of alleen maar op X?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je gaat met afzondering van realiteit niks bereiken. Je creert alleen een echochamber/feedbackloop en safespace.
Daarnaast zijn uit die 23miljoen gebruikers minstens 7 miljoen inactieve brazilianen die destijds BlueSky gebruikte omdat de Braziliaanse overheid "X" verbande wegens "mean tweets" van Elon.
Groot deel van BlueSky zit om hen persoonlijke sites te promoten en zo meer reach te krijgen.
PS. ik denk ook zo over Truth Social hoor.
Een Trump platform is ook niets voor mij, want daar zit ook alleen maar confirmation bias op en feedback loops.
Elkaar upvoten en dan denken dat dit de realiteit is op "1" geluid platform werkt gewoon niet. Daar kwam Reddit wel achter met Kamala's verkiezingen.
Er is niemand die beweert dat andere meningen niet welkom zijn op BSky. En ik zie ook genoeg verschillende meningen. En die mensen reageren vaak netjes op elkaar. Geen probleem.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je gaat met afzondering van realiteit niks bereiken. Je creert alleen een echochamber/feedbackloop en safespace.
Je hebt het zelf al onderschreven.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan moet je wel eerst een punt maken.
Natuurlijk is het alleen voor links bedoeld. Je moet de progressieve mantra onderschrijven anders word je van het platform afgetrapt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo?het is toch niet zo dat iemand alleen maar op Bluesky kan zitten, of alleen maar op X?
Dat Ulx daarnaast ook op Fok zit bewijst al het tegendeel.
Bovendien kan iedereen op beide platformen terecht.
Bluesky is niet uitsluitend voor links bedoeld.
23,526,103
Dus jouw beeld van de vertrekkende twitteraar klopt niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets, Capricia is zover ik weet geen journalist die zich bezig houd met politiek.
Bovendien lijkt zij mij een fatsoenlijk mens die zich niet bezig houd met ordinair gescheld om dan vervolgens te roepen dat mensen ordinair zitten te schelden en dan maar vertrekken naar BlueSky om daar verder ordinair te schelden.
Dat wordt beweerd, maar ondertussen zijn er meerdere voorbeelden langsgekomen van Bluesky users die dat gepost hebben en geen van hebben gekregen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het alleen voor links bedoeld. Je moet de progressieve mantra onderschrijven anders word je van het platform afgetrapt.
Stellen dat er maar 2 geslachten zijn is al reden genoeg om van het platform gegooid te worden.
Dat beeld klopt wel degelijk, genoeg screenshots gezien van mensen die precies doen wat ik heb beschreven.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus jouw beeld van de vertrekkende twitteraar klopt niet.
Misschien kunnen de moderators dat niet meer aan. Ze hebben laatst nog een hele zwik aangenomen om het “fatsoenlijk” te houden op BlueSky.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt beweerd, maar ondertussen zijn er meerdere voorbeelden langsgekomen van Bluesky users die dat gepost hebben en geen van hebben gekregen.
Je wordt niet van het platform gesmeten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het alleen voor links bedoeld. Je moet de progressieve mantra onderschrijven anders word je van het platform afgetrapt.
Stellen dat er maar 2 geslachten zijn is al reden genoeg om van het platform gegooid te worden.
En de rest negeer je.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beeld klopt wel degelijk, genoeg screenshots gezien van mensen die precies doen wat ik heb beschreven.
Maar er is geen reden voor de "andere" kant om naar BlueSky te gaan, want die zien geen problemen met "X" en hebben al hen platform.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo?het is toch niet zo dat iemand alleen maar op Bluesky kan zitten, of alleen maar op X?
Dat Ulx daarnaast ook op Fok zit bewijst al het tegendeel.
Bovendien kan iedereen op beide platformen terecht.
Bluesky is niet uitsluitend voor links bedoeld.
23,526,103
Misschien dit, misschien dat...quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misschien kunnen de moderators dat niet meer aan. Ze hebben laatst nog een hele zwik aangenomen om het “fatsoenlijk” te houden op BlueSky.
Of mensen die gewoon geen zin hebben in een constante stroom van politiek geblaat. Mensen die over miuziek willen posten. Over kunst. Boeken. Over wetenschap. Geschiedenis. Kattenfoto's. Wandelingen over de Veluwe. Noem maar op. EN die geen zin hebben in allerlei geneuzel over links/rechts in de reacties.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:11 schreef epicbeardman het volgende:
Maar er is geen reden voor de "andere" kant om naar BlueSky te gaan, want die zien geen problemen met "X" en hebben al hen platform.
Dus je gaat alleen maar politieke vluchtelingen krijgen, die Elon haten of dan wel Trump.
Dat is niet de grondreden en dat weet je zelf ook wel, of je wilt het nog niet erkennen. In mijn Twitter circle zie ik ook alleen maar kattenfilmpjes en nooit rechtse poltieke meningen. Dat heb ik ondertussen meerdere malen bewezen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of mensen die gewoon geen zin hebben in een constante stroom van politiek geblaat. Mensen die over miuziek willen posten. Over kunst. Boeken. Over wetenschap. Geschiedenis. Kattenfoto's. Wandelingen over de Veluwe. Noem maar op. EN die geen zin hebben in allerlei geneuzel over links/rechts in de reacties.
Heb je daar wel eens aan gedacht?
Plus mensen die wel over politiek willen praten, maar dan constructief.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of mensen die gewoon geen zin hebben in een constante stroom van politiek geblaat. Mensen die over miuziek willen posten. Over kunst. Boeken. Over wetenschap. Geschiedenis. Kattenfoto's. Wandelingen over de Veluwe. Noem maar op. EN die geen zin hebben in allerlei geneuzel over links/rechts in de reacties.
Heb je daar wel eens aan gedacht?
Dus X is voor jou een echokamer over katten en worden rechtse meningen geweigerd?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is niet de grondreden en dat weet je zelf ook wel, of je wilt het nog niet erkennen. In mijn Twitter circle zie ik ook alleen maar kattenfilmpjes en nooit rechtse poltieke meningen. Dat heb ik ondertussen meerdere malen bewezen.
Zie mijn schattige konijntje hierboven in For You feed, verder zit het vol met haat vanuit.. ja linkse gebruikers?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus X is voor jou een echokamer over katten en worden rechtse meningen geweigerd?
Eerste tweet die ik open als ik X open is van Trump (en ik volg hem niet eens):quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is niet de grondreden en dat weet je zelf ook wel, of je wilt het nog niet erkennen. In mijn Twitter circle zie ik ook alleen maar kattenfilmpjes en nooit rechtse poltieke meningen. Dat heb ik ondertussen meerdere malen bewezen.
Dan volgde je wellicht toch rechtse mensen en politieke activisten op Twitter.
quote:Happy Thanksgiving to all, including to the Radical Left Lunatics who have worked so hard to destroy our Country, but who have miserably failed, and will always fail, because their ideas and policies are so hopelessly bad that the great people of our Nation just gave a landslide victory to those who want to MAKE AMERICA GREAT AGAIN! Don’t worry, our Country will soon be respected, productive, fair, and strong, and you will be, more than ever before, proud to be an American!
Dus een echokamer.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zie mijn schattige konijntje hierboven in For You feed, verder zit het vol met haat vanuit.. ja linkse gebruikers?
Kan jij mijn jouw follower list sturen dan? of jouw Twitter account? Je kiest er blijkbaar zelf voor.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eerste tweet die ik open als ik X open is van Trump (en ik volg hem niet eens):
[..]
Ik zou niet weten wat "stellen dat er 2 geslachten zijn" met 'links' of met 'rechts' te maken heeft.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat hoe je bijvoorbeeld Capricia of Ulx omschrijft.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar er is geen reden voor de "andere" kant om naar BlueSky te gaan, want die zien geen problemen met "X" en hebben al hen platform.Dus je gaat alleen maar politieke vluchtelingen krijgen, die Elon haten of dan wel Trump.quote:Dus die vinden het niet erg om in een echokamer te zitten...
Dus als iemand wèl op Twitter blijft, dan is dat omdat ze nog durven weg te gaan.quote:Mensen zoals Barack Obama en andere prominente liberalen/democraten weten dit ook dondersgoed, die durven echt niet Elon's platform te verlaten.
Een politicus die aan journalistiek moet doen?quote:Ze kunnen makkelijk weer de volgende verkiezingen winnen, door met goede standpunten te komen en goede journalistiek.
Jaa, Trump had het natuurlijk nooit over crooked Joe, etc..quote:Maar helaas is het enige doel van Twitter destijds een soort van haatcampagne tegen Trump, elke post van Kamala/Biden/Obama/Clintons/Bushes/Cheneys ging over Trump doet dit, Trump gaat dat doen.
Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dat te maken met de groei van Bluesky?quote:Nooit ging het over henzelf en daarom zijn ze nu helaas compleet uitgespeeld.
Je wint geen verkiezingen door de tegenstander te bashen en zelf met geen standpunten te komen.
Allemaal bladiebla.quote:Democraten/liberalen verliezen hen kwaliteit, ze verliezen hen doel uit het oog. Ze moeten gewoon eens met goede kandidaten komen en goede argumenten.
De media is compleet ongeloofwaardig geworden, weet je hoeveel mensen dachten dat Kamala ging winnen en ook onder de "journalistieke" experts en lui die al 20+ jaar het vak bedrijven. Dat is toch bijna zielig te noemen? dat de journalisten zelf niet meer doorhadden/doorhebben dat ze een agenda lopen te pushen.
Het moddergooien heeft gewoon niet geholpen en ik ben van mening dat als je een site maakt zoals Truth Social.. dat je hier niets mee opschiet, je komt niet in discussies terecht en zo wordt de mensheid nooit beter. Streven we nooit naar een mooiere wereld.
Het feit alleen al dat mensen een visionair haten, die ons wellicht in ons tijdperk nog naar Mars kan brengen omdat hij een andere mening heeft is gewoonweg absurd. De haat die tegen Elon Musk ontstaan is gewoon triest. Er wordt alleen naar politiek gekeken, terwijl hij zo veel mooie dingen bewerkstelligt heeft.
Heb je zelf wel eens gezien, dat na 6 november BlueSky "enorm" populair werd? je praat echt jezelf weer tegen helaas.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:25 schreef Wantie het volgende:
Het betreft hier X, niet de Democraten vs de Republikeinen.
Daarover loopt een ander topic.
Of dat. En doe je dat niet is het Talk to the Hand. Simpel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Plus mensen die wel over politiek willen praten, maar dan constructief.
Nee, jij blijft in het verleden hangen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heb je zelf wel eens gezien, dat na 6 november jouw BlueSky "enorm" populair werd? je praat echt jezelf weer tegen helaas.
Wat is hier niet politiek aan? zelfs NL'ers konden de Trump win niet verdragen.
Een culturewar die links zelf is gestart maar nu het is verloren trekken ze zich terug.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je wordt niet van het platform gesmeten.
Ze merkten gewoon dat veel mensen geen zin hadden in al dat MAGA gelul en dat veel mensen op Bluesky lmagaui met zulke hashtags in hun bio gingen autoblocken. Dus nu is de rechtse hankycode veranderd naar "two genders". En passen mensen hun filter weer aan. Over een paar weken is het weer wat anders.
Het zou heel veel schelen als ze zouden snappen dat veel mensen niet in hun verongelijkte gejengel geïnteresseerd zijn en dat ze dus beter kunnen kappen met dat gezeur. Niemand heeft nog zin in al die boosrechtse leipo's met hun culturewars.
Iedereen heeft de vrijheid om zich op welke site te registeren wat ze ook willen, als ze dit op BlueSky de tegenstander van Trump's TruthSocial willen doen prima. Zo mag ik vinden dat het een politieke vlucht is. Gelukkig heeft iedereen vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij blijft in het verleden hangen.
Kennelijk heeft je dat flink geraakt, dat Bluesky toen een piek zag.
Die piek is inmiddels weg.
En wat ik eerder al aangaf: je hebt hier users op Fok die overgestapt zijn.
Die zelfs hun Twitter geschiedenis hebben gewist.
Deden die dat omdat ze iets tegen Trump hebben?
Of zijn er andere redenen?
Degenen die daar over schreven hebben meerdere malen hun motivatie uiteen gezet.
Dat komt omdat hoe jij het ziet niet automatisch de realiteit is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een culturewar die links zelf is gestart maar nu het is verloren trekken ze zich terug.
Ik begrijp de mensen die de “vluchtelingen” achterna gaan ook niet. Ik zie dit hele BlueSky gebeuren als een teken dat de links progressieve ideologie verloren heeft. Waarom zou je die mensen nog achterna willen gaan, je hebt gewonnen en die ideologie canceled zich zelf nu. Als je nu die pipos gaat volgen naar BlueSky legitimeer je die ideologie weer, waarom zou je?
Waarom doe je dat wel met Bluesky stats dan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Iedereen heeft de vrijheid om zich op welke site te registeren wat ze ook willen, als ze dit op BlueSky de tegenstander van Trump's TruthSocial willen doen prima. Zo mag ik vinden dat het een politieke vlucht is. Gelukkig heeft iedereen vrijheid van meningsuiting.
Daarnaast, users zeggen niets. Want als ik de nieuwe NLtaligen die accounts aanmaken bekijk zijn het vrijwel alleen maar accounts die gelieerd zijn aan bedrijven zoals NPO.
https://twexit.nl/profile/top2000stats.bsky.social
https://twexit.nl/profile/glacierchange.bsky.social
https://twexit.nl/profile/autismenetwerk-zhn.bsky.social
https://twexit.nl/profile/hollandluchtfoto.bsky.social
https://twexit.nl/profile/melkherbergpodcast.bsky.social
Allemaal spam accounts of accounts voor om inkomsten mee te werven via een platform.
Daarnaast zijn er minstens 7 miljoen inactieve Brazilianen.
Veel mensen met dubbele accounts.
Bot accounts zoals Reddit users aangeven.
Dus helaas zeggen cijfertjes niet zo veel.
Welke motivatie om naar het platform te gaan is prima, maar niemand zit hier "X" statistieken te dumpen en mee te pochen. Alsof het hen levens leidraad is. Als zoals je zegt de piek nu al over is na 6 november. Vraag ik mij af hoeveel tractie de site eind van Q1 2025 heeft bijvoorbeeld.
Ik hoop voor jullie dat dan niet alles ingekakt is.
Ik doe alleen een analyse, want het is interessant hoe BlueSky zich zal manifesteren, ik hoor continue dat het zo goed gaat en het de nieuwe Twitter gaat worden. Dus dat interesseert mij wel ja.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom doe je dat wel met Bluesky stats dan.
https://www.looopings.nl/(...)netwerk-Bluesky.htmlquote:Looopings nu ook actief op sociaal netwerk Bluesky
Er is een flinke radicale tak in de links progressieve beweging die het verschil tussen mannen en vrouwen niet erkennen. Dat soort mensen zorgen er voor dat je biologische waarheden niet meer mag zeggen op BlueSky. Nu zijn er mensen zoals Wantie die proberen dit te ontkennen terwijl er bewijs genoeg is dat er mensen zijn gebanned precies voor dat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat "stellen dat er 2 geslachten zijn" met 'links' of met 'rechts' te maken heeft.
Er zijn zat linkse mensen die stellen dat er 2 geslachten zijn. Er is echter een verschil tussen tweeslachtigheid en interseksualiteit. Maar dat is een voornamelijk wetenschappelijke discussie die, nogmaals, niets te maken heeft met politieke voorkeuren. Misschien zijn er zelfs wel interseksuelen en lhbt-mensen die op een rechtse partij stemmen. Wat een schande zou dat zijn.
Nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een flinke radicale tak in de links progressieve beweging die het verschil tussen mannen en vrouwen niet erkennen.
Terwijl dat gewoon gezegd wordt op Bluesky.quote:Dat soort mensen zorgen er voor dat je biologische waarheden niet meer mag zeggen op BlueSky.
Er wordt beweerd dat je meteen een van krijgt, terwijl meerdere bewijzen zijn aangeleverd dat dat niet zo isquote:Nu zijn er mensen zoals Wantie die proberen dit te ontkennen terwijl er bewijs genoeg is dat er mensen zijn gebanned precies voor dat.
Je geeft er wel een vertekend beeld van.quote:Toen X nog onder controle stond van Jack Dorsey kon je dit ook niet zeggen want dat leverde je een ban op, en zo had je nog wel meer van die wazige regels die omarmt werden door de progressieve medemens.
Mocht BlueSky het 'nieuwe Twitter' gaan worden, dan gaat de toekomst voor BlueSky er net zo uitzien.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik doe alleen een analyse, want het is interessant hoe BlueSky zich zal manifesteren, ik hoor continue dat het zo goed gaat en het de nieuwe Twitter gaat worden. Dus dat interesseert mij wel ja.
Jack Dorsey, is it you?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mocht BlueSky het 'nieuwe Twitter' gaan worden, dan gaat de toekomst voor BlueSky er net zo uitzien.
Omdat de gebruikers mensen zijn. En omdat we in een tijd leven waarin het aanbrengen van nuances en het zoeken naar overeenkomsten nagenoeg volledig uit de mode zijn geraakt.
Waar de fuck heb je het over? Mensen gaan gewoon weg van X omdat ze geen zin hebben in het oeverloze politieke gezwam dat Musk daar door je strot laat rossen. Die willen gewoon wat anders. En dan kan prima op BSky.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een culturewar die links zelf is gestart maar nu het is verloren trekken ze zich terug.
Ik begrijp de mensen die de “vluchtelingen” achterna gaan ook niet. Ik zie dit hele BlueSky gebeuren als een teken dat de links progressieve ideologie verloren heeft. Waarom zou je die mensen nog achterna willen gaan, je hebt gewonnen en die ideologie canceled zich zelf nu. Als je nu die pipos gaat volgen naar BlueSky legitimeer je die ideologie weer, waarom zou je?
quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:48 schreef Wantie het volgende:
Loopings is ook om
[..]
https://www.looopings.nl/(...)netwerk-Bluesky.html
23,530,942
Er is niks "gebeurd" met Mastodon. Het is er en het zal altijd blijven. Maar het is niet echt wat voor de massa, dus als Twitter-alternatief is het niet heel geschikt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:51 schreef CryptoPunk het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met Mastodon, dat was toch ook een periode hip onder linksprogressieven?
Bestaat nog. Maar het is voor veel mensen wat te complex om effe snel te gaan gebruiken. Maar er zijn bridges gemaakt zodat je Mastodon berichten en BSky kunt uitwisselen met elkaar. Vooral interessant voor mensen die op Mastodon zitten en daar willen blijven.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:51 schreef CryptoPunk het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met Mastodon, dat was toch ook een periode hip onder linksprogressieven?
Dan moet je uitsluitend X-accounts volgen die daar dus niet mee bezig zijn, wordt je For You beter van. Vanzelfsprekend moet je niet stiekem al dat oeverloze politieke gezwam lezen en dan raar staan te kijken dat je For You hetzelfde blijft he?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:54 schreef Ulx het volgende:
Mensen gaan gewoon weg van X omdat ze geen zin hebben in het oeverloze politieke gezwam dat Musk daar door je strot laat rossen.
Ik moet helemaal niets.quote:
Jawel, anders werkt het niet he?quote:
Ik hoop nog steeds op een toekomst waarbij alle sociale netwerken met elkaar gekoppeld zijn en je iedereen vanuit elk platform kan volgen. Technisch moet dat mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bestaat nog. Maar het is voor veel mensen wat te complex om effe snel te gaan gebruiken. Maar er zijn bridges gemaakt zodat je Mastodon berichten en BSky kunt uitwisselen met elkaar. Vooral interessant voor mensen die op Mastodon zitten en daar willen blijven.
Een verzamel app zou dat mogelijk kunnen maken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op een toekomst waarbij alle sociale netwerken met elkaar gekoppeld zijn en je iedereen vanuit elk platform kan volgen. Technisch moet dat mogelijk zijn.
Hoe is dit commercieel aantrekkelijk voor partijen als X Corp en Meta?quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op een toekomst waarbij alle sociale netwerken met elkaar gekoppeld zijn en je iedereen vanuit elk platform kan volgen. Technisch moet dat mogelijk zijn.
Die kun je nu onder 1 paraplu heel gemakkelijk vindenquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan moet je uitsluitend X-accounts volgen die daar dus niet mee bezig zijn, wordt je For You beter van. Vanzelfsprekend moet je niet stiekem al dat oeverloze politieke gezwam lezen en dan raar staan te kijken dat je For You hetzelfde blijft he?
Succes in ieder geval.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kun je nu onder 1 paraplu heel gemakkelijk vinden![]()
23,532,972
Die kunnen nog steeds proberen de beste gebruikerservaring te bieden, het beste algoritme, etc.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe is dit commercieel aantrekkelijk voor partijen als X Corp en Meta?
Geen idee, maar als ze niet innovatief zijn gaan ze stuk. Zo werkt de onzichtbare hand van het kapitalisme naar het schijnt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe is dit commercieel aantrekkelijk voor partijen als X Corp en Meta?
Je bedoelt waarschijnlijk "erkent".quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een flinke radicale tak in de links progressieve beweging die het verschil tussen mannen en vrouwen niet erkennen. [...]
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een flinke radicale tak in de links progressieve beweging die het verschil tussen mannen en vrouwen niet erkennen. Dat soort mensen zorgen er voor dat je biologische waarheden niet meer mag zeggen op BlueSky. Nu zijn er mensen zoals Wantie die proberen dit te ontkennen terwijl er bewijs genoeg is dat er mensen zijn gebanned precies voor dat.
Toen X nog onder controle stond van Jack Dorsey kon je dit ook niet zeggen want dat leverde je een ban op, en zo had je nog wel meer van die wazige regels die omarmt werden door de progressieve medemens.
Hebben mensen nog nooit gehoord van netwerkeffect? Leuk dat je bepaalde dingen op Bsky wel kan maar iedereen zit op twitter dus daar is het te doen en daar is alles te vinden. Je gebruikt ook whatsapp omdat iedereen dat gebruikt, andere messaging apps worden veel minder gebruikt dus heb je daar minder aan. Als je trouwens op twitter niks wilt lezen over bepaalde onderwerpen kan je woorden blokkeren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar de fuck heb je het over? Mensen gaan gewoon weg van X omdat ze geen zin hebben in het oeverloze politieke gezwam dat Musk daar door je strot laat rossen. Die willen gewoon wat anders. En dan kan prima op BSky.
Je komt over als zo'n fok-user die een beef heeft in een of ander subforum en dan meent die gebruiker daarover overal op deze site te mogen aanspreken. Nou, nee dus. Dat recht heb je niet. Dat is stomvervelend.
lolquote:Op zaterdag 30 november 2024 15:31 schreef QAnonn het volgende:
[..] iedereen zit op twitter dus daar is het te doen en daar is alles te vinden. [...]
Je maakt de of-of-denkfout. Vrijwel iedereen die een flink account of X had en nu op Bluesky zit houdt dat X account ook wel aan. Soms blijft het actief. Soms blijven ze alleen maar om de handle niet kwijt te raken. Maar voorlopig kun je als lezer meestal kiezen waar je een account wil volgen. En zo niet? Pech.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:31 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Hebben mensen nog nooit gehoord van netwerkeffect? Leuk dat je bepaalde dingen op Bsky wel kan maar iedereen zit op twitter dus daar is het te doen en daar is alles te vinden. Je gebruikt ook whatsapp omdat iedereen dat gebruikt, andere messaging apps worden veel minder gebruikt dus heb je daar minder aan. Als je trouwens op twitter niks wilt lezen over bepaalde onderwerpen kan je woorden blokkeren.
Twitter is niet te vergelijken met Nu.nl of wikipediaquote:Op zaterdag 30 november 2024 15:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
lol
"iedereen zit op twitter"![]()
Gelukkig is de mensheid nog niet zó knettergek geworden.
Nu.nl, linkedin en wikipedia zijn overigens meer dan voldoende.
Je mist helemaal niks als je twitter niet volgt.
Of BlueSky.
Punt 1: iedereen zit niet op twitter.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:49 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Twitter is niet te vergelijken met Nu.nl of wikipediaLinkedin qua nieuws ben ik niet bekend mee.
En ook het digitale stempeltje-van-de-juf dat Musk teruggeeft is ontroerend.quote:
Het is sowieso maar een heel klein deel van de mensen dat op Twitter zit of zat. Het is populair onder celebrities, journalisten en politici, waardoor het vaak in de media wordt genoemd. Als je wat te verkopen hebt of om een andere reden een fanbase hebt, is Twitter een manier om met die fans te communiceren. Maar de gemiddelde burger heeft nooit in groten getale hieraan meegedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je mist helemaal niks als je twitter niet volgt.
Of BlueSky.
Dat van die gemiddelde burger weet ik niet helemaal zeker, maar wie weet... het zou me niet eens verbazen dat al bijna 50 procent van al die accounts uit bots of meervoudige aanmeldingen bestaat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso maar een heel klein deel van de mensen dat op Twitter zit of zat. Het is populair onder celebrities, journalisten en politici, waardoor het vaak in de media wordt genoemd. Als je wat te verkopen hebt of om een andere reden een fanbase hebt, is Twitter een manier om met die fans te communiceren. Maar de gemiddelde burger heeft nooit in groten getale hieraan meegedaan.
Dat "zat" gedeelte wordt er wel steeds groter.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:58 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso maar een heel klein deel van de mensen dat op Twitter zit of zat.
Valt mee imo, maar mag jij uiteraard vinden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ook het digitale stempeltje-van-de-juf dat Musk teruggeeft is ontroerend.
....stil*
*mooi....
Die mensen waren ook gevlucht naar Mastodon/Threads. En ineens waren ze weer op twitter....🤡quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat "zat" gedeelte wordt er wel steeds groter.
'Vluchten' is hier het best gekozen werkwoord denkbaar.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:10 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Die mensen waren ook gevlucht naar Mastodon/Threads. En ineens waren ze weer op twitter....🤡
Dat beweer jij. Ik heb niet zo veel berichten gelezen van mensen die beweerden te vluchten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:10 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Die mensen waren ook gevlucht naar Mastodon/Threads. En ineens waren ze weer op twitter....🤡
Dat is wel een beetje een punt. Alst de eigenaar van een platform bang is centjes mis te lopen als mensen op een link klikken en daarom posts maar laat zakken is het voor contentmakers niet zo interessant. Dat maakte X voor mij dus ook gelijk minder interessant. Ik wil namelijk niet de hele tijd moeten zoeken. Want dan heeft X geen nut, dan kan ik net zo goed google of bing gebruiken. Dan voegt X niet toe.quote:When Ashton Pittman, an award-winning news editor and reporter, first joined the app Bluesky, he said, he was the only Mississippi journalist he knew to be using it. Until about five weeks ago, he said, that was the case. But now, Pittman said, there are at least 15 Mississippi journalists on Bluesky as it becomes a preferred platform for reporters, writers, activists and other groups who have become increasingly alienated by X.
Pittman’s outlet, the Mississippi Free Press, already has more followers on Bluesky (28,500) than it ever did on X (22,000), the platform formerly known as Twitter, and Pittman said the audience engagement on Bluesky is booming.
“We have posts that are exactly the same on Twitter and on Bluesky, and with those identical posts, Bluesky is getting 20 times the engagement or more than Twitter,” Pittman said. “Seeing a social media platform that doesn’t throttle links really makes it clear how badly we were being limited.”
Since Elon Musk bought Twitter, has turned the platform into an increasingly difficult place for journalists, and many had come to suspect that the platform had begun to suppress the reach of posts that include links to external websites. On Sunday, Musk confirmed the platform has deprioritized posts including links, which was how journalists and other creators historically shared their work. But four journalists told NBC News that after millions of users migrated to Bluesky, an alternative that resembles a pared-back version of X, after the election, they are rebuilding their audiences there, too.
“My average post that isn’t a hot-button issue or isn’t trending might not perform as well on X as it does on Bluesky,” said Phil Lewis, a senior front page editor at HuffPost who has over 400,000 followers on X and close to 300,000 on Bluesky. “Judging by retweets, likes and comments, it’s a world of difference.”
Platform and audience editors at The Guardian and The Boston Globe have publicly noted higher traffic to their news websites from Bluesky than from competitors including Threads, Meta’s X alternative. Rose Wang, Bluesky’s chief operating officer, quoted the Guardian’s stats, writing: “We want Bluesky to be a great home for journalists, publishers, and creators. Unlike other platforms, we don’t de-promote your links. Post all the links you want — Bluesky is a lobby to the open web.”
[...]
Ik begrijp er ook niks van dat posts met links worden onderdrukt op X. Het delen van links is de voornaamste reden om gebruik van zo'n platform te maken, zowel als poster als lezer.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:11 schreef Ulx het volgende:
https://www.nbcnews.com/t(...)ial-media-rcna181685
[..]
Dat is wel een beetje een punt. Alst de eigenaar van een platform bang is centjes mis te lopen als mensen op een link klikken en daarom posts maar laat zakken is het voor contentmakers niet zo interessant. Dat maakte X voor mij dus ook gelijk minder interessant. Ik wil namelijk niet de hele tijd moeten zoeken. Want dan heeft X geen nut, dan kan ik net zo goed google of bing gebruiken. Dan voegt X niet toe.
Ook hier worden linkdump topics gesloten op FOK. Het is hier geen advertentie kanaal om je meuk te promoten of vage clickbait youtubers.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niks van dat posts met links worden onderdrukt op X. Het delen van links is de voornaamste reden om gebruik van zo'n platform te maken, zowel als poster als lezer.
Die vergelijking slaat nergens op, en dat weet je zelf ook wel. Ten eerste is er op Fok! geen algoritme waarin dingen wel of niet worden gepromoot.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ook hier worden linkdump topics gesloten op FOK. Het is hier geen advertentie kanaal om je meuk te promoten of vage clickbait youtubers.
Net zoals het promoten van nieuwe sociale platformen alleen maar afbreekt aan de hits op dit mooie forum. We zitten hier niet om andere sites te promoten toch stiekem over de rug van een prachtig fora die al 25 jaar bestaat.
Dus je pleit voor het sluiten van dit topicquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ook hier worden linkdump topics gesloten op FOK. Het is hier geen advertentie kanaal om je meuk te promoten of vage clickbait youtubers.
Net zoals het promoten van nieuwe sociale platformen alleen maar afbreekt aan de hits op dit mooie forum. We zitten hier niet om andere sites te promoten toch stiekem over de rug van een prachtig fora die al 25 jaar bestaat.
Maar het is een private company, Elon Musk kan doen wat hij wil. Als je het er niet eens mee bent hoef je het niet te gebruiken. Of het proberen te kopen van Elon.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat nergens op, en dat weet je zelf ook wel. Ten eerste is er op Fok! geen algoritme waarin dingen wel of niet worden gepromoot.
Verder gaat het bij X niet om "linkdumps", het gaat om elke post met een link erin. Ook posts met een goed verhaal erbij.
Bovendien is Fok! misschien geen advertentiekanaal, maar social media is dat natuurlijk wel. Een enorm deel van de gebruikers zit daar alleen maar om hun eigen dingen te promoten, of om juist op de hoogte gesteld te worden van dingen die worden aangeboden door de mensen die ze volgen.
Dus ja, deze argumentatie slaat helemaal nergens op. Andere platforms gaan ook niet op deze manier om met links, alleen X doet dat.
Musk wil dat je de content op de servers van X zet, want dat is input voor Grok. En uiteraard dat je braaf advertenties leest. Voor beide opties zijn links naar andere sites best wel de pest.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niks van dat posts met links worden onderdrukt op X. Het delen van links is de voornaamste reden om gebruik van zo'n platform te maken, zowel als poster als lezer.
Tja, dat snap ik wel. Maar het kunnen plaatsen van links en daarmee je content onder de aandacht te kunnen brengen is ook de reden dat veel mensen überhaupt gebruik maken van social media. Dus wat moet je sowieso op die site als je niet je eigen spullen kan promoten?quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk wil dat je de content op de servers van X zet, want dat is input voor Grok. En uiteraard dat je braaf advertenties leest. Voor beide opties zijn links naar andere sites best wel de pest.
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan en de massa niet in verhalen gaat geloven zoals dat Kamala de populairste democratische kandidaat ooit was bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk wil dat je de content op de servers van X zet, want dat is input voor Grok. En uiteraard dat je braaf advertenties leest. Voor beide opties zijn links naar andere sites best wel de pest.
Ok, prima.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:15 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Twitter was gemaakt om mensen te misleiden en agenda te pushen, mensen te shadowbannen en de massa in de tuin te leiden.![]()
Maar dat wisten we natuurlijk allemaal al. Tof verhaal trouwens!
Dat mag jij vinden, zoals Danny in FB zei, niemand verplicht je om "X" te gebruiken en je hoeft ook niet continue er over te hebben. Op die manier blijf je het namelijk promoten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, prima.
Bedankt voor het redden van de vrijheid van meningsuiting, Elon. En van Twitter heb je een teringbende en een onbruikbare kutsite gemaakt.
Want posts met links die ook een community note hebben worden niet naar beneden geduwd?quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan
Vast wel, maar kijk wat het "X" hatende nu.nl post.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want posts met links die ook een community note hebben worden niet naar beneden geduwd?
Het zal een rekensommetje zijn. Ze moeten aan adverteerders laten zien hoe lang gebruikers op hun site doorbrengen. Gaan gebruikers te snel naar een externe site dan moet dat mee in de tarieven. Dus wat kost meer? Scrollende gebruikers vs mensen die er de brui aan geven. Zoiets...Ik zou het anders ook niet weten. Met Bluesky als advertentievrije concullega's is dat wel een nogal risky strategie trouwens.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat snap ik wel. Maar het kunnen plaatsen van links en daarmee je content onder de aandacht te kunnen brengen is ook de reden dat veel mensen überhaupt gebruik maken van social media. Dus wat moet je sowieso op die site als je niet je eigen spullen kan promoten?
Opheffen doen er velen bewust niet om te voorkomen dat gare figuren uit hun naam gaan posten als zo'n accountnaam op termijn weer vrij komt. Helemaal als het om grote namen gaatquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vast wel, maar kijk wat het "X" hatende nu.nl post.
https://twitter.com/NUnl
Het enige wat ze doen is links spammen met hen 1.9 miljoen followers.Dat soort fake news is geen journalistiek. Ze kunnen minstens het verhaal plaatsen op "X" ipv maar ad revenue over de rug van Elon te maken. Of relevant te blijven.
Waarom hebben ze nog niet hen account opgeheven trouwens, als de hele activisten base van nu.nl zelf naar BlueSky is gegaan.
Lmao ik ga stuk hier.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan en de massa niet in verhalen gaat geloven zoals dat Kamala de populairste democratische kandidaat ooit was bijvoorbeeld.
Community notes zijn koning.
[ afbeelding ]
Hier ook een voorbeeldje van hoe het fake news tegengaat.
Ik zag geen enkele community notes staan bij nu.nl berichten op X.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vast wel, maar kijk wat het "X" hatende nu.nl post.
https://twitter.com/NUnl
Het enige wat ze doen is links spammen met hen 1.9 miljoen followers.Dat soort fake news is geen journalistiek. Ze kunnen minstens het verhaal plaatsen op "X" ipv maar ad revenue over de rug van Elon te maken. Of relevant te blijven.
Waarom hebben ze nog niet hen account opgeheven trouwens, als de hele activisten base van nu.nl zelf naar BlueSky is gegaan.
Wat maakt het uit? X is over paar maandjes toch irrelevant omdat BlueSky het grootste gaat worden. Althans, als ik dit topic mag geloven. Krijg dagelijks de miljoenen te horen die ze er bij krijgen te lezen hier.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:36 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Opheffen doen er velen bewust niet om te voorkomen dat gare figuren uit hun naam gaan posten als zo'n accountnaam op termijn weer vrij komt. Helemaal als het om grote namen gaat
NU.nl bestaat uit pagina's vol met witte boze oude mannen. Dat zijn de enigen die nog in de media geloven. Dat is ook de groep die naar de alom populaire BlueSky flockt. Waar al helemaal geen diversiteit te bekennen is.quote:nu.nl Website Traffic Demographics
Audience composition can reveal a site's current market share across various audiences. nu.nl's audience is 65.39% male and 34.61% female. The largest age group of visitors are 45 - 54 year olds.
https://www.similarweb.com/website/nu.nl/#geography
Omdat niemand de moeite neemt om überhaupt naar die propaganda te kijken. Het nieuws van dit soort outlets is over en uit, irrelevant.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag geen enkele community notes staan bij nu.nl berichten op X.
Dus hoezo is dat fake news wat ze verspreiden?
Ik ben benieuwd wie er toen bij aanwezig was om dit feit te checkenquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan en de massa niet in verhalen gaat geloven zoals dat Kamala de populairste democratische kandidaat ooit was bijvoorbeeld.
Community notes zijn koning.
[ afbeelding ]
Hier ook een voorbeeldje van hoe het fake news tegengaat.
Dus die community notes zijn een farce.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? X is over paar maandjes toch irrelevant omdat BlueSky het grootste gaat worden. Althans, als ik dit topic mag geloven. Krijg dagelijks de miljoenen te horen die ze er bij krijgen te lezen hier.
Het zou ze sieren als nu.nl van "X" gingen of inactief gaan.
Daarnaast, het de grootste groep nieuwslezers zijn witte oude mannen die daadwerkelijk nog in het nieuws geloven.
[..]
NU.nl bestaat uit pagina's vol met witte boze oude mannen. Dat zijn de enigen die nog in de media geloven. Dat is ook de groep die naar de alom populaire BlueSky flockt. Waar al helemaal geen diversiteit te bekennen is.
[..]
Omdat niemand de moeite neemt om überhaupt naar die propaganda te kijken. Het nieuws van dit soort outlets is over en uit, irrelevant.
We hebben genoeg van de armleuning journalistiek die bedreven wordt bij NU.nl/DPG/NOS/NPO.
Nee, begrijpend lezen. De posts van NU.nl zijn zo irrelevant dat niemand ook maar de moeite neemt om community notes toe te passen. NU.nl is het lachertje van de Nederlandse media. Zeker met al die jankballen van journalisten *kuch* activisten die allemaal huilend na 6 november naar BlueSky zijn gegaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus die community notes zijn een farce.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee, begrijpend lezen. De posts van NU.nl zijn zo irrelevant dat niemand ook maar de moeite neemt om community notes toe te passen.
Tja, zoals je zelf liet zien zit nu.nl gewoon op X.quote:NU.nl is het lachertje van de Nederlandse media. Zeker met al die jankballen van journalisten *kuch* activisten die allemaal huilend na 6 november naar BlueSky zijn gegaan.
Lees ff discussie hierboven, ook op FOK wordt het niet gewaardeerd en je topics gesloten als je linkdumpt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deze creator (Hank Green) vindt dat BlueSky hem beter bedient dan X en Threads als het gaat om de dingen die hij als creator belangrijk vindt. Als ik hem goed begrijp, met name doordat linkjes naar beneden geduwd worden bij die andere twee.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie ze niet vertrekken bij X.
Waarom zouden ze?
Aah, komt daar je boosheid vandaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
.
Kijk alleen dit topic al hier op FOK
KLB / nu.nl
Ja, raging ben je.quote:[ afbeelding ]
Je zal maar zo gekwest zijn door meningen en de amerikaanse verkiezing uitslag als journalist, dat heel nu.nl een starterpack heeft om hen echochamber te kunnen voortzetten op een ander platform.
Ben je dan nog wel een journalist? in mijn ogen niet nee. Maarja zo te zien zijn dit wederom boze witte mannen.
Met zijn 1.3k followers, zelfs mijn Femenientje heeft meer.
De enige rage die ik bespeur is al weken uit jouw posts. Makker! Rustaaagh.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aah, komt daar je boosheid vandaan.
Een artikel over hoe je kunt overstappen.
Hoe durft nu.nl!
[..]
Ja, raging ben je.
Wat een lef heeft die journalist!
Je verzinsels zijn amusant, maar misschien toch een teken dat het mentaal niet zo goed met je gaat. Of doe je het expres?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? X is over paar maandjes toch irrelevant omdat BlueSky het grootste gaat worden. Althans, als ik dit topic mag geloven. Krijg dagelijks de miljoenen te horen die ze er bij krijgen te lezen hier.
Daarnaast, het de grootste groep nieuwslezers zijn witte oude mannen die daadwerkelijk nog in het nieuws geloven.
[..]
NU.nl bestaat uit pagina's vol met witte boze oude mannen. Dat zijn de enigen die nog in de media geloven. Dat is ook de groep die naar de alom populaire BlueSky flockt. Waar al helemaal geen diversiteit te bekennen is.
[..]
Omdat niemand de moeite neemt om überhaupt naar die propaganda te kijken. Het nieuws van dit soort outlets is over en uit, irrelevant.
We hebben genoeg van de armleuning journalistiek die bedreven wordt bij NU.nl/DPG/NOS/NPO.
Nu.nl zelf zit er nog gewoon op he?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lees ff discussie hierboven, ook op FOK wordt het niet gewaardeerd en je topics gesloten als je linkdumpt.
"X" is geen advertentie platform voor clickbaitende youtubers zoals Hankie.
[..]
[ afbeelding ]
Je maakt het wel heel makkelijk Wantie.
https://x.com/RutgerOtto
Deze is ook vertrokken omdat hij enorm depressief is geworden nadat hij dacht dat Kamala ging winnen.
Wat is het dan wel?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
"X" is geen advertentie platform voor clickbaitende youtubers zoals Hankie
Dat zijn nou net twee voorbeelden van platformen die echt weg zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Myspace en Hyves en weet ik het allemaal bestaan ook nog wel, maar zijn niet relevant meer.
Nou, je gaat enorm tekeer tegen nu.nlquote:Op zaterdag 30 november 2024 20:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige rage die ik bespeur is al weken uit jouw posts. Makker! Rustaaagh.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zijn nou net twee voorbeelden van platformen die echt weg zijn.
Het is emotioneel kinderachtig dat zelfbenoemde "journalisten" van een platform zoals nu.nl afvluchten nadat er in Amerika verkiezingen plaats hebben gevonden waar zij niet blij mee zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je gaat enorm tekeer tegen nu.nl
Alsof ze je kat hebben doodgereden.
Fok is geen X.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lees ff discussie hierboven, ook op FOK wordt het niet gewaardeerd en je topics gesloten als je linkdumpt.
"X" is geen advertentie platform voor clickbaitende youtubers zoals Hankie.
[
En wanneer zou men van jou wel mogen posten op een andere site naast X?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is emotioneel kinderachtig dat zelfbenoemde "journalisten" van een platform zoals nu.nl afvluchten nadat er in Amerika verkiezingen plaats hebben gevonden waar zij niet blij mee zijn.
Dan toon je aan dat je niet objectief bent en mentaal niet sterk genoeg bent om uberhaupt het vak journalistiek uit te oefenen.
Maarja, wat wil je van verkapte Ctrl+C Ctrl+V en google translate "journalisten" die al het nieuws van Reddit afhalen of WAPO.
Heeft iemand van jullie al een edgy TT bedacht voor nieuwe reeks trouwens?![]()
Ze mogen alles van mij, dit is mijn mening. Dat ze emotioneel kinderachtige activisten zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wanneer zou men van jou wel mogen posten op een andere site naast X?
Zelfs dan is dat hun recht om te doen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is emotioneel kinderachtig dat zelfbenoemde "journalisten" van een platform zoals nu.nl afvluchten nadat er in Amerika verkiezingen plaats hebben gevonden waar zij niet blij mee zijn.
Even op Bluesky gekeken, maar hij post daar geen artikelen.quote:Dan toon je aan dat je niet objectief bent en mentaal niet sterk genoeg bent om uberhaupt het vak journalistiek uit te oefenen.
Weet je zeker dat emotioneel kinderachtig geen projectie is? Je reageert alsof iemand uit je sekte stapt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ze mogen alles van mij, dit is mijn mening. Dat ze emotioneel kinderachtige activisten zijn.
Wellicht schamen ze zich, dat ze maanden lang hebben geloofd en Kamala ge-overpopulariseerd hebben en toch nat zijn gegaan toen koning Trump won.
Ook de NU.nl journalisten waren dus gehersenspoeld door Amerikaanse propaganda. Zwaktebod is het gewoon. Daarom is de normale mens nu de media geworden.
Het gaat mij niet om dat ze van "X" afzijn, hij had minder volgers dan ik heb op mijn troll account.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet je zeker dat emotioneel kinderachtig geen projectie is? Je reageert alsof iemand uit je sekte stapt.
Maar hij loopt wel 100 artikelen over BlueSky te maken op nu.nlquote:Op zaterdag 30 november 2024 20:54 schreef Wantie het volgende:
Verder zie ik op zijn Bluesky niets over Trump of Kamala.
Hij deelt je obsessie over die 2 niet kennelijk.
quote:Het X-alternatief Bluesky zag zijn gebruikersaantallen de afgelopen tijd explosief stijgen, nadat Donald Trump de Amerikaanse presidentsverkiezingen won. Mensen die het platform van Trump-aanhanger Elon Musk niet meer wilden steunen, vonden in Bluesky een prima alternatief.
En dat mag niet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om dat ze van "X" afzijn, hij had minder volgers dan ik heb op mijn troll account.
Waarschijnlijk haalde hij ook geen 400 reacties per post zoals mijn twitter account.
Het gaat mij erom dat ze door de mand vallen, door emotioneel gekrenkt te zijn en allemaal te vluchten naar een safespace.
Dat mag zeker hoor! alleen mag ik het ook een zwaktebod noemen.quote:
"Decentralized" Kuch Kuch.quote:Sociaal medium Bluesky zou een Europees kantoor moeten hebben om aan Europese regels te voldoen. Dat meldt de Europese Commissie. Ook zou er een pagina moeten zijn waarop staat hoeveel gebruikers er in de EU zijn.
Openen ze die toch?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:04 schreef epicbeardman het volgende:
Dit misschien iets voor @:Ulx en @:Wantie?
Kantoor oprichten voor BlueSky?
EU: Bluesky overtreedt Europese regel en moet Europees kantoor hebben
Zullen ze straks door de mandvallen als ze daadwerkelijk de user aantallen moeten aanduiden?
[..]
Je begrijpt niet wat ze bedoelen met gedecentraliseerd?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:04 schreef epicbeardman het volgende:
Dit misschien iets voor @:Ulx en @:Wantie?
Kantoor oprichten voor BlueSky?
EU: Bluesky overtreedt Europese regel en moet Europees kantoor hebben
Zullen ze straks door de mandvallen als ze daadwerkelijk de user aantallen moeten aanduiden?
[..]
"Decentralized" Kuch Kuch.
Maar je raakt er zo emotioneel van. Dat is zo opvallend.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat mag zeker hoor! alleen mag ik het ook een zwaktebod noemen.
Dat ze bij elke gebruiker een kantoor neerzetten in de woonkamer.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ze bedoelen met gedecentraliseerd?
De enige die emotioneel is de establishment media. Zoals Axios.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar je raakt er zo emotioneel van. Dat is zo opvallend.
Zelfs Reddit is het er mee eens dat BlueSky niet gedecentraliseerd is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ze bedoelen met gedecentraliseerd?
Wow, jij linkdumpt een link dump van Musk op X?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige die emotioneel is de establishment media. Zoals Axios.
[ x ]
[..]
Zelfs Reddit is het er mee eens dat BlueSky niet gedecentraliseerd is.
https://www.reddit.com/r/(...)ecentralized_how_is/
Met een link naar de mainstream media bovendien. Tsk tsk, dat je dat gelooft joh.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wow, jij linkdumpt een link dump van Musk op X?
Rustig maar, ik geef alleen een algemeen antwoord op de vraag die je stelde.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
[..]
23,594,079quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:12 schreef epicbeardman het volgende:
Ik ga nu even een Netflix documentaire over ElonGod kijken allemaal, dus, verzien aub een TT waar voor volgende reeks waar veel emotie en woede inzit.
Of copium over hoe groot BlueSky gaat worden.
Lachwekkend ben je Wantie, en ja. Die cijfers posten is vrij emotioneel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |