Maar het is een private company, Elon Musk kan doen wat hij wil. Als je het er niet eens mee bent hoef je het niet te gebruiken. Of het proberen te kopen van Elon.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat nergens op, en dat weet je zelf ook wel. Ten eerste is er op Fok! geen algoritme waarin dingen wel of niet worden gepromoot.
Verder gaat het bij X niet om "linkdumps", het gaat om elke post met een link erin. Ook posts met een goed verhaal erbij.
Bovendien is Fok! misschien geen advertentiekanaal, maar social media is dat natuurlijk wel. Een enorm deel van de gebruikers zit daar alleen maar om hun eigen dingen te promoten, of om juist op de hoogte gesteld te worden van dingen die worden aangeboden door de mensen die ze volgen.
Dus ja, deze argumentatie slaat helemaal nergens op. Andere platforms gaan ook niet op deze manier om met links, alleen X doet dat.
Musk wil dat je de content op de servers van X zet, want dat is input voor Grok. En uiteraard dat je braaf advertenties leest. Voor beide opties zijn links naar andere sites best wel de pest.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niks van dat posts met links worden onderdrukt op X. Het delen van links is de voornaamste reden om gebruik van zo'n platform te maken, zowel als poster als lezer.
Tja, dat snap ik wel. Maar het kunnen plaatsen van links en daarmee je content onder de aandacht te kunnen brengen is ook de reden dat veel mensen überhaupt gebruik maken van social media. Dus wat moet je sowieso op die site als je niet je eigen spullen kan promoten?quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk wil dat je de content op de servers van X zet, want dat is input voor Grok. En uiteraard dat je braaf advertenties leest. Voor beide opties zijn links naar andere sites best wel de pest.
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan en de massa niet in verhalen gaat geloven zoals dat Kamala de populairste democratische kandidaat ooit was bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk wil dat je de content op de servers van X zet, want dat is input voor Grok. En uiteraard dat je braaf advertenties leest. Voor beide opties zijn links naar andere sites best wel de pest.
Ok, prima.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:15 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Twitter was gemaakt om mensen te misleiden en agenda te pushen, mensen te shadowbannen en de massa in de tuin te leiden.![]()
Maar dat wisten we natuurlijk allemaal al. Tof verhaal trouwens!
Dat mag jij vinden, zoals Danny in FB zei, niemand verplicht je om "X" te gebruiken en je hoeft ook niet continue er over te hebben. Op die manier blijf je het namelijk promoten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, prima.
Bedankt voor het redden van de vrijheid van meningsuiting, Elon. En van Twitter heb je een teringbende en een onbruikbare kutsite gemaakt.
Want posts met links die ook een community note hebben worden niet naar beneden geduwd?quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan
Vast wel, maar kijk wat het "X" hatende nu.nl post.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want posts met links die ook een community note hebben worden niet naar beneden geduwd?
Het zal een rekensommetje zijn. Ze moeten aan adverteerders laten zien hoe lang gebruikers op hun site doorbrengen. Gaan gebruikers te snel naar een externe site dan moet dat mee in de tarieven. Dus wat kost meer? Scrollende gebruikers vs mensen die er de brui aan geven. Zoiets...Ik zou het anders ook niet weten. Met Bluesky als advertentievrije concullega's is dat wel een nogal risky strategie trouwens.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat snap ik wel. Maar het kunnen plaatsen van links en daarmee je content onder de aandacht te kunnen brengen is ook de reden dat veel mensen überhaupt gebruik maken van social media. Dus wat moet je sowieso op die site als je niet je eigen spullen kan promoten?
Opheffen doen er velen bewust niet om te voorkomen dat gare figuren uit hun naam gaan posten als zo'n accountnaam op termijn weer vrij komt. Helemaal als het om grote namen gaatquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vast wel, maar kijk wat het "X" hatende nu.nl post.
https://twitter.com/NUnl
Het enige wat ze doen is links spammen met hen 1.9 miljoen followers.Dat soort fake news is geen journalistiek. Ze kunnen minstens het verhaal plaatsen op "X" ipv maar ad revenue over de rug van Elon te maken. Of relevant te blijven.
Waarom hebben ze nog niet hen account opgeheven trouwens, als de hele activisten base van nu.nl zelf naar BlueSky is gegaan.
Lmao ik ga stuk hier.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan en de massa niet in verhalen gaat geloven zoals dat Kamala de populairste democratische kandidaat ooit was bijvoorbeeld.
Community notes zijn koning.
[ afbeelding ]
Hier ook een voorbeeldje van hoe het fake news tegengaat.
Ik zag geen enkele community notes staan bij nu.nl berichten op X.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vast wel, maar kijk wat het "X" hatende nu.nl post.
https://twitter.com/NUnl
Het enige wat ze doen is links spammen met hen 1.9 miljoen followers.Dat soort fake news is geen journalistiek. Ze kunnen minstens het verhaal plaatsen op "X" ipv maar ad revenue over de rug van Elon te maken. Of relevant te blijven.
Waarom hebben ze nog niet hen account opgeheven trouwens, als de hele activisten base van nu.nl zelf naar BlueSky is gegaan.
Wat maakt het uit? X is over paar maandjes toch irrelevant omdat BlueSky het grootste gaat worden. Althans, als ik dit topic mag geloven. Krijg dagelijks de miljoenen te horen die ze er bij krijgen te lezen hier.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:36 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Opheffen doen er velen bewust niet om te voorkomen dat gare figuren uit hun naam gaan posten als zo'n accountnaam op termijn weer vrij komt. Helemaal als het om grote namen gaat
NU.nl bestaat uit pagina's vol met witte boze oude mannen. Dat zijn de enigen die nog in de media geloven. Dat is ook de groep die naar de alom populaire BlueSky flockt. Waar al helemaal geen diversiteit te bekennen is.quote:nu.nl Website Traffic Demographics
Audience composition can reveal a site's current market share across various audiences. nu.nl's audience is 65.39% male and 34.61% female. The largest age group of visitors are 45 - 54 year olds.
https://www.similarweb.com/website/nu.nl/#geography
Omdat niemand de moeite neemt om überhaupt naar die propaganda te kijken. Het nieuws van dit soort outlets is over en uit, irrelevant.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag geen enkele community notes staan bij nu.nl berichten op X.
Dus hoezo is dat fake news wat ze verspreiden?
Ik ben benieuwd wie er toen bij aanwezig was om dit feit te checkenquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is vooral om fake news tegen te gaan en de massa niet in verhalen gaat geloven zoals dat Kamala de populairste democratische kandidaat ooit was bijvoorbeeld.
Community notes zijn koning.
[ afbeelding ]
Hier ook een voorbeeldje van hoe het fake news tegengaat.
Dus die community notes zijn een farce.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? X is over paar maandjes toch irrelevant omdat BlueSky het grootste gaat worden. Althans, als ik dit topic mag geloven. Krijg dagelijks de miljoenen te horen die ze er bij krijgen te lezen hier.
Het zou ze sieren als nu.nl van "X" gingen of inactief gaan.
Daarnaast, het de grootste groep nieuwslezers zijn witte oude mannen die daadwerkelijk nog in het nieuws geloven.
[..]
NU.nl bestaat uit pagina's vol met witte boze oude mannen. Dat zijn de enigen die nog in de media geloven. Dat is ook de groep die naar de alom populaire BlueSky flockt. Waar al helemaal geen diversiteit te bekennen is.
[..]
Omdat niemand de moeite neemt om überhaupt naar die propaganda te kijken. Het nieuws van dit soort outlets is over en uit, irrelevant.
We hebben genoeg van de armleuning journalistiek die bedreven wordt bij NU.nl/DPG/NOS/NPO.
Nee, begrijpend lezen. De posts van NU.nl zijn zo irrelevant dat niemand ook maar de moeite neemt om community notes toe te passen. NU.nl is het lachertje van de Nederlandse media. Zeker met al die jankballen van journalisten *kuch* activisten die allemaal huilend na 6 november naar BlueSky zijn gegaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus die community notes zijn een farce.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee, begrijpend lezen. De posts van NU.nl zijn zo irrelevant dat niemand ook maar de moeite neemt om community notes toe te passen.
Tja, zoals je zelf liet zien zit nu.nl gewoon op X.quote:NU.nl is het lachertje van de Nederlandse media. Zeker met al die jankballen van journalisten *kuch* activisten die allemaal huilend na 6 november naar BlueSky zijn gegaan.
Lees ff discussie hierboven, ook op FOK wordt het niet gewaardeerd en je topics gesloten als je linkdumpt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deze creator (Hank Green) vindt dat BlueSky hem beter bedient dan X en Threads als het gaat om de dingen die hij als creator belangrijk vindt. Als ik hem goed begrijp, met name doordat linkjes naar beneden geduwd worden bij die andere twee.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie ze niet vertrekken bij X.
Waarom zouden ze?
Aah, komt daar je boosheid vandaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
.
Kijk alleen dit topic al hier op FOK
KLB / nu.nl
Ja, raging ben je.quote:[ afbeelding ]
Je zal maar zo gekwest zijn door meningen en de amerikaanse verkiezing uitslag als journalist, dat heel nu.nl een starterpack heeft om hen echochamber te kunnen voortzetten op een ander platform.
Ben je dan nog wel een journalist? in mijn ogen niet nee. Maarja zo te zien zijn dit wederom boze witte mannen.
Met zijn 1.3k followers, zelfs mijn Femenientje heeft meer.
De enige rage die ik bespeur is al weken uit jouw posts. Makker! Rustaaagh.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aah, komt daar je boosheid vandaan.
Een artikel over hoe je kunt overstappen.
Hoe durft nu.nl!
[..]
Ja, raging ben je.
Wat een lef heeft die journalist!
Je verzinsels zijn amusant, maar misschien toch een teken dat het mentaal niet zo goed met je gaat. Of doe je het expres?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? X is over paar maandjes toch irrelevant omdat BlueSky het grootste gaat worden. Althans, als ik dit topic mag geloven. Krijg dagelijks de miljoenen te horen die ze er bij krijgen te lezen hier.
Het zou ze sieren als nu.nl van "X" gingen of inactief gaan.
Daarnaast, het de grootste groep nieuwslezers zijn witte oude mannen die daadwerkelijk nog in het nieuws geloven.
[..]
NU.nl bestaat uit pagina's vol met witte boze oude mannen. Dat zijn de enigen die nog in de media geloven. Dat is ook de groep die naar de alom populaire BlueSky flockt. Waar al helemaal geen diversiteit te bekennen is.
[..]
Omdat niemand de moeite neemt om überhaupt naar die propaganda te kijken. Het nieuws van dit soort outlets is over en uit, irrelevant.
We hebben genoeg van de armleuning journalistiek die bedreven wordt bij NU.nl/DPG/NOS/NPO.
Nu.nl zelf zit er nog gewoon op he?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lees ff discussie hierboven, ook op FOK wordt het niet gewaardeerd en je topics gesloten als je linkdumpt.
"X" is geen advertentie platform voor clickbaitende youtubers zoals Hankie.
[..]
[ afbeelding ]
Je maakt het wel heel makkelijk Wantie.
https://x.com/RutgerOtto
Deze is ook vertrokken omdat hij enorm depressief is geworden nadat hij dacht dat Kamala ging winnen.
Wat is het dan wel?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
"X" is geen advertentie platform voor clickbaitende youtubers zoals Hankie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |