abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215723123
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe is dit commercieel aantrekkelijk voor partijen als X Corp en Meta?
Geen idee, maar als ze niet innovatief zijn gaan ze stuk. Zo werkt de onzichtbare hand van het kapitalisme naar het schijnt.
pi_215723190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is een flinke radicale tak in de links progressieve beweging die het verschil tussen mannen en vrouwen niet erkennen. [...]
Je bedoelt waarschijnlijk "erkent".
Verder ken ik die tak niet.

Wel ben ik altijd wat ongelukkig geweest met de uitdrukking "mannen en vrouwen zijn gelijk". Ik zou liever zeggen dat ze gelijkwaardig zijn. En dat is al voldoende reden voor mij om ze bijvoorbeeld, in een gelijkwaardige functie, qua salariëring op identieke wijze te belonen.
Wat mij betreft krijgen mannen, vrouwen, transgenders, hetero's, homo's en bi- en panseksuelen dezelfde rechten. En hoeven ze geen van allen angst te hebben dat ze gediscrimineerd of achtergesteld worden.
Helaas gebeurt dat nog lang niet overal.

De ergernis daarover kun je 'links' noemen, maar er zijn zat rechtse mensen die er zo over denken. De nogal rechtse Neelie Kroes was daar een uitgesproken voorbeeld van.
Het lastige is dat we in een tijd leven waarin zelfs mensen als Mark Rutte en Neelie Kroes worden uitgemaakt voor vertegenwoordigers van de 'linkse kerk'. Omdat ze bijvoorbeeld bij tijd en wijle duidelijk maken dat ze voor gelijke rechten voor iedereen zijn. Ik hoop maar dat ze het als geuzennaam opvatten.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_215723467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is een flinke radicale tak in de links progressieve beweging die het verschil tussen mannen en vrouwen niet erkennen. Dat soort mensen zorgen er voor dat je biologische waarheden niet meer mag zeggen op BlueSky. Nu zijn er mensen zoals Wantie die proberen dit te ontkennen terwijl er bewijs genoeg is dat er mensen zijn gebanned precies voor dat.
Toen X nog onder controle stond van Jack Dorsey kon je dit ook niet zeggen want dat leverde je een ban op, en zo had je nog wel meer van die wazige regels die omarmt werden door de progressieve medemens.
Dat bedoel ik dus.

Post je een foto van je dagje uit of van je dashond of post je een bericht over een of ander concert krijg je gelijk reacties van figuren die over transseksuelen willen praten. En daar moet je mee akkoord gaan want anders zit je in een echokamer. Nou, bekijk het. Zoek het uit. Het zijn gewoon digitale Jehova's Getuigen die een permanente voet tussen de deur eisen. Opbokken met je geklets. Ga iemand anders lastig vallen.
pi_215723770
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waar de fuck heb je het over? Mensen gaan gewoon weg van X omdat ze geen zin hebben in het oeverloze politieke gezwam dat Musk daar door je strot laat rossen. Die willen gewoon wat anders. En dan kan prima op BSky.

Je komt over als zo'n fok-user die een beef heeft in een of ander subforum en dan meent die gebruiker daarover overal op deze site te mogen aanspreken. Nou, nee dus. Dat recht heb je niet. Dat is stomvervelend.
Hebben mensen nog nooit gehoord van netwerkeffect? Leuk dat je bepaalde dingen op Bsky wel kan maar iedereen zit op twitter dus daar is het te doen en daar is alles te vinden. Je gebruikt ook whatsapp omdat iedereen dat gebruikt, andere messaging apps worden veel minder gebruikt dus heb je daar minder aan. Als je trouwens op twitter niks wilt lezen over bepaalde onderwerpen kan je woorden blokkeren.
pi_215723977
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:31 schreef QAnonn het volgende:

[..] iedereen zit op twitter dus daar is het te doen en daar is alles te vinden. [...]
lol

"iedereen zit op twitter"

8)7

Gelukkig is de mensheid nog niet zó knettergek geworden.

Nu.nl, linkedin en wikipedia zijn overigens meer dan voldoende.
Je mist helemaal niks als je twitter niet volgt.
Of BlueSky.
pi_215724025
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:31 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Hebben mensen nog nooit gehoord van netwerkeffect? Leuk dat je bepaalde dingen op Bsky wel kan maar iedereen zit op twitter dus daar is het te doen en daar is alles te vinden. Je gebruikt ook whatsapp omdat iedereen dat gebruikt, andere messaging apps worden veel minder gebruikt dus heb je daar minder aan. Als je trouwens op twitter niks wilt lezen over bepaalde onderwerpen kan je woorden blokkeren.
Je maakt de of-of-denkfout. Vrijwel iedereen die een flink account of X had en nu op Bluesky zit houdt dat X account ook wel aan. Soms blijft het actief. Soms blijven ze alleen maar om de handle niet kwijt te raken. Maar voorlopig kun je als lezer meestal kiezen waar je een account wil volgen. En zo niet? Pech.

Je zult een prioriteit moeten stellen. Wil je veel fuck your feelings, you libtard snowflake posts plaatsen of lezen, dan moet je op X zijn. Vind je dat niet belangrijk of wil je dat niet, nou, dan ga je naar BSky. Maar wil je die mensen toch spammen met zulke posts dan heb je te rekenen met consequenties. Je bent tenslotte niet de eigenaar van de aandacht van iemand anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2024 15:50:47 ]
pi_215724030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
lol

"iedereen zit op twitter"

8)7

Gelukkig is de mensheid nog niet zó knettergek geworden.

Nu.nl, linkedin en wikipedia zijn overigens meer dan voldoende.
Of BlueSky.
Twitter is niet te vergelijken met Nu.nl of wikipedia 8)7 Linkedin qua nieuws ben ik niet bekend mee.
pi_215724091
twitter

Mooi gebaar van Rogan.
De enige echte.
pi_215724096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:49 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Twitter is niet te vergelijken met Nu.nl of wikipedia 8)7 Linkedin qua nieuws ben ik niet bekend mee.
Punt 1: iedereen zit niet op twitter.

Punten 2 en verder:
Als er iets op twitter verschijnt dat ook maar van enige belang is voor het hedendaagse nieuws, dan kun je dat op nu.nl ook wel lezen, of desnoods een andere (binnen- of buitenlandse) nieuwssite. Op nu.nl kun je er ook nog over debatteren door een nujij-account aan te maken.
Als er iets op twitter is verschenen dat voor de 'eeuwigheid' van belang is dan komt dat vrij snel op een wikipedia-site terecht.
Als je je netwerk - zakelijk en persoonlijk - een beetje naar eigen zin wilt bijhouden dan is LinkedIn meer dan voldoende.

Al die andere rotzooi - van feestboek tot insta tot telegram tot twitter tot bluesky - is feitelijk grotendeels overbodig en bestaat voor het grootste gedeelte uit oeverloos gebazel.
pi_215724121
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:55 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Mooi gebaar van Rogan.
En ook het digitale stempeltje-van-de-juf dat Musk teruggeeft is ontroerend.

:'( ....stil*
*mooi.... O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2024 15:58:54 ]
  zaterdag 30 november 2024 @ 15:58:46 #236
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215724122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Of BlueSky.
Het is sowieso maar een heel klein deel van de mensen dat op Twitter zit of zat. Het is populair onder celebrities, journalisten en politici, waardoor het vaak in de media wordt genoemd. Als je wat te verkopen hebt of om een andere reden een fanbase hebt, is Twitter een manier om met die fans te communiceren. Maar de gemiddelde burger heeft nooit in groten getale hieraan meegedaan.
pi_215724160
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is sowieso maar een heel klein deel van de mensen dat op Twitter zit of zat. Het is populair onder celebrities, journalisten en politici, waardoor het vaak in de media wordt genoemd. Als je wat te verkopen hebt of om een andere reden een fanbase hebt, is Twitter een manier om met die fans te communiceren. Maar de gemiddelde burger heeft nooit in groten getale hieraan meegedaan.
Dat van die gemiddelde burger weet ik niet helemaal zeker, maar wie weet... het zou me niet eens verbazen dat al bijna 50 procent van al die accounts uit bots of meervoudige aanmeldingen bestaat.

Het belang van de al die sociale media is in deze eeuw in toenemende mate waanzinnig gehyped.
Maar echt inhoudelijke redenen om eraan mee te doen zijn er niet of nauwelijks. En al helemaal niet om het nieuws 'goed' te kunnen volgen.
Er kan (grof) geld aan verdiend worden. Dat is al.
We hebben ook niet ieder jaar een nieuwe (smart)phone nodig. Toch zijn er genoeg idioten die zich dat hebben laten wijsmaken.

Kassa voor de Zuckerbergs, de Musks, Apple en Samsung.
pi_215724163
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:58 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso maar een heel klein deel van de mensen dat op Twitter zit of zat.
Dat "zat" gedeelte wordt er wel steeds groter.
pi_215724241
quote:
[ x ]

Mooi gebaar van Rogan.
De man is stand-up comedian.
Dit is zijn beste grap tot nu toe.
pi_215724261
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ook het digitale stempeltje-van-de-juf dat Musk teruggeeft is ontroerend.

:'( ....stil*
*mooi.... O+
Valt mee imo, maar mag jij uiteraard vinden.
De enige echte.
pi_215724266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat "zat" gedeelte wordt er wel steeds groter.
Die mensen waren ook gevlucht naar Mastodon/Threads. En ineens waren ze weer op twitter....🤡
pi_215724395
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:10 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Die mensen waren ook gevlucht naar Mastodon/Threads. En ineens waren ze weer op twitter....🤡
'Vluchten' is hier het best gekozen werkwoord denkbaar.

Escapisme.

Ziedaar de aantrekkingskracht en de core business van social media.
Gecombineerd met de illusie dat het juist geen escapisme is, maar het 'echte' leven.
pi_215724431
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:10 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dat beweer jij. Ik heb niet zo veel berichten gelezen van mensen die beweerden te vluchten.
pi_215724648
quote:
[ x ]

Mooi gebaar van Rogan.
Die zijn mekaar heerlijk aan het bevlekken *;
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215724831
https://www.nbcnews.com/t(...)ial-media-rcna181685

quote:
When Ashton Pittman, an award-winning news editor and reporter, first joined the app Bluesky, he said, he was the only Mississippi journalist he knew to be using it. Until about five weeks ago, he said, that was the case. But now, Pittman said, there are at least 15 Mississippi journalists on Bluesky as it becomes a preferred platform for reporters, writers, activists and other groups who have become increasingly alienated by X.

Pittman’s outlet, the Mississippi Free Press, already has more followers on Bluesky (28,500) than it ever did on X (22,000), the platform formerly known as Twitter, and Pittman said the audience engagement on Bluesky is booming.
“We have posts that are exactly the same on Twitter and on Bluesky, and with those identical posts, Bluesky is getting 20 times the engagement or more than Twitter,” Pittman said. “Seeing a social media platform that doesn’t throttle links really makes it clear how badly we were being limited.”

Since Elon Musk bought Twitter, has turned the platform into an increasingly difficult place for journalists, and many had come to suspect that the platform had begun to suppress the reach of posts that include links to external websites. On Sunday, Musk confirmed the platform has deprioritized posts including links, which was how journalists and other creators historically shared their work. But four journalists told NBC News that after millions of users migrated to Bluesky, an alternative that resembles a pared-back version of X, after the election, they are rebuilding their audiences there, too.

“My average post that isn’t a hot-button issue or isn’t trending might not perform as well on X as it does on Bluesky,” said Phil Lewis, a senior front page editor at HuffPost who has over 400,000 followers on X and close to 300,000 on Bluesky. “Judging by retweets, likes and comments, it’s a world of difference.”

Platform and audience editors at The Guardian and The Boston Globe have publicly noted higher traffic to their news websites from Bluesky than from competitors including Threads, Meta’s X alternative. Rose Wang, Bluesky’s chief operating officer, quoted the Guardian’s stats, writing: “We want Bluesky to be a great home for journalists, publishers, and creators. Unlike other platforms, we don’t de-promote your links. Post all the links you want — Bluesky is a lobby to the open web.”

[...]
Dat is wel een beetje een punt. Alst de eigenaar van een platform bang is centjes mis te lopen als mensen op een link klikken en daarom posts maar laat zakken is het voor contentmakers niet zo interessant. Dat maakte X voor mij dus ook gelijk minder interessant. Ik wil namelijk niet de hele tijd moeten zoeken. Want dan heeft X geen nut, dan kan ik net zo goed google of bing gebruiken. Dan voegt X niet toe.
  zaterdag 30 november 2024 @ 17:18:08 #246
12221 Tijn