abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215722113
twitter
pi_215722117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
Ah, je bent dus actief op Bluesky? Of bekijk je screenshots op X?
Ik heb wat screenshots gezien van Schimmelpenninck die volgens mij nog een TV programma had gemaakt over online haat, je moet het gore lef maar hebben.
Maar het is niet alleen Schimmelpenninck maar ook anderen zitten nu op BlueCry precies het geen te doen waar ze de andere kant van berichten. Onvervalst racisme, demonisering, nazi vergelijkingen etc etc. Het is allemaal al voorbij gekomen en dat van de zijde die zogenaamd veel waarde hecht aan de waarheid en fatsoen.
pi_215722122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:41 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Reliable zou ik niet perse zeggen maar zeker wel het meest diverse met een mogelijkheid tot discussie en correcties.
Nogmaals als je als journalist niet kan overleven in zo’n omgeving dan ben je de titel journalist niet waardig.
pi_215722128
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb wat screenshots gezien
Maar geen links waar je op klikte zodat je je eigen onderzoek kon doen en je eigen mening kon vormen? Een plaatje was voldoende? Of werden die ook gepost en deed je dat wel?
pi_215722130
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Kom jij zelf weleens uit je bureaustoel eigenlijk? Ik zie je hier echt non-stop posten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie hier de linkse frustratie, ik kom met een hele normale post. En wie gaat het weer persoonlijk maken. Heb je nou zelf niet door waar je mee bezig bent? Ben je zo getriggered dankzij mijn post, kijk dat is het verschil tussen jou en Chivaz.
Chivaz en ik/wij voelen ons niet aangevallen. Want wij hebben al wat wij willen, 4 jaar Trump en ongelooflijke paniek onder de massa.

Wie zegt trouwens niet dat ik lekker op een Spaans eiland zit in de ochtendzon met mijn laptopje uitgeklapt. Te genieten van de meltdown en het weer.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215722147
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zie hier de linkse frustratie, ik kom met een hele normale post. En wie gaat het weer persoonlijk maken. Heb je nou zelf niet door waar je mee bezig bent? Ben je zo getriggered dankzij mijn post, kijk dat is het verschil tussen jou en Chivaz.
Chivaz en ik/wij voelen ons niet aangevallen. Want wij hebben al wat wij willen, 4 jaar Trump en ongelooflijke paniek onder de massa.

Wie zegt trouwens niet dat ik lekker op een Spaans eiland zit in de ochtendzon met mijn laptopje uitgeklapt. Te genieten van de meltdown en het weer.
@Lichtloper, wil je niet zo van die fuck your feelings opmerkingen posten? Dat triggert mensen maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215722165
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Reliable zou ik niet perse zeggen maar zeker wel het meest diverse met een mogelijkheid tot discussie en correcties.
Nogmaals als je als journalist niet kan overleven in zo’n omgeving dan ben je de titel journalist niet waardig.
Als een journalist met daadwerkelijk onderzoek zal komen krijgt hij geen backlash.
Alleen zijn er geen journalisten meer die daadwerkelijk onderzoek doen, het is 1 grote feedback loop van Amerika naar Europa.

Alles wordt gecopy-paste door onze journalisten vanaf extreem linkse sites zoals Reddit, gooien ze door google translate en plakken ze op NU.nl en NOS. Is dat journalistiek? vanaf bureaustoel op een zolderkamer?

Ze bv waren zo lang Kamala aan het hypen, zo ongeloofwaardig dat ze er zelf in geloofden (gehersenspoeld door Amerikaanse media)
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215722170
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
@:Lichtloper, wil je niet zo van die fuck your feelings opmerkingen posten? Dat triggert mensen maar.

SPOILER
Waarheid is wat anders dan triggeren Wantie. Facts don't care about your feelings.
Jij bent diegene die zo'n post maakt vol met emotie nu.

De 6 november verkiezingen hebben echt een psychische dreun gegeven aan veel naïeve mensen hier.
Komt allemaal wel goed schatje O+ :*

Trump en Elon zijn er ook voor jou.
pi_215722221
:D _O-
pi_215722261
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Het was een oprechte vraag. Ik zie je hier gewoon heel veel posten. In de nacht, in de ochtend, op werkdagen, in de weekenden. Komt niet helemaal gezond over, beetje obsessief.

Maar als jij lekker zit te genieten in de Spaanse zon heb ik niks gezegd :)
pi_215722303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En ik heb die journalisten ook niet echt kunnen betrappen op het brengen van feiten.
Veel leugens en halve waarheden, soms ook nog eens voorzien van een community note.
Maar laat ze lekker vertrekken naar BlueSky het platform waar je heerlijk met 20 miljoen andere linkse malloten elkaar veren in de hol kan steken.
Hoe meer er vertrekken hoe beter, mensen die zich zelf cancelen van het debat omdat ze de andere kant maar gemeen vinden worden vanzelf irrelevant en daarmee ook hun ideeën die al enorme schade hebben aangericht in de samenleving.
Zoals Alex Jones.

Oh nee, die is niet links :o
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215722312
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:06 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het was een oprechte vraag. Ik zie je hier gewoon heel veel posten. In de nacht, in de ochtend, op werkdagen, in de weekenden. Komt niet helemaal gezond over, beetje obsessief.

Maar als jij lekker zit te genieten in de Spaanse zon heb ik niks gezegd :)
Leuke is dat ik dit allemaal nog kan doen terwijl ik bovenmodaal verdien en onder werktijd, het is gewoon vermaak voor mij. Net zoals mijn Twitter account Femenientje dat was tijdens corona.

Gewoon oprechte plezier hier, maar diegene die mij haten hebben geen plezier, geen joy.
Daarom kom ik ook terug, ik lach mij kapot om de users die BlueSky lopen te Pushen alsof het Kamala was.

Zie mij als de Nederlandse Elon Musk op "X" Zo voel ik mij ook af en toe. Alleen heb ik geen 350 miljard helaas.

[ Bericht 3% gewijzigd door epicbeardman op 30-11-2024 12:19:20 ]
pi_215722315
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar geen links waar je op klikte zodat je je eigen onderzoek kon doen en je eigen mening kon vormen? Een plaatje was voldoende? Of werden die ook gepost en deed je dat wel?
Gezien het gedrag van Schimmelpenninck en andere figuren op X vind ik de screenshots die ik heb gezien geloofwaardig.
Ik zou juist compleet verbaasd zijn als ze ineens waren veranderd in fatsoenlijke mensen die inhoudelijk met kritiek komen.
pi_215722320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nogmaals het staat een ieder vrij om te vertrekken naar BlueSky. Ik geloof er alleen niet in dat al die “journalisten” vertrekken vanwege haat op X. Overigens zie ik dat diezelfde figuren die zaten te klagen over haat op X weer de meest walgelijke dingen aan het roepen zijn over Wierd Duk maar dan op BlueSky.
Kortom het gaat niet om haat of misinformatie of meer van dat soort prietpraat. Ze balen er gewoon van dat ze niet meer beschermd worden en dat ze niet mee kunnen komen in een vrije omgeving waar een ieder vrij is om te spreken.
Nogmaals als je jezelf niet kan handhaven in zo’n omgeving dan ben je de titel journalist niet waardig en is de samenleving beter af als je verdwijnt in de obscure krochten van het internet waar niemand behalve je extreme sekte je bullshit kan lezen.
Maar meer is het ook niet: een geloof.

Verder is de moderator die jij zo prijst vertrokken naar BkueSky.

Wat zegt dat dan over die persoon?
pi_215722335
Op Bluesky zijn community notes niet nodig omdat het een echochamber is, dat is wel makkelijk.
pi_215722351
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals Alex Jones.

Oh nee, die is niet links :o
Zelfs Alex Jones kan zich handhaven, ik volg hem niet maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hem inhoudelijk van repliek bedienen en hem zelfs verrot schelden.
Ik denk dat Alex Jones zich daar maar weinig van aantrekt.
Wat dat betreft slaat de speech van Bane best wel goed op rechtse journalisten en politieke commentators.

Bekijk deze YouTube-video
pi_215722362
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:17 schreef QAnonn het volgende:
Op Bluesky zijn community notes niet nodig omdat het een echochamber is, dat is wel makkelijk.
Community notes zouden misschien wel handig zijn, maar tot nu gaat bagger gewoon down the drain. Het wordt niet omhoog gepusht zoals op X. Het zal ook best te implementeren zijn in ATproto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2024 12:23:41 ]
pi_215722371
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar meer is het ook niet: een geloof.

Verder is de moderator die jij zo prijst vertrokken naar BkueSky.

Wat zegt dat dan over die persoon?
Dat zegt helemaal niets, Capricia is zover ik weet geen journalist die zich bezig houd met politiek.
Bovendien lijkt zij mij een fatsoenlijk mens die zich niet bezig houd met ordinair gescheld om dan vervolgens te roepen dat mensen ordinair zitten te schelden en dan maar vertrekken naar BlueSky om daar verder ordinair te schelden.
pi_215722383
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Community notes zouden misschien wel handig zijn, maar tot nu gaat bagger gewoon down the drain. Het wordt niet omhoog gepusht zoals op X. Het zal ook best te implementeren zijn in ATproto.
Bagger zoals er zijn maar 2 geslachten? Dat is blijkbaar ban waardig op BlueSky. Het is een platform dat gerund word door gevaarlijke ideologen die een broertje dood hebben aan vvmu.
pi_215722432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bagger zoals er zijn maar 2 geslachten? Dat is blijkbaar ban waardig op BlueSky. Het is een platform dat gerund word door gevaarlijke ideologen die een broertje dood hebben aan vvmu.
En dus?
pi_215722465
De enige reden dat ik hier veel post en verbaasd ben over het overhypen is trouwens dankzij het feedback topic. (naast dat ik FOK best wel leuk vind en van discussies houdt, is er iets mis met veel posten op dit forum trouwens? @Lichtloper )

Waar mensen Danny bijna aanvielen en met :') smileys bestookten omdat hij riep dat ook TruthSocial en Threads dan geimplementeerd moesten worden.

En dat hij zelfs aangaf dat het een vrijwel linkse echochamber is.

FB / Bsky.app posts embedden, net als nu voor X?

Dit topic is echt een goudmijntje en het begint raar te worden, als ik als een van de meest gehate FOK users daadwerkelijk +1'tjes krijg van Yvonne en Danny.

De rest is vrij extremistisch bezig en de woede en frustraties zijn in dat topic te lezen, het domste is dat we hier de afgelopen dagen gewoon elke dag hetzelfde aan het doen zijn. "Ruziemaken en bekvechten" om helemaal niets. Om stomme platforms, de ene nog irrelevanter dan de andere.

Er is maar 1 kant die aan het doordraven is, en dat zijn diegene die het hardste schreeuwen dat "X" slecht is omdat ze hen zin niet hebben gekregen met de 6 november verkiezingen. Het is een politieke vlucht.

"X" is voor iedereen, de oplossing is niet het platform verlaten, dat doen de prominente democraten ook niet, of populaire HasanAbi.

Zoek maar eens op mijn account en "bluesky" en zie dat mijn eerste posts in dat topic waren.
pi_215722479
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dus?
Is elke journalist die dat prefereert boven vvmu de titel journalist niet waardig. Het zijn eerder propagandisten die zich niet kunnen handhaven in een vrije omgeving waar je van repliek bedient kan worden.
Ik vind het ook fascinerend hoe sommigen op links nu ronduit toe geven dat de andere kant niet een stelletje fascisten zijn maar mensen met een andere mening. Die mensen worden geaccepteerd en vaak met respect bejegend. Kijk maar eens naar Ana Kasparian. Hoe bizar zij zich gedroeg in 2015 tot de nadagen van de Biden presidentschap en vergelijk dat eens met nu. Ze is nog steeds erg links maar inhoudelijk commentaar en wat persoonlijke ervaringen hebben er voor gezorgd dat ze uit de ideologische mindset is gestapt.
Journalisten en politiek commentators die dat niet kunnen die zullen zich veel prettiger voelen op BlueSky, weg van het maatschappelijk debat en in tegenstelling tot de centrum rechts en extreem rechtse mensen compleet vrijwillig.
Ik blijf dat bizar vinden.
pi_215722499
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zelfs Alex Jones kan zich handhaven, ik volg hem niet maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hem inhoudelijk van repliek bedienen en hem zelfs verrot schelden.
Ik denk dat Alex Jones zich daar maar weinig van aantrekt.
Wat dat betreft slaat de speech van Bane best wel goed op rechtse journalisten en politieke commentators.

Bekijk deze YouTube-video
Dat is ook een manier om volledig aan het punt voorbij gaan :7
pi_215722519
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:38 schreef epicbeardman het volgende:
de oplossing is niet het platform verlaten,
Dat bepaal ik zelf wel.

Maar waarom deze opmerking? Wat is het probleem precies?

Zoals ik het zie was er Twitter en was er Musk die riep dat daar de woke hersenziektes werden verspreid of iets in die trant en toen kocht hij het en ontsloeg iedereen en begon zijn eigen blabla en stokpaardjes te promoten. Dat is zijn goed recht, maar men is toch niet verplicht dat te blijven vreten? En met Bluesky is er iets wat de Twittergebruikers die de koers van X onder Musk niet zien/zagen zitten wel prettig/handig/leuk vinden.

Het is gewoon kapitalisme: Voor 23,5 miljoen mensen is het product X van Musk gewoon niet goed genoeg. Dus gebruiken ze wat anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2024 12:51:39 ]
pi_215722532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat bepaal ik zelf wel.

Maar waarom deze opmerking? Wat is het probleem precies?

Je gaat met afzondering van realiteit niks bereiken. Je creert alleen een echochamber/feedbackloop en safespace.

Daarnaast zijn uit die 23miljoen gebruikers minstens 7 miljoen inactieve brazilianen die destijds BlueSky gebruikte omdat de Braziliaanse overheid "X" verbande wegens "mean tweets" van Elon.

Groot deel van BlueSky zit om hen persoonlijke sites te promoten en zo meer reach te krijgen.

PS. ik denk ook zo over Truth Social hoor.
Een Trump platform is ook niets voor mij, want daar zit ook alleen maar confirmation bias op en feedback loops.

Elkaar upvoten en dan denken dat dit de realiteit is op "1" geluid platform werkt gewoon niet. Daar kwam Reddit wel achter met Kamala's verkiezingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')