abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215711739

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?

* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.

* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.

* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.
Meer over het befaamde ATProtocol dat BlueSky gebruikt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.

Game on!

[ Bericht 4% gewijzigd door epicbeardman op 29-11-2024 11:10:36 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  donderdag 28 november 2024 @ 22:32:35 #2
445753 Wantie
pi_215711762
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende: [..] Ja als Joe Rogan het zegt, dan gaan de moderators natuurlijk niemand bannen die dat nu zegt. Want anders heeft hij nog gelijk ook, Joe Rogan heeft zo veel invloed dat dit filmpje vast een tik op de vingers is geweest voor het moderatie team vanuit de BlueSky CEO. Tenminste, dat zou ik doen als BlueSky CEO.
Gelukkig ben je dat niet.
  donderdag 28 november 2024 @ 22:33:59 #3
292180 epicbeardman
pi_215711781
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ga zelf kijken. Genoeg posts zijn meerdere dagen of een week of zo oud, en dus van voor deze tweet. Met die tekst.

Het klopt niet wat Rogan zegt.
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.
  donderdag 28 november 2024 @ 22:35:14 #4
445753 Wantie
pi_215711802
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:15 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ x ]
Waarom post je trouwens niet de tweet zelf? probeer je iets te verbergen soms? Dat Joe Rogan zegt dat je binnen paar seconden gebanned wordt op het nieuwe populaire platform?

Worden daarom die honderden extra moderators ingevlogen?

Iets extra content!

Je durft zelf niet aan te tonen dat dat klopt.

Dat zegt eigenlijk al genoeg.
  donderdag 28 november 2024 @ 22:37:21 #5
445753 Wantie
pi_215711842
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.
https://bsky.app/profile/travismcgee63.bsky.social

https://bsky.app/profile/don---h.bsky.social
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 22:38:00 #6
236264 crew  capricia
pi_215711853
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ja als Joe Rogan het zegt, dan gaan de moderators natuurlijk niemand bannen die dat nu zegt. Want anders heeft hij nog gelijk ook, Joe Rogan heeft zo veel invloed dat dit filmpje vast een tik op de vingers is geweest voor het moderatie team vanuit de BlueSky CEO.

Tenminste, dat zou ik doen als BlueSky CEO.
Ga zelf kijken. Genoeg posts met deze tekst zijn meerdere dagen of langer dan een week of zo oud, en dus van voor deze tweet.

Nogmaals: Het klopt niet wat Rogan zegt.

Maar mensen die er (expres) niet komen, zullen dit dus niet weten. En nemen het kennelijk voor zoete koek aan.
Jammer wel.

Doel bereikt?
Definitely not CIA
  donderdag 28 november 2024 @ 22:38:17 #7
292180 epicbeardman
pi_215711856
quote:
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?

Waarom wordt ik nu weer aangevallen vanwege een lolletje die Joe Rogan trapt? hij was hypothetisch aan het praten, wellicht met een vleugje sarcasme.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 22:41:00 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215711892
quote:
15s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?
Waarom? Opdat het Roganpubliek daarmee naar Bluesky komt? Ze mogen uiteraard gewoon een account aanmaken en daarmee gaan posten, maar Bluesky hoeft ze ook niet te gaan halen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 22:42:52 #9
236264 crew  capricia
pi_215711922
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik vind het wel raar dat je dingen post, en hier verdedigt, van figuren op X die kennelijk tegen BS zijn, maar dat je zelf niet even kijkt op BS of die posts wel kloppen.

Ik ken jou niet als zo goed gelovig. Wat is er gebeurt, dat je niet even zelf checkt en van de concurrentie zomaar iets aanneemt? :o
Definitely not CIA
  donderdag 28 november 2024 @ 22:44:20 #10
292180 epicbeardman
pi_215711938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het wel raar dat je dingen post, en hier verdedigt, van figuren op X die kennelijk tegen BS zijn, maar dat je zelf niet even kijkt op BS of die posts wel kloppen.

Ik ken jou niet als zo goed gelovig. Wat is er gebeurt, dat je niet even zelf checkt en van de concurrentie zomaar iets aanneemt? :o
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken? is het dan raar om een aanname te doen dat dit daadwerkelijk gebeurt?

Anders wordt het toch weer net zo'n cesspool als Twitter nu is?
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 22:47:03 #11
3928 Ulx
pi_215711993
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken?
Blijkbaar niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 22:48:16 #12
236264 crew  capricia
pi_215712026
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken? is het dan raar om een aanname te doen dat dit daadwerkelijk gebeurt?

Anders wordt het toch weer net zo'n cesspool als Twitter nu is?
Dus je post hier zaken van Rogan op X die duidelijk niet kloppen, en dat Musk vervolgens de concurrentie maar voor een pedo-netwerk uitmaakt, is heel normaal?
En zelf check je dit niet even?

Okay man. Goed verhaal.

Vraag me echt af wie er hier nou in een zelfgekozen bubbel zit. :D
Definitely not CIA
  donderdag 28 november 2024 @ 22:48:35 #13
445753 Wantie
pi_215712032
quote:
15s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Waarom wordt ik nu weer aangevallen vanwege een lolletje die Joe Rogan trapt? hij was hypothetisch aan het praten, wellicht met een vleugje sarcasme.
Jij riep dat je binnen een of 2 minuten een ban zou kunnen krijgen.

Nou, laat maar zien.
  donderdag 28 november 2024 @ 22:53:41 #14
292180 epicbeardman
pi_215712111
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus je post hier zaken van Rogan op X die duidelijk niet kloppen, en dat Musk vervolgens de concurrentie maar voor een pedo-netwerk uitmaakt, is heel normaal?
En zelf check je dit niet even?

Okay man. Goed verhaal.

Vraag me echt af wie er hier nou in een zelfgekozen bubbel zit. :D
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.

En toen zei ik, probeer je iets te verbergen, meer niet. Daarna plaatste ik de de volledige context, en wordt ik afgevallen voor iets wat Joe Rogan zegt. Okej.

Wederom wordt ik aangevallen omdat Joe Rogan iets claimt wat niet waar is, waarom moet het altijd zo persoonlijk en op de man?
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 22:55:10 #15
236264 crew  capricia
pi_215712131
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.

En toen zei ik, probeer je iets te verbergen, meer niet. Daarna plaatste ik de de volledige context, en wordt ik afgevallen voor iets wat Joe Rogan zegt. Okej.

Wederom wordt ik aangevallen omdat Joe Rogan iets claimt wat niet waar is, waarom moet het altijd zo persoonlijk en op de man?
Goed verhaal weer.
Je hebt niets gecheckt en het hier gewoon gedumpt.
Definitely not CIA
  donderdag 28 november 2024 @ 22:57:04 #16
445753 Wantie
pi_215712160
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?
  donderdag 28 november 2024 @ 22:58:36 #17
292180 epicbeardman
pi_215712181
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij riep dat je binnen een of 2 minuten een ban zou kunnen krijgen.

Nou, laat maar zien.
SPOILER
Ik zou heel ver komen met deze 2 foto's en wat feiten.

En het verhaal van Ashleys dagboek(bewezen in rechtszaak), waar ze zoals ze zelf zei "inappropriate showers" had met Joe, denk zelfs dat deze post nu hier verwijderd gaat worden.

Maar ik geef ze geen extra user data, wie weet komt dat in de verkeerde handen terecht.
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 22:59:18 #18
236264 crew  capricia
pi_215712189
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
En die community notes ook:
quote:
Elon Musk forgot to tell that in August 2023, X restored an account that shared child sexual abuse material
https://www.forbes.com/si(...)-sex-abuse-material/
Definitely not CIA
  donderdag 28 november 2024 @ 22:59:21 #19
292180 epicbeardman
pi_215712191
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.

Wat is het verschil?
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 23:00:26 #20
3928 Ulx
pi_215712204
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:59 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is het verschil?
Tussen Musk en een gebruiker van Fok?

Nou, eh, moet men je dat echt uitleggen?
  donderdag 28 november 2024 @ 23:00:55 #21
292180 epicbeardman
pi_215712209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tussen Musk en een gebruiker van Fok?

Nou, eh, moet men je dat echt uitleggen?
Oh dan is het in eens minder erg? Dus ik mag iedereen pedo noemen hier? WTFF is je gedachtegang hier.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 23:01:55 #22
3928 Ulx
pi_215712219
quote:
15s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oh dan is het in eens minder erg?
Als het zo erg is waarom verdedig je Musk dan?
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 23:03:21 #23
236264 crew  capricia
pi_215712238
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:59 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is het verschil?
Het zou wel netjes van je zijn als je die user ook even zou taggen. Maar dat is niet aan je besteed?
Definitely not CIA
  donderdag 28 november 2024 @ 23:03:26 #24
292180 epicbeardman
pi_215712239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het zo erg is waarom verdedig je Musk dan?
Wie zegt dat ik hem verdedig? ik heb in vorige topic nog geroepen dat ik niets heb met ongenuanceerd pedo geroep, ook van Elon.
Alleen ben ik maar een FOKKER, wat kan ik er nu aan doen?

Het enige wat ik riep is dat een screenshot plaatsen zonder waarop Elon reageerde beetje out of context is.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou wel netjes van je zijn als je die user ook even zou taggen. Maar dat is niet aan je besteedt?
Waarom? wat is daarvan de toegevoegde waarde? Als Kansenjongere dat vindt, mag hij dat vinden van mij. Keur het wel af daar niet van.
  donderdag 28 november 2024 @ 23:07:08 #25
292180 epicbeardman
pi_215712273
En natuurlijk vindt ik ook dat Elon gekke dingen post, waar ik het ook niet altijd mee eens ben. Maar het is wel zijn mening en die mag hij goed hebben. Net zoals jullie een mening hebben over mij en Elon en Trump e.d en zijn platform.
  donderdag 28 november 2024 @ 23:17:37 #26
174756 Rnie
& Bert
pi_215712380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom? Opdat het Roganpubliek daarmee naar Bluesky komt? Ze mogen uiteraard gewoon een account aanmaken en daarmee gaan posten, maar Bluesky hoeft ze ook niet te gaan halen.
Wel als de investeerdertjes wat significante echte groei willen zien op het platform. Het zijn nu alleen users die zich aanmelden maar ogenschijnlijk niets posten.

Overigens doe je ook extreem overdreven dat Musk viesmad is omtrent Bluesky. :') Hij is er heel druk mee en is razend zeg je, waar las je dat precies? In die enkele post?

Maargoed, het is de fangirl in je die gekke dingen ziet denk ik dan maar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rnie op 28-11-2024 23:25:11 ]
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
  donderdag 28 november 2024 @ 23:39:38 #27
292180 epicbeardman
pi_215712563
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:17 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wel als de investeerdertjes wat significante echte groei willen zien op het platform. Het zijn nu alleen users die zich aanmelden maar ogenschijnlijk niets posten.

Overigens doe je ook extreem overdreven dat Musk viesmad is omtrent Bluesky. :') Hij is er heel druk mee en is razend zeg je, waar las je dat precies? In die enkele post?

Maargoed, het is de fangirl in je die gekke dingen ziet denk ik dan maar.
Elon is gewoon de grootste troll die er is, hij weet goed het bloed onder de nagels van mensen te halen.

Maar weet je, als de rollen waren omgedraaid en Elon Musk was toch democraat gebleven en was een Kamala steunde/endorste, dan was het weer allemaal prima natuurlijk.

Het is een soort van jaloezie, net zoals links nu in eens roep dat ze een linkse Joe Rogan nodig hebben. Nou ik zou de liberalen eens wat vertellen, Joe Rogan was altijd democraat. Elon Musk was altijd democraat.

Ze hebben het zelf verpest, zoals gewoonlijk. Dankzij de extremisme onder de liberalen is Elon Musk geworden zoals hij nu is.

Elon heeft gewoon vrijspel en kan alles roepen wat hij wil dankzij SpaceX, het is duidelijk dat zijn hersenkronkels en gekke getroll geen invloed hebben op het succes van zijn bedrijven.

Zolang hij de eigenaar is van SpaceX en grootaandeelhouden/CEO van Tesla is en deze bedrijven maar blijven floreren, voelt hij zich ook daadwerkelijk untouchable.

En ook al zou er iets knappen onder zijn bewind, denk niet dat hij daar wakker van ligt en zo afstand neemt van b.v. Tesla. Hij heeft al meer bereikt in zijn leven dan velen zullen doen.

Hij is balls deep gegaan door Trump te supporten. Een enorme gok heeft hij daarmee genomen. Als Trump niet had gewonnen dan was er kans dat hele kaartenhuis in een viel en Kamala hem in de bak gooide.
  donderdag 28 november 2024 @ 23:45:16 #28
292180 epicbeardman
pi_215712598
twitter

Dit is ook gewoon trollen, maar wel heel effectief en leuk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 00:48:26 #29
3928 Ulx
pi_215712761
ZIjn er ook beelden uit Tblisi op X te zien? Het is een mooie test. Het is al laat, dus ik ga niet nog lang door, maar vergelijken wie de meeste beelden laat zien is wel een mooie om te kijken hoe het met het gebruik en populariteit staat van X en BSky.

quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc26utcpi22w

Demonstrators are building barricades from electric scooters in #Tblisi and burning trash cans to keep warm amid signs that we may be witnessing a #Maidan revolution in the Georgian capital.
● Security forces are using tear gas, pepper spray, and water cannons.
Wat jij, Baardmans?

Post jij de berichten en filmpjes uit Tblisi op X zijn gezet, doe ik het met die op BSky terecht zijn gekomen. Als het een soort Maidan wordt kan het nog weken duren, dus je hoeft niet over een kwartier de overwinning te claimen. Daar gaat het niet om.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 00:50:40 #30
3928 Ulx
pi_215712766
quote:
Powerful scenes in Tbilisi.

Riot police temporary lowered shields when the president came to appeal to them to serve the Georgian people and not russian interests

https://bsky.app/profile/sandrog.bsky.social/post/3lbzx2fil2226
Hier zijn microblogs tenslotte voor gemaakt.
  vrijdag 29 november 2024 @ 00:58:36 #31
292180 epicbeardman
pi_215712776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:48 schreef Ulx het volgende:
ZIjn er ook beelden uit Tblisi op X te zien? Het is een mooie test. Het is al laat, dus ik ga niet nog lang door, maar vergelijken wie de meeste beelden laat zien is wel een mooie om te kijken hoe het met het gebruik en populariteit staat van X en BSky.
[..]
Wat jij, Baardmans?

Post jij de berichten en filmpjes uit Tblisi op X zijn gezet, doe ik het met die op BSky terecht zijn gekomen. Als het een soort Maidan wordt kan het nog weken duren, dus je hoeft niet over een kwartier de overwinning te claimen. Daar gaat het niet om.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hier zijn microblogs tenslotte voor gemaakt.
Onjuist, ik mocht niets in trend van Amerikaanse verkiezingen posten hier, dus jouw posts lijken mij niet gewenst hier. Verkiezingsfraude hoort sowieso in BNW en niet in NWS.

Maar er staat inderdaad veel meer op "X" het nieuwsplatform dan bluesky ooit aan HDD space heeft.
https://x.com/search?q=Tblisi%20&src=typed_query&f=media

Maar als je zo wil "winnen" of je "gelijk" wil halen ben je bij voorbaat af. Wat denk je zelf, op een platform waar meer dan 600 miljoen mensen opzitten vs een platform dat maar paar miljoen actieve gebruikers heeft. Je hele post riekt naar copium helaas.

Wat wil je nu bewijzen eigenlijk?

BlueSky heeft minder posts per dag in de Nederlandse taal dan dit forum.. Dagelijks al voor vele weken. Tag me maar in het Georgie topic als je wil moddergooien.

Heeft BlueSky toevallig ook LiveStreams van de situatie? Je speelt jezelf uit..

twitter

"X" is het nieuws, vergeet alle media, hier zijn de onbewerkte beelden in livestream.
Dat zie je de activistische journalistieke mensen bij NOS/RTL/NPO/CNN/BBC niet doen.

Alle filmpjes van BlueSky zijn gedownload van "X" dat je het weet. Het verschijnt altijd eerst op Elon's nieuws platform. Daarna een copy paste op BlueSky. (Als het wel juiste geluid is trouwens)

Ga nu maar lekker slapen en dromen over een Blauwe Lucht!

[ Bericht 2% gewijzigd door epicbeardman op 29-11-2024 01:07:09 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 01:23:08 #32
3928 Ulx
pi_215712831
Ik heb nog geen streaming optie gezien in BSky, maar ik heb er ook niet naar gezocht. Op X zou ik het trouwens ook niet weten te vinden.
  vrijdag 29 november 2024 @ 07:30:41 #33
445753 Wantie
pi_215713146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik hem verdedig? ik heb in vorige topic nog geroepen dat ik niets heb met ongenuanceerd pedo geroep, ook van Elon.
Alleen ben ik maar een FOKKER, wat kan ik er nu aan doen?

Het enige wat ik riep is dat een screenshot plaatsen zonder waarop Elon reageerde beetje out of context is.
[..]
Waarom? wat is daarvan de toegevoegde waarde? Als Kansenjongere dat vindt, mag hij dat vinden van mij. Keur het wel af daar niet van.

Och, laatst poste je heel trots dat mensen Musk een pedo kunnen noemen op X.

Hoezo vind je dat nu opeens niet meer kunnen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 09:12:15 #34
3928 Ulx
pi_215713576
Toevoeging voor in de OP:

quote:
Bluesky is een App View voor de ATmosphere. Veruit de grootste, maar niet de enige. Andere App Views zijn:

• WhiteWind. een bloggingdienst https://whtwnd.com/about

• Frontpage, een Hacker News achtige site

• www.smokesignal https://docs.smokesignal.events/blog/why-atprotocol/
Zet je deze er even bij, Baardmans?
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 09:59:10 #35
3928 Ulx
pi_215713834
Grappig, net Smokesigals even bekeken en kunt daar gewoon met je Bsky handle inloggen. Dat is best handig. Ik gebruik FB vooral nog voor concertagenda's en zo, maar als het via de Atmosphere kan....Scheelt weer een reden om op FB te blijven.
Voorlopig is het qua layout nog niet je van het, to say the least, maar ik zie de potentie wel.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:04:38 #36
292180 epicbeardman
pi_215713865
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 07:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Och, laatst poste je heel trots dat mensen Musk een pedo kunnen noemen op X.

Hoezo vind je dat nu opeens niet meer kunnen.
Beter kom je gewoon eens met bewijs ipv dat onderbuik gevoel gepost van je. Weet dat je een persoonlijke vete tegen mij hebt omdat ik andere mening hebt dan jij. Maar je hoeft geen onjuistheden te gaan roepen.

En dan het posten al om half 8 in de ochtend, koekoek.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:06:51 #37
292180 epicbeardman
pi_215713878
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:12 schreef Ulx het volgende:
Toevoeging voor in de OP:
[..]
Zet je deze er even bij, Baardmans?
Is dat relevant ja? Ik zie je wel vaker het ATprotocol promoten, terwijl niemand dit eigenlijk interesseert. Dat is hetzelfde als wat destijds gedaan werd met Mastodon, het maakt het voor de normale gebruiker alleen maar ingewikkelder als je al die rare protocollen er bij gaat halen. Of overal een apart servertje voor hebt zoals Mastodon.

De hoop is al verloren in Mastodon en Threads, maar ik zie ook geen behoefte om TruthSocial er bij te zetten. Waarom wil je 100 platforms? overal paar users schiet niet op.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 10:19:01 #38
3928 Ulx
pi_215713969
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Is dat relevant ja? Ik zie je wel vaker het ATprotocol promoten, terwijl niemand dit eigenlijk interesseert. Dat is hetzelfde als wat destijds gedaan werd met Mastodon, het maakt het voor de normale gebruiker alleen maar ingewikkelder als je al die rare protocollen er bij gaat halen.
Dat lijkt me juist wel. Decentralisatie is het hele idee achter Bluesky en de ATmosphere. Bluesky is gewoon een view van dat protocol (niet helemaal, maar lees de docs als je technische info wil).
Je hoeft dus niet te wachten tot iemand besluit een feature te implementeren zoals bij gecentraliseerde systemen als FB of X, dat kun je gewoon zelf doen. En doe je dat goed zie je gewoon de berichten van al die andere diensten netjes opduiken in je feed als je als gebruiker aanzet dat je die wilt gebruiken. En da's een kwestie van de optie aanvinken. En omdat dat in je eigen data staat kun je dat op allerlei exchanges doen. Mocht Musk besluiten X over te zetten naar AT dan kun je je Tweets daar ook zien verschijnen. Maakt totaal niet uit.

Prima toch?
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:19:24 #39
505474 Lichtloper
pi_215713972
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Is dat relevant ja? Ik zie je wel vaker het ATprotocol promoten, terwijl niemand dit eigenlijk interesseert. Dat is hetzelfde als wat destijds gedaan werd met Mastodon, het maakt het voor de normale gebruiker alleen maar ingewikkelder als je al die rare protocollen er bij gaat halen. Of overal een apart servertje voor hebt zoals Mastodon.

De hoop is al verloren in Mastodon en Threads, maar ik zie ook geen behoefte om TruthSocial er bij te zetten. Waarom wil je 100 platforms? overal paar users schiet niet op.
Waarom is de hoop verloren voor Threads? Die bouwen gestaag verder

- April: 150 miljoen actieve gebruikers (MAU)
- Augustus: 200 miljoen actieve gebruikers
- November: 275 miljoen actieve gebruikers
https://techcrunch.com/20(...)onthly-active-users/

Nog wel kleiner dan X (335 miljoen actieve gebruikers), maar in dit tempo gaan ze er volgend jaar overheen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:25:21 #40
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_215714014
Ik ben in 2009 begonnen op Twitter en erg actief geweest. Zo rond 2013 begon iedereen die ik kende er de brui aan te geven en sindsdien heb ik eigenlijk alleen nog gelurkt.

Na de overname door Musk heb ik mijn account op slot gegooid, iedereen ontvolgd en alle volgers verwijderd. Heb toen mijn handle veiliggesteld op Mastodon, Bluesky en Threads, maar daar nog niks mee gedaan.

Als ik dan nog heel af en toe op X keek merkte ik dat het algoritme alleen maar extreemrechtse accounts zat te pushen.

Vorige week Bluesky maar weer eens bekeken en het heeft wel echt de vibe van Twitter van vroeger. Mijn account op X net dus maar volledig verwijderd. :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 10:26:41 #41
3928 Ulx
pi_215714025
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
de vibe van Twitter van vroeger
Yep. Absoluut.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:43:10 #42
64488 Bluesdude
pi_215714103
Dit voor mensen die een samenscholing van linkse mensen willen bestrijden:
https://bsky-users.theo.io/
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 10:46:30 #43
3928 Ulx
pi_215714117
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
Dit voor mensen die een samenscholing van linkse mensen willen bestrijden:
https://bsky-users.theo.io/
Waarom moet dat bestreden worden?
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:52:56 #44
292180 epicbeardman
pi_215714167
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:19 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Waarom is de hoop verloren voor Threads? Die bouwen gestaag verder

- April: 150 miljoen actieve gebruikers (MAU)
- Augustus: 200 miljoen actieve gebruikers
- November: 275 miljoen actieve gebruikers
https://techcrunch.com/20(...)onthly-active-users/

Nog wel kleiner dan X (335 miljoen actieve gebruikers), maar in dit tempo gaan ze er volgend jaar overheen.
Het is een platform die verbonden is toch aan facebook/instagram? als je een facebook account maakt dan heb je ook gelijk een Threads account? Ik ben niet zo van al die platforms. Aangezien niemand een Threads implementatie hier wilde in FEEDBACK maar wel BlueSky ging ik er vanuit dat Threads nog irrelevanter is dan BlueSky.

quote:
Do I need a Facebook account for Threads?

Download the App.
Log in with Instagram.
Import Instagram Profile.
Choose Profile Type.
Select People to Follow.
Join Threads.
Beetje sketched cijfers dan.

Daarnaast heb ik nog nooit iemand een Threads link of screenshot zien posten in 10 jaar fok.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:58:09 #45
292180 epicbeardman
pi_215714213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mocht Musk besluiten X over te zetten naar AT dan kun je je Tweets daar ook zien verschijnen. Maakt totaal niet uit.

Prima toch?
Waar is daar? Heb je een site voor mij?

En zou Musk niet eerder zijn eigen HTTDoge:\\ introduceren i.c.m. Starlink.
Zodat hij het internet kan overnemen als bijvoorbeeld er grote infrastructuur problemen zijn of stroomuitval van de wijkcentrales?

Maar @Ulx, ik zal een AI toevoeging van ATprotocol toevoegen, niet die rare sites die je linkt. Want daar is toch niemand in geïnteresseerd om zulke walls of tekst te lezen over protocollen en dingen die alleen maar afschrikken bij de normale mens.

[ Bericht 17% gewijzigd door epicbeardman op 29-11-2024 11:06:28 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 11:09:14 #46
3928 Ulx
pi_215714297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waar is daar? Heb je een site voor mij?

En zou Musk niet eerder zijn eigen HTTDoge:\\ introduceren i.c.m. Starlink.
Zodat hij het internet kan overnemen als bijvoorbeeld er grote infrastructuur problemen zijn of stroomuitval van de wijkcentrales?
na het woordje "overnemen" had je niets hoeven schrijven. Maar ja, het kan. Als hij de developers heeft zoiets te doen.

Alleen moet je je wel gaan afvragen waarom hij met zoiets aan zou willen komen? Een gesloten standaard die hetzelfde kan als AT:// is nutteloos. Waarom zou iemand dat gebruiken tenzij je moet van de overheid opdat die je kan controleren?
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:12:09 #47
292180 epicbeardman
pi_215714317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
na het woordje "overnemen" had je niets hoeven schrijven. Maar ja, het kan. Als hij de developers heeft zoiets te doen.

Alleen moet je je wel gaan afvragen waarom hij met zoiets aan zou willen komen? Een gesloten standaard die hetzelfde kan als AT:// is nutteloos. Waarom zou iemand dat gebruiken tenzij je moet van de overheid opdat die je kan controleren?
SPOILER
Zo goed? ik laat het wel in spoiler tekst anders wordt de OP veel te lang.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 11:15:18 #48
3928 Ulx
pi_215714338
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:58 schreef epicbeardman het volgende:
Maar @Ulx, ik zal een AI toevoeging van ATprotocol toevoegen, niet die rare sites die je linkt. Want daar is toch niemand in geïnteresseerd om zulke walls of tekst te lezen over protocollen en dingen die alleen maar afschrikken bij de normale mens.
Ok, een andere dan: Flipboard. Is die succesvol genoeg voor je? Vast wel toch? 100 Miljoen is denk ik wel acceptabel voor je.

https://about.flipboard.c(...)luesky-to-flipboard/

Je snapt niet wat de Atmosphere kan doen hè? Je zit nog veel te veel in het idee van X als de Everything-app. Dat klinkt leuk, maar er zijn enkele problemen:

• X kan gewoon alles bepalen. Wil Musk iets niet? Jammer voor je. Pech gehad,. Gaan we niet doen.

• De data is niet van jou, die is van X.

Die twee nadelen heb je dus niet met AT://
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:24:43 #49
292180 epicbeardman
pi_215714398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ok, een andere dan: Flipboard. Is die succesvol genoeg voor je? Vast wel toch? 100 Miljoen is denk ik wel acceptabel voor je.

https://about.flipboard.c(...)luesky-to-flipboard/

Je snapt niet wat de Atmosphere kan doen hè? Je zit nog veel te veel in het idee van X als de Everything-app. Dat klinkt leuk, maar er zijn enkele problemen:

• X kan gewoon alles bepalen. Wil Musk iets niet? Jammer voor je. Pech gehad,. Gaan we niet doen.

• De data is niet van jou, die is van X.

Die twee nadelen heb je dus niet met AT://
Zo diep zit ik inderdaad niet in die rabbit hole, je praat inderdaad over smokesignals, whitewinds en flipboards, hacker sites en weet ik het wat allemaal.
Denk je dat de gemiddelde social media gebruiker dit nog begrijpt?
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 11:26:23 #50
3928 Ulx
pi_215714410
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:24 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zo diep zit ik inderdaad niet in die rabbit hole, je praat inderdaad over smokesignals en flipboards, hacker sites en weet ik het wat allemaal.
Denk je dat de gemiddelde social media gebruiker dit nog begrijpt?
Ik denk het wel. Zo ingewikkeld is het niet. Ik kan niet voor jou praten, maar veel mensen lukt het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')