goede vraag.quote:Op dinsdag 26 november 2024 06:25 schreef exile79 het volgende:
En waarom mag GM wel mee gaan doen en mocht Andretti dat niet, weet iemand dat?
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
goede vraag.
Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden.
Andretti had al backing van GM. Ik denk dat hij ook een beetje naar voren is geschoven als het bekende gezicht (als WDC) in die wereld voor dat concern.quote:Op dinsdag 26 november 2024 08:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.
daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
goede vraag.
Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden.
Nee juist niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
Gewoon kinnesinne.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/
Stukje achtergrond informatie.
Ik snap het punt maar het is niet juist.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt)
Gezien de verbeterde technische betrouwbaarheid zou je het tegenovergestelde kunnen stellen. Maar goed je had meer auto’s, meer uitvallers, en minder puntenpositie. Nu heb je minder auto’s, minder uitvallers en meer puntenposities.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nee juist niet.
'vroeger' had je startvelden van 26 auto's en kreeg de top 6 punten.
Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt)
Dat hebben ze niet zo lang geleden al afgeschoten. Huidige puntentelling is prima.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
En geen Renault als leverancier meer. Dus een nieuwe leverancier is een welkome toevoeging.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gewoon kinnesinne.
Andretti had al een GM deal voor works motoren in 2028.
En dat is simpelweg hetzelfde als wat er nu ligt hoeveel slecht geschreven alinea's motorsport.com daar ook aan vuil maakt.
De grote veranderingen geen Michael Andretti en geen Maffei meer.
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishenquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het huidige puntensysteem is er sinds 2010, terwijl je in 2012 12 teams had. Dus hoeft niet te zeggen dat die punten op de schop gaan. Maar het kan wel.
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen
Idd 😄quote:
Zou kunnen dat die betrouwbaarheid in die PU zit die inmiddels 10 jaar wordt gebruikt en daarmee nagenoeg is uitontwikkeld. Wellicht wordt het vanaf 2026 weer een ploffestijnquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik.
Omdat?quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Gasly in Vegas:quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen
I know. I know. Maar wilde m gewoon even makenquote:
Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn.quote:"24 races is a lot and I know I can't do that forever. I mean, I love racing, competing at the highest... uhm... with so many incredible drivers"
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
Was überhaupt geen nieuw inzicht nee.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.
Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1.
Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.
Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1.
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's.
Wil je meer strijd zul je waarschijnlijk in een spec-klasse moeten gaan rijden.
Geinig. Wist ik niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.
Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik, het simracen is gewoon echt mokergaaf. En het is toch heel vergelijkbaar hoe racing daadwerkelijk werkt.quote:Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Ja, daar houdt de vergelijking dan ook wel echt op hė.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geinig. Wist ik niet.
[..]
Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik
ik herinner me dat toen Rinus Veekay aan zijn Amerikaanse avonturen in the Road to Indy begon (toen de drie opstapklassen usf2000, mazda Pro en Indy lite) de Amerikanen helemaal verrast waren dat een buitenlandse rijder zo makkelijk hun stratencircuits onder de knie kreeg. hij bleek in een simopstelling te hebben getraind om de flow van de baan te leren kennenquote:Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
12 jaar. De DW12 werd in 2012 geïntroduceerd. Maar verder klopt het wel. Hopelijk komt er in 2027 een nieuw chassis.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.
Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Giovanni Lavaggi, iemand?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?
F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren.
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?
F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren.
Zou het wel een stuk leuker maken toch?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept.
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Zou het wel een stuk leuker maken toch?
En Andretti/GM is al die tijd gewoon doorgegaan met de voorbereiding van toetreding tot de F1.quote:Op dinsdag 26 november 2024 08:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.
daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 27 november 2024 16:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Zou het wel een stuk leuker maken toch?
In theorie zou het natuurlijk mooi zijn, dat zouden de meesten wel willen. Maar hoe haalbaar is het in de praktijk, en hoe meetbaar is het überhaupt?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.
Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll.
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.
Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll.
Ven het aantal klunzen tellen: 1:Stroll, en voor de rest? Sinds Latifi/Sargeant/Maxepin weg zijn zijn er niet zo heel veel brokkenpiloten meer. Of je moet Yuki tellen maar die is serieus verbeterd sinds het begin.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik zat vanochtend het lange interview van F1TV met Max na Vegas nog eens te kijken en dit stukje viel me op:
(de zin die begint rond 6:50 dus)
[..]
Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn.
Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden die zo'n zitje eigenlijk niet verdienen. Ik denk ook dat-ie daarom simracen zo leuk vindt, want daar is de competitie veel meer op merit dan in de echte racerij.
Uiteindelijk is dat misschien ook wel waarom-ie er niet al te lang in wil blijven hangen, want uiteindelijk is F1 naast de snelle auto's toch ook een hoop opsmuk.
Niet horen, ze vinden zelf dat ze er wel horen en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.
Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen.
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
.
Stroll was F3 kampioenquote:Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.
Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen.
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it'quote:Op woensdag 27 november 2024 17:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Oew, waar ook ja.quote:
Nou ja, dat dus. Dat is ook waarom ik denk dat Max een beetje teleurgesteld is in het niveau van F1 en liever aan het simracen is. Want daar ervaart-ie wel echte competitie.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.
was dat niet het jaar dat een aantal coureurs bewust de Formule 3 over sloeg om niet met hem in dezelfde Klasse te hoeven rijden. ging toen het gerucht dat je als je teamgenoot werd van stroll je een soort niet aanvalscontract moest ondertekenenquote:
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.
Behalve Hamilton dan. Die heeft zijn hele leven beschimmeld brood en bonen gegeten in the hood zodat zijn pa een kart kon kopen!quote:Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet horen, ze vinden zelf dat ze er wel horen en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook.
Autosport is duur, dus alle coureurs zijn in meer of mindere mate paydrivers, zonder sponsors kan je al amper karten.
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij.
En anders is wellicht dat de 100 miljoen die hij dit jaar belastingvrij binnen harkt een kleine pleister op de wond.![]()
(als hij al zou denken dat de F1 een kneuzenkermis is, het is maar een veronderstelling)
Door heel veel geld in Prema stoppen.quote:
Zn teamgenoot moest in race 1 van het seizoen in ronde 2 voor hem aan de kant, veel envelopjes uitgedeeld dat seizoen en een eigen prive F1 Williams simulator met unieke F3 software. Totally legit, die titel.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
was dat niet het jaar dat een aantal coureurs bewust de Formule 3 over sloeg om niet met hem in dezelfde Klasse te hoeven rijden. ging toen het gerucht dat je als je teamgenoot werd van stroll je een soort niet aanvalscontract moest ondertekenen
Het racegedeelte van F1 vindt hij echt nog wel leuk hoor, het is meer het gebeuren er omheen dat hem wat tegenstaat.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden.
En extra testsessies en zo.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Door heel veel geld in Prema stoppen.
Halen is wat anders dan kampioen worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach ja, Lord heeft ook de Formule 2 gehaald
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij was Las Vegas ook vast gelegd voor 10 jaar.quote:
Las vegas zit nu op 2 van de 3 jaarquote:Op donderdag 28 november 2024 @ 01:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij was Las Vegas ook vast gelegd voor 10 jaar.
Hij wil vooral lol hebben, denk eigenlijk dat het niet heel erg afhankelijk is van hoe de andere coureurs het doen of wie het zijn. Hij wil gewoon racen, maximale eruit halen, een goede auto en een team die goed naar hem luistert hebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden.
Bron?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij.
En anders is wellicht dat de 100 miljoen die hij dit jaar belastingvrij binnen harkt een kleine pleister op de wond.![]()
quote:(als hij al zou denken dat de F1 een kneuzenkermis is, het is maar een veronderstelling)
Dit.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij wil vooral lol hebben, denk eigenlijk dat het niet heel erg afhankelijk is van hoe de andere coureurs het doen of wie het zijn. Hij wil gewoon racen, maximale eruit halen, een goede auto en een team die goed naar hem luistert hebben.
Alles daar omheen kan hem gestolen worden. Men doet altijd alsof Max daar uniek in is, maar eigenlijk denken de meeste coureurs er zo over. Zelfde geldt voor het feit dat de FIA, wedstrijdleiding en de stewards de lol uit het racen aan het halen zijn. Ook hierin is Max niet alleen, kijk maar naar GPDA en wat zij allemaal proberen te doen. Verschil is vooral dat Max gewoon zegt wat hij denkt en voelt en niet politiek correct probeert te zijn om maar niemand op zijn of haar tenen te gaan staan.
Mooi man. Heerlijk om zo te kunnen leven.quote:Denk niet dat Max al uitkijkt om te gaan stoppen, maar gewoon uitkijkt naar lol hebben en dat zou ook prima in de F1 kunnen als er een paar dingen veranderen en/of meevallen. Dat weet hij gewoon nog niet.
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
Ah. Ik zar ook verkeerd, Knut heeft gelijk. Het is Miami die 10 jaar afgesloten had.
Austin t/m 2026
Las Vegas t/m 2025
Miami t/m 2031
Alleen WEC lijkt me een beetje karig, maar in combinatie met wat (endurance) IMSA en GT3 races lijkt me dan ideaal voor hem.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:46 schreef Red_85 het volgende:
...
Als het maar tof is. En wat dat betreft is WEC ideaal. Paar weken in het jaar een echte race, niet zo intensief als F1 maar toch hard gaan, met afstellingen, race strategieën en hoogwaardige techniek bezig kunnen zijn.
LV blijft wel denk ik, nu al 2x een prima race, goed in te halen, ziet er goed uit op TV, niks mis mee. Beter dan Miami bijvoorbeeld, maar daar zitten wij helaas wel aan vast.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik.
Is goed te combineren met een of mogelijk meerdere kinderen met Kelly.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen WEC lijkt me een beetje karig, maar in combinatie met wat (endurance) IMSA en GT3 races lijkt me dan ideaal voor hem.
Ik hoop vooral dat onze huiskat niet alles leest anders is hij straks MIA(auw)quote:Op donderdag 28 november 2024 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik.
Edit: Las Vegas heeft een plan om de race tot en met 2032 te houden goedgekeurd. Dus een contractverlenging lijkt een formaliteit (zeker aangezien de F1 zelf de promotor is van deze race).
https://www.autosport.com(...)until-2032/10429305/
Miami vind ik ook wel aardig spannend eigenlijk. 3 mooie straights waarbij je op het eind goed kan verdedigen.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
LV blijft wel denk ik, nu al 2x een prima race, goed in te halen, ziet er goed uit op TV, niks mis mee. Beter dan Miami bijvoorbeeld, maar daar zitten wij helaas wel aan vast.
Die 100mln per jaar.quote:
Moet je daar een bron voor hebben, zijn salaris inclusief bonussen ligt al op 60 miljoen euro, daar komt dan nog het sponsorgeld bij.quote:
Nou ja, je zegt het zo cynisch en vol afgunst dat ik denk dat je het wel weet...quote:Op donderdag 28 november 2024 13:24 schreef Managarm het volgende:
[..]
Moet je daar een bron voor hebben, zijn salaris inclusief bonussen ligt al op 60 miljoen euro, daar komt dan nog het sponsorgeld bij.
Zooitje binnen de fia.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:51 schreef Starflyer het volgende:
Las het maandag al in mijn mail, maar de FIA heeft, naast Wittich, ook de nieuwe F2 race director Janette Tan en steward Tim Mayer ontslagen.
https://www.autosport.com(...)-dismissed/10677150/
Dat was ik niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt het zo cynisch en vol afgunst dat ik denk dat je het wel weet...
Kan je gelijk lezen wat voor management daar nu zit, iemand door je assistent via een tekstbericht laten ontslaan, dat zegt toch eigenlijk genoeg?quote:Op donderdag 28 november 2024 15:28 schreef Starflyer het volgende:
Hier wat meer achtergrond waarom Mayer ontslagen is. Blijkbaar viel MBS over een passage in de Right of Review van COTA.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c4gzn7gvjzzo
quote:Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it'
![]()
Nope, zie het nu.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2024 15:28 schreef Starflyer het volgende:
Hier wat meer achtergrond waarom Mayer ontslagen is. Blijkbaar viel MBS over een passage in de Right of Review van COTA.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c4gzn7gvjzzo
Terecht gezeur bij de stewards om mbs, terecht gezeur bij de coureurs om mbs.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Kan je gelijk lezen wat voor management daar nu zit, iemand door je assistent via een tekstbericht laten ontslaan, dat zegt toch eigenlijk genoeg?
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun Belgische belastingontduiker wil aanvallen.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, zie het nu.
We wachten nog steeds op antwoord van nieuwsgierig dus.
Nu klopt ie feitelijk.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun half Belgische met NLs paspoort wil aanvallen.![]()
Maar ik hoorde het van Allard Kalf en die zal vast een heel eind in de goede richting zitten.
Oh en niks te nadele van de wereldtitel, hij is veruit de beste en helemaal wanneer het er echt op aankomt.
Maar laat 'm niet te veel gaan klagen over alle show en circus om de F1 van nu.
Vroeger was alles anders. Toen was de kans on levend in je auto te verbranden een miljoen maal hoger en desondanks moesten de coureurs het meer van het neuken dan van het geld hebben.
Nu gaan ze met 53g de muur in of gaan dwars door de vangrail en stappen nog steeds zonder schade in hun prive-jet naar moeder de vrouw.
Zo is het altijd wat.
quote:Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it'
![]()
Zijn maar twee coureurs met een privé jet.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun Belgische belastingontduiker wil aanvallen.![]()
Maar ik hoorde het van Allard Kalf en die zal vast een heel eind in de goede richting zitten.
Oh en niks te nadele van de wereldtitel, hij is veruit de beste en helemaal wanneer het er echt op aankomt.
Maar laat 'm niet te veel gaan klagen over alle show en circus om de F1 van nu.
Vroeger was alles anders. Toen was de kans on levend in je auto te verbranden een miljoen maal hoger en desondanks moesten de coureurs het meer van het neuken dan van het geld hebben.
Nu gaan ze met 53g de muur in of gaan dwars door de vangrail en stappen nog steeds zonder schade in hun prive-jet naar moeder de vrouw.
Zo is het altijd wat.
Heerlijk!quote:
Verstappen en Alonso? (Hamilton heeft de zijne al een tijdje terug verkocht)quote:Op donderdag 28 november 2024 20:20 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Zijn maar twee coureurs met een privé jet.
Ff mierenneuken
Herbert zal wel een jaknikker zijn. Dat is iedereen die meer om macht geeft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi dat iedereen er bij de FIA eruit wordt gegooid, maar Herbert die het echt fout doet mag blijven zitten. Dat zal wel echt zo'n persoon zijn die bij de baas in de kont kruipt, iedereen eraan naait en ja blijft knikken om er zelf beter van te worden.
In een normaal gezin gaat dat gezeur over 1.500 euro auto's....quote:Op vrijdag 29 november 2024 03:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Verstappen en Alonso? (Hamilton heeft de zijne al een tijdje terug verkocht)
Maar Lance Stroll heeft ook een eigen jet, z'n vader was het zat dat hij en z'n zus constant ruzie aan het maken waren over wie de familliejet mocht lenen en dus heeft hij ze beiden maar een vliegtuig kado gedaan ;')
Lance leeft al z'n hele leven buiten de realiteit.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In een normaal gezin gaat dat gezeur over 1.500 euro auto's....
Den dat ik mijzelf maar ga aanmelden. Slechter dan nu kan niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend jaar is er een verkiezing voor de FIA president. Ben benieuwd wie de tegenkandidaten van MBS worden
Ben ik jouw assistent!quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Den dat ik mijzelf maar ga aanmelden. Slechter dan nu kan niet.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Moet je wel zorgen genoeg nationale auto(sport) bonden achter je te krijgen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sowquote:Op zondag 1 december 2024 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
EXCLUSIEF: DOORNBOS OVER ZIJN AFSCHEID ALS F1-ANALIST BIJ ZIGGO SPORT
Tijdens de nabeschouwing op de Grand Prix van Qatar maakte Robert Doornbos bekend te stoppen als F1-analist bij Ziggo Sport. Motorsport.com sprak exclusief met hem.
https://nl.motorsport.com(...)iggo-sport/10678290/
Weten we de tijden al?quote:Op maandag 2 december 2024 09:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
WEER CAKE!
Laatste race wel
Jaquote:
Ik vind iemand die de dubbel gele vlaggen niet aanhoud toch wel terecht een straf verdienen. Jij niet?quote:Op maandag 2 december 2024 09:02 schreef DjVero het volgende:
Wat laat Max zich weer kennen. Klagen over het genaai van Russel, maar zelf Norris ook een oor aannaaien
*tikt op topicpointer*quote:Op maandag 2 december 2024 09:02 schreef DjVero het volgende:
Wat laat Max zich weer kennen. Klagen over het genaai van Russel, maar zelf Norris ook een oor aannaaien
Zeker, maar dat is mijn punt dan ook niet.quote:Op maandag 2 december 2024 10:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik vind iemand die de dubbel gele vlaggen niet aanhoud toch wel terecht een straf verdienen. Jij niet?
Ach jongen toch, wat een domme post.quote:Op maandag 2 december 2024 09:02 schreef DjVero het volgende:
Hij vraagt dus terecht aan het team of Norris zich aan de regels heeft gehouden. En vraagt later dus ook terecht aan het team of er al duidelijkheid is.quote:Op maandag 2 december 2024 10:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is mijn punt dan ook niet.
Hmhm.quote:Op maandag 2 december 2024 10:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij vraagt dus terecht aan het team of Norris zich aan de regels heeft gehouden. En vraagt later dus ook terecht aan het team of er al duidelijkheid is.
Ik zie niet dat jij dom genoemd wordt. Ik zie dat de inhoud van je post wordt beoordeeld.quote:Op maandag 2 december 2024 10:58 schreef DjVero het volgende:
Klagen over Max = automatisch uitgemaakt worden voor dom![]()
Wat dan? Je ziet ineens je concurrent een stuk dichterbij in je spiegels, dan ga je informeren, want VER liftte wel. Maar jij noemt dat klikken? Bijzonder.quote:Op maandag 2 december 2024 10:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het is wel een beetje klikken.quote:Op maandag 2 december 2024 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat dan? Je ziet ineens je concurrent een stuk dichterbij in je spiegels, dan ga je informeren, want VER liftte wel. Maar jij noemt dat klikken? Bijzonder.
Bekend en behandeld.quote:Op maandag 2 december 2024 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik onderbreek jullie domme conversatie met brekend nieuws: Ocon rijdt niet in Abu Dhabi en wordt vervangen door Doohan.
Selectief quoten? Die tweede alinea lijkt me relevanter.quote:Op maandag 2 december 2024 10:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hmmm....en hoe weet jij zo zeker dat Russel niet aan het "informeren" was?quote:Op maandag 2 december 2024 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat dan? Je ziet ineens je concurrent een stuk dichterbij in je spiegels, dan ga je informeren, want VER liftte wel. Maar jij noemt dat klikken? Bijzonder.
Dan wordt het een welles-nietes-verhaal. Mijn punt daarover had ik al gemaakt.quote:Op maandag 2 december 2024 11:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Selectief quoten? Die tweede alinea lijkt me relevanter.
Dan zou ik het interview met Verstappen nog eens terugluisteren over het gedrag van Russell bij de stewards dus niet over het gedrag in de auto.quote:Op maandag 2 december 2024 11:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hmmm....en hoe weet jij zo zeker dat Russel niet aan het "informeren" was?
[..]
Dan wordt het een welles-nietes-verhaal. Mijn punt daarover had ik al gemaakt.
Het is breektest in het Nederlandsquote:Op maandag 2 december 2024 11:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan zou ik het interview met Verstappen nog eens terugluisteren over het gedrag van Russell bij de stewards dus niet over het gedrag in de auto.
Daarnaast, Norris zegt ook terecht dat Hamilton was speeding in the pitlane en dat hij gebraketested ( ja dit is geen Nederlands) werd, hoort er allemaal bij, zeker als de verschillen zo klein zijn.
Akkoord.quote:Op maandag 2 december 2024 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is breektest in het Nederlands
Heeft Bernie geld nodig?quote:Op maandag 2 december 2024 12:23 schreef Adrie072 het volgende:
Als je nog een leuk kerstcadeautje zoekt.....
https://www.thesun.co.uk/(...)-michael-schumacher/
Die alinea haalt jouw punt onderuitquote:Op maandag 2 december 2024 11:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hmmm....en hoe weet jij zo zeker dat Russel niet aan het "informeren" was?
[..]
Dan wordt het een welles-nietes-verhaal. Mijn punt daarover had ik al gemaakt.
Yeah, right.quote:[...] I have been elected to fix the FIA, and I am fixing it.
Bron: JSBMquote:We hear that Wittich may have been axed because he upset a club president involved in running an F1 race. The word is that the individual was upset when told that his race not up to scratch and decided to campaign for Wittich’s removal. One can imagine that the promise of a vote in next year’s FIA election might have been sufficient motivation for the President to axe a member of staff. The removal of Singapore’s Janette Tan, a rising star in the race director world, also seems to be related to club politics.
En dat noemen we een vorm van corruptie.quote:Op maandag 2 december 2024 14:40 schreef Starflyer het volgende:
En dan laat hij zich ook nog voor het karretje spannen in ruil voor stemmen.
Wittichs vertrek zou geen verband houden met de F1, maar met een opmerking richting een clublid die vervolgens gelobbyd heeft bij MBS om hem te verwijderen. Ook het vertrek van Tan zou te maken hebben met politiek gekonkel op clubniveau.
[..]
Bron: JSBM
Niet buiten z'n eigen realiteit, wel buiten de onze, maar als het geld er is waarom er geen gebruik van maken, ook rijke mensen hebben maar 1 leven.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lance leeft al z'n hele leven buiten de realiteit.
En iedereen heeft het wel over z'n rijke pappa maar z'n moeder heeft nog meer geld
Die baseren het vast op de geruchten die we al kennen.quote:Op maandag 2 december 2024 22:25 schreef Netsplitter het volgende:
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)abu-dhabi-uit-elkaar?
Max Verstappen krijgt een nieuwe teamgenoot vanaf 2025. Dat heeft ESPN vernomen uit meerdere bronnen rondom Sergio Pérez. Het Amerikaanse medium, dat normaliter zéér accuraat is als het gaat om nieuws rondom de 34-jarige coureur uit Guadalajara, weet te melden dat de samenwerking tussen Pérez en Red Bull na de GP van Abu Dhabi ten einde komt.
Nu is GP33 niet een van de meest betrouwbare zo ver ik weet.
Maar waar rook is, ...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 december 2024 22:25 schreef Netsplitter het volgende:
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)abu-dhabi-uit-elkaar?
Max Verstappen krijgt een nieuwe teamgenoot vanaf 2025. Dat heeft ESPN vernomen uit meerdere bronnen rondom Sergio Pérez. Het Amerikaanse medium, dat normaliter zéér accuraat is als het gaat om nieuws rondom de 34-jarige coureur uit Guadalajara, weet te melden dat de samenwerking tussen Pérez en Red Bull na de GP van Abu Dhabi ten einde komt.
Nu is GP33 niet een van de meest betrouwbare zo ver ik weet.
Maar waar rook is, ...
"He's old enough... and wise enough... to make his [Checko Pérez] own decisions." ~ C. Hornerquote:Op maandag 2 december 2024 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf 4.50 minuten
Maar ze laten de beslissing aan Checo zelf, slim want dan hoef je ook geen ontslagvergoeding te betalen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 00:49 schreef Sally het volgende:
[..]
"He's old enough... and wise enough... to make his [Checko Pérez] own decisions." ~ C. Horner![]()
Dan hebben ze Doohan's contract waargemaakt en kunnen ze hem vanwege niet winnen uit de auto gooien en voor de coureur gaan die ze echt willen.quote:Op maandag 2 december 2024 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik onderbreek jullie domme conversatie met brekend nieuws: Ocon rijdt niet in Abu Dhabi en wordt vervangen door Doohan.
Wat niet meer Colapinto lijk te gaan zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dan hebben ze Doohan's contract waargemaakt en kunnen ze hem vanwege niet winnen uit de auto gooien en voor de coureur gaan die ze echt willen.
En hij wil daar niet op aangesproken kunnen worden.quote:Op maandag 2 december 2024 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat noemen we een vorm van corruptie.
Zoals normaal in het soort landen van zijn herkomst.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En hij wil daar niet op aangesproken kunnen worden.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cy89xevxp1jo
Riiiiiight.quote:Op maandag 2 december 2024 19:43 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dit lijkt me wel een reele afspiegeling van het seizoen.
Vanaf dit interview is het mij helemaal duidelijk. Geen Checo in de auto volgend jaar naast Max.quote:Op dinsdag 3 december 2024 00:49 schreef Sally het volgende:
[..]
"He's old enough... and wise enough... to make his [Checko Pérez] own decisions." ~ C. Horner![]()
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Zoietsquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanaf dit interview is het mij helemaal duidelijk. Geen Checo in de auto volgend jaar naast Max.
Ze hebben het nog geprobeerd te rekken de laatste races, maar nee. Het gaat gewoon niet meer. Het besluit is al gemaakt, hoe het wordt aangekondigd is aan Checo. Doet hij het zelf niet, dan komt RBR naar buiten.
Verdere invulling komt in de winter.
Laat die Andrew Benson maar uitkijken dat hij niet aan stukken wordt gezaagd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals normaal in het soort landen van zijn herkomst.
Bah.
Tijd voor Max om dan te stoppen en een andere motorsport te proberenquote:Op woensdag 4 december 2024 06:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De Dutch Grand Prix stopt: Formule 1 verdwijnt na 2026 uit Zandvoort - https://nos.nl/l/2546997
Geen Zandvoort meer na 2026
Jammer, maar begrijpelijk als het financieel niet meer uit kan.quote:Op woensdag 4 december 2024 06:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De Dutch Grand Prix stopt: Formule 1 verdwijnt na 2026 uit Zandvoort - https://nos.nl/l/2546997
Yup optimaal geprofiteerd van het Verstappen effectquote:Op woensdag 4 december 2024 07:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Verstandig, zo snel Max stopt zakt het F1-kaartenhuis in NL volledig in elkaar.
Gepiekt en gepakt.
Wel jammerquote:Op woensdag 4 december 2024 06:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja. Dat is óók jammerquote:Op woensdag 4 december 2024 07:14 schreef franklop het volgende:
O en in 2026 dus nog een sprintrace daar ook
Het was dit jaar al niet uitverkocht.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
"We willen stoppen op ons hoogtepunt". Ja doei, en nu de waarheid.
Alleen jammer voor natte poezel hierquote:
De organisatie had ook hoge kosten van niet doorgaan van de 2020 editie.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Het was dit jaar al niet uitverkocht.
Zeker welquote:Op woensdag 4 december 2024 07:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Het was dit jaar al niet uitverkocht.
Zandvoort 2023: Hold my Red Bullquote:
Bang dat Max stopt.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Met regen wordt er zelfs in Monaco ingehaald.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zandvoort 2023: Hold my Red Bull
Max stapt dan uit de F1, dus is het niet meer rendabel om een race te houden hier.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
'We willen stoppen terwijl het nog net aan winst maakt', maar dat is hetzelfde als stoppen op het hoogtepunt.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Gaat niet werken vrees ikquote:Op woensdag 4 december 2024 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hebt nog 2 edities om af te kicken.
Assen is kansloos joh, en ook veel te smal.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:27 schreef Droopie het volgende:
En nu zou Assen moeten doorpakken.
Vind het jammer voor de fans, maar het circuit vond ik zelf nogal matig (zo zijn er nog wel een paar matige circuits), maar het zal ook wel wat met geld te maken hebben.
Het is ieder jaar een flink financieel risico.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Best triest dat een van oorsprong Nederlands bedrijf als Heineken niet de zorgen en financien op zich neemt. Zo duur is het niet als je het vanuit die kant bekijkt.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is ieder jaar een flink financieel risico.
Dit is geen land gerund door oliesjeiks die met miljarden strooien voor een beetje sports washing.
Dit ja. En dan raken de fans wel een beetje de binding kwijt he.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
F1 gaat gewoon nog meer zielloze locaties zoals Qatar aandoen, die oliesjeiks moeten wel gepleased worden natuurlijk. Of nog een paar stratencircuits erbij.
Daar tegenover staat wel een enorme bak aan geld voor andere GP's.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Best triest dat een van oorsprong Nederlands bedrijf als Heineken niet de zorgen en financien op zich neemt. Zo duur is het niet als je het vanuit die kant bekijkt.
Zeker omdat Max het er ook over heeft dat-ie niet weet hoe lang-ie nog in de F1 blijft. Zonder Verstappen verkoop je Zandvoort ook niet zomaar uit.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is ieder jaar een flink financieel risico.
Dit is geen land gerund door oliesjeiks die met miljarden strooien voor een beetje sports washing.
Dat snap ik ook hoor, maar volgens mij zijn ze hoofdsponsors voor 6 GP's, nou maak er daar 4 van en besteed het geld aan een Nederlandse GP.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar tegenover staat wel een enorme bak aan geld voor andere GP's.
Had deze GP graag een vaste plek zien houden tot 2030 ofso. Niet tenkoste van Spa, dat dan weer niet.
Sneller dan Monzaquote:Op woensdag 4 december 2024 10:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat snap ik ook hoor, maar volgens mij zijn ze hoofdsponsors voor 6 GP's, nou maak er daar 4 van en besteed het geld aan een Nederlandse GP.
Nu denk ik wel dat ook meespeelt dat in Zandvoort de rek er nooit in heeft gezeten, vanaf dag 1 was het proppen en duwen, dus dat het niet een heel erg lang traject zou worden was te voorzien.
Daarom heb ik het volgende voorstel.
Vanaf 2030, de ASML Dutch Grand Prix at Neeltje Jans.
Rammen we die sprintrace er in 10 minuten doorheen en de normale 300 kilometer raceafstand in 50 minuten.
Juist meer plek voor echte racefans en niet de discolovers.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat Max het er ook over heeft dat-ie niet weet hoe lang-ie nog in de F1 blijft. Zonder Verstappen verkoop je Zandvoort ook niet zomaar uit.
En de eerste marshalls met een duikbrevet, want we gaan niet heel dat circuit volzetten met vangrails.quote:
De organisatie zit natuurlijk niet te wachten op "meer plek voor echte fans", die willen dat het gegarandeerd uitverkocht is.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist meer plek voor echte racefans en niet de discolovers.
Exact.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De organisatie zit natuurlijk niet te wachten op "meer plek voor echte fans", die willen dat het gegarandeerd uitverkocht is.
Succes met de vergunning.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat snap ik ook hoor, maar volgens mij zijn ze hoofdsponsors voor 6 GP's, nou maak er daar 4 van en besteed het geld aan een Nederlandse GP.
Nu denk ik wel dat ook meespeelt dat in Zandvoort de rek er nooit in heeft gezeten, vanaf dag 1 was het proppen en duwen, dus dat het niet een heel erg lang traject zou worden was te voorzien.
Rammen we die sprintrace er in 10 minuten doorheen en de normale 300 kilometer raceafstand in 50 minuten.
quote:Op woensdag 4 december 2024 10:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Best triest dat een van oorsprong Nederlands bedrijf als Heineken niet de zorgen en financien op zich neemt. Zo duur is het niet als je het vanuit die kant bekijkt.
quote:Op woensdag 4 december 2024 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar tegenover staat wel een enorme bak aan geld voor andere GP's.
Ik kan het sentiment begrijpen als inwoner van Nederland, maar dit is niet de manier waarop er naar gekeken wordt in bestuurskamers. Heineken zit er aan het eind van de dag gewoon in voor de pegels en niet voor het sentiment (ongeacht PR campagnes).quote:Op woensdag 4 december 2024 10:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
1 inhaalactie inderdaad in 2023: Gasly.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Met regen wordt er zelfs in Monaco ingehaald.
Juistquote:Op woensdag 4 december 2024 10:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik kan het sentiment begrijpen als inwoner van Nederland, maar dit is niet de manier waarop er naar gekeken wordt in bestuurskamers. Heineken zit er aan het eind van de dag gewoon in voor de pegels en niet voor het sentiment (ongeacht PR campagnes).
Die vijf/zes andere GP's die gesponsord worden als hoofdsponsor zullen niet compleet willekeurig uitgezocht zijn, dat zullen groeimarkten zijn waar Heineken marktaandeel kan veroveren. De Nederlandse markt is volwassen en verzadigd en bovendien small game voor een multinational; 129 miljoen Mexicanen die steeds wat meer te besteden krijgen is een veel interessantere markt.
En ASML zal als B2B speler niet geïnteresseerd zijn om jaarlijks tientallen miljoenen te pompen in een Dutch GP. Voor de consument in Mexico hoeft ASML geen household name te worden en expats trek je er ook niet mee aan. Die richten zich liever op lokale initiatieven (Brainport Eindhoven consortium rondom PSV, marathon EHV bijv.) om goodwill te kweken onder de lokale bevolking en om medewerkers en relaties gebruik te laten maken van skyboxes, CL wedstrijden etc.
Hier klopt natuurlijk geen snars van.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
1 inhaalactie inderdaad in 2023: Gasly.
jep ook al gehoordquote:Op woensdag 4 december 2024 11:27 schreef Netsplitter het volgende:
Zojuist een email naar de KNAC gestuurd met de vraag of zij actie gaan ondernemen tegen het idiote plan van Mohammed Ben Sulayem om alle macht naar zichzelf en de president van de senaat te trekken.
https://nl.motorsport.com(...)npassingen/10678975/
De geloofwaardigheid is al flink tanende en dat zal de rest teniet doen. Als dit doorgaat zal de opvolger van die lutser de zeer zware taak hebben om dit weer ter herstellen. Als dat al lukt. Er zal dan altijd een zweem van ongeloof blijven hangen.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
jep ook al gehoord
bizar en als ze hiermee instemmen dan is het straks einde F1
🧐quote:Volgens het Britse medium is de invloedrijke FIA-topman eerder dit jaar ondervraagd over investeringen in zijn privékantoor en het oprichten van het 'fonds van de president'. Daaruit zouden leden van de FIA betaald worden, die volgend jaar op hem moeten stemmen.
Geen van deze beschuldigingen hebben een vervolg gehad, wat mogelijk verklaard kan worden door het ontslag van drie leden van het auditteam.
Benieuwd welke inhaalacties jij nog gezien hebt. Ik realiseer me trouwens dat ik me vergis: in 22 was het nat in Monaco.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hier klopt natuurlijk geen snars van.
Je vergist je niet alleen daarin. Zowel 22 als 23 waren nat. En alleen al de McLarens gingen Tsunoda voorbij in opeenvolgende rondes.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Benieuwd welke inhaalacties jij nog gezien hebt. Ik realiseer me trouwens dat ik me vergis: in 22 was het nat in Monaco.
Shots fired.quote:
Lekker strakquote:Op woensdag 4 december 2024 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Assen denkt ook meteen een slag te kunnen slaan
Ja doei.
Door de bochtenquote:
Waar haal jij dat vandaan?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Assen denkt ook meteen een slag te kunnen slaan
Ja doei.
dan google maar even verderquote:Op woensdag 4 december 2024 12:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waar haal jij dat vandaan?
Als ik google is het eerste wat ik tegenkom dit
TT Circuit Assen is 'helemaal niet bezig' met overnemen F1-race van Zandvoort
Tis echt een kutcircuit als ik simfluencers mag geloven.quote:
Neh. Vanuit de woordvoerder TT assen wordt al duidelijk ontkend dat Assen er nu niet bovenop springt. Is voldoende informatie.quote:
Heel mooi woord.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis echt een kutcircuit als ik simfluencers mag geloven.
Dat woord heb ik net verzonnen.
Woord bestaat al.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis echt een kutcircuit als ik simfluencers mag geloven.
Dat woord heb ik net verzonnen.
Lullig voor je, maar het komt van The Sims, ik heb nog een dochter van 18, vandaar.quote:
NK is zelf ook nog een broekiequote:Op woensdag 4 december 2024 12:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lullig voor je, maar het komt van The Sims, ik heb nog een dochter van 18, vandaar.
NatteKittenquote:Op woensdag 4 december 2024 12:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
NK is zelf ook nog een broekie
Hoog tijd dat de kitten droog wordt achter de orenquote:
quote:Op woensdag 4 december 2024 12:33 schreef greysbones het volgende:
[ x ]
deeltje van Speech Max voor RBR personeel
Ja, zoveel was wel duidelijk.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
NK is zelf ook nog een broekie
Het meest grappige is nog wel dat hij erbij staat alsof hij voor het eerst, heel nerveus, een spreekbeurt moet geven.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:33 schreef greysbones het volgende:
[ x ]
deeltje van Speech Max voor RBR personeel
Ik moet eerder denken aan hoe snel ViaPlay weg is, maar dat is voor een ander topic.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:50 schreef Rnie het volgende:
Stel dat Max eind 2025 zou kappen, hoeveel procent aan kaartjes zal er dan verkocht worden voor de GP van Zandvoort in 2026?
20? 30?
70% of zo denk ikquote:Op woensdag 4 december 2024 12:50 schreef Rnie het volgende:
Stel dat Max eind 2025 zou kappen, hoeveel procent aan kaartjes zal er dan verkocht worden voor de GP van Zandvoort in 2026?
20? 30?
Ik heb het idee dat buitenlandse fans best wel een keer naar de "GP van Amsterdam" willen, maar dat is eenmalig. Tis duur, druk, misschien scheelt het wel dat je ze vaak voor bij ziet komen.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:50 schreef Rnie het volgende:
20? 30?
Zandvoort wilde de grand prix tot voorheen ook aantrekkelijk proberen te maken bij buitenlandse fans vanuit lange termijn oogpunt. Is dus blijkbaar faliekant mislukt. Wat niet zo gek is, die kaarten zijn bijna uitsluitend in trek bij Nederlanders zelf.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat buitenlandse fans best wel een keer naar de "GP van Amsterdam" willen, maar dat is eenmalig. Tis duur, druk, misschien scheelt het wel dat je ze vaak voor bij ziet komen.
Zelfde met Vegas, dat is 1x leuk en dan kom je daar tot de ontdekking dat het kapot duur is en sla je het jaar erna over.
In die richting zal het wel gaan voor wat betreft de binnenlandse belangstelling, er zitten toch voornamelijk gloryhufters. Collega van mij gaat al tig jaar naar Spa en heeft Zandvoort ook een paar keer bezocht maar voor hem is Spa veel epischer.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:50 schreef Rnie het volgende:
20? 30?
Viaplay maakt toch dikke verlies. Kwestie van tijd.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik moet eerder denken aan hoe snel ViaPlay weg is, maar dat is voor een ander topic.
Denk wel iets meer. Genoeg F1/autosport fans in NL die het ook nog volgen als die ene er niet meer in rijdt.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:50 schreef Rnie het volgende:
20? 30?
De rattenstreek van Russell perfect neergezet.quote:
Echt hequote:Op woensdag 4 december 2024 13:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De rattenstreek van Russell perfect neergezet.
Die kan ie ff in zn zak steken.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De rattenstreek van Russell perfect neergezet.
Zie ook post #158, waar dit al genoemd werd.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:27 schreef Netsplitter het volgende:
Zojuist een email naar de KNAC gestuurd met de vraag of zij actie gaan ondernemen tegen het idiote plan van Mohammed Ben Sulayem om alle macht naar zichzelf en de president van de senaat te trekken.
https://nl.motorsport.com(...)npassingen/10678975/
Vooral Lewis stukjes zijn grappigquote:
Kijken hoe goed de broer van Charles het doetquote:Op woensdag 4 december 2024 15:34 schreef Starflyer het volgende:
Aankomende vrijdag hebben we 7 rookies in FP1. Naast Jack Doohan die zijn eerste Formule 1 race rijdt, hebben we de volgende rookies die alleen FP1 rijden.
- Luke Browning (Williams)
- Felipe Drugovich (Aston Martin)
- Arthur Leclerc (Ferrari)
- Ayumu Iwasa (Racing Bulls)
- Isack Hadjar (Red Bull Racing)
- Ryo Hirakawa (McLaren)
De overige teams (inclusief Alpine) hebben eerder al voldaan aan de twee rookies per seizoen regel.
Een unicum is dat Arthur Leclerc samen met zijn broer aan de FP1 zal deelnemen. Het is nooit eerder voorgekomen dat twee broers voor hetzelfde team uitkwamen.
[ x ]
Lekker verwarrend in de tijdenoverzicht links in beeldquote:Op woensdag 4 december 2024 15:34 schreef Starflyer het volgende:
Aankomende vrijdag hebben we 7 rookies in FP1. Naast Jack Doohan die zijn eerste Formule 1 race rijdt, hebben we de volgende rookies die alleen FP1 rijden.
- Luke Browning (Williams)
- Felipe Drugovich (Aston Martin)
- Arthur Leclerc (Ferrari)
- Ayumu Iwasa (Racing Bulls)
- Isack Hadjar (Red Bull Racing)
- Ryo Hirakawa (McLaren)
De overige teams (inclusief Alpine) hebben eerder al voldaan aan de twee rookies per seizoen regel.
Een unicum is dat Arthur Leclerc samen met zijn broer aan de FP1 zal deelnemen. Het is nooit eerder voorgekomen dat twee broers voor hetzelfde team uitkwamen.
[ x ]
Dat niet alleen, wat dacht je hiervan?quote:Op woensdag 4 december 2024 18:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lekker verwarrend in de tijdenoverzicht links in beeld
Ach hij heeft de Britse pers wel meequote:Op donderdag 5 december 2024 14:03 schreef Rnie het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)-zou-duwen~a178daff/
Ach, George
Die Balestre was me ook wel eentje zegquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:34 schreef TweedeKlum het volgende:
Zo regelde Senna dat:
Balestre was gewoon een dictator daar binnen de FIA, die toen volgens mij nog FISA heette.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:52 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Die Balestre was me ook wel eentje zeg
Yep, die vage DSQ van Senna in Suzuka, omdat die de run-off gebruikte ipv de chicane... zover ik begreep heeft die dat ook wel toegegeven, dat die toen in het voordeel van Prost handelde.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Balestre was gewoon een dictator daar binnen de FIA, die toen volgens mij nog FISA heette.
Het was ook Balestre die in Suzuka 1990 de pole van Senna ineens liet verplaatsen naar de vieze zijde van de baan.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:56 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Yep, die vage DSQ van Senna in Suzuka, omdat die de run-off gebruikte ipv de chicane... zover ik begreep heeft die dat ook wel toegegeven, dat die toen in het voordeel van Prost handelde.
En als Senna dan moedwillig Prost ervan af ramt een jaar later, doet die niks
Geschiedenis herhaalt zichquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Balestre was gewoon een dictator daar binnen de FIA, die toen volgens mij nog FISA heette.
Bij het diner dat Hamilton georganiseerd had zat Max er gewoon bij, Norris er naast, Colapinto aan de andere kant.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nu gebeurt na de beschuldiging van Russell jegens Max. Als hij geen bijval krijgt, dan valt hij door de mand, maar als hij gelijk heeft, moet hij wel bijval krijgen, want hij geeft aan niet het enige 'slachtoffer' van Max te zijn. Ik heb nog geen beschuldigingen van andere rijders gehoord (maar ook niet gezocht).
Norris zegt dat Max niet probeert te intimideren, hij gewoon de waarheid spreekt en men dat niet wil horen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nu gebeurt na de beschuldiging van Russell jegens Max. Als hij geen bijval krijgt, dan valt hij door de mand, maar als hij gelijk heeft, moet hij wel bijval krijgen, want hij geeft aan niet het enige 'slachtoffer' van Max te zijn. Ik heb nog geen beschuldigingen van andere rijders gehoord (maar ook niet gezocht).
Narcistische dictator.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:52 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Die Balestre was me ook wel eentje zeg
Opvallend dat nieuwkomer Hamilton niet bij Ferrari test, itt de nieuwkomers bij veel andere teams. Opvallend bij RBR is de afwezigheid van zowel Max als Checo, en wel Yuki ipv Liam.quote:Op maandag 9 december 2024 15:01 schreef Netsplitter het volgende:
Volledig overzicht: Wie rijdt waar tijdens post-season test Abu Dhabi
Team - Pirelli-bandentest - Young Driver test
Alpine - Jack Doohan Paul Aron
Aston Martin- Lance Stroll Felipe Drugovich/Jak Crawford
Ferrari - Charles Leclerc Arthur Leclerc/Antonio Fuoco
Haas - Esteban Ocon Ryo Hirakawa
McLaren - Lando Norris/Oscar Piasri Patricio O'Ward
Mercedes - George Russell Andrea Kimi Antonelli
RB - Liam Lawson Ayumu Iwasa
Red Bull - Yuki Tsunoda Isack Hadjar
Sauber - Nico Hülkenberg Gabriel Brotoleto
Williams - Carlos Sainz Luke Browning
Mercedes wilde Hamilton niet eerder vrijgegeven en Yuki heeft eindelijk zijn RB test.quote:Op maandag 9 december 2024 16:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Opvallend dat nieuwkomer Hamilton niet bij Ferrari test, itt de nieuwkomers bij veel andere teams. Opvallend bij RBR is de afwezigheid van zowel Max als Checo, en wel Yuki ipv Liam.
Hij stond ook gezellig te keuvelen met Ocon, dus ook daar is het kwaad bloed kennelijk allang weer vertrokken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij het diner dat Hamilton georganiseerd had zat Max er gewoon bij, Norris er naast, Colapinto aan de andere kant.
Als Max zo'n pestkop zou zijn dan stuur je die gewoon geen uitnodiging.
Krijg een beetje het idee dat Russell gewoon jaloers was dat Hamilton deze laatste wedstrijden teveel aandacht zou krijgen, wil zich tegenover het team bewijzen dat hij Hamilton niet nodig heeft ofzo.
Waarom zouden die überhaupt ruzie hebben? Om dat incident van 6 jaar geleden in Brazilië?quote:Op maandag 9 december 2024 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij stond ook gezellig te keuvelen met Ocon, dus ook daar is het kwaad bloed kennelijk allang weer vertrokken.
Cultuur shock.quote:Op maandag 9 december 2024 17:22 schreef Rnie het volgende:
The first lap of Carlos Sainz in a Williams @ YAS Marina circuit in Abu Dhabi
Volgens Russell heeft toch iedereen ruzie met Verstappen? Hij is de grote pestkop op de grid.quote:Op maandag 9 december 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zouden die überhaupt ruzie hebben? Om dat incident van 6 jaar geleden in Brazilië?
Nee joh, die gasten zijn dat echt al vergeten.
Volgens mij heeft Max zeker niet met iedereen ruzie.quote:Op maandag 9 december 2024 17:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens Russell heeft toch iedereen ruzie met Verstappen? Hij is de grote pestkop op de grid.
Die historie is dus nog langer gekeken dan die zes jaar.quote:Overigens hadden Ocon en Verstappen al heel wat historie voor dat incident. Dat was één van de redenen dat Ocon zich zo nodig moest bewijzen daar.
Het klinkt best logisch.quote:Op maandag 9 december 2024 20:37 schreef Red_85 het volgende:
In de slipstream kwam met een gerucht: Sainz mogelijk naar Mer.
Sommige aandeelhouders van Mer zien liever een ervarenere coureur dan antonelli in een mer. Antonelli dan naar Williams.
Je verzint het niet.
Nog beter voor Max ook, dan kan iedereen bij McLaren, Ferrari en Mercedes races winnen.quote:Op maandag 9 december 2024 21:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het klinkt best logisch.
Ik zie Sainz graag naast Russell.
Ik ook, omdat ik Sainz veel hoger heb zitten dan russell.quote:Op maandag 9 december 2024 21:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het klinkt best logisch.
Ik zie Sainz graag naast Russell.
Vlak AM niet uit. Die hebben een prima motor en als ze die auto een keer goed ontwerpen, kunnen die ook wel mee gaan doen om de hogere plekken en dus punten weghalen bij anderen. En laat daar nu net de witte tovenaar van de aerodynamica rondlopen.quote:Op maandag 9 december 2024 21:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nog beter voor Max ook, dan kan iedereen bij McLaren, Ferrari en Mercedes races winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |