goede vraag.quote:Op dinsdag 26 november 2024 06:25 schreef exile79 het volgende:
En waarom mag GM wel mee gaan doen en mocht Andretti dat niet, weet iemand dat?
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
goede vraag.
Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden.
Andretti had al backing van GM. Ik denk dat hij ook een beetje naar voren is geschoven als het bekende gezicht (als WDC) in die wereld voor dat concern.quote:Op dinsdag 26 november 2024 08:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.
daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
goede vraag.
Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden.
Nee juist niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
Gewoon kinnesinne.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/
Stukje achtergrond informatie.
Ik snap het punt maar het is niet juist.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt)
Gezien de verbeterde technische betrouwbaarheid zou je het tegenovergestelde kunnen stellen. Maar goed je had meer auto’s, meer uitvallers, en minder puntenpositie. Nu heb je minder auto’s, minder uitvallers en meer puntenposities.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nee juist niet.
'vroeger' had je startvelden van 26 auto's en kreeg de top 6 punten.
Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt)
Dat hebben ze niet zo lang geleden al afgeschoten. Huidige puntentelling is prima.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
En geen Renault als leverancier meer. Dus een nieuwe leverancier is een welkome toevoeging.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gewoon kinnesinne.
Andretti had al een GM deal voor works motoren in 2028.
En dat is simpelweg hetzelfde als wat er nu ligt hoeveel slecht geschreven alinea's motorsport.com daar ook aan vuil maakt.
De grote veranderingen geen Michael Andretti en geen Maffei meer.
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishenquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het huidige puntensysteem is er sinds 2010, terwijl je in 2012 12 teams had. Dus hoeft niet te zeggen dat die punten op de schop gaan. Maar het kan wel.
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen
Idd 😄quote:
Zou kunnen dat die betrouwbaarheid in die PU zit die inmiddels 10 jaar wordt gebruikt en daarmee nagenoeg is uitontwikkeld. Wellicht wordt het vanaf 2026 weer een ploffestijnquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik.
Omdat?quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
Gasly in Vegas:quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen
I know. I know. Maar wilde m gewoon even makenquote:
Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn.quote:"24 races is a lot and I know I can't do that forever. I mean, I love racing, competing at the highest... uhm... with so many incredible drivers"
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
Was überhaupt geen nieuw inzicht nee.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.
Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1.
Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.
Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1.
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's.
Wil je meer strijd zul je waarschijnlijk in een spec-klasse moeten gaan rijden.
Geinig. Wist ik niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.
Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik, het simracen is gewoon echt mokergaaf. En het is toch heel vergelijkbaar hoe racing daadwerkelijk werkt.quote:Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Ja, daar houdt de vergelijking dan ook wel echt op hė.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geinig. Wist ik niet.
[..]
Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik
ik herinner me dat toen Rinus Veekay aan zijn Amerikaanse avonturen in the Road to Indy begon (toen de drie opstapklassen usf2000, mazda Pro en Indy lite) de Amerikanen helemaal verrast waren dat een buitenlandse rijder zo makkelijk hun stratencircuits onder de knie kreeg. hij bleek in een simopstelling te hebben getraind om de flow van de baan te leren kennenquote:Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
12 jaar. De DW12 werd in 2012 geďntroduceerd. Maar verder klopt het wel. Hopelijk komt er in 2027 een nieuw chassis.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.
Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Giovanni Lavaggi, iemand?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?
F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren.
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?
F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren.
Zou het wel een stuk leuker maken toch?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept.
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Zou het wel een stuk leuker maken toch?
En Andretti/GM is al die tijd gewoon doorgegaan met de voorbereiding van toetreding tot de F1.quote:Op dinsdag 26 november 2024 08:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.
daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 27 november 2024 16:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Zou het wel een stuk leuker maken toch?
In theorie zou het natuurlijk mooi zijn, dat zouden de meesten wel willen. Maar hoe haalbaar is het in de praktijk, en hoe meetbaar is het überhaupt?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.
Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll.
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.
Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll.
Ven het aantal klunzen tellen: 1:Stroll, en voor de rest? Sinds Latifi/Sargeant/Maxepin weg zijn zijn er niet zo heel veel brokkenpiloten meer. Of je moet Yuki tellen maar die is serieus verbeterd sinds het begin.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik zat vanochtend het lange interview van F1TV met Max na Vegas nog eens te kijken en dit stukje viel me op:
Bekijk deze YouTube-video
(de zin die begint rond 6:50 dus)
[..]
Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn.
Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden die zo'n zitje eigenlijk niet verdienen. Ik denk ook dat-ie daarom simracen zo leuk vindt, want daar is de competitie veel meer op merit dan in de echte racerij.
Uiteindelijk is dat misschien ook wel waarom-ie er niet al te lang in wil blijven hangen, want uiteindelijk is F1 naast de snelle auto's toch ook een hoop opsmuk.
Niet horen, ze vinden zelf dat ze er wel horen en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.
Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen.
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
Stroll was F3 kampioenquote:Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.
Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen.
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it'quote:Op woensdag 27 november 2024 17:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Oew, waar ook ja.quote:
Nou ja, dat dus. Dat is ook waarom ik denk dat Max een beetje teleurgesteld is in het niveau van F1 en liever aan het simracen is. Want daar ervaart-ie wel echte competitie.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.
was dat niet het jaar dat een aantal coureurs bewust de Formule 3 over sloeg om niet met hem in dezelfde Klasse te hoeven rijden. ging toen het gerucht dat je als je teamgenoot werd van stroll je een soort niet aanvalscontract moest ondertekenenquote:
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.
Behalve Hamilton dan. Die heeft zijn hele leven beschimmeld brood en bonen gegeten in the hood zodat zijn pa een kart kon kopen!quote:Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet horen, ze vinden zelf dat ze er wel horen en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook.
Autosport is duur, dus alle coureurs zijn in meer of mindere mate paydrivers, zonder sponsors kan je al amper karten.
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij.
En anders is wellicht dat de 100 miljoen die hij dit jaar belastingvrij binnen harkt een kleine pleister op de wond.![]()
(als hij al zou denken dat de F1 een kneuzenkermis is, het is maar een veronderstelling)
Door heel veel geld in Prema stoppen.quote:
Zn teamgenoot moest in race 1 van het seizoen in ronde 2 voor hem aan de kant, veel envelopjes uitgedeeld dat seizoen en een eigen prive F1 Williams simulator met unieke F3 software. Totally legit, die titel.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
was dat niet het jaar dat een aantal coureurs bewust de Formule 3 over sloeg om niet met hem in dezelfde Klasse te hoeven rijden. ging toen het gerucht dat je als je teamgenoot werd van stroll je een soort niet aanvalscontract moest ondertekenen
Het racegedeelte van F1 vindt hij echt nog wel leuk hoor, het is meer het gebeuren er omheen dat hem wat tegenstaat.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden.
En extra testsessies en zo.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Door heel veel geld in Prema stoppen.
Halen is wat anders dan kampioen worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach ja, Lord heeft ook de Formule 2 gehaald
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij was Las Vegas ook vast gelegd voor 10 jaar.quote:
Las vegas zit nu op 2 van de 3 jaarquote:Op donderdag 28 november 2024 @ 01:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij was Las Vegas ook vast gelegd voor 10 jaar.
Hij wil vooral lol hebben, denk eigenlijk dat het niet heel erg afhankelijk is van hoe de andere coureurs het doen of wie het zijn. Hij wil gewoon racen, maximale eruit halen, een goede auto en een team die goed naar hem luistert hebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden.
Bron?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij.
En anders is wellicht dat de 100 miljoen die hij dit jaar belastingvrij binnen harkt een kleine pleister op de wond.![]()
quote:(als hij al zou denken dat de F1 een kneuzenkermis is, het is maar een veronderstelling)
Dit.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij wil vooral lol hebben, denk eigenlijk dat het niet heel erg afhankelijk is van hoe de andere coureurs het doen of wie het zijn. Hij wil gewoon racen, maximale eruit halen, een goede auto en een team die goed naar hem luistert hebben.
Alles daar omheen kan hem gestolen worden. Men doet altijd alsof Max daar uniek in is, maar eigenlijk denken de meeste coureurs er zo over. Zelfde geldt voor het feit dat de FIA, wedstrijdleiding en de stewards de lol uit het racen aan het halen zijn. Ook hierin is Max niet alleen, kijk maar naar GPDA en wat zij allemaal proberen te doen. Verschil is vooral dat Max gewoon zegt wat hij denkt en voelt en niet politiek correct probeert te zijn om maar niemand op zijn of haar tenen te gaan staan.
Mooi man. Heerlijk om zo te kunnen leven.quote:Denk niet dat Max al uitkijkt om te gaan stoppen, maar gewoon uitkijkt naar lol hebben en dat zou ook prima in de F1 kunnen als er een paar dingen veranderen en/of meevallen. Dat weet hij gewoon nog niet.
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
Ah. Ik zar ook verkeerd, Knut heeft gelijk. Het is Miami die 10 jaar afgesloten had.
Austin t/m 2026
Las Vegas t/m 2025
Miami t/m 2031
Alleen WEC lijkt me een beetje karig, maar in combinatie met wat (endurance) IMSA en GT3 races lijkt me dan ideaal voor hem.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:46 schreef Red_85 het volgende:
...
Als het maar tof is. En wat dat betreft is WEC ideaal. Paar weken in het jaar een echte race, niet zo intensief als F1 maar toch hard gaan, met afstellingen, race strategieën en hoogwaardige techniek bezig kunnen zijn.
LV blijft wel denk ik, nu al 2x een prima race, goed in te halen, ziet er goed uit op TV, niks mis mee. Beter dan Miami bijvoorbeeld, maar daar zitten wij helaas wel aan vast.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik.
Is goed te combineren met een of mogelijk meerdere kinderen met Kelly.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen WEC lijkt me een beetje karig, maar in combinatie met wat (endurance) IMSA en GT3 races lijkt me dan ideaal voor hem.
Ik hoop vooral dat onze huiskat niet alles leest anders is hij straks MIA(auw)quote:Op donderdag 28 november 2024 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik.
Edit: Las Vegas heeft een plan om de race tot en met 2032 te houden goedgekeurd. Dus een contractverlenging lijkt een formaliteit (zeker aangezien de F1 zelf de promotor is van deze race).
https://www.autosport.com(...)until-2032/10429305/
Miami vind ik ook wel aardig spannend eigenlijk. 3 mooie straights waarbij je op het eind goed kan verdedigen.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
LV blijft wel denk ik, nu al 2x een prima race, goed in te halen, ziet er goed uit op TV, niks mis mee. Beter dan Miami bijvoorbeeld, maar daar zitten wij helaas wel aan vast.
Die 100mln per jaar.quote:
Moet je daar een bron voor hebben, zijn salaris inclusief bonussen ligt al op 60 miljoen euro, daar komt dan nog het sponsorgeld bij.quote:
Nou ja, je zegt het zo cynisch en vol afgunst dat ik denk dat je het wel weet...quote:Op donderdag 28 november 2024 13:24 schreef Managarm het volgende:
[..]
Moet je daar een bron voor hebben, zijn salaris inclusief bonussen ligt al op 60 miljoen euro, daar komt dan nog het sponsorgeld bij.
Zooitje binnen de fia.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:51 schreef Starflyer het volgende:
Las het maandag al in mijn mail, maar de FIA heeft, naast Wittich, ook de nieuwe F2 race director Janette Tan en steward Tim Mayer ontslagen.
https://www.autosport.com(...)-dismissed/10677150/
Dat was ik niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt het zo cynisch en vol afgunst dat ik denk dat je het wel weet...
Kan je gelijk lezen wat voor management daar nu zit, iemand door je assistent via een tekstbericht laten ontslaan, dat zegt toch eigenlijk genoeg?quote:Op donderdag 28 november 2024 15:28 schreef Starflyer het volgende:
Hier wat meer achtergrond waarom Mayer ontslagen is. Blijkbaar viel MBS over een passage in de Right of Review van COTA.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c4gzn7gvjzzo
quote:Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it'
![]()
Nope, zie het nu.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2024 15:28 schreef Starflyer het volgende:
Hier wat meer achtergrond waarom Mayer ontslagen is. Blijkbaar viel MBS over een passage in de Right of Review van COTA.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c4gzn7gvjzzo
Terecht gezeur bij de stewards om mbs, terecht gezeur bij de coureurs om mbs.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Kan je gelijk lezen wat voor management daar nu zit, iemand door je assistent via een tekstbericht laten ontslaan, dat zegt toch eigenlijk genoeg?
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun Belgische belastingontduiker wil aanvallen.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, zie het nu.
We wachten nog steeds op antwoord van nieuwsgierig dus.
Nu klopt ie feitelijk.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun half Belgische met NLs paspoort wil aanvallen.![]()
Maar ik hoorde het van Allard Kalf en die zal vast een heel eind in de goede richting zitten.
Oh en niks te nadele van de wereldtitel, hij is veruit de beste en helemaal wanneer het er echt op aankomt.
Maar laat 'm niet te veel gaan klagen over alle show en circus om de F1 van nu.
Vroeger was alles anders. Toen was de kans on levend in je auto te verbranden een miljoen maal hoger en desondanks moesten de coureurs het meer van het neuken dan van het geld hebben.
Nu gaan ze met 53g de muur in of gaan dwars door de vangrail en stappen nog steeds zonder schade in hun prive-jet naar moeder de vrouw.
Zo is het altijd wat.
quote:Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it'
![]()
Zijn maar twee coureurs met een privé jet.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun Belgische belastingontduiker wil aanvallen.![]()
Maar ik hoorde het van Allard Kalf en die zal vast een heel eind in de goede richting zitten.
Oh en niks te nadele van de wereldtitel, hij is veruit de beste en helemaal wanneer het er echt op aankomt.
Maar laat 'm niet te veel gaan klagen over alle show en circus om de F1 van nu.
Vroeger was alles anders. Toen was de kans on levend in je auto te verbranden een miljoen maal hoger en desondanks moesten de coureurs het meer van het neuken dan van het geld hebben.
Nu gaan ze met 53g de muur in of gaan dwars door de vangrail en stappen nog steeds zonder schade in hun prive-jet naar moeder de vrouw.
Zo is het altijd wat.
Heerlijk!quote:
Verstappen en Alonso? (Hamilton heeft de zijne al een tijdje terug verkocht)quote:Op donderdag 28 november 2024 20:20 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Zijn maar twee coureurs met een privé jet.
Ff mierenneuken
Herbert zal wel een jaknikker zijn. Dat is iedereen die meer om macht geeft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi dat iedereen er bij de FIA eruit wordt gegooid, maar Herbert die het echt fout doet mag blijven zitten. Dat zal wel echt zo'n persoon zijn die bij de baas in de kont kruipt, iedereen eraan naait en ja blijft knikken om er zelf beter van te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |