goede vraag.quote:Op dinsdag 26 november 2024 06:25 schreef exile79 het volgende:
En waarom mag GM wel mee gaan doen en mocht Andretti dat niet, weet iemand dat?
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
goede vraag.
Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden.
Andretti had al backing van GM. Ik denk dat hij ook een beetje naar voren is geschoven als het bekende gezicht (als WDC) in die wereld voor dat concern.quote:Op dinsdag 26 november 2024 08:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.
daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
goede vraag.
Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden.
Nee juist niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
Gewoon kinnesinne.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/
Stukje achtergrond informatie.
Ik snap het punt maar het is niet juist.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt)
Gezien de verbeterde technische betrouwbaarheid zou je het tegenovergestelde kunnen stellen. Maar goed je had meer auto’s, meer uitvallers, en minder puntenpositie. Nu heb je minder auto’s, minder uitvallers en meer puntenposities.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nee juist niet.
'vroeger' had je startvelden van 26 auto's en kreeg de top 6 punten.
Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt)
Dat hebben ze niet zo lang geleden al afgeschoten. Huidige puntentelling is prima.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum.
En geen Renault als leverancier meer. Dus een nieuwe leverancier is een welkome toevoeging.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gewoon kinnesinne.
Andretti had al een GM deal voor works motoren in 2028.
En dat is simpelweg hetzelfde als wat er nu ligt hoeveel slecht geschreven alinea's motorsport.com daar ook aan vuil maakt.
De grote veranderingen geen Michael Andretti en geen Maffei meer.
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishenquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het huidige puntensysteem is er sinds 2010, terwijl je in 2012 12 teams had. Dus hoeft niet te zeggen dat die punten op de schop gaan. Maar het kan wel.
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen
Idd 😄quote:
Zou kunnen dat die betrouwbaarheid in die PU zit die inmiddels 10 jaar wordt gebruikt en daarmee nagenoeg is uitontwikkeld. Wellicht wordt het vanaf 2026 weer een ploffestijnquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik.
Omdat?quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:02 schreef Adames het volgende:
Gasly in Vegas:quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen
I know. I know. Maar wilde m gewoon even makenquote:
Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn.quote:"24 races is a lot and I know I can't do that forever. I mean, I love racing, competing at the highest... uhm... with so many incredible drivers"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |