abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215696630
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
Wie dit leest is gek
pi_215696649
Hoeft 'ie niet. In de 2e seizoenshelft rijdt die RB sowieso ook als een Haas. _O- ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 27 november 2024 @ 12:50:59 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215696682
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen.
.
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.

Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1.
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:03:05 #29
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215696839
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:50 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde.

Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1.
Was überhaupt geen nieuw inzicht nee.

Is inherent aan F1.

Maar goed er blijft goede concurrentie, zolang die auto's ook een beetje dicht bij elkaar zitten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 27 november 2024 @ 13:14:20 #30
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215696973
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's.

Wil je meer strijd zul je waarschijnlijk in een spec-klasse moeten gaan rijden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 27 november 2024 @ 13:30:39 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215697111
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:14 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's.

Wil je meer strijd zul je waarschijnlijk in een spec-klasse moeten gaan rijden.
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.

Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:34:22 #32
pi_215697149
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden.
Geinig. Wist ik niet.
quote:
Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij.
Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik, het simracen is gewoon echt mokergaaf. En het is toch heel vergelijkbaar hoe racing daadwerkelijk werkt.

Maar goed voor het publiek is dat veel minder aantrekkelijk. Omdat het nog altijd gewoon gaming is.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215697768
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Geinig. Wist ik niet.
[..]
Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik
Ja, daar houdt de vergelijking dan ook wel echt op hė. _O-
pi_215697832
quote:

[..]

ik herinner me dat toen Rinus Veekay aan zijn Amerikaanse avonturen in the Road to Indy begon (toen de drie opstapklassen usf2000, mazda Pro en Indy lite) de Amerikanen helemaal verrast waren dat een buitenlandse rijder zo makkelijk hun stratencircuits onder de knie kreeg. hij bleek in een simopstelling te hebben getraind om de flow van de baan te leren kennen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215697882
quote:

[..]
.
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn?
F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren.
  woensdag 27 november 2024 @ 15:50:53 #36
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215698333
quote:

[..]

12 jaar. De DW12 werd in 2012 geïntroduceerd. Maar verder klopt het wel. Hopelijk komt er in 2027 een nieuw chassis.
pi_215698375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Questular het volgende:

[..]
F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren.
Giovanni Lavaggi, iemand?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 16:02:27 #38
pi_215698430
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215698475
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept.
Zou het wel een stuk leuker maken toch?
pi_215698782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:09 schreef Questular het volgende:

[..]
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.

Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll.
pi_215698867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:01 schreef Sabata het volgende:

[..]
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover.

daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money
En Andretti/GM is al die tijd gewoon doorgegaan met de voorbereiding van toetreding tot de F1.
  Moderator / Redactie FP woensdag 27 november 2024 @ 17:12:03 #42
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215698969
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_215699021
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 17:29:22 #44
pi_215699098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:09 schreef Questular het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken.

Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll.
In theorie zou het natuurlijk mooi zijn, dat zouden de meesten wel willen. Maar hoe haalbaar is het in de praktijk, en hoe meetbaar is het überhaupt?

Als je echt die top 20 van de planeet zou kunnen vinden zouden die ook eigenlijk dezelfde auto verdienen. En dat staat al haaks op het concept van F1.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215699297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.
Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215699449
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik zat vanochtend het lange interview van F1TV met Max na Vegas nog eens te kijken en dit stukje viel me op:

Bekijk deze YouTube-video

(de zin die begint rond 6:50 dus)
[..]
Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn.

Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden die zo'n zitje eigenlijk niet verdienen. Ik denk ook dat-ie daarom simracen zo leuk vindt, want daar is de competitie veel meer op merit dan in de echte racerij.

Uiteindelijk is dat misschien ook wel waarom-ie er niet al te lang in wil blijven hangen, want uiteindelijk is F1 naast de snelle auto's toch ook een hoop opsmuk.
Ven het aantal klunzen tellen: 1:Stroll, en voor de rest? Sinds Latifi/Sargeant/Maxepin weg zijn zijn er niet zo heel veel brokkenpiloten meer. Of je moet Yuki tellen maar die is serieus verbeterd sinds het begin.
  woensdag 27 november 2024 @ 18:01:57 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215699463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders.
Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen.
Niet horen, ze vinden zelf dat ze er wel horen en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook.

Autosport is duur, dus alle coureurs zijn in meer of mindere mate paydrivers, zonder sponsors kan je al amper karten.
pi_215699478
quote:

[..]
.
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien.
pi_215699504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Giovanni Lavaggi, iemand?
I raise you Luca Badoer.
  woensdag 27 november 2024 @ 18:05:57 #50
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215699517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stroll was F3 kampioen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')