Gelukkig creeeren ze die stikstof in andere landen nietquote:Op donderdag 14 november 2024 18:50 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Nee, maar dat circuit veranderen, de race zelf en alles wat erop af komt, komt veel stikstof bij vrij. Stikstof is een van de grote bottlenecks bij het bouwen.
quote:Op donderdag 14 november 2024 19:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gelukkig creeeren ze die stikstof in andere landen niet
Wat een non reden om tegen Zandvoort te zijn
Dan moet je geen F1 meer kijken
Hockenheim!quote:Op donderdag 14 november 2024 19:06 schreef greysbones het volgende:
Laat ze zoals @:Nattekat ze noemt maar eens wat zandbakraces schrappen
En Duitsland terug jaaaaa!!!
De oude layout ja, maar dat zit er niet in ben ik bang.quote:
Zandvoort levert tot nu toe ieder jaar wel, dus ook afblijvenquote:Op donderdag 14 november 2024 19:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
De oude layout ja, maar dat zit er niet in ben ik bang.
Zandvoort boeit me niet maar van Spa moeten ze afblijven
En Sepang zou ook mooi zijn.
Nu zit ik te twijfelen of de Las Vegas GP met F1TV commentaar ga kijken.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:42 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
!
Ze kunnen beter kijken naar het duel tussen Norris en Leclerc
Dat wil je jezelf niet aandoenquote:Op donderdag 14 november 2024 19:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu zit ik te twijfelen of de Las Vegas GP met F1TV commentaar ga kijken.
puur voor het leedvermaak
Alsof Norris in de verste verste ook maar nog kans maakt. Die is de vorige race keihard geknakt, dat zag je na de race aan alles. Lichaamstaal, ogen, spraak......quote:Op donderdag 14 november 2024 19:42 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
!
Max: or scores no more than 3 points less as Landoquote:Op donderdag 14 november 2024 19:42 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
!
quote:Op donderdag 14 november 2024 20:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Alsof Norris in de verste verste ook maar nog kans maakt. Die is de vorige race keihard geknakt, dat zag je na de race aan alles. Lichaamstaal, ogen, spraak......
Yup.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:11 schreef Jane het volgende:
Er is weer iemand weggestuurd?
Bekijk deze YouTube-video
Ik schakelde net te laat in. (het is nu live)
Gaat lekker.quote:
Net zo lekker als Max door de regenquote:
Dat kan 'm ook weer nieuwe energie geven. Gewoon racen en verder nergens rekening mee hoeven houden.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Alsof Norris in de verste verste ook maar nog kans maakt. Die is de vorige race keihard geknakt, dat zag je na de race aan alles. Lichaamstaal, ogen, spraak......
Die was echt tofquote:Op donderdag 14 november 2024 23:18 schreef RotatoR het volgende:
Bottas heeft al een nieuwe job gevonden.
Yup. De zoveelste narcist die niet met macht om kan gaan. Al zo vaak gezien in de sector waar ik in werk. Dit soort mensen maakt meestal meer kapot dan dan het iets uithaalt.quote:
Daarvoor wil ik zelf speciaal naar België gaan.quote:Op donderdag 14 november 2024 23:18 schreef RotatoR het volgende:
Bottas heeft al een nieuwe job gevonden.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarvoor wil ik zelf speciaal naar België gaan.
Wat heeft een mening hebben en eerlijk zijn met disrespect naar de fans te maken?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max heeft al geroepen dat die hoopt ziek te zijn tijdens de week van F1 75. Sorry, beetje disrespect naar de fans van F1.
ECHTE fans zoals jij?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max heeft al geroepen dat die hoopt ziek te zijn tijdens de week van F1 75. Sorry, beetje disrespect naar de fans van F1.
wowquote:Op vrijdag 15 november 2024 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ja, die als het wat minder gaat met hun coureur snel fan zijn van een andere coureur, die echte fansquote:
Zolang ie maar geen steward wordt...quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:50 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Max krijgt wel eens dingen voor elkaar
Zie hier niet helemaal de link met Max, maar ik wens Damon alle succes toe in zijn zoektocht naar een nieuwe mooie uitdaging.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:50 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Max krijgt wel eens dingen voor elkaar
quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zie hier niet helemaal de link met Max, maar ik wens Damon alle succes toe in zijn zoektocht naar een nieuwe mooie uitdaging.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:52 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
[ x ]
Ja heel jammer voor de "fans"
Om de balans te brengen moet je soms ver gaan en offers plegen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, die als het wat minder gaat met hun coureur snel fan zijn van een andere coureur, die echte fans![]()
.
Hij is toch heel trouw voor alle coureurs die tegen Verstappen strijden?quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, die als het wat minder gaat met hun coureur snel fan zijn van een andere coureur, die echte fans![]()
.
Je kunt ze hier winnen op Heart Radio, zijn van de week gelijk begonnen met acties daarvoor.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:52 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
[ x ]
Ja heel jammer voor de "fans"
Hoezo ?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik heb regelmatig in kleine vliegtuigjes gevlogen, maar een jet lijkt me toch echt wel het summum. Maar deze video valt me een beetje tegen qua hoe spectaculair het is. Mooie beelden daar niet van, maar leek meer of ze gewoon ook echt een programma af moesten werken. Dan vond ik de video van Martin Garrix in een F16 leuker om te zien, die trok ook wat meer g geloof ik.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:07 schreef ZaZoe het volgende:
Charles Leclerc: GOING SUPERSONIC !
Perez 5,3 keer meer schade dan Maxquote:
Lekker, Perez verantwoordelijk voor 81% oid, bij RB. Ik snap echt niet da tze die gast aanhouden. Maar goed, daar ben ik nietde enige in geloof ik.quote:
Ze hadden net zo Mick Schumacher in die tweede red Bull kunnen zetten.quote:
Grootste schade was denk ik Monaco? Daar kon hij toch vrij weinig aan doen..quote:Op zaterdag 16 november 2024 05:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Perez 5,3 keer meer schade dan Max![]()
Maar goed, staat die ook een keer bovenaan in een kampioenschap
En Gasly doet 't wel erg goed
Die heeft een grote zak met geld meegekregen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:37 schreef greysbones het volgende:
🚨| Another figure leaves the FIA: ‘Ben Sulayem lost faith in him’:
– Paolo Basarri, the FIA’s compliance officer, is no longer with the federation. Reports indicate that FIA President Mohammed Ben Sulayem lost confidence in Basarri, prompting his departure, according to BBC Sport. Basarri was responsible for compiling a report investigating allegations of Ben Sulayem’s interference in two cases.
– The investigation cleared Ben Sulayem of allegations, including overturning Fernando Alonso’s penalty at the 2023 Saudi Arabian GP and refusing to certify the results of the inaugural Las Vegas GP.
– When asked by the BBC about his departure, Basarri declined to comment:
“I cannot comment on this.”
– Basarri’s exit follows the recent sudden departure of Niels Wittich, who served as Formula One’s Race Director, marking another key figure leaving the FIA within a short period.
#fia
VIA: [gpblog]
Omdat de schade aan de auto, salaris van Checo en het verschil tussen plek 1 en 3 in de WCC (om en nabij de 20 miljoen) allemaal gecompenseerd worden door Checo zijn sponsors.quote:Op zaterdag 16 november 2024 06:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Lekker, Perez verantwoordelijk voor 81% oid, bij RB. Ik snap echt niet da tze die gast aanhouden. Maar goed, daar ben ik nietde enige in geloof ik.
Ja dat snap ik, maar het is niet alsof RB dat geld nou echt nodig heeft, samen met Ferrari zijn het de 2 rijkste constructeurs geloof ik.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat de schade aan de auto, salaris van Checo en het verschil tussen plek 1 en 3 in de WCC (om en nabij de 20 miljoen) allemaal gecompenseerd worden door Checo zijn sponsors.
Vandaar dat ze met zo'n sponsorship constructie van Checo rijk blijven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar het is niet alsof RB dat geld nou echt nodig heeft, samen met Ferrari zijn het de 2 rijkste constructeurs geloof ik.
Ik denk dat Checo daar een beetje laat mee is. Hij werd gezien als een goede subtopper, daar is weinig meer van over.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vandaar dat ze met zo'n sponsorship constructie van Checo rijk blijven.![]()
Checo moet persoonlijk eens goed achter oren krabben wat hij als F1 driver, qua aanzien, op het spel zet door willens en wetens in de F1 te blijven.
Zou jij dan opstappen in zijn positie? Ik denk dat hij niet zo zeer bezig is met hoe slecht hij het nu doet, maar vooral met dat hij het beter wil gaan doen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vandaar dat ze met zo'n sponsorship constructie van Checo rijk blijven.![]()
Checo moet persoonlijk eens goed achter oren krabben wat hij als F1 driver, qua aanzien, op het spel zet door willens en wetens in de F1 te blijven.
Ik kan ook wel geloven dat ik het in me hebt om F1 wereldkampioen te worden zonder ooit in een F1 wagen te hebben gereden, maar de realiteit is dat Checo en ik, realistisch gezien, dezelfde uitkomst hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:26 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Zou jij dan opstappen in zijn positie? Ik denk dat hij niet zo zeer bezig is met hoe slecht hij het nu doet, maar vooral met dat hij het beter wil gaan doen.
Wat is er mis, met in jezelf geloven?
Vergelijk je jezelf nu met Checo en stel je dat jullie het beide even goed moeten doen? Ik snap sowieso niet het argument dat je wereldkampioen moet worden, er doen veel meer mensen mee. Het is toch niet dat hij telkens rondes achter ligt?quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik kan ook wel geloven dat ik het in me hebt om F1 wereldkampioen te worden zonder ooit in een F1 wagen te hebben gereden, maar de realiteit is dat Checo en ik, realistisch gezien, dezelfde uitkomst hebben.
Prima dat je ergens in hebt gelooft ten tijden van je carrière , maar op den duur moet je de realiteit onder ogen komen en niet krampachtig blijven hangen in je eigen constante onzin-optimisme.
Toch snap ik niet dat hij zich dan niet inkoopt bij een ander team, waar hij wel een reële kans heeft om voor zijn teammaat te eindigen. Rond plaats 11 tot 16 is toch het eindresultaat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:26 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Zou jij dan opstappen in zijn positie? Ik denk dat hij niet zo zeer bezig is met hoe slecht hij het nu doet, maar vooral met dat hij het beter wil gaan doen.
Wat is er mis, met in jezelf geloven?
En dat is?quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wie zegt dat een ander team hem wil hebben? Hij heeft het volgens mij wel goed voor elkaar, en ik kan me ook wel voorstellen dat het leuk is om in het hele geheel mee te doen. Je hebt toch fans, en staat in de belangstelling.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Toch snap ik niet dat hij zich dan niet inkoopt bij een ander team, waar hij wel een reële kans heeft om voor zijn teammaat te eindigen. Rond plaats 11 tot 16 is toch het eindresultaat.
Scherpe opmerking, als je je moet druk maken om je aanzien, dat wil zeggen wat vreemde nobodies die jij niet kent van jou vinden. Dan raak je alles kwijt. Het gaat erom hoe je familie, vrienden, collega's en alle andere mensen om jou heen je zien.quote:
Precies. "Het is toch niet dat hij telkens rondes achter ligt?"quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:10 schreef DKUp het volgende:
Straks is Perez nog een geweldige coureur dit seizoen……..
Inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:18 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Scherpe opmerking, als je je moet druk maken om je aanzien, dat wil zeggen wat vreemde nobodies die jij niet kent van jou vinden. Dan raak je alles kwijt. Het gaat erom hoe je familie, vrienden, collega's en alle andere mensen om jou heen je zien.
Wat je qua aanzien kwijtraakt met betrekking tot mensen op een tribune, forum, X of waar dan ook over je zeggen, als je je dat moet aantrekken, dan ben je gewoon alles kwijt.
Mochten de geruchten waar zijn dat Checo in 2025 aanblijft bij Red Bull, als een gedegradeerde klassieke pay driver die zijn stoeltje koopt door een smak geld neer te leggen. Het daadwerkelijk in zijn gezicht zeggen vanuit interne kring is heel iets anders nietwaar?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:18 schreef Abid-Meher het volgende:
Het gaat erom hoe je familie, vrienden, collega's en alle andere mensen om jou heen je zien.
Daarbij wordt niet meegerekend dat met Perez de ontwikkeling van de auto maar door één coureur gebeurt, RBR behoorlijk voor lul staat met hun tweede coureur en ze in races geen enkel strategisch voordeel kunnen behalen met hun tweede rijder.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat de schade aan de auto, salaris van Checo en het verschil tussen plek 1 en 3 in de WCC (om en nabij de 20 miljoen) allemaal gecompenseerd worden door Checo zijn sponsors.
Schattig dat ze ook elkaar quoten om zo het verhaal wat sterker te maken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Typerend dat de twee anti Max-trollen het aanblijven van Pérez verdedigen.
Dat is hoe jij kijkt als buitenstaander. Ik denk dat hij in interne kring genoeg mensen heeft die om hem geven en die het hem gunnen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mochten de geruchten waar zijn dat Checo in 2025 aanblijft bij Red Bull, als een gedegradeerde klassieke pay driver die zijn stoeltje koopt door een smak geld neer te leggen. Het daadwerkelijk in zijn gezicht zeggen vanuit interne kring is heel iets anders nietwaar?
Inloggen, uitloggen, het is best wat werk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Schattig dat ze ook elkaar quoten om zo het verhaal wat sterker te maken.
Hem wat gunnen? Een zitje bij Red Bull? O, ongetwijfeld, maar dat doet niets af aan het feit dat zijn naaste kring, inclusief collega's, Checo dan nog steeds zullen zien als een gedegradeerde klassieke pay driver die zijn stoeltje voor 2025 heeft gekocht middels sponsorship van KitKat en Carlos Slimquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:52 schreef Abid-Meher het volgende:
Ik denk dat hij in interne kring genoeg mensen heeft die om hem geven en die het hem gunnen.
Heeft op zich niks met Anti Max te maken. Max heeft er alleen maar baat bij dat Perez blijft zitten. Zo houdt Max het team en zijn positie optimaal onder controle.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Typerend dat de twee anti Max-trollen het aanblijven van Pérez verdedigen.
Ik kan niet spreken voor de familie van Checo of zijn collegas, jij kan dat wel?quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hem wat gunnen? Een zitje bij Red Bull? O, ongetwijfeld, maar dat doet niets af aan het feit dat zijn naaste kring, inclusief collega's, Checo dan nog steeds zullen zien als een gedegradeerde klassieke pay driver die zijn stoeltje voor 2025 heeft gekocht middels sponsorship van KitKat en Carlos Slim
Ja?quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:24 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor de familie van Checo of zijn collegas, jij kan dat wel?
Checo verdientkrijgt 15-20 miljoen per jaar, daar kan je een hele hoop leuke feestjes van geven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja?![]()
Als het gerucht waar zou zijn, dan is dat dus een feit. Waarom zouden feiten voor collega's en vrienden anders zijn? Nouja, weet je wat? Ik geef je deels gelijk. Als de familieleden en collega's het IQ hebben van een pantoffeldiertje, een persoonlijke stoornis hebben of onder de leeftijd van pak em beet 16, dan kan ik erin komen dat een troebele realiteit de daadwerkelijke feiten overschaduwen.
Exactquote:Op zaterdag 16 november 2024 19:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Checo verdientkrijgt 15-20 miljoen per jaar, daar kan je een hele hoop leuke feestjes van geven.
Boeit het jouw vrienden wat voor werk je doet? Nee toch?
Zeker niet als je ze af en toe uitnodigt voor een gratis feestje..
Ik denk dat Verstappen vooral gebaat is bij een teamgenoot die punten van de concurrentie af pakt en die strategisch in een race te gebruiken is. Niet iemand die hij elk jaar met 23-1 in de kwalificatie verslaat en die achter iedereen die naar een beetje potente wagen heeft aan rijdt en die bovendien ieder jaar voor miljoenen aan schade rijdt waardoor het ontwikkelbudget achter blijft.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft op zich niks met Anti Max te maken. Max heeft er alleen maar baat bij dat Perez blijft zitten. Zo houdt Max het team en zijn positie optimaal onder controle.
‘Ja, maar de familie van Pérez en zijn vrienden zijn best tevreden’quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:05 schreef DKUp het volgende:
Even mensen weer met beide benen op de grond brengen......
1 M. Verstappen Red Bull 393
2 L. Norris McLaren 331
3 C. Leclerc Ferrari 307
4 O. Piastri McLaren 262
5 C. Sainz jr. Ferrari 244
6 G. Russell Mercedes 192
7 L. Hamilton Mercedes 190
8 S. Pérez Red Bull 151
Hij is zo goed dat hij de nummer 8 van 2024 is, “allemaal de schuld van de auto…..”
Dat gaat de aankomende twee jaar alleen maar beter worden natuurlijk. Als hij blijft, dan komt het alleen door het sponsorgeld.
En RB ook, waarom laten ze hem anders daar zitten. Het probleem ligt niet bij Perez, het ligt bij RB. Dan moet RB iemand anders zoeken, maar blijkbaar willen ze hem.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
‘Ja, maar de familie van Pérez en zijn vrienden zijn best tevreden’
En toch horen we Max niet klagen. Waarom? Hij wordt gewoon wereldkampioen. Pas als dat een bedreiging wordt gaat hij waarschijnlijk klagen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Verstappen vooral gebaat is bij een teamgenoot die punten van de concurrentie af pakt en die strategisch in een race te gebruiken is. Niet iemand die hij elk jaar met 23-1 in de kwalificatie verslaat en die achter iedereen die naar een beetje potente wagen heeft aan rijdt en die bovendien ieder jaar voor miljoenen aan schade rijdt waardoor het ontwikkelbudget achter blijft.
Hij zit daar omdat Horner en Marko een conflict hebben en Horner om die reden alles tegenovergesteld vindt van wat Marko vindt. Daarom zat Ricciardo om belachelijk lang in de VCARB, terwijl overduidelijk was dat Lawson het veel beter zou doen. Zelfs voor Horner lijkt het langzamerhand te gortig te worden, maar de enige reden dat Pérez nog in de RB zit is Horner, niet zijn prestaties. Is het nu echt zo moeilijk om in te zien (en vooral toe te geven) dat het verschil tussen Verstappen en Pérez van te groot is?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
En RB ook, waarom laten ze hem anders daar zitten. Het probleem ligt niet bij Perez, het ligt bij RB. Dan moet RB iemand anders zoeken, maar blijkbaar willen ze hem.
Verder blijf ik er bij, Perez zal niet stoppen omdat hij denkt, oh ik ben slecht. Dat zal bijna niemand doen uit zichzelf, zeker wanneer je best goed zit. Leuk loon, fans, belangstelling etc.
Ik snap dat jullie Perez liever zien vertrekken, ik zeg alleen dat je het hem niet kwalijk kan nemen dat hij blijft, en dat hij het wel prima zal vinden.
Snap niet wat daar zo gek aan is, Perez zal doen wat hij zelf wil, niet wat mensen hier willen, en dat vind ik wel goed zo.
Ik heb hem anders met regelmaat opmerkingen horen maken, zelfs in in de tijd dat het goed ging. Alleen heeft Max zijn handen vol aan zijn eigen shit. Hij zal op de achtergrond ongetwijfeld aangeven wat hij ervan vindt, maar gezien de toxic rotzooi op internet waagt hij zich (begrijpelijk) niet aan een oorlog met de Mexicanen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En toch horen we Max niet klagen. Waarom? Hij wordt gewoon wereldkampioen. Pas als dat een bedreiging wordt gaat hij waarschijnlijk klagen.
Max Verstappen heeft uitgesproken dat hij Sergio Pérez als teammaat wil behouden bij Red Bull Racing. https://www.gpfans.com/nl(...)-hem-als-teamgenoot/quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb hem anders met regelmaat opmerkingen horen maken, zelfs in in de tijd dat het goed ging. Alleen heeft Max zijn handen vol aan zijn eigen shit. Hij zal op de achtergrond ongetwijfeld aangeven wat hij ervan vindt, maar gezien de toxic rotzooi op internet waagt hij zich (begrijpelijk) niet aan een oorlog met de Mexicanen.
Dit was exact in de periode waarin hij de druk op RBR wilde opvoeren, omdat hij zich dood ergerde aan de auto die hij in dezelfde periode een monster noemde. Natuurlijk gaat hij dan niet Pérez afvallen. Nogmaals, dat moet hij sinds São Paulo 2022 sowieso niet meer openbaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max Verstappen heeft uitgesproken dat hij Sergio Pérez als teammaat wil behouden bij Red Bull Racing. https://www.gpfans.com/nl(...)-hem-als-teamgenoot/
Dat laatste is een hele andere discussie. De discussie begon met dat Perez de eer aan zichzelf moest houden en beter kon stoppen, ik stelde dat het hem een rotzorg zou zijn. Dat hij waarschijnlijk het geloof heeft dat er meer in zit, toen ging men ermee aan de haal dat het voor hem beter zou zijn om weg te gaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij zit daar omdat Horner en Marko een conflict hebben en Horner om die reden alles tegenovergesteld vindt van wat Marko vindt. Daarom zat Ricciardo om belachelijk lang in de VCARB, terwijl overduidelijk was dat Lawson het veel beter zou doen. Zelfs voor Horner lijkt het langzamerhand te gortig te worden, maar de enige reden dat Pérez nog in de RB zit is Horner, niet zijn prestaties. Is het nu echt zo moeilijk om in te zien (en vooral toe te geven) dat het verschil tussen Verstappen en Pérez van te groot is?
quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:43 schreef Rnie het volgende:
Wat lees ik nu? Domenicali weg?
https://www.instagram.com/p/DCceTQGowuK/
quote:
Nee, dat is vooralsnog een brainfart van Jack Plooij.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:43 schreef Rnie het volgende:
Wat lees ik nu? Domenicali weg?
https://www.instagram.com/p/DCceTQGowuK/
Red Bull heeft ook nog niet een goede vervanger voor Perez.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij zit daar omdat Horner en Marko een conflict hebben en Horner om die reden alles tegenovergesteld vindt van wat Marko vindt. Daarom zat Ricciardo om belachelijk lang in de VCARB, terwijl overduidelijk was dat Lawson het veel beter zou doen. Zelfs voor Horner lijkt het langzamerhand te gortig te worden, maar de enige reden dat Pérez nog in de RB zit is Horner, niet zijn prestaties. Is het nu echt zo moeilijk om in te zien (en vooral toe te geven) dat het verschil tussen Verstappen en Pérez van te groot is?
Dus Lawson zou dus vanaf 2026 in die red bull kunnen rijden. Heeft genoeg ervaring opgedaan.quote:Op zondag 17 november 2024 01:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft ook nog niet een goede vervanger voor Perez.
Lawson zit er te kort, Ricciardo was zeker niet goed genoeg meer, Tsunoda kan die druk nu al amper aan, Hadjar rijdt nog niet in F1.
En ondertussen heeft Perez een sponsor die niet alleen het salaris van Perez betaalt maar ook het gemis in inkomsten in de WCC compenseert.
Het kost Red Bull dus helemaal niks om Perez rond te rijden..zelfs z'n schade wordt vergoed.
Lawson kan het misschien wel beter doen dan Perez maar die heeft amper sponsors, dan moet die duidelijk resulaten laten zien zodat het WCC ook een zekerheid is.
Dan kijk je alleen binnen de RB-stal, maar ik ben dat bijvoorbeeld Sainz graag naar RedBull was gekomen. Bottas zie ik ook nog steeds als een betere optie dan Perez.quote:Op zondag 17 november 2024 01:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft ook nog niet een goede vervanger voor Perez.
Lawson zit er te kort, Ricciardo was zeker niet goed genoeg meer, Tsunoda kan die druk nu al amper aan, Hadjar rijdt nog niet in F1.
En ondertussen heeft Perez een sponsor die niet alleen het salaris van Perez betaalt maar ook het gemis in inkomsten in de WCC compenseert.
Het kost Red Bull dus helemaal niks om Perez rond te rijden..zelfs z'n schade wordt vergoed.
Lawson kan het misschien wel beter doen dan Perez maar die heeft amper sponsors, dan moet die duidelijk resulaten laten zien zodat het WCC ook een zekerheid is.
Geen 4k. Teleurstellend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
De volledige Las Vegas GP van 2023 staat op youtube
Bottas alleen door tegen hem aan te rijden. Pérez eindigde voor Hamilton in Monaco en Turkije en was van cruciaal belang in Abu Dhabi waardoor Hamilton geen vrije pitstop had op het einde. Bottas eindigde alleen voor Verstappen in Turkije.quote:Op zondag 17 november 2024 11:05 schreef Edwink het volgende:
Het is leuk dat perez sponsorgeld mee brengt, maar je budgetcap blijft het zelfde. Alle schade is geld wat niet gecompenseerd wordt in de budgetcap door zijn sponsoring Alle topteams maken winst en hoeven het niet te hebben van een pay driver.
Ook in 2021 heeft perez amper wat bijgedragen in het kampioenschap. Hoeveel punten heeft hij Hamilton afhandig gemaakt door te finishen voor hem?
Bottas heeft Max meer punten gekost
Die kans zit er goed in ja, kan Hadjar naar Vcarb.quote:Op zondag 17 november 2024 07:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus Lawson zou dus vanaf 2026 in die Red Bull kunnen rijden. Heeft genoeg ervaring opgedaan.
Tsunoda is imho wel degelijk beter dan Strollquote:Op zondag 17 november 2024 13:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die kans zit er goed in ja, kan Hadjar naar Vcarb.
Alleen wat gaat RB met Tsunoda doen? Die zit er vooral vanweg de deal met Honda.
Mag eind dit seizoen daarom ook in de RB testen maar een move naar het A team zit er duidelijk niet in.
En is Tsunoda zonder Honda als sponsor wel interessant voor andere teams?
Misschien dat ie naar Aston Martin kan, die gaat in 2026 ook met Honda rijden maar hij is ook niet beter dan Alonso.. en misschien ook niet beter dan Stroll Jr.
Er staat alleen ook al een Japans F2 talent aan de deur te kloppen.quote:Op zondag 17 november 2024 13:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tsunoda is imho wel degelijk beter dan Stroll
En ik verwacht dat hij in 2026 niet meer bij Red Bull zit. Honda is er dan niet meer, dus hooguit een rol als reserverijder bij Aston Martin.
Zijn kans om naar Audi te gaan (die volgens de geruchten) in hem geïnteresseerd waren) is nu ook wel verkeken, nu Bortoleto daar rijdt.
Iwasa rijdt al geen Formule 2 meerquote:Op zondag 17 november 2024 14:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er staat alleen ook al een Japans F2 talent aan de deur te kloppen.
https://www.fiaformula2.com/Drivers/1223/Ayumu-Iwasa
Kan zijn dat Honda die naar voren proibeert te schuiven, die is sowieso jonger dus kan langer mee.
Super formula telt ook mee voor de superlicentie dus er zijn nog mogelijkheden.quote:Op zondag 17 november 2024 14:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iwasa rijdt al geen Formule 2 meer
Is overgestapt naar de Super Formula. En daar deed hij het beduidend minder dan een Lawson.
Superlicentiepunten heeft hij genoeg. Daar heeft hij de Super Formula niet voor nodig.quote:Op zondag 17 november 2024 14:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Super formula telt ook mee voor de superlicentie dus er zijn nog mogelijkheden.
Hoe die het doet verder weet ik ook niet, ik volg F2 en Super formula niet.
Dat met Sainz jr gaat nooit gebeuren, met dank aan Sainz sr. Dat gedoe bij Torro Rosso heeft een nare smaak achter gelaten bij RB.quote:Op zondag 17 november 2024 09:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dan kijk je alleen binnen de RB-stal, maar ik ben dat bijvoorbeeld Sainz graag naar RedBull was gekomen. Bottas zie ik ook nog steeds als een betere optie dan Perez.
In de komende 3 GP's kan ervan alles gebeuren.quote:
Alpoeierquote:Op zondag 17 november 2024 14:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In de komende 3 GP's kan ervan alles gebeuren.
Zie je het echt gebeuren?quote:Op zondag 17 november 2024 14:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Effe alle gekheid op een stokje: Misschien met RBR Perez inruilen voor Gasly
Scheelt wat poen op de budgetcap.
We zijn inmiddels 10 jaar verder bijna he? Zou het dan allemaal zo erg geweest zijn dat daar nooit meer overheen te komen is?quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat met Sainz jr gaat nooit gebeuren, met dank aan Sainz sr. Dat gedoe bij Torro Rosso heeft een nare smaak achter gelaten bij RB.
Als je ziet wat Riccardo ze geflikt heeft, dan blijkt wel dat ze het alleen zakelijk bekijken.quote:Op zondag 17 november 2024 15:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
We zijn inmiddels 10 jaar verder bijna he? Zou het dan allemaal zo erg geweest zijn dat daar nooit meer overheen te komen is?
Maar zakelijk bekeken denk ik dat Sainz nooit enige bedreiging zal vormen voor Max, terwijl hij wel punten zal afpakken van Norris en Leclerc. Dan is dat toch veel waardevoller dan Pérez?quote:Op zondag 17 november 2024 15:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Als je ziet wat Riccardo ze geflikt heeft, dan blijkt wel dat ze het alleen zakelijk bekijken.
Wel als die punten afsnoept van Max.quote:Op zondag 17 november 2024 15:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar zakelijk bekeken denk ik dat Sainz nooit enige bedreiging zal vormen voor Max, terwijl hij wel punten zal afpakken van Norris en Leclerc. Dan is dat toch veel waardevoller dan Pérez?
Begin van het jaar leek hij wat progressie te maken, maar in de loop van het seizoen zakte dat weer flink in. Schat hem niet hoger dan Albon of Gasly eigenlijk.quote:Op zondag 17 november 2024 15:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
We zijn inmiddels 10 jaar verder bijna he? Zou het dan allemaal zo erg geweest zijn dat daar nooit meer overheen te komen is?
Overigens, vwb Tsunoda: waar worden zijn vermeende kwaliteiten eigenlijk op gebaseerd? Er heerst ineens een vibe dat hij zo slecht nog niet is. Ik wil overigens niet beweren dat hij niks kan ofzo, maar hij werd twee jaar totaal om zijn oren gereden door Gasly. Hij was echt helemaal nergens. Vanaf 23 kreeg hij De Vries en daarna een uitgerangeerde Ricciardo als teamgenoot. Die versloeg hij, maar niet eens super overtuigend. En nu met Lawson, een debutant, heeft hij het gelijk afweer behoorlijk lastig.
Is dat die op Disney + heeft gestaan?quote:Op zondag 17 november 2024 22:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik val net in een BBC docu over Brawn F1, is net begonnen.
Dat zal niet snel gebeuren. En dan nog zal dat niet opwegen tegen de punten die hij zal afsnoepen van de concurrentie door tussen Max en de concurrentie in te eindigen, iets wat Pérez nooit zal doen wanneer de auto niet superieur is (en het dus niet nodig is).quote:Op zondag 17 november 2024 15:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel als die punten afsnoept van Max.
https://www.bbc.co.uk/programmes/m0024qc2quote:Op zondag 17 november 2024 22:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Is dat die op Disney + heeft gestaan?
Je weet hoe t gaat met dit soort dingen, volgende gp vouwt ie een auto op.quote:
Dat is m inderdaad! Heel leuk ja. Bizarre verhalen ook, over hoe weinig onderdelen ze hadden. En Button was bij een herstart in Maleisië gewoon uitgevallen, hahaquote:Op zondag 17 november 2024 22:20 schreef APK het volgende:
[..]
https://www.bbc.co.uk/programmes/m0024qc2
Leuke docu
Stel je wil wel zo’n scenario moet je dus iemand hebben die wel voor de concurrent finisht maar achter max. En in een kampioenschap strijd is dat al moeilijk omdat dan de verhoudingen te dicht bij elkaar liggen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat zal niet snel gebeuren. En dan nog zal dat niet opwegen tegen de punten die hij zal afsnoepen van de concurrentie door tussen Max en de concurrentie in te eindigen, iets wat Pérez nooit zal doen wanneer de auto niet superieur is (en het dus niet nodig is).
Wat een onzin. Alsof er niks tussen Perez en iemand die voor Max eindigt zit. Sainz zou een prima coureur zijn die Max niet in de weg rijdt (in 2015 al eindigde Max bijna altijd voor Sainz, kun je nagaan nu). Bottas eindigde ook vrijwel altijd achter Hamilton, maar af en toe wel voor Vettel. Alleen in het uiterst competitieve 2021 hadden ze weinig aan hem.quote:Op maandag 18 november 2024 09:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stel je wil wel zo’n scenario moet je dus iemand hebben die wel voor de concurrent finisht maar achter max. En in een kampioenschap strijd is dat al moeilijk omdat dan de verhoudingen te dicht bij elkaar liggen.
Dus het is kiezen voor max: ofwel een echte concurrent die het hem moeilijk kan maken, ofwel een puppet die hem geen strobreed in de weg legt.
Is geen onzin. Zoals je zegt, het is een beetje een ideaalbeeld scenario want als het er echt om gaat is het al moeilijk zoals toen Bottas in 2021. Bij een echte strijd gaat het namelijk om 2 toppers. Daar kan moeilijk een tweede rijder tussen gaan rijden want die moet ook al van topniveau zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 09:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof er niks tussen Perez en iemand die voor Max eindigt zit. Sainz zou een prima coureur zijn die Max niet in de weg rijdt (in 2015 al eindigde Max bijna altijd voor Sainz, kun je nagaan nu). Bottas eindigde ook vrijwel altijd achter Hamilton, maar af en toe wel voor Vettel. Alleen in het uiterst competitieve 2021 hadden ze weinig aan hem.
Ik heb nou niet het idee dat Sainz zich in die tijd meer heeft ontwikkeld dan Max, dus dat durf ik wel aan. In het extreme geval van twee toppers in twee verschillende even sterke auto’s heb je niet veel aan welke tweede rijder dan ook, maar wederom doe je alsof dat de enige mogelijkheid is. In een seizoen als dit is het toch duidelijk dat een betere tweede rijder goud waard was geweest voor RedBull? En dan niet alleen voor het constructeurs WK, maar ook in diverse races om punten voor Max zijn concurrenten af te pakken.quote:Op maandag 18 november 2024 09:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is geen onzin. Zoals je zegt, het is een beetje een ideaalbeeld scenario want als het er echt om gaat is het al moeilijk zoals toen Bottas in 2021. Bij een echte strijd gaat het namelijk om 2 toppers. Daar kan moeilijk een tweede rijder tussen gaan rijden want die moet ook al van topniveau zijn.
Dat Sainz ook altijd achter max zou finishen is makkelijk gezegd. Dat is namelijk 10 jaar geleden bijna.
Geen idee, ik doe niet aan Disney.quote:Op zondag 17 november 2024 22:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Is dat die op Disney + heeft gestaan?
Ah, ga ik kijken, mijn vrouw noemde het een poosje terug dat Keanu rond liep bij Mercedes een aantal keer dat ze er moest zijn, was dus voor deze docu.quote:Op zondag 17 november 2024 22:20 schreef APK het volgende:
[..]
https://www.bbc.co.uk/programmes/m0024qc2
Leuke docu
Is er iemand die het Max echt moeilijk zou kunnen maken?quote:Op maandag 18 november 2024 09:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stel je wil wel zo’n scenario moet je dus iemand hebben die wel voor de concurrent finisht maar achter max. En in een kampioenschap strijd is dat al moeilijk omdat dan de verhoudingen te dicht bij elkaar liggen.
Dus het is kiezen voor max: ofwel een echte concurrent die het hem moeilijk kan maken, ofwel een puppet die hem geen strobreed in de weg legt.
Ik denk dat de volgende coureurs Max bij vlagen kunnen verslaan in kwali/race:quote:Op maandag 18 november 2024 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is er iemand die het Max echt moeilijk zou kunnen maken?
Albon, Gasly, Perez, Sainz niet.
Norris en LeClerc maken foutjes onder druk.
Hamilton misschien, maar is ook over zijn top en gaat dat nevernooitniet doen.
Piastri misschien?
Of een nog onbewezen nieuwkomer. Maar zoals Max in Brazilie liet zien staat hij toch wel op eenzame hoogte eigenlijk imo.
(lol)quote:David Coulthard, while a Red Bull ambassador to this day, is well-known for his balanced commentary through his work with Channel 4
Wellichtquote:Op maandag 18 november 2024 13:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik denk dat de volgende coureurs Max bij vlagen kunnen verslaan in kwali/race:
Leclerc, Hamilton, Russell, Sainz, Ocon, Norris, Piastri, Alonso en Lawson.
Dan heb ik het dus over op gelegenheid. Meeste zal Max winnen. Consistent over seizoen zou Max wellicht de betere zijn. Ligt ook afhankelijk van het type auto. Bij RB ligt de auto Max misschien wat beter.
quote:
Maaruh derde of vierde weekend van mei. Dat zou normaal gesproken week voor Monaco zijn?quote:
Monaco is naar juni verhuisd.quote:Op maandag 18 november 2024 14:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Maaruh derde of vierde weekend van mei. Dat zou normaal gesproken week voor Monaco zijn?
Moest iets verder scrollen. Dus niet gelijk met indy500 meerquote:
Maar tegenover allemaal zal Max de duidelijke nr 1 in het team zijn de komende jaren, en de ontwikkeling van de auto vooral op hem afgestemd worden. Denk niet dat een van hen over een heel seizoen een bedreiging zou zijn of voor problemen binnen het team zou kunnen zorgen, tenzij Lawson zich volgend jaar als heel snel en foutloos ontpopt, of als Piastri volgend jaar duidelijk sneller dan Norris is.quote:Op maandag 18 november 2024 13:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik denk dat de volgende coureurs Max bij vlagen kunnen verslaan in kwali/race:
Leclerc, Hamilton, Russell, Sainz, Ocon, Norris, Piastri, Alonso en Lawson.
Dan heb ik het dus over op gelegenheid. Meeste zal Max winnen. Consistent over seizoen zou Max wellicht de betere zijn. Ligt ook afhankelijk van het type auto. Bij RB ligt de auto Max misschien wat beter.
De vraag is waar onder bij vlagen verstaan wordt. Er zitten er trouwens een paar bij die je meteen kun doorstrepen. Ocon, Lawson en ook Piastri geloof ik op dit moment niks van. Hoe gehyped Piastri op dit moment ook wordt, hij wordt al twee jaar zeer royaal verslagen door Norris. In de beste auto van het veld rijdt hij regelmatig in het middenveld rond. Die moet zijn niveau komend jaar enorm gaan verhogen wil zijn kaarsje niet snel uitdoven.quote:
Toch lastig dat je op de roulettetafel niet voor een oranje vakje kunt kiezenquote:
Wat is dit danquote:Op dinsdag 19 november 2024 00:37 schreef Rnie het volgende:
Antonio Perez on Ralf Schumacher:
You don't know if he's a journalist a woman or a man. First he declares that Checo was out of Red Bull and the following week he comes out of the closet. I don't know if he is in love with Checo
https://imgur.com/a/antonio-perez-on-rsc-3ZlJUgG
god o god, die vent moeten ze echt opnemen.
Door die hartaanval is er een draadje los gekomen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:37 schreef Rnie het volgende:
You don't know if he's a journalist a woman or a man. First he declares that Checo was out of Red Bull and the following week he comes out of the closet. I don't know if he is in love with Checo
Winterreifen genot.quote:
de you no longer know if he's a journalist, woman or a gentlemen maakt het wel af in deze..... wat een figuurquote:Op dinsdag 19 november 2024 00:37 schreef Rnie het volgende:
Serieus? Met geluid er bij?quote:
En maar zoeken naar dat kleine klote kruisje.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus? Met geluid er bij?
Je zal maar nachtdienst hebben en lekker liggen te pitten... Continue stroom van adds.
Geen idee, ik woon er niet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zal maar nachtdienst hebben en lekker liggen te pitten... Continue stroom van adds.
Denk wel dat je als inwoner van Las Vegas nergens meer van opkijktquote:Op dinsdag 19 november 2024 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou deze man nu ook een verbod voor alle races krijgen ?quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:37 schreef Rnie het volgende:
Gok van niet, maar in Vegas is het altijd een teringherrie, dus het zou waarschijnlijk niet eens opvallenquote:Op dinsdag 19 november 2024 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je terug gaat naar karten was toen eigenlijk Charles Leclerc de enige die hem bij kon houden, alleen moest die dan wel 110% geven en toen maakte hij ook al die kleine foutjes. Van het huidige veld die on merit Max zouden kunnen verslaan? Leclerc, Hamilton en Alonso, maar dan moeten die wel een goede dag hebben. 1op1 in gelijkwaardig materiaal zou Max denk ik iedereen die nu rond rijd de baas zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is er iemand die het Max echt moeilijk zou kunnen maken?
Albon, Gasly, Perez, Sainz niet.
Norris en LeClerc maken foutjes onder druk.
Hamilton misschien, maar is ook over zijn top en gaat dat nevernooitniet doen.
Piastri misschien?
Of een nog onbewezen nieuwkomer. Maar zoals Max in Brazilie liet zien staat hij toch wel op eenzame hoogte eigenlijk imo.
Reactie van Ralf is dan best wel goud, met een sneer naar Checoquote:Op dinsdag 19 november 2024 00:37 schreef Rnie het volgende:
"Ik zou ook honderd procent achter mijn zoon gaan staan en proberen te helpen. Dat is wat je doet als vader. Als het op stijl aankomt, dan zou ik anders zijn, maar we kennen meneer Perez met al zijn emoties. Daarom ben ik niet boos op hem. Ik ben echter wel van mening dat de resultaten op het circuit betere argumenten zouden zijn."quote:Ich würde auch zu 100% hinter meinem Sohn stehen und versuchen zu helfen . So macht man das als Vater . Was den Style betrifft wäre ich anders aber wir kennen Herr Perez mit all seinen Emotionen . Deshalb bin ich ihm nicht böse . Allerdings glaube ich das Ergebnisse auf der Strecke die besseren Argumente wären
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 19 november 2024 18:15 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als je terug gaat naar karten was toen eigenlijk Charles Leclerc de enige die hem bij kon houden, alleen moest die dan wel 110% geven en toen maakte hij ook al die kleine foutjes. Van het huidige veld die on merit Max zouden kunnen verslaan? Leclerc, Hamilton en Alonso, maar dan moeten die wel een goede dag hebben. 1op1 in gelijkwaardig materiaal zou Max denk ik iedereen die nu rond rijd de baas zijn.
Eerst geeft hij aan dat de auto niet om max heen gebouwd zou zijn, vervolgens stelt hij max zijn rijstijl gelijk aan het rijgedrag van de red bull. Daarmee spreekt hij zichzelf tegenquote:Op dinsdag 19 november 2024 19:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mooie vergelijking van Albon omtrent Max zijn driving style. Alsof je in Call of Duty je joystick of muis op maximale gevoeligheid zet.![]()
Als iemand nog een vriend tekort komt..quote:Er bestaat in 2024 een VIP-pakket ter waarde van 1 miljoen dollar. De organisatie, Fontainebleau Las Vegas en Aston Martin hebben namelijk een 'Aston Martin Million Dollar Package' samengesteld, een VIP-pakket als nooit tevoren.
Wanneer je het pakket aanschaft, vlieg je met vijf vrienden in een privéjet naar Las Vegas, waarna je in een Aston Martin naar een luxe suite in resort Fleur de Lis Chateau wordt gebracht. Ook heb je toegang tot een VIP-tafel bij de dj's in LIV Las Vegas en krijg je een krediet van 20.000 dollar voor eten en drinken. Dat staat echter nog los van een privédiner in restaurant ITO, terwijl je ook nog eens een krediet van 20.000 dollar krijgt om van het resort te genieten. Van een spa tot massages, alles is inbegrepen.
Sowieso een beetje uit z'n verband getrokken dit, het gaat meer om Verstappen z'n adaptieve vermogen dan wat hij graag heeft. Dat zie je ook dit seizoen tov Perez, hij haalt er uit wat de meesten niet kunnen.quote:Op woensdag 20 november 2024 07:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Eerst geeft hij aan dat de auto niet om max heen gebouwd zou zijn, vervolgens stelt hij max zijn rijstijl gelijk aan het rijgedrag van de red bull. Daarmee spreekt hij zichzelf tegen
Hij begint zijn verhaal over het rijden met "rijstijl dit, rijstijl dat". Daaruit maak ik wel op dat het gaat om wat iemand liever heeft. Vervolgens begint hij over het bijterige weggedrag van de auto.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso een beetje uit z'n verband getrokken dit, het gaat meer om Verstappen z'n adaptieve vermogen dan wat hij graag heeft. Dat zie je ook dit seizoen tov Perez, hij haalt er uit wat de meesten niet kunnen.
De ene coureur houdt van meer onderstuur, de andere van wat meer overstuur.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
"ik hou van een auto die goed instuurt"
Uhh.. bro, wie niet? Het hele ding van racen is dat je af en toe een bocht neemt. Dan is het wel zo handig dat je auto ook stuurt waar je hem wil hebben.
Ik denk zelf dat het iets gecompliceerder ligt dan dat.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De ene coureur houdt van meer onderstuur, de andere van wat meer overstuur.
Ik denk dat die opmerking op de laatste categorie slaat
Bij Brazilië zag je dat twee dingen belangrijk waren bij Max, wat hij zelf na afloop zei.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:44 schreef Questular het volgende:
Ow daarom is Verstappen de beste van dit rijdersveld. Duidelijk.
Tja, het blijft alle drie in de woestijn.. Bovendien moet hij na Vegas heel snel naar Kwatár. Het blijft allemaal maar zo zo.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoop voor Max dat hij dit weekend kampioen wordt.
Een feestje vieren in Las Vegas gaat toch leuker zijn dat in Qatar of Abu Dhabi.
Door te doen alsof het om twee dingen gaat en dan met een opsomming te komen doe je alsof dat het ook is. Denk je niet dat op 1 uiteindelijk de rijder moet staan die het ook nog even moet doen? Of past dat niet in je narratief? ‘Het vertrouwen hebben’ is een mooie manier om dat af te leiden en te doen alsof Pérez en soort slachtoffer is.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij Brazilië zag je dat twee dingen belangrijk waren bij Max, wat hij zelf na afloop zei.
1. Goede auto. Dat heeft die ook zeker benadrukt als we hebben opgelet. (in tegenstelling dus tot wat veel wordt geroepen, dat regen de "equalizer" van de auto's zou zijn. Dat klopt dus niet helemaal).
2. Vertrouwen in de remmen. Hoe konden we dat zien? Natuurlijk aan zijn vele acties in bocht 1 aan de binnenkant. En hij vindt dat vertrouwen terwijl Checo dat minder heeft gevonden zoals we zagen.
Ik zet hier geen "narratief" neer, ik presenteer louter een weergave van een verhaal wat direct van de bron afkomstig is. Namelijk Max Verstappen. Ook zet ik Perez niet neer als slachtoffer, maar als een rijder waarvan gebleken is dat hij gebreken vertoonde tijdens de wedstrijd ten opzichte van zijn teammaat.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Door te doen alsof het om twee dingen gaat en dan met een opsomming te komen doe je alsof dat het ook is. Denk je niet dat op 1 uiteindelijk de rijder moet staan die het ook nog even moet doen? Of past dat niet in je narratief? ‘Het vertrouwen hebben’ is een mooie manier om dat af te leiden en te doen alsof Pérez en soort slachtoffer is.
Foutloos rijden, niet op de verf remmen, lijnen proberen om de ronde erna te weten waar de grip ligt. Dat is allemaal minstens even belangrijk. Dat maakt het verschil tussen een goede auto hebben met goede remmen. Ik ben ervan overtuigd dat in São Paulo minstens nog 7, 8 rijders een goede auto met goede remmen hadden, toch kwamen die niet boven rijden. Ocon, Gasly en Verstappen wel, dat is geen toeval. Maar dat is te moeilijk om toe te geven, dat snap ik wel.
Ja dat doe je welquote:Op woensdag 20 november 2024 10:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zet hier geen "narratief" neer, ik presenteer louter een weergave van een verhaal wat direct van de bron afkomstig is. Namelijk Max Verstappen. Ook zet ik Perez niet neer als slachtoffer, maar als een rijder waarvan gebleken is dat hij gebreken vertoonde tijdens de wedstrijd ten opzichte van zijn teammaat.
Regen is wel een equalizer, dat Ferrari en McLaren in Brasil wat meer op downforce hebben gemikt dan Red Bull maakte wel een verschil, dat is een optie die ze niet hadden hoeven nemen.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij Brazilië zag je dat twee dingen belangrijk waren bij Max, wat hij zelf na afloop zei.
1. Goede auto. Dat heeft die ook zeker benadrukt als we hebben opgelet. (in tegenstelling dus tot wat veel wordt geroepen, dat regen de "equalizer" van de auto's zou zijn. Dat klopt dus niet helemaal).
2. Vertrouwen in de remmen. Hoe konden we dat zien? Natuurlijk aan zijn vele acties in bocht 1 aan de binnenkant. En hij vindt dat vertrouwen terwijl Checo dat minder heeft gevonden zoals we zagen.
Ik zou ook zeggen hoe meer regen er valt hoe meer de verschillen ten opzichte van droog omstandigheden teniet worden gedaan, of hoe meer de auto's verschuiven qua performance. Het kan, zeker in inter omstandigheden, zo zijn dat een Alpine gewoon sec beter presteert dan een andere auto. Omdat de auto dan eenmaal beter ligt, om welke reden dan ook, vanwege de karaktereigenschappen die de auto heeft.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Regen is wel een equalizer, dat Ferrari en McLaren in Brasil wat meer op downforce hebben gemikt dan Red Bull maakte wel een verschil, dat is een optie die ze niet hadden hoeven nemen.
Maar Alpine is toch wel het bewijs, die hadden de afstelling ook op orde en waarschijnlijk als het wat harder was blijven regenen de overwinning gepakt, ze stonden net iets hoger dan de Red Bull, dat voordeel verdween met de afname van de regen.
Het gaat niet alleen om de remmen, ook om de rembalans, die had hij gewoon perfect in orde op dat punt, Verstappen vond grip waar anderen het niet zagen maar waarschijnlijk niet aandurvden.
Ik vond het wel frappant dat het wat dat betreft eigenlijk een herhaling was van 2016 want toen pakte hij ook veel auto's aan de binnenkant van de Senna S.
In niet crashen is Gasly dan weer de beste 😂 (tot noch toe dan)quote:Op woensdag 20 november 2024 11:33 schreef Questular het volgende:
Dus Verstappen is óók nog eens beter in het afstellen van zijn auto. Is er iets waar hij niet de allerbeste in is? (behalve crashen dat heeft Perez in the pocket)
engels zijnquote:Op woensdag 20 november 2024 11:33 schreef Questular het volgende:
Dus Verstappen is óók nog eens beter in het afstellen van zijn auto. Is er iets waar hij niet de allerbeste in is? (behalve crashen dat heeft Perez in the pocket)
Daar heb je mequote:Op woensdag 20 november 2024 11:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In niet crashen is Gasly dan weer de beste 😂 (tot noch toe dan)
Dat doe je wel, selectief quoten. En dan nu ook nog doen alsof dit de enige twee redenen zijn waarom Verstappen won. Of dacht je dat hij ging zeggen dat hij won omdat hij nu eenmaal de beste is?quote:Op woensdag 20 november 2024 10:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zet hier geen "narratief" neer, ik presenteer louter een weergave van een verhaal wat direct van de bron afkomstig is. Namelijk Max Verstappen. Ook zet ik Perez niet neer als slachtoffer, maar als een rijder waarvan gebleken is dat hij gebreken vertoonde tijdens de wedstrijd ten opzichte van zijn teammaat.
quote:Op woensdag 20 november 2024 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar zoals je zegt: als regen een equalizer zou zijn, dan is wel een voorwaarde dat de auto ook gelijkmatig is afgesteld. En dat was nu dus niet zo in alle gevallen.
Ik ben de hele middag dus je zal zelf de bbq regelenquote:
Ik geef aan wat Max zei na afloop van de race. Dat acht ik dan dus ook als betrouwbaar. Dat Max hier een goede prestatie heeft afgeleverd betwist ik overigens nergens.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat doe je wel, selectief quoten. En dan nu ook nog doen alsof dit de enige twee redenen zijn waarom Verstappen won. Of dacht je dat hij ging zeggen dat hij won omdat hij nu eenmaal de beste is?
Laat ik het dan anders stellen, zodat je het niet kunt verstoppen. Denk jij dat de klasse van Verstappen zelf de doorslag gaf in Brazilië?
Een andere auto met gelijke afstelling, dan kan je denken aan een gelijke downforce-afstelling, waardoor je gelijkwaardige topsnelheden en bochtsnelheden bereikt. Natuurlijk gaan die altijd verschillen, maar dat haalt dus ook meteen weer het "equalizer" verhaal onderuit.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]Natuurlijk is het een equalizer en afstelling is persoonlijk en gebaseerd op hoe coureur en team de race zo optimaal mogelijk uit denken te kunnen rijden met het beste resultaat.
Maar een andere auto met dezelfde afstelling, hoe dan?Het blijft een andere auto.
Dan wordt het gourmetten. Ook niet echt weer om te barbecuen.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben de hele middag dus je zal zelf de bbq regelen
In Qatar of Abu meer kans op Mia Khalifa. Dus ik zou nog even wachten.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoop voor Max dat hij dit weekend kampioen wordt.
Een feestje vieren in Las Vegas gaat toch leuker zijn dat in Qatar of Abu Dhabi.
ik wacht op de uitnodigingquote:Op woensdag 20 november 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan wordt het gourmetten. Ook niet echt weer om te barbecuen.
quote:Op woensdag 20 november 2024 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een andere auto met gelijke afstelling, dan kan je denken aan een gelijke downforce-afstelling, waardoor je gelijkwaardige topsnelheden en bochtsnelheden bereikt. Natuurlijk gaan die altijd verschillen, maar dat haalt dus ook meteen weer het "equalizer" verhaal onderuit.
Ik dacht juist dat de Koran-belt nogal vijandig stond tegenover Mia's vroegere activiteiten.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
In Qatar of Abu meer kans op Mia Khalifa. Dus ik zou nog even wachten.
"Luck, not talent"quote:Op woensdag 20 november 2024 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]je begrijpt er echt geen reet van hè.
Jawel.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]je begrijpt er echt geen reet van hè.
Kouder dan vorig jaarquote:Op woensdag 20 november 2024 14:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zoals vorige keer ook dus.
WinterjasGoat'ing.
[ afbeelding ]
Prima dan loopt het gelijkquote:Op woensdag 20 november 2024 19:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zal redelijk gelijklopen met vorig jaar.
Ik zou een moord doen om even 17 graden te hebben in ons landje.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:00 schreef greysbones het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt koud in LV
Forecast is iets warmer idd...quote:Op woensdag 20 november 2024 19:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Prima dan loopt het gelijk
Jouw feestje
Er ontbreken er wel meer. Hamilton, Lawson en Alonso zie ik zo even niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:26 schreef Sorella het volgende:
Max ontbreekt (of ik moet er overheen kijken ?).
Staat hamilton niet boven/naast norris en je hebt gelijk alonso en lawson zie ik ook niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er ontbreken er wel meer. Hamilton, Lawson en Alonso zie ik zo even niet.
Voor zondag en maandag wordt 16 tot 17 graden voorspeldquote:Op woensdag 20 november 2024 21:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zou een moord doen om even 17 graden te hebben in ons landje.Avond temperatuur is inderdaad behoorlijk koud.
quote:Op woensdag 20 november 2024 23:39 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Voor zondag en maandag wordt 16 tot 17 graden voorspeld
Dat wordt het zondag even in dit landje....gek genoeg.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zou een moord doen om even 17 graden te hebben in ons landje.Avond temperatuur is inderdaad behoorlijk koud.
Dat is Oconquote:Op woensdag 20 november 2024 23:21 schreef Sorella het volgende:
[..]
Staat hamilton niet boven/naast norris en je hebt gelijk alonso en lawson zie ik ook niet.
Zou het een bewussie zijn?quote:
Dunnoquote:Op donderdag 21 november 2024 09:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Zou het een bewussie zijn?
Alle wk-ers eruit laten ?
en toekomstigequote:Op donderdag 21 november 2024 09:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Zou het een bewussie zijn?
Alle wk-ers eruit laten ?
Britisch bias in the USAquote:Op donderdag 21 november 2024 10:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
en toekomstige
vandaar dat Norris er wel op staat
ze hebben de psychic hotline gebeldquote:
quote:Op donderdag 21 november 2024 10:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze hebben de psychic hotline gebeld
Je bedoelt de psychotic hotline.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze hebben de psychic hotline gebeld
Vanwege die foto?quote:Op donderdag 21 november 2024 13:59 schreef Nattekat het volgende:
Echt, ik ben zo klaar met deze sport.
Beste race van 2023 is ook maar zo veel waard als de baan te smal is hèquote:Op donderdag 21 november 2024 14:29 schreef Questular het volgende:
Te smalle baan, Zandvoort en Monaco eruit wat mij betreft.
Kutzooi. Spa moet er standaard in.quote:
Wat is hier aan te snappen? Dit is gewoon weer geld geld geld. We verliezen de verdomme mooiste baan op de kalender voor een race op een industrieterrein.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:30 schreef Droopie het volgende:
Snap het ook wel, zeker in de zomer is het echt een europees feestje.
Hopelijk vullen ze het tzt wel op met een GP van Argentinie of Afrikaans land.
Maar ik zou de rijders ook wel wat meer rust willen gunnen hoor (minder wedstrijden).
Ze gaan rouleren, dan krijg je wat meer variatie. Belgie blijft toch gewoon bestaan?quote:Op donderdag 21 november 2024 16:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is hier aan te snappen? Dit is gewoon weer geld geld geld. We verliezen de verdomme mooiste baan op de kalender voor een race op een industrieterrein.
Ze gooien twee races op prachtige banen die altijd uitverkopen eruit voor een race op een parkeerplaats voor influencers en een race op een industriegebied. Doe normaal man, dit is onbegrijpelijk vanuit elk ander perspectief dan geld.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ze gaan rouleren, dan krijg je wat meer variatie. Belgie blijft toch gewoon bestaan?
Ja het is ook geld, want ze hadden ook een echt circuit in Amerika kunnen kiezen.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze gooien twee races op prachtige banen die altijd uitverkopen eruit voor een race op een parkeerplaats voor influencers en een race op een industriegebied. Doe normaal man, dit is onbegrijpelijk vanuit elk ander perspectief dan geld.
De tribunes bij die zandbakbanen zijn anders altijd opvallend leeg. Het leeft daar totaal niet, i.t.t Spa. En wat Nattekat al aangaf, zo zijn we Hockenheim en de ring ook al kwijt graakt, en die zie ik toch liever dan het zoveelste Tilke zandbak gedrocht.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja het is ook geld, want ze hadden ook een echt circuit in Amerika kunnen kiezen.
Maar als je kijkt naar de kaart met alle races erop, zie je 5 verspreide races in Noord-Amerika, 4 in het Midden-Oosten en 9 stuks in Europa.
Als het een wereldwijde sport is geworden, dan is het niet heel vreemd dat ze een beetje gaan spreiden.
En reken er maar op dat als er races in Afrika of Zuid-Amerika bij komen, dat dat ook ten koste zal gaan van Europa.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja het is ook geld, want ze hadden ook een echt circuit in Amerika kunnen kiezen.
Maar als je kijkt naar de kaart met alle races erop, zie je 5 verspreide races in Noord-Amerika, 4 in het Midden-Oosten en 9 stuks in Europa.
Als het een wereldwijde sport is geworden, dan is het niet heel vreemd dat ze een beetje gaan spreiden.
So be it, net zoals met het WK voetbal er steeds minder europese landen gekwalificeerd worden.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En reken er maar op dat als er races in Afrika of Zuid-Amerika bij komen, dat dat ook ten koste zal gaan van Europa.
De roots van de F1 liggen in Europa, zo simpel is het. Daar moet altijd het zwaartepunt liggen.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit is een heel raar argument.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De roots van de F1 liggen in Europa, zo simpel is het. Daar moet altijd het zwaartepunt liggen.
waarom dat dan? Wat heeft de sport aan publiek dat vanwege een Netflix serie fan is geworden? Die laten de sport net zo hard weer vallen voor een volgende hype. In Europa komen mensen al generaties lang. Als je daaruit vertrekt en de tijdelijke fans haken ook af dan heb je straks niks meer.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is een heel raar argument.
Eens, hoewel ik me ook realiseer dat eea gefinancierd moet worden. Het is echter niet dat de formule 1 om geld verlegen zit. En in Duitsland is er geen publieke steun (in Nederland ook niet). Dat maakt het lastiger, het verkoopt niet standaard uit, zoals in Engeland meestal wel. Een kalender met Engeland, Italië, Monaco, Hongarije en Oostenrijk, Madrid er vast op (niet direct mijn voorkeuren, maar oké, dit is reëel en ligt al vast) en vervolgens een roulatie van België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Barcelona, Turkije en een tweede race in Italië (mag van mij ook Mugello zijn) waarbij er jaarlijks 4 van deze 8 erop staan zou ik perfect vinden. Dan heb je er 10 in Europa. 5 in Noord Amerika (incl Mexico), Brazilië en Argentinië, Australië, zuid Afrika en 5 stuks in Azië vind ik een prima kalender (die te vol is, maar dat is wat me nu eenmaal heeft bepaald). Helaas zal dit teveel gevraagd zijn.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gezien de auto(sport) historie zouden Duitsland, GB, Italië en Frankrijk standaard een race te moeten hebben.
Ook dat gaat meestal ten koste van de kwaliteit helaas. Net zoals het uitbreiden van het aantal landen op het EK.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
So be it, net zoals met het WK voetbal er steeds minder europese landen gekwalificeerd worden.
Ben ik met je eens, maar is de tv-kijker de doelgroep voor de F1.quote:Op zondag 24 november 2024 13:44 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Ook dat gaat meestal ten koste van de kwaliteit helaas. Net zoals het uitbreiden van het aantal landen op het EK.
Kwaliteit moet altijd boven kwantiteit staan. Dus waar de races gehouden worden is niet zo relevant, maar alle normale circuits inruilen voor (meestal) inferieure en geïmproviseerde straten circuits word het niet beter van.
Dan snap ik die keuze wel van een beursgenoteerd bedrijf.quote:Het bedrag dat Liberty Media vraagt voor de organisatie van de Grand Prix Spa-Francorchamps gaat elk jaar in stijgende lijn: van 23,5 miljoen vorig jaar, naar 25 miljoen dit jaar en 28 miljoen in 2025. Op twee jaar tijd gaat het dus om een verhoging met bijna vijf miljoen, bericht 'La Libre Belgique'.30 jan 2024
WEER CAKE!quote:
dat hangt er vanaf hoeveel men extra kwijt is aan officials die een beetje extra geld willen "verdienen". Er is naar Rwanda als potentiële locatie uitgeweken omdat een contract met Zuid Afrika door dat gehannes niet rond kwam. ook hier is Meja nog een favoriet in de playlist: All about the moneyquote:Op donderdag 21 november 2024 16:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Veel meer roulatie op de kalender mag ook wel, dus prima keus. Afrikaanse race zou ook wel mooi zijn, hopelijk komt dat snel van de grond
Mooi.quote:
Mazepin.quote:Op maandag 25 november 2024 09:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi.
Blijkbaar niet gemaakt door een Brit anders hadden we rechtsonder Masi kunnen zien.
Wie is de rechter? Ongelofelijk bekende kop maar ik herken hem niet
quote:**Alain Prost's praise for the champion who has become his equal**
If he wasn't initially keen to talk, it wasn't because he didn't want to share his place on the list of four-time F1 world champions (with Sebastian Vettel), but because he didn't have the time. Alain Prost really likes Max Verstappen and has never been reluctant to speak highly of the Dutch driver for L'Équipe. The French world champion finally agreed to give us his analysis of his 27-year-old counterpart last Sunday. Thirty minutes of Zoom interview that demonstrate the esteem, even admiration, of the 69-year-old former driver for Verstappen.
**Having Verstappen as a neighbor on the prize list. Does that mean anything to you?**
>Yes, sincerely. I am pleased to be in such good company. Because there are only three of us with four titles, but I remember when Michael joined me and when Lewis came through. I will not forget that Fangio was the first driver to win four crowns (the Argentinian champion was crowned a fifth time). All the same, we're among a handful of names who, without sounding presumptuous (he reflects), are out of the ordinary. We're part of history. To be a four-time world champion is a kind of pride. And Max, looking back on his career, can be proud of it. He hasn't stolen any of his crowns. You can have a bit of luck, like me in 1986, but you have to know how to provoke it and then seize it. Max is not missing anything. I remember that in 2016 during his first victory I was commentating for Canal and I promised him a bright future. He didn't disappoint me. What he's already achieved is really impressive. Verstappen is clearly unique. He is not just anyone, whether it's his personality, his character or his commitment. You can love him or hate him, but he certainly doesn't leave you indifferent. Like many great champions, he's atypical.
**This crown, do you think it was the hardest for him to win?**
>Only he can say. I don't know what his car was really worth. (He reflects.) And then we mustn't forget that highly controversial title in 2021. It's still very difficult to have an objective analysis. Frankly, both of them (Hamilton and Verstappen) deserved the title for the whole season. It was Max who won it in the conditions we all know. It was his first crown, and once again he went out and won it. It's always difficult to win your first crown. In fact, I remember very well what I said that evening in Abu Dhabi: from now on we'll see the real Verstappen. And we've seen him since then (he smiles). He's freed himself. He's erased his little mistakes and his impatience. He's become very, very strong. Coming back to this year, he's had to fight hard and I think he's shown some very fine things. A lot of confidence, a lot of serenity. Even when he complains, but he has always done it, he did it with less annoyance. That's the mark of a more accomplished champion.
**You describe an extraordinary champion. Does he have any weaknesses?**
>At the moment, it's hard to find any. I don't know what he'll do in the future, but even in terms of communication, with all the rumours with Mercedes and the worries with Red Bull, I've found him to be very solid… He's good on all terrains. He's a very tough driver on the track, but you can't see that as a weakness.
**So he'll be unbeatable next year?**
>Well, next year is another debate. It will be a rather special year, the last with the current ground-effect car. We've already seen a tightening of performance between different teams. Max's strength is that, in certain races, he can make the difference all by himself. And that's a big advantage for a team, and of course for the Championship. So I'd still put him as favourite next year, but now the other teams know that Red Bull is beatable.
**When Vettel won his fourth crown, you were delighted because you felt he was very close to you in terms of personality. Do you think Verstappen is more on the side of Ayrton Senna?**
>Max has a lot in common with Ayrton, especially at the start of their careers. Today, a little less so. He has his own way of being. He's always followed his own idea, in his own way. That's why, when you get to know him a little, I think he's close to Seb or me. These are things I like about him. On the track, I find him very respectful.
**Very respectful?**
>Yes, in his own way. He's not a cheater. You're going to talk to me about track limits. But it's the way he drives; it's an education. For him, it's the norm. The best proof is that when he's penalized, he accepts it. As always, he goes as far as he can.
**Hamilton fought against Alonso or Nico Rosberg, you against Senna. Do you think he lacks high-level opponents to climb even higher in the collective imagination?**
>Nowadays, it's the rule not to have two drivers of the same level in a team. But Max has had to deal with Ricciardo, Gasly and Perez. After all, they're not just heats! We're talking about Grand Prix winners. You're talking about his popularity. The good thing about Max is that he's free. He doesn't cheat: he's just the way he is, following his thing. Tomorrow, he could tell you that in a month's time he's quitting, and nobody would be surprised! That's him and that's his thing. He certainly cares much less about the image he may have than many other drivers. But I think he'll be remembered as an incredibly talented driver. Very tough, of course, but his four titles are totally deserved and he's right up there at the top.
quote:Op maandag 25 november 2024 09:52 schreef PirE het volgende:
Mooi interview met Prost over Verstappen in L'Equipe.
Dat is het verschil tussen legendes en matige coureurs die toevallig in de juiste auto zaten op het juiste moment.
[..]
https://www.formula1.com/(...)uoRF1uwHwXkr4efkpnhcquote:Op donderdag 11 januari 2024 09:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Volgend jaar het bericht dat Andretti het team opgekocht heeft. Zet deze post maar sticky ergens.
quote:Op maandag 25 november 2024 19:31 schreef Starflyer het volgende:
Cadillac F1 officieel toegelaten tot de F1 vanaf 2026
https://www.formula1.com/(...)uoRF1uwHwXkr4efkpnhc
Toen ik begon met typen stond jouw bericht er nog nietquote:
Toyota kon dat ook en die auto begon gewoon in de middenmoot.quote:Op maandag 25 november 2024 20:51 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Gokje, die lui hebben diepe zakken.
Ik weet niet hoe het precies werkt.quote:Op maandag 25 november 2024 21:29 schreef PirE het volgende:
[..]
Toyota kon dat ook en die auto begon gewoon in de middenmoot.
Er zijn heel veel andere factoren dan aero, dit maakt echt heel weinig verschil. Daarnaast is de 2026 auto een evolutie van een auto waar bestaande teams al veel meer van weten.quote:Op maandag 25 november 2024 21:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies werkt.
Maar schijnbaar hebben ze dus al een auto (iig een buitenkant) en geld geinvesteerd om die te testen zonder dat ze bevestiging hadden dat ze mee mochten doen.
Dat spreekt ambitie uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |