abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215627117
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Is er iemand die het Max echt moeilijk zou kunnen maken?
Albon, Gasly, Perez, Sainz niet.
Norris en LeClerc maken foutjes onder druk.
Hamilton misschien, maar is ook over zijn top en gaat dat nevernooitniet doen.
Piastri misschien?
Of een nog onbewezen nieuwkomer. Maar zoals Max in Brazilie liet zien staat hij toch wel op eenzame hoogte eigenlijk imo.
Als je terug gaat naar karten was toen eigenlijk Charles Leclerc de enige die hem bij kon houden, alleen moest die dan wel 110% geven en toen maakte hij ook al die kleine foutjes. Van het huidige veld die on merit Max zouden kunnen verslaan? Leclerc, Hamilton en Alonso, maar dan moeten die wel een goede dag hebben. 1op1 in gelijkwaardig materiaal zou Max denk ik iedereen die nu rond rijd de baas zijn.
pi_215627885
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 00:37 schreef Rnie het volgende:
Antonio Perez on Ralf Schumacher:

You don't know if he's a journalist a woman or a man. First he declares that Checo was out of Red Bull and the following week he comes out of the closet. I don't know if he is in love with Checo

https://imgur.com/a/antonio-perez-on-rsc-3ZlJUgG

:') god o god, die vent moeten ze echt opnemen.
Reactie van Ralf is dan best wel goud, met een sneer naar Checo :D

quote:
Ich würde auch zu 100% hinter meinem Sohn stehen und versuchen zu helfen . So macht man das als Vater . Was den Style betrifft wäre ich anders aber wir kennen Herr Perez mit all seinen Emotionen . Deshalb bin ich ihm nicht böse . Allerdings glaube ich das Ergebnisse auf der Strecke die besseren Argumente wären
"Ik zou ook honderd procent achter mijn zoon gaan staan en proberen te helpen. Dat is wat je doet als vader. Als het op stijl aankomt, dan zou ik anders zijn, maar we kennen meneer Perez met al zijn emoties. Daarom ben ik niet boos op hem. Ik ben echter wel van mening dat de resultaten op het circuit betere argumenten zouden zijn."
pi_215627973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 18:15 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Als je terug gaat naar karten was toen eigenlijk Charles Leclerc de enige die hem bij kon houden, alleen moest die dan wel 110% geven en toen maakte hij ook al die kleine foutjes. Van het huidige veld die on merit Max zouden kunnen verslaan? Leclerc, Hamilton en Alonso, maar dan moeten die wel een goede dag hebben. 1op1 in gelijkwaardig materiaal zou Max denk ik iedereen die nu rond rijd de baas zijn.
Bekijk deze YouTube-video

Mooie vergelijking van Albon omtrent Max zijn driving style. Alsof je in Call of Duty je joystick of muis op maximale gevoeligheid zet. :D
De enige echte.
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 07:43:55 #179
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215631466
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2024 19:28 schreef Rnie het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Mooie vergelijking van Albon omtrent Max zijn driving style. Alsof je in Call of Duty je joystick of muis op maximale gevoeligheid zet. :D
Eerst geeft hij aan dat de auto niet om max heen gebouwd zou zijn, vervolgens stelt hij max zijn rijstijl gelijk aan het rijgedrag van de red bull. Daarmee spreekt hij zichzelf tegen

[ Bericht 29% gewijzigd door ChevyCaprice op 20-11-2024 09:11:13 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 20 november 2024 @ 07:52:29 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215631488
https://racingnews365.nl/(...)-de-gp-van-las-vegas

quote:
Er bestaat in 2024 een VIP-pakket ter waarde van 1 miljoen dollar. De organisatie, Fontainebleau Las Vegas en Aston Martin hebben namelijk een 'Aston Martin Million Dollar Package' samengesteld, een VIP-pakket als nooit tevoren.

Wanneer je het pakket aanschaft, vlieg je met vijf vrienden in een privéjet naar Las Vegas, waarna je in een Aston Martin naar een luxe suite in resort Fleur de Lis Chateau wordt gebracht. Ook heb je toegang tot een VIP-tafel bij de dj's in LIV Las Vegas en krijg je een krediet van 20.000 dollar voor eten en drinken. Dat staat echter nog los van een privédiner in restaurant ITO, terwijl je ook nog eens een krediet van 20.000 dollar krijgt om van het resort te genieten. Van een spa tot massages, alles is inbegrepen.
Als iemand nog een vriend tekort komt.. :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215631861
Ach ja, als je geld teveel hebt, waarom niet?

Echter, F1 wordt meer en meer een 'rijke-mensen-hobby' op deze manier. Ik ben benieuwd wanneer die bubbel een keer barst.
  woensdag 20 november 2024 @ 09:11:48 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215631955
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 07:43 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
[..]
Eerst geeft hij aan dat de auto niet om max heen gebouwd zou zijn, vervolgens stelt hij max zijn rijstijl gelijk aan het rijgedrag van de red bull. Daarmee spreekt hij zichzelf tegen
Sowieso een beetje uit z'n verband getrokken dit, het gaat meer om Verstappen z'n adaptieve vermogen dan wat hij graag heeft. Dat zie je ook dit seizoen tov Perez, hij haalt er uit wat de meesten niet kunnen.
  woensdag 20 november 2024 @ 09:14:18 #183
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215631975
De Red Bull coureurs mochten wat auto's uitproberen. Max reed in de Acura GTP, Yuki in de IndyCar, Liam in een Acura Integra en Sergio in de Honda CR-V Beast (met IndyCar motor).

twitter

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 20-11-2024 09:25:31 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 09:18:14 #184
pi_215631996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Sowieso een beetje uit z'n verband getrokken dit, het gaat meer om Verstappen z'n adaptieve vermogen dan wat hij graag heeft. Dat zie je ook dit seizoen tov Perez, hij haalt er uit wat de meesten niet kunnen.
Hij begint zijn verhaal over het rijden met "rijstijl dit, rijstijl dat". Daaruit maak ik wel op dat het gaat om wat iemand liever heeft. Vervolgens begint hij over het bijterige weggedrag van de auto.

Eigenlijk zegt dit verhaal (voor mij) helemaal niks over rijstijl, het zegt meer over vaardigheid. Tegelijkertijd impliceert hij dat de voorkeur/rijstijl van Max overeenkomt met dat van de auto.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 09:20:46 #185
pi_215632014
"ik hou van een auto die goed instuurt"

Uhh.. bro, wie niet? Het hele ding van racen is dat je af en toe een bocht neemt. Dan is het wel zo handig dat je auto ook stuurt waar je hem wil hebben.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215632030
Ik hoop voor Max dat hij dit weekend kampioen wordt.

Een feestje vieren in Las Vegas gaat toch leuker zijn dat in Qatar of Abu Dhabi.
  woensdag 20 november 2024 @ 09:27:08 #187
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215632057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
"ik hou van een auto die goed instuurt"

Uhh.. bro, wie niet? Het hele ding van racen is dat je af en toe een bocht neemt. Dan is het wel zo handig dat je auto ook stuurt waar je hem wil hebben.
De ene coureur houdt van meer onderstuur, de andere van wat meer overstuur.

Ik denk dat die opmerking op de laatste categorie slaat :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 09:39:03 #188
pi_215632143
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]
De ene coureur houdt van meer onderstuur, de andere van wat meer overstuur.

Ik denk dat die opmerking op de laatste categorie slaat :)
Ik denk zelf dat het iets gecompliceerder ligt dan dat.

Ik denk dat het ook te maken heeft met het type auto en band. Kijk je bijvoorbeeld naar Alonso die in 2005/6 kampioen werd, deed dat door sterk in te sturen omdat de bridgestone banden daar goed tegen konden.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 09:43:10 #189
pi_215632174
Er is maar één ding belangrijk bij racen en dat is rondetijd. (daarna ook nog bandenmanagement, maar dat even terzijde). Een auto (van de huidige generatie) functioneert goed als deze scherp instuurt, en stabiel ligt op corner exit. Dat heeft dus te maken met balans van de auto en het vertrouwen van de rijder.

En dan kom je uit op het aanpassingsvermogen van de rijder, wat hier al eerder werd genoemd. Hoe beter dat is hoe beter je resultaat is.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215632186
Ow daarom is Verstappen de beste van dit rijdersveld. Duidelijk.
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 09:49:00 #191
pi_215632226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:44 schreef Questular het volgende:
Ow daarom is Verstappen de beste van dit rijdersveld. Duidelijk.
Bij Brazilië zag je dat twee dingen belangrijk waren bij Max, wat hij zelf na afloop zei.

1. Goede auto. Dat heeft die ook zeker benadrukt als we hebben opgelet. (in tegenstelling dus tot wat veel wordt geroepen, dat regen de "equalizer" van de auto's zou zijn. Dat klopt dus niet helemaal).
2. Vertrouwen in de remmen. Hoe konden we dat zien? Natuurlijk aan zijn vele acties in bocht 1 aan de binnenkant. En hij vindt dat vertrouwen terwijl Checo dat minder heeft gevonden zoals we zagen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 20 november 2024 @ 10:32:20 #192
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215632617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoop voor Max dat hij dit weekend kampioen wordt.

Een feestje vieren in Las Vegas gaat toch leuker zijn dat in Qatar of Abu Dhabi.
Tja, het blijft alle drie in de woestijn.. Bovendien moet hij na Vegas heel snel naar Kwatár. Het blijft allemaal maar zo zo.
Rini dankjewel.
  woensdag 20 november 2024 @ 10:36:35 #193
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215632662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Bij Brazilië zag je dat twee dingen belangrijk waren bij Max, wat hij zelf na afloop zei.

1. Goede auto. Dat heeft die ook zeker benadrukt als we hebben opgelet. (in tegenstelling dus tot wat veel wordt geroepen, dat regen de "equalizer" van de auto's zou zijn. Dat klopt dus niet helemaal).
2. Vertrouwen in de remmen. Hoe konden we dat zien? Natuurlijk aan zijn vele acties in bocht 1 aan de binnenkant. En hij vindt dat vertrouwen terwijl Checo dat minder heeft gevonden zoals we zagen.
Door te doen alsof het om twee dingen gaat en dan met een opsomming te komen doe je alsof dat het ook is. Denk je niet dat op 1 uiteindelijk de rijder moet staan die het ook nog even moet doen? Of past dat niet in je narratief? ‘Het vertrouwen hebben’ is een mooie manier om dat af te leiden en te doen alsof Pérez en soort slachtoffer is.
Foutloos rijden, niet op de verf remmen, lijnen proberen om de ronde erna te weten waar de grip ligt. Dat is allemaal minstens even belangrijk. Dat maakt het verschil tussen een goede auto hebben met goede remmen. Ik ben ervan overtuigd dat in São Paulo minstens nog 7, 8 rijders een goede auto met goede remmen hadden, toch kwamen die niet boven rijden. Ocon, Gasly en Verstappen wel, dat is geen toeval. Maar dat is te moeilijk om toe te geven, dat snap ik wel.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 10:49:46 #194
pi_215632749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 10:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Door te doen alsof het om twee dingen gaat en dan met een opsomming te komen doe je alsof dat het ook is. Denk je niet dat op 1 uiteindelijk de rijder moet staan die het ook nog even moet doen? Of past dat niet in je narratief? ‘Het vertrouwen hebben’ is een mooie manier om dat af te leiden en te doen alsof Pérez en soort slachtoffer is.
Foutloos rijden, niet op de verf remmen, lijnen proberen om de ronde erna te weten waar de grip ligt. Dat is allemaal minstens even belangrijk. Dat maakt het verschil tussen een goede auto hebben met goede remmen. Ik ben ervan overtuigd dat in São Paulo minstens nog 7, 8 rijders een goede auto met goede remmen hadden, toch kwamen die niet boven rijden. Ocon, Gasly en Verstappen wel, dat is geen toeval. Maar dat is te moeilijk om toe te geven, dat snap ik wel.
Ik zet hier geen "narratief" neer, ik presenteer louter een weergave van een verhaal wat direct van de bron afkomstig is. Namelijk Max Verstappen. Ook zet ik Perez niet neer als slachtoffer, maar als een rijder waarvan gebleken is dat hij gebreken vertoonde tijdens de wedstrijd ten opzichte van zijn teammaat.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 20 november 2024 @ 11:08:21 #195
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_215632875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 10:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik zet hier geen "narratief" neer, ik presenteer louter een weergave van een verhaal wat direct van de bron afkomstig is. Namelijk Max Verstappen. Ook zet ik Perez niet neer als slachtoffer, maar als een rijder waarvan gebleken is dat hij gebreken vertoonde tijdens de wedstrijd ten opzichte van zijn teammaat.
Ja dat doe je wel
jouw invulling van de werkelijkheid die je ondersteund door quotes van rijders
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
  woensdag 20 november 2024 @ 11:16:38 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215632945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 09:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Regen is wel een equalizer, dat Ferrari en McLaren in Brasil wat meer op downforce hebben gemikt dan Red Bull maakte wel een verschil, dat is een optie die ze niet hadden hoeven nemen.
Maar Alpine is toch wel het bewijs, die hadden de afstelling ook op orde en waarschijnlijk als het wat harder was blijven regenen de overwinning gepakt, ze stonden net iets hoger dan de Red Bull, dat voordeel verdween met de afname van de regen.

Het gaat niet alleen om de remmen, ook om de rembalans, die had hij gewoon perfect in orde op dat punt, Verstappen vond grip waar anderen het niet zagen maar waarschijnlijk niet aandurvden.
Ik vond het wel frappant dat het wat dat betreft eigenlijk een herhaling was van 2016 want toen pakte hij ook veel auto's aan de binnenkant van de Senna S.
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 11:26:04 #197
pi_215633058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Regen is wel een equalizer, dat Ferrari en McLaren in Brasil wat meer op downforce hebben gemikt dan Red Bull maakte wel een verschil, dat is een optie die ze niet hadden hoeven nemen.
Maar Alpine is toch wel het bewijs, die hadden de afstelling ook op orde en waarschijnlijk als het wat harder was blijven regenen de overwinning gepakt, ze stonden net iets hoger dan de Red Bull, dat voordeel verdween met de afname van de regen.

Het gaat niet alleen om de remmen, ook om de rembalans, die had hij gewoon perfect in orde op dat punt, Verstappen vond grip waar anderen het niet zagen maar waarschijnlijk niet aandurvden.
Ik vond het wel frappant dat het wat dat betreft eigenlijk een herhaling was van 2016 want toen pakte hij ook veel auto's aan de binnenkant van de Senna S.
Ik zou ook zeggen hoe meer regen er valt hoe meer de verschillen ten opzichte van droog omstandigheden teniet worden gedaan, of hoe meer de auto's verschuiven qua performance. Het kan, zeker in inter omstandigheden, zo zijn dat een Alpine gewoon sec beter presteert dan een andere auto. Omdat de auto dan eenmaal beter ligt, om welke reden dan ook, vanwege de karaktereigenschappen die de auto heeft.

Maar zoals je zegt: als regen een equalizer zou zijn, dan is wel een voorwaarde dat de auto ook gelijkmatig is afgesteld. En dat was nu dus niet zo in alle gevallen.

De rembalans is natuurlijk belangrijk om af te stellen. Maar wat ik uit Verstappen zijn verhaal kon lezen is dat hij ook diep kon inremmen omdat hij het vertrouwen had.

Kijk bijvoorbeeld maar naar ronde 2 bocht 1. Hij pakte meteen Hamilton aan de binnenzijde terwijl die haast niks van de baanomstandigheden kon weten, want het was bocht 1. Gaaf gedaan zou ik zeggen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215633167
Dus Verstappen is óók nog eens beter in het afstellen van zijn auto. Is er iets waar hij niet de allerbeste in is? (behalve crashen dat heeft Perez in the pocket)
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 11:36:02 #199
pi_215633191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 11:33 schreef Questular het volgende:
Dus Verstappen is óók nog eens beter in het afstellen van zijn auto. Is er iets waar hij niet de allerbeste in is? (behalve crashen dat heeft Perez in the pocket)
In niet crashen is Gasly dan weer de beste 😂 (tot noch toe dan)
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 20 november 2024 @ 11:37:10 #200
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_215633206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 11:33 schreef Questular het volgende:
engels zijn *)
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')