Je hoort de eerste geluiden dat hij mogelijk gezien kan worden als opvolger van Dilan.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Weel kan veel beter vertellen dan Schoof
Nog niet. Die komt nog.quote:
Stuur die gasten in Amsterdam maar op de-escalatiecursusquote:Op woensdag 13 november 2024 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
Geert moet op cursus de-escalatie.
Alsof die noodverordening een oplossing was...
Dat boeit populistische partijen niets als ze maar voor de achterban kunnen scoren met een quotequote:Op woensdag 13 november 2024 20:14 schreef kilon het volgende:
Dus even voor mijn beeld: de demonstratie is verboden op de Dam. Mensen komen daar toch samen. De politie zegt dat ze daar weg te gaan en doen waar nodig aanhoudingen. (Mede) hierdoor is er ook wat onrust waar de politie mee bezig is.
Hoe is dit dan de schuld van de burgemeester? Had ze alle toegangswegen naar de Dam hermetisch moeten afsluiten?
Nee.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:17 schreef HiDiHo het volgende:
Kunnen we de Chinese regering of Poetin niet om hulp vragen?
Dan zijn we wel snel van demonstraties afquote:
Hij heeft altijd 1 politica van de linkerzijde nodig om zijn frustratie op los te laten. Dat doet het ook altijd lekker bij de achterban.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:10 schreef Charmian het volgende:
Wat heeft Wilders eigenlijk tegen Halsema? Heeft ze lelijk tegen hem gedaan toen ze nog in de TK zat?
Ik ben daar ook niet direct voor, alleen kost dit extreem veel capaciteit op deze manier dus dat kan niet oneindig door gaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:16 schreef Mikeytt het volgende:
Vind het zorgelijk dat het debat vooral gaat over hoe demonstratierecht ingeperkt moet kunnen worden binnen de huidige mogelijkheden....
Waar wil je extra wetgeving voor?quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
Demonstreren op een snelweg mag nu ook niet dus er kan best extra wetgeving gemaakt worden lijkt mij
Het mag al niet, DUS er moet extra wetgeving gemaakt worden?quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
Demonstreren op een snelweg mag nu ook niet dus er kan best extra wetgeving gemaakt worden lijkt mij
Om het aantal demonstraties te verminderenquote:Op woensdag 13 november 2024 20:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar wil je extra wetgeving voor?
Dat noemen we het vuurwerkprincipe. Als het bestaande verbod niet werkt, dan doe je er een extra verbod overheen.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het mag al niet, DUS er moet extra wetgeving gemaskt worden?
Ik bedoel dat het recht om te demonstreren nu ook al ingeperkt isquote:Op woensdag 13 november 2024 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het mag al.niet dus er moet extra wetgeving gemaskt worden?
Juist niet.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:25 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Om het aantal demonstraties te verminderen
Alle grond- en mensenrechten zijn dat.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:26 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het recht om te demonstreren nu ook al ingeperkt is
Dat ligt wat genuanceerder. Demonstreren op een snelweg is niet per se verboden, en daar is het Europees Hof ook duidelijk over geweest.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
Precies...dus het demonstratierecht is niet 'absoluut'quote:Op woensdag 13 november 2024 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle grond- en mensenrechten zijn dat.
Niemand beweert dat.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:29 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Precies...dus het demonstratierecht is niet 'absoluut'
Alsof het heilig is
quote:Op woensdag 13 november 2024 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat ligt wat genuanceerder. Demonstreren op een snelweg is niet per se verboden, en daar is het Europees Hof ook duidelijk over geweest.
Overheden zijn verplicht om dit demonstratierecht te faciliteren. Europees recht staat boven de Nederlandse wet.
Het is géén Europees recht. In de zin dat de EU er iets mee te maken heeft (behalve dat die instantie gecodificeerd heeft het EVRM onverkort te volgen).quote:Op woensdag 13 november 2024 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat ligt wat genuanceerder. Demonstreren op een snelweg is niet per se verboden, en daar is het Europees Hof ook duidelijk over geweest.
Overheden zijn verplicht om dit demonstratierecht te faciliteren. Europees recht staat boven de Nederlandse wet.
De uitspraak staat vast. Zoals gezegd is het heel genuanceerd. De overheid heeft de bewijslast om aan te tonen dat een demonstratie een gevaar vormt voor de nationale of openbare veiligheid.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:31 schreef HiDiHo het volgende:
[..]waarom worden ze dan weggesleept?
Of is er een nieuwe uitspraak geweest?
Nogmaals, dit heeft NIETS te maken met "Europa" (in de zin vd EU).quote:Op woensdag 13 november 2024 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De uitspraak staat vast. Zoals gezegd is het heel genuanceerd. De overheid heeft de bewijslast om aan te tonen dat een demonstratie een gevaar vormt voor de nationale of openbare veiligheid.
Ook moet de politie zo'n demonstratie altijd faciliteren, ook als deze niet is toegestaan.
Gaat niet altijd goed, zoals interne onderzoeken van de overheid aangeven. Dat het demonstratierecht niet wordt gerespecteerd, betekent niet dat het wettelijk goed zit.
Europa heeft wel vaker aangegeven dat er niet adequaat wordt gehandeld om het Europees recht tot demonstratie te waarborgen door verschillende lidstaten, waaronder Nederland.
Met betrekking tot wat? Ik mis de context van je vraag.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Werd even gestoord, wat denkt van Weel dat we nu missen?
Een van de weinige die hij er verbaal niet onder krijgt, of juist op de kast krijgt. En dat stoort hem enorm. Daarnaast links, en links is het kwaad.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:10 schreef Charmian het volgende:
Wat heeft Wilders eigenlijk tegen Halsema? Heeft ze lelijk tegen hem gedaan toen ze nog in de TK zat?
Ik hoorde alleen dat hij nog iets ging toevoegen want we missen iets. Meer context heb ik ook niet naar ik kijk terug bij Debat Directquote:Op woensdag 13 november 2024 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met betrekking tot wat? Ik mis de context van je vraag.
Inmiddels heb ik erna al zoveel gehoord dat ik het ook niet meer kan reconstrueren, excuus.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik hoorde alleen dat hij nog iets ging toevoegen want we missen iets. Meer context heb ik ook niet naar ik kijk terug bij Debat Direct
We schorsen 15 minuten voor een sanitaire stopquote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb behoefte aan een plaspauze
Vog om op joden te jagen vooralsnog.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Welke vog heeft een über chauffeur?
Ook die moet een chauffeurskaart hebben. En om die te verkrijgen heb je een VOG nodig.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Welke vog heeft een über chauffeur?
quote:Op woensdag 13 november 2024 21:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Vog om op joden te jagen vooralsnog.
Nee joh, dank voor je reactie überhauptquote:Op woensdag 13 november 2024 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik erna al zoveel gehoord dat ik het ook niet meer kan reconstrueren, excuus.
Een NSC'er die wel daadwerkelijk goed bestuur nastreeft.quote:
Eerdmans bedoelde ik nietquote:Op woensdag 13 november 2024 21:06 schreef -XOR- het volgende:
Oh en Eerdmans
[..]
Een NSC'er die wel daadwerkelijk goed bestuur nastreeft.
Ik wilde eerst nog een hatelijke opmerking over Eerdmans maken, bedacht me maar vergat mijn eerste woorden weg te halen.quote:
En terecht.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:11 schreef Puzzie het volgende:
Uitermark staat naast de burgermeesters.
Absoluut! Maar we weten allemaal hoe Geert bezig is over Halsema.quote:
Hoop geschreeuw weer en er gaat niets veranderen, behalve de vuurwerk controlequote:
Ah, de BBB heeft nog een nieuw potje symboolpolitiek gevonden.quote:Het kabinet denkt dat een verbod op Cestmocro, zoals BBB wil, kan. Cestmocro is een Instagrampagina waarop een selectie van nieuwsitems wordt geplaatst. Die items zijn afkomstig van Nederlandse en internationale nieuwsorganisaties, maar ook van X en andere socialemediakanalen. Veelvoorkomend thema is de oorlog in Gaza, maar er is ook veel aandacht voor ander nieuws en voetbal.
Ja. Snel. laten we media gaan verbieden. Want dat kan nooit fout gaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, de BBB heeft nog een nieuw potje symboolpolitiek gevonden.
Echt? I stand correctedquote:Op woensdag 13 november 2024 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook die moet een chauffeurskaart hebben. En om die te verkrijgen heb je een VOG nodig.
Onder punt 5: https://www.uber.com/nl/nl/drive/requirements/quote:
Op de tracker.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:17 schreef capricia het volgende:
Willen jullie je hier niet meer negatief uitlaten over de regering of bepaalde (insert any) bevolkingsgroepen? En al helemaal niet over boeren.
Anders komt de lange arm van de BBB langs.
![]()
Je kan niet zomaar uberchauffeur worden. Die hebben gewoon een taxipas nodig e.d.quote:
Maar goed dat Caroline hier geen mod isquote:Op woensdag 13 november 2024 21:17 schreef capricia het volgende:
Willen jullie je hier niet meer negatief uitlaten over de regering of bepaalde (insert any) bevolkingsgroepen? En al helemaal niet over boeren.
Anders komt de lange arm van de BBB langs.
Waarschijnlijk een gevalletje symboolpolitiek/beeldvorming (ik stel de vraag , maar ik weet het anwoord al).quote:Op woensdag 13 november 2024 21:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede afstemming, nsc minister schiet plannetje van nsc fractievoorzitter af, over recht om afvallige te worden.![]()
Mijn zegen zou het hebben.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
Geen gesprekken aangaan met conservatieve of religieuze organisaties. Waaronder de SGP.
Want? Je kan prima met elkaar in gesprek gaan zonder het met elkaar eens te zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn zegen zou het hebben.
Ja maar PvdA, D66, ChristenUnie, brug stond open, hond heeft mijn motie opgegeten.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Yesilgöz over de VVD die "al heel lang ergens van af wil". Alsof ze niet >10 jaar achtereenvolgens hebben geregeerd en nóg meeregeren
Dat ze het uit haar strot krijgt. Genant gewoon..quote:Op woensdag 13 november 2024 21:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja maar PvdA, D66, ChristenUnie, brug stond open, hond heeft mijn motie opgegeten.
Gesprek waarover?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want? Je kan prima met elkaar in gesprek gaan zonder het met elkaar eens te zijn.
Zo hebben onze 150 Kamerleden toch weer enorm veel waarde toegevoegd vandaag.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Bewust laat ik deze hele poppenkast langs me heen gaan, toch kon ik het even niet laten een liveblog te bekijken. En ik begrijp dat de uitkomst van dit alles het mogelijk, misschien verbieden van een Insta pagina is?
We zijn als land ten dode opgeschreven.
Ja en? En dan hoef je niet meer met ze te praten? Of zijn dat de enige onderwerpen waar je het over kan hebben. Als we het doortrekken dan zou de Nederlandse staat ook geen gesprekken moeten aangaan met Israël, gezien de huidig zittende macht uiterst conservatief / religieus is.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gesprek waarover?
Het vrouwen-, homo-, abortus- en euthanasiestandpunt van de mannenbroeders van de SGP kennen we.
Dat wordt veel verwijzen naar de Bijbel. De Heidelbergse Catechismus. De Dordse leerregels.
Ja...
En dan?
Leuk om een rekensommetje te maken: Wat heeft dit stukje toneel ons gekost vandaag?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zo hebben onze 150 Kamerleden toch weer enorm veel waarde toegevoegd vandaag.
Praten mag altijd. Dat het volstrekt nutteloos is, lijkt me evident.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? En dan hoef je niet meer met ze te praten? Of zijn dat de enige onderwerpen waar je het over kan hebben. Als we het doortrekken dan zou de Nederlandse staat ook geen gesprekken moeten aangaan met Israël, gezien de huidig zittende macht uiterst conservatief / religieus is.
Je kan ook Saoedie Arabie erbij slepen, maar het gaat mij om de achterlijkheid van het voorstel. Zeker nu het gaat om iemand die dan weer onvoorwaardelijk achter een dergelijk oerconservatieve regering gaat staan. Beetje hypocriet he.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Praten mag altijd. Dat het volstrekt nutteloos is, lijkt me evident.
"Dus u grondvest uw ideeën, die u ook graag maatschappelijk zou implementeren, waarbij deze ideeën ook anderen dan uzelf raken, op eeuwenoude teksten verzameld in een eeuwenoud boek waarvan u stelt dat het de onfeilbare goddelijke waarheid betreft waar niet over gediscussieerd kan worden?"
Dan maar over het weer hebben, inderdaad.
Dat je Israël erbij sleept... ach ja.
Dat zijn landen. Naties. Met regeringen. Zitten daar partijen tussen die zich net als de SGP 100% grondvesten op het idee dat hun boek onfeilbaar is, dan lijkt me praten daarmee inderdaad volstrekt nutteloos.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook Saoedie Arabie erbij slepen, maar het gaat mij om de achterlijkheid van het voorstel. Zeker nu het gaat om iemand die dan weer onvoorwaardelijk achter een dergelijk oerconservatieve regering gaat staan. Beetje hypocriet he.
Verder lijkt het me nooit nutteloos om een gesprek met elkaar te hebben. Al is het maar om elkaars standpunten beter te begrijpen (en nee, begrijpen betekent niet dat je het ermee eens moet zijn). Maar ook om de raakvlakken te zoeken, die er in eerste instantie ogenschijnlijk niet lijken zijn.
Gebroken klok enzoquote:Op woensdag 13 november 2024 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Baarle heeft hier zowaar gewoon gelijk
Je kan ook overschakelen naar VIquote:
Daar gaat de TK niet over.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
Ik volg het kamerdebat niet, maar ik neem aan dat men volgens de traditie de olifant in de Kamer niet noemt: de Israelische massamoorden.. het terroriseren van de Palestijnen.
Mwah dat heeft niets te maken met binnenlands olie op het vuur gooien.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Timmermans wil geen olie op het vuur maar wil wel de ambassadeur ontbieden
Tja, Israël heeft openlijk leugens zitten verspreiden. Is wel een dingetje...quote:Op woensdag 13 november 2024 21:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En terecht. Voor zover de info die we nu hebben.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja... dat is de bedoeling.... die terreur niet noemen als achtergrond wat er in Amsterdam gebeurdequote:
Gast, bewaar dit voor je stokpaardjes elders.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... dat is de bedoeling.... die terreur niet noemen als achtergrond wat er in Amsterdam gebeurde
Vingerwijzen naar moslims en onderwijl joodse terroristen blijven steunen: politiek, militair, economisch en heel veel zwijgen.
kan zo op voor lelijkste nieuwe woord van 2024.quote:
Misschien kan van der Plas een motie indienen dat de oorlog in Gaza beëindigd moet worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... dat is de bedoeling.... die terreur niet noemen als achtergrond wat er in Amsterdam gebeurde
Vingerwijzen naar moslims en onderwijl joodse terroristen blijven steunen: politiek, militair, economisch en heel veel zwijgen.
Ik kon het niet lezen.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:00 schreef Klopkoek het volgende:
Graag ook even vragen naar wat de Mossad deed. En welke rol ze hadden in de provocaties
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-uitduel-met-ajax
Ik benoem een grote moordpartij, wat leidde tot rellen in Amsterdam.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast, bewaar dit voor je stokpaardjes elders.
Hou toch op.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik benoem een grote moordpartij, wat leidde tot rellen in Amsterdam.
Dat is een veel groter wereldprobleem die men niet benoemt ( politiek en publieke opinie)
Als Wilders schoothondje kun je niet verwachten dat ze een motie schrijft voor uitwijzen van de Israelische ambassadeur.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kan van der Plas een motie indienen dat de oorlog in Gaza beëindigd moet worden.
In dit geval terecht.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Van Baarle verwijt anderen selectiviteit...
veeg me op
Van Yesilgöz minstens zo hypocriet.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Van Baarle verwijt anderen selectiviteit...
veeg me op
Dan zijn ze het allebei.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van Yesilgöz minstens zo hypocriet.
Verder was Yesilgöz nou ook niet direct constructief bezig. Maar zo vals en verdraaiend mogelijk. Alwéér.
Van Baarle deed dat wel, een paar uur geleden.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Eentje die echt nergens op slaat. Van een juristquote:
En nu toch een motie hiervoor, met Wilders die zelfs de risico's van niet aangenomen motie noemt. Wat een amateurisme.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede afstemming, nsc minister schiet plannetje van nsc fractievoorzitter af, over recht om afvallige te worden.![]()
HET IS AL GEBORGDquote:Op woensdag 13 november 2024 22:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En nu toch een motie hiervoor, met Wilders die zelfs de risico's van niet aangenomen motie noemt. Wat een amateurisme.
Ik kijk niet. Wat werd er gemoteerd?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eentje die echt nergens op slaat. Van een jurist
Dat het recht om van je geloof af te vallen wordt opgenomen in de Grondwet.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kijk niet. Wat werd er gemoteerd?
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2024-2025/23quote:De heer Wilders (PVV):
Die moslims, waaronder de moslims van vorige week donderdag, die Jodenhaat hebben tot in hun DNA en die achter Joden aan zijn gaan jagen, zullen zich wat mij betreft nooit veilig mogen voelen, nooit en te nimmer.
Niet te doenquote:Op woensdag 13 november 2024 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Vroonhoven is echt héél incompetent
'Afvallen' klinkt dan meteen weer zo negatief hè.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat het recht om van je geloof af te vallen wordt opgenomen in de Grondwet.
Oh, maar dat zou wel heel fijn zijn! Kan ik op zondagmorgen eindelijk wat anders gaan doen dan in die stomme kerk zitten.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat het recht om van je geloof af te vallen wordt opgenomen in de Grondwet.
Ja, en je moest eens weten hoeveel mankracht er soms achter die moties zitten. En bezig zijn met de beantwoording van de vele vragen. Talloze ambtenaren bij de verschillende betrokken departementen. Is ongekend..quote:Op woensdag 13 november 2024 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hee, psst....
Wij betalen hiervoor hè.
Beter heeft Van Vroonhoven het er helemaal niet over. Het is al geborgd.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
'Afvallen' klinkt dan meteen weer zo negatief hè.
Beter noemen ze het "Het recht om je geloof te ontstijgen".
Wat fijn dat ik daar tot nu toe weer 24 uur voor gewerkt heb.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en je moest eens weten hoeveel mankracht er soms achter die moties zitten. En bezig zijn met de beantwoording van de vele vragen. Talloze ambtenaren bij de verschillende betrokken departementen. Is ongekend..
I know.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beter heeft Van Vroonhoven het er hrlemaal.niet over. Het is al geborgd.
Van Vroonhovenquote:Op woensdag 13 november 2024 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit niveau van van Schoonhoven kan niet.
Omdat Marokkanen individuen zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:20 schreef RAVW het volgende:
Die Timmerman ook lekker een man zonder rug en visie, nee je mag niet de Marroc's naam gebruiken maar wel beginnen over Israël beginnen.
Dat mag dan in eens wel ?
![]()
![]()
Waar héb je het over?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:20 schreef RAVW het volgende:
Die Timmerman ook lekker een man zonder rug en visie, nee je mag niet de Marroc's naam gebruiken maar wel beginnen over Israël beginnen.
Dat mag dan in eens wel ?
![]()
![]()
Niet alleen tijdens een debat, ook de voorbereiding kost veel tijd.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en je moest eens weten hoeveel mankracht er soms achter die moties zitten. En bezig zijn met de beantwoording van de vele vragen. Talloze ambtenaren bij de verschillende betrokken departementen. Is ongekend..
Sorry, ik kan haar niet meer aan. Ze praat ook zo zenuwachtigquote:
Klopt - die ambtenaren maken overuren en zijn dus, terwijl wij aan het fokken zijn, druk in de weer om die antwoorden bij elkaar te rapen. Bij de grotere departementen is dat echt een verschrikking, omdat allerlei stukjes informatie verspreid zijn (al dan niet bij de uitvoeringsorganisaties) over de departementen. Door de dynamiek die dan ontstaat kan het dan ook inderdaad zo zijn dat het antwoord niet meer nodig is (of er niet meer naar gevraagd wordt).quote:Op woensdag 13 november 2024 22:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Niet alleen tijdens een debat, ook de voorbereiding kost veel tijd.
Oh ja, en dat zijn nog debatten en vragen die daadwerkelijk gesteld worden. Hoeveel voorbereiding het vragenuurtje wel niet kost voor vragen die nooit gesteld worden, ook niet schriftelijk later.
Volg het debat zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:25 schreef RAVW het volgende:
Maar even serieus , zijn ze nu al verder gekomen dan waar ze van morgen mee begonnen zijn?
En zijn er al stappen gezet.
Nee de coalitiepartijen willen vooral benoemen dat het allemaal de schuld van Halsema is. Stel je voor dat ze met realistische maatregelen moeten komen...quote:Op woensdag 13 november 2024 22:25 schreef RAVW het volgende:
Maar even serieus , zijn ze nu al verder gekomen dan waar ze van morgen mee begonnen zijn?
En zijn er al stappen gezet.
Juist jaquote:Op woensdag 13 november 2024 22:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee de coalitiepartijen willen vooral benoemen dat het allemaal de schuld van Halsema is. Stel je voor dat ze met realistische maatregelen moeten komen...
zit nu al bijna de hele dag te luisteren , maar ik heb zo iets van .... wanneer gaan we nu eens beginnen met werken en stappen zetten , lijkt nu meer een kleuter klasquote:Op woensdag 13 november 2024 22:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee de coalitiepartijen willen vooral benoemen dat het allemaal de schuld van Halsema is. Stel je voor dat ze met realistische maatregelen moeten komen...
Dat doen ze ook wel. Van Weel viel me niet direct tegen. Uitermark ook niet. De fractievoorzitters van de kabibetspartijen deden wel wat jij zei (voor zover ik gezien heb, ik kijk pas vanaf vanavond).quote:Op woensdag 13 november 2024 22:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En de Israelische regering speelt een zeer twijfelachtige rol door zich actief met een binnenlandse gebeurtenis in NL te bemoeien en daarover een oordeel te vellen en aantoonbaar leugens te verspreiden. Maar dat mag schijnbaar allemaal niet benoemd worden omdat je dan meteen de antisemitismekaart aan je broek krijgt.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat Marokkanen individuen zijn.
Israël is in deze context een natie, meer specifiek een regering.
Niet door mij hoor.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En de Israelische regering speelt een zeer twijfelachtige rol door zich actief met een binnenlandse gebeurtenis in NL te bemoeien en daarover een oordeel te vellen en aantoonbaar leugens te verspreiden. Maar dat mag schijnbaar allemaal niet benoemd worden omdat je dan meteen de antisemitismekaart aan je broek krijgt.
Maar het feit dat deze langdurige oorlog Netanyahu allemaal wel erg goed uitkomt om de aandacht van zijn corruptieschandalen af te leiden mogen we niet vergeten.
Uitermark is echt een uitstekende minister tot op heden ja. Van Weel bevalt me ook wel, maar ik word vooral doodmoe van de positionering van Wilders die telkens maar blijft schoppen tegen zijn eigen kabinet en niets bijdraagt met realistische oplossingen. En dan bedoel ik niet het ontslaan van Halsema of het afpakken van paspoorten.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doen ze ook wel. Van Weel viel me niet direct tegen. Uitermark ook niet. De fractievoorzitters van de kabibetspartijen deden wel wat jij zei (voor zover ik gezien heb, ik kijk pas vanaf vanavond).
Als je Cestmocro uit de lucht krijgt omdat er haatcomments onder de artikelen verschijnen dan betekent dat voor wel meer pagina's het einde. Of is men vergeten dat er onder artikelen op het AD, De Telegraaf , GeenStijl of Dumpert ook niet altijd keurig wordt gereageerd?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:41 schreef Klopkoek het volgende:
Van Weel is kundig maar die kunnen juist het meest gevaarlijk zijn.
Van dingen als Cestmocro verbieden (waar hij bevestigend op antwoorde) en ook het OM aansporen hier een terrorismezaak van te maken krijg ik de kriebels.
Ministerie van Justitie staat al best lang bekend als een puinhoop en telkens weer claimt de (corrupte) VVD dit Ministerie.
Heb ik jou al verteld vandaag dat je fantastisch bent?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:46 schreef capricia het volgende:
Ik zou de moderatie hier maar eens extra waarderen.![]()
Voor je het weet komt David van Weel langs met zijn lange arm.
Ik vind het bizar.
Ah thnx! Dit kan ik wel lezenquote:Op woensdag 13 november 2024 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
En nogmaals: wat was de rol van de Mossad?
https://www.powned.tv/art(...)uel-tegen-ajax~2405/
Agent provocateur? Mag de ambassadeur wel over worden bevraagd...
De meeste mods zijn okayquote:Op woensdag 13 november 2024 22:46 schreef capricia het volgende:
Ik vind het bizar.
Dit lijkt me vooralsnog een nogal overdreven opmerking. Meer een frame zelfs.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:46 schreef capricia het volgende:
Ik vind het bizar.
De Dagelijkse Standaard... alle favoriete propagandakanalen ten dienst van de Wilders klan.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je Cestmocro uit de lucht krijgt omdat er haatcomments onder de artikelen verschijnen dan betekent dat voor wel meer pagina's het einde. Of is men vergeten dat er onder artikelen op het AD, De Telegraaf , GeenStijl of Dumpert ook niet altijd keurig wordt gereageerd?
Laten we niet vergeten dat Wilders en Markuszower ook wel heel erg dicht tegen de Israelische staat aanschurken. Die laatste is niet voor niets niet door screenings gekomen.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
En nogmaals: wat was de rol van de Mossad?
https://www.powned.tv/art(...)uel-tegen-ajax~2405/
Agent provocateur? Mag de ambassadeur wel over worden bevraagd...
De meeste users ook.quote:
quote:Op woensdag 13 november 2024 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb ik jou al verteld vandaag dat je fantastisch bent?
quote:Op woensdag 13 november 2024 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste users ook.
Wat zeg ik? De meeste mensen.
Ja. Dit is echt gênant. Amateuristisch is nog te positief.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft Van Vroonhoven de Grondwet-motie nou ingetrokken?
Ze heeft er wel een teruggetrokken maar welke weet ik nietquote:Op woensdag 13 november 2024 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft Van Vroonhoven de Grondwet-motie nou ingetrokken?
Ze had er 3quote:Op woensdag 13 november 2024 22:54 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ze heeft er wel een teruggetrokken maar welke weet ik niet
Of was dat haar enige?
Yesilgöz is m.i. een vrij nare vrouwquote:Op woensdag 13 november 2024 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Schoof gaat ook weer lekker
Wat een puinhoop over motie 16 en dan gaat Yesilgoz een beetje pedant lopen doen
Dat is wel een trut jaquote:Op woensdag 13 november 2024 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yesilgöz is m.i. een vrij nare vrouw
Vreselijk mens.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yesilgöz is m.i. een vrij nare vrouw
Ik heb eerlijk gezegd ook niet direct een hoge pet op van haarquote:Op woensdag 13 november 2024 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Caroline BBB is ook wel een koningin in het indienen van onrealistische moties he
De koningin van het populisme past ook wel bij haarquote:Op woensdag 13 november 2024 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Caroline BBB is ook wel een koningin in het indienen van onrealistische moties he
Ziek idd.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:14 schreef TheVulture het volgende:
Wilders gelooft de Israelische minister op zijn woord maar het kabinet en de AIVD niet... wow
Volgens mij hebben ze dat wel, maar Wilders wil zijn Israelische vrienden beschermen die overduidelijk hun eigen propagandapolitiek willen verspreiden. Het is toch bezopen dat de woorden van een Israelische minister voor een coalitiepartner meer waarde hebben dan het oordeel van een eigen minister, gesteund door een onderzoek vanuit de veiligheidsdiensten.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel bijzonder dat kabinet niet scherper heeft uitgezocht hoe het contact met Israël die nacht is verlopen.
De minister was vrij duidelijk dacht ik. Dat Wilders er niet aan wil, en dat zowaar ook nog vrij vriendelijk doet ook, doet daar niks aan af.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel bijzonder dat kabinet niet scherper heeft uitgezocht hoe het contact met Israël die nacht is verlopen.
Terwijl zijn woordvoerder een groot bewonderaar is van Mussolini en hij bij het CPAC op een podium gaat staan met Posobiec en andere antisemietenquote:Op woensdag 13 november 2024 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat wel, maar Wilders wil zijn Israelische vrienden beschermen die overduidelijk hun eigen propagandapolitiek willen verspreiden. Het is toch bezopen dat de woorden van een Israelische minister voor een coalitiepartner meer waarde hebben dan het oordeel van een eigen minister, gesteund door een onderzoek vanuit de veiligheidsdiensten.
Ik hoop dat ooit nog eens duidelijk wordt hoe erg Wilders in de zak van Israel zit/heeft gezeten... want dit stinkt al jaren en wordt steeds rotter qua geur.
Ze komen er nog op terug in een brief, omdat er gecheckt is bij de diensten maar blijkbaar niet bij ander soortige liasons of bz ofzo. Althans, ze kon er geen uitsluitsel over gevenquote:Op woensdag 13 november 2024 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De minister was vrij duidelijk dacht ik. Dat Wilders er niet aan wil, en dat zowaar ook nog vrij vriendelijk doet ook, doet daar niks aan af.
Ze had het toch inmiddels nagevraagd?quote:Op woensdag 13 november 2024 23:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze komen er nog op terug in een brief, omdat er gecheckt is bij de diensten maar blijkbaar niet bij ander soortige liasons of bz ofzo. Althans, ze kon er geen uitsluitsel over geven
Ja, bij de geheime diensten was er niks. Maar blijkbaar had de Israëlische minister het over Dutch authorities. Dat kan breder worden geïnterpreteerd dus dat gaat men alsnog na, en komen er op terug in een brief.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze had het toch inmiddels nagevraagd?
Van de NOS.quote:Ook zegt de hoogleraar dat premier Schoof "zijn ware gezicht begint te vertonen". "Ik ken hem vanuit de NCTV. Daar gaf hij leiding aan praktijken waarvan wij zeiden: dat zit op of zelfs over de grens van rechtsstatelijk denken. Hij komt nu met hele ferme maatregelen, dus ik denk dat je naar aanleiding van deze dag de conclusie kunt trekken dat hij zijn ware gezicht laat zien."
Dat het rechtsstatelijke randje opzoeken was reeds bekend. Dat is inderdaad niet iets waar ik persoonlijk enthousiast van word.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als ik een beetje teruglees heb ik niks meer gemist aan de rest van het debat. Kansloze zooi deze regering, ze kunnen echt niks behalve toneelspelen.
[..]
Van de NOS.
Was en bleef Schoof maar in Baku.
Niet verbazingwekkend geloof jij dit verhaal.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
Haha, nu worden de belaagde taxichauffeurs ook nog eens even verder de grond in geboord.
Eens, Schoof blijft heel zwak overkomenquote:Op woensdag 13 november 2024 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat het rechtsstatelijke randje opzoeken was reeds bekend. Dat is inderdaad niet iets waar ik persoonlijk enthousiast van word.
Verder ben ik persoonlijk sowieso niet zo'n fan van Schoof. Hij laat zich teveel sturen ipv zelf te sturen. En hij komt vrij onzeker en chaotisch over. Hakkelen, op dingen terug moeten komen, aarzelen, niet overtuigend zijn. Wat dat betreft vond ik het optreden van bijvoorbeeld Van Weel vanavond veel sterker. Die was duidelijk, gaf (al dan niet juridische) grenzen aan etc..
Niet dat ik het in alles met hem eens was overigens. Maar hij kwam m.i. wel stukken beter over dan Schoof.
Zwak? Waardeloos. Hij speelt gewoon een debiele marionet van Wilders. Hele bevolkingsgroep wegzetten om een paar kutjochies in Amsterdam. Idiote dingen zeggen over wetten, oh ja we vinden dat het bijna terrorisme is ofzo.quote:Op donderdag 14 november 2024 00:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, Schoof blijft heel zwak overkomen
Hoe laat begint dat?quote:Op donderdag 14 november 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:
Straks het belastingplan. Ze misten al eerder, maar opvallend dat JA21 (3 zetels EK) en FvD (2 zetels EK) afwezig blijven. Zeker JA21 kan hier gewoon een beslissende rol hebben.
Alle amendementen van de oppositie zijn op een klein amendement van het CDA over het WBSO budget ontraden.
10.15, gelijk bij opening. Stemming moet vandaag, anders heeft de belastingdienst niet genoeg tijd om alles te implementeren.quote:
Ze was wel scherp. Het zal niet veel uitmaken. Deze regering presenteert de eigen werkelijkheid en dat zal niet veranderen. Beetje borstkloppen dat ze iets bereiken voor werkende armen. Wie gelooft dat.quote:
Daar hebben ze het nu over gehad, dat is een SZW onderwerp en die is nu gaan zitten.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Perrin het volgende:
Eens kijken hoe ze gaan werken aan bestaanszekerheid en lastenverlichting voor demense.
Keijzer is economisch altijd al rechterkant VVD geweest.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:45 schreef Perrin het volgende:
Mona Keijzer heeft het VVD-verhaal goed geinternaliseerd.
Maar je leeft wel met ze meequote:Op donderdag 14 november 2024 10:47 schreef Hanca het volgende:
Natuurlijk is het verschrikkelijk voor die groep en ik leef ook echt met ze mee, maar dat ze nu een half uur debatteren over 2000 mensen die er 30 euro op achteruit gaan in de huurtoeslag (en die 30 euro is op jaarbasis, als ik het goed heb begrepen) geeft wel aan waarom het ook moeilijk is om de toeslagen af te schaffen. Een kleine groep gaat er altijd op achteruit of minder op vooruit dan de rest.
Ik leef enorm mee met mensen die elke euro moeten omdraaien en het risico lopen aan het eind van hun geld nog een stuk maand over te houden, ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is. Maar de oplossing is niet dat er nooit iets kan worden gewijzigd aan de toeslagen.quote:
Ja, eigenlijk wil je over een periode van 5 jaar zorgen dat iedereen het prima heeft, dan hoef je tussen de jaren niet altijd te mierenneuken over de kleinste percentages. En dan kun je ook eens stelselwijzigingen doorvoeren zonder potsierlijke hersteloperaties en compensatieregelingen.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is dan wel weer goed gedaan van Keijzer moet ik nageven. Gewoon eerlijk verhaal. Systeem moet eenvoudiger dus dan gaat er nu kleine groep op achteruit. Of je houdt ingewikkelde systeem in stand met alle gevolgen van dien.
Natuurlijk maar dat betekent toch niet dat zo'n groep werkende armen erop achteruit moet gaan. Zoals jij het stelt is het ook maar 60.000 euro die mist om dat volledig op te vangen. Daarbij ze gingen toch wat doen voor bestaanszekerheid waarom hebben ze dan niet een bak geld voor de onderkant gereserveerd terwijl ze toeslagen afbouwen.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik leef enorm mee met mensen die elke euro moeten omdraaien en het risico lopen aan het eind van hun geld nog een stuk maand over te houden, ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is. Maar de oplossing is niet dat er nooit iets kan worden gewijzigd aan de toeslagen.
Het probleem is dat als je een systeem wil bouwen dat niemand er op achteruit gaat, dan maak je het enorm ingewikkeld. Wil je deze 60.000 euro specifiek toespitsen, dan is dat moeilijk. Dit gaat namelijk om de groep mensen met een klein contract (30 uur of minder, dacht ik), geen (werkende) partner, een bepaalde hoogte van de huur en geen kinderen. Dat is wel een heel specifieke groep van dus zo'n 2000 mensen. Moet je nou een regeling oprichting voor zo'n specifieke groep?quote:Op donderdag 14 november 2024 11:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dat betekent toch niet dat zo'n groep werkende armen erop achteruit moet gaan. Zoals jij het stelt is het ook maar 60.000 euro die mist om dat volledig op te vangen. Daarbij ze gingen toch wat doen voor bestaanszekerheid waarom hebben ze dan niet een bak geld voor de onderkant gereserveerd terwijl ze toeslagen afbouwen.
quote:Op donderdag 14 november 2024 11:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een dag en nacht verschil, die kansloze PVV en BBB bewindspersonen of zon VVD'er als dit.
De naamsbekendheid van Eelco Heinen is extreem laag. Minder dan 20% kent hem. Alle VVD ministers en bewindslieden zitten onder 20% behalve Sophie Hermans (56%).quote:Op donderdag 14 november 2024 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je bent niet de enigeDe cijfers dalen wel bij vrijwel iedereen. Moet wel zeggen dat ik zelf aantal ministers nauwelijks heb gezien. Veldkamp en Klever bijvoorbeeld.
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om zeg minimumloon 30% omhoog te doen zodat je inderdaad niet moeilijk hoeft te doen over die specifieke groep, omdat al die werkende armen genoeg erop vooruit gaan dat wat minder toeslag er niet zo toe doet. Dat bedoelde ik in ieder geval, niet dat je in elke stad zeg 10 mensen moet zoeken voor wie het pakket precies ongunstig uitpakt door een samenloop van omstandigheden.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je een systeem wil bouwen dat niemand er op achteruit gaat, dan maak je het enorm ingewikkeld. Wil je deze 60.000 euro specifiek toespitsen, dan is dat moeilijk. Dit gaat namelijk om de groep mensen met een klein contract (30 uur of minder, dacht ik), geen (werkende) partner, een bepaalde hoogte van de huur en geen kinderen. Dat is wel een heel specifieke groep van dus zo'n 2000 mensen. Moet je nou een regeling oprichting voor zo'n specifieke groep?
Eens dat ze in principe de armoede meer kunnen aanpakken. Het ging er om dat dit debat nu ging over een piepkleine groep. En mijn ervaring van de afgelopen 20 jaar debatten kijken: als de hele groep er op vooruit was gegaan, maar 1 specifieke groep net wat minder dan de rest, hadden ze het daarover gehad.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om zeg minimumloon 30% omhoog te doen zodat je inderdaad niet moeilijk hoeft te doen over die specifieke groep, omdat al die werkende armen genoeg erop vooruit gaan dat wat minder toeslag er niet zo toe doet. Dat bedoelde ik in ieder geval, niet dat je in elke stad zeg 10 mensen moet zoeken voor wie het pakket precies ongunstig uitpakt door een samenloop van omstandigheden.
Het lijkt mij dat als ze serieus zijn over dat soort dingen, even serieus als 80% mindering bij ontwikkelingssamenwerking of de asielketen kunnen ze toch prima dit soort dingen met een veel grotere zak geld te lijf gaan.
Lijkt me dat die cijfers vrijwel nergens op gebaseerd zijn. Ik volg het toch vrij uitgebreid en zou de meeste geen cijfer kunnen geven. Maar het lijkt me ook best royaal die cijfers.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je bent niet de enigeDe cijfers dalen wel bij vrijwel iedereen. Moet wel zeggen dat ik zelf aantal ministers nauwelijks heb gezien. Veldkamp en Klever bijvoorbeeld.
De hele fatbike soap gemist?quote:Op donderdag 14 november 2024 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Madlener heb ik niks van gezien
Ja, dat boeit me werkelijk niks. Ik heb een fiets, ik heb geen problemen met fatbikes, ik ben geen jongere. Het enige wat ik denk dat uit zon debat zou kunnen komen waar ik tegen ben is een algehele helmplicht op de fiets.quote:
Het is wel apart te noemen dat de PVV van menig was dat de kamervoorzitter uit de oppositie moest komen.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een schande blijft het dat de VVD en NSC die Bosma kamervoorzitter hebben laten worden.
"Rode Neuzen afhakken, ik zie ze al bloedend liggen". Nuff said.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is wel apart te noemen dat de PVV van menig was dat de kamervoorzitter uit de oppositie moest komen.
Maar goed, waarom is het een schande?
2009, als we zo gaan beginnen...quote:Op donderdag 14 november 2024 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Rode Neuzen afhakken, ik zie ze al bloedend liggen". Nuff said.
quote:Tom van der Lee, manager campagnes van Oxfam Novib
Nee. Dus daar gaat je whataboutism.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:10 schreef Nober het volgende:
[..]
2009, als we zo gaan beginnen...
Deed Van der Lee ook mee bij de seksfeesten van Oxfam Novib?
[..]
Ah, nu kunnen Tweede Kansen opeens wel?quote:
Hij wist er wel van en deed niks. Nuff said.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee. Dus daar gaat je whataboutism.
Niet voor Bosma wel voor Van der Lee? Bijzonder.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah, nu kunnen Tweede Kansen opeens wel?
Die waren er niet bij Oxfam Novib NL, waar Van der Lee werkzaam was. Je bent dus iets heel geks aan het insinueren. Als jij werkt bij een multinational vallen we je ook niet aan op wat er op het kantoor in de VS gebeurt.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:10 schreef Nober het volgende:
[..]
2009, als we zo gaan beginnen...
Deed Van der Lee ook mee bij de seksfeesten van Oxfam Novib?
[..]
Hij trekt het toch wel los? Hij schuift het feitelijk naar de voorjaarsnota.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heinen wil de BTW-verhoging niet lostrekken van hele belastingsplan dus ik ben erg benieuwd of dit wel een meerderheid gaat halen in Eerste Kamer
Dit is een al duizendmaal doorgeprikt sprookje.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij wist er wel van en deed niks. Nuff said.
Mwa, ik hoor nog steeds erg weinig steun.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij trekt het toch wel los? Hij schuift het feitelijk naar de voorjaarsnota.
Ik vind het wel een tegemoetkoming. En Van Dijk en Grinwis zien het ook, volgens mij.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa, ik hoor nog steeds erg weinig steun.
Welke subsidies zijn "onzinnig" dan? Vaak is dat oordeel toch maar wat ideologisch gekleurd en zelden gebaseerd op doelmatigheid of effectiviteit. En daar wordt nu al fors op bezuinigd (en rechts-conservatief ingekleurd; wat met drie niet-regenboog partijen ook valt te verwachten).quote:Op donderdag 14 november 2024 12:28 schreef RipCity het volgende:
Goed nieuws. Ga maar eens kijken naar alle onzinnige subsidies ipv btw verhoging. Hotels mag idd wel omhoog. Dat treft grotendeels ook de toerist die toch wel komt. En daar wordt genoeg op verdiend door veel multinationals.
Ja en wie gaat de rekening hiervan betalen straks?quote:Op donderdag 14 november 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het wel een tegemoetkoming. En Van Dijk en Grinwis zien het ook, volgens mij.
Ja, wat wil die nu dan? Even benadrukken dat het extraparlementair is? Rutte I t/m IV deden door hun minderheid in de EK exact hetzelfde, zijn die met terugwerkende kracht ook extraparlementair?quote:
Dat is nog niet bekend, maar er zijn wel een aantal vreemde uitsluitingen in de BTW waar best wel wat mogelijk is volgens mij.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja en wie gaat de rekening hiervan betalen straks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |