Je hoort de eerste geluiden dat hij mogelijk gezien kan worden als opvolger van Dilan.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Weel kan veel beter vertellen dan Schoof
Nog niet. Die komt nog.quote:
Stuur die gasten in Amsterdam maar op de-escalatiecursusquote:Op woensdag 13 november 2024 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
Geert moet op cursus de-escalatie.
Alsof die noodverordening een oplossing was...
Dat boeit populistische partijen niets als ze maar voor de achterban kunnen scoren met een quotequote:Op woensdag 13 november 2024 20:14 schreef kilon het volgende:
Dus even voor mijn beeld: de demonstratie is verboden op de Dam. Mensen komen daar toch samen. De politie zegt dat ze daar weg te gaan en doen waar nodig aanhoudingen. (Mede) hierdoor is er ook wat onrust waar de politie mee bezig is.
Hoe is dit dan de schuld van de burgemeester? Had ze alle toegangswegen naar de Dam hermetisch moeten afsluiten?
Nee.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:17 schreef HiDiHo het volgende:
Kunnen we de Chinese regering of Poetin niet om hulp vragen?
Dan zijn we wel snel van demonstraties afquote:
Hij heeft altijd 1 politica van de linkerzijde nodig om zijn frustratie op los te laten. Dat doet het ook altijd lekker bij de achterban.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:10 schreef Charmian het volgende:
Wat heeft Wilders eigenlijk tegen Halsema? Heeft ze lelijk tegen hem gedaan toen ze nog in de TK zat?
Ik ben daar ook niet direct voor, alleen kost dit extreem veel capaciteit op deze manier dus dat kan niet oneindig door gaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:16 schreef Mikeytt het volgende:
Vind het zorgelijk dat het debat vooral gaat over hoe demonstratierecht ingeperkt moet kunnen worden binnen de huidige mogelijkheden....
Waar wil je extra wetgeving voor?quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
Demonstreren op een snelweg mag nu ook niet dus er kan best extra wetgeving gemaakt worden lijkt mij
Het mag al niet, DUS er moet extra wetgeving gemaakt worden?quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
Demonstreren op een snelweg mag nu ook niet dus er kan best extra wetgeving gemaakt worden lijkt mij
Om het aantal demonstraties te verminderenquote:Op woensdag 13 november 2024 20:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar wil je extra wetgeving voor?
Dat noemen we het vuurwerkprincipe. Als het bestaande verbod niet werkt, dan doe je er een extra verbod overheen.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het mag al niet, DUS er moet extra wetgeving gemaskt worden?
Ik bedoel dat het recht om te demonstreren nu ook al ingeperkt isquote:Op woensdag 13 november 2024 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het mag al.niet dus er moet extra wetgeving gemaskt worden?
Juist niet.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:25 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Om het aantal demonstraties te verminderen
Alle grond- en mensenrechten zijn dat.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:26 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het recht om te demonstreren nu ook al ingeperkt is
Dat ligt wat genuanceerder. Demonstreren op een snelweg is niet per se verboden, en daar is het Europees Hof ook duidelijk over geweest.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef HiDiHo het volgende:
Precies...dus het demonstratierecht is niet 'absoluut'quote:Op woensdag 13 november 2024 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle grond- en mensenrechten zijn dat.
Niemand beweert dat.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:29 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Precies...dus het demonstratierecht is niet 'absoluut'
Alsof het heilig is
quote:Op woensdag 13 november 2024 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat ligt wat genuanceerder. Demonstreren op een snelweg is niet per se verboden, en daar is het Europees Hof ook duidelijk over geweest.
Overheden zijn verplicht om dit demonstratierecht te faciliteren. Europees recht staat boven de Nederlandse wet.
Het is géén Europees recht. In de zin dat de EU er iets mee te maken heeft (behalve dat die instantie gecodificeerd heeft het EVRM onverkort te volgen).quote:Op woensdag 13 november 2024 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat ligt wat genuanceerder. Demonstreren op een snelweg is niet per se verboden, en daar is het Europees Hof ook duidelijk over geweest.
Overheden zijn verplicht om dit demonstratierecht te faciliteren. Europees recht staat boven de Nederlandse wet.
De uitspraak staat vast. Zoals gezegd is het heel genuanceerd. De overheid heeft de bewijslast om aan te tonen dat een demonstratie een gevaar vormt voor de nationale of openbare veiligheid.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:31 schreef HiDiHo het volgende:
[..]waarom worden ze dan weggesleept?
Of is er een nieuwe uitspraak geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |