abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2024 @ 10:26:23 #251
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215576543
Ik heb een zwak voor Maatoug O+ :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215576571
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:26 schreef Puzzie het volgende:
Ik heb een zwak voor Maatoug O+ :D
Ze was wel scherp. Het zal niet veel uitmaken. Deze regering presenteert de eigen werkelijkheid en dat zal niet veranderen. Beetje borstkloppen dat ze iets bereiken voor werkende armen. Wie gelooft dat.
pi_215576600
Nou, ik zit er weer klaar voor om SBS-1 voor de zoveelste op de bek te zien gaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 14 november 2024 @ 10:39:07 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215576634
Eens kijken hoe ze gaan werken aan bestaanszekerheid en lastenverlichting voor demense.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215576644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Perrin het volgende:
Eens kijken hoe ze gaan werken aan bestaanszekerheid en lastenverlichting voor demense.
Daar hebben ze het nu over gehad, dat is een SZW onderwerp en die is nu gaan zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 14 november 2024 @ 10:43:27 #256
38496 Perrin
pi_215576661
Als mensen armer worden gaan ze vanzelf een tweede en derde baantje nemen. Win-win voor de werkgevers.
pi_215576670
We moeten vereenvoudigen ook al doet het pijn bij de laagste inkomens :')
pi_215576677
Zit in die 20% ook niet heel veel mensen die niet kunnen werken?
  donderdag 14 november 2024 @ 10:45:08 #259
38496 Perrin
pi_215576678
Mona Keijzer heeft het VVD-verhaal goed geinternaliseerd.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:45:53 #260
38496 Perrin
pi_215576684
Pas als je 70 uur per week werkt en nóg niet rond kan komen, mag je klagen.
pi_215576698
Natuurlijk is het verschrikkelijk voor die groep en ik leef ook echt met ze mee, maar dat ze nu een half uur debatteren over 2000 mensen die er 30 euro op achteruit gaan in de huurtoeslag (en die 30 euro is op jaarbasis, als ik het goed heb begrepen) geeft wel aan waarom het ook moeilijk is om de toeslagen af te schaffen. Een kleine groep gaat er altijd op achteruit of minder op vooruit dan de rest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215576701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:45 schreef Perrin het volgende:
Mona Keijzer heeft het VVD-verhaal goed geinternaliseerd.
Keijzer is economisch altijd al rechterkant VVD geweest.
pi_215576715
Ja we hebben een plusje op papier dus dat er dan een groep op achteruit gaat boeit ons geen reet

gr gr

Je kan het wat sympathieker brengen zou ik zeggen
  donderdag 14 november 2024 @ 10:50:38 #264
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215576719
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:47 schreef Hanca het volgende:
Natuurlijk is het verschrikkelijk voor die groep en ik leef ook echt met ze mee, maar dat ze nu een half uur debatteren over 2000 mensen die er 30 euro op achteruit gaan in de huurtoeslag (en die 30 euro is op jaarbasis, als ik het goed heb begrepen) geeft wel aan waarom het ook moeilijk is om de toeslagen af te schaffen. Een kleine groep gaat er altijd op achteruit of minder op vooruit dan de rest.
Maar je leeft wel met ze mee :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215576755
Dit is dan wel weer goed gedaan van Keijzer moet ik nageven. Gewoon eerlijk verhaal. Systeem moet eenvoudiger dus dan gaat er nu kleine groep op achteruit. Of je houdt ingewikkelde systeem in stand met alle gevolgen van dien.
pi_215576760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:50 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Maar je leeft wel met ze mee :+
Ik leef enorm mee met mensen die elke euro moeten omdraaien en het risico lopen aan het eind van hun geld nog een stuk maand over te houden, ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is. Maar de oplossing is niet dat er nooit iets kan worden gewijzigd aan de toeslagen.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:56:45 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215576784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is dan wel weer goed gedaan van Keijzer moet ik nageven. Gewoon eerlijk verhaal. Systeem moet eenvoudiger dus dan gaat er nu kleine groep op achteruit. Of je houdt ingewikkelde systeem in stand met alle gevolgen van dien.
Ja, eigenlijk wil je over een periode van 5 jaar zorgen dat iedereen het prima heeft, dan hoef je tussen de jaren niet altijd te mierenneuken over de kleinste percentages. En dan kun je ook eens stelselwijzigingen doorvoeren zonder potsierlijke hersteloperaties en compensatieregelingen.
Antifa
pi_215576813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik leef enorm mee met mensen die elke euro moeten omdraaien en het risico lopen aan het eind van hun geld nog een stuk maand over te houden, ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is. Maar de oplossing is niet dat er nooit iets kan worden gewijzigd aan de toeslagen.
Natuurlijk maar dat betekent toch niet dat zo'n groep werkende armen erop achteruit moet gaan. Zoals jij het stelt is het ook maar 60.000 euro die mist om dat volledig op te vangen. Daarbij ze gingen toch wat doen voor bestaanszekerheid waarom hebben ze dan niet een bak geld voor de onderkant gereserveerd terwijl ze toeslagen afbouwen.
pi_215576845
Nee, Eelco, dat hoef ik nou nooit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215576856
Wat een dag en nacht verschil, die kansloze PVV en BBB bewindspersonen of zon VVD'er als dit.
pi_215576867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk maar dat betekent toch niet dat zo'n groep werkende armen erop achteruit moet gaan. Zoals jij het stelt is het ook maar 60.000 euro die mist om dat volledig op te vangen. Daarbij ze gingen toch wat doen voor bestaanszekerheid waarom hebben ze dan niet een bak geld voor de onderkant gereserveerd terwijl ze toeslagen afbouwen.
Het probleem is dat als je een systeem wil bouwen dat niemand er op achteruit gaat, dan maak je het enorm ingewikkeld. Wil je deze 60.000 euro specifiek toespitsen, dan is dat moeilijk. Dit gaat namelijk om de groep mensen met een klein contract (30 uur of minder, dacht ik), geen (werkende) partner, een bepaalde hoogte van de huur en geen kinderen. Dat is wel een heel specifieke groep van dus zo'n 2000 mensen. Moet je nou een regeling oprichting voor zo'n specifieke groep?
pi_215576898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een dag en nacht verschil, die kansloze PVV en BBB bewindspersonen of zon VVD'er als dit.

Je bent niet de enige :+ De cijfers dalen wel bij vrijwel iedereen. Moet wel zeggen dat ik zelf aantal ministers nauwelijks heb gezien. Veldkamp en Klever bijvoorbeeld.
pi_215576925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Je bent niet de enige :+ De cijfers dalen wel bij vrijwel iedereen. Moet wel zeggen dat ik zelf aantal ministers nauwelijks heb gezien. Veldkamp en Klever bijvoorbeeld.
De naamsbekendheid van Eelco Heinen is extreem laag. Minder dan 20% kent hem. Alle VVD ministers en bewindslieden zitten onder 20% behalve Sophie Hermans (56%).

Ik word overigens niet heel vrolijk van dat document en de kiezersbewegingen.

Vooral de haat naar progressief en links maakt me somber (VVD wijst lekker naar moslims voor lhbti acceptatie maar gaat dan in een kabinet met drie partijen zitten die het regenboogakkoord niet onderschrijven).

Positief is wel dat VVD meer verliest aan D66 en CDA dan andersom.

[ Bericht 8% gewijzigd door Klopkoek op 14-11-2024 11:22:47 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215576976
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het probleem is dat als je een systeem wil bouwen dat niemand er op achteruit gaat, dan maak je het enorm ingewikkeld. Wil je deze 60.000 euro specifiek toespitsen, dan is dat moeilijk. Dit gaat namelijk om de groep mensen met een klein contract (30 uur of minder, dacht ik), geen (werkende) partner, een bepaalde hoogte van de huur en geen kinderen. Dat is wel een heel specifieke groep van dus zo'n 2000 mensen. Moet je nou een regeling oprichting voor zo'n specifieke groep?
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om zeg minimumloon 30% omhoog te doen zodat je inderdaad niet moeilijk hoeft te doen over die specifieke groep, omdat al die werkende armen genoeg erop vooruit gaan dat wat minder toeslag er niet zo toe doet. Dat bedoelde ik in ieder geval, niet dat je in elke stad zeg 10 mensen moet zoeken voor wie het pakket precies ongunstig uitpakt door een samenloop van omstandigheden.

Het lijkt mij dat als ze serieus zijn over dat soort dingen, even serieus als 80% mindering bij ontwikkelingssamenwerking of de asielketen kunnen ze toch prima dit soort dingen met een veel grotere zak geld te lijf gaan.
pi_215576996
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om zeg minimumloon 30% omhoog te doen zodat je inderdaad niet moeilijk hoeft te doen over die specifieke groep, omdat al die werkende armen genoeg erop vooruit gaan dat wat minder toeslag er niet zo toe doet. Dat bedoelde ik in ieder geval, niet dat je in elke stad zeg 10 mensen moet zoeken voor wie het pakket precies ongunstig uitpakt door een samenloop van omstandigheden.

Het lijkt mij dat als ze serieus zijn over dat soort dingen, even serieus als 80% mindering bij ontwikkelingssamenwerking of de asielketen kunnen ze toch prima dit soort dingen met een veel grotere zak geld te lijf gaan.
Eens dat ze in principe de armoede meer kunnen aanpakken. Het ging er om dat dit debat nu ging over een piepkleine groep. En mijn ervaring van de afgelopen 20 jaar debatten kijken: als de hele groep er op vooruit was gegaan, maar 1 specifieke groep net wat minder dan de rest, hadden ze het daarover gehad.

Dit specifieke probleem gaat trouwens niet over minimumloners, maar mensen die daar per uur al wel boven zitten maar een klein contract hebben en dus in totaal er dan per maand wel onder zakken. Het minimumuurloon verhogen helpt die mensen niet.
pi_215577031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Lijkt me dat die cijfers vrijwel nergens op gebaseerd zijn. Ik volg het toch vrij uitgebreid en zou de meeste geen cijfer kunnen geven. Maar het lijkt me ook best royaal die cijfers.

Madlener heb ik niks van gezien net als Veldkamp, Hijum, Bruins, Bejaarts, Uitermark

Bij de meesten is trouwens het probleem juist dat ik ze wel heb gezien. Op zich klopt de onderkant wel aardig, tenminste inderdaad van Klever weten we blijkbaar niks behalve dat gelul over een praatje met een dude in Oeganda dat ze al dan niet gemaakt heeft.

Ik merk ook bij zon debat als vandaag. Als iemand kan uitleggen hoe het proces werkt, waarom worden welke keuzes gemaakt. Dat ik het allemaal wel verteerbaar vind. Natuurlijk ben ik het niet echt eens met een VVD begroting maar soit.
Juist van die types Faber die werkelijk niks kunnen uitleggen omdat ze het zelf niet begrijpen daar wordt ik boos over.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 14-11-2024 11:46:19 ]
  donderdag 14 november 2024 @ 11:58:01 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215577254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Madlener heb ik niks van gezien

De hele fatbike soap gemist?
  donderdag 14 november 2024 @ 11:59:59 #278
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215577267
Ik wel.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215577270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De hele fatbike soap gemist?
Ja, dat boeit me werkelijk niks. Ik heb een fiets, ik heb geen problemen met fatbikes, ik ben geen jongere. Het enige wat ik denk dat uit zon debat zou kunnen komen waar ik tegen ben is een algehele helmplicht op de fiets.
pi_215577297
Van der Lee is ambitieus, ik gok dat ze dan niet voor 14:30 lunchen...
pi_215577316
Wat een schande blijft het dat de VVD en NSC die Bosma kamervoorzitter hebben laten worden.

Niks mis met Van der Lee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215577326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een schande blijft het dat de VVD en NSC die Bosma kamervoorzitter hebben laten worden.
Het is wel apart te noemen dat de PVV van menig was dat de kamervoorzitter uit de oppositie moest komen.

Maar goed, waarom is het een schande? :+
pi_215577337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Het is wel apart te noemen dat de PVV van menig was dat de kamervoorzitter uit de oppositie moest komen.

Maar goed, waarom is het een schande? :+
"Rode Neuzen afhakken, ik zie ze al bloedend liggen". Nuff said.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215577357
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Rode Neuzen afhakken, ik zie ze al bloedend liggen". Nuff said.
2009, als we zo gaan beginnen...

Deed Van der Lee ook mee bij de seksfeesten van Oxfam Novib?

quote:
Tom van der Lee, manager campagnes van Oxfam Novib
  donderdag 14 november 2024 @ 12:13:50 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215577383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:10 schreef Nober het volgende:

[..]

[..]

Nee. Dus daar gaat je whataboutism.
Antifa
pi_215577425
quote:

[..]
Ah, nu kunnen Tweede Kansen opeens wel?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215577427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee. Dus daar gaat je whataboutism.
Hij wist er wel van en deed niks. Nuff said.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, nu kunnen Tweede Kansen opeens wel?
Niet voor Bosma wel voor Van der Lee? Bijzonder.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2024 12:19:57 ]
pi_215577475
Heinen wil de BTW-verhoging niet lostrekken van hele belastingsplan dus ik ben erg benieuwd of dit wel een meerderheid gaat halen in Eerste Kamer
pi_215577476
quote:

[..]

[..]

Die waren er niet bij Oxfam Novib NL, waar Van der Lee werkzaam was. Je bent dus iets heel geks aan het insinueren. Als jij werkt bij een multinational vallen we je ook niet aan op wat er op het kantoor in de VS gebeurt.
pi_215577487
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heinen wil de BTW-verhoging niet lostrekken van hele belastingsplan dus ik ben erg benieuwd of dit wel een meerderheid gaat halen in Eerste Kamer
Hij trekt het toch wel los? Hij schuift het feitelijk naar de voorjaarsnota.
  donderdag 14 november 2024 @ 12:24:54 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215577503
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:18 schreef Nober het volgende:

[..]
Hij wist er wel van en deed niks. Nuff said.

Dit is een al duizendmaal doorgeprikt sprookje.

@Cyan9 het lasterlijk verspreiden van onzin over seksfeesten als het gaat om een politicus uit de TK zou verboden moeten worden.

En om zoals altijd misplaatst geklaag voor te zijn: Het citeren van politici is niet hetzelfde als doen alsof iemand betrokken was bij seksfeesten terwijl die persoon daar niet betrokken bij was.

Dit soort domheid verdient een nultolerantie.
Antifa
pi_215577508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij trekt het toch wel los? Hij schuift het feitelijk naar de voorjaarsnota.
Mwa, ik hoor nog steeds erg weinig steun.
pi_215577533
Goed nieuws. Ga maar eens kijken naar alle onzinnige subsidies ipv btw verhoging. Hotels mag idd wel omhoog. Dat treft grotendeels ook de toerist die toch wel komt. En daar wordt genoeg op verdiend door veel multinationals.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_215577543
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mwa, ik hoor nog steeds erg weinig steun.
Ik vind het wel een tegemoetkoming. En Van Dijk en Grinwis zien het ook, volgens mij.
  donderdag 14 november 2024 @ 12:43:38 #295
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215577633
Hakkel hakkel van Vroonhoven :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215577635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:28 schreef RipCity het volgende:
Goed nieuws. Ga maar eens kijken naar alle onzinnige subsidies ipv btw verhoging. Hotels mag idd wel omhoog. Dat treft grotendeels ook de toerist die toch wel komt. En daar wordt genoeg op verdiend door veel multinationals.
Welke subsidies zijn "onzinnig" dan? Vaak is dat oordeel toch maar wat ideologisch gekleurd en zelden gebaseerd op doelmatigheid of effectiviteit. En daar wordt nu al fors op bezuinigd (en rechts-conservatief ingekleurd; wat met drie niet-regenboog partijen ook valt te verwachten).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215577650
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het wel een tegemoetkoming. En Van Dijk en Grinwis zien het ook, volgens mij.
Ja en wie gaat de rekening hiervan betalen straks?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215577652
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:43 schreef Puzzie het volgende:
Hakkel hakkel van Vroonhoven :')
Ja, wat wil die nu dan? Even benadrukken dat het extraparlementair is? Rutte I t/m IV deden door hun minderheid in de EK exact hetzelfde, zijn die met terugwerkende kracht ook extraparlementair?
pi_215577664
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja en wie gaat de rekening hiervan betalen straks?
Dat is nog niet bekend, maar er zijn wel een aantal vreemde uitsluitingen in de BTW waar best wel wat mogelijk is volgens mij.
pi_215577701
Maatoug wordt afgescheept, Heinen wil via CDA, CU, SGP en D66. Dat is duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')