abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215236633
quote:
Huis van Amsterdamse Jood volledig kort en klein geslagen na 7 oktober-herdenking

Het is zover, de Amsterdamse Jodenhaat beperkt zich niet alleen meer tot het straatbeeld maar dringt ook Joodse huishoudens binnen.

Zondag zagen we in Nieuwsuur nog oud-IDF-militair Michael Assus geïnterviewd worden op de Dam. Inmiddels heeft zich in zijn huis een Kristallnacht-achtige slooptocht voltrokken. Een waslijst aan schade die niet bepaald duidt op een huis- tuin- en keukeninbraak. "Hebreeuwse boeken op de grond, een schilderij van zijn grootouders die in een Pools concentratiekamp hebben gezeten in tweeën geslagen. Joodse kandelaars, een keppeltje, bakken met speelgoedautootjes, alles is overhoop gegooid. Overal liggen gebarsten fotolijsten met afbeeldingen, de vloer knarst van de glasscherven. Een laptop en andere apparatuur is vernield, laden zijn kapotgetrokken. Een antieke Hebreeuwse bijbel is verscheurd. De inbrekers hebben ook het mes gezet in banken, stoelen, een schilderij van de Klaagmuur in Jeruzalem en een Israëlische vlag."

Nou kom er maar in Femke Halsema. "„De politie doet nog onderzoek”, zegt burgemeester Halsema. „Dus uitsluitsel hebben we niet. Maar het lijkt erop dat meneer echt is uitgekozen en naar zijn huis is gevolgd. Dat is echt afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel."" Afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel. Zeg dat.

https://www.geenstijl.nl/(...)7-oktober-herdenking
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215236642
Niet oke natuurlijk. Al vraag ik me altijd wel af waarom Jodenhaat veel breeder word uitgemeten dan andere vormen van discriminatie.

Is dat vanuit historische context?
blablablabla
pi_215236676
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:30 schreef Elan het volgende:
Niet oke natuurlijk. Al vraag ik me altijd wel af waarom Jodenhaat veel breeder word uitgemeten dan andere vormen van discriminatie.

Er zijn weinig mensen die huizen van Surinamers vernielen of hen bedreigen op straat. Er zijn ook weinig mensen die alle negers willen uitroeien. Het wordt niet breed uitgemeten, het is breder en de haat zit dieper.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215236679
quote:

De talrijke berichtgeving over islamofobie ontgaat je?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:37:12 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215236689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:15 schreef Scribent het volgende:

Zou niet voor het eerst zijn he. Ik snap het wel: als er almaar geen joden in elkaar worden geslagen door schuimbekkende moslims, dan moet je het maar zelf in scene zetten.
:') :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215236713
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:02 schreef Scribent het volgende:
Hoog Jules Croiset gehalte dit verhaal. Die man is een IDF-veteraan en loopt op tv met de Israëlische vlag te jubelen over Netanyahu. Het lijkt me veel aannemelijker dat hij zelf wat rotzooi heeft gemaakt in zijn huis om aandacht te krijgen dan dat pro-Palestina activisten hem zijn gevolgd (?), zijn woning kennelijk dagenlang in de gaten hebben gehouden (?) en toen hebben ingebroken.

Mijn verwachting is dan ook dat er 0 getuigen zijn en dat we niets meer gaan horen van het politie-onderzoek naar deze zaak.
De inbraak was direct na de herdenking toch, of lees ik de OP verkeerd?
pi_215236753
quote:

Ik denk hierom:
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) registreerde in 2023 bij 181 discriminatiefeiten de discriminatiegrond antisemitisme, ten opzichte van 94 feiten in 2022. Verhoudingsgewijs hebben veel van de door het OM geregistreerde discriminatiefeiten antisemitisme als grondslag. Bovendien neemt dit aandeel toe. Van het totaal aantal van 535 discriminatiefeiten die het OM in 2023 registreerde, betrof 1/3e antisemitisme. Van het aantal specifieke discriminatiefeiten ging het aandeel antisemitisme zelfs omhoog van 39% in 2022 naar 48% in 2023. Terwijl slechts 0,3% van de Nederlandse bevolking Joods is. De kans dat een joods iemand met antisemitisme te maken krijgt, is daarmee buitenproportioneel groot.

Meld.Online Discriminatie.nl ontving in 2023 114 meldingen van antisemitisme, tegen 16 het jaar ervoor. Dat is 24% van het totaal aantal meldingen bij dit meldpunt. Eerder lieten antisemitismecijfers van discriminatie.nl en CIDI ook een stijging zien.

https://www.rijksoverheid(...)r-bij-woorden-alleen
pi_215236814
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
De inbraak was direct na de herdenking toch, of lees ik de OP verkeerd?
"Toen Asuss gisteravond thuiskwam van een verjaardag, zag hij dat zijn voordeur was opengebroken" schrijft AT5 op woensdag 10 oktober. De 'inbraak' was dus op dinsdagavond, de herdenking was op maandag.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:54:18 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215236829
je denkt dat hij dat telepathisch vanaf dat feestje gedaan heeft of wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215236840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:52 schreef Scribent het volgende:

[..]
"Toen Asuss gisteravond thuiskwam van een verjaardag, zag hij dat zijn voordeur was opengebroken" schrijft AT5 op woensdag 10 oktober. De 'inbraak' was dus op dinsdagavond, de herdenking was op maandag.
Woensdagavond 9 oktober kwam hij thuis en trof hij de ravage aan.

En je claim is misselijkmakend.
pi_215236842
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:37 schreef golfer het volgende:

[..]
:') :')
Je hóeft natuurlijk niet extreem goedgelovig te zijn he. Je kunt ook gewoon een beetje kritisch blijven nadenken.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:56:59 #12
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215236847
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het Maagdenhuis, de Oudemanhuispoort, de Amsterdamse Academische Club, een kantine op Roeterseiland.

Ik ken iemand die in het Maagdenhuis werkt. Het is de go to-plek voor linkse studenten om vernielingen aan te richten.
Nou nou nou er is een koffiezetapparaat gesloopt. Wat een nieuws. Hopelijk gaat de UVA niet failliet.

Vergeleken met de krakkersrellen is het natuurlijk niets. En dan is de woningnood nu vele malen erger.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:58:37 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215236857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef Scribent het volgende:

Je hóeft natuurlijk niet extreem goedgelovig te zijn he. Je kunt ook gewoon een beetje kritisch blijven nadenken.
Je kunt ook eens proberen minder antisemitische teksten te verzinnen, want jouw verzonnen fantasie-verhaal valt gewoon onder antisemitisme.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215236873
quote:

Dat ook. Verder worden allerlei joodse instellingen bewaakt o.a. met hekken, terwijl dat dit elders niet in die mate is. Als er een minderheid in Nederland onder druk staat zijn het de joden wel. In combinatie met de historische context ligt dit extra gevoelig.
pi_215236903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nou nou nou er is een koffiezetapparaat gesloopt. Wat een nieuws. Hopelijk gaat de UVA niet failliet.

Vergeleken met de krakkersrellen is het natuurlijk niets. En dan is de woningnood nu vele malen erger.
Niet bagatelliseren. Er worden voor vele miljoenen vernielingen aangericht. Dat gaat ook om kunststukken die onvervangbaar zijn.

Nog steeds is het zo dat met enige regelmaat UvA-medewerkers die normaal in het Maagdenhuis zitten thuis moeten werken omwille van hun eigen veiligheid. Schandelijk is het. Er worden niet alleen vernielingen aangericht, maar aanwezig personeel wordt ook geïntimideerd.
pi_215236917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Woensdagavond 9 oktober kwam hij thuis en trof hij de ravage aan.
Nee, dinsdagavond 8 oktober. Maakt niet uit trouwens, in beide gevallen moeten we geloven dat mysterieuze pro-palestina demonstranten vanaf maandag zijn huis in de gaten hebben gehouden en hebben 'toegeslagen' toen hij dinsdagavond zijn huis verliet.
quote:
En je claim is misselijkmakend.
Waarom onmiddellijk deze IDF-veteraan op zijn woord geloven? De IDF is niet in zijn eerste leugentje gestikt en het verzinnen van incidenten voor media-aandacht is ook niet van vandaag of gisteren.
pi_215236929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:58 schreef golfer het volgende:

[..]
Je kunt ook eens proberen minder antisemitische teksten te verzinnen, want jouw verzonnen fantasie-verhaal valt gewoon onder antisemitisme.
Het is antisemitisch als ik niet meteen geloof wat een IDF-veteraan tegen de Telegraaf vertelt? Dat mag je wel even nader toelichten.

Overigens ben ik zelf joods, dus tja.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:09:15 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215236940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:

[..]
Nee, dinsdagavond 8 oktober. Maakt niet uit trouwens, in beide gevallen moeten we geloven dat mysterieuze pro-palestina demonstranten vanaf maandag zijn huis in de gaten hebben gehouden en hebben 'toegeslagen' toen hij dinsdagavond zijn huis verliet.

De inbraak en de vernielingen vonden plaats op 9 oktober. Woensdag dus.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:10:21 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215236952
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:07 schreef Scribent het volgende:

Ik geloof je niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215236955
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:54 schreef sp3c het volgende:
je denkt dat hij dat telepathisch vanaf dat feestje gedaan heeft of wat?
Wie was er bij toen hij zijn huis verliet en toen hij later terugkwam?
pi_215236992
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:09 schreef golfer het volgende:

[..]
De inbraak en de vernielingen vonden plaats op 9 oktober. Woensdag dus.
Volgens AT5 dinsdag. Maar het maakt niet uit, want als het woensdag was, dan hebben hebben de pro-palestina observanten dus twee dagen vanuit hun busje of in de bosjes zijn huis in de gaten gehouden, lol.
pi_215236996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het Parool zegt woensdagavond 9 oktober:

quote:
Hij vierde woensdagavond 9 oktober met zijn gezin nog zijn verjaardag. Toen hij thuiskwam, stond de deur op een kier. Binnen trof hij een enorme ravage aan.
quote:
Waarom onmiddellijk deze IDF-veteraan op zijn woord geloven? De IDF is niet in zijn eerste leugentje gestikt en het verzinnen van incidenten voor media-aandacht is ook niet van vandaag of gisteren.
Waarom onmiddellijk aan zijn verklaring twijfelen? Je hebt toch gezien tot wat voor agressie mensen in staat zijn als ze alleen al een Israëlische vlag of een keppeltje zien? Ik vind het volstrekt plausibel dat zijn woning overhoop is gehaald, getuige de zeer zichtbare jodenhaat. Als uit onderzoek iets anders naar voren komt, dan stel ik mijn conclusie bij.
pi_215237014
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:10 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik geloof je niet.
Maar een IDF-veteraan geloof je wel meteen? Het maakt trouwens geen bal uit of je me gelooft of niet. Leg liever uit waarom het antisemitisch is om niet meteen voor zoete koek te slikken wat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:16:54 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215237048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:14 schreef Scribent het volgende:

[..]
Maar een IDF-veteraan geloof je wel meteen? Het maakt trouwens geen bal uit of je me gelooft of niet. Leg liever uit waarom het antisemitisch is om niet meteen voor zoete koek te slikken wat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt.
Jouw post ging niet over de IDF-veteraan.
Jij schreef:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:15 schreef Scribent het volgende:
Ik snap het wel: als er almaar geen joden in elkaar worden geslagen door schuimbekkende moslims, dan moet je het maar zelf in scene zetten.
En dat is antisemitisme.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215237067
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:07 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het is antisemitisch als ik niet meteen geloof wat een IDF-veteraan tegen de Telegraaf vertelt? Dat mag je wel even nader toelichten.

Het is heel raar dat je zijn verhaal in twijfel trekt gebaseerd op het feit dat hij ooit in de IDF heeft gediend. Alsof je na je dienstplicht in Israel opeens minder betrouwbaar wordt. _O-

Het lijkt erop dat je bias, om wat voor reden dan ook, in de weg staat van je gezond verstand.
pi_215237120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Het is heel raar dat je zijn verhaal in twijfel trekt gebaseerd op het feit dat hij ooit in de IDF heeft gediend. Alsof je na je dienstplicht in Israel opeens minder betrouwbaar wordt. _O-

Het lijkt erop dat je bias, om wat voor reden dan ook, in de weg staat van je gezond verstand.
Dat is bij iedereen die Hamas adoreert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215237132
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het Parool zegt woensdagavond 9 oktober:
Ok dan hebben de pro Palestina demonstranten niet één, maar twéé dagen in een busje of vanuit de bosjes zijn huis in de gaten zitten houden, om te kunnen toeslaan zodra hij zijn huis verliet. Jaja erg geloofwaardig
quote:
[..]
[..]
Waarom onmiddellijk aan zijn verklaring twijfelen?
De man is IDF-veteraan en de IDF liegt voortdurend, om maar wat te noemen. Daarbij is het totaal ongeloofwaardig dat pro Palestina demonstranten - die zelf nota bene door de ME omringd werden - deze meneer vanaf de Dam tot aan zijn huis in Buitenveldert zijn gevolgd, daar een paar dagen hebben gepost om dan een paar laatjes open te trekken. Jules Croiset had het kunnen verzinnen.
quote:
Je hebt toch gezien tot wat voor agressie mensen in staat zijn als ze alleen al een Israëlische vlag of een keppeltje zien? Ik vind het volstrekt plausibel dat zijn woning overhoop is gehaald, getuige de zeer zichtbare jodenhaat. Als uit onderzoek iets anders naar voren komt, dan stel ik mijn conclusie bij.
Nee, eerlijk gezegd zie ik dat niet. Ik zie vooral heel veel mensen die dat heel graag wíllen zien. En die meteen van 'anti-Israël' naar 'antisemitisch' gaan.
pi_215237155
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:23 schreef Scribent het volgende:
En die meteen van 'anti-Israël' naar 'antisemitisch' gaan.
Duh.
Omdat 99% anti-Israël figuren muisstil zijn over die terreuraanslag en de bommenregens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:26:12 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215237160
NWS is niet de plaats om wilde complottheorieën te dumpen om zo maar de steeds meer gepraktiseerde jodenhaat niet onder ogen te hoeven zien; daar is een ander forum voor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215237200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Het maakt hem in ieder geval nogal partijdig nietwaar? En het is niet 'na' je dienstplicht in de IDF dat je minder betrouwbaar wordt, maar tijdens die dienstplicht. De IDF liegt voortdurend.
quote:
Dat lijkt me eerder te gelden voor iedereen die dit verhaal als zoete koek slikt.
pi_215237206
Halsema heeft de deur voor dit soort acties op een kiertje gezet.
pi_215237215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:23 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ok dan hebben de pro Palestina demonstranten niet één, maar twéé dagen in een busje of vanuit de bosjes zijn huis in de gaten zitten houden, om te kunnen toeslaan zodra hij zijn huis verliet. Jaja erg geloofwaardig
[..]
De man is IDF-veteraan en de IDF liegt voortdurend, om maar wat te noemen. Daarbij is het totaal ongeloofwaardig dat pro Palestina demonstranten - die zelf nota bene door de ME omringd werden - deze meneer vanaf de Dam tot aan zijn huis in Buitenveldert zijn gevolgd, daar een paar dagen hebben gepost om dan een paar laatjes open te trekken. Jules Croiset had het kunnen verzinnen.
[..]
Nee, eerlijk gezegd zie ik dat niet. Ik zie vooral heel veel mensen die dat heel graag wíllen zien. En die meteen van 'anti-Israël' naar 'antisemitisch' gaan.
Je hebt de agressie op 7 oktober niet gezien? Je hebt het omroepbericht om Israëlische spullen op te bergen op weg naar huis niet gehoord? En dan heb ik het alleen nog maar over 7 oktober zelf.

Ik zou het niet in m’n hoofd halen om door Amsterdam te fietsen met een zichtbare steunbetuiging aan Israël. Ik zou m’n leven niet zeker zijn.

Pijnlijk dat je de dreigende sfeer voor joden ontkent. Het heeft er alle schijn van dat je die niet ziet omdat je die niet wilt zien.
pi_215237216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is bij iedereen die Hamas adoreert.
Origineel hoor. Een IDF-veteraar niet meteen op zijn mooie ogen geloven = Hamas adoreren.

:O
pi_215237246
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef Scribent het volgende:

[..]
Origineel hoor. Een IDF-veteraar niet meteen op zijn mooie ogen geloven = Hamas adoreren.

:O
Geloof jij leuk in complotten, moet jij weten, als je de realiteit een beetje kwijt bent op dit onderwerp zit je al gauw in het kamp met dat type extremisten ja.

Adoreer jij Hamas niet dan?
pi_215237267
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:
NWS is niet de plaats om wilde complottheorieën te dumpen om zo maar de steeds meer gepraktiseerde jodenhaat niet onder ogen te hoeven zien; daar is een ander forum voor.
Lol jullie geloven meteen een volstrekt ongeloofwaardig verhaal dat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt, inclusief dagenlang voor de deur postende palestina demonstranten (!), en als iemand daar vraagtekens bij zet is dát een wilde complottheorie _O-
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:39:15 #36
459912 FlippingCoin
pi_215237278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:38 schreef Scribent het volgende:

[..]
Lol jullie geloven meteen een volstrekt ongeloofwaardig verhaal dat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt, inclusief dagenlang voor de deur postende palestina demonstranten (!), en als iemand daar vraagtekens bij zet is dát een wilde complottheorie _O-
Opdonderstralen smeerlap.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_215237281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je hebt de agressie op 7 oktober niet gezien? Je hebt het omroepbericht om Israëlische spullen op te bergen op weg naar huis niet gehoord? En dan heb ik het alleen nog maar over 7 oktober zelf.

Ik zou het niet in m’n hoofd halen om door Amsterdam te fietsen met een zichtbare steunbetuiging aan Israël. Ik zou m’n leven niet zeker zijn.

Pijnlijk dat je de dreigende sfeer voor joden ontkent. Het heeft er alle schijn van dat je die niet ziet omdat je die niet wilt zien.
Idem hier.
Zegt genoeg natuurlijk, maarja, mensen stemmen steeds maar weer op meer immigratie.
Hoewel minder immigratie qua ideologie niet verder komt dan JA21 en PVV .
pi_215237302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:30 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het maakt hem in ieder geval nogal partijdig nietwaar? En het is niet 'na' je dienstplicht in de IDF dat je minder betrouwbaar wordt, maar tijdens die dienstplicht. De IDF liegt voortdurend.
[..]
Dat lijkt me eerder te gelden voor iedereen die dit verhaal als zoete koek slikt.
Nee, ik denk dat je eens eerlijk bij jezelf te rade moet gaan waarom voor jou “hij heeft ooit in de IDF gediend” relevant is voor de betrouwbaarheid van dit verhaal.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:42:20 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215237306
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:36 schreef ludovico het volgende:

Geloof jij leuk in complotten, moet jij weten, als je de realiteit een beetje kwijt bent op dit onderwerp zit je al gauw in het kamp met dat type extremisten ja.

Vast niet want hij is zogenaamd zelf joods.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215237312
Je ziet “IDF-veteraan” staan en begint gelijk hysterisch te worden. Nogmaals heel apart.
pi_215237327
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef golfer het volgende:

[..]
https://www.gld.nl/nieuws(...)r-om-joods-te-worden

Hoe word je uberhaupt Joods? Dacht dat je moeder joods moest zijn.
pi_215237330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef oblo het volgende:
Je ziet “IDF-veteraan” staan en begint gelijk hysterisch te worden. Nogmaals heel apart.
Nee heel normaal voor 30% van de samenleving, zie stemmen PVDA Groenlinks D66
pi_215237338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geloof jij leuk in complotten, moet jij weten,
Lol jij gelooft meteen het verhaal van een IDF-veteraan dat hij naar huis gevolgd is en dat er dagenlang palestina demonstranten voor zijn huis hebben gepost, en ík geloof in complotten _O-
quote:
als je de realiteit een beetje kwijt bent op dit onderwerp zit je al gauw in het kamp met dat type extremisten ja.

Nope. Maar ik ga niet oorzaak en gevolg omdraaien: Hamas is opgericht in reactie op tientallen jaren Israëlisch geweld.
pi_215237350
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef oblo het volgende:
Ik ben niet hysterisch hoor. Ik zie gewoon een IDF-veteraan en die geloof ik gewoon niet meteen.
pi_215237358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:46 schreef Scribent het volgende:
Nope. Maar ik ga niet oorzaak en gevolg omdraaien: Hamas is opgericht in reactie op tientallen jaren Israëlisch geweld.
Oh alsof er voor die tijd dat ze die vereniging begonnen met als doel het uitroeien van alle Joden, die wens bij diezelfde mensen die de vereniging zijn gestart, niet bestond.

"Als reactie op" laat me niet lachen man.
pi_215237360
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:47 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ik ben niet hysterisch hoor. Ik zie gewoon een IDF-veteraan en die geloof ik gewoon niet meteen.
Daar kies je zelf voor.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:48:42 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215237361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:44 schreef ludovico het volgende:

https://www.gld.nl/nieuws(...)r-om-joods-te-worden

Hoe word je uberhaupt Joods? Dacht dat je moeder joods moest zijn.
Behalve door geboorte kan je inderdaad ook religieus joods worden via een lang studietraject.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215237363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:41 schreef oblo het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat je eens eerlijk bij jezelf te rade moet gaan waarom voor jou “hij heeft ooit in de IDF gediend” relevant is voor de betrouwbaarheid van dit verhaal.
(1) omdat het hem partijdig maakt en (2) omdat de IDF heel vaak liegt. Zo ingewikkeld is dat niet.
pi_215237365
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Behalve door geboorte kan je inderdaad ook religieus joods worden via een lang studietraject.
En dan? Is dat wel volgens de Joodse wet dan? Waar staat die wet uberhaupt?
pi_215237382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh alsof er voor die tijd dat ze die vereniging begonnen met als doel het uitroeien van alle Joden, die wens bij diezelfde mensen die de vereniging zijn gestart, niet bestond.
Tja je kunt niet 750.000 mensen van hun land verdrijven en dan gaan zeiken dat ze dat niet leuk vinden.
quote:
"Als reactie op" laat me niet lachen man.
Als Israël in de afgelopen 30 jaar serieuze concessies had gedaan i.p.v. steeds verder landjepik dan was Hamas nooit zo groot geweest.
pi_215237383
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daar kies je zelf voor.
Klopt, en jij kiest ervoor een raar verhaal meteen te geloven.
pi_215237386
Is dit een Chadi kloon ofzo?
pi_215237395
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Dit is nou wél antisemitisch: joden die een hekel hebben aan Israël zijn 'zogenaamd' joods.
pi_215237396
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:52 schreef Scribent het volgende:
Tja je kunt niet 750.000 mensen van hun land verdrijven en dan gaan zeiken dat ze dat niet leuk vinden.
Die paar Nomaden?
quote:
Als Israël in de afgelopen 30 jaar serieuze concessies had gedaan i.p.v. steeds verder landjepik dan was Hamas nooit zo groot geweest.
Mijn hemel.
pi_215237400
quote:

[..]
Klopt, en jij kiest ervoor een raar verhaal meteen te geloven.
Ik geloof alleen mensen met rare verhalen niet gelijk.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:55:15 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215237406
Als de Palestijnen niet voor terreur hadden gekozen dan had Israel niet aan landjepik kunnen doen
pi_215237408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
En dan? Is dat wel volgens de Joodse wet dan? Waar staat die wet uberhaupt?
google even 'halakha'
pi_215237417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die paar Nomaden?
Het waren meestal geen nomaden, maar wat dan nog?
quote:
[..]
Mijn hemel.
Mijn hemel.
pi_215237424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:55 schreef sp3c het volgende:
Als de Palestijnen niet voor terreur hadden gekozen dan had Israel niet aan landjepik kunnen doen
Dus je wordt van je land gegooid en dan moet je nog netjes blijven ook.
pi_215237457
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:57 schreef Scribent het volgende:
Het waren meestal geen nomaden, maar wat dan nog?
Hoe denk je dat de landen in Europa zijn ontstaan, bijvoorbeeld? Wat is dit joh,
Denk nou niet dat er ook maar één postzegel vrij van kwaad bestaat als je dit als onacceptabel tot het einde der dagen wilt bestempelen.

Kansloos, als je zo denkt dat ze weg moeten ga je dat niet krijgen en blijven we eeuwig bezig.
Dat soort gedachtegoed legitimeert de acties van Israel alleen maar.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:02:36 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215237464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:58 schreef Scribent het volgende:

[..]
Dus je wordt van je land gegooid en dan moet je nog netjes blijven ook.
Je moet jezelf niet opblazen in een discotheek

De Palestijnen verliezen ieder conflict en bij dat conflict verliezen ze iedere keer meer mensen, meer infra en meer land

Logische conclusie is bij mij dan om niet meer aan te sturen op een conflict met het veel sterkere Israël
pi_215237470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:49 schreef Scribent het volgende:

[..]
(1) omdat het hem partijdig maakt en (2) omdat de IDF heel vaak liegt. Zo ingewikkeld is dat niet.
Waarom is zijn verhaal minder betrouwbaar omdat hij tientallen jaren geleden een paar jaar in de IDF heeft gediend? Ik snap je redenatie niet. Kan je mij dit stap voor stap uitleggen?

Was hij lid van een eenheid die gespecialiseerd is in valse aangifte doen?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:09:18 #63
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215237536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:52 schreef Scorpie het volgende:
Ik acht het aannemelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:10:25 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215237548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:03 schreef oblo het volgende:

[..]
Waarom is zijn verhaal minder betrouwbaar omdat hij tientallen jaren geleden een paar jaar in de IDF heeft gediend? Ik snap je redenatie niet. Kan je mij dit stap voor stap uitleggen?

To be fair, het lijkt me een stuk eenvoudiger op te zetten dan die actie met die ontploffende pagers _O-
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:17:01 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215237605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:52 schreef Scorpie het volgende:
Dat het een kloon is van iemand lijkt me wel duidelijk, sinds 2018 radiostilte en plotseling wordt er 6 jaar later weer gepost... :')
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:18:21 #66
236264 crew  capricia
pi_215237626
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:47 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ik juist wel.
Iemand die woord bij daad voegt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215237677
Mijn originele TT was veel treffender: "Kristallnacht-achtige praktijken in Amsterdam".
pi_215237680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat het een kloon is van iemand lijkt me wel duidelijk, sinds 2018 radiostilte en plotseling wordt er 6 jaar later weer gepost... :')
Goed speurwerk ouwe
pi_215237695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je moet jezelf niet opblazen in een discotheek

De Palestijnen verliezen ieder conflict en bij dat conflict verliezen ze iedere keer meer mensen, meer infra en meer land

Logische conclusie is bij mij dan om niet meer aan te sturen op een conflict met het veel sterkere Israël
Nouja wat Israël op de Westbank doet is natuurlijk ook behoorlijk smerig. Beide kanten sporen gewoon niet.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:25:40 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215237708
Hier is overigens het stukje met het slachtoffer Michael Assus te zien, vanaf 3:15

twitter

Dit is er niet in te zien:

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
...
Het wordt toegejuicht als iemand zegt dat hij anderen uit hun huizen verjaagt maar als het bij hem zelf, de voorstander van het verjagen van mensen uit hun huizen gebeurd moet iedereen in de rij staan om het af te keuren.
...
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Israëlische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.
Wat is er wel te zien: een man die Wilders en Netanyahu topgozers noemt. Niet mijn soort volk, maar dat is het dan wel.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:27:27 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215237715
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nouja wat Israël op de Westbank doet is natuurlijk ook behoorlijk smerig. Beide kanten sporen gewoon niet.
Hoe is dat een tegenargument?

Ja dat koloniseren moet stoppen en de settlements zouden allemaal ontruimd moeten worden

Mijn punt blijft hetzelfde, die eindeloze terreur campagne geeft Israel de mogelijkheid om steeds verder door te duwen, stoppen ze daarmee dan heeft Israël gelijk geen excuus meer om te doen wat ze doen
pi_215237849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:25 schreef Qarrad het volgende:
Hier is overigens het stukje met het slachtoffer Michael Assus te zien, vanaf 3:15

[ x ]

Dit is er niet in te zien:
[..]
[..]
Wat is er wel te zien: een man die Wilders en Netanyahu topgozers noemt. Niet mijn soort volk, maar dat is het dan wel.
Sommige mensen vinden Frans Timmermans fantastisch, maar om dan gelijk zijn ruiten in te gooien en dan te zeggen dat diegene het verdient… gaat veel te ver.

Misschien kan Chadi/Scribent nog een keer uitleggen en bevestigen waarom deze gozer het verdiende.
pi_215237871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden Frans Timmermans fantastisch, maar om dan gelijk zijn ruiten in te gooien en dan te zeggen dat diegene het verdient… gaat veel te ver.

Misschien kan Chadi/Scribent nog een keer uitleggen en bevestigen waarom deze gozer het verdiende.
Ik denk dat we nog even moeten wachten, want hij post nu als egayalS.
pi_215237907
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik denk dat we nog even moeten wachten, want hij post nu als egayalS.
Heeft het er maar druk mee, 3 accounts bemannen.
pi_215237933
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heeft het er maar druk mee, 3 accounts bemannen.
Het is wel bewonderenswaardig, handmatig zo een trollenfabriek draaiende houden.
pi_215237990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:03 schreef oblo het volgende:

[..]

De IDF liegt voortdurend: over aantallen burgerslachtoffers, over human shields, over hoe onder elk platgebombardeerd ziekenhuis in Gaza een super duper Hamas-commandopost blijkt te zitten, over marteling en verkrachting van Palestijnse gevangenen, enzovoorts.

Dus nee, als iemand die in dat leger heeft gediend een verhaal opdist ben ik niet geneigd dat meteen te geloven.
pi_215238051
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er zijn weinig mensen die huizen van Surinamers vernielen of hen bedreigen op straat. Er zijn ook weinig mensen die alle negers willen uitroeien. Het wordt niet breed uitgemeten, het is breder en de haat zit dieper.
Komt ook echt regelmatig voor die buitenlandershaat, Scheveningen bijvoorbeeld.
blablablabla
pi_215238069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat jij op dit forum ooit zeer consequent de Israëlische landjepik- en apartheidspolitiek bekritiseerde, plus de strategie van Israël-apologeten om ieder weerwoord met de beschuldiging van antisemitisme te pareren.

Dus dat jij dit door een IDF-veteraan aan de Telegraaf opgelepelde verhaaltje kennelijk voor zoete koek slikt verbaast me nogal.
pi_215239854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kennelijk moet er in 2024 nog steeds op gewezen worden dat 'Israël' en 'joden' twee verschillende dingen zijn. Haat tegen Israël is alleen maar bedreigend voor joden als die zich volledig identificeren met dat land en met alles wat dat land uitvreet.

Als je er, in Nederland, voor kiest je te tooien met de vlag van een land dat (onder andere) permanent zijn buren bombardeert, mensen uit huizen verdrijft en duizenden burgers zonder vorm van proces gevangen houdt - ja dan moet je niet zeuren als mensen daar wat van vinden.

Dat je je leven in dat geval niet zeker zou zijn is in elk geval flauwekul, want ondanks de vurige hoop van PVV/Telegraaf/Geenstijl zijn daar helemaal geen voorbeelden van.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:24:31 #80
pi_215239964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:19 schreef Scribent het volgende:

[..]
Kennelijk moet er in 2024 nog steeds op gewezen worden dat 'Israël' en 'joden' twee verschillende dingen zijn. Haat tegen Israël is alleen maar bedreigend voor joden als die zich volledig identificeren met dat land en met alles wat dat land uitvreet.

Als je er, in Nederland, voor kiest je te tooien met de vlag van een land dat (onder andere) permanent zijn buren bombardeert, mensen uit huizen verdrijft en duizenden burgers zonder vorm van proces gevangen houdt - ja dan moet je niet zeuren als mensen daar wat van vinden.

Dat je je leven in dat geval niet zeker zou zijn is in elk geval flauwekul, want ondanks de vurige hoop van PVV/Telegraaf/Geenstijl zijn daar helemaal geen voorbeelden van.
Vind jij eigenlijk dat deze man heeft verdiend wat hem overkomen is?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:28:43 #81
pi_215240060
Oh nee, jij hebt bedacht dat het gewoon niet gebeurd is want dat scheelt weer moeilijke vragen.
pi_215240097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:08 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat jij op dit forum ooit zeer consequent de Israëlische landjepik- en apartheidspolitiek bekritiseerde, plus de strategie van Israël-apologeten om ieder weerwoord met de beschuldiging van antisemitisme te pareren.

Dus dat jij dit door een IDF-veteraan aan de Telegraaf opgelepelde verhaaltje kennelijk voor zoete koek slikt verbaast me nogal.
Jij bent vast een van die gastjes in het zwart gekleed met een oortje in die het ns station onveilig heeft gemaakt.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:31:36 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215240109
quote:

[..]

Speelt dat ook wanneer je een vlag draagt van een gebied waar homo's, vrouwen en andersdenkenden onderdrukt worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215240793
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:30 schreef Questular het volgende:

[..]
Jij bent vast een van die gastjes in het zwart gekleed met een oortje in die het ns station onveilig heeft gemaakt.
Origineel hoor :O
pi_215240821
quote:

Je bagatelliseert moedwillig wat ik zeg. Ik heb het er niet over dat anderen er misschien wat van vinden. Ik heb het over intimidatie, bedreiging en fysiek geweld. Van alle drie hebben we de laatste tijd al genoeg voorbeelden gezien.

Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord. Ik weet waar deze agressie in kan resulteren.
pi_215240988
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oh nee, jij hebt bedacht dat het gewoon niet gebeurd is want dat scheelt weer moeilijke vragen.
Nou moeilijke vraag hoor :')

Niemand 'verdient' dit. Maar niemand verdient ook om - zoals de Palestijnen elke dag - onderdrukt en gebombardeerd te worden. En daar staat deze man dus bij te juichen (en hij heeft er in zijn diensttijd aan meegedaan). Dus heel veel medelijden heb ik niet met zo iemand.
pi_215241303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Speelt dat ook wanneer je een vlag draagt van een gebied waar homo's, vrouwen en andersdenkenden onderdrukt worden?
Ah, dit bekende argument weer :Z Palestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden worden hoofdzakelijk vermoord door Israëlische bommen. Niet door Hamas. Dus zelfs als je veinst heel erg begaan te zijn met de Palestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden is het problematischer om met een Israëlische vlag te wapperen dan met een Palestijnse vlag.

Bovendien betekent die laatste vlag niet dat je Hamas steunt. Hamas heeft een andere vlag en daarmee zie ik niemand in NL wapperen.
pi_215241431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:20 schreef Scribent het volgende:

[..]
Origineel hoor :O
Nee dat soort groepen hadden ze in ww2 ook al.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:57:00 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215241481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:42 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ah, dit bekende argument weer :Z Palestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden worden hoofdzakelijk vermoord door Israëlische bommen. Niet door Hamas. Dus zelfs als je veinst heel erg begaan te zijn met de Palestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden is het problematischer om met een Israëlische vlag te wapperen dan met een Palestijnse vlag.

Bovendien betekent die laatste vlag niet dat je Hamas steunt. Hamas heeft een andere vlag en daarmee zie ik niemand in NL wapperen.
Nee, en weet je waarom niet? Omdat die verboden is, anders deed men het. En weet je hoe je dat weet? Omdat ze lekker een andere groene vlag met een Arabische tekst meenemen. Dan kunnen ze stiekem toch precies dat punt maken

Idem met jihad-vlaggen. Dan keer je de kleuren gewoon om, of neemt een andere tekst dan de shahada erop. Het intimiderende beeld blijft hetzelfde, maar je komt ermee weg.

Maar vertel me opnieuw dat er echt geen jihadistische Hamasfans tussen lopen.
pi_215241959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef Origami94 het volgende:

[..]

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215241963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:16 schreef golfer het volgende:

[..]
Jouw post ging niet over de IDF-veteraan.
Jij schreef:
[..]
En dat is antisemitisme.
Wanne smerig onderkruipsel is dit dan...
1947-2016
pi_215243296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Nee dat soort groepen hadden ze in ww2 ook al.
Ze? We, bedoel je. Wij brave Hollanders hadden dat soort groepen. En dan nu anderen de les gaan lezen over antisemitisme. Je moet maar durven.
pi_215243330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, en weet je waarom niet? Omdat die verboden is, anders deed men het. En weet je hoe je dat weet? Omdat ze lekker een andere groene vlag met een Arabische tekst meenemen. Dan kunnen ze stiekem toch precies dat punt maken

Idem met jihad-vlaggen. Dan keer je de kleuren gewoon om, of neemt een andere tekst dan de shahada erop. Het intimiderende beeld blijft hetzelfde, maar je komt ermee weg.

Maar vertel me opnieuw dat er echt geen jihadistische Hamasfans tussen lopen.
Het zal best dat er daar wat van tussen lopen. Maar wat wil je daarmee zeggen?
pi_215243369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je bagatelliseert moedwillig wat ik zeg. Ik heb het er niet over dat anderen er misschien wat van vinden. Ik heb het over intimidatie, bedreiging en fysiek geweld. Van alle drie hebben we de laatste tijd al genoeg voorbeelden gezien.

Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord. Ik weet waar deze agressie in kan resulteren.
Wat zijn al die voorbeelden dan? En dan aub geen PVV/Telegraaf/Geenstijl/CIDI als bron.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:00:56 #95
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215243499
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:31 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ze? We, bedoel je. Wij brave Hollanders hadden dat soort groepen. En dan nu anderen de les gaan lezen over antisemitisme. Je moet maar durven.
Misschien zijn het wel afstammelingen? Zou wel ironisch zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215244239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Komt ook echt regelmatig voor die buitenlandershaat, Scheveningen bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn het de misdragingen van buitenlanders die daar gehaat worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:08 schreef Scribent het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit een Jules Croisetje is? Ik ben Israel niet opeens een democratische heilstaat voor iedereen gaan vinden en zionisten hebben zelf ook bijgedragen aan de vereenzelviging van joden met Israel. Maar ze vechten tegen de absolute barbarij, een islamitische genocidale doodscultus die ook in onze straten vertegenwoordigd is. Het absolute kwaad bestrijden maakt Israel niet ineens goed of zo, maar dat Israel niet goed is betekent niet dat Hamas, Hezbollah en hun antisemitische supporters ophouden het absolute kwaad te zijn.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:03:46 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215244636
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:42 schreef Scribent het volgende:

[..]

Verschil is dat ik niet veins; rechten van deze minderheden interesseren mij ongeacht hun etniciteit of religie.

Dat is bij het gros der Pallie-demonstranten een tikkeltje anders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215244712
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit een Jules Croisetje is?
Het heeft daar veel kenmerken van, vind ik.
quote:
Ik ben Israel niet opeens een democratische heilstaat voor iedereen gaan vinden en zionisten hebben zelf ook bijgedragen aan de vereenzelviging van joden met Israel. Maar ze vechten tegen de absolute barbarij, een islamitische genocidale doodscultus die ook in onze straten vertegenwoordigd is. Het absolute kwaad bestrijden maakt Israel niet ineens goed of zo, maar dat Israel niet goed is betekent niet dat Hamas, Hezbollah en hun antisemitische supporters ophouden het absolute kwaad te zijn.
Tja, je kunt niet mensen van hun land smijten en dan verwachten dat ze netjes blijven. De oprichting van Hamas en Hezbollah zijn allebei reacties geweest op Israëlisch geweld, en grotendeels ook door Israël gewenste en voorziene reacties, want landjepik en apartheid gedijen het best in een toestand van permanente dreiging (reëel of imaginair). Als het Israël in de afgelopen 30 jaar menens was geweest met vrede en rechtvaardigheid dan waren Hamas en Hezbollah nooit zo groot geworden.

En die permanente dreiging door haatbaarden ziet Israël (en zijn fans) ook dolgraag in Europa, want dat garandeert blijvende politieke en militaire steun. En als het met die dreiging wel mee blijkt te vallen, dan wordt het maar aangedikt of, indien nodig, verzonnen.

Wat mij betreft erg simpel allemaal en dat mechanisme is ook niet vandaag of gisteren en al helemaal niet beperkt tot Israël.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:18:57 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215244752
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:13 schreef Scribent het volgende:

[..]
[..]
Tja, je kunt niet mensen van hun land smijten en dan verwachten dat ze netjes blijven. De oprichting van Hamas en Hezbollah zijn allebei reacties geweest op Israëlisch geweld, en grotendeels ook door Israël gewenste en voorziene reacties, want landjepik en apartheid gedijen het best in een toestand van permanente dreiging (reëel of imaginair). Als het Israël in de afgelopen 30 jaar menens was geweest met vrede en rechtvaardigheid dan waren Hamas en Hezbollah nooit zo groot geworden.

En die permanente dreiging door haatbaarden ziet Israël (en zijn fans) ook dolgraag in Europa, want dat garandeert blijvende politieke en militaire steun. En als het met die dreiging wel mee blijkt te vallen, dan wordt het maar aangedikt of, indien nodig, verzonnen.

Wat mij betreft erg simpel allemaal en dat mechanisme is ook niet vandaag of gisteren en al helemaal niet beperkt tot Israël.
Haatbaarden stoppen niet bij Israel; hun missie is iets internationaler van aard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215244949
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Haatbaarden stoppen niet bij Israel; hun missie is iets internationaler van aard.
Ook hiervoor geldt: als we in de afgelopen eeuw in de regio iets minder coups hadden gepleegd en bommen hadden gegooid, dan waren er niet zoveel haatbaarden geweest.

Het doet ook niet zoveel terzake: je kunt heel goed én tegen haatbaarden én tegen Israëls landjepik/oorlog/apartheidspolitiek zijn.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:10:32 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215245121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:37 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het zal best dat er daar wat van tussen lopen. Maar wat wil je daarmee zeggen?
Dat jouw bewering dat er geen Hamas-vlaggen worden gevoerd klopt, maar dat de intentie erachter wel degelijk meespeelt bij een deel van de demonstranten.

Dat lijkt me ook geen kliek waarvan het heel moeilijk is om te geloven dat ze iemand naar huis volgen om diens woning te vandaliseren.

Ik bedoel, alles waar een Jood ooit op geademd heeft wordt betrokken in dit gedoe. Lenny Kuhr, films van Israëlische filmmakers, avocado's, Stolpersteine, het beeld van Anne Frank, andere Holocaust-monumenten, de lijst gaat maar door.

En dan zou het ongeloofwaardig zijn dat iemands thuis belaagd wordt omdat er niet expliciet met Hamas-vlaggen gezwaaid kan worden?
pi_215245208
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:13 schreef Scribent het volgende:

[..]
Dat ging om de imaginaire neonazi's, dit zou gaan om heel erg echte islamisten of anderzins islamitsche antisemieten.

quote:
Als het de Arabieren menens was geweest met vrede ook niet. Islamgekkies gebruiken de Palestijnen slechts om de geplande vernieting van Israel en de joden te rechtvaardigen.

Met de PLO enzo leek het er even op dat er een Palestijnse staat met zelfbestuur die in vrede naast Israel leeft mogelijk was. Maar die wens is er gewoon niet meer. Gaza heeft zelfbestuur gekregen, wat ze er mee doen was raketten bouwen en een enorme slachtpartij met verkrachtingen en marteling voorbereiden. Dan houdt het ook gewoon een keer op.

quote:

De dreiging is heel reeel. Islam in het Midden-Oosten bestaat nou eenmaal voor driekwart uit godsdienstwaanzinnigen. De conservatie en dus agressieve islam komt atlijd overal weer boven. We zijn lang blijven hangen in de jaren 60 waarin ze onder goede invloeden leken te verwesteren, maar de omslag was er al in de 2e helft van de jaren 70. In Egypte, Saudi-Arabie, Pakistan, Afghanistan, Iran en de banlieus in Frankrijk begonnen in de jaren 80 reeds te volgen.

Israel kon zich daarin onze hoopvolle naiviteit niet veroorloven.
pi_215245451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat jouw bewering dat er geen Hamas-vlaggen worden gevoerd klopt, maar dat de intentie erachter wel degelijk meespeelt bij een deel van de demonstranten.

Dat lijkt me ook geen kliek waarvan het heel moeilijk is om te geloven dat ze iemand naar huis volgen om diens woning te vandaliseren.

Ik bedoel, alles waar een Jood ooit op geademd heeft wordt betrokken in dit gedoe. Lenny Kuhr, films van Israëlische filmmakers, avocado's, Stolpersteine, het beeld van Anne Frank, andere Holocaust-monumenten, de lijst gaat maar door.

En dan zou het ongeloofwaardig zijn dat iemands thuis belaagd wordt omdat er niet expliciet met Hamas-vlaggen gezwaaid kan worden?
Je gooit het allemaal op één hoop, maar laten we nou eens beginnen met onderscheid te maken tussen 'Israël & haar apologeten' (Lenny Kuhr, Israëlische filmmakers, avocado's uit Israël) en 'joden' (Anne Frank, Stolpersteine, holocaust). Het eerste is wat mij betreft een gerechtvaardigd doelwit van protest tegen Israël, het tweede uiteraard niet.

Maar een deel van het probleem is toch echt dat Israël en haar fans ZELF dat onderscheid niet maken en ook protest tegen Israël als anti-joods brandmerken. Je werkt er dan zelf aan mee dat Israëls tegenstanders dat onderscheid ook niet meer gaan maken.
pi_215245543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat ging om de imaginaire neonazi's, dit zou gaan om heel erg echte islamisten of anderzins islamitsche antisemieten.
Je hoeft niet islamitisch of antisemitisch te zijn om een hekel te hebben aan een IDF-veteraan die met Israëlische vlaggen zwaait en op tv op Netanyahu staat te geilen.
quote:
[..]
Als het de Arabieren menens was geweest met vrede ook niet. Islamgekkies gebruiken de Palestijnen slechts om de geplande vernieting van Israel en de joden te rechtvaardigen.

Met de PLO enzo leek het er even op dat er een Palestijnse staat met zelfbestuur die in vrede naast Israel leeft mogelijk was. Maar die wens is er gewoon niet meer. Gaza heeft zelfbestuur gekregen, wat ze er mee doen was raketten bouwen en een enorme slachtpartij met verkrachtingen en marteling voorbereiden. Dan houdt het ook gewoon een keer op.
[..]
De dreiging is heel reeel. Islam in het Midden-Oosten bestaat nou eenmaal voor driekwart uit godsdienstwaanzinnigen. De conservatie en dus agressieve islam komt atlijd overal weer boven. We zijn lang blijven hangen in de jaren 60 waarin ze onder goede invloeden leken te verwesteren, maar de omslag was er al in de 2e helft van de jaren 70. In Egypte, Saudi-Arabie, Pakistan, Afghanistan, Iran en de banlieus in Frankrijk begonnen in de jaren 80 reeds te volgen.

Israel kon zich daarin onze hoopvolle naiviteit niet veroorloven.
De Weltschmerz van 15 jaar geleden (toen ik nog echt actief was op dit forum) had wel raad geweten met deze holle retoriek uit de hasbara koker. Het kan verkeren.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:29:40 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215245594
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:19 schreef Scribent het volgende:
15 jaar geleden (toen ik nog echt actief was op dit forum) ...
Onder welke naam was jij 15 jaar geleden actief op het forum?
Want deze kloon is geregistreerd op 1-2-2010.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:53:04 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215245720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:07 schreef Scribent het volgende:

[..]
Je gooit het allemaal op één hoop, maar laten we nou eens beginnen met onderscheid te maken tussen 'Israël & haar apologeten' (Lenny Kuhr, Israëlische filmmakers, avocado's uit Israël) en 'joden' (Anne Frank, Stolpersteine, holocaust). Het eerste is wat mij betreft een gerechtvaardigd doelwit van protest tegen Israël, het tweede uiteraard niet.

Maar een deel van het probleem is toch echt dat Israël en haar fans ZELF dat onderscheid niet maken en ook protest tegen Israël als anti-joods brandmerken. Je werkt er dan zelf aan mee dat Israëls tegenstanders dat onderscheid ook niet meer gaan maken.
Je weet helemaal niet aan welke kant van het politieke spectrum Israëlische mensen staan. Juist in de kunsten en op de universiteiten zitten de mensen die nu al een jaar op straat staan in Israël om om een staakt het vuren te vragen. Dus als er iemand alles op één grote hoop gooit...
pi_215245770
@Scribent

Ik snap je gedachtegang en ik kan me goed voorstellen dat iemand zijn eigen inboedel kort en klein slaat. Per slot van rekening zijn die 3-zitsbank en die breedbeeldtv makkelijk te vervangen.
Maar dat deze man zo ver gaat dat hij ook o.a. het onvervangbare schilderij van zijn grootouders onherstelbaar vernielt, dat geloof ik niet zo.
pi_215245822
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:19 schreef Scribent het volgende:

[..]
Je hoeft niet islamitisch of antisemitisch te zijn om een hekel te hebben aan een IDF-veteraan die met Israëlische vlaggen zwaait en op tv op Netanyahu staat te geilen.
Het zal allicht helpen.

quote:
De Weltschmerz van 15 jaar geleden (toen ik nog echt actief was op dit forum) had wel raad geweten met deze holle retoriek uit de hasbara koker. Het kan verkeren.
Het ging toen om de bezette gebieden, Gaza is dat al een hele tijd niet meer, Israel heeft dat etnisch gezuiverd van joden. Ik vind nog steeds dat Israel te makkelijk een democratie wordt genoemd terwijl het de West Bank regeert zonder dat de geregeerden kunnen stemmen.

Maar wat er veranderd is, is dat de schijn dat de Arabieren inclusief de Palestijen een tweede statenoplossing zouden willen en kunnen niet langer opgehouden kan worden. De Palestijnen zijn de stok om de hond te slaan, en ze steunen massaal de massaslachting en de verkrachtingen van 7 oktober. Dan ben je gewoon af, je kunt niet je tegenstander lafhartig aanvallen en dan een staakt het vuren eisen zodra je aan het verliezen bent. Ik ga mij niet harder bekommeren om Arabische levens dan de Arabieren zelf doen.
pi_215245848
Dat de beste man de boel in scene heeft gezet is nergens op gebaseerd. Er is niet een aanwijzing dat hij dat gedaan zou hebben en ondertussen hebben we aan de andere kant van het spectrum relatief veel emotionele mensen gezien die graag over gaan tot vandalisme en geweld niet schuwen.

Natuurlijk is het geen feit dat het zo gegaan is. Vanwege het recent publiceren van die video is het voor nu veilig aan te nemen dat de woning van deze man doelbewust gekozen is.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:19:18 #110
236264 crew  capricia
pi_215245851
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:07 schreef Scribent het volgende:

[..]

Wat?
Lenny Kuhr, gewoon een NLs staatsburger, is een gerechtvaardigd doelwit?

8)7
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215245863
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat?

8)7
Lenny is niet eens joods, ze was een tijd getrouwd met een joodse man.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:22:39 #112
236264 crew  capricia
pi_215245869
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Lenny is niet eens joods, ze was een tijd getrouwd met een joodse man.
Het zou niet eens uit moeten maken.
Mensen lijken wel gek geworden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215245883
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:03 schreef Hiddendoe het volgende:
@:Scribent

Ik snap je gedachtegang en ik kan me goed voorstellen dat iemand zijn eigen inboedel kort en klein slaat. Per slot van rekening zijn die 3-zitsbank en die breedbeeldtv makkelijk te vervangen.
Maar dat deze man zo ver gaat dat hij ook o.a. het onvervangbare schilderij van zijn grootouders onherstelbaar vernielt, dat geloof ik niet zo.
Gewoon echt heel vies het om te draaien en in twijfel te trekken.
Gewoonweg antisemitisme op zn hardst waarbij Jodenmensen nog moeten bewijzen ook dat wat hun is overkomen, ook hun echt overkomen is.

En op de achtergrond kunnen wezens als hij die Jood nog eens uitlachen.

Dat fok! dit soort gekken een podium geeft, is onverteerbaar.
1947-2016
pi_215245888
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou niet eens uit moeten maken.
Mensen lijken wel gek geworden.
Klopt. Maar het maakt dus een hele hoop uit.
Niet alleen wat joden/arabieren betreft, maar sinds kort wordt er toch wel verschil gemaakt tussen Russen en Oekraieners.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:29:17 #115
236264 crew  capricia
pi_215245894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar het maakt dus een hele hoop uit.
Niet alleen wat joden/arabieren betreft, maar sinds kort wordt er toch wel verschil gemaakt tussen Russen en Oekraieners.
Lenny Kuhr is gewoon een NLs staatsburger.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215245897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gewoonweg antisemitisme op zn hardst waarbij Jodenmensen nog moeten bewijzen ook dat wat hun is overkomen, ook hun echt overkomen is.

Sorry voor jou, maar ik vind Scribent niet gek. Ik ben het alleen niet met hem eens.,
Zoals zovelen het ook heel vaak met mij oneens zijn. Maakt mij dat een gek?

Was Jules Croiset een gek?
pi_215245903
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Lenny Kuhr is gewoon een NLs staatsburger.
Weet ik. Maar ze was getrouwd met een joodse arts. En ze had zich bekeerd tot zijn religie.
Of ze nu nog de joodse religie belijdt, weet ik dus niet.
pi_215245925
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik denk dat het Chadi is. Die werd het vorige deel blootgelegd dus probeert hij het nu met een ander account en een andere tactiek.
pi_215245948
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:39 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik denk dat het Chadi is. Die werd het vorige deel blootgelegd dus probeert hij het nu met een ander account en een andere tactiek.
Is dit nou echt belangrijk?
pi_215245997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:31 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ow dat durf ik wel hoor. Vertel me je geloof en dan schijt ik daar ook nog wel op.
pi_215246094
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat?

8)7
Lol jullie zijn echt slecht op de hoogte zeg. Kuhrs kinderen wonen in Israël, haar kleinzoon dient in de IDF en ze zegt zelf in interviews achter Israëls militaire optreden te staan.

Een reden om een optreden van haar te verstoren? Misschien niet, maar met antisemitisme heeft het in elk geval geen reet te maken. Ze is zelf niet joods.
pi_215246104
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:53 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow dat durf ik wel hoor. Vertel me je geloof en dan schijt ik daar ook nog wel op.
Ga je gang, ik ben joods (althans Hitler zou me op de trein hebben gezet) maar niet religieus, anders zou ik vandaag in sjoel moeten zitten (Jom Kipoer)
pi_215246129
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Soul79. In of rond 2008 mee gestopt, later met dit account nog tijdje sporadisch verder gegaan. Maar inmiddels al jaren niet meer, ik lurk zo nu en dan nog en ik kon het nu niet laten even te reageren.

Een kloon ben ik in elk geval niet, maar probeer gerust om me te ontmaskeren lol
pi_215246163
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:39 schreef oblo het volgende:

[..]
Hilarisch dit, stelletje Sherlocks _O-

Ik zal eens nagaan wie Chadi is want kennelijk delen we standpunten.
pi_215246182
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je weet helemaal niet aan welke kant van het politieke spectrum Israëlische mensen staan. Juist in de kunsten en op de universiteiten zitten de mensen die nu al een jaar op straat staan in Israël om om een staakt het vuren te vragen. Dus als er iemand alles op één grote hoop gooit...
Het grootste deel daarvan gaat het puur om de gijzelaars. Om dode Palestijnen geven ze geen zak. Er zijn inderdaad wel wat dissidente figuren in Israël maar die zijn volstrekt marginaal.

Die man bij wie ingebroken is (als hij het niet in scene heeft gezet) behoort daar in elk geval niet toe.
pi_215246193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:43 schreef Scribent het volgende:

[..]
Wat zijn al die voorbeelden dan? En dan aub geen PVV/Telegraaf/Geenstijl/CIDI als bron.
Wil je het ontkennen dan, dat intimidatie, bedreiging en geweld plaatsvinden?

Het is duidelijk wat er gaat gebeuren: ik ga me naar jouw grillen voegen en voorbeelden op een rij zetten met bronnen als AT5, Nieuwsuur en Folia. Jij gaat dan weer iets anders bedenken omdat je conclusie allang vaststaat. De eerste strategie is ontkennen en de strategie om op terug te vallen is bagatelliseren. Want alles wat Israël doet is veel erger. Daarmee wordt wangedrag uit het pro-Palestinakamp steevast vergoelijkt.

Ik ga voorbeelden voor je op een rij zetten als jij bereid bent toen te geven dat pro-Palestinademonstranten te ver gaan en als je bereid bent dat te veroordelen.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:23:10 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246199
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:21 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het grootste deel daarvan gaat het puur om de gijzelaars. Om dode Palestijnen geven ze geen zak. Er zijn inderdaad wel wat dissidente figuren in Israël maar die zijn volstrekt marginaal.

Die man bij wie ingebroken is (als hij het niet in scene heeft gezet) behoort daar in elk geval niet toe.
waarom zouden ze uberhaupt om dode Palestijnen geven
pi_215246224
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik bedoel met het op één hoop gooien van Israëlische en joodse doelen. Deze man loopt op tv met een Israëlische vlag op zijn arm te juichen over Netanyahu. Wat maakt een aanval op hem dan meteen, onbetwijfelbaar en per definitie antisemitisch? Het gaat hem zelf om Israël, waarom dan meteen aannemen dat het zijn tegenstanders primair om zijn joods-zijn gaat?
pi_215246247
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom zouden ze uberhaupt om dode Palestijnen geven
Omdat het mensen zijn, bijvoorbeeld? Van mij hoeven ze niks, trouwens. Maar er werd gesuggereerd dat het vredesduiven zijn en dat is gewoon niet zo.
pi_215246248
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:21 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het grootste deel daarvan gaat het puur om de gijzelaars.
Dat is bullshit. Ik heb met Israëlische academici samengewerkt en heb o.a. de campus van Beer-Sheva bezocht. Daar zitten de mensen van wie je het moet hebben, die uiterst kritisch zijn op hun eigen regering en voornamelijk worden bewogen door medemenselijkheid. Die groep is niet marginaal, al helpt het gewetenloos afslachten van onschuldige Israëlische burgers natuurlijk niet om tot verzoening te komen.
pi_215246254
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is dit nou echt belangrijk?
Dan kan je wat beter inschatten of het waard is om op zo een user te reageren, dat in combinatie met uitspraken als “als je ooit in de IDF gediend hebt, ben je minder betrouwbaar” en “als je pro-Israel bent, ben je een legitiem doelwit van protesten”.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:30:55 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:29 schreef Scribent het volgende:

[..]
Omdat het mensen zijn, bijvoorbeeld?
mensen die hun bloed in de regel wel kunnen drinken

ik zou me er ook niet druk om maken
quote:
Van mij hoeven ze niks, trouwens. Maar er werd gesuggereerd dat het vredesduiven zijn en dat is gewoon niet zo.
nee er werd beweerd dat er vredesduiven zijn, die zijn er ook gewoon relatief veel
pi_215246323
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
mensen die hun bloed in de regel wel kunnen drinken

ik zou me er ook niet druk om maken
[..]
Oorzaak - gevolg. Je kunt niet mensen van hun land gooien en onderdrukken en dan gaan zeuren dat ze een hekel aan je hebben.
quote:
nee er werd beweerd dat er vredesduiven zijn, die zijn er ook gewoon relatief veel
Nee hoor, de vredesbeweging in Israël is al sinds eind jaren '90 volstrekt marginaal.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:39:06 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:37 schreef Scribent het volgende:

[..]
Oorzaak - gevolg. Je kunt niet mensen van hun land gooien en onderdrukken en dan gaan zeuren dat ze een hekel aan je hebben.
ow ik heb er verder geen waardeoordeel bij gegeven he, het is een verklaring waarom ze niet zoveel om dooie palestijnen geven

quote:
[..]
Nee hoor, de vredesbeweging in Israël is al sinds eind jaren '90 volstrekt marginaal.
groter dan in Gaza
pi_215246349
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is bullshit. Ik heb met Israëlische academici samengewerkt en heb o.a. de campus van Beer-Sheva bezocht. Daar zitten de mensen van wie je het moet hebben, die uiterst kritisch zijn op hun eigen regering en voornamelijk worden bewogen door medemenselijkheid. Die groep is niet marginaal, al helpt het gewetenloos afslachten van onschuldige Israëlische burgers natuurlijk niet om tot verzoening te komen.
Welke politieke partij(en) steunen hun standpunten dan en hoeveel zetels hebben die partijen in de Knesset?

Talk is cheap, het gaat om om reëele politieke macht en die ligt in Israël vrijwel exclusief bij Likud en nog rechtsere partijen.
pi_215246380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:30 schreef oblo het volgende:

[..]
Dan kan je wat beter inschatten of het waard is om op zo een user te reageren, dat in combinatie met uitspraken als “als je ooit in de IDF gediend hebt, ben je minder betrouwbaar” en “als je pro-Israel bent, ben je een legitiem doelwit van protesten”.
Onzin. Iedereen kiest een bepaalde kant, en het is niet aan jou of mij of wie dan ook om te bepalen of deze kant goed of fout is.
Vanuit ons perspectief is elke palestijn of arabier fout, vanuit hun perspectief is elke jood en elke westerling fout.
Wie heeft gelijk?

Wij vinden de arabieren niks, maar we willen wel hun olie, we gaan wel voetballen in hun door slaven opgetrokken stadion.
Het is niet zo gek dat ik af en toe in de war ben. Waar zijn we mee bezig.
Daar moet alles kapotgeschoten worden wat tegen Israel is. Prima. Maar dan het gevolg dat de overlevenden hier willen komen schuilen, dat mag dan weer niet.
Want wij willen wel blijven rijden in ons otootje. En dat de kachel warm kan blijven zonder dat Jan, Jans en de kinderen failliet gaan.
Voor wat hoort wat.

Maak een keuze. En hou je eraan.
Ga niet lopen schipperen.
pi_215246395
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:40 schreef Scribent het volgende:

[..]
Welke politieke partij(en) steunen hun standpunten dan en hoeveel zetels hebben die partijen in de Knesset?

Talk is cheap, het gaat om om reëele politieke macht en die ligt in Israël vrijwel exclusief bij Likud en nog rechtsere partijen.
Dit begint flauw te worden, steeds weer met nieuwe criteria komen en wedervragen stellen. Je conclusie staat allang vast en het maakt niet uit wat een ander zegt. Je bent er niet in geïnteresseerd.
pi_215246413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Onzin. Iedereen kiest een bepaalde kant, en het is niet aan jou of mij of wie dan ook om te bepalen of deze kant goed of fout is.
Moreel relativisme, dát is onzin.
pi_215246444
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Moreel relativisme, dát is onzin.
Leg maar uit. Waarom is dat onzin?
pi_215246449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit begint flauw te worden, steeds weer met nieuwe criteria komen en wedervragen stellen. Je conclusie staat allang vast en het maakt niet uit wat een ander zegt. Je bent er niet in geïnteresseerd.
Maar dat geldt toch ook voor jou. In zekere mate dan?
pi_215246456
quote:

[..]
Vanuit ons perspectief is elke palestijn of arabier fout, vanuit hun perspectief is elke jood en elke westerling fout.
Wie heeft gelijk?

Wij vinden de arabieren niks, maar we willen wel hun olie, we gaan wel voetballen in hun door slaven opgetrokken stadion.
Daar moet alles kapotgeschoten worden wat tegen Israel is. Prima. Maar dan het gevolg dat de overlevenden hier willen komen schuilen, dat mag dan weer niet.
Want wij willen wel blijven rijden in ons otootje. En dat de kachel warm kan blijven zonder dat Jan, Jans en de kinderen failliet gaan.
Voor wat hoort wat.

Jaja, dit doorgeslagen relativisme weer. Heb je zelf eigenlijk al een strenge keuze gemaakt? Je gebruikt geen olieproducten?
pi_215246484
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:08 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ga je gang, ik ben joods (althans Hitler zou me op de trein hebben gezet) maar niet religieus, anders zou ik vandaag in sjoel moeten zitten (Jom Kipoer)
Hahah goed grapje.
pi_215246488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jaja, dit doorgeslagen relativisme weer. Heb je zelf eigenlijk al een strenge keuze gemaakt? Je gebruikt geen olieproducten?
Dat was niet mijn punt. Bovendien vind ik deze vraag een echte aanval op mijn persoon, maar vooruit.
Kan jij je eigen vraag gewetensvol beantwoorden?
En wat betekent geweten in dit verband eigenlijk?
Eerlijk gezegd vind ik het nogal laf om mijn reactie zo in mijn gezicht terug te kaatsen.
Alsof het om een simpel beachbalgame zou gaan.

Hoe zit het dan met jou? Welke 'strenge' keuzes heb jij gemaakt? En waarom?
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:07:44 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246540
hoe is het relevant

die vogels moeten hun zandbakoorlogen in hun zandbak uitvechten, niet in Nederland ... punt
pi_215246541
quote:

[..]
Wie heeft gelijk?

Voor wat hoort wat.

Sorry, maar ik kan je niet volgen. Niemand is fout, want iedereen vindt elkaar fout? En waarom zou ik elke arabier of Palestijnen als fout moeten zien? Wat is dit voor raar zwart-wit beeld dat je aan mij opdringt?
pi_215246546
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat was niet mijn punt. Bovendien vind ik deze vraag een echte aanval op mijn persoon, maar vooruit.
Dat is nogal een uitlating voor iemand die een paar dagen terug nog een mede-user van pedofilie betichtte.

quote:
Kan jij je eigen vraag gewetensvol beantwoorden?
En wat betekent geweten in dit verband eigenlijk?
Eerlijk gezegd vind ik het nogal laf om mijn reactie zo in mijn gezicht terug te kaatsen.
Alsof het om een simpel beachbalgame zou gaan.

Hoe zit het dan met jou? Welke 'strenge' keuzes heb jij gemaakt? En waarom?
Ja ho es. Ik ben niet degene die hier loopt te oreren over morele relativiteit en hypocrisie daarin, ik accepteer dat iedereen in zekere mate hypocriet is. Als "we" alleen van moreel brandschone (waarvan je nota bene zelf al aangeeft dat dit een subjectief begrip is, dus wat is dat dan precies) landen, bedrijven en individuen producten mogen afnemen kunnen we net zo goed meteen terug naar de tijd van subsistence farming. En zelf dan weet je nooit 100% zeker of je buurman waarmee je zojuist hebt geruilhandeld z'n kinderen nooit heeft geslagen.
pi_215246583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:08 schreef oblo het volgende:

[..]
Sorry, maar ik kan je niet volgen. Niemand is fout, want iedereen vindt elkaar fout? En waarom zou ik elke arabier of Palestijnen als fout moeten zien? Wat is dit voor raar zwart-wit beeld dat je aan mij opdringt?
Ik dring niks op aan jou of aan wie dan ook.
Ik geef je slechts stof tot nadenken.
En ik denk niet zwart wit. Dat doe jij. Dat blijkt uit je reactie.
pi_215246593
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is nogal een uitlating voor iemand die een paar dagen terug nog een mede-user van pedofilie betichtte.
[..]
Ja ho es. Ik ben niet degene die hier loopt te oreren over morele relativiteit en hypocrisie daarin, ik accepteer dat iedereen in zekere mate hypocriet is. Als "we" alleen van moreel brandschone (waarvan je nota bene zelf al aangeeft dat dit een subjectief begrip is, dus wat is dat dan precies) landen, bedrijven en individuen producten mogen afnemen kunnen we net zo goed meteen terug naar de tijd van subsistence farming. En zelf dan weet je nooit 100% zeker of je buurman waarmee je zojuist hebt geruilhandeld z'n kinderen nooit heeft geslagen.
Heb ik nooit gedaan. Jij las het niet goed.
Maar dat topic is gesloten.
Het ging over Duitse pedofielen en mijn reactie betrof met name de fokkers die regelrechte shariastraffen wilden uitdelen.
pi_215246598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik dring niks op aan jou of aan wie dan ook.
Ik geef je slechts stof tot nadenken.
En ik denk niet zwart wit. Dat doe jij. Dat blijkt uit je reactie.
Waar moet ik over nadenken?
pi_215246602
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Waar slaat dit op?
pi_215246613
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Waar moet ik over nadenken?
Dat fout zijn een subjectieve mening is.
pi_215246644
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat fout zijn een subjectieve mening is.
Oh, het ging mij om de argumenten van Scribent die nergens op slaan. Ik heb nooit beweerd dat hij fout is omdat hij pro-Palestijns is of anti-Israel.
pi_215246745
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef oblo het volgende:

[..]
Oh, het ging mij om de argumenten van Scribent die nergens op slaan. Ik heb nooit beweerd dat hij fout is omdat hij pro-Palestijns is of anti-Israel.
Wat moet ik hier nu mee? Jij vindt zijn argumenten nergens op slaan, maar toch vindt je hem niet fout.
Dan zijn we er toch uit? Jij vindt zijn argumenten van nul en generlei waarde.
Omdat ze niet jouw mening weergeven.
Hij zal ongetwijfeld jouw argumenten ook van nul en generlei waarde vinden.
Mag hij dan zeggen dat jij fout bent? Of niet omdat jij dat ook niet beweerd hebt. Tenminste niet in zoveel woorden.

Jij staat hier en hij staat daar.
Wie is dan fout? En wie is dan goed?
pi_215246813
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat moet ik hier nu mee? Jij vindt zijn argumenten nergens op slaan, maar toch vindt je hem niet fout.
Dan zijn we er toch uit? Jij vindt zijn argumenten van nul en generlei waarde.
Omdat ze niet jouw mening weergeven.
Hij zal ongetwijfeld jouw argumenten ook van nul en generlei waarde vinden.
Mag hij dan zeggen dat jij fout bent? Of niet omdat jij dat ook niet beweerd hebt. Tenminste niet in zoveel woorden.

Jij staat hier en hij staat daar.
Wie is dan fout? En wie is dan goed?
Geen idee wat jij hiermee moet, dat mag je zelf beslissen. Als een pro-Israel user dezelfde argumenten geeft dan zou ik tot dezelfde conclusie komen, dat heeft weinig met mij mening over dit conflict te maken.
pi_215246837
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Het is gewoon een feitelijke constatering dat links in Israël amper (meer) bestaat. In de jaren '90 was dat nog echt anders, toen was er een krachtige vredesbeweging en een grote Arbeiderspartij. Nu is de Knesset knetterrechts/nationalistisch.
pi_215246856
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:50 schreef oblo het volgende:

[..]
Geen idee wat jij hiermee moet, dat mag je zelf beslissen. Als een pro-Israel user dezelfde argumenten geeft dan zou ik tot dezelfde conclusie komen, dat heeft weinig met mij mening over dit conflict te maken.
Wat heeft Europa met Israel te maken?
Onze cultuur is christelijk/keltisch.
pi_215246877
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind dit licht vermakelijk, maar ik snap er al een paar posts niks van.
pi_215246880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij bent alles behalve Christelijk _O-
Heel veel sambal
pi_215246897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:58 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik vind dit licht vermakelijk, maar ik snap er al een paar posts niks van.
Ik heb het nooit begrepen.
Joden, moslims, christenen.
Wat is het verschil?
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:01:44 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246903
Het geloof?
pi_215246916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:58 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Jij bent alles behalve Christelijk _O-
Dank je.
Christelijk is in mijn ogen het toppunt van schijnheilgheid, hypocrisie en wangedrag.
Hoe zit het met jouw christelijkheid?
Keer jij je andere wang toe als je geslagen wordt?
pi_215246926
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:01 schreef sp3c het volgende:
Het geloof?
Als het over geloof gaat, geloven we allemaal in hetzelfde.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:05:38 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246935
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:05:50 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246936
Beetje ongeloofwaardig ook
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:06:56 #165
459912 FlippingCoin
pi_215246944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dank je.
Christelijk is in mijn ogen het toppunt van schijnheilgheid, hypocrisie en wangedrag.
Hoe zit het met jouw christelijkheid?
Keer jij je andere wang toe als je geslagen wordt?
Jij bent compleet van het pad af, ga langs bij je huisarts.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:07:20 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215246950
Nou nou nou jongeman
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:07:47 #167
459912 FlippingCoin
pi_215246957
Niet vervelend bedoeld maar de reacties zijn merkbaar anders dan normaal.
pi_215246962
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Absoluut niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215246967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:58 schreef Questular het volgende:

[..]
Hahah goed grapje.
Goed grapje, want iemand die 'echt' joods is zou een IDF-veteraan met een lulverhaal wel meteen geloven?
pi_215246968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet
Is jouw zaak.
Ik geloof het ook niet. Maar dit terzijde. :*

Maar ik ben ook nog niet zover dat ik alles zomaar klakkeloos van de wetenschap aanneem.
Ik geloof niet in een god die dit alles geschapen heeft, maar een wetenschap die alles waar een mens in gelooft probeert te ontkrachten, ja, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.
pi_215246996
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Niet vervelend bedoeld maar de reacties zijn merkbaar anders dan normaal.
Allemaal aan de drank, het is zaterdag en dan is het wat losser allemaal. :P
pi_215247008
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
ow ik heb er verder geen waardeoordeel bij gegeven he, het is een verklaring waarom ze niet zoveel om dooie palestijnen geven
Ok ik gaf er even het waardeoordeel bij en de reden waarom Palestijnen niet zoveel om dooie Israëli's geven.
quote:
[..]
groter dan in Gaza
Mwoah
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:12:41 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247020
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is jouw zaak.
Ik geloof het ook niet. Maar dit terzijde. :*

Maar ik ben ook nog niet zover dat ik alles zomaar klakkeloos van de wetenschap aanneem.
Ik geloof niet in een god die dit alles geschapen heeft, maar een wetenschap die alles waar een mens in gelooft probeert te ontkrachten, ja, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.
Ding van de wetenschap is dat ze dingen proberen te bewijzen

Dat daarbij soms heilige huisjes uit heilige boekjes omver gaan is meer een neveneffect daarvan
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:14:01 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:12 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ok ik gaf er even het waardeoordeel bij en de reden waarom Palestijnen niet zoveel om dooie Israëli's geven.
Ja precies, je verschoof de doelpalen even een stukje

quote:
[..]
Mwoah
100%
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:14:11 #175
459912 FlippingCoin
pi_215247043
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Allemaal aan de drank, het is zaterdag en dan is het wat losser allemaal. :P
Nou dan ga ik vanavond lekker aan de crystal meth :Y)
pi_215247074
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou dan ga ik vanavond lekker aan de crystal meth :Y)
Veel succes daarmee. ^O^
pi_215247128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
We waren niet in discussie dus er waren geen doelpalen om te verschuiven.
quote:
[..]
100%
100% nog wel, toe maar :')
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:23:27 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247145
Jij bent niet in discussie
pi_215247194
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat daarbij soms heilige huisjes uit heilige boekjes omver gaan is meer een neveneffect daarvan
En van mij mogen ze hoor.
En dat ze daarbij heilige huisjes uit heilige boekjes omver smijten vind ik ook prima.
Maar ik vind het dus niet prima dat de wetenschap pretenteert de absolute wijsheid in pacht te hebben.
Want de grootste paradox in deze is dit: dat de wetenschap glashard ontkent dat de mens zelfstandig kan nadenken.

De wetenschap maakte het mogelijk dat de mens rondliep op de maan.
Prima. Ik was er niet bij. Moet ik dan maar als waarheid aannemen?
Ja!!!!!!! Want het is wetenschappelijk bewezen.

Ja hallo, vroeger zeiden onze druiden of onze priesters precies hetzelfde.

Vind jij het heel erg als ik liever voor mezelf denk en me niet laat reguleren door mannetjes die denken de wijsheid in pacht te hebben?

Dus de mens huppelde op de maan. Technisch hoogstandje, in menselijk opzicht een enorm orgasme.
Lekker, maar vergankelijk.

Wat heb ik eraan? Heb ik dan minder honger? Hoef ik, als vrouw of kind zijnde, minder bang te zijn?

Ander onderwerp: We hebben kernraketten. Wat moeten we hiermee?
Iedereen uitroeien die het niet eens is met het westerse gedachtegoed?
Wat is dat westerse gedachtegoed dan?
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:30:33 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247207
Dat pretendeert de wetenschap dan ook niet

We denken immers niet nog steeds dat de zon om de aarde draait
pi_215247212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
100%
Ja echt? Brand jij echt voor elk Palestijns kind ook een kaarsje?
pi_215247214
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb het nooit begrepen.
Joden, moslims, christenen.
Wat is het verschil?
Een Jood en een moslim zijn samen op stap en ze lopen langs een bakkerij. De Jood zegt “ik zou wel zo’n lekker koekje willen, alleen helaas heb ik geen cent te makken”.

De moslim lacht en loopt naar binnen, doet onopgemerkt twee koekjes in zijn zak, loopt snel weer naar buiten en zegt trots tegen de Jood “jullie Joden hebben nog veel te leren”.

De Jood is niet onder de indruk en zegt tegen de moslim “kom naar binnen, dan laat ik je zien hoe wij het doen”.

Ze lopen samen naar de toonbank en de Jood zegt tegen de bakker “voor een koekje laat ik je een echte goocheltruc zien”. De bakker stemt in en geeft de Jood een koekje. De Jood eet het koekje op en zegt “ik heb nog 1 koekje nodig voor de truc”. De bakker geeft de Jood het laatste koekje, de Jood eet het koekje op en zegt “kijk nu in de zakken van de moslim”.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:31:55 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247225
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja echt? Brand jij echt voor elk Palestijns kind ook een kaarsje?
nee voor 0

Israelische kindjes doen me ook niet bijster veel
pi_215247250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:30 schreef oblo het volgende:

[..]
Een Jood en een moslim zijn samen op stap en ze lopen langs een bakkerij. De Jood zegt “ik zou wel zo’n lekker koekje willen, alleen helaas heb ik geen cent te makken”.

De moslim lacht en loopt naar binnen, doet onopgemerkt twee koekjes in zijn zak, loopt snel weer naar buiten en zegt trots tegen de Jood “jullie Joden hebben nog veel te leren”.

De Jood is niet onder de indruk en zegt tegen de moslim “kom naar binnen, dan laat ik je zien hoe wij het doen”.

Ze lopen samen naar de toonbank en de Jood zegt tegen de bakker “voor een koekje laat ik je een echte goocheltruc zien”. De bakker stemt in en geeft de Jood een koekje. De Jood eet het koekje op en zegt “ik heb nog 1 koekje nodig voor de truc”. De bakker geeft de Jood het laatste koekje, de Jood eet het koekje op en zegt “kijk nu in de zakken van de moslim”.
Leuk. Echt waar. Hartstikke leuk.
Alleen dat de moslim in dit verhaal ook een Rotterdammer, Amsterdammer, Nederlander, Europeaan of een Amerikaan zou kunnen zijn.

De jood is de lul, want hij wordt hier afgeschildert als een dombo.
pi_215247252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En van mij mogen ze hoor.
En dat ze daarbij heilige huisjes uit heilige boekjes omver smijten vind ik ook prima.
Maar ik vind het dus niet prima dat de wetenschap pretenteert de absolute wijsheid in pacht te hebben.
Want de grootste paradox in deze is dit: dat de wetenschap glashard ontkent dat de mens zelfstandig kan nadenken.

De wetenschap maakte het mogelijk dat de mens rondliep op de maan.
Prima. Ik was er niet bij. Moet ik dan maar als waarheid aannemen?
Ja!!!!!!! Want het is wetenschappelijk bewezen.

Ja hallo, vroeger zeiden onze druiden of onze priesters precies hetzelfde.

Vind jij het heel erg als ik liever voor mezelf denk en me niet laat reguleren door mannetjes die denken de wijsheid in pacht te hebben?

Dus de mens huppelde op de maan. Technisch hoogstandje, in menselijk opzicht een enorm orgasme.
Lekker, maar vergankelijk.

Wat heb ik eraan? Heb ik dan minder honger? Hoef ik, als vrouw of kind zijnde, minder bang te zijn?

Ander onderwerp: We hebben kernraketten. Wat moeten we hiermee?
Iedereen uitroeien die het niet eens is met het westerse gedachtegoed?
Wat is dat westerse gedachtegoed dan?
Van de hak op de tak.

Enfin, ruimtevaart heeft ons vele technologische ontwikkelingen gebracht, waarvan we veel ook in dagelijks leven kunnen terugvinden.
pi_215247260
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Alleen dat de moslim in dit verhaal ook een Rotterdammer, Amsterdammer, Nederlander, Europeaan of een Amerikaan zou kunnen zijn.

Helemaal niet, juist. :wtf:
pi_215247271
Kortom, het gaat in deze weer over religie.
En wij, in het VERLICHTE WESTEN, hebben geen boodschap aan religie?
Of ben ik nu ook antisemitisch bezig?
pi_215247286
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Helemaal niet, juist. :wtf:
Nee? Dus joodse religieuzen zijn wijs?
Terwijl islamitische religieuzen gewoon debiel zijn?
Wat zegt dat eigenlijk over christelijke religieuzen?
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:40:57 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247290
waar heb je het nou over man _O-
pi_215247302
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom zijn Joodse mannen besneden? Omdat Joodse vrouwen alleen dingen nemen waar minstens 10% van af is gedaan.
pi_215247367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee? Dus joodse religieuzen zijn wijs?
Terwijl islamitische religieuzen gewoon debiel zijn?
Wat zegt dat eigenlijk over christelijke religieuzen?
Een priester en een pedofiel bestellen een drankje in een bar, zegt de barman “jij bent mijn eerste gast vanavond!”
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:58:15 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215247425
Hou eens op met die flauwe niveau Max Tailleur grappen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_215247462
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:58 schreef golfer het volgende:
Hou eens op met die flauwe niveau Max Tailleur grappen. :{w
Het vasten is voorbij dus ik ben in goed humeur.
pi_215247483
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:08 schreef Scribent het volgende:

[..]
Goed grapje, want iemand die 'echt' joods is zou een IDF-veteraan met een lulverhaal wel meteen geloven?
Goed grapje omdat je overduidelijk aan de andere kant van dit verhaal staat. Geen probleem hoor maar kom niet met lulverhalen aan om je punt aan te sterken.
pi_215247502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Leg maar uit. Waarom is dat onzin?
Op grond waarvan stel jij bijvoorbeeld dat iedereen een keuze moet maken en zich eraan moet houden? Als ik inconsequent ben, vind je dat slechter dan consequent zijn? Op grond waarvan veroordeel je willekeur?

Op een discussieforum zitten als moreel relativist is al onzinnig. Jij vindt wat jij vindt, de ander vindt iets anders en dat is allemaal oké. Waarom zou je überhaupt hierover van gedachten wisselen?
pi_215247720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:23 schreef sp3c het volgende:
Jij bent niet in discussie
Ik was met Qarrad in discussie, jij bemoeide je daarmee met een vraag.
pi_215247742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:07 schreef Questular het volgende:

[..]
Goed grapje omdat je overduidelijk aan de andere kant van dit verhaal staat. Geen probleem hoor maar kom niet met lulverhalen aan om je punt aan te sterken.
Het gaat kennelijk jouw beperkte voorstellingsvermogen te boven dat er joden zijn die een hekel hebben aan Israël.
pi_215247811
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het zal allicht helpen.
Allicht. Waar het om gaat is dat het - zelfs als je het verhaal van deze man gelooft - flauwekul is om hier meteen 'antisemitisme!' te roepen, als het slachtoffer een Israëlische vlag om zijn arm draagt en op tv op Netanyahu staat te geilen.
quote:
[..]
Het ging toen om de bezette gebieden, Gaza is dat al een hele tijd niet meer, Israel heeft dat etnisch gezuiverd van joden. Ik vind nog steeds dat Israel te makkelijk een democratie wordt genoemd terwijl het de West Bank regeert zonder dat de geregeerden kunnen stemmen.

Maar wat er veranderd is, is dat de schijn dat de Arabieren inclusief de Palestijen een tweede statenoplossing zouden willen en kunnen niet langer opgehouden kan worden. De Palestijnen zijn de stok om de hond te slaan, en ze steunen massaal de massaslachting en de verkrachtingen van 7 oktober. Dan ben je gewoon af, je kunt niet je tegenstander lafhartig aanvallen en dan een staakt het vuren eisen zodra je aan het verliezen bent. Ik ga mij niet harder bekommeren om Arabische levens dan de Arabieren zelf doen.
De Weltschmerz van vroeger zou hier, denk ik, op geantwoord hebben dat de Palestijnen in hun halfopen concentratiekamp niet zoveel te willen hebben, dat Israël de dienst uitmaakt en dat Hamas inmiddels een marginale partij zou zijn als Israël in de afgelopen 30 jaar serieus werk had gemaakt van vrede en rechtvaardigheid.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:57:27 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215247969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:34 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ik was met Qarrad in discussie, jij bemoeide je daarmee met een vraag.
en toen verschoof je de doelpalen
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:01:58 #200
236264 crew  capricia
pi_215248013
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:08 schreef oblo het volgende:

[..]
Juist.
Een soort 'both sides' argument. Wat je in het topic over de aanval van Rusland op Oekraïne ook vaak leest.

Misselijk makend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248106
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
en toen verschoof je de doelpalen
Dat is niet de betekenis van 'doelpalen verschuiven' maar ok.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:12:52 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215248123
.foutje, bedankt
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:17:16 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215248164
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:11 schreef Scribent het volgende:

[..]
Dat is niet de betekenis van 'doelpalen verschuiven' maar ok.
ok _O-
pi_215248316
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Klopt. Maar mensen kunnen knoeien met bewijzen.
Wetenschappers zijn per slot van rekening ook maar gewone mensen.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:41:22 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215248357
ok
pi_215248383
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Op grond waarvan stel jij bijvoorbeeld dat iedereen een keuze moet maken en zich eraan moet houden? Als ik inconsequent ben, vind je dat slechter dan consequent zijn? Op grond waarvan veroordeel je willekeur?

Op een discussieforum zitten als moreel relativist is al onzinnig. Jij vindt wat jij vindt, de ander vindt iets anders en dat is allemaal oké. Waarom zou je überhaupt hierover van gedachten wisselen?
Ja nou dan. Dan zijn we er toch uit? Jij vindt dit en ik vind dat.
Wie heeft er gelijk? Jij niet en ik ook niet.
Waar doen we het eigenlijk allemaal voor?

Hoe kom jij tot een bepaald oordeel? Wat is in jouw ogen fout en wat is goed?
En hoe kom jij ertoe vanwege een bepaald oordeel dat jij beter bent dan iemand anders?
Jij bent wie je bent. Maar verplaats je nu eens in de schoenen van een Palestijnse vrouw, moeder, dochter, oma of verloofde.
Hoe zou jouw standpunt dan zijn? En ben je dan slechter dan iemand die een europees standpunt heeft?
pi_215248390
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:41 schreef sp3c het volgende:
ok
Wat slap.
pi_215248391
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:42 schreef Scribent het volgende:

[..]
Allicht. Waar het om gaat is dat het - zelfs als je het verhaal van deze man gelooft - flauwekul is om hier meteen 'antisemitisme!' te roepen, als het slachtoffer een Israëlische vlag om zijn arm draagt en op tv op Netanyahu staat te geilen.
Ik probeer de zaken zoveel mogelijk uit elkaar te halen, maar als je gaat schuimbekken van een Israelische vlag dan ga ik er niet zomaar vanuit dat men slechts kritisch is op het IDF.

quote:
De Weltschmerz van vroeger zou hier, denk ik, op geantwoord hebben dat de Palestijnen in hun halfopen concentratiekamp niet zoveel te willen hebben, dat Israël de dienst uitmaakt en dat Hamas inmiddels een marginale partij zou zijn als Israël in de afgelopen 30 jaar serieus werk had gemaakt van vrede en rechtvaardigheid.
Nee, dat lijkt me niet. Ik stond al aan de kant van Israel he, Zesdaagse Oorlog, Yom Kippoer, Entebbe. Ik vond alleen dat in een situatie dat Israel sterk stond je wat moet met die bezette mensen anders dan stukje bij beetje land afpakken. Gaza etnisch zuiveren van joden was dan ook een prima idee.

Niets stond het bloeien van Gaza in de weg, maar ze stemden massaal Hamas en dat was niet alleen een recept voor corruptie en resulterende inkomensongelijkheid, er was zeker wel geld, maar ze gingen ook raketten bouwen om de joden uit te roeien. Dan houdt het een keer op, als dat is wat ze willen en waar de Arabische buren en de Iraniers allemaal aan meedoen dan zul je moeten winnen of je krijgt slaag.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:45:32 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215248397
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat slap.
I know maar ik vind dit maar een raar gesprekje en ik ben er wel klaar mee
pi_215248417
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik probeer de zaken zoveel mogelijk uit elkaar te halen, maar als je gaat schuimbekken van een Israelische vlag dan ga ik er niet zomaar vanuit dat men slechts kritisch is op het IDF.
[..]
Nee, dat lijkt me niet. Ik stond al aan de kant van Israel he, Zesdaagse Oorlog, Yom Kippoer, Entebbe. Ik vond alleen dat in een situatie dat Israel sterk stond je wat moet met die bezette mensen anders dan stukje bij beetje land afpakken. Gaza etnisch zuiveren van joden was dan ook een prima idee.

Niets stond het bloeien van Gaza in de weg, maar ze stemden massaal Hamas en dat was niet alleen een recept voor corruptie en resulterende inkomensongelijkheid, er was zeker wel geld, maar ze gingen ook raketten bouwen om de joden uit te roeien. Dan houdt het een keer op, als dat is wat ze willen en waar de Arabische buren en de Iraniers allemaal aan meedoen dan zul je moeten winnen of je krijgt slaag.
Vergeet dan niet dat achter de schermen dat er vele europese en amerikaanse krachten de dingen staan te bedisselen.
Het is in mijn ogen een ongelooflijk smerige politiek spel dat hier gespeeld wordt.
pi_215248419
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
I know maar ik vind dit maar een raar gesprekje en ik ben er wel klaar mee
Prima. Prettig weekend.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:48:34 #212
236264 crew  capricia
pi_215248428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vergeet dan niet dat achter de schermen dat er vele europese en amerikaanse krachten de dingen staan te bedisselen.
Het is in mijn ogen een ongelooflijk smerige politiek spel dat hier gespeeld wordt.
Geldt aan de andere kant Idem dito. Dus dat is niet echt een overtuigend argument welke kant dan ook op.

Het is gewoon dom van de Palestijnen. Al decennia lang dom.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248441
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Geldt aan de andere kant Idem dito. Dus dat is niet echt een overtuigend argument welke kant dan ook op.

En wij (het westen en Israel) zijn slim bezig?
pi_215248469
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Want dit is ook al jarenlang gaande tussen de USA en Rusland. Allebei weten ze grote delen van de wereld mee te slepen in hun achterlijke ruzie.
Prima als ze willen blijven knokken, maar laten ze dan de rest van de wereld hier buiten.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:57:12 #215
236264 crew  capricia
pi_215248509
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Want dit is ook al jarenlang gaande tussen de USA en Rusland. Allebei weten ze grote delen van de wereld mee te slepen in hun achterlijke ruzie.
Prima als ze willen blijven knokken, maar laten ze dan de rest van de wereld hier buiten.
Zeker.
Het is dan ook gewoon niet acceptabel als er huizen van Nederlanders, gewoon hier, opengebroken en inboedel vernield wordt.
Of universiteiten hier vernield.
Mensen die daar begrip voor hebben of dit zelfs aanmoedigen (Lenny Kuhr is fair game), zijn gewoon van het padje af.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248544
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker.
Het is dan ook gewoon niet acceptabel als er huizen van Nederlanders, gewoon hier, opengebroken en inboedel vernield wordt.
Of universiteit vernield.
Mensen die daar begrip voor hebben of dit zelfs aanmoedigen (Lenny Kuhr is fair game), zijn gewoon van het padje af.
Ik moedig dit niet aan, ik keur dit af.
Maar dat mag dan daar ook niet gebeuren.
Een gewoon Palestijns gezin, waarvan pa gaat werken, moe de afwas doet en de kinders hun huiswerk maken, moeten gewoon met rust gelaten worden.
En dat geldt ook voor de joodse gezinnen.
De oplossing is zo simpel. Waarom dan toch steeds dat gekanker?
pi_215248556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
De Arabieren willen gewoon Israel met alle joden van de kaart vegen, dus smerig is het wel maar er is ook niet zoveel spel aan.
pi_215248577
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De Arabieren willen gewoon Israel met alle joden van de kaart vegen, dus smerig is het wel maar er is ook niet zoveel spel aan.
Zal best. En het westen speelt een vies spelletje met de joden als troefkaart. Want olie.
Dus poen.
pi_215248589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En wie gingen er ook al weer foeballen bij die arabieren? Dat waren toch de westerlingen.
pi_215248604
En wat doen de joden bij het eurovisie songfestival? Als ze zo graag met Europa mee willen doen, moeten ze hier komen wonen. En niet daar.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:09:45 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215248630
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:07 schreef Hiddendoe het volgende:
En wat doen de joden bij het eurovisie songfestival? Als ze zo graag met Europa mee willen doen, moeten ze hier komen wonen. En niet daar.
Israël. Daar wonen ook niet-joden.

En Australië doet ook mee.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:09:48 #222
236264 crew  capricia
pi_215248631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik moedig dit niet aan, ik keur dit af.
Maar dat mag dan daar ook niet gebeuren.
Een gewoon Palestijns gezin, waarvan pa gaat werken, moe de afwas doet en de kinders hun huiswerk maken, moeten gewoon met rust gelaten worden.
En dat geldt ook voor de joodse gezinnen.
De oplossing is zo simpel. Waarom dan toch steeds dat gekanker?
Juist.
Idem voor een Oeigoers gezin. Of een Iraans gezin.

Maar hey, ik woon hier.
En je laat andere NLers gewoon met rust. Ongeacht wat er elders op de wereld gebeurt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248646
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Israël. Daar wonen ook niet-joden.
Ja en?
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:11:39 #224
236264 crew  capricia
pi_215248657
quote:
Jij hebt zelf een probleem met het bestaan van de staat Israël? :o
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248673
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Idem voor een Oeigoers gezin. Of een Iraans gezin.

Maar hey, ik woon hier.
En je laat andere NLers gewoon met rust. Ongeacht wat er elders op de wereld gebeurt.
True. Maar dan moet je niet met een Israelische vlag gaan zwaaien voor een mediacamera en Netayahoe de hemel inprijzen.
Zouden wij ook niet leuk vinden als er elders een malloot met swastika's gaat rondlopen en Hitler gaat verheerlijken.
pi_215248674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En wie gingen er ook al weer foeballen bij die arabieren? Dat waren toch de westerlingen.
Wanneer vertrek jij naar zo'n geweldig moslimland?
pi_215248689
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:12 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wanneer vertrek jij naar zo'n geweldig moslimland?
Waar heb ik gezegd dat ik een moslimland geweldig vind?
Ik vraag toch ook niet aan jou wanneer jij vertrekt naar Israel om daar mee te knokken tegen die zandapen?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:16:06 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215248702
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:10 schreef Hiddendoe het volgende:

Ja en?
Dus ook Australië doet aan het ESF mee. Zijn dat ook joden?
Je had gewoon het land kunnen noemen ipv de joden doen mee aan het ESF.
Slaat sowieso nergens op om dat liedjesfestival erbij te halen.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:16:34 #229
236264 crew  capricia
pi_215248706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
True. Maar dan moet je niet met een Israelische vlag gaan zwaaien voor een mediacamera en Netayahoe de hemel inprijzen.
[..]
Waarom niet?
Het staat een ieder vrij om Netanyahu de hemel in te prijzen. Dat is nu zo fijn aan onze samenleving.

Geeft jou geen recht om zelf maar even handhavend op te gaan treden en mensen lastig te gaan vallen.
En als je wit aanloopt van een Israëlische vlag, dan adviseer ik je de huisarts op te zoeken.

Ik hoop dat jij ook achter onze rechtstaat staat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248715
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]

Heel apart dit, ik ben eens wat oude posts van jou gaan zoeken en vroeger schreef je dingen als dit:

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2008 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En dan verontwaardigd zijn als volkeren en landen van de staat Israël af willen. Israël heeft zijn kans gehad, daar zijn zelfs nobelprijzen voor uitgedeeld, maar ze hebben zich niet aan de afspraak willen houden, ze wilden toch weer meer land.

Als de staat Israël ophoudt te bestaan dan is het hun verdiende loon, ik zal er in ieder geval geen traan om laten.
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2008 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Toen de Oslo-akkoorden er lagen en Rabin uit de weg was geruimd besloot het Joodse Herrenvolk dat ze recht hadden op meer Lebensraum.

Jammer voor je, maar de helden van de zesdaagse oorlog zijn niet meer. Het zijn nu de laffe schurken met hun nederzettingen, bulldozers en helicopters die de dienst uitmaken.
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2008 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
48, toe maar. Ik vind de grenzen van 94 al heel wat en de Palestijnen ook. Als Israel dat nou eens aanbiedt....
[..]
Als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 48 is er geen Hamas meer, zeker niet in deze vorm. Er is geen draagvlak voor de vernietiging van Israel wanneer de Palestijnen een fatsoenlijk deel van het land krijgen om een eigen staat te stichten.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je 93 en 94 bewust hebt meegemaakt dan weet je hoe snel het kan gaan met gematigdheid. Dan weet je ook dat Israel zijn woord niet gehouden heeft, en dat de militairen en exmilitairen (waaronder massamoordenaar Sharon) de politieke vrede om zeep hebben geholpen door land te roven.
De situatie is niet veranderd, je bent er gewoon anders over gaan denken. Dat mag, maar jammer is het wel. Ik kan me je van destijds herinneren als een scherpe criticus van Israël en dat zou anno 2024 een zinvoller bijdrage aan het debat zijn.
pi_215248722
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:16 schreef golfer het volgende:

[..]
Jawel hoor. Het is het EURO songfestival. Europees dus.
pi_215248735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waar heb ik gezegd dat ik een moslimland geweldig vind?
Ik vraag toch ook niet aan jou wanneer jij vertrekt naar Israel om daar mee te knokken tegen die zandapen?
Je hebt kennelijk nogal een hekel aan het westen en de westerse houding ten aanzien van dit conflict. Daarom vroeg ik me af wat je hier dan nog doet.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:21:00 #233
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215248743
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:

Ga dan in dat forumonderdeel janken dat Israël (en niet de joden) en Australië er aan mee doen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215248752
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:20 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je hebt kennelijk nogal een hekel aan het westen en de westerse houding ten aanzien van dit conflict. Daarom vroeg ik me af wat je hier dan nog doet.
Ik heb een hekel aan hypocrisie en aan schijnheiligheid, of het nu westers, oosters, zuidelijk, of noordelijk is.
Waarom ben jij nog hier? Aangezien jij zoveel sympathie hebt voor Israel? Ga ze helpen. Ze zullen blij zijn met zo'n kanjer als jij.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:23:57 #235
236264 crew  capricia
pi_215248756
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:16 schreef golfer het volgende:

[..]
Het gaat dan ook helemaal niet om Palestijnen of welke andere slachtoffers ter wereld dan ook, want over andere volkeren hoor je ze niet.
Het gaat hier puur om Israël, en joden.
Daar worden sommigen witheet van.

Dan mag je opeens mensen lastig vallen, in Nederland. Vanwege een mening. Of een keppeltje. Of omdat je Lenny Kuhr heet.

En dat heeft gewoon niets met de ellende van de Palestijnen te maken. En daar doen deze mensen, die zogenaamd zeer betrokken zijn, dan ook helemaal niets aan.
Zwaar hypocriet dit soort figuren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248766
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:21 schreef golfer het volgende:

[..]
Ga dan in dat forumonderdeel janken dat Israël (en niet de joden) en Australië er aan mee doen.
Israel zijn joden. Het zijn mensen en ze kunnen leuk zingen, maar ze horen niet in een europees liedjesfeest.
Niet dat ik me daar aan stoor, ik kijk al jaren niet meer vanwege het hoge freakgehalte, maar je snapt me wel, hoop ik.
Dan moeten we het voortaan maar het wereldsongfestival noemen.
pi_215248778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Israel doet al meer dan 50 jaar mee juist omdat het een westers gerelateerd land is. Israel is een westers land wat zich al jaren probeert staande te houden tussen de omliggende landen. iets wat europa straks ook zal doen maar, dan tussen de culturen. good luck
pi_215248780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Israel zijn joden.
Da's heel kort door de bocht.
pi_215248791
quote:

[..]
Israel zijn joden. Het zijn mensen en ze kunnen leuk zingen, maar ze horen niet in een europees liedjesfeest.
Niet dat ik me daar aan stoor, ik kijk al jaren niet meer vanwege het hoge freakgehalte, maar je snapt me wel, hoop ik.
wauw...dit is triest
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:29:21 #240
236264 crew  capricia
pi_215248797
quote:

[..]
Ik heb je nooit over Australië gehoord.
En hier weer een voorbeeld dat het je puur om Israël en joden gaat. En niet om Palestijnen of welke andere slachtoffers er in de wereld zijn. Oeigoeren, mensen in Iran. Niets.

Het gaat je puur om joden en Israël.
Vind je dat zelf niet een beetje apart?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215248802
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat dan ook helemaal niet om Palestijnen of welke andere slachtoffers ter wereld dan ook, want over andere volkeren hoor je ze niet.

Dan mag je opeens mensen lastig vallen, in Nederland. Vanwege een mening. Of een keppeltje. Of omdat je Lenny Kuhr heet.

En dat heeft gewoon niets met de ellende van de Palestijnen te maken. En daar doen deze mensen, die zogenaamd zeer betrokken zijn, dan ook helemaal niets aan.
Nee, daar gaat het niet om. Tenminste niet wat mij betreft. Israel en Palestina horen ver van mijn bed te zijn.
Maar omdat de rest van de wereld dit als een internationaal akkevietje schijnt te beschouwen, mag ik dan ook mijn mening hierover geven?
Dit is al decennialang aan de gang en ik ben het zo onderhand wel kotsbeu.
Zet daar een hoge en dikke muur omheen en laat ze het zelf uitvechten.
Dan kunnen wij ook weer verder.
Schijtziek wordt ik ervan.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:30:46 #242
236264 crew  capricia
pi_215248813
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:28 schreef Thorelf het volgende:

[..]
wauw...dit is triest
Dat is gewoon letterlijk waar het om gaat: Israël en joden. :')
Post na post. Soms met een Palestijnen sausje. Maar de kern is duidelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:31:48 #243
459912 FlippingCoin
pi_215248823
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh heb je al die protesten om Jemen en Soedan gemist?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:33:55 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215248847
quote:

Israel zijn joden.
Israël zijn joden, christenen, druzen en arabieren om maar wat groepen te noemen. Israël is een land.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:34:05 #245
236264 crew  capricia
pi_215248848
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Huh heb je al die protesten om Jemen en Soedan gemist?
Juist ja. Of Syrië.
Die protesten zijn er alleen als Israël meedoet aan het conflict.
De slachtoffers zal ze namelijk eigenlijk worst zijn.
Hypocriet volk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:34:59 #246
459912 FlippingCoin
pi_215248857
quote:
Komt de aap even heel lelijk uit de mouw.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:35:34 #247
459912 FlippingCoin
pi_215248861
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist ja. Of Syrië.
Die protesten zijn er alleen als Israël meedoet aan het conflict.
De slachtoffers zal ze namelijk eigenlijk worst zijn.
Hypocriet volk.
Vooral walgelijk laf, kom er gewoon voor uit. Lager dan kakkerlakken.
pi_215248871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb een hekel aan hypocrisie en aan schijnheiligheid, of het nu westers, oosters, zuidelijk, of noordelijk is.
Waarom ben jij nog hier? Aangezien jij zoveel sympathie hebt voor Israel? Ga ze helpen. Ze zullen blij zijn met zo'n kanjer als jij.
Het westen is altijd al pro-Israel geweest, daar is niets hypocriets aan. Het zijn juist de mohammedanen die ontzettend hypocriet en schijnheilig zijn. Die hoor je alleen maar over de Palestijnen janken terwijl ze muisstil blijven zodra hun oemma broeders weer eens etnische zuiveringen plegen op christelijke minderheden.
pi_215248874
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Komt de aap even heel lelijk uit de mouw.
Misschien kunnen er bij het Songfestival bordjes opgehangen worden om te laten weten dat ze er niet welkom zijn.
pi_215248883
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom niet?
Het staat een ieder vrij om Netanyahu de hemel in te prijzen. Dat is nu zo fijn aan onze samenleving.

Geeft jou geen recht om zelf maar even handhavend op te gaan treden en mensen lastig te gaan vallen.
En als je wit aanloopt van een Israëlische vlag, dan adviseer ik je de huisarts op te zoeken.

Ik hoop dat jij ook achter onze rechtstaat staat.
Ik sta zeker achter onze rechtstaat.
Alleen wel jammer dat onze rechtstaat tegenwoordig schijnt te bestaan uit brulkikkers, boekverbranders, leeghoofden en agressieve hooligans.
En jij en ik zitten daar tussen en we moeten maar hoe we daar ongeschonden door kunnen laveren.
Ik wil nooit iemand bewust op zijn tenen trappen, maar soms is dat onvermijdelijk.
Vooral hier. Op dit forum. Dat o zo graag een podium wil zijn voor iedereen.
pi_215248885
quote:
ze zijn van harte welkom ...het zou een stuk vrediger zijn ...mochten jouw favorieten vertrekken.
pi_215248933
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het westen is altijd al pro-Israel geweest, daar is niets hypocriets aan. Het zijn juist de mohammedanen die ontzettend hypocriet en schijnheilig zijn. Die hoor je alleen maar over de Palestijnen janken terwijl ze muisstil blijven zodra hun oemma broeders weer eens etnische zuiveringen plegen op christelijke minderheden.
Ik niet. Ik heb niks tegen joden. Ik snap gewoon nog steeds niet dat de joden zich daar lieten deponeren door de Britten na de 2de wereldoorlog.
Joden midden tussen de moslims. Een kind kon nog zien dat zoiets nooit goed kon gaan.
En om dan alle schuld bij de moslims te leggen, ja daar ben ik het niet mee eens.
Je gaat ook geen wolf plaatsen in je schaapskudde Of een schaap in een roedel wolven.
Water en vuur gaan gewoon niet samen.

Er was ruimte genoeg voor de joden in Europa, in Amerika en in Australie.
Maar nee, de joden moesten daar naar toe. En ze gingen. Al dan niet vrijwillig.
Dan nu ook niet gaan lopen zeiken.

Als ik ga verhuizen naar een gebied waar vlakbij een vliegveld is, moet ik niet gaan lopen zeuren over het lawaai.
En als ik dan ga lopen zaniken over de herrie, krijg ik commentaar. En terecht.
Moet ik daar maar niet gaan wonen.
pi_215248948
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik niet. Ik heb niks tegen joden. Ik snap gewoon nog steeds niet dat de joden zich daar lieten deponeren door de Britten na de 2de wereldoorlog.
Joden midden tussen de moslims. Een kind kon nog zien dat zoiets nooit goed kon gaan.
En om dan alle schuld bij de moslims te leggen, ja daar ben ik het niet mee eens.
Je gaat ook geen wolf plaatsen in je schaapskudde Of een schaap in een roedel wolven.

wauw....wat een denkwijze..
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:47:42 #254
459912 FlippingCoin
pi_215248953
quote:

[..]

Als ik ga verhuizen naar een gebied waar vlakbij een vliegveld is, moet ik niet gaan lopen zeuren over het lawaai.
Met die logica zou je hier ook geen wolven binnen moeten laten.
pi_215248958
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:46 schreef Thorelf het volgende:

[..]
wauw....wat een denkwijze..
Hoezo?
Is het dan slim om als jood zijnde midden tussen de moslims gaan wonen?
Wauw.... wat een denkwijze...
pi_215248971
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Met die logica zou je hier ook geen wolven binnen moeten laten.
Logica heeft hier niks mee te maken.
Die twee zijn al decennialang met elkaar aan het knokken.
Wat boeiend. Rot op met dat gezeik.
pi_215248976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoezo?
Is het dan slim om als jood zijnde midden tussen de moslims gaan wonen?
Wauw.... wat een denkwijze...
je bent inderdaad een lastpost.....zoals we er veel teveel in nederland hebben!
pi_215248985
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:50 schreef Thorelf het volgende:

[..]
je bent inderdaad een lastpost.....zoals we er veel teveel in nederland hebben!
Hoezo ben ik een lastpost? Het is mijn mening. Is mijn mening minder dan de jouwe?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:52:24 #259
459912 FlippingCoin
pi_215248988
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Logica heeft hier niks mee te maken.
Die twee zijn al decennialang met elkaar aan het knokken.
Wat boeiend. Rot op met dat gezeik.
Doe even normaal!!!! Dat taalgebruik is niet voor hier. :(
pi_215248991
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Doe even normaal!!!! Dat taalgebruik is niet voor hier. :(
Dat maak jij niet uit.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:53:06 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215248993
quote:

[..]

Ik raad je aan nog wat geschiedenislessen te volgen en dan met name iets over de Balfourdeclaration.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215249021
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoezo ben ik een lastpost? Het is mijn mening. Is mijn mening minder dan de jouwe?
staat onder je naam!! en nee jou mening is jou mening en niet minder..dat maak je er zelf van.
pi_215249044
quote:

[..]

Het kan niet goed gaan omdat moslims van jongs af aan worden gehersenspoeld met jodenhaat. Dat is weer terug te leiden naar de koran waarin meer jodenhaat staat dan in Mein Kampf. En die jodenhaat was er al lang voordat de staat Israël überhaupt bestond. In vrijwel alle moslimlanden werden joden weggeterroriseerd of leefden ze als minderwaardige dhimmis. Zie ook de vele pogroms voor 1948 in Noord-Afrika. Dat de joden nu zich niet meer laten uitroeien door de mohammedanen en keihard terugslaan is daarom vanuit hun oogpunt zeer gerechtvaardigd.
pi_215249054
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik raad je aan nog wat geschiedenislessen te volgen en dan met name iets over de Balfourdeclaration.
Lieverd ik ken deze verklaring. Klinkt o zo mooi en beschaafd.
Even realistisch gezegd kwam het hier op neer: Wij willen geen joden in ons Europa.
O ja zeker, nu zijn de joden geaccepteerd. Voor de vorm en voor de goede orde.
Maar evengoed zitten de joden daar (mede door eigen keuze) heel diep in de stront.
En wat doet Europa? Wat doet Amerika? Wat doet de Rothschild familie.
Lekker aan hun ballen krabben.
Meer niet. :r :r :r
pi_215249060
Alleen al het feit dat sommige gekken het normaal vinden om een woning te vernielen van een man die een geloof aanhangt. Dan spoor je echt niet. Iedereen heeft het recht om te geloven in wie of wat hij/zij gelooft.
pi_215249073
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:58 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het kan niet goed gaan omdat moslims van jongs af aan worden gehersenspoeld met jodenhaat. Dat is weer terug te leiden naar de koran waarin meer jodenhaat staat dan in Mein Kampf. En die jodenhaat was er al lang voordat de staat Israël überhaupt bestond. In vrijwel alle moslimlanden werden joden weggeterroriseerd of leefden ze als minderwaardige dhimmis. Zie ook de vele pogroms voor 1948 in Noord-Afrika. Dat de joden nu zich niet meer laten uitroeien door de mohammedanen en keihard terugslaan is daarom vanuit hun oogpunt zeer gerechtvaardigd.
Rot toch op. Jodenhaat is niet exclusief voor moslims. Eeuwenlang zijn de joden in europa uitgekotst.
Dankzij Hitler doen we er nu zgn heel beschaafd over, terwijl we het toen gewoon lieten gebeuren dat miljoenen joden in de gaskamers werden vermoord.
pi_215249078
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Rot toch op. Jodenhaat is niet exclusief voor moslims. Eeuwenlang zijn de joden in europa uitgekotst.
Dankzij Hitler doen we er nu zgn heel beschaafd over, terwijl we het toen gewoon lieten gebeuren dat miljoenen joden in de gaskamers werden vermoord.
En ziehier de hypocrisie en schijnheiligheid van de gemiddelde moslim.
pi_215249086
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:59 schreef Lavenderr het volgende:
Alleen al het feit dat sommige gekken het normaal vinden om een woning te vernielen van een man die een geloof aanhangt. Dan spoor je echt niet. Iedereen heeft het recht om te geloven in wie of wat hij/zij gelooft.
Deze man liep Netayanu op te hemelen. Niet dat dit een reden mag zijn om zijn huis te slopen, maar het heeft dus niks met zijn religie te maken.
pi_215249098
quote:
mee eens maar, maar joods ben je niet altijd door geloof maar ook door geboorte. en dat is zooo anders dan moslim wat je bent door geloof. als jood door geboorte kan je ook christen zijn, het is een volk ....en geen geloof. natuurlijk kan je je het joodse geloof hebben maar , je bent niet joods door geloof
pi_215249103
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En ziehier de hypocrisie en schijnheiligheid van de gemiddelde moslim.
Goed zo, duik maar weer weg.
Ik vind dit altijd zo laf. Maar goed, ik weet dat het de lafheid van de ongeletterde is. Heeft geen flauw benul van de Europese geschiedenis mbt de joden.
pi_215249173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo laf. Maar goed, ik weet dat het de lafheid van de ongeletterde is. Heeft geen flauw benul van de Europese geschiedenis mbt de joden.
en weer de joden!!!
pi_215249189
quote:

[..]
je spreekt jezelf steeds tegen!
pi_215249210
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:12 schreef Thorelf het volgende:

[..]
je spreekt jezelf steeds tegen!
Nee, absoluut niet.
pi_215249280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, absoluut niet.
absoluut wel...hoe vind jij het dat je in nederland deze jaren met een keppeltje aangevallen wordt! en omringt wordt door hoofddoeken? dat is toch te zot voor woorden. als je zo sociaal bent kom je voor de minderheid op...want je hebt niets tegen joden toch?? of mss toch een voorkeur ... dat mag hoor!
pi_215249309
quote:

[..]
Je projecteert. Het zijn juist moslims die geen benul hebben van de jodenvervolging. Veel moslims ontkennen überhaupt dat er een holocaust heeft plaatsgevonden. Zelfs het lesgeven in de holocaust is tegenwoordig moeilijk vanwege de islamitische nieuwkomers en hun stompzinnige geloof in anti-joodse complottheorietjes.
pi_215249330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:21 schreef Thorelf het volgende:

[..]
absoluut wel...hoe vind jij het dat je in nederland deze jaren met een keppeltje aangevallen wordt! en omringt wordt door hoofddoeken? dat is toch te zot voor woorden. als je zo sociaal bent kom je voor de minderheid op...want je hebt niets tegen joden toch?? of mss toch een voorkeur ... dat mag hoor!
Ik vind het zo wie zo niks als iemand aangevallen wordt om wat voor reden dan ook.
Maar moet ik meer medelijden hebben met een joods keppeltje omdat hij wordt aangevallen of omdat jij wordt aangevallen vanwege je kortje rokje?
pi_215249333
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je projecteert. Het zijn juist moslims die geen benul hebben van de jodenvervolging. Veel moslims ontkennen überhaupt dat er een holocaust heeft plaatsgevonden. Zelfs het lesgeven in de holocaust is tegenwoordig moeilijk vanwege de islamitische nieuwkomers en hun stompzinnige geloof in anti-joodse complottheorietjes.
klopt maar nederland is ook stom bezig...en ik schaam mij soms om nederlands te zijn..vroeger was ik er trots op , maar dat allang niet meer!!
pi_215249343
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Lesgeven over de holocaust.

Geen flauw idee. Zou best kunnen. Is het probleem van de onderwijzers en van het ministerie van onderwijs.
pi_215249350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind het zo wie zo niks als iemand aangevallen wordt om wat voor reden dan ook.
Maar moet ik meer medelijden hebben met een joods keppeltje omdat hij wordt aangevallen of omdat jij wordt aangevallen vanwege je kortje rokje?
ik heb zeker geen kort rokje,maar wordt waarschijnlijk aangevallen door de zelfde personen !!
pi_215249354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Zou best kunnen. Is het probleem van de onderwijzers en van het ministerie van onderwijs.
Weet je dondersgoed. Je duikt zelf weg.
pi_215249362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:27 schreef Thorelf het volgende:

[..]
klopt maar nederland is ook stom bezig...en ik schaam mij soms om nederlands te zijn..vroeger was ik er trots op , maar dat allang niet meer!!
Waarom? Nederland is al tijden lang een vrijhaven geweest voor alle religies dank zij Willem de Zwijger.
pi_215249386
quote:
Eerst zei @Hiddendoe dat hij het niet oké vond, maar hij voegde er wel snel aan toe dat je ook maar niet met een Israëlische vlag moet zwaaien of zeggen dat je Netanyahu aanhangt.

Zo waren er nog wat mensen die provoceerden. Ik noem een redactie van Charlie Hebdo, Samuel Paty, Theo van Gogh. Ze vroegen er natuurlijk om.
pi_215249428
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eerst zei @:hiddendoe dat hij het niet oké vond, maar hij voegde er wel snel aan toe dat je ook maar niet met een Israëlische vlag moet zwaaien of zeggen dat je Netanyahu aanhangt.

Zo waren er nog wat mensen die provoceerden. Ik noem een redactie van Charlie Hebdo, Samuel Paty, Theo van Gogh. Ze vroegen er natuurlijk om.
zij.. want volgens mij is het een zij..probeert het te verzachten dat ze duidelijk een moslim aanhanger is... dat mag. maar wees eerlijk!!!
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:39:12 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215249431
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik heb meegedaan aan een video-onderwijsproject over de geschiedenis van de holocaust aan leerlingen in de eerste 2 klassen van de middelbare scholen en VMBO's en was verrast over aan de ene kant de onwetendheid en aan de andere kant de grote interesse voor die lessen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215249447
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:38 schreef Thorelf het volgende:

[..]
zij.. want volgens mij is het een zij..probeert het te verzachten dat ze duidelijk een moslim aanhanger is... dat mag. maar wees eerlijk!!!
Ah, dank voor de correctie.

Haar moreel-relativistische masker viel in ieder geval snel af.
pi_215249473
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik heb meegedaan aan een video-onderwijsproject over de geschiedenis van de holocaust aan leerlingen in de eerste 2 klassen van de middelbare scholen en VMBO's en was verrast over aan de ene kant de onwetendheid en aan de andere kant de grote interesse voor die lessen.
het is ook niet voor niets dat de derde wereld landen komen profiteren van .... de welvaart die opgebouwd is.. lekker profiteren. wat ze zelf niet kunnen
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:47:12 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215249497
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:44 schreef Thorelf het volgende:

het is ook niet voor niets dat de derde wereld landen komen profiteren van .... de welvaart die opgebouwd is.. lekker profiteren. wat ze zelf niet kunnen
Wat heeft dat te maken met mijn post over het onderwijsproject?
Poef.....gone! ©golfer
pi_215249533
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met mijn post over het onderwijsproject?
sorry je hebt gelijk...is mijn teleurstelling ;(
pi_215249538
Als ik nou pro Netanyahu en pro Israël ben en ik loopt met zo'n vlag.
Mag ik dan in elkaar geslagen worden? Of achtervolgd en mijn huis kort en klein geslagen.
Als ik zo'n vlag aan mijn balkon hang, mogen mijn ramen dan ingegooid worden?

Moeilijke vragen wel.
pi_215249554
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Black_Baron het volgende:
Mag ik dan in elkaar geslagen worden? Of achtervolgd en mijn huis kort en klein geslagen.

Moeilijke vragen wel.
nee dat mag niet, maar draai het om... de vlag is van palestina!!
pi_215249560
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:55 schreef Thorelf het volgende:

[..]
nee dat mag niet, maar draai het om... de vlag is van palestina!!
Die hangen er genoeg. Die Palestina vlaggen.

Maar heel vreemd, zie je nooit een Israël vlag ertussen hangen.
pi_215249567
dan staat het journaal in nederland rood humberto tan en alle talkshows!! want ....
pi_215249591
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

dat is eigenlijk het begin van dit topic... de schreeuwers zijn zoals op de dam moslims... en degene die vreden willen hoor je minder!!
pi_215249622
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

men durft niet! teveel moslims in nederland
pi_215249762
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Black_Baron het volgende:

Moeilijke vragen wel.
Het mag niet en het gebeurt ook niet, maar als het wel gebeurt moet je een kerel zijn en niet gaan lopen zeiken.

Helemaal niet moeilijk.
pi_215249792
het
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:25 schreef Scribent het volgende:

[..]
Het mag niet en het gebeurt ook niet, maar als het wel gebeurt moet je een kerel zijn en niet gaan lopen zeiken.

Helemaal niet moeilijk.
mag wel! !het gebeurt alleen te weinig..
pi_215249806
quote:

[..]

Omdat het gebied israel vroeger judea was misschien?
1947-2016
pi_215249831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat het gebied israel vroeger judea was misschien?
opgevoed met muslim milk....en dat zit zo diep gevoed...
pi_215249863
Wat een Jodenhaat weer hier.

Gatverdamme.
80 jaar later alweer.

Bah
1947-2016
pi_215249889
eigenlijk waar dit topic over gaat vind ik zo in en in triest dat dit in nederland gebeurt...en daarom oa schaam ik mij ... ben in israel geweest. mensen super kind.. feel soo sad dat nederland is zooo dom.
pi_215249903
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:25 schreef Scribent het volgende:

[..]

Helemaal niet moeilijk.
Onzin. Dan heb je alle reden om te “zeiken”. In dit land mag je geen geweld plegen of vernielingen aanrichten alleen omdat je ergens aanstoot aan neemt. Dat is wat het betekent om in vrijheid te leven: jij mag jouw ideeen aanhangen en daar uiting aan geven en daar staat tegenover dat een ander dat ook mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')