quote:Huis van Amsterdamse Jood volledig kort en klein geslagen na 7 oktober-herdenking
Het is zover, de Amsterdamse Jodenhaat beperkt zich niet alleen meer tot het straatbeeld maar dringt ook Joodse huishoudens binnen.
Zondag zagen we in Nieuwsuur nog oud-IDF-militair Michael Assus geïnterviewd worden op de Dam. Inmiddels heeft zich in zijn huis een Kristallnacht-achtige slooptocht voltrokken. Een waslijst aan schade die niet bepaald duidt op een huis- tuin- en keukeninbraak. "Hebreeuwse boeken op de grond, een schilderij van zijn grootouders die in een Pools concentratiekamp hebben gezeten in tweeën geslagen. Joodse kandelaars, een keppeltje, bakken met speelgoedautootjes, alles is overhoop gegooid. Overal liggen gebarsten fotolijsten met afbeeldingen, de vloer knarst van de glasscherven. Een laptop en andere apparatuur is vernield, laden zijn kapotgetrokken. Een antieke Hebreeuwse bijbel is verscheurd. De inbrekers hebben ook het mes gezet in banken, stoelen, een schilderij van de Klaagmuur in Jeruzalem en een Israëlische vlag."
Nou kom er maar in Femke Halsema. "„De politie doet nog onderzoek”, zegt burgemeester Halsema. „Dus uitsluitsel hebben we niet. Maar het lijkt erop dat meneer echt is uitgekozen en naar zijn huis is gevolgd. Dat is echt afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel."" Afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel. Zeg dat.
https://www.geenstijl.nl/(...)7-oktober-herdenking
Er zijn weinig mensen die huizen van Surinamers vernielen of hen bedreigen op straat. Er zijn ook weinig mensen die alle negers willen uitroeien. Het wordt niet breed uitgemeten, het is breder en de haat zit dieper.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:30 schreef Elan het volgende:
Niet oke natuurlijk. Al vraag ik me altijd wel af waarom Jodenhaat veel breeder word uitgemeten dan andere vormen van discriminatie.
Is dat vanuit historische context?
De talrijke berichtgeving over islamofobie ontgaat je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:30 schreef Elan het volgende:
Niet oke natuurlijk. Al vraag ik me altijd wel af waarom Jodenhaat veel breeder word uitgemeten dan andere vormen van discriminatie.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:15 schreef Scribent het volgende:
Zou niet voor het eerst zijn he. Ik snap het wel: als er almaar geen joden in elkaar worden geslagen door schuimbekkende moslims, dan moet je het maar zelf in scene zetten.
De inbraak was direct na de herdenking toch, of lees ik de OP verkeerd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:02 schreef Scribent het volgende:
Hoog Jules Croiset gehalte dit verhaal. Die man is een IDF-veteraan en loopt op tv met de Israëlische vlag te jubelen over Netanyahu. Het lijkt me veel aannemelijker dat hij zelf wat rotzooi heeft gemaakt in zijn huis om aandacht te krijgen dan dat pro-Palestina activisten hem zijn gevolgd (?), zijn woning kennelijk dagenlang in de gaten hebben gehouden (?) en toen hebben ingebroken.
Mijn verwachting is dan ook dat er 0 getuigen zijn en dat we niets meer gaan horen van het politie-onderzoek naar deze zaak.
Ik denk hierom:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:30 schreef Elan het volgende:
quote:Het Openbaar Ministerie (OM) registreerde in 2023 bij 181 discriminatiefeiten de discriminatiegrond antisemitisme, ten opzichte van 94 feiten in 2022. Verhoudingsgewijs hebben veel van de door het OM geregistreerde discriminatiefeiten antisemitisme als grondslag. Bovendien neemt dit aandeel toe. Van het totaal aantal van 535 discriminatiefeiten die het OM in 2023 registreerde, betrof 1/3e antisemitisme. Van het aantal specifieke discriminatiefeiten ging het aandeel antisemitisme zelfs omhoog van 39% in 2022 naar 48% in 2023. Terwijl slechts 0,3% van de Nederlandse bevolking Joods is. De kans dat een joods iemand met antisemitisme te maken krijgt, is daarmee buitenproportioneel groot.
Meld.Online Discriminatie.nl ontving in 2023 114 meldingen van antisemitisme, tegen 16 het jaar ervoor. Dat is 24% van het totaal aantal meldingen bij dit meldpunt. Eerder lieten antisemitismecijfers van discriminatie.nl en CIDI ook een stijging zien.
https://www.rijksoverheid(...)r-bij-woorden-alleen
"Toen Asuss gisteravond thuiskwam van een verjaardag, zag hij dat zijn voordeur was opengebroken" schrijft AT5 op woensdag 10 oktober. De 'inbraak' was dus op dinsdagavond, de herdenking was op maandag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De inbraak was direct na de herdenking toch, of lees ik de OP verkeerd?
Woensdagavond 9 oktober kwam hij thuis en trof hij de ravage aan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:52 schreef Scribent het volgende:
[..]
"Toen Asuss gisteravond thuiskwam van een verjaardag, zag hij dat zijn voordeur was opengebroken" schrijft AT5 op woensdag 10 oktober. De 'inbraak' was dus op dinsdagavond, de herdenking was op maandag.
Je hóeft natuurlijk niet extreem goedgelovig te zijn he. Je kunt ook gewoon een beetje kritisch blijven nadenken.quote:
Nou nou nou er is een koffiezetapparaat gesloopt. Wat een nieuws. Hopelijk gaat de UVA niet failliet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Maagdenhuis, de Oudemanhuispoort, de Amsterdamse Academische Club, een kantine op Roeterseiland.
Ik ken iemand die in het Maagdenhuis werkt. Het is de go to-plek voor linkse studenten om vernielingen aan te richten.
Je kunt ook eens proberen minder antisemitische teksten te verzinnen, want jouw verzonnen fantasie-verhaal valt gewoon onder antisemitisme.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef Scribent het volgende:
Je hóeft natuurlijk niet extreem goedgelovig te zijn he. Je kunt ook gewoon een beetje kritisch blijven nadenken.
Dat ook. Verder worden allerlei joodse instellingen bewaakt o.a. met hekken, terwijl dat dit elders niet in die mate is. Als er een minderheid in Nederland onder druk staat zijn het de joden wel. In combinatie met de historische context ligt dit extra gevoelig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:30 schreef Elan het volgende:
Niet bagatelliseren. Er worden voor vele miljoenen vernielingen aangericht. Dat gaat ook om kunststukken die onvervangbaar zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou nou nou er is een koffiezetapparaat gesloopt. Wat een nieuws. Hopelijk gaat de UVA niet failliet.
Vergeleken met de krakkersrellen is het natuurlijk niets. En dan is de woningnood nu vele malen erger.
Nee, dinsdagavond 8 oktober. Maakt niet uit trouwens, in beide gevallen moeten we geloven dat mysterieuze pro-palestina demonstranten vanaf maandag zijn huis in de gaten hebben gehouden en hebben 'toegeslagen' toen hij dinsdagavond zijn huis verliet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Woensdagavond 9 oktober kwam hij thuis en trof hij de ravage aan.
Waarom onmiddellijk deze IDF-veteraan op zijn woord geloven? De IDF is niet in zijn eerste leugentje gestikt en het verzinnen van incidenten voor media-aandacht is ook niet van vandaag of gisteren.quote:En je claim is misselijkmakend.
Het is antisemitisch als ik niet meteen geloof wat een IDF-veteraan tegen de Telegraaf vertelt? Dat mag je wel even nader toelichten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kunt ook eens proberen minder antisemitische teksten te verzinnen, want jouw verzonnen fantasie-verhaal valt gewoon onder antisemitisme.
De inbraak en de vernielingen vonden plaats op 9 oktober. Woensdag dus.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:
[..]
Nee, dinsdagavond 8 oktober. Maakt niet uit trouwens, in beide gevallen moeten we geloven dat mysterieuze pro-palestina demonstranten vanaf maandag zijn huis in de gaten hebben gehouden en hebben 'toegeslagen' toen hij dinsdagavond zijn huis verliet.
Ik geloof je niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:07 schreef Scribent het volgende:
Overigens ben ik zelf joods, dus tja.
Wie was er bij toen hij zijn huis verliet en toen hij later terugkwam?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:54 schreef sp3c het volgende:
je denkt dat hij dat telepathisch vanaf dat feestje gedaan heeft of wat?
Volgens AT5 dinsdag. Maar het maakt niet uit, want als het woensdag was, dan hebben hebben de pro-palestina observanten dus twee dagen vanuit hun busje of in de bosjes zijn huis in de gaten gehouden, lol.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:09 schreef golfer het volgende:
[..]
De inbraak en de vernielingen vonden plaats op 9 oktober. Woensdag dus.
Het Parool zegt woensdagavond 9 oktober:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:
[..]
Nee, dinsdagavond 8 oktober. Maakt niet uit trouwens, in beide gevallen moeten we geloven dat mysterieuze pro-palestina demonstranten vanaf maandag zijn huis in de gaten hebben gehouden en hebben 'toegeslagen' toen hij dinsdagavond zijn huis verliet.
quote:Hij vierde woensdagavond 9 oktober met zijn gezin nog zijn verjaardag. Toen hij thuiskwam, stond de deur op een kier. Binnen trof hij een enorme ravage aan.
Waarom onmiddellijk aan zijn verklaring twijfelen? Je hebt toch gezien tot wat voor agressie mensen in staat zijn als ze alleen al een Israëlische vlag of een keppeltje zien? Ik vind het volstrekt plausibel dat zijn woning overhoop is gehaald, getuige de zeer zichtbare jodenhaat. Als uit onderzoek iets anders naar voren komt, dan stel ik mijn conclusie bij.quote:Waarom onmiddellijk deze IDF-veteraan op zijn woord geloven? De IDF is niet in zijn eerste leugentje gestikt en het verzinnen van incidenten voor media-aandacht is ook niet van vandaag of gisteren.
Maar een IDF-veteraan geloof je wel meteen? Het maakt trouwens geen bal uit of je me gelooft of niet. Leg liever uit waarom het antisemitisch is om niet meteen voor zoete koek te slikken wat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt.quote:
Jouw post ging niet over de IDF-veteraan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:14 schreef Scribent het volgende:
[..]
Maar een IDF-veteraan geloof je wel meteen? Het maakt trouwens geen bal uit of je me gelooft of niet. Leg liever uit waarom het antisemitisch is om niet meteen voor zoete koek te slikken wat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt.
En dat is antisemitisme.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:15 schreef Scribent het volgende:
Ik snap het wel: als er almaar geen joden in elkaar worden geslagen door schuimbekkende moslims, dan moet je het maar zelf in scene zetten.
Het is heel raar dat je zijn verhaal in twijfel trekt gebaseerd op het feit dat hij ooit in de IDF heeft gediend. Alsof je na je dienstplicht in Israel opeens minder betrouwbaar wordt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:07 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het is antisemitisch als ik niet meteen geloof wat een IDF-veteraan tegen de Telegraaf vertelt? Dat mag je wel even nader toelichten.
Overigens ben ik zelf joods, dus tja.
Dat is bij iedereen die Hamas adoreert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Het is heel raar dat je zijn verhaal in twijfel trekt gebaseerd op het feit dat hij ooit in de IDF heeft gediend. Alsof je na je dienstplicht in Israel opeens minder betrouwbaar wordt.![]()
Het lijkt erop dat je bias, om wat voor reden dan ook, in de weg staat van je gezond verstand.
Ok dan hebben de pro Palestina demonstranten niet één, maar twéé dagen in een busje of vanuit de bosjes zijn huis in de gaten zitten houden, om te kunnen toeslaan zodra hij zijn huis verliet. Jaja erg geloofwaardigquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Parool zegt woensdagavond 9 oktober:
De man is IDF-veteraan en de IDF liegt voortdurend, om maar wat te noemen. Daarbij is het totaal ongeloofwaardig dat pro Palestina demonstranten - die zelf nota bene door de ME omringd werden - deze meneer vanaf de Dam tot aan zijn huis in Buitenveldert zijn gevolgd, daar een paar dagen hebben gepost om dan een paar laatjes open te trekken. Jules Croiset had het kunnen verzinnen.quote:[..]
[..]
Waarom onmiddellijk aan zijn verklaring twijfelen?
Nee, eerlijk gezegd zie ik dat niet. Ik zie vooral heel veel mensen die dat heel graag wíllen zien. En die meteen van 'anti-Israël' naar 'antisemitisch' gaan.quote:Je hebt toch gezien tot wat voor agressie mensen in staat zijn als ze alleen al een Israëlische vlag of een keppeltje zien? Ik vind het volstrekt plausibel dat zijn woning overhoop is gehaald, getuige de zeer zichtbare jodenhaat. Als uit onderzoek iets anders naar voren komt, dan stel ik mijn conclusie bij.
Duh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:23 schreef Scribent het volgende:
En die meteen van 'anti-Israël' naar 'antisemitisch' gaan.
Het maakt hem in ieder geval nogal partijdig nietwaar? En het is niet 'na' je dienstplicht in de IDF dat je minder betrouwbaar wordt, maar tijdens die dienstplicht. De IDF liegt voortdurend.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Het is heel raar dat je zijn verhaal in twijfel trekt gebaseerd op het feit dat hij ooit in de IDF heeft gediend. Alsof je na je dienstplicht in Israel opeens minder betrouwbaar wordt.![]()
Dat lijkt me eerder te gelden voor iedereen die dit verhaal als zoete koek slikt.quote:Het lijkt erop dat je bias, om wat voor reden dan ook, in de weg staat van je gezond verstand.
Je hebt de agressie op 7 oktober niet gezien? Je hebt het omroepbericht om Israëlische spullen op te bergen op weg naar huis niet gehoord? En dan heb ik het alleen nog maar over 7 oktober zelf.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:23 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ok dan hebben de pro Palestina demonstranten niet één, maar twéé dagen in een busje of vanuit de bosjes zijn huis in de gaten zitten houden, om te kunnen toeslaan zodra hij zijn huis verliet. Jaja erg geloofwaardig
[..]
De man is IDF-veteraan en de IDF liegt voortdurend, om maar wat te noemen. Daarbij is het totaal ongeloofwaardig dat pro Palestina demonstranten - die zelf nota bene door de ME omringd werden - deze meneer vanaf de Dam tot aan zijn huis in Buitenveldert zijn gevolgd, daar een paar dagen hebben gepost om dan een paar laatjes open te trekken. Jules Croiset had het kunnen verzinnen.
[..]
Nee, eerlijk gezegd zie ik dat niet. Ik zie vooral heel veel mensen die dat heel graag wíllen zien. En die meteen van 'anti-Israël' naar 'antisemitisch' gaan.
Origineel hoor. Een IDF-veteraar niet meteen op zijn mooie ogen geloven = Hamas adoreren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is bij iedereen die Hamas adoreert.
Geloof jij leuk in complotten, moet jij weten, als je de realiteit een beetje kwijt bent op dit onderwerp zit je al gauw in het kamp met dat type extremisten ja.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef Scribent het volgende:
[..]
Origineel hoor. Een IDF-veteraar niet meteen op zijn mooie ogen geloven = Hamas adoreren.
Lol jullie geloven meteen een volstrekt ongeloofwaardig verhaal dat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt, inclusief dagenlang voor de deur postende palestina demonstranten (!), en als iemand daar vraagtekens bij zet is dát een wilde complottheoriequote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:
NWS is niet de plaats om wilde complottheorieën te dumpen om zo maar de steeds meer gepraktiseerde jodenhaat niet onder ogen te hoeven zien; daar is een ander forum voor.
Opdonderstralen smeerlap.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:38 schreef Scribent het volgende:
[..]
Lol jullie geloven meteen een volstrekt ongeloofwaardig verhaal dat een IDF-veteraan aan de Telegraaf vertelt, inclusief dagenlang voor de deur postende palestina demonstranten (!), en als iemand daar vraagtekens bij zet is dát een wilde complottheorie
Idem hier.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt de agressie op 7 oktober niet gezien? Je hebt het omroepbericht om Israëlische spullen op te bergen op weg naar huis niet gehoord? En dan heb ik het alleen nog maar over 7 oktober zelf.
Ik zou het niet in m’n hoofd halen om door Amsterdam te fietsen met een zichtbare steunbetuiging aan Israël. Ik zou m’n leven niet zeker zijn.
Pijnlijk dat je de dreigende sfeer voor joden ontkent. Het heeft er alle schijn van dat je die niet ziet omdat je die niet wilt zien.
Nee, ik denk dat je eens eerlijk bij jezelf te rade moet gaan waarom voor jou “hij heeft ooit in de IDF gediend” relevant is voor de betrouwbaarheid van dit verhaal.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:30 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het maakt hem in ieder geval nogal partijdig nietwaar? En het is niet 'na' je dienstplicht in de IDF dat je minder betrouwbaar wordt, maar tijdens die dienstplicht. De IDF liegt voortdurend.
[..]
Dat lijkt me eerder te gelden voor iedereen die dit verhaal als zoete koek slikt.
Vast niet want hij is zogenaamd zelf joods.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:36 schreef ludovico het volgende:
Geloof jij leuk in complotten, moet jij weten, als je de realiteit een beetje kwijt bent op dit onderwerp zit je al gauw in het kamp met dat type extremisten ja.
Adoreer jij Hamas niet dan?
https://www.gld.nl/nieuws(...)r-om-joods-te-wordenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Vast niet want hij is zogenaamd zelf joods.
Nee heel normaal voor 30% van de samenleving, zie stemmen PVDA Groenlinks D66quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef oblo het volgende:
Je ziet “IDF-veteraan” staan en begint gelijk hysterisch te worden. Nogmaals heel apart.
Lol jij gelooft meteen het verhaal van een IDF-veteraan dat hij naar huis gevolgd is en dat er dagenlang palestina demonstranten voor zijn huis hebben gepost, en ík geloof in complottenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geloof jij leuk in complotten, moet jij weten,
Nope. Maar ik ga niet oorzaak en gevolg omdraaien: Hamas is opgericht in reactie op tientallen jaren Israëlisch geweld.quote:als je de realiteit een beetje kwijt bent op dit onderwerp zit je al gauw in het kamp met dat type extremisten ja.
Adoreer jij Hamas niet dan?
Ik ben niet hysterisch hoor. Ik zie gewoon een IDF-veteraan en die geloof ik gewoon niet meteen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef oblo het volgende:
Je ziet “IDF-veteraan” staan en begint gelijk hysterisch te worden. Nogmaals heel apart.
Oh alsof er voor die tijd dat ze die vereniging begonnen met als doel het uitroeien van alle Joden, die wens bij diezelfde mensen die de vereniging zijn gestart, niet bestond.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:46 schreef Scribent het volgende:
Nope. Maar ik ga niet oorzaak en gevolg omdraaien: Hamas is opgericht in reactie op tientallen jaren Israëlisch geweld.
Daar kies je zelf voor.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:47 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ik ben niet hysterisch hoor. Ik zie gewoon een IDF-veteraan en die geloof ik gewoon niet meteen.
Behalve door geboorte kan je inderdaad ook religieus joods worden via een lang studietraject.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:44 schreef ludovico het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)r-om-joods-te-worden
Hoe word je uberhaupt Joods? Dacht dat je moeder joods moest zijn.
(1) omdat het hem partijdig maakt en (2) omdat de IDF heel vaak liegt. Zo ingewikkeld is dat niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:41 schreef oblo het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je eens eerlijk bij jezelf te rade moet gaan waarom voor jou “hij heeft ooit in de IDF gediend” relevant is voor de betrouwbaarheid van dit verhaal.
En dan? Is dat wel volgens de Joodse wet dan? Waar staat die wet uberhaupt?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Behalve door geboorte kan je inderdaad ook religieus joods worden via een lang studietraject.
Tja je kunt niet 750.000 mensen van hun land verdrijven en dan gaan zeiken dat ze dat niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh alsof er voor die tijd dat ze die vereniging begonnen met als doel het uitroeien van alle Joden, die wens bij diezelfde mensen die de vereniging zijn gestart, niet bestond.
Als Israël in de afgelopen 30 jaar serieuze concessies had gedaan i.p.v. steeds verder landjepik dan was Hamas nooit zo groot geweest.quote:"Als reactie op" laat me niet lachen man.
Dit is nou wél antisemitisch: joden die een hekel hebben aan Israël zijn 'zogenaamd' joods.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Vast niet want hij is zogenaamd zelf joods.
Die paar Nomaden?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:52 schreef Scribent het volgende:
Tja je kunt niet 750.000 mensen van hun land verdrijven en dan gaan zeiken dat ze dat niet leuk vinden.
Mijn hemel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:52 schreef Scribent het volgende:
Als Israël in de afgelopen 30 jaar serieuze concessies had gedaan i.p.v. steeds verder landjepik dan was Hamas nooit zo groot geweest.
Ik geloof alleen mensen met rare verhalen niet gelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:52 schreef Scribent het volgende:
[..]
Klopt, en jij kiest ervoor een raar verhaal meteen te geloven.
google even 'halakha'quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
En dan? Is dat wel volgens de Joodse wet dan? Waar staat die wet uberhaupt?
Dus je wordt van je land gegooid en dan moet je nog netjes blijven ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:55 schreef sp3c het volgende:
Als de Palestijnen niet voor terreur hadden gekozen dan had Israel niet aan landjepik kunnen doen
Hoe denk je dat de landen in Europa zijn ontstaan, bijvoorbeeld? Wat is dit joh,quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:57 schreef Scribent het volgende:
Het waren meestal geen nomaden, maar wat dan nog?
Je moet jezelf niet opblazen in een discotheekquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:58 schreef Scribent het volgende:
[..]
Dus je wordt van je land gegooid en dan moet je nog netjes blijven ook.
Waarom is zijn verhaal minder betrouwbaar omdat hij tientallen jaren geleden een paar jaar in de IDF heeft gediend? Ik snap je redenatie niet. Kan je mij dit stap voor stap uitleggen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:49 schreef Scribent het volgende:
[..]
(1) omdat het hem partijdig maakt en (2) omdat de IDF heel vaak liegt. Zo ingewikkeld is dat niet.
Ik acht het aannemelijk.quote:
To be fair, het lijkt me een stuk eenvoudiger op te zetten dan die actie met die ontploffende pagersquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Waarom is zijn verhaal minder betrouwbaar omdat hij tientallen jaren geleden een paar jaar in de IDF heeft gediend? Ik snap je redenatie niet. Kan je mij dit stap voor stap uitleggen?
Was hij lid van een eenheid die gespecialiseerd is in valse aangifte doen?
Dat het een kloon is van iemand lijkt me wel duidelijk, sinds 2018 radiostilte en plotseling wordt er 6 jaar later weer gepost...quote:
Ik juist wel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:47 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ik ben niet hysterisch hoor. Ik zie gewoon een IDF-veteraan en die geloof ik gewoon niet meteen.
Goed speurwerk ouwequote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het een kloon is van iemand lijkt me wel duidelijk, sinds 2018 radiostilte en plotseling wordt er 6 jaar later weer gepost...
Nouja wat Israël op de Westbank doet is natuurlijk ook behoorlijk smerig. Beide kanten sporen gewoon niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je moet jezelf niet opblazen in een discotheek
De Palestijnen verliezen ieder conflict en bij dat conflict verliezen ze iedere keer meer mensen, meer infra en meer land
Logische conclusie is bij mij dan om niet meer aan te sturen op een conflict met het veel sterkere Israël
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
...
Het wordt toegejuicht als iemand zegt dat hij anderen uit hun huizen verjaagt maar als het bij hem zelf, de voorstander van het verjagen van mensen uit hun huizen gebeurd moet iedereen in de rij staan om het af te keuren.
...
Wat is er wel te zien: een man die Wilders en Netanyahu topgozers noemt. Niet mijn soort volk, maar dat is het dan wel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Israëlische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.
Hoe is dat een tegenargument?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nouja wat Israël op de Westbank doet is natuurlijk ook behoorlijk smerig. Beide kanten sporen gewoon niet.
Sommige mensen vinden Frans Timmermans fantastisch, maar om dan gelijk zijn ruiten in te gooien en dan te zeggen dat diegene het verdient… gaat veel te ver.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:25 schreef Qarrad het volgende:
Hier is overigens het stukje met het slachtoffer Michael Assus te zien, vanaf 3:15
[ x ]
Dit is er niet in te zien:
[..]
[..]
Wat is er wel te zien: een man die Wilders en Netanyahu topgozers noemt. Niet mijn soort volk, maar dat is het dan wel.
Ik denk dat we nog even moeten wachten, want hij post nu als egayalS.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden Frans Timmermans fantastisch, maar om dan gelijk zijn ruiten in te gooien en dan te zeggen dat diegene het verdient… gaat veel te ver.
Misschien kan Chadi/Scribent nog een keer uitleggen en bevestigen waarom deze gozer het verdiende.
Heeft het er maar druk mee, 3 accounts bemannen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog even moeten wachten, want hij post nu als egayalS.
Het is wel bewonderenswaardig, handmatig zo een trollenfabriek draaiende houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heeft het er maar druk mee, 3 accounts bemannen.
De IDF liegt voortdurend: over aantallen burgerslachtoffers, over human shields, over hoe onder elk platgebombardeerd ziekenhuis in Gaza een super duper Hamas-commandopost blijkt te zitten, over marteling en verkrachting van Palestijnse gevangenen, enzovoorts.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Waarom is zijn verhaal minder betrouwbaar omdat hij tientallen jaren geleden een paar jaar in de IDF heeft gediend? Ik snap je redenatie niet. Kan je mij dit stap voor stap uitleggen?
Was hij lid van een eenheid die gespecialiseerd is in valse aangifte doen?
Komt ook echt regelmatig voor die buitenlandershaat, Scheveningen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die huizen van Surinamers vernielen of hen bedreigen op straat. Er zijn ook weinig mensen die alle negers willen uitroeien. Het wordt niet breed uitgemeten, het is breder en de haat zit dieper.
Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat jij op dit forum ooit zeer consequent de Israëlische landjepik- en apartheidspolitiek bekritiseerde, plus de strategie van Israël-apologeten om ieder weerwoord met de beschuldiging van antisemitisme te pareren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die huizen van Surinamers vernielen of hen bedreigen op straat. Er zijn ook weinig mensen die alle negers willen uitroeien. Het wordt niet breed uitgemeten, het is breder en de haat zit dieper.
Kennelijk moet er in 2024 nog steeds op gewezen worden dat 'Israël' en 'joden' twee verschillende dingen zijn. Haat tegen Israël is alleen maar bedreigend voor joden als die zich volledig identificeren met dat land en met alles wat dat land uitvreet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt de agressie op 7 oktober niet gezien? Je hebt het omroepbericht om Israëlische spullen op te bergen op weg naar huis niet gehoord? En dan heb ik het alleen nog maar over 7 oktober zelf.
Ik zou het niet in m’n hoofd halen om door Amsterdam te fietsen met een zichtbare steunbetuiging aan Israël. Ik zou m’n leven niet zeker zijn.
Pijnlijk dat je de dreigende sfeer voor joden ontkent. Het heeft er alle schijn van dat je die niet ziet omdat je die niet wilt zien.
Vind jij eigenlijk dat deze man heeft verdiend wat hem overkomen is?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:19 schreef Scribent het volgende:
[..]
Kennelijk moet er in 2024 nog steeds op gewezen worden dat 'Israël' en 'joden' twee verschillende dingen zijn. Haat tegen Israël is alleen maar bedreigend voor joden als die zich volledig identificeren met dat land en met alles wat dat land uitvreet.
Als je er, in Nederland, voor kiest je te tooien met de vlag van een land dat (onder andere) permanent zijn buren bombardeert, mensen uit huizen verdrijft en duizenden burgers zonder vorm van proces gevangen houdt - ja dan moet je niet zeuren als mensen daar wat van vinden.
Dat je je leven in dat geval niet zeker zou zijn is in elk geval flauwekul, want ondanks de vurige hoop van PVV/Telegraaf/Geenstijl zijn daar helemaal geen voorbeelden van.
Jij bent vast een van die gastjes in het zwart gekleed met een oortje in die het ns station onveilig heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:08 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat jij op dit forum ooit zeer consequent de Israëlische landjepik- en apartheidspolitiek bekritiseerde, plus de strategie van Israël-apologeten om ieder weerwoord met de beschuldiging van antisemitisme te pareren.
Dus dat jij dit door een IDF-veteraan aan de Telegraaf opgelepelde verhaaltje kennelijk voor zoete koek slikt verbaast me nogal.
Speelt dat ook wanneer je een vlag draagt van een gebied waar homo's, vrouwen en andersdenkenden onderdrukt worden?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:19 schreef Scribent het volgende:
[..]
Kennelijk moet er in 2024 nog steeds op gewezen worden dat 'Israël' en 'joden' twee verschillende dingen zijn. Haat tegen Israël is alleen maar bedreigend voor joden als die zich volledig identificeren met dat land en met alles wat dat land uitvreet.
Als je er, in Nederland, voor kiest je te tooien met de vlag van een land dat (onder andere) permanent zijn buren bombardeert, mensen uit huizen verdrijft en duizenden burgers zonder vorm van proces gevangen houdt - ja dan moet je niet zeuren als mensen daar wat van vinden.
Dat je je leven in dat geval niet zeker zou zijn is in elk geval flauwekul, want ondanks de vurige hoop van PVV/Telegraaf/Geenstijl zijn daar helemaal geen voorbeelden van.
Origineel hoorquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij bent vast een van die gastjes in het zwart gekleed met een oortje in die het ns station onveilig heeft gemaakt.
Je bagatelliseert moedwillig wat ik zeg. Ik heb het er niet over dat anderen er misschien wat van vinden. Ik heb het over intimidatie, bedreiging en fysiek geweld. Van alle drie hebben we de laatste tijd al genoeg voorbeelden gezien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:19 schreef Scribent het volgende:
Nou moeilijke vraag hoorquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oh nee, jij hebt bedacht dat het gewoon niet gebeurd is want dat scheelt weer moeilijke vragen.
Ah, dit bekende argument weerquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Speelt dat ook wanneer je een vlag draagt van een gebied waar homo's, vrouwen en andersdenkenden onderdrukt worden?
Nee, en weet je waarom niet? Omdat die verboden is, anders deed men het. En weet je hoe je dat weet? Omdat ze lekker een andere groene vlag met een Arabische tekst meenemen. Dan kunnen ze stiekem toch precies dat punt makenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:42 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ah, dit bekende argument weerPalestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden worden hoofdzakelijk vermoord door Israëlische bommen. Niet door Hamas. Dus zelfs als je veinst heel erg begaan te zijn met de Palestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden is het problematischer om met een Israëlische vlag te wapperen dan met een Palestijnse vlag.
Bovendien betekent die laatste vlag niet dat je Hamas steunt. Hamas heeft een andere vlag en daarmee zie ik niemand in NL wapperen.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou nou nou er is een koffiezetapparaat gesloopt. Wat een nieuws. Hopelijk gaat de UVA niet failliet.
Vergeleken met de krakkersrellen is het natuurlijk niets. En dan is de woningnood nu vele malen erger.
Wanne smerig onderkruipsel is dit dan...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Jouw post ging niet over de IDF-veteraan.
Jij schreef:
[..]
En dat is antisemitisme.
Ze? We, bedoel je. Wij brave Hollanders hadden dat soort groepen. En dan nu anderen de les gaan lezen over antisemitisme. Je moet maar durven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee dat soort groepen hadden ze in ww2 ook al.
Het zal best dat er daar wat van tussen lopen. Maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, en weet je waarom niet? Omdat die verboden is, anders deed men het. En weet je hoe je dat weet? Omdat ze lekker een andere groene vlag met een Arabische tekst meenemen. Dan kunnen ze stiekem toch precies dat punt maken
Idem met jihad-vlaggen. Dan keer je de kleuren gewoon om, of neemt een andere tekst dan de shahada erop. Het intimiderende beeld blijft hetzelfde, maar je komt ermee weg.
Maar vertel me opnieuw dat er echt geen jihadistische Hamasfans tussen lopen.
Wat zijn al die voorbeelden dan? En dan aub geen PVV/Telegraaf/Geenstijl/CIDI als bron.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bagatelliseert moedwillig wat ik zeg. Ik heb het er niet over dat anderen er misschien wat van vinden. Ik heb het over intimidatie, bedreiging en fysiek geweld. Van alle drie hebben we de laatste tijd al genoeg voorbeelden gezien.
Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord. Ik weet waar deze agressie in kan resulteren.
Misschien zijn het wel afstammelingen? Zou wel ironisch zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:31 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ze? We, bedoel je. Wij brave Hollanders hadden dat soort groepen. En dan nu anderen de les gaan lezen over antisemitisme. Je moet maar durven.
Volgens mij zijn het de misdragingen van buitenlanders die daar gehaat worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt ook echt regelmatig voor die buitenlandershaat, Scheveningen bijvoorbeeld.
Jij denkt dat dit een Jules Croisetje is? Ik ben Israel niet opeens een democratische heilstaat voor iedereen gaan vinden en zionisten hebben zelf ook bijgedragen aan de vereenzelviging van joden met Israel. Maar ze vechten tegen de absolute barbarij, een islamitische genocidale doodscultus die ook in onze straten vertegenwoordigd is. Het absolute kwaad bestrijden maakt Israel niet ineens goed of zo, maar dat Israel niet goed is betekent niet dat Hamas, Hezbollah en hun antisemitische supporters ophouden het absolute kwaad te zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:08 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat jij op dit forum ooit zeer consequent de Israëlische landjepik- en apartheidspolitiek bekritiseerde, plus de strategie van Israël-apologeten om ieder weerwoord met de beschuldiging van antisemitisme te pareren.
Dus dat jij dit door een IDF-veteraan aan de Telegraaf opgelepelde verhaaltje kennelijk voor zoete koek slikt verbaast me nogal.
Verschil is dat ik niet veins; rechten van deze minderheden interesseren mij ongeacht hun etniciteit of religie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:42 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ah, dit bekende argument weerPalestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden worden hoofdzakelijk vermoord door Israëlische bommen. Niet door Hamas. Dus zelfs als je veinst heel erg begaan te zijn met de Palestijnse homo's, vrouwen en andersdenkenden is het problematischer om met een Israëlische vlag te wapperen dan met een Palestijnse vlag.
Bovendien betekent die laatste vlag niet dat je Hamas steunt. Hamas heeft een andere vlag en daarmee zie ik niemand in NL wapperen.
Het heeft daar veel kenmerken van, vind ik.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit een Jules Croisetje is?
Tja, je kunt niet mensen van hun land smijten en dan verwachten dat ze netjes blijven. De oprichting van Hamas en Hezbollah zijn allebei reacties geweest op Israëlisch geweld, en grotendeels ook door Israël gewenste en voorziene reacties, want landjepik en apartheid gedijen het best in een toestand van permanente dreiging (reëel of imaginair). Als het Israël in de afgelopen 30 jaar menens was geweest met vrede en rechtvaardigheid dan waren Hamas en Hezbollah nooit zo groot geworden.quote:Ik ben Israel niet opeens een democratische heilstaat voor iedereen gaan vinden en zionisten hebben zelf ook bijgedragen aan de vereenzelviging van joden met Israel. Maar ze vechten tegen de absolute barbarij, een islamitische genocidale doodscultus die ook in onze straten vertegenwoordigd is. Het absolute kwaad bestrijden maakt Israel niet ineens goed of zo, maar dat Israel niet goed is betekent niet dat Hamas, Hezbollah en hun antisemitische supporters ophouden het absolute kwaad te zijn.
Haatbaarden stoppen niet bij Israel; hun missie is iets internationaler van aard.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:13 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het heeft daar veel kenmerken van, vind ik.
[..]
Tja, je kunt niet mensen van hun land smijten en dan verwachten dat ze netjes blijven. De oprichting van Hamas en Hezbollah zijn allebei reacties geweest op Israëlisch geweld, en grotendeels ook door Israël gewenste en voorziene reacties, want landjepik en apartheid gedijen het best in een toestand van permanente dreiging (reëel of imaginair). Als het Israël in de afgelopen 30 jaar menens was geweest met vrede en rechtvaardigheid dan waren Hamas en Hezbollah nooit zo groot geworden.
En die permanente dreiging door haatbaarden ziet Israël (en zijn fans) ook dolgraag in Europa, want dat garandeert blijvende politieke en militaire steun. En als het met die dreiging wel mee blijkt te vallen, dan wordt het maar aangedikt of, indien nodig, verzonnen.
Wat mij betreft erg simpel allemaal en dat mechanisme is ook niet vandaag of gisteren en al helemaal niet beperkt tot Israël.
Ook hiervoor geldt: als we in de afgelopen eeuw in de regio iets minder coups hadden gepleegd en bommen hadden gegooid, dan waren er niet zoveel haatbaarden geweest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Haatbaarden stoppen niet bij Israel; hun missie is iets internationaler van aard.
Dat jouw bewering dat er geen Hamas-vlaggen worden gevoerd klopt, maar dat de intentie erachter wel degelijk meespeelt bij een deel van de demonstranten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:37 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het zal best dat er daar wat van tussen lopen. Maar wat wil je daarmee zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |