SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Gewoon als normale mensen en niet zo'n vaag geval als mezelfquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Wim Hof-cursus gevolgd in Polen waarschijnlijk.
Benieuwd hoe @:Geschiedkundige met vrouw en kinderen omgaat.
Ben je ongesteld ofzoquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
En binnen aan het werk zijn weer.
ik haat binnen zijn
ik haat aan het werk zijn
ik haat weer
Net nog in Deutschland boodschappen gedaan en getankt voor 1.59. de zon scheen ook daar gewoon.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wolken in de verte boven Duitsland. Grenzen dicht Geert, gauw
Hier gelukkig ook nog. Dadelijk nog ff de speeltuin inquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Net nog in Deutschland boodschappen gedaan en getankt voor 1.59. de zon scheen ook daar gewoon.
Morgen ook nog een mooi dagje met 16 graden en zon
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:51 schreef Pisces29 het volgende:
Lijkt wel lente. Blauwe lucht. Alles nog groen. Jasje uit. Heerlijk.
Niets mis meequote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Net nog in Deutschland boodschappen gedaan en getankt voor 1.59. de zon scheen ook daar gewoon.
Morgen ook nog een mooi dagje met 16 graden en zon
Lijkt hier wel zomer. Bijna de 34 aangetiktquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:51 schreef Pisces29 het volgende:
Lijkt wel lente. Blauwe lucht. Alles nog groen. Jasje uit. Heerlijk.
Of hij buigt gewoon netjes af richting Noorwegen, waardoor wij warm weer krijgen.quote:
Oh damnquote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh damn
Vriendin moet woensdag naar Brazili vliegen, hopelijk doet Kirk het rustig genoeg aan om donderdag pas in de buurt te komen hier.
Misschien vluchten die gecanceld gaan worden als het erg hard gaat waaien. Safety first uiteraard.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh damn
Vriendin moet woensdag naar Brazili vliegen, hopelijk doet Kirk het rustig genoeg aan om donderdag pas in de buurt te komen hier.
Uiteraard, dat spreekt voor zich. Daarom hoop ik van harte dat het niet woensdag al raak is, straks op achterstand staan voor plaatsing voor de Spelen omdat er ineens een fucking orkaan richting Nederland trekt en daardoor de vlucht is geannuleerd zou wel weer typisch zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Misschien vluchten die gecanceld gaan worden als het erg hard gaat waaien. Safety first uiteraard.
Wordt ff spannend ja..quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard, dat spreekt voor zich. Daarom hoop ik van harte dat het niet woensdag al raak is, straks op achterstand staan voor plaatsing voor de Spelen omdat er ineens een fucking orkaan richting Nederland trekt en daardoor de vlucht is geannuleerd zou wel weer typisch zijn.
Als 'ie donderdag aankomt: prima, als het maar niet voor noemenswaardige schade zorgt heb ik wel zin in een stormpje
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:05 schreef heywoodu het volgende:
Dit en een strakblauwe lucht nu, bwoaaaahh wat een enorm genot.
[ afbeelding ]
Vanmiddag is het nog beterquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:05 schreef heywoodu het volgende:
Dit en een strakblauwe lucht nu, bwoaaaahh wat een enorm genot.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me sterk. Afgelopen anderhalf uur was toch wel het summum van topweerquote:
Vanmiddag heb je er 16 graden bij, dus dat is aangenamer dan nuquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Afgelopen anderhalf uur was toch wel het summum van topweer
Meh. Zo maar even naar het dorp dan, nu het nog heerlijk isquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanmiddag heb je er 16 graden bij, dus dat is aangenamer dan nu
Weer zo’n fijne dag als gister.quote:
Even opgezocht op weerstatistieken.nl maar de meest zonnige december ooit was 2008 met..... 85 zonurenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Als het nou gewoon de hele winter dit weer is, dan kan niemand daar toch tegen zijn![]()
Het is alleen jammer dat de zon nog minder kracht krijgt
Maar ben dan wel benieuwd hoeveel uur de zon zou kunnen schijnen? Valt dat ergens te vinden, denk je?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even opgezocht op weerstatistieken.nl maar de meest zonnige december ooit was 2008 met..... 85 zonuren
En januari was de meest zonnige 109 zonuren in 1940
Ik zou er dus niet al teveel van verwachten dan kan het alleen maar meevallen
Dagenlang zulk weer heb je vaak wel bij koude winters. Van die winters waar geschaatst kan worden op natuurijs.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Als het nou gewoon de hele winter dit weer is, dan kan niemand daar toch tegen zijn![]()
Het is alleen jammer dat de zon nog minder kracht krijgt
Geen website specifiek daarvoor dat ik weet. Uitgaande van gemiddeld 7,5 uur mogelijk dag/zonlicht in december gemiddeld in midden NL. (volgens mij moet je er nog wat vanaf halen qua zonneschijn ivm refractie)quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar ben dan wel benieuwd hoeveel uur de zon zou kunnen schijnen? Valt dat ergens te vinden, denk je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door dick_laurent op 05-10-2024 11:58:40 ]
Dat je een tijdje buiten bent geweest, binnen komt en je gezichtsspieren even nauwelijks kunt bewegen terwijl je een heerlijke beker warme chocolademelk klaar gaat maken en alles beetje bij beetje weer bij aan het komen isquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dagenlang zulk weer heb je vaak wel bij koude winters. Van die winters waar geschaatst kan worden op natuurijs.
En dan stel ik me van die dagen voor bij zo'n meertje of sloot ofzo, dat omringd is met van dat gele gras en zo'n laagstaande zon en soms een snijdend koude wind erbij.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen website specifiek daarvoor dat ik weet. Uitgaande van gemiddeld 7,5 uur mogelijk dag/zonlicht in december gemiddeld in midden NL. (volgens mij moet je er nog wat vanaf halen qua zonneschijn ivm refractie)
Dus laten we zeggen dat theoretisch gemiddeld elke dag 7.3 volle uren de zon kan schijnen in december. Dan heb je 31X7.3 = 226 uur zon mogelijk min of meer.
Maar dan dus uitgaande dat het een maand lang elke dag onbewolkt is wat in december pretty much een onmogelijk scenario is.dat zijn nog best wat uren. Als je al uitgaat van 7 uur mogelijk, dan kom je op 217. Ik zeg altijd en ga er ook altijd wel vanuit dat 80% van de tijd grijze treurnis ohne ende overheerst, maar als je het zo bekijkt, dan klopt dat dus ook nog eens redelijk goed. Maar goed, wel sneu natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De kortste dag heeft hier in het Oosten ongeveer 7 uur en 40 minuten daglicht. De december dagen schommelen zo tussen de 7:40 en 7:55 uur daglicht. En dan haalden we vorig jaar de 15 uur niet eens. Kansloos.
Laat het dan dit jaar eens 100 worden
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Warme chocolademelk met een scheutje rum erin en een dot slagroom erbovenop.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat je een tijdje buiten bent geweest, binnen komt en je gezichtsspieren even nauwelijks kunt bewegen terwijl je een heerlijke beker warme chocolademelk klaar gaat maken en alles beetje bij beetje weer bij aan het komen is
Hoe dan ook?! Heb je echt zoveel glas of zon inval? Ik ga geen 20 graden meer halen zonder verwarmingquote:
Ja best wel. Laat nu ook wel extra de zon nasr binnen. En mokergoed gesoleerd. Blijft wel 20+ tot februari wss.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe dan ook?! Heb je echt zoveel glas of zon inval? Ik ga geen 20 graden meer halen zonder verwarming
Dat uitgerekend onze man met koelvest A+++++++ woont.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja best wel. Laat nu ook wel extra de zon nasr binnen. En mokergoed gesoleerd. Blijft wel 20+ tot februari wss.
Eigen "heat dome" gecreerdquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat uitgerekend onze man met koelvest A+++++++ woont.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maat wat doe jequote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja best wel. Laat nu ook wel extra de zon nasr binnen. En mokergoed gesoleerd. Blijft wel 20+ tot februari wss.
Ik heb te maken met externe factoren: vrouw.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maat wat doe je
Als het hier in huis boven de 20 komt doe ik gordijnen dicht hoor, of het nou zomer is of winter. Warmer dan dat hoeft het van mij echt niet te zijn, ik dacht dat jij vergelijkbaar in de wedstrijd stond
Tja, huis is dan ook pas een paar jaar en van de grond af opgebouwd met isolatie+++++++++. Duurt zomers ook best lang voor het warm is eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie wel weer wie de touwtjes in handen heeftquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb te maken met externe factoren: vrouw.
Ik ben toch amper binnen eigenlijk. Mijn hobbyruimte aan huis is overigens ook gewoon lekker fris
Woonkamer, keuken, gang zijn mokerheet altijd
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie wel weer wie de touwtjes in handen heeft
Mijn partner wilt altijd de ramen open hebben, zowel achter als voorquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vrouwlief ligt op bed. Heb nu wel stiekem een raampje open
Bij 35 graden de ramen open, bewust, dat snap ik cht nietquote:Op zondag 6 oktober 2024 01:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mijn partner wilt altijd de ramen open hebben, zowel achter als voor![]()
En het maakt geen donder uit of het nou 35 graden is of -10die raam zal en moet open
en ja soms is het dan ook niet echt leuk meer als het binnen tijdens wintermaanden 15 graden is huis is, dan ben ik degene die dit dan maar effe moet tegenhouden. Ze vind het niet leuk maar ja soms moet je je partner even terug dringen dat het wel realistisch moet blijven
Een beetje fris maar wel lekkerquote:Op zondag 6 oktober 2024 19:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Was weer uitstekend weer vandaag
De berekeningen laten 'm steeds verder naar het zuid-oosten gaan en het lijkt er steeds meer op dat het voor ons een doorsnee herfstdag wordt met wat regen.quote:
Prima temperatuur deze week. Veelal 16-18 graden. Beter welquote:Op maandag 7 oktober 2024 09:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker dagje weer vandaag. Zo fijn meteen in de ochtend blauwe lucht, en al aardig zacht.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
Wel weer veel te veel regen
D
Nu
Heel veel regen
Woensdag overdag brengt het andere lagedrukgebied regen naar Nederland. Vanaf de avond is de beurt aan Kirk, welke eerst over Belgi enkele tientallen millimeters regen veroorzaakt. Vanuit het zuiden neemt de regenactiviteit gedurende woensdagnacht boven Nederland toe, om pas de volgende avond weer af te nemen. Bijbehorende neerslagsommen zijn groot voor bijna het hele land. In het noorden en noordwesten lijkt het mee te vallen, met 10 tot 20 millimeter regen. De natste strook van Limburg naar het oosten van Gelderland en Overijssel ziet 50 tot 70 millimeter regen, en dat in slechts 24 uur.
In oktober valt normaal gesproken 75 millimeter neerslag. De neerslagverwachting voor donderdag is dus voor meerdere regio’s meer dan de helft van een maandhoeveelheid regen, een buitengewone situatie dat zich in Nederland niet vaak voordoet.
Zuidelijker over Frankrijk is wel gunstig voor ons qua wind.quote:
Zwaarste windveld buiten Nederlandquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuidelijker over Frankrijk is wel gunstig voor ons qua wind.
Hmm misschien toch in het uiterste zuiden stevige storm?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zwaarste windveld buiten Nederland
[ x ]
Lijkt mee te vallen, zoals het nu isquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm misschien toch in het uiterste zuiden stevige storm?
Voorlopige prognose geeft aan dat "Kirk" een zuidelijkere weg neemt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lijkt mee te vallen, zoals het nu is
[ x ]
Beter dan Milton. Was gister een gewone depressie en inmiddels een categorie 5 orkaanquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voorlopige prognose geeft aan dat "Kirk" een zuidelijkere weg neemt.
[ link | afbeelding ]
Als ik deze monster naar me toe zie komen met 250km/h windsnelheden en dan die windstoten er nog bij.. dan denk ik toch dat ik ga evacueren. Kar achter de auto met de belangrijkste spullen erin en de rest zien we na die tijd wel...tenminste wat hier nog van overblijftquote:Op maandag 7 oktober 2024 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beter dan Milton. Was gister een gewone depressie en inmiddels een categorie 5 orkaan
[ x ]
Klopt, Kirk is al op de gevoelige plaat gelegd in Spanje.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voorlopige prognose geeft aan dat "Kirk" een zuidelijkere weg neemt.
[ link | afbeelding ]
Oeh, een eckte Rambokirk!quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, Kirk is al op de gevoelige plaat gelegd in Spanje.
[ afbeelding ]
Dat is die toch al langquote:Op maandag 7 oktober 2024 22:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tropennacht in oktober? Dan is de wereld officieel naar de klote.
Ja doe dit maar nietquote:
Tropennacht hoeft niet, maar gaat ook sowieso niet gebeuren. Als het 20-22 graden wordt, dan vind ik dat wel nice, ja.quote:
Die zachte ochtenden zijn wel echt een cadeautje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tropennacht hoeft niet, maar gaat ook sowieso niet gebeuren. Als het 20-22 graden wordt, dan vind ik dat wel nice, ja.
Vanochtend ook al 16 graden. Dat is toch lekker buiten
Even gegoogeld voor je.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Weet iemand een site waar ik max/minimum temperaturen kan terugkijken van bijv. 14 Februari 2024 in bijv. Lissabon, Rome, Madrid of Sofia?
Kijk dat is al beter dan wat ik zelf gevonden had. !quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Even gegoogeld voor je.
https://www.timeanddate.com/
En dan via Weather naar Local Weather -> rechtsboven bij Search city intypen: Rome, of Lisbon, of Sofia of Hanoi.
En dan naar Yesterday/Past Weather.
En dan naar Select month aan rechterkant. Selecteer maand en jaar.
Thank me later.
Dan zie je bijvoorbeeld dat het best wel matig weer was in Colombia toen ik daar was in november 2019.![]()
Hopelijk binnenkort beter als ik in Mexico zit, maar het echt droge seizoen moet dan nog aanvangen volgens mij.
Dit weekend weer tegen het vriespunt iig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die zachte ochtenden zijn wel echt een cadeautje.
Kan op wetteronline ook, volgens mij. Als je zoekt op plaatsnaam, dan staat er ook "rckblick".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Weet iemand een site waar ik max/minimum temperaturen kan terugkijken van bijv. 14 Februari 2024 in bijv. Lissabon, Rome, Madrid of Sofia?
Is 25 zo hoog voor Franse begrippen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:18 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zou wel mooi zijn iig
Volgende week flink warmer?
Tussen 15 en 20 oktober verschijnt een nieuw lagedrukgebied op de weerkaart ten westen van Frankrijk. Hierdoor steekt waarschijnlijk een warme zuidelijke stroming op, waarbij de temperatuur op 850 hPa (rond anderhalve kilometer hoogte) kan stijgen naar meer dan 10 graden. Dat levert in theorie hoge temperaturen op: in Frankrijk wordt het wellicht nog 25 graden in enkele regio's, terwijl we in het zuiden van de Benelux op ruim 20 graden kunnen uitkomen. Die signalen staan al langer in de pluim. Hoe dit exact gaat uitpakken moeten we uiteraard nog even afwachten.
![]()
[ x ]
Die gebruikt echter geen (officile) data van de desbetreffende locatie. Dan kan je bijvoorbeeld beter wunderground gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Even gegoogeld voor je.
https://www.timeanddate.com/
En dan via Weather naar Local Weather -> rechtsboven bij Search city intypen: Rome, of Lisbon, of Sofia of Hanoi.
En dan naar Yesterday/Past Weather.
En dan naar Select month aan rechterkant. Selecteer maand en jaar.
Thank me later.
Dan zie je bijvoorbeeld dat het best wel matig weer was in Colombia toen ik daar was in november 2019.![]()
Hopelijk binnenkort beter als ik in Mexico zit, maar het echt droge seizoen moet dan nog aanvangen volgens mij.
Zuid-Frankrijk? Daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Daar liggende gemiddelde maxima in oktober nog boven de 20C.quote:
Noord Frankrijk als je de plaatjes bekijkt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Zuid-Frankrijk? Daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Daar liggende gemiddelde maxima in oktober nog boven de 20C.
Ja ik ga nadenken over zaterdag als het dinsdag is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit weekend weer tegen het vriespunt iig.
Uiteraard, want weekendquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ik ga nadenken over zaterdag als het dinsdag is.
Ik blijf ook consequent denken dat je 65+ bent.quote:
Welke Noord-Franse regio's zitten rond de 25C dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Noord Frankrijk als je de plaatjes bekijkt.
Klopt want het ergste trekt ten zuiden langs.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:56 schreef Elan het volgende:
Als je de windvoorspelling checkt lijkt het allemaal wel mee te vallen met die woei:
https://www.nauticlink.com/windverwachting/
Zo voel ik me op maandagmorgen na de voetbalwedstrijd van zondag welquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf ook consequent denken dat je 65+ bent.
Je hebt reeds op jonge leeftijd de mobiele airco uitgevonden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, definitief FIRE vanaf mijn 26e
Mijn bedrijf verkocht en goede beleggingen icm crypto.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt reeds op jonge leeftijd de mobiele airco uitgevonden?
Ik weet dat je een dertiger bent maar dat beeld van die 60+ man verdwijnt niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo voel ik me op maandagmorgen na de voetbalwedstrijd van zondag wel
Nee, net 34 hier
Al ben ik soms qua denkwijze wel een ouderwetse lul.
Doe je goed.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn bedrijf verkocht en goede beleggingen icm crypto.
LenteGenotquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef THEFXR het volgende:
jeez, wat is het warm, hier heel de dag de ramen en deuren open.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet dat je een dertiger bent maar dat beeld van die 60+ man verdwijnt niet.
Airco aan, zwembad ingesprongen, koelvestje om. Alles uit de kast moeten trekken bij deze verzengende hittequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef THEFXR het volgende:
Ik was vanochtend een paar uur winkelen. Overal stond de verwarming aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Airco aan, zwembad ingesprongen, koelvestje om. Alles uit de kast moeten trekken bij deze verzengende hitte
Ook wel weer overdreven. Is gewoon prima toch buiten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik was vanochtend een paar uur winkelen. Overal stond de verwarming aan.
Zeker. Zal wel vanwege de temp van vorige week zijn. Automatisch ingesteld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook wel weer overdreven. Is gewoon prima toch buiten?
Nou, de teringquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef THEFXR het volgende:
Dit klinkt zeer goed.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, de tering. Aangenaam lekker weer was het, toch? Niet overdreven warm
Juist wel prettig als je je gewoon normaal buiten kan begeven zonder jas enzo. Doe mij dit maar tot kerst. Dan 2 weken sneeuw en vorst en dan weer omhoog
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf ook consequent denken dat je 65+ bent.
Vanaf dinsdag ziet het er opnieuw goed uit. Aantal dagen 18/19 gradenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit klinkt zeer goed.
2 weken sneeuw- en schaatsplezier en verder weer de weg omhoog.
Aan jou te bewijzen dat dat niet zo isquote:
Live visual, de kleine is ziek.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Aan jou te bewijzen dat dat niet zo is
weer een believerquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
goede beleggingen icm crypto.
Gelukkig het meeste in Deutschland, Belgi en Luxemburgquote:
Jep, maar alsnog kan er 20-50mm vallen in het ZO van ons land. Dat is veel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig het meeste in Deutschland, Belgi en Luxemburg
Benieuwd, zou 20 mm moeten vallen ongeveer hier ja.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, maar alsnog kan er 20-50mm vallen in het ZO van ons land. Dat is veel.
Rijn komt kleine 2.5 meter water bij, zag ik. IJssel iets minderquote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, maar alsnog kan er 20-50mm vallen in het ZO van ons land. Dat is veel.
Weer een prachtige dag.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
In plaats van storm en regen hier momenteel zon en windstil. Beter ook.
Nou het is een stuk grijzer in het zuiden.. en regen komt er aan.quote:
En binnen aan het werk zijn weer.quote:
Mooi, alles naar die lui die nu stoer doen met hun mooie weer.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
Meeste valt mooi buiten de landsgrenzen
[ x ]
Haha, ik heb hem door hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi, alles naar die lui die nu stoer doen met hun mooie weer.
Wat ben je toch een lieverd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi, alles naar die lui die nu stoer doen met hun mooie weer.
Limburg buiten de landsgrenzen iddquote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ik heb hem door hoor.
Buiten de landsgrenzen.
Zink terug de zee in jij.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Limburg buiten de landsgrenzen idd
Deelsquote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht, ligt Leiden boven de zeespiegel? 🤔
Ik zie het jaquote:
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, ik ben er blij mee hoor. Zou liever bij Belgi horen dan bij Nederland.
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Maar nee, liever niet. Belgi heeft betere muziek, lekkerder eten, gemoedelijker, niks mis mee.quote:
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Maar nee, liever niet. Belgi heeft betere muziek , lekkerder eten, gemoedelijker, niks mis mee.
Precies wat ik over Duitsland zou zeggenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Maar nee, liever niet. Belgi heeft betere muziek, lekkerder eten, gemoedelijker, niks mis mee.
Jeetje.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat? Deutschland ber alles? 🇩🇪.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies wat ik over Duitsland zou zeggen
qua regen meer belgie.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:46 schreef Pisces29 het volgende:
Stelletje gekken hier. Bij Belgi of Duitsland willen horen. Jezus zeg.
Meh, maar als ik moest kiezen tussen DE of BE..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat? Deutschland ber alles? 🇩🇪.
Zou echt bij geen van beide willen horen. Alleen qua natuur zijn beide landen mooier. Eigenlijk vooral Duitsland met Schwarzwald, Allgu en Bergtesgaden land
Dat daar bij jou in de buurt is sowieso al een soort vrijstaatquote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, ik moest even opzoeken wat dat was, maar vind het een hele mooie vergelijking. Inderdaad een hele aparte eigen wereld hier, bijna autonoom. Ik kan er goed aarden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat daar bij jou in de buurt is sowieso al een soort vrijstaat
Het doet me altijd wat denken aan Neutraal Moresnetalleen dan met turf in plaats van zink
Goed tegen het stofquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Berekeningen zaten er goed op: 20-50mm in het ZO gemeten.
We zullen het stookseizoen tot december uitstellenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:17 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week weer paar dagen 17-20 graden. Beter wel![]()
Hoe langer mild/zacht hoe beter natuurlijk
De historie wil z’n Haarlemmermeer terug.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zekers!
[ afbeelding ]
Maar wie of wat heeft de regenmeter in Amsterdam/Schiphol zo gevuld?
24.7 gemeten gisteren en vandaagquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Berekeningen zaten er goed op: 20-50mm in het ZO gemeten.
Hier ruim 10 graden minder vandaagquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
24.7 gemeten gisteren en vandaag
Ja, de temperatuur was wel lager. Als het aantal mm de graden overstijgt, dan weet je dat we in de herfst/winter zittenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier ruim 10 graden minder vandaag
Ja godverdomme, begon het net wat langer dan een paar dagen lekker te zijn.quote:
Sorry, ik had dit besteld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja godverdomme, begon het net wat langer dan een paar dagen lekker te zijn.
quote:
Wordt waarschijnlijk zelfs een week lekker, dus langer dan een paar dagen. Lijkt er nu op dat het een week lang 17-21 graden wordt, dus dat is dan een mooie meevaller. Wel boffenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja godverdomme, begon het net wat langer dan een paar dagen lekker te zijn.
Nou, misschien wordt het daarna dan eindelijk langer dan een paar dagen lekkerquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk zelfs een week lekker, dus langer dan een paar dagen. Lijkt er nu op dat het een week lang 17-21 graden wordt, dus dat is dan een mooie meevaller. Wel boffen
Je hebt toch koude ochtenden?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, misschien wordt het daarna dan eindelijk langer dan een paar dagen lekker
Ja ik zag hetquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je je koelvesten nog paraat?
Volgende week mogelijk 25 graden bij jou.
Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:31 schreef Elan het volgende:
whuttt????quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je je koelvesten nog paraat?
Alles kan. Niet dat het gaat gebeuren, maar toch.quote:
Volgens dat weermannetje in bovenstaande post is het lokaal in het zuiden mogelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Alles kan. Niet dat het gaat gebeuren, maar toch.
Kun je nagaan. Nog een cadeautje bij de bestelling gekregen.quote:
Die komt volgende week pas. Paar dagen lekker, zoals heywoodoo zei. Weekje 17-21 graden. Lekker manquote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die komt volgende week pas. Paar dagen lekker, zoals heywoodoo zei. Weekje 17-21 graden. Lekker man
Kleffe dag alertquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag en donderdag 22 graden genot
Ik heb nu een visualisatie die ik maar even voor me houd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:34 schreef heywoodu het volgende:
Goddelijke ochtend![]()
Lekker fris doortochten
Om die toch maar even de kop in te drukken: de ramen staan open en op meer dan dat doelde ik zeker nietquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb nu een visualisatie die ik maar even voor me houd.
Kleine week 15-18 graden en 2 dagen uitschieters boven de 20. Helemaal prima wel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bijna tropennacht gen0t van woensdag op donderdag.
Half oktober zelfs! Of leef je in een andere tijdzone?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:57 schreef TLC het volgende:
Half september en dan zie ik nog een 24 graden op de teller staan![]()
Zei daar iemand taart?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag vind ik het wel een beetje frisser aanvoelen dan verwacht. Maar ik klaag niet hoor. Het is droog, het waait niet, na het buitenritje hebben we buiten koffie gedronken. Er was taart. Niks mis mee.
Het voelt idd fris. Maar geen wind of regen is wel heerlijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag vind ik het wel een beetje frisser aanvoelen dan verwacht. Maar ik klaag niet hoor. Het is droog, het waait niet, na het buitenritje hebben we buiten koffie gedronken. Er was taart. Niks mis mee.
Hdp de competitie afgesloten allen @monkyyyquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Shit. Te laat met de taart.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb vandaag van herfstig, regenachtig 18c Madrid naar 26c zonnig thuis gereisd.
Het vestje kan dus weer uit.
Nee ik word gewoon n dagje ouderquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Half oktober zelfs! Of leef je in een andere tijdzone?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoooo ik lig al een week onder mijn 4 seizoenen dons.. komende week maar ff het dikke deel eruit doenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complot van het wefquote:Op maandag 14 oktober 2024 08:48 schreef Tjacka het volgende:
accuweather zegt dat het droog blijft in WF
maar ik zie toch duidelijk een bui aankomen lol
28c en zonnig. Nog steeds zomer.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Grijs en koud vanochtend. Lelijk saai weer
Mist lijkt hier weg te blijven. Blij van. Wat een lelijke troep is datquote:
Behalve in de bergen?quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mist lijkt hier weg te blijven. Blij van. Wat een lelijke troep is dat
Nou, die wolkenflarden vind ik altijd fascinerend en bijzonder om te zien. beetje mystique, maar die "typische" grondmist die je in Nederland in het herfst halfjaar vaker hebt vind ik ook daar lelijk. Mooi op z'n Duits gezegd "oben blau unten grau". Die wolkenflarden vind ik ook geen mist.quote:
En tot eind oktober waarschijnlijk weinig regen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar opzich best prima, weekje 15-20 graden vanaf morgen
Schsische Schweiz is echt prachtig dan. Mythische omgevingquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, die wolkenflarden vind ik altijd fascinerend en bijzonder om te zien. beetje mystique, maar die "typische" grondmist die je in Nederland in het herfst halfjaar vaker hebt vind ik ook daar lelijk. Mooi op z'n Duits gezegd "oben blau unten grau". Die wolkenflarden vind ik ook geen mist.
zalig! want nu heb ik het rete koud brrrr...volgende week doe ik ff 2,5 week 28/30 gradenquote:Op maandag 14 oktober 2024 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar opzich best prima, weekje 15-20 graden vanaf morgen
Je moet er maar blij mee zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 01:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zalig! want nu heb ik het rete koud brrrr...volgende week doe ik ff 2,5 week 28/30 graden
Ik ben met jou als user van dit topic heel blij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet er maar blij mee zijn
Enjoy
Bizar dat verschil welquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 07:52 schreef INViCTuS het volgende:
Moest gvd nog krabben ook. K*t kou. Kom maar door met die twintigers
Prachtige ochtend. Roze lucht. Oranje bol.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 07:44 schreef Tjacka het volgende:
NOG GEEN MIST
WE KRIJGEN ZON
@:ZIPPORTAL @:PISCES29 @:KINGROLAND
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 01:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zalig! want nu heb ik het rete koud brrrr...volgende week doe ik ff 2,5 week 28/30 graden
Morgen ook heerlijk, hoor! Bril niet op? Het wordt een mooie zonnige dagquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Vanmorgen echt heerlijk, en dan morgen weer 22+ ofzo, moet dat nou
Dat is een hele korte piek. Je hebt er totaal geen last van. Tegen de tijd dat je huis een beetje op temperatuur begint te komen, koelt het buiten alweer af.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Vanmorgen echt heerlijk, en dan morgen weer 22+ ofzo, moet dat nou
Gelukkig, hopelijk snel terug naar het genot van vanochtendquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is een hele korte piek. Je hebt er totaal geen last van. Tegen de tijd dat je huis een beetje op temperatuur begint te komen, koelt het buiten alweer af.
Ja zin anquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet er maar blij mee zijn
Enjoy
'Genot'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig, hopelijk snel terug naar het genot van vanochtend
Ohh jij ook al bijnaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Waar ga je heen?![]()
Ik zit over minder dan twee weken iets meer dan 2 weken in pakweg 28-33 graden.
![]()
Verdomde koud trouwens gisteren. Gelukkig wordt het weer warmer.
Oh nee, ik de andere kant op, richting tropen, taco's, tequila en misschien een warme thunderstorm.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh jij ook al bijnazalig!
Ga je naar hetzelfde land?
Wij Marsa alam (egypte) rust...zon zee rust en vooral lekker warm droge warmte
Ook fantastisch, ik trek dat vocht niet was geen optie helaas. Emiraten wilde we ook graag maar momenteel ook erg vochtig nog..quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Oh nee, ik de andere kant op, richting tropen, taco's, tequila en misschien een warme thunderstorm.![]()
(Zuid Mexico dus)
Dan ga ik wel naar Seoul - Zuid Korea.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ook fantastisch, ik trek dat vocht niet was geen optie helaas. Emiraten wilde we ook graag maar momenteel ook erg vochtig nog..
quote:
Soms een raket in de verte die voorbij komtquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh jij ook al bijnazalig!
Ga je naar hetzelfde land?
Wij Marsa alam (egypte) rust...zon zee rust en vooral lekker warm droge warmte
wow ook een mooie trip te gaanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan ga ik wel naar Seoul - Zuid Korea.
Hoop reizigers in dit topic de komende weken
Beetje reuring in de toko moet kunnenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Soms een raket in de verte die voorbij komt
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Beetje reuring in de toko moet kunnen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |