SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Gewoon als normale mensen en niet zo'n vaag geval als mezelfquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Wim Hof-cursus gevolgd in Polen waarschijnlijk.
Benieuwd hoe @:Geschiedkundige met vrouw en kinderen omgaat.
Ben je ongesteld ofzoquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
En binnen aan het werk zijn weer.
ik haat binnen zijn
ik haat aan het werk zijn
ik haat weer
Net nog in Deutschland boodschappen gedaan en getankt voor 1.59. de zon scheen ook daar gewoon.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wolken in de verte boven Duitsland. Grenzen dicht Geert, gauw
Hier gelukkig ook nog. Dadelijk nog ff de speeltuin inquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Net nog in Deutschland boodschappen gedaan en getankt voor 1.59. de zon scheen ook daar gewoon.
Morgen ook nog een mooi dagje met 16 graden en zon
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:51 schreef Pisces29 het volgende:
Lijkt wel lente. Blauwe lucht. Alles nog groen. Jasje uit. Heerlijk.
Niets mis meequote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Net nog in Deutschland boodschappen gedaan en getankt voor 1.59. de zon scheen ook daar gewoon.
Morgen ook nog een mooi dagje met 16 graden en zon
Lijkt hier wel zomer. Bijna de 34 aangetiktquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:51 schreef Pisces29 het volgende:
Lijkt wel lente. Blauwe lucht. Alles nog groen. Jasje uit. Heerlijk.
Of hij buigt gewoon netjes af richting Noorwegen, waardoor wij warm weer krijgen.quote:
Oh damnquote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh damn
Vriendin moet woensdag naar Brazilië vliegen, hopelijk doet Kirk het rustig genoeg aan om donderdag pas in de buurt te komen hier.
Misschien vluchten die gecanceld gaan worden als het erg hard gaat waaien. Safety first uiteraard.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh damn
Vriendin moet woensdag naar Brazilië vliegen, hopelijk doet Kirk het rustig genoeg aan om donderdag pas in de buurt te komen hier.
Uiteraard, dat spreekt voor zich. Daarom hoop ik van harte dat het niet woensdag al raak is, straks op achterstand staan voor plaatsing voor de Spelen omdat er ineens een fucking orkaan richting Nederland trekt en daardoor de vlucht is geannuleerd zou wel weer typisch zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Misschien vluchten die gecanceld gaan worden als het erg hard gaat waaien. Safety first uiteraard.
Wordt ff spannend ja..quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard, dat spreekt voor zich. Daarom hoop ik van harte dat het niet woensdag al raak is, straks op achterstand staan voor plaatsing voor de Spelen omdat er ineens een fucking orkaan richting Nederland trekt en daardoor de vlucht is geannuleerd zou wel weer typisch zijn.
Als 'ie donderdag aankomt: prima, als het maar niet voor noemenswaardige schade zorgt heb ik wel zin in een stormpje
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:05 schreef heywoodu het volgende:
Dit en een strakblauwe lucht nu, bwoaaaahh wat een enorm genot.
[ afbeelding ]
Vanmiddag is het nog beterquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:05 schreef heywoodu het volgende:
Dit en een strakblauwe lucht nu, bwoaaaahh wat een enorm genot.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me sterk. Afgelopen anderhalf uur was toch wel het summum van topweerquote:
Vanmiddag heb je er 16 graden bij, dus dat is aangenamer dan nuquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Afgelopen anderhalf uur was toch wel het summum van topweer
Meh. Zo maar even naar het dorp dan, nu het nog heerlijk isquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanmiddag heb je er 16 graden bij, dus dat is aangenamer dan nu
Weer zo’n fijne dag als gister.quote:
Even opgezocht op weerstatistieken.nl maar de meest zonnige december ooit was 2008 met..... 85 zonurenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Als het nou gewoon de hele winter dit weer is, dan kan niemand daar toch tegen zijn![]()
Het is alleen jammer dat de zon nog minder kracht krijgt
Maar ben dan wel benieuwd hoeveel uur de zon zou kunnen schijnen? Valt dat ergens te vinden, denk je?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even opgezocht op weerstatistieken.nl maar de meest zonnige december ooit was 2008 met..... 85 zonuren
En januari was de meest zonnige 109 zonuren in 1940
Ik zou er dus niet al teveel van verwachten dan kan het alleen maar meevallen
Dagenlang zulk weer heb je vaak wel bij koude winters. Van die winters waar geschaatst kan worden op natuurijs.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Als het nou gewoon de hele winter dit weer is, dan kan niemand daar toch tegen zijn![]()
Het is alleen jammer dat de zon nog minder kracht krijgt
Geen website specifiek daarvoor dat ik weet. Uitgaande van gemiddeld 7,5 uur mogelijk dag/zonlicht in december gemiddeld in midden NL. (volgens mij moet je er nog wat vanaf halen qua zonneschijn ivm refractie)quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar ben dan wel benieuwd hoeveel uur de zon zou kunnen schijnen? Valt dat ergens te vinden, denk je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door dick_laurent op 05-10-2024 11:58:40 ]
Dat je een tijdje buiten bent geweest, binnen komt en je gezichtsspieren even nauwelijks kunt bewegen terwijl je een heerlijke beker warme chocolademelk klaar gaat maken en alles beetje bij beetje weer bij aan het komen isquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dagenlang zulk weer heb je vaak wel bij koude winters. Van die winters waar geschaatst kan worden op natuurijs.
En dan stel ik me van die dagen voor bij zo'n meertje of sloot ofzo, dat omringd is met van dat gele gras en zo'n laagstaande zon en soms een snijdend koude wind erbij.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen website specifiek daarvoor dat ik weet. Uitgaande van gemiddeld 7,5 uur mogelijk dag/zonlicht in december gemiddeld in midden NL. (volgens mij moet je er nog wat vanaf halen qua zonneschijn ivm refractie)
Dus laten we zeggen dat theoretisch gemiddeld elke dag 7.3 volle uren de zon kan schijnen in december. Dan heb je 31X7.3 = 226 uur zon mogelijk min of meer.
Maar dan dus uitgaande dat het een maand lang elke dag onbewolkt is wat in december pretty much een onmogelijk scenario is.dat zijn nog best wat uren. Als je al uitgaat van 7 uur mogelijk, dan kom je op 217. Ik zeg altijd en ga er ook altijd wel vanuit dat 80% van de tijd grijze treurnis ohne ende overheerst, maar als je het zo bekijkt, dan klopt dat dus ook nog eens redelijk goed. Maar goed, wel sneu natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De kortste dag heeft hier in het Oosten ongeveer 7 uur en 40 minuten daglicht. De december dagen schommelen zo tussen de 7:40 en 7:55 uur daglicht. En dan haalden we vorig jaar de 15 uur niet eens. Kansloos.
Laat het dan dit jaar eens 100 worden
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Warme chocolademelk met een scheutje rum erin en een dot slagroom erbovenop.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat je een tijdje buiten bent geweest, binnen komt en je gezichtsspieren even nauwelijks kunt bewegen terwijl je een heerlijke beker warme chocolademelk klaar gaat maken en alles beetje bij beetje weer bij aan het komen is
Hoe dan ook?! Heb je echt zoveel glas of zon inval? Ik ga geen 20 graden meer halen zonder verwarmingquote:
Ja best wel. Laat nu ook wel extra de zon nasr binnen. En mokergoed geïsoleerd. Blijft wel 20+ tot februari wss.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe dan ook?! Heb je echt zoveel glas of zon inval? Ik ga geen 20 graden meer halen zonder verwarming
Dat uitgerekend onze man met koelvest A+++++++ woont.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja best wel. Laat nu ook wel extra de zon nasr binnen. En mokergoed geïsoleerd. Blijft wel 20+ tot februari wss.
Eigen "heat dome" gecreëerdquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat uitgerekend onze man met koelvest A+++++++ woont.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maat wat doe jequote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja best wel. Laat nu ook wel extra de zon nasr binnen. En mokergoed geïsoleerd. Blijft wel 20+ tot februari wss.
Ik heb te maken met externe factoren: vrouw.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maat wat doe je
Als het hier in huis boven de 20 komt doe ik gordijnen dicht hoor, of het nou zomer is of winter. Warmer dan dat hoeft het van mij echt niet te zijn, ik dacht dat jij vergelijkbaar in de wedstrijd stond
Tja, huis is dan ook pas een paar jaar en van de grond af opgebouwd met isolatie+++++++++. Duurt zomers ook best lang voor het warm is eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie wel weer wie de touwtjes in handen heeftquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb te maken met externe factoren: vrouw.
Ik ben toch amper binnen eigenlijk. Mijn hobbyruimte aan huis is overigens ook gewoon lekker fris
Woonkamer, keuken, gang zijn mokerheet altijd
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie wel weer wie de touwtjes in handen heeft
Mijn partner wilt altijd de ramen open hebben, zowel achter als voorquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vrouwlief ligt op bed. Heb nu wel stiekem een raampje open
Bij 35 graden de ramen open, bewust, dat snap ik écht nietquote:Op zondag 6 oktober 2024 01:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mijn partner wilt altijd de ramen open hebben, zowel achter als voor![]()
En het maakt geen donder uit of het nou 35 graden is of -10die raam zal en moet open
en ja soms is het dan ook niet echt leuk meer als het binnen tijdens wintermaanden 15 graden is huis is, dan ben ik degene die dit dan maar effe moet tegenhouden. Ze vind het niet leuk maar ja soms moet je je partner even terug dringen dat het wel realistisch moet blijven
Een beetje fris maar wel lekkerquote:Op zondag 6 oktober 2024 19:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Was weer uitstekend weer vandaag
De berekeningen laten 'm steeds verder naar het zuid-oosten gaan en het lijkt er steeds meer op dat het voor ons een doorsnee herfstdag wordt met wat regen.quote:
Prima temperatuur deze week. Veelal 16-18 graden. Beter welquote:Op maandag 7 oktober 2024 09:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker dagje weer vandaag. Zo fijn meteen in de ochtend blauwe lucht, en al aardig zacht.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
Wel weer veel te veel regen
D
Nu
Heel veel regen
Woensdag overdag brengt het andere lagedrukgebied regen naar Nederland. Vanaf de avond is de beurt aan Kirk, welke eerst over België enkele tientallen millimeters regen veroorzaakt. Vanuit het zuiden neemt de regenactiviteit gedurende woensdagnacht boven Nederland toe, om pas de volgende avond weer af te nemen. Bijbehorende neerslagsommen zijn groot voor bijna het hele land. In het noorden en noordwesten lijkt het mee te vallen, met 10 tot 20 millimeter regen. De natste strook van Limburg naar het oosten van Gelderland en Overijssel ziet 50 tot 70 millimeter regen, en dat in slechts 24 uur.
In oktober valt normaal gesproken 75 millimeter neerslag. De neerslagverwachting voor donderdag is dus voor meerdere regio’s meer dan de helft van een maandhoeveelheid regen, een buitengewone situatie dat zich in Nederland niet vaak voordoet.
Zuidelijker over Frankrijk is wel gunstig voor ons qua wind.quote:
Zwaarste windveld buiten Nederlandquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuidelijker over Frankrijk is wel gunstig voor ons qua wind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |