Even gegoogeld voor je.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Weet iemand een site waar ik max/minimum temperaturen kan terugkijken van bijv. 14 Februari 2024 in bijv. Lissabon, Rome, Madrid of Sofia?
Kijk dat is al beter dan wat ik zelf gevonden had. !quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Even gegoogeld voor je.
https://www.timeanddate.com/
En dan via Weather naar Local Weather -> rechtsboven bij Search city intypen: Rome, of Lisbon, of Sofia of Hanoi.
En dan naar Yesterday/Past Weather.
En dan naar Select month aan rechterkant. Selecteer maand en jaar.
Thank me later.
Dan zie je bijvoorbeeld dat het best wel matig weer was in Colombia toen ik daar was in november 2019.![]()
Hopelijk binnenkort beter als ik in Mexico zit, maar het echt droge seizoen moet dan nog aanvangen volgens mij.
Dit weekend weer tegen het vriespunt iig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die zachte ochtenden zijn wel echt een cadeautje.
Kan op wetteronline ook, volgens mij. Als je zoekt op plaatsnaam, dan staat er ook "rckblick".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Weet iemand een site waar ik max/minimum temperaturen kan terugkijken van bijv. 14 Februari 2024 in bijv. Lissabon, Rome, Madrid of Sofia?
Is 25 zo hoog voor Franse begrippen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:18 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zou wel mooi zijn iig
Volgende week flink warmer?
Tussen 15 en 20 oktober verschijnt een nieuw lagedrukgebied op de weerkaart ten westen van Frankrijk. Hierdoor steekt waarschijnlijk een warme zuidelijke stroming op, waarbij de temperatuur op 850 hPa (rond anderhalve kilometer hoogte) kan stijgen naar meer dan 10 graden. Dat levert in theorie hoge temperaturen op: in Frankrijk wordt het wellicht nog 25 graden in enkele regio's, terwijl we in het zuiden van de Benelux op ruim 20 graden kunnen uitkomen. Die signalen staan al langer in de pluim. Hoe dit exact gaat uitpakken moeten we uiteraard nog even afwachten.
![]()
[ x ]
Die gebruikt echter geen (officile) data van de desbetreffende locatie. Dan kan je bijvoorbeeld beter wunderground gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Even gegoogeld voor je.
https://www.timeanddate.com/
En dan via Weather naar Local Weather -> rechtsboven bij Search city intypen: Rome, of Lisbon, of Sofia of Hanoi.
En dan naar Yesterday/Past Weather.
En dan naar Select month aan rechterkant. Selecteer maand en jaar.
Thank me later.
Dan zie je bijvoorbeeld dat het best wel matig weer was in Colombia toen ik daar was in november 2019.![]()
Hopelijk binnenkort beter als ik in Mexico zit, maar het echt droge seizoen moet dan nog aanvangen volgens mij.
Zuid-Frankrijk? Daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Daar liggende gemiddelde maxima in oktober nog boven de 20C.quote:
Noord Frankrijk als je de plaatjes bekijkt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Zuid-Frankrijk? Daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Daar liggende gemiddelde maxima in oktober nog boven de 20C.
Ja ik ga nadenken over zaterdag als het dinsdag is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit weekend weer tegen het vriespunt iig.
Uiteraard, want weekendquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ik ga nadenken over zaterdag als het dinsdag is.
Ik blijf ook consequent denken dat je 65+ bent.quote:
Welke Noord-Franse regio's zitten rond de 25C dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Noord Frankrijk als je de plaatjes bekijkt.
Klopt want het ergste trekt ten zuiden langs.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:56 schreef Elan het volgende:
Als je de windvoorspelling checkt lijkt het allemaal wel mee te vallen met die woei:
https://www.nauticlink.com/windverwachting/
Zo voel ik me op maandagmorgen na de voetbalwedstrijd van zondag welquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf ook consequent denken dat je 65+ bent.
Je hebt reeds op jonge leeftijd de mobiele airco uitgevonden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, definitief FIRE vanaf mijn 26e
Mijn bedrijf verkocht en goede beleggingen icm crypto.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt reeds op jonge leeftijd de mobiele airco uitgevonden?
Ik weet dat je een dertiger bent maar dat beeld van die 60+ man verdwijnt niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo voel ik me op maandagmorgen na de voetbalwedstrijd van zondag wel
Nee, net 34 hier
Al ben ik soms qua denkwijze wel een ouderwetse lul.
Doe je goed.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn bedrijf verkocht en goede beleggingen icm crypto.
LenteGenotquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef THEFXR het volgende:
jeez, wat is het warm, hier heel de dag de ramen en deuren open.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet dat je een dertiger bent maar dat beeld van die 60+ man verdwijnt niet.
Airco aan, zwembad ingesprongen, koelvestje om. Alles uit de kast moeten trekken bij deze verzengende hittequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef THEFXR het volgende:
Ik was vanochtend een paar uur winkelen. Overal stond de verwarming aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Airco aan, zwembad ingesprongen, koelvestje om. Alles uit de kast moeten trekken bij deze verzengende hitte
Ook wel weer overdreven. Is gewoon prima toch buiten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik was vanochtend een paar uur winkelen. Overal stond de verwarming aan.
Zeker. Zal wel vanwege de temp van vorige week zijn. Automatisch ingesteld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook wel weer overdreven. Is gewoon prima toch buiten?
Nou, de teringquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef THEFXR het volgende:
Dit klinkt zeer goed.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, de tering. Aangenaam lekker weer was het, toch? Niet overdreven warm
Juist wel prettig als je je gewoon normaal buiten kan begeven zonder jas enzo. Doe mij dit maar tot kerst. Dan 2 weken sneeuw en vorst en dan weer omhoog
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf ook consequent denken dat je 65+ bent.
Vanaf dinsdag ziet het er opnieuw goed uit. Aantal dagen 18/19 gradenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit klinkt zeer goed.
2 weken sneeuw- en schaatsplezier en verder weer de weg omhoog.
Aan jou te bewijzen dat dat niet zo isquote:
Live visual, de kleine is ziek.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Aan jou te bewijzen dat dat niet zo is
weer een believerquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
goede beleggingen icm crypto.
Gelukkig het meeste in Deutschland, Belgi en Luxemburgquote:
Jep, maar alsnog kan er 20-50mm vallen in het ZO van ons land. Dat is veel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig het meeste in Deutschland, Belgi en Luxemburg
Benieuwd, zou 20 mm moeten vallen ongeveer hier ja.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, maar alsnog kan er 20-50mm vallen in het ZO van ons land. Dat is veel.
Rijn komt kleine 2.5 meter water bij, zag ik. IJssel iets minderquote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, maar alsnog kan er 20-50mm vallen in het ZO van ons land. Dat is veel.
Weer een prachtige dag.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
In plaats van storm en regen hier momenteel zon en windstil. Beter ook.
Nou het is een stuk grijzer in het zuiden.. en regen komt er aan.quote:
En binnen aan het werk zijn weer.quote:
Mooi, alles naar die lui die nu stoer doen met hun mooie weer.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
Meeste valt mooi buiten de landsgrenzen
[ x ]
Haha, ik heb hem door hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi, alles naar die lui die nu stoer doen met hun mooie weer.
Wat ben je toch een lieverd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi, alles naar die lui die nu stoer doen met hun mooie weer.
Limburg buiten de landsgrenzen iddquote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ik heb hem door hoor.
Buiten de landsgrenzen.
Zink terug de zee in jij.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Limburg buiten de landsgrenzen idd
Deelsquote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht, ligt Leiden boven de zeespiegel? 🤔
Ik zie het jaquote:
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, ik ben er blij mee hoor. Zou liever bij Belgi horen dan bij Nederland.
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Maar nee, liever niet. Belgi heeft betere muziek, lekkerder eten, gemoedelijker, niks mis mee.quote:
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Maar nee, liever niet. Belgi heeft betere muziek , lekkerder eten, gemoedelijker, niks mis mee.
Precies wat ik over Duitsland zou zeggenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Maar nee, liever niet. Belgi heeft betere muziek, lekkerder eten, gemoedelijker, niks mis mee.
Jeetje.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat? Deutschland ber alles? 🇩🇪.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies wat ik over Duitsland zou zeggen
qua regen meer belgie.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:46 schreef Pisces29 het volgende:
Stelletje gekken hier. Bij Belgi of Duitsland willen horen. Jezus zeg.
Meh, maar als ik moest kiezen tussen DE of BE..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat? Deutschland ber alles? 🇩🇪.
Zou echt bij geen van beide willen horen. Alleen qua natuur zijn beide landen mooier. Eigenlijk vooral Duitsland met Schwarzwald, Allgu en Bergtesgaden land
Dat daar bij jou in de buurt is sowieso al een soort vrijstaatquote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, ik moest even opzoeken wat dat was, maar vind het een hele mooie vergelijking. Inderdaad een hele aparte eigen wereld hier, bijna autonoom. Ik kan er goed aarden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat daar bij jou in de buurt is sowieso al een soort vrijstaat
Het doet me altijd wat denken aan Neutraal Moresnetalleen dan met turf in plaats van zink
Goed tegen het stofquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Berekeningen zaten er goed op: 20-50mm in het ZO gemeten.
We zullen het stookseizoen tot december uitstellenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:17 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week weer paar dagen 17-20 graden. Beter wel![]()
Hoe langer mild/zacht hoe beter natuurlijk
De historie wil z’n Haarlemmermeer terug.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zekers!
[ afbeelding ]
Maar wie of wat heeft de regenmeter in Amsterdam/Schiphol zo gevuld?
24.7 gemeten gisteren en vandaagquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Berekeningen zaten er goed op: 20-50mm in het ZO gemeten.
Hier ruim 10 graden minder vandaagquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
24.7 gemeten gisteren en vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |