abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215116255
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2024 13:37:50 ]
pi_215116285
Hezbollah bevestigt dood leider Nasrallah

https://www.telegraaf.nl/(...)ood-leider-nasrallah
pi_215116302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:42 schreef Zipportal het volgende:

JAAAAAA TOETERTJES
pi_215116589
Vanavond ook graag deze emotie bij NOS, RTL, Nieuwsuur, Dit was het nieuws...

twitter

Gelukkig leven moslims, net als Jehova's, voor de dood.
Zijn leven is nu eindelijk begonnen! Hoera!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 14:19:21 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215116614
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:42 schreef Zipportal het volgende:

Erg jammer...

SPOILER
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:21:05 #6
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215116623
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:16 schreef Nober het volgende:
Vanavond ook graag deze emotie bij NOS, RTL, Nieuwsuur, Dit was het nieuws...

[ x ]

Gelukkig leven moslims, net als Jehova's, voor de dood.
Zijn leven is nu eindelijk begonnen! Hoera!
Ach arme meid, kom maar even op het snuitje zitten.
pi_215116661
Hamas eulogizes Nasrallah, says his assassination will have ‘dangerous repercussions’ on regional security

In a long statement, Hamas extends its condolences to Hezbollah for the “martyrdom” of its leader Hassan Nasrallah in an Israeli airstrike last night.

“We offer our sincere condolences and solidarity to the brotherly Lebanese people and our brothers in Hezbollah and the Islamic Resistance in Lebanon,” Hamas writes.

“We condemn in the strongest terms the barbaric Zionist aggression and the targeting of residential buildings… in Beirut’s Dahiya,” the statement continues, referencing the southern suburb of the Lebanese capital where Nasrallah was killed, “which proves the brutality of the occupation, a rogue entity that disregards all international values and norms and has proceeded to blatantly threaten international security and peace.”

“We hold the Zionist occupation fully responsible for this heinous crime and its dangerous repercussions on the security and stability of the region, and the US administration responsible for its continued support [for Israel],” the statement reads.

“History has shown that whenever leaders of the resistance… die as martyrs, they will be succeeded by a new generation of leaders who are braver, stronger, and more determined to persist in the confrontation with the Zionist enemy until it is defeated and eliminated from our land and our region,” Hamas writes.

https://www.timesofisrael(...)n-regional-security/
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:47:03 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215116789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Erg jammer...

SPOILER
Haniyeh had al een ongeluk op bezoek bij zijn baas in Tehran. Je hebt nu Sinwar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 14:53:44 #9
284411 crew  heywoodu
pi_215116890
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Haniyeh had al een ongeluk op bezoek bij zijn baas in Tehran. Je hebt nu Sinwar.
Uh, excuus, die bedoelde ik :+

Haniyeh had ik ook, maar op Sinwar had ik de joker ingezet :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215117652
Die Daisy Mohr wordt ook steeds dikker zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 16:19:32 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215117678
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:16 schreef Discombobulate het volgende:
Die Daisy Mohr wordt ook steeds dikker zeg.
Nog iets dikker en het gaat zeker escaleren tot een wereldoorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215117690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nog iets dikker en het gaat zeker escaleren tot een wereldoorlog
Verveel jij je?
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 16:26:56 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215117757
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Verveel jij je?
Nooit, zo werkt mijn hoofd niet

Lijkt me wel heerlijk O+
pi_215117786
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nooit, zo werkt mijn hoofd niet

Lijkt me wel heerlijk O+
Jouw hoofd werkt sowieso niet.

Maar het lijkt wel alsof je je verveelt.
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 16:30:42 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215117812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jouw hoofd werkt sowieso niet.

Maar het lijkt wel alsof je je verveelt.
Dat geeft niet
  zaterdag 28 september 2024 @ 16:45:29 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215118036
Mooie actie. Isral doet hier wat Libanon zelf al jaren geleden had moeten doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215118436
Wordt nu snel tijd dat die smerige massamoordenaar om wordt gelegd. Samen met de regering aldaar. Die schoften komen overal mee weg. Hoeveel burgerdoden zijn er al gevallen? Gn ander land zou hier mee weg komen. Bovendien hebben ze zelf geen recht op hun staat Isral. Gewoon ingepikt.
  zaterdag 28 september 2024 @ 17:20:33 #18
38496 Perrin
pi_215118510
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:11 schreef Schompie het volgende:
Wordt nu snel tijd dat die smerige massamoordenaar om wordt gelegd. Samen met de regering aldaar. Die schoften komen overal mee weg. Hoeveel burgerdoden zijn er al gevallen? Gn ander land zou hier mee weg komen. Bovendien hebben ze zelf geen recht op hun staat Isral. Gewoon ingepikt.
Kan nooit lang duren voor Sinwar wordt omgelegd.
pi_215118531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat geeft niet
Misschien helpt het om even van je zolderkamer af te komen.
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 17:31:42 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215118607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Misschien helpt het om even van je zolderkamer af te komen.
Ik lig al de hele dag op het strand
pi_215119376
quote:
Ik begrijp dat je niet op de hoogte bent, maar een korte samenvatting voor je: israel heeft bestaansrecht, op cultureel, historisch, diplomatisch vlak. Daarnaast dankzij de verdedigingsoorlogen ook met het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht. Israel is er en gaat niet weg. Dat is de realiteit. En welk ander land zou 8000 raketten gericht op burgerdoelen precies toestaan?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 19:07:55 #22
284411 crew  heywoodu
pi_215119474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kan nooit lang duren voor Sinwar wordt omgelegd.
Dat zou mooi zijn. En dan, een mens mag hopen, Netanyahu zelf ook nog even en dan kunnen we wellicht eens normaal gaan doen. Ik weet het, maar een mens mag hopen.
pi_215121547
Thread

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 september 2024 @ 21:48:32 #24
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215121634
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:40 schreef egayalS het volgende:
Thread

[ x ]
Doen we niks mee :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 28 september 2024 @ 22:54:28 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215122215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn. En dan, een mens mag hopen, Netanyahu zelf ook nog even en dan kunnen we wellicht eens normaal gaan doen. Ik weet het, maar een mens mag hopen.
Netanyahu is een probleem, maar als hij weg is zijn er nog genoeg gekken over die er nog tien tandjes bij willen zetten. Je moet er niet aan denken dat een Ben Gvir, Smotrich of n van de vele nare figuren aan die kant van het spectrum zijn plek kan innemen. Netanyahu is een politiek dier dat de kaders voor zijn eigen voordeel schept en gebruikt maar hij heeft daardoor ook grenzen.

Verder mag ik hopen dat Sinwar goed in de zenuwen zit, ja. Die schuift lachend anderen in de vuurlinie en probeert zichzelf dan nog eruit te onderhandelen, de lafbek.
pi_215122275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Netanyahu is een probleem, maar als hij weg is zijn er nog genoeg gekken over die er nog tien tandjes bij willen zetten. Je moet er niet aan denken dat een Ben Gvir, Smotrich of n van de vele nare figuren aan die kant van het spectrum zijn plek kan innemen. Netanyahu is een politiek dier dat de kaders voor zijn eigen voordeel schept en gebruikt maar hij heeft daardoor ook grenzen.

Verder mag ik hopen dat Sinwar goed in de zenuwen zit, ja. Die schuift lachend anderen in de vuurlinie en probeert zichzelf dan nog eruit te onderhandelen, de lafbek.
Sinwar heeft gijzelaars maar hij weet inmiddels dat zodra die weg zijn, hij dood is. En dat hij iedereen onder zich die geen gijzelaars heeft, doodgaat.

Hamas kan niet meer functioneren denk ik. Hoe lang zijn er al geen raketten meer op Isral afgeschoten vanuit Gaza?
Intolerant voor intolerantie
pi_215122837
twitter

:')
pi_215122878
twitter
pi_215122933
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Sinwar heeft gijzelaars maar hij weet inmiddels dat zodra die weg zijn, hij dood is. En dat hij iedereen onder zich die geen gijzelaars heeft, doodgaat.

Hamas kan niet meer functioneren denk ik. Hoe lang zijn er al geen raketten meer op Isral afgeschoten vanuit Gaza?
ik hoop nooit meer!!
pi_215122948
twitter

twitter
pi_215123122
tjaaa.....
pi_215123502
twitter
pi_215123817
quote:
3s.gif Op zondag 29 september 2024 04:44 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
In elk ander land zouden deze uitlatingen direct politieke zelfmoord betekenen, maar hier in Isral kan het. Waarom?
pi_215123860
quote:
Geen zorgen, Sinwar komt snel aan de beurt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 september 2024 @ 07:51:59 #35
284411 crew  heywoodu
pi_215123869
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 00:12 schreef Nober het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]

[ x ]
Zeggen dat hij onder zijn volgers, die hem volgden, in een positief licht stond, SCHANDE.
pi_215123959
twitter

quote:
[ x ]
Waar is de rest van de video?
pi_215124055
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 07:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
In elk ander land zouden deze uitlatingen direct politieke zelfmoord betekenen, maar hier in Isral kan het. Waarom?
Omdat het in dit geval waar is? Tenzij je de baby echt binnen 10 seconden weg weet te halen bij ouders en andere Palestijnen. Maargoed dat lijkt me bijna niet te doen. Ik denk dat na 10 seconden de indoctrinatie met het geloof en de jodenhaat wel zo’n beetje begint.
  zondag 29 september 2024 @ 08:54:09 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215124100
Amerikaanse media melden dat Israel de invasie al is begonnen en al Libanon is binnengetrokken, maar verder weinig info dus ben benieuwd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 29 september 2024 @ 08:56:05 #39
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215124116
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2024 08:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikaanse media melden dat Israel de invasie al is begonnen en al Libanon is binnengetrokken, maar verder weinig info dus ben benieuwd.
Dan zal er wel snel meer info komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 29 september 2024 @ 08:58:22 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215124128
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan zal er wel snel meer info komen.
Ja lijkt me ook.

Hier is ABC news bijvoorbeeld die het meldt:

https://abcnews.go.com/In(...)ah-war/?id=113917948

edit: is nu wel wat vager beschreven dan een uurtje geleden.
pi_215125204
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 08:20 schreef Nober het volgende:
[ x ]
[..]
Heel normaal natuurlijk zulke opvoeding. Maar wat is het toch een lief volk die Palestijnen. Daar moeten we in het Westen nu echt medelijden en empathie mee hebben. Althans, dit is dan het gedachtegoed dat heerst binnen bepaalde kringen.
quote:

[..]
Omdat het helaas in de Palestijnse cultuur de realiteit betreft. En als je Israliers niet gelooft, wellicht dat je deze Palestijn dan wel wilt geloven op zijn eigen woorden:
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 29 september 2024 @ 11:50:41 #42
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215125279
twitter
pi_215125355
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:50 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Tja ...
twitter

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 12:02:20 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215125385
pi_215125622
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2024 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja ...

[ twitter ]

Hier moest ik een traantje wegpinken
Hoop dat Allah hem zal zegenen
Alhamdulillah c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215125643
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2024 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja ...
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit kan toch niet serieus zijn _O- :')
pi_215125745
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Tja, dit is dus wel serieus. En er zijn veel meer van zulke videos te vinden op de socials. Op een of andere manier is er een deel van Westerse progressieven, die zich sterk aangetrokken voelen tot de Islam. Dat zien we hier op FOK! ook soms wel waar kritiek op de Islam en moslims uiterst gevoelig ligt bij sommigen.

Maar zulke mensen zitten natuurlijk in een ongekende spagaat als men aan de ene kant een uitgesproken liberaal en seculiere samenleving nastreeft met ongebreideld individualisme, waar min of meer alles kan en mag. En dan aan de andere kant flirt met meest onderdrukkende, vrouwonvriendelijke, homofobe en gewelddadige ideologie/religie ter wereld.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 september 2024 @ 12:39:35 #48
284411 crew  heywoodu
pi_215125784
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja hoor, er zijn enkele bijzondere mensen die denken dat dit soort dingen logisch zijn, of een goed idee ofzo. Zijn er verder in relatieve zin niet veel hoor, maar het valt op social media op en krijgt lekker likes en clicks, dus lijkt het alsof het een enorme hoeveelheid mensen betreft.
pi_215126300
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 08:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Omdat het in dit geval waar is? Tenzij je de baby echt binnen 10 seconden weg weet te halen bij ouders en andere Palestijnen. Maargoed dat lijkt me bijna niet te doen. Ik denk dat na 10 seconden de indoctrinatie met het geloof en de jodenhaat wel zo’n beetje begint.
The Nazis advocated killing children of “unwanted” or “dangerous” groups either as part of the “racial struggle” or as a measure of preventative security.
pi_215126303
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heel normaal natuurlijk zulke opvoeding. Maar wat is het toch een lief volk die Palestijnen. Daar moeten we in het Westen nu echt medelijden en empathie mee hebben. Althans, dit is dan het gedachtegoed dat heerst binnen bepaalde kringen.
[..]
Omdat het helaas in de Palestijnse cultuur de realiteit betreft. En als je Israliers niet gelooft, wellicht dat je deze Palestijn dan wel wilt geloven op zijn eigen woorden:
[ twitter ]
Hetzelfde voor jou.

The Nazis advocated killing children of “unwanted” or “dangerous” groups either as part of the “racial struggle” or as a measure of preventative security.
pi_215126552
quote:
[ x ]
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 08:20 schreef Nober het volgende:

[..]

Precies n seconde nadat die korte video stopt zegt hij uitdrukkelijk dat hij niet voor het vermoorden van kinderen is. Hij probeert een punt te maken dat Israel de Gazastrook weer moet bezetten zodat Israel de bevolking kan de-radicaliseren, controle over lesmateriaal van kinderen etc..
pi_215126629
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 13:39 schreef Chadi het volgende:
Hmm. maar hier is in het geval van Isral dus helemaal geen sprake van. Of je moet te veel geknipte videos bekijken van de Islamtische en Arabische fuikjes op de socials.

Trouwens, weet je wie er wel op basis van raciale haat talloze kinderen om het leven hebben gebracht of hebben gegijzeld? De Palestijnse terroristen, degenen die door jou en een aanzienlijk deel van jouw geloofsgenoten als 'verzetsstrijders' worden gezien en voor wie er wordt gebeden in menig moskee.

De projectie is dan ook tenenkrommend. Als je nazistisch gedachtegoed wil afkeuren, begin dan bij de Palestijnen en andere delen van de Arabische en Islamtische wereld. Moeten we de screens van cestmocro er anders weer even bijpakken?

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:17 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Precies n seconde nadat die korte video stopt zegt hij uitdrukkelijk dat hij niet voor het vermoorden van kinderen is. Hij probeert een punt te maken dat Israel de Gazastrook weer moet bezetten zodat Israel de bevolking kan de-radicaliseren, controle over lesmateriaal van kinderen etc..
Daar hebben de antisemieten geen boodschap aan. Men is deze hele oorlog al bezig om bloedsprookjes de wereld in aan het helpen over hoe Isralirs het zogenaamd doelbewust zouden hebben gemunt op (vrouwen en) kinderen.
pi_215127277
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 14:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. maar hier is in het geval van Isral dus helemaal geen sprake van. Of je moet te veel geknipte videos bekijken van de Islamtische en Arabische fuikjes op de socials.

Trouwens, weet je wie er wel op basis van raciale haat talloze kinderen om het leven hebben gebracht of hebben gegijzeld? De Palestijnse terroristen, degenen die door jou en een aanzienlijk deel van jouw geloofsgenoten als 'verzetsstrijders' worden gezien en voor wie er wordt gebeden in menig moskee.

De projectie is dan ook tenenkrommend. Als je nazistisch gedachtegoed wil afkeuren, begin dan bij de Palestijnen en andere delen van de Arabische en Islamtische wereld. Moeten we de screens van cestmocro er anders weer even bijpakken?

[ afbeelding ]
[..]
Daar hebben de antisemieten geen boodschap aan. Men is deze hele oorlog al bezig om bloedsprookjes de wereld in aan het helpen over hoe Isralirs het zogenaamd doelbewust zouden hebben gemunt op (vrouwen en) kinderen.
Deze hele oorlog is ook een propagandaoorlog over en weer die Israel duidelijk aan het verliezen is. Elke partij gebruikt ongeveer dezelfde tactieken, maar Israel is niet opgewassen tegen de stortvloed aan stront die voornamelijk vanuit Rusland, Iran en China komt.
pi_215129493
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 14:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]
Je doet het net zelf man.

maar om je even te steunen..
  zondag 29 september 2024 @ 17:49:33 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215129607
ik denk dat deze het allemaal doen , indien nodig en gericht ieder op hun eigen target

quote:
Hoeveel kernwapens heeft Isral?
List of states with nuclear weapons - Wikipedia
Isral bezit naar schatting ergens tussen de 75 en 400 kernkoppen.
Een mogelijke motivatie voor nucleaire ambiguteit is afschrikking met minimale politieke wrijving.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-09-2024 18:12:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 29 september 2024 @ 17:52:18 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215129622
Niet haalbaar, niet geloofwaardig etc, I know, I know, noem het wensdenken:

Alle Isralirs naar Europa en alle "migranten" uit midden oosten, noord afrika die hier in het westen wonen gratis naar het dan lege Israel.

Deal?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 17:53:34 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215129633
Kunnen we het gewoon over Gazastrook gaan hebben weer
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 september 2024 @ 18:33:37 #58
284411 crew  heywoodu
pi_215130062
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 17:53 schreef sp3c het volgende:
Kunnen we het gewoon over Gazastrook gaan hebben weer
Dankzij deze post kom ik er achter dat er ook een los topic is over Hezbollah, oeps en bedankt.
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 18:42:28 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215130127
Hezbollah mag wmb ook hier, zit er sowieso aan te denken de tt wat aan te passen

Maar de huidige discussie ... bleeeeeeeeeeeeeeegedverbleeeeeeeeeegh echt stom
pi_215130155
Voor alle pro-palestina's hier... Wat wil Hamas/het volk nou echt?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 september 2024 @ 18:46:12 #61
284411 crew  heywoodu
pi_215130161
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:42 schreef sp3c het volgende:
Hezbollah mag wmb ook hier, zit er sowieso aan te denken de tt wat aan te passen

Maar de huidige discussie ... bleeeeeeeeeeeeeeegedverbleeeeeeeeeegh echt stom
Mwah, dit apart is wel handig en logisch denk ik. Maar inderdaad, gewoon het nieuws bespreken zou het een stuk prettiger lezen maken.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 september 2024 @ 18:47:51 #62
284411 crew  heywoodu
pi_215130175
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:45 schreef Shigyn het volgende:
Wat het normale volk nou echt wil, als eerste? Enigszins normaal leven, zonder meer.

Wat Hamas wil lijkt me meer iets als Isral vernietigen, de Joden dood, etc, dat terroristenriedeltje.
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 18:55:01 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215130206
quote:
Isral vernietigen

Heb je niet op zitten letten ofwat?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 29-09-2024 19:04:45 ]
  zondag 29 september 2024 @ 18:57:36 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215130223
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 18:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, dit apart is wel handig en logisch denk ik. Maar inderdaad, gewoon het nieuws bespreken zou het een stuk prettiger lezen maken.
Nou ja, de reacties van mensen in het westen op dit conflict is toch ook gewoon nieuws?

Ik heb meer last van de protesten hier dan van de oorlog daar hoor O-).
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 18:59:38 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215130254
Zijn er geen topics over?
pi_215130258
quote:
ISTANBUL (AP) — Een belangrijke politieke functionaris van Hamas vertelde The Associated Press dat de Islamitische militante groep bereid is om een staakt-het-vuren van vijf jaar of langer met Isral te accepteren en dat zij haar wapens zou neerleggen en zou omvormen tot een politieke partij als er een onafhankelijke Palestijnse staat wordt opgericht langs de grenzen van vr 1967.

https://apnews.com/articl(...)cec29464eab234045438
pi_215130266
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat het normale volk nou echt wil, als eerste? Enigszins normaal leven, zonder meer.

Wat Hamas wil lijkt me meer iets als Isral vernietigen, de Joden dood, etc, dat terroristenriedeltje.
Hamas geniet alsnog voldoende steun onder de bevolking en 9 op de 10 vomden de 7 oktober aanvallen prima. Over het algemeen zit het normale volk er wel hetzelfde in dan.
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 19:00:42 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215130267
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:59 schreef Triggershott het volgende:

[..]
ISTANBUL (AP) — Een belangrijke politieke functionaris van Hamas vertelde The Associated Press dat de Islamitische militante groep bereid is om een staakt-het-vuren van vijf jaar of langer met Isral te accepteren en dat zij haar wapens zou neerleggen en zou omvormen tot een politieke partij als er een onafhankelijke Palestijnse staat wordt opgericht langs de grenzen van vr 1967.

https://apnews.com/articl(...)cec29464eab234045438
Ja die grenzen gaan het sowieso niet worden
  zondag 29 september 2024 @ 19:16:46 #69
38496 Perrin
pi_215130446
Sinwar heeft nog een "?" op de bingokaart.
twitter
pi_215130490
quote:
88s.gif Op zondag 29 september 2024 18:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Isral vernietigen

Heb je niet op zitten letten ofwat?
Wel degelijk op zitten letten.
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:00 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Hamas geniet alsnog voldoende steun onder de bevolking en 9 op de 10 vomden de 7 oktober aanvallen prima. Over het algemeen zit het normale volk er wel hetzelfde in dan.
Er is genoeg te vinden hoe het volk in Gaza en de Westoever denken over een 2 staten oplossing.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er nog mensen pro-Palestijnen zijn. Het is ze met de paplepel ingegoten dat de Joden uitgeroeid moeten worden. Denk je nou echt dat als er een Palestina wordt opgericht het geweld ophoudt?
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 19:31:24 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215130590
Het is omgekeerd

Ze zullen daar eerst mee op moeten houden voor er een tweestaten oplossing begint te spelen
  zondag 29 september 2024 @ 19:32:07 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215130598
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:00 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Tot voor kort was het ook bij elke demo in het westen " From the river to the sea...." wat gewoon 100% vernietiging van Israel wil zeggen.

Maar het zijn allemaal hele vredelievende mensen hoor, echt waar!
Get woke, go broke!
pi_215130644
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:20 schreef Shigyn het volgende:

[..]
Wel degelijk op zitten letten.
[..]
Er is genoeg te vinden hoe het volk in Gaza en de Westoever denken over een 2 staten oplossing.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er nog mensen pro-Palestijnen zijn. Het is ze met de paplepel ingegoten dat de Joden uitgeroeid moeten worden. Denk je nou echt dat als er een Palestina wordt opgericht het geweld ophoudt?
ik denk dat niet iig
  zondag 29 september 2024 @ 19:40:16 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215130667
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 17:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je doet het net zelf man.

maar om je even te steunen..
en dit is anders dan de 'entiteit Israel' vernietigd willen zien, hoe precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215130784
twitter

Hoera, nog meer bewijs dat Isral’s zionistische expansie niet zal stoppen bij Palestina *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215130801
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef Nexum het volgende:
[ x ]

Hoera, nog meer bewijs dat Isral’s zionistische expansie niet zal stoppen bij Palestina *O*
Het is ze gegund.
pi_215130813
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is ze gegund.
Zeer zeker niet. Isral heeft al een land, het blijft met zijn poten af van de rest van de Arabische wereld.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 29 september 2024 @ 19:59:38 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215130876
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:53 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zeer zeker niet. Isral heeft al een land, het blijft met zijn poten af van de rest van de Arabische wereld.
Ach, zo zijn er ook legio Arabische islamisten die als doel hebben de hele wereld te veroveren om het 'ware geloof' voorgoed te planten. Hoeft van mij ook niet, laat die primitieve rommel lekker daar.

Religieuz fundi's, he... wat doe je ertegen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 20:00:32 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215130887
quote:

[..]
Ja, die hebben het allemaal onderling en intern prima voor elkaar, zo'n vredige regio moet je niet willen veranderen, dat neemt alle charme weg O+.
Get woke, go broke!
pi_215130890

Hoe is dit een eerlijke verdeling dan?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 29 september 2024 @ 20:02:19 #81
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215130907
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2024 20:00 schreef Akathisia het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe is dit een eerlijke verdeling dan?
Dat heet Islamitisch RechtvaardigTM (C) :7.
Get woke, go broke!
  zondag 29 september 2024 @ 20:02:27 #82
38496 Perrin
pi_215130908
quote:

[..]
Na alle ellende die hun buren hen hebben bezorgd hebben ze toch wel een stukje extra verdiend?

From the Nile to the Persian Gulf, enzo.
pi_215130940
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Na alle ellende die hun buren hen hebben bezorgd hebben ze toch wel een stukje extra verdiend?

[ afbeelding ]
Precies, mooi plaatje. Opdat alle bankiers, aandeelhouders, hollywood- en pornobazen en kabinetsleden in de VS ook een eigen plekje krijgen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 29 september 2024 @ 20:05:23 #84
38496 Perrin
pi_215130947
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies, mooi plaatje. Opdat alle FR, bankiers, aandeelhouders, hollywood- en pornobazen en kabinetsleden in de VS ook een eigen plekje krijgen.
Midden-Oosten zou er flink van opknappen!
pi_215130951
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Midden-Oosten zou er flink van opknappen!
Zeker! En Amerika ook! Twee vliegen in n klap.
pi_215131006
De Isralirs missen het belangrijkste ingredint om zoveel grond te bewonen/controleren: mensen. Groot-Isral blijft bij een pipedream.
pi_215131014
quote:
17s.gif Op zondag 29 september 2024 20:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, die hebben het allemaal onderling en intern prima voor elkaar, zo'n vredige regio moet je niet willen veranderen, dat neemt alle charme weg O+.
Ahhh. Het klassieke ‘wij moeten ze redden’ argument. Leuk! Die heb ik sinds de Irakoorlog al lang niet gehoord. Hoe liep dat ook alweer af? :D
  zondag 29 september 2024 @ 20:13:41 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131026
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:12 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ahhh. Het klassieke ‘wij moeten ze redden’ argument. Leuk! Die heb ik sinds de Irakoorlog al lang niet gehoord. Hoe liep dat ook alweer af? :D
Ja, opnieuw... dat hebben die Saudi's en Qatari met zakken geld ook... mensen 'redden'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131040
quote:

Irak werd overhandigd aan Iran op een silver platter.

zondag 29 september 2024 @ 20:15:19 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131042
quote:

[..]
Van mij persoonlijk hoeft het allemaal niet hoor, ze zoeken het daar lekker uit onderling. Maar om nou te beweren dat Arabieren het allemaal prima voor elkaar hebben zelf, dat gaat me wat ver :').
Get woke, go broke!
  zondag 29 september 2024 @ 20:15:42 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131046
quote:

[..]
Kijk eens naar Memri TV...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131049
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:11 schreef Triggershott het volgende:
De Isralirs missen het belangrijkste ingredint om zoveel grond te bewonen/controleren: mensen. Groot-Isral blijft bij een pipedream.
Other countries with core Jewish populations above 100,000 include France (440,000), Canada (398,000), the United Kingdom (312,000), Argentina (171,000), Russia (132,000), Germany (125,000), and Australia (117,200).

(As of 2023, about 8.5 million Jews live outside Israel)

Ik zie opties!
pi_215131061
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2024 20:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Van mij persoonlijk hoeft het allemaal niet hoor, ze zoeken het daar lekker uit onderling. Maar om nou te beweren dat Arabieren het allemaal prima voor elkaar hebben zelf, dat gaat me wat ver :').
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat lijkt me geen excuus om terrein in te nemen wat niet van jouw is ;)

En ja, dat geldt ook voor Hamas voordat ik dat soort antwoorden krijg. Want zo voorspelbaar is dit topic inmiddels wel _O-
pi_215131080
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Other countries with core Jewish populations above 100,000 include France (440,000), Canada (398,000), the United Kingdom (312,000), Argentina (171,000), Russia (132,000), Germany (125,000), and Australia (117,200).

(As of 2023, about 8.5 million Jews live outside Israel)

Ik zie opties!
Ik niet, 8,5 miljoen plus wat ze nu hebben in Isral, dan hebben ze evenveel inwoners als NL. Ruim onvoldoende.
pi_215131087
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, opnieuw... dat hebben die Saudi's en Qatari met zakken geld ook... mensen 'redden'.
Dat zal zo zijn. Maar wanneer is de laatste keer dat de Saudi’s en Qatar via media of via hun overheid wensen voor territoriale expansie naar buiten hebben gebracht?
  zondag 29 september 2024 @ 20:20:00 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131091
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat zal zo zijn. Maar wanneer is de laatste keer dat de Saudi’s en Qatar via media of via hun overheid wensen voor territoriale expansie naar buiten hebben gebracht?
Met elke wahabitische propagandadrek die ze naar het Westen sturen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 20:20:41 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131096
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:16 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat lijkt me geen excuus om terrein in te nemen wat niet van jouw is ;)

En ja, dat geldt ook voor Hamas voordat ik dat soort antwoorden krijg. Want zo voorspelbaar is dit topic inmiddels wel _O-
Het is dan ook niet van mijn (sic).

Van mij hoeft helemaal niemand wat, maar ik vond het wel een grappige post :P.
Get woke, go broke!
pi_215131106
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:18 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik niet, 8,5 miljoen plus wat ze nu hebben in Isral, dan hebben ze evenveel inwoners als NL. Ruim onvoldoende.
Omdat je vermoed dat er constant druk op uitgevoerd zal worden? Want er zijn naar verhouding landen met veel kleinere bevolkingen.
pi_215131110
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met elke wahabitische propagandadrek die ze naar het Westen sturen.
De Saudi’s hebben juist moeite gedaan om de invloed van Wahabbisme terug te draaien. Welke export naar het Westen doel je op?
pi_215131126
From 1982 to 2005 (the reign of King Fahd of Saudi Arabia), over $75 billion is estimated to have been spent in efforts to spread Salafiyya Islam. The money was used to established 200 Islamic colleges, 210 Islamic centers, 1500 mosques, and 2000 schools for Muslim children in Muslim and non-Muslim majority countries.

Voorbeelden: https://en.wikipedia.org/(...)_Wahhabism_by_region
  zondag 29 september 2024 @ 20:24:49 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131136
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef Nexum het volgende:

[..]
De Saudi’s hebben juist moeite gedaan om de invloed van Wahabbisme terug te draaien. Welke export naar het Westen doel je op?
Gemist?

Het is al lang gebleken dat Amerikaanse universiteiten al jaren 'donaties' uit die contreien ontvangen.

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

https://www.jns.org/unive(...)llion-in-arab-funds/

Dat is natuurlijk niet om onderzoek naar genderstudies te financieren; het verklaart bovenal waarom er ineens zoveel Amerikaanse studenten helemaal pro-Pallie zijn. Indoctrinatie, door docenten betaald met wahabi-geld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131144
quote:
Former Saudi minister of justice, Mohammed Bin Abdul-Karim Issa, has announced that his country will stop funding mosques in foreign countries, Arabi21.com reported on Friday.

According to the Swiss newspaper, Le Matin Dimanche, Saudi Arabia is to establish local administrative councils for each mosque, in cooperation with the local authorities, in order to hand over these mosques to “secure hands”.

The minister added: “The time has come to hand over the Geneva Mosque to a Swiss administrative council that represents Muslims in the area. It should have an elected cleric.”

READ: 300 Algerian and Moroccan imams expected in France during Ramadan

He disclosed that Saudi Arabia is to take the same measures with all the mosques all over the world, referring to “security reasons”.

It is worth noting that the minister led a delegation on Thursday to visit the Auschwitz camp on the 75th anniversary of its liberation. He honoured the Jewish victims of the Holocaust who perished during WWII
Dit wist ik dan nog niet! Vermoedelijk heeft de grootste olieafnemer wat druk uitgeoefend.
pi_215131164
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef Nexum het volgende:
[ x ]

Wat is dit voor debiele conclusie? Een willekeurige opiniemaker zegt iets en dat is bewijs van hoe de zionisten denken en hun masterplan?
pi_215131183
quote:

[..]
Hmm. Je bedoelt al het gebied dat Arabische Islamisten met moslimlegers op andere volkeren hebben veroverd?
pi_215131192
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:27 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat is dit voor debiele conclusie? Een willekeurige opiniemaker zegt iets en dat is bewijs van hoe de zionisten denken en hun masterplan?
Het zegt natuurlijk wel iets wanneer iemand zoiets durft te zeggen op de tv.
  zondag 29 september 2024 @ 20:29:46 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131196
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Je bedoelt al het gebied dat Arabische Islamisten met moslimlegers op andere volkeren hebben veroverd?
Ja, dat ligt een beetje gevoelig, het feit dat slavernij, uitbuiting en kolonialisme niet slechts een Europees feestje betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131227
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef Nexum het volgende:
Welke moeite hebben ze gedaan om 'het terug te draaien'? Ophouden met het versterken ervan is namelijk niet hetzelfde.
  zondag 29 september 2024 @ 20:32:45 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131229
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Herhaling: kijk eens Memri TV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131235
quote:

[..]
Ok. Ik snap dat je dat punt in wilt brengen.

Alle Amerikanen verlaten NU Amerika en we geven het terug aan de Native Americans.

Alle Australirs verlaten NU Australi en we geven het terug aan de Aboriginals.

Oh nee wacht. Dat werkt niet.
pi_215131237
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef Akathisia het volgende:
Omdat je vermoed dat er constant druk op uitgevoerd zal worden? Want er zijn naar verhouding landen met veel kleinere bevolkingen.
Ze hebben zo'n 700K kolonisten in de Westelijke Jordaanoever, en dat kleine gebied is nog niet helemaal overgenomen. Laat staan als je een groter gebied wilt controleren.
  zondag 29 september 2024 @ 20:35:19 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131246
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:33 schreef Nexum het volgende:

[..]

Alle Amerikanen verlaten NU Amerika en we geven het terug aan de Native Americans.

Nou nee; het punt is dat de hele wereld vergeven is van volkeren die elkaar hebben uitgemoord, gekoloniseerd en tot slaaf gemaakt. Dat dat nu in bepaalde 'progressieve' kring ineens een blank, Westers, Europees dingetje schijnt te zijn, klinkt dan nogal dommig.

Al was het maar omdat overal behalve in het Westen tot de dag van vandaag slavernij nog bestaat. Ook en vooral in Arabische landen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131251
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:32 schreef Akathisia het volgende:
Welke moeite hebben ze gedaan om 'het terug te draaien'? Ophouden met het versterken ervan is namelijk niet hetzelfde.
Komt door deze verrader, hij is allerlei zaken aan het terugdraaien.

twitter
pi_215131258
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Herhaling: kijk eens Memri TV.
Ik weet al wat de 'tegenpartij' allemaal uitkraamt. Doet toch weinig af aan het belang van wat er in Isral gemeengoed is?
  zondag 29 september 2024 @ 20:36:25 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131259
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef Triggershott het volgende:

[..]

[ x ]
Shit, da's toch wellicht drie concubines en een uitgehuwelijkt kind minder per saldo...

De verrader..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131265
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou nee; het punt is dat de hele wereld vergeven is van volkeren die elkaar hebben uitgemoord, gekoloniseerd en tot slaaf gemaakt. Dat dat nu in bepaalde 'progressieve' kring ineens een blank, Westers, Europees dingetje schijnt te zijn, klinkt dan nogal dommig.

Al was het maar omdat overal behalve in het Westen tot de dag van vandaag slavernij nog bestaat. Ook en vooral in Arabische landen.
Maar mijn beste vriend… waar heb je mij horen praten over progressief? Ik heb het toch alleen over de landen die NU bestaan?
pi_215131273
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:34 schreef Triggershott het volgende:
Ze hebben zo'n 700K kolonisten in de Westelijke Jordaanoever, en dat kleine gebied is nog niet helemaal overgenomen. Laat staan als je een groter gebied wilt controleren.
Ik dacht dat we het hadden over een hypothese waarbij het al overgenomen was.
pi_215131275
quote:
1300+ jaar geleden? Dat wordt niet meer getolereerd in de 21ste eeuw. Vraag aan Saddam die Koeweit wilde overnemen, IS die Irak en Syri wilde overnemen, de Russen die Oost-Oekrane proberen te annexeren.

zondag 29 september 2024 @ 20:37:50 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131277
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:36 schreef Nexum het volgende:

[..]
Maar mijn beste vriend… waar heb je mij horen praten over progressief? Ik heb het toch alleen over de landen die NU bestaan?
Ja, ik ook.

Israel bestaat, de landen eromheen bestaan, Palestijnen bestaan, en zolang de fundamentalisten het daar voor het zeggen hebben, verandert er nada, noppes niks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131286
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ten eerste is het een opinie in een krant van een relatief onbekende man en als het op tv werd gezegd dan zou dat wel iets meer zeggen, maar nog steeds niks in de buurt van wat die user claimt.
  zondag 29 september 2024 @ 20:38:51 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131290
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:37 schreef Triggershott het volgende:

[..]
1300+ jaar geleden? Dat wordt niet meer getolereerd in de 21ste eeuw. Vraag aan Saddam die Koeweit wilde overnemen, IS die Irak en Syri wilde overnemen, de Russen die Oost-Oekrane proberen te annexeren.

Oh jawel hoor; tenminste, zolang het gebruikt kan worden om over het verderfelijke Westen te spreken natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131297
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:37 schreef Triggershott het volgende:

[..]

1500 jaar geleden gingen moslims en christenen met elkaar op de vuist en hebben die smerige bruine tulbanddragende allah akbar strijders het land ingepikt van ons superieure blanken en daarom moeten we dat nu in de 21ste eeuw allemaal terugpakken!!!! Dat is ons voorrecht!!!!1111 :( :( :(

Heerlijke zondagavond dit.
pi_215131298
quote:

[..]

[ x ]
:D. Gecondoleerd!
  zondag 29 september 2024 @ 20:40:13 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131313
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:39 schreef Nexum het volgende:

[..]
1500 jaar geleden gingen moslims en christenen met elkaar op de vuist en hebben die smerige bruine tulbanddragende allah akbar strijders het land ingepikt van ons superieure blanken en daarom moeten we dat nu in de 21ste eeuw allemaal terugpakken!!!! Dat is ons voorrecht!!!!1111 :( :( :(

Heerlijke zondagavond dit.
Zo typerend dat je alsnog de schuld legt bij n kant. Uiteraard de 'superieure blanken'.

Zo voorspelbaar... ook op andere dagen van de week.

Gloria Wekker hangt boven je bed?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 20:40:14 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131314
quote:

[..]

[ x ]
Wederom, moslim type A is het op details oneens met moslim type B, meteen verrader, moet vast naar Allah etc.

Nederlandse media: geloof van de vrede dat alleen maar positieve zaken met zich meebrengt en waar we diep respect voor moeten hebben, arme moslimpjes, haal hierheen!
Get woke, go broke!
pi_215131326
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik ook.

Israel bestaat, de landen eromheen bestaan, Palestijnen bestaan, en zolang de fundamentalisten het daar voor het zeggen hebben, verandert er nada, noppes niks.
Maar.. fundamentalisten zijn vaak juist niet progressief. Dus ik snap nu niet waar je op doelt? Want volgens mij probeer je uit te komen op woke, witte schuld, etc. als ik een voorspelling moet maken. Je bedoeld waar Gen Z over praat op TikTok? Erger je je daar aan?
pi_215131337
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:39 schreef Nexum het volgende:
Arabische moslims hebben vooral land en cultuur afgepakt van Arabieren, Afrikanen, Perzen, etc. Een beetje diversiteit terugbrengen lijkt me niet alleen terecht maar ook gewoon verstandig. En daar hoort gewoon een groter stukje Isral bij.
pi_215131343
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo typerend dat je alsnog de schuld legt bij n kant. Uiteraard de 'superieure blanken'.

Zo voorspelbaar... ook op andere dagen van de week.

Gloria Wekker hangt boven je bed?
Neuh, niet echt. Ik weerspiegel gewoon wat er vaker in dit topic is benoemd. Ja ja ik weet het. Ik ben z progressief en eng. Brrrr. Ik zal mijn antifa hoedje weer in de kast leggen. _O-
  zondag 29 september 2024 @ 20:44:38 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131366
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:41 schreef Nexum het volgende:

[..]
Maar.. fundamentalisten zijn vaak juist niet progressief. Dus ik snap nu niet waar je op doelt? Want volgens mij probeer je uit te komen op woke, witte onschuld, etc. als ik een voorspelling moet maken. Je bedoeld waar Gen Z over praat op TikTok? Erger je je daar aan?
Goh echt? Fundi's zijn niet progressief? Nee, precies, daarom is het zo debiel dat allerlei 'progressief' (let op de aanhalingstekens) volk blind achter islamisten aanhobbelt in hun zelfhatende drang tot deugen. Waarmee ze in een spagaat komen wanneer blijkt dat uitgerekend islamisme nu niet heel welwillend staat tegenover LGBTQ, vrouwenrechten en het afschaffen van het patriarchaat.

Maar zoals je zelf al liet merken door je nogal ridicule 'vieze bruinen tegen superieure blanken'-tirade, is precies dat, kleurtjes, dat ervoor zorgt dat hele massa's 'progressieve' Westerlingen de aartsconservatieve, primitieve, vrouw- en homo-onvriendelijke tendensen binnen de islam blijven bedekken met de mantel der liefde.

En derhalve als kip zonder kop meeschuifelen met pro-Palestina demo's, die helemaal niet gaan om het leed van Palestijnen, maar om het 'opkomen voor de Ummah'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 20:45:30 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131377
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:42 schreef Nexum het volgende:

[..]
Neuh, niet echt. Ik weerspiegel gewoon wat er vaker in dit topic is benoemd. Ja ja ik weet het. Ik ben z progressief en eng. Brrrr. Ik zal mijn antifa hoedje weer in de kast leggen. _O-
Ik heb hier in totaal 0 'superieure blanken' gezien die graag op kruistocht gaan om Arabische landen te veroveren.

Maar misschien heb jij andere bewijsstukken daarvoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215131382
Ik denk dat ie denkt dat Isralieten blank zijn.

Laat het ze maar niet horen :D.
pi_215131394
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:33 schreef Nexum het volgende:

[..]

Degenen die er nog zijn van deze twee groepen, wonen ook die gebieden. Dit waren relatief primitieve groepen mensen die op andere manieren leefden dan natiestaten tegenwoordig functioneren. Maar dat het de inheemse inwoners van die gebieden zijn, staat niet ter discussie.
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:34 schreef Triggershott het volgende:

[..]
De Westelijke Jordaanoever is dan ook nooit van de Palestijnen geweest. Het betreft een betwist gebied.

En alvorens Isral er was, maakte Jordani er de dienst uit. Die hadden het in eerste instantie geannexeerd en opmerkelijk genoeg werd daar nooit een probleem van gemaakt in de Islamtische en Arabische wereld. Toen Jordanie het daar voor het zeggen had, was er eigenlijk nooit de roep voor een Palestijnse staat. Bijzonder is dat wel.

Vervolgens hebben de Palestijnen meermaals dit gebied aangeboden gekregen, maar altijd geweigerd. Sinds dat Jordani het gebied heeft verloren aan Isral en niet meer terugwilde, zijn er Joden gaan wonen. En dat is niet meer dan logisch want dit gebied heet ook wel Judea en Samaria genoemd, waar ook het concept 'Joden' vandaan komt.
  zondag 29 september 2024 @ 20:48:05 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131395
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh echt? Fundi's zijn niet progressief? Nee, precies, daarom is het zo debiel dat allerlei 'progressief' (let op de aanhalingstekens) volk blind achter islamisten aanhobbelt in hun zelfhatende drang tot deugen. Waarmee ze in een spagaat komen wanneer blijkt dat uitgerekend islamisme nu niet heel welwillend staat tegenover LGBTQ, vrouwenrechten en het afschaffen van het patriarchaat.

Maar zoals je zelf al liet merken door je nogal ridicule 'vieze bruinen tegen superieure blanken'-tirade, is precies dat, kleurtjes, dat ervoor zorgt dat hele massa's 'progressieve' Westerlingen de aartsconservatieve, primitieve, vrouw- en homo-onvriendelijke tendensen binnen de islam blijven bedekken met de mantel der liefde.
Om dat sterke betoog nog wat kracht bij te zetten, de mantel van de Gemeente Amsterdam, vlak na de moord op de Erasmusbrug.

Man dood, hoofddoekjes most affected :').
Get woke, go broke!
  zondag 29 september 2024 @ 20:48:52 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131407
"Islamofobie"...

Hou toch op.

"Iedereen is gelijk"... en dan een hoofddoek promoten.

Echt, draaaaaaag me weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 20:50:18 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215131420
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Om dat sterke betoog nog wat kracht bij te zetten, de mantel van de Gemeente Amsterdam, vlak na de moord op de Erasmusbrug.

[ afbeelding ]

Haha, ook de elite cq links progressief weet drommels goed hoe de vork in steel zit.
Zulke reclames en uitingen beschouw ik gewoon als een ludiek knipoogje van hun naar rechts.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 29 september 2024 @ 20:52:28 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215131442
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Islamofobie"...

Rot toch op.
Islamofobie, xenofobie, mysogenie, extreemrechts, radicaal rechts, racisme, white privaleges, mannencultuur, bevoorrecht, etc etc etc.

Deze woorden zijn ongeveer net zo uitgewerkt als de 34e antibiotica kuur voor een longpatint. En links weet dat, ze moeten snel iets anders gaan zoeken om conservatief in een hoek te kunnen schilderen, anders gaan ze het verliezen.
pi_215131453
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Degenen die er nog zijn van deze twee groepen, wonen ook die gebieden. Dit waren relatief primitieve groepen mensen die op andere manieren leefden dan natiestaten tegenwoordig functioneren. Maar dat het de inheemse inwoners van die gebieden zijn, staat niet ter discussie.
[..]
De Westelijke Jordaanoever is dan ook nooit van de Palestijnen geweest. Het betreft een betwist gebied.

En alvorens Isral er was, maakte Jordani er de dienst uit. Die hadden het in eerste instantie geannexeerd en opmerkelijk genoeg werd daar nooit een probleem van gemaakt in de Islamtische en Arabische wereld. Toen Jordanie het daar voor het zeggen had, was er eigenlijk nooit de roep voor een Palestijnse staat. Bijzonder is dat wel.

Vervolgens hebben de Palestijnen meermaals dit gebied aangeboden gekregen, maar altijd geweigerd. Sinds dat Jordani het gebied heeft verloren aan Isral en niet meer terugwilde, zijn er Joden gaan wonen. En dat is niet meer dan logisch want dit gebied heet ook wel Judea en Samaria genoemd, waar ook het concept 'Joden' vandaan komt.
pi_215131465
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het blijft bijzonder zulke advertenties. Die vrouw mag zich om te beginnen zich wel eens wat normaler gaan kleden, dit is niet Mekka of Teheran. Als mensen zo over straat willen, wat komen zij hier dan doen? Als Westerse vrouwen naar het Midden-Oosten gaan moeten ze zich aanpassen om het leven zeker te zijn, maar die aanpassing is maar in n richting.
  zondag 29 september 2024 @ 20:53:20 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215131467
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 20:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Islamofobie, xenofobie, mysogenie, extreemrechts, radicaal rechts, racisme, white privaleges, mannencultuur, bevoorrecht, etc etc etc.

Deze woorden zijn ongeveer net zo uitgewerkt als de 34e antibiotica kuur voor een longpatint. En links weet dat, ze moeten snel iets anders gaan zoeken om conservatief in een hoek te kunnen schilderen, anders gaan ze het verliezen.
Ze hebben al verloren.

Afgezien van hun met gietijzeren hekken beschutte bubbels in academia en media is iedereen hun hypocrisie schijtzat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 20:57:17 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131528
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ze hebben al verloren.

Afgezien van hun met gietijzeren hekken beschutte bubbels in academia en media is iedereen hun hypocrisie schijtzat.
Oostenrijk heeft net ook voor een flinke zwaai naar rechts gekozen, het heeft (te) lang geduurd maar het opgedrongen, doorgedramde sprookje van de geweldige multi-culti is uitgewerkt, men ziet nu dagelijks de negatieve gevolgen spreekwoordelijk in de eigen straat.

Alleen Katja Schuurman etc niet, die wonen net ff "ergens anders" :').
Get woke, go broke!
pi_215131537
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
en dit is anders dan de 'entiteit Israel' vernietigd willen zien, hoe precies?
Waar heb je het over? Waarom verplaats je de discussie?
pi_215131540
quote:

[..]
Ze hebben al verloren.

Mwah, ik denk dat we ons best zorgen mogen maken wat er de komende decennia aan zit te komen in het Westen. We krijgen straks veel hoogopgeleide mensen op invloedrijke posities, die groot zijn geworden met enkel nieuws van sociale media, pro-Palestina/Hamas demonstraties en zelfgekozen voornaamwoorden.

Dat gaat vast en zeker een flink tegengeluid krijgen van rechts, maar ik denk dat dit niet meer een VVD of een PVV is, maar eerder in de vorm van een AfD, Konfederacja of Jobbik. En dat moet je dan ook absoluut niet willen, dus het is in potentie zeker problematisch te noemen.
  zondag 29 september 2024 @ 21:03:06 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131575
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, ik denk dat we ons best zorgen mogen maken wat er de komende decennia aan zit te komen in het Westen. We krijgen straks veel hoogopgeleide mensen op invloedrijke posities, die groot zijn geworden met enkel nieuws van sociale media, pro-Palestina/Hamas demonstraties en zelfgekozen voornaamwoorden.

Dat gaat vast en zeker een flink tegengeluid krijgen van rechts, maar ik denk dat dit niet meer een VVD of een PVV is, maar eerder in de vorm van een AfD, Konfederacja of Jobbik. En dat moet je dan ook absoluut niet willen, dus het is in potentie zeker problematisch te noemen.
Tegen die tijd hebben zichzelf vast al het communisme, wat weer heel hip is, ingestemd om er daarna achter te komen dat je je er niet meer uit kan stemmen, te laat comrade, rots hakken, nu!
Get woke, go broke!
  zondag 29 september 2024 @ 21:08:11 #143
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215131609
quote:

[..]
Ze hebben al verloren.

Ik ben het niet eens met jou dat ze al verloren hebben. Ze zijn in verval. Maar meer dan dat ook niet.
Hun gedachtengoed zit nog stevig gebeiteld in de media, diverse adviesorganen, in de rechtspraak. Ik neem serieus mijn petje af voor ze als ik zie hoeveel ze weten te torpederen, zand in de machine weten te strooien, en hoe ze het de conservatieven zo moeilijk mogelijk maken d.m.v. het verschamperen van iedereen die direct/indirect niet mee gaat in hun gedachtengoed. Een schoolbestuurder, ceo van een groot bedrijf, hoge bestuursfunctionaris bij een ambtenaren apparaat weet heel goed wat er verwacht wordt dat hij of zij zegt. Daarom zien we ook veelal matige volksvertegenwoordigers bij conservatieve partijen, ook bij de VVD. En ook qua bestuurders is het billenknijpen of ze het redden.

[ Bericht 1% gewijzigd door phpmystyle op 29-09-2024 21:16:33 ]
pi_215131664
Het neoliberalisme mag ook wel dood.
  zondag 29 september 2024 @ 21:13:36 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215131665
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens met jou dat ze al verloren hebben. Ze zijn in verval. Maar meer dan dat ook niet.
Hun gedachtengoed zit nog stevig gebeiteld in de media, diverse adviesorganen, in de rechtspraak. Ik neem serieus mijn petje af voor ze als ik zie hoeveel ze weten te torpederen, zand in de machine weten te strooien, en hoe ze het de conservatieven zo moeilijk mogelijk maken d.m.v. het verschamperen van iedereen die direct/indirect niet mee gaat in gedachten goed. Een schoolbestuurder, ceo van een groot bedrijf, hoge bestuursfunctionaris bij een ambtenaren apparaat weet heel goed wat er verwacht wordt dat hij of zij zegt. Daarom zien we ook veelal matige volksvertegenwoordigers bij conservatieve partijen, ook bij de VVD. En ook qua bestuurders is het billenknijpen of ze het redden.
Daarom roepen wereldwijd de "progressieven" constant op tot staatscensuur, vooral op social media.

Het zijn altijd degene die het meest profiteren van verkeerde informatie die informatievoorzieningen willen censureren, dat is echt geen toeval.

De democraten komen er in de VS openlijk voor uit dat het 1ste Amendement, freedom of speech, ze op dit moment in de weg zit om de door hen wenselijke veranderingen door te drukken.

Dat zegt genoeg lijkt me.
Get woke, go broke!
  zondag 29 september 2024 @ 21:18:38 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215131695
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daarom roepen wereldwijd de "progressieven" constant op tot staatscensuur, vooral op social media.

Het zijn altijd degene die het meest profiteren van verkeerde informatie die informatievoorzieningen willen censureren, dat is echt geen toeval.

De democraten komen er in de VS openlijk voor uit dat het 1ste Amendement, freedom of speech, ze op dit moment in de weg zit om de door hen wenselijke veranderingen door te drukken.

Dat zegt genoeg lijkt me.
O dat kan, hoewel het mij verbaast dat ze er zo uitdrukkelijk voor uitkomen. Hier in Europa zagen wij nog die Breton openlijk pleitte (k, in bedekte termen) voor normen op social media om fake news tegen te gaan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 30 september 2024 @ 08:40:39 #147
485843 crew  Jippie
pi_215133913
De SC is verderop, hier graag over Isral - Hamas - Gaza - Westelijke Jordaanoever
pi_215133929
Israel is echt lekker aan het opruimen geslagen, nu weer een Hamas leider met familie erbij, en 3 leiders van een militante splintergroepering.

Cleaning Service Isral at the ready
pi_215133932
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 08:40 schreef Jippie het volgende:
De SC is verderop, hier graag over Isral - Hamas - Gaza - Westelijke Jordaanoever
Was het soms maar zo makkelijk in hokjes te plaatsen. Ik begrijp de overlap wel erg goed eigenlijk - want Iran als geldschieter van de twee grootste spelers nu in de twee topics, maakt de overlap al een stuk begrijpelijker. Dat nog los van de uitspraken van Hezbollah over de oorlog zelf - 'wij stoppen pas als Gaza bevrijd is' en dan nog eens meegenomen is dat dus deze oorlog niet los te zien valt van de genomen keuzes van alle partijen.

Mijn voorstel is om toch een brede topic toe te laten: zodat de overlap ook besproken kan worden en er op n plaats informatie te delen en vinden valt. :)
pi_215134003
quote:

[..]

[ x ]
Niemand met enige macht in die regio geeft iets om de Palestijnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 september 2024 @ 09:03:02 #151
38496 Perrin
pi_215134005
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niemand met enige macht in die regio geeft iets om de Palestijnen.
Sommigen vinden het een handig werktuig.
  maandag 30 september 2024 @ 09:04:27 #152
438527 MissButterflyy
pi_215134011
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 08:44 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Was het soms maar zo makkelijk in hokjes te plaatsen. Ik begrijp de overlap wel erg goed eigenlijk - want Iran als geldschieter van de twee grootste spelers nu in de twee topics, maakt de overlap al een stuk begrijpelijker. Dat nog los van de uitspraken van Hezbollah over de oorlog zelf - 'wij stoppen pas als Gaza bevrijd is' en dan nog eens meegenomen is dat dus deze oorlog niet los te zien valt van de genomen keuzes van alle partijen.

Mijn voorstel is om toch een brede topic toe te laten: zodat de overlap ook besproken kan worden en er op n plaats informatie te delen en vinden valt. :)
Mijn voorstel is nog altijd een topic met het laatste nieuws over de hele situatie, en een topic waar de eeuwige discussie wordt gevoerd.
Want soms scroll ik echt door een ellenlange discussie van 2 personen heen voor er wat nieuws te vinden is. Mijn inziens kan daar een apart topic voor. :)
  maandag 30 september 2024 @ 09:07:52 #153
38496 Perrin
pi_215134028
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mijn voorstel is nog altijd een topic met het laatste nieuws over de hele situatie, en een topic waar de eeuwige discussie wordt gevoerd.
Want soms scroll ik echt door een ellenlange discussie van 2 personen heen voor er wat nieuws te vinden is. Mijn inziens kan daar een apart topic voor. :)
Wordt wel veel modwerk om dat zo gescheiden te houden vrees ik.
pi_215136078
Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken stelt een simpele vraag.

Als reactie op een thema dat zionisten pushen momenteel waaronder yesilgoz namelijk dat Isral bezig is met het brengen van vrede. Iets wat natuurlijk doet denken aan Orwells 1984 "war is peace" propaganda slogan dat gebruikt wordt om een oneindige oorlog te blijven voeren.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215136279
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 20:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Verbaas me ook hoe makkelijk die witte elitaire grachtengordel types met boter en suiker in die islamisten propaganda trappen.

Toch onderhuids antisemitisme wat wordt getriggerd? Zelfhaat?

Echt weten doen we niet, die lui worden immers nooit kritisch ondervraagd.
pi_215136705
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:30 schreef egayalS het volgende:
Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken stelt een simpele vraag.

Als reactie op een thema dat zionisten pushen momenteel waaronder yesilgoz namelijk dat Isral bezig is met het brengen van vrede. Iets wat natuurlijk doet denken aan Orwells 1984 "war is peace" propaganda slogan dat gebruikt wordt om een oneindige oorlog te blijven voeren.

[ x ]
Dit zijn de mensen die je nodig hebt. Goede BuZa minister dit.
pi_215137795
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Verbaas me ook hoe makkelijk die witte elitaire grachtengordel types met boter en suiker in die islamisten propaganda trappen.

Toch onderhuids antisemitisme wat wordt getriggerd? Zelfhaat?

Echt weten doen we niet, die lui worden immers nooit kritisch ondervraagd.
Dat is een pathologische empathie voor Arabische moslims en ten tweede een diepe haat voor het Westen. Je hoeft zulke mensen maar n video of foto te laten zien van een paar hysterische hoofddoekjes (bijvoorbeeld) na een bombardement en zulke mensen zitten huilend en schuimbekkend achter hun beeldscherm.

Joden en Isral worden daarentegen gezien als geprivilegieerde 'witte' (lees: blanke) en Westerse mensen die dus met de oprichting van Isral een koloniaal project zijn gestart jegens de zogenaamde inheemse bewoners van dit gebied wat in het verknipte wereldbeeld van zulke Westerse elitaire types, Arabische moslims zijn.

Je moet in het intersectionele gedachtegoed dat bij zulke 'grachtengordel types' leeft, dus altijd kijken welke groepen in conflict zijn. Is er bijvoorbeeld een incident waar conservatieve Christenen in conflict zijn met Joden heeft? Dan kiest men meteen de kant van de Joden. Maar zijn Joden in conflict met moslims? Dan kijkt men weg of kiest de kant van de moslims.

En zo werkt het niet alleen met antisemitisme, maar ook met bijvoorbeeld homofobie.
pi_215138376
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 14:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit zijn de mensen die je nodig hebt. Goede BuZa minister dit.
Hoe gaan al die Arabische landen de veiligheid van Isral erkennen als ze het land Isral niet eens erkennen?

https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_Israel
pi_215138410
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:18 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Hoe gaan al die Arabische landen de veiligheid van Isral erkennen als ze het land Isral niet eens erkennen?

https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_Israel
Het n lijkt me het ander niet uit te sluiten. Voormalig Joegoslavi was ook zo'n verhaaltje.

Maar daar ga ik verder niet over, dat moeten ze zelf maar bespreken. Ik vind het een goede minister van BuZa die van Jordani.
  maandag 30 september 2024 @ 17:40:21 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215138541
Vandaag de invasie nog beginnen? Wordt wel erg op gehint iig door Israel zelf. Anders deze week wel.
pi_215138634
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag de invasie nog beginnen? Wordt wel erg op gehint iig door Israel zelf. Anders deze week wel.
Denk het wel.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:17:50 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215144590
In plaats dat er in alle rust kan worden herdacht wat er op 7 oktober is gebeurd, wil het watermeloen etende addergebroed sit-ins en protesten uitvoeren op die datum.

Totaal fatsoensloos om het op die datum te doen en een blijk dat zij diegene zijn die aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.

Hoe lang accepteren wij dit gajes nog in onze samenleving?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215146357
Extreemlinkse antisemieten in tranen.

twitter

https://www.telegraaf.nl/(...)ren-israelische-vlag
pi_215146384
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:27 schreef Nober het volgende:

[ x ]

Sommige mensen ook echt :') Dan ben je ook zwaar ongeschikt om zo'n functie te bekleden.

Ik zou er overigens wel op tegen zijn, maar puur om het feit dat ik vind dat wij ons totaal niet met die shithole-regio moeten bemoeien en bezighouden. Gebed zonder end.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:32:56 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215146402
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Sommige mensen ook echt :') Dan ben je ook zwaar ongeschikt om zo'n functie te bekleden.

Ik zou er overigens wel op tegen zijn, maar puur om het feit dat ik vind dat wij ons totaal niet met die shithole-regio moeten bemoeien en bezighouden. Gebed zonder end.
Ja, 100% eens, maar helaas zijn er dagelijks pro-terrorisme-protesten in ons eigen land. Dan zou zo'n gebaar opzich wel geplaatst zijn.

Maar we moeten constant maar aanhoren dat "links" helemaal geen invloed heeft op de politiek en alles en iedereen zou extreem rechts zijn ofzo.

Nou, als dit fatsoenlijk links is dan maar extreem rechts :').
Get woke, go broke!
pi_215146415
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, 100% eens, maar helaas zijn er dagelijks pro-terrorisme-protesten in ons eigen land. Dan zou zo'n gebaar opzich wel geplaatst zijn.

Maar we moeten constant maar aanhoren dat "links" helemaal geen invloed heeft op de politiek en alles en iedereen zou extreem rechts zijn ofzo.

Nou, als dit fatsoenlijk links is dan maar extreem rechts :').
Ook mee kappen zsm ja. Laten we ons bezighouden met zaken waar we wel iets aan hebben denk ik altijd dan maar.
pi_215146421
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:27 schreef Nober het volgende:

[ x ]

Is dit een artikel van de Speld? :')
Zonder wrijving geen glans
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:35:01 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215147571
Spuit Elf komt aankakken. Het duurde maar een jaartje voordat hij het uit zijn strot durfde te krijgen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215156451
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2024 16:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een pathologische empathie voor Arabische moslims en ten tweede een diepe haat voor het Westen. Je hoeft zulke mensen maar n video of foto te laten zien van een paar hysterische hoofddoekjes (bijvoorbeeld) na een bombardement en zulke mensen zitten huilend en schuimbekkend achter hun beeldscherm.

Joden en Isral worden daarentegen gezien als geprivilegieerde 'witte' (lees: blanke) en Westerse mensen die dus met de oprichting van Isral een koloniaal project zijn gestart jegens de zogenaamde inheemse bewoners van dit gebied wat in het verknipte wereldbeeld van zulke Westerse elitaire types, Arabische moslims zijn.

Je moet in het intersectionele gedachtegoed dat bij zulke 'grachtengordel types' leeft, dus altijd kijken welke groepen in conflict zijn. Is er bijvoorbeeld een incident waar conservatieve Christenen in conflict zijn met Joden heeft? Dan kiest men meteen de kant van de Joden. Maar zijn Joden in conflict met moslims? Dan kijkt men weg of kiest de kant van de moslims.

En zo werkt het niet alleen met antisemitisme, maar ook met bijvoorbeeld homofobie.
Dit denk ik, maar ik denk ook dat de angst factor een grote rol speelt.

Neem nu Arjan Lubach. Geen verkeerde vent en best grappig. Overduidelijk links, en valt daarom nooit - zijn indirecte broodheer - D66 aan bijvoorbeeld. Maar dat is min of meer gelinkt aan zijn eigen baan, en niet zozeer angst. Dan krijgt ie intern een tik op de vingers.

Maar het islamisme bekritiseren, dat doet hij nooit. Hij weet ook: dan word ik niet meteen ontslagen, maar krijg ik ook een mes tussen de ribben.

Dit geldt voor meer cabaretiers, BN'ers, en noem maar op. En angst leidt soms tot onderwerping, zie Katja Schuurman die opeens opduikt bij pro-Hamas demonstraties. Dat is dhimmi gedrag, je bent nog geen zelfverklaarde moslima's, maar je schikt je wel.

Is dit de beruchte dutch courage? Een stilzwijgende onderwerping aan het nieuwe regime?

Zo ging dat ook eind jaren '30. De ganse media, burgemeesters, politie en noem maar op onderwierpen zich maar al te snel aan de nieuwe macht van onze oosterburen.
pi_215156585
4 van de 7 slachtoffers van de terroristische aanslag in Tel Aviv gisteren:

quote:
Seven people were killed and at least eight others wounded in a shooting and stabbing terror attack in Jaffa on Tuesday evening, according to Israel Police, in one of the deadliest terror attacks in recent years.

Two terrorists, one of whom was armed with a rifle and the other with a knife, attacked civilians on the Tel Aviv light rail before getting off and continuing on foot and shooting and stabbing people on Jerusalem Street in the city.
https://www.timesofisrael(...)attack-in-jaffa/amp/
De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:

woensdag 2 oktober 2024 @ 12:04:19 #171
38496 Perrin
pi_215156730
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef oblo het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ]
Gendoctrineerd met haat.
pi_215157062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef oblo het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..

Ik heb al heel wat gezien in mijn leven (hier) maar wat ik gisteren zag als uitwerking van deze terroristische aanslag is bizar de noemen, voornamelijk de omstanders en de gecombineerde angst (van de sirenes net af' en dan dit..)

Ik merk dat ik er ook echt van bij moet komen - het voelt ook als na jaren ineens een uitputtingsslag. :N Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
Dit soort acties van haat is niets anders dan specifieke haat tegen Joden - zoals omstanders ook bevestigden. Niet inwoners van Isral, maar de Joden. Onschuldige burgers.

Wat ik verder nog er van vind heb ik al netjes even laten zakken vr het schrijven van nu.. Rustig is het allerminst. :{
pi_215157119
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..

Ik heb al heel wat gezien in mijn leven (hier) maar wat ik gisteren zag als uitwerking van deze terroristische aanslag is bizar de noemen, voornamelijk de omstanders en de gecombineerde angst (van de sirenes net af' en dan dit..)

Ik merk dat ik er ook echt van bij moet komen - het voelt ook als na jaren ineens een uitputtingsslag. :N Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
Dit soort acties van haat is niets anders dan specifieke haat tegen Joden - zoals omstanders ook bevestigden. Niet inwoners van Isral, maar de Joden. Onschuldige burgers.

Wat ik verder nog er van vind heb ik al netjes even laten zakken vr het schrijven van nu.. Rustig is het allerminst. :{
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolg :W Hoe hypocriet wil je het hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215157155
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolg :W Hoe hypocriet wil je het hebben.
Kennelijk nieuw in hier in het topic, want anders was het wel bekend hoe het wat' mij betreft. :) Geeft niets, er valt echt een super-load terug te lezen mocht je dat willen. ^O^
Welkom daartoe!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 12:53:08 #175
438527 MissButterflyy
pi_215157166
Zit je nu in Isral hannahvrede of was je van plan er naartoe te gaan?
pi_215157179
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:51 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Kennelijk nieuw in hier in het topic, want anders was het wel bekend hoe het wat' mij betreft. :) Geeft niets, er valt echt een super-load terug te lezen mocht je dat willen. ^O^
Welkom daartoe!
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.

Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het n Isral wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 12:56:46 #177
438527 MissButterflyy
pi_215157195
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.

Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het n Isral wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.
Lijkt me anders geen lolletje hoor, met alle luchtalarmen en de schuilkelder in te moeten en dan nog die aanslag van gisteren in Jaffa.
Kan me voorstellen dat de inwoners van Isral ook in angst zitten nu.
pi_215157208
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lijkt me anders geen lolletje hoor, met alle luchtalarmen en de schuilkelder in te moeten en dan nog die aanslag van gisteren in Jaffa.
Kan me voorstellen dat de inwoners van Isral ook in angst zitten nu.
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Isral buiten de eigen grenzen zaait.

Zo zie je maar weer, velen kijken maar wat graag de andere kant op zolang er maar moslims doodgeschoten worden.
pi_215157224
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zit je nu in Isral hannahvrede of was je van plan er naartoe te gaan?
Ik zit er al die tijd al sinds de vorige post van terugkomst uit het Gazagebied. Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Isral en Judea en Samaria, maar ik stond net op het punt om voor de feestdagen terug naar huis te gaan. Vliegen vanaf Tel Aviv, omstandigheden zorgden ervoor dat ik wat langer bleef - nu denk ik wel eens dat toeval vast niet bestaat. UH en andere organisaties kunnen alle hulp gebruiken die er is - ik ga kijken of het nu dan eind oktober wordt dat ik de schoorsteen thuis kan aanmaken - ontzettend veel zin in wel: sentimenteel alvast je gedachten verzetten met wat we de feestdagen op tafel willen hebben. :Y)
  woensdag 2 oktober 2024 @ 13:10:55 #180
3542 Gia
User under construction
pi_215157287
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Isral buiten de eigen grenzen zaait.

Zo zie je maar weer, velen kijken maar wat graag de andere kant op zolang er maar moslims doodgeschoten worden.
Je moet 'oorlog' niet verwarren met 'terreur'.
Isral pleegt geen genocide, maar bombardeert Hamas, die zich schuil houden te midden van burgers. Die gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Als Hamas dat niet had gedaan, had dat veel onschuldige burgerslachtoffers gescheeld.
pi_215157571
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef HannahVrede het volgende:

[..]

Het volk blijft sterk :) 💪 Komt goed en blijf opletten in het openbaar. Zorg dat je altijd goed hoort en ziet wat er om je heen gebeurt en aarzel niet om naar een beveiliger, agent, chauffeur, medewerker te stappen als je denkt dat je iets/iemand verdachts ziet.
pi_215157592
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
quote:

[..]

Wat een wereldvreemde en walgelijke reacties. Schaam je.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 oktober 2024 @ 13:58:10 #183
284411 crew  heywoodu
pi_215157608
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:01 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik zit er al die tijd al sinds de vorige post van terugkomst uit het Gazagebied. Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Isral en Judea en Samaria, maar ik stond net op het punt om voor de feestdagen terug naar huis te gaan. Vliegen vanaf Tel Aviv, omstandigheden zorgden ervoor dat ik wat langer bleef - nu denk ik wel eens dat toeval vast niet bestaat. UH en andere organisaties kunnen alle hulp gebruiken die er is - ik ga kijken of het nu dan eind oktober wordt dat ik de schoorsteen thuis kan aanmaken - ontzettend veel zin in wel: sentimenteel alvast je gedachten verzetten met wat we de feestdagen op tafel willen hebben. :Y)
Ik heb je vaak zien posten, maar kan me even niet herinneren waarom je precies in die regio zit: klopt het dat het iets met de VN te maken heeft? Ik lees je posts altijd met interesse, vandaar.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:03:25 #184
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215157634
quote:

[..]

Ben jij goed snik
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:26:10 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215157765
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 23:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Altijd weer dat onderlinge "ik ga je slaan, maar als je terug slaat, sla ik je weer terug!".
Wat het nationalitistisch ingestelde "Westen" niet goed lijkt te begrijpen begrepen is dat volkeren die Isral als natie verrafschuwen, in het Midden-Oosten naast religieus, vooral tribaal zijn verdeeld in zg clans. Dan denken dat wat bijprate, een cultuurprobleem gaat oplossen.

De enige macht die dan wordt begrepen is die van (neer)slaan - en desnoods nofi, een gedachtegoed uitroeien - zodat daarna weer een periode van relatieve rust kan ontstaan. Om vervolgens met nieuw elan het met ene volgende generatie weer te proberen waar voorvaders in faalden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215157797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:56 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Wat een wereldvreemde en walgelijke reacties. Schaam je.
Waarom?
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:33:08 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215157818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Iraanse revolutie ontstond niet zomaar. Daar gingen decennia van westerse interventies en martelkamers aan vooraf.
Yep, het "westen" (de Sjah incluis) is idd er niet in geslaagd om van Iran een land te maken waar burgers, zonder anderen in hun denken te bedreigen, vrijelijk hun leven kunnen leven. Nog triester is dat die revolutie vooral tot oogmerk heeft (en had) om alles dat Westers is, te beginnen met Isral, vernietigd moet worden.

Buitengewoon jammer dat onderdrukkend religieus denken het daar nog steeds wint van ratio en mensen zich (moeten) onderwerpen aan een waanzinnige die erfrechten claimt (en neemt).
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:41:42 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215157866
quote:

[..]

Ms wat tijd om je te verdiepen voordat je gaat afschieten met termen die kant noch wal raken en geen recht doet aan de situatie. De situatie is daar uiterst complex, hoe ook gekomen, waarbij isral rust wil aan haar grenzen en de andere partij(en) haar allereerst wil vernietigen.

Dat het verschrikkelijk is, voegt buiten die waarneming en een zienswijze; niets toe.
Welke dreigende context wil je nog meer hebben met dat je bestaan als doel moet worden vernietigd ?
De verhouding is Isral de ander buiten haar grens wil houden en andere partijen (hun) burgers opofferen om de schuldvan slachtoffers bij isral te beleggen.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 15:05:07 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158058
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sorry, maar wat? Je draait nu actie en reactie om. Isral kreeg eerst letterlijk tienduizenden raketten om de oren plus een nietsontziende terroristische aanslag, beide gericht op burgerdoelen. Dat lijkt me meer voldoen aan de beschrijving van terreur dan wat Isral terugdoet.

Dat hele gemiep dat het niet erg gevonden zou worden dat er "maar moslims" doodgeschoten worden is ook een truc van de grote omkeersmurf. Iedereen is voor een ceasefire behalve als de Isralische bevolking aan de ontvangende kant staat.
pi_215158086
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sorry, maar wat? Je draait nu actie en reactie om. Isral kreeg eerst letterlijk tienduizenden raketten om de oren plus een nietsontziende terroristische aanslag, beide gericht op burgerdoelen. Dat lijkt me meer voldoen aan de beschrijving van terreur dan wat Isral terugdoet.

Dat hele gemiep dat het niet erg gevonden zou worden dat er "maar moslims" doodgeschoten worden is ook een truc van de grote omkeersmurf. Iedereen is voor een ceasefire behalve als de Isralische bevolking aan de ontvangende kant staat.
Sinds 7 oktober vorig jaar ja. Vergeet echter niet de vier, vijf decennia aan complete onderdrukking van met name Gaza die daaraan vooraf ging. Als je een bevolking tot wanhoop drijft en elk perspectief op een betere toekomst wegneemt dan moet je niet gek opkijken als er zich een voedingsbodem voor terrorisme ontwikkelt.

Zoals ik al vaker heb gezegd: Isral is het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer onderuit de zak krijgt.

Het land heeft met name na de zesdaagse oorlog grote fouten gemaakt. Van een redelijk ontwikkeld land mag je beter verwachten.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 15:14:38 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Sinds 7 oktober vorig jaar ja. Vergeet echter niet de vier, vijf decennia aan complete onderdrukking
Hoe compleet was die onderdrukking? Sinds 1948 is trouwens wel wat langer geleden dan 40 50 jaar.
quote:
van met name Gaza die daaraan vooraf ging.
Gaza, waar sinds 2005 geen Isralische mensen woonden en waar Hamas de baas was, dat Gaza?
quote:
Als je een bevolking tot wanhoop drijft en elk perspectief op een betere toekomst wegneemt dan moet je niet gek opkijken als er zich een voedingsbodem voor terrorisme ontwikkelt.
In dit geval werd dit perspectief juist voornamelijk door die terroristische organisatie weggenomen, die ontwikkelingsgelden bij de miljarden wegsluisde en vooral investeerde in wapentuig, een ondergronds tunnelsysteem en het verstevigen van hun eigen politieke positie door elk tegengeluid te executeren.
quote:
Zoals ik al vaker heb gezegd: Isral is het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer onderuit de zak krijgt.

Het land heeft met name na de zesdaagse oorlog grote fouten gemaakt. Van een redelijk ontwikkeld land mag je beter verwachten.
Isral heeft grove fouten gemaakt, maar de grootste reden voor de agressie heeft helaas nog altijd te maken met de grove intolerantie jegens Joodse medemensen.
pi_215158124
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, het "westen" (de Sjah incluis) is idd er niet in geslaagd om van Iran een land te maken waar burgers, zonder anderen in hun denken te bedreigen, vrijelijk hun leven kunnen leven. Nog triester is dat die revolutie vooral tot oogmerk heeft (en had) om alles dat Westers is, te beginnen met Isral, vernietigd moet worden.

Buitengewoon jammer dat onderdrukkend religieus denken het daar nog steeds wint van ratio en mensen zich (moeten) onderwerpen aan een waanzinnige die erfrechten claimt (en neemt).
"Het Westen is er niet in geslaagd Iran te moderniseren"

Zo, daar blijkt wel uit wat voor enorm bord je voor je kop hebt :D

Ben je enigszins bekend met de geschiedenis van Iran? En dan met name voor de herinstallatie van de Shah door het Westen? Zo rond de tijd van Mossadegh?

Wat een intens domme post.
pi_215158146
quote:

[..]

er is geen genocide. en het is gewoon onbeschoft om dat woord te gebruiken tegen israel en eigenlijkgewoon joden, die daadwerkelijk een genocide hebben ondergaan. je doet daar heel veel mensen nog steeds pijn mee.

maar ik neem aan dat dat de bedoeling is, joden zoveel mogelijk pijn doen.

er zijn 14 miljoen mensen die zich identificeren als palestijn. plus 1.7 miljoen die in israel leven als israeliers. (hel land, niet de bezette gebieden)

er is totaal geen sprake van volkerenmoord door israel. alleen van oorlogsslachtoffers. we weten niet hoeveel, de enige cijfers hierover worden door hamas uit hun reet getoverd. maar zelfs als een deel van hun 30.000 doden klopt, is dat volgens allerlei experts eigenlijk nog erg laag, in een close urban warfare oorlog. zeker als je daar ook nog bij optelt dat hamas deze mensen expres dood laat gaan, want dat is goede PR.
pi_215158296
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:01 schreef HannahVrede het volgende:
Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Isral en Judea en Samaria
Judea en Samaria bestaan niet, het is bezet Palestijns gebied genaamd de Westelijke Jordaanoever.
pi_215158322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:10 schreef Gia het volgende:
Je moet 'oorlog' niet verwarren met 'terreur'.
Isral pleegt geen genocide, maar bombardeert Hamas, die zich schuil houden te midden van burgers. Die gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Als Hamas dat niet had gedaan, had dat veel onschuldige burgerslachtoffers gescheeld.
Isralirs dienen als menselijk schild voor Netanyahu, daarom niet huilen over raketbeschietingen van Hamas, Hezbollah, Houthis en Iran.

En het doden van Hamas leidt juist tot terreur tegen Isralirs, want die Hamas-leden zijn iemands vader, zoon, neef, etc.

Isralirs die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op extreemrechts stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Palestijnen die op Hamas hebben gestemd.
pi_215158570
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb je vaak zien posten, maar kan me even niet herinneren waarom je precies in die regio zit: klopt het dat het iets met de VN te maken heeft? Ik lees je posts altijd met interesse, vandaar.
In het geval van afgelopen jaren ben ik niet gevraagd voor UN-werkzaamheden (>2015), maar dien ik andere organisaties met betrekking tot de (spoedeisende) gezondheidszorg in de regio. UN werkzaamheden voerde ik voornamelijk in Centraal- en West-Afrika uit. Mijn taak nu is meer training(-universitair) gericht en ik werk daarnaast vrijwilligersrollen uit, waaronder nu net een tijdje ook voor United Hatzalah; zeg maar de reguliere 'regionale ambulance voorziening (RAV)' van Isral.

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 02-10-2024 16:20:32 ]
pi_215158617
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Judea en Samaria bestaan niet, het is bezet Palestijns gebied genaamd de Westelijke Jordaanoever.
الضفة الغربية, הגדה המערבית, West-Bank, Judea en Samaria ... - ik heb in dit hele topic verschillende vormen en benamingen gebruikt voor het gebied dat we historisch kennen als Judea en Samaria.
Met de administratieve benaming van de gebieden van Judea en Samaria/ West-Bank lijkt mij niets mis: maar aangezien ik zelf ook zo op de letter ben waardeer ik wel je vraag naar consistentie. Eerder deed ik dat met termen als; Joden, joden, Isralirs, Isralieten (?) dus ik begrijp de verwarring wel. ;)

Laat ik dan maar duidelijk zijn (aangezien mensen vanzelfsprekend nu binnenvallen op dit topic en niet ingelezen zijn) dat ik met de administratieve term van Judea en Samaria niets anders bedoel dan de betwiste regio van de West-Oever. :)
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:20:19 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Isralirs dienen als menselijk schild voor Netanyahu, daarom niet huilen over raketbeschietingen van Hamas, Hezbollah, Houthis en Iran.
IDF zit in scholen, synagoges en ziekenhuizen verschanst, ja?
quote:
En het doden van Hamas leidt juist tot terreur tegen Isralirs, want die Hamas-leden zijn iemands vader, zoon, neef, etc.
"Het doden van Isralirs leidt tot terreur tegen Hamas, want die Isralirs zijn iemands vader, zoon, neef, etc."
quote:
Isralirs die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op extreemrechts stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Palestijnen die op Hamas hebben gestemd.
"Hamas-leden die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op islamofascisme stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Isralirs die op Netanyahu hebben gestemd."

Dit hele conflict zou een stuk sneller opgelost zijn als alle kanten konden erkennen dat de anderen ook slachtoffer kunnen zijn.
pi_215158711
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:19 schreef HannahVrede het volgende:
Laat ik dan maar duidelijk zijn (aangezien mensen vanzelfsprekend nu binnenvallen op dit topic en niet ingelezen zijn) dat ik met de administratieve term van Judea en Samaria niets anders bedoel dan de betwiste regio van de West-Oever. :)
Ja, we zitten niet op een lokaal Jewish settlers forum, dus de meeste mensen zullen niet begrijpen wat je bedoelt met Judea en Samaria of erover heen lezen. Ik ken het omdat Isral-knechtje Wilders die namen regelmatig gebruikt.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:32:13 #200
38496 Perrin
pi_215158748
Iets om te juichen, Trigger?
twitter
pi_215158769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
IDF zit in scholen, synagoges en ziekenhuizen verschanst, ja?
[..]
"Het doden van Isralirs leidt tot terreur tegen Hamas, want die Isralirs zijn iemands vader, zoon, neef, etc."
[..]
"Hamas-leden die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op islamofascisme stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Isralirs die op Netanyahu hebben gestemd."

Dit hele conflict zou een stuk sneller opgelost zijn als alle kanten konden erkennen dat de anderen ook slachtoffer kunnen zijn.
Laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent, 7 oktober en later hebben je wel ontmaskerd als pro-Isral en behoorlijk rechts zelfs wanneer het op Isral aankomt.

Wij hebben onze eigen belangen, narratieven, geschiedenis, etc. Zelfs als je moslims doodt die onderdeel zijn van milities en legers vinden we dit onacceptabel, laat staan wanneer je ook nog tienduizenden burgers doodt onder het mom van "menselijk schild". En je zet ook nog onze religie/ideologie weg als fascisme. Je maakt jezelf er niet geliefder mee.

Insert Louis van Gaal juichen.gif @Perrin
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:43:16 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215158831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:35 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent, 7 oktober en later hebben je wel ontmaskerd als pro-Isral en behoorlijk rechts zelfs wanneer het op Isral aankomt.

Wij hebben onze eigen belangen, narratieven, geschiedenis, etc. Zelfs als je moslims doodt die onderdeel zijn van milities en legers vinden we dit onacceptabel, laat staan wanneer je ook nog tienduizenden burgers doodt onder het mom van "menselijk schild". En je zet ook nog onze religie/ideologie weg als fascisme. Je maakt jezelf er niet geliefder mee.

Insert Louis van Gaal juichen.gif @:Perrin
Hmm. Wat raar, want radicale moslimterroristen die hele Isralische dorpen afslachten noemen jullie 'verzetsstrijders'. Vreemd hoe dat werkt binnen (Arabische en) Islamtische kringen. Jullie mogen dus slachtoffers maken, maar in een strijd die jullie zelf beginnen, niet geslachtofferd worden. Clownesk weer.

Maar wel goed dat je toegeeft dat jullie je eigen belangen, narratieven en geschiedenis hebben. Die belangen stroken niet met de belangen van het Westen en die narratieven en geschiedenis stoelen op gevoelens van religieuze en etnische suprematie en een heleboel geschiedvervalsing.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:47:15 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215158865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:32 schreef Perrin het volgende:
Iets om te juichen, Trigger?
[ x ]
BBC meld t ook nu. (sommige bronnen melden 14 doden maar niet bevestigd)

Gaat sowieso een lange bloederige strijd worden dit. No way dat Israel binnen een maand klaar is.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:51:59 #204
38496 Perrin
pi_215158920
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat sowieso een lange bloederige strijd worden dit. No way dat Israel binnen een maand klaar is.
Dat denk ik ook. En ondertussen een lange-afstandoorlog met Iran. Ga er maar aan staan.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:56:07 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158966
quote:

[..]
Ik ben behoorlijk onpartijdig en knetterlinks. Ik ga niet mee in het huidige dominante verhaal dat Isral een westerse koloniale bezetter is maar ben zeker niet blind voor de wandaden van die kant.

En "laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent" is echt een schaamteloze pot verwijt de ketel.
quote:
Ik zet de ideologie van Hamas neer als fascisme, niet de hele islam. En het zal me aan mijn aars oxideren of ik me daar geliefd mee maak.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:58:56 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. En ondertussen een lange-afstandoorlog met Iran. Ga er maar aan staan.
En ondertussen een openlijke lange-afstandsoorlog. Er is al jaren een ondergrondse hackathon bezig over en weer waarbij hele industrile complexen, militaire doelen en civiele infrastructuur lam worden gelegd.
pi_215159009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ja, we zitten niet op een lokaal Jewish settlers forum, dus de meeste mensen zullen niet begrijpen wat je bedoelt met Judea en Samaria of erover heen lezen. Ik ken het omdat Isral-knechtje Wilders die namen regelmatig gebruikt.
Als we niet op een forum zitten waar de nadruk er zo bovenop moet liggen, dat je alles wat Isralisch is wil afdoen als de diepste krochten van de hel: dan is het handig te weten wat ik bedoel als ik de termen hanteer. Elke vorm van geschiedenis bepaling doet er toe, Cisjordani is zelfs voorbij gekomen in mijn posts.

Het lijkt mijn inziens het meeste recht aandoen aan allen die wonen in de Levant, om aangeduid te worden naar de (quote UN-pact) 'heuvels van Judea en Samaria' en wat we kennen als het internationale 'West-Bank'.

Verder moet je de mensen die meelezen op het forum niet zo onderschatten. Er zijn genoeg die weten waarover wordt gepraat als we het hebben over een Transjordani of Judea en Samaria. Niet iedereen is hier GenZ.
pi_215159098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat jij hier nog mag posten met je jodenhaat is echt onbegrijpelijk.
pi_215159257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:16 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je struikelt bij wijze van spreken hier over posts met termen als haatbaard geitenneukers en dhimmi- etc. maar een nederlandse politicus met de vlag van een land uit het midden-oosten op kantoor een knecht van dat land noemen is echt een brug te ver
  woensdag 2 oktober 2024 @ 17:43:57 #210
438527 MissButterflyy
pi_215159337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:35 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Je struikelt bij wijze van spreken hier over posts met termen als haatbaard geitenneukers en dhimmi- etc. maar een nederlandse politicus met de vlag van een land uit het midden-oosten op kantoor een knecht van dat land noemen is echt een brug te ver
Ben het wel met je eens dat de verharding aan beide zijden te zien is.
Jammer.
pi_215159436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:35 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Waarom verdedig je die jodenhater?
pi_215159488
Tijd voor een Europa vs. Isral topic?

twitter
pi_215159500
quote:

[..]

onder het mom van mensenlijk schild? nee, hamas is waar op geschoten wordt. die maken hun eigen mensen tot schild, denkend dat dan israel niks kan doen, of dat er een hoop doden vallen en israel daar de schuld van krijgt.
hamas laat zijn eigen mensen vermoorden voor hunzelf. en dat steun je dan he, goed bezig.

het is een ding om pro-palestijns te zijn, voor het beeindigen van hun onderdrukking.
maar pro hamas zijn, dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd. zij zijn de grootste onderdrukker van de palestijnen.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:01:20 #214
438527 MissButterflyy
pi_215159513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:58 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Nee. Europa staat achter Isral of is in ieder geval neutraal op dit gebied.
Dat er idioten zijn die tegen Isral zijn betekend niet dat heel Europa zo is.
pi_215159537
quote:

[ x ]
Ik stelde @Jippie ook al voor een centraal topic met de naam 'Isral en de Arabische Liga' - omvat alles wat er gaande is n de reacties uit Europa daarop. Of zou dat dan k weer een extra topic betekenen... Wordt druk zo! :D
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:08:01 #216
438527 MissButterflyy
pi_215159571
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:04 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik stelde @:Jippie ook al voor een centraal topic met de naam 'Isral en de Arabische Liga' - omvat alles wat er gaande is n de reacties uit Europa daarop. Of zou dat dan k weer een extra topic betekenen... Wordt druk zo! :D
In de Arabische liga zitten toch ook landen die bondgenoten zijn van Isral?
Jordani, Egypte, Saudi Arabi hebben geen zin mee te worden gezogen in de ellende.
pi_215159577
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja dat zeiden inlichtingendiensten al ver van te voren. Dit wordt een hele bloedige strijd.
pi_215159598
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In de Arabische liga zitten toch ook landen die bondgenoten zijn van Isral?
Jordani, Egypte, Saudi Arabi hebben geen zin mee te worden gezogen in de ellende.
Maar daar kunnen we het dan toch in dat topic k over hebben? O-)
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:12:31 #219
438527 MissButterflyy
pi_215159614
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:10 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar daar kunnen we het dan toch in dat topic k over hebben? O-)
Mocht het echt escaleren kunnen alle topics wel samengevoegd worden in een algemeen topic.
Geen idee hoe het gaat heten dan. Een grote totale oorlog zal ook een naam krijgen.
Maar goed, laten we hopen dat dit niet gebeurd.
pi_215159616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:16 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. Dat soort users zijn de kanker op dit, volgens mij, westerse forum.
pi_215159627
Veel drones die jagen op IDF gok ik. Die grondoorlog gaan ze kansloos verliezen. Denk niet dat ze dit lang gaan proberen dus
pi_215159652
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mocht het echt escaleren kunnen alle topics wel samengevoegd worden in een algemeen topic.
Geen idee hoe het gaat heten dan. Een grote totale oorlog zal ook een naam krijgen.
Maar goed, laten we hopen dat dit niet gebeurd.
Maar er zijn nu al +5 topics over het onderwerp, mt enorme overlap en flink een aantal mod-ingrepen met verwijzingen. Ik zou het voordeel er van zien om alles in ogenschouw te kunnen nemen - want de oorlog nu met Hezbollah
heeft ook te maken tegen de oorlog tegen Hamas (zoals eerder vermeld)

Enfin, uiteindelijk is het aan de 'mods' natuurlijk maar ik zie er voordelen aan/van. Voor nu plaatsen we wel waar we denken dat het hoort dan. :)
pi_215159653
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:14 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
In het geval van afgelopen jaren ben ik niet gevraagd voor UN-werkzaamheden (>2015), maar dien ik andere organisaties met betrekking tot de (spoedeisende) gezondheidszorg in de regio. UN werkzaamheden voerde ik voornamelijk in Centraal- en West-Afrika uit. Mijn taak nu is meer training(-universitair) gericht en ik werk daarnaast vrijwilligersrollen uit, waaronder nu net een tijdje ook voor United Hatzalah; zeg maar de reguliere 'regionale ambulance voorziening (RAV)' van Isral.
Kan je wat meer over die organisatie vertellen? Ik lees dat er 6.500 vrijwilligers zijn die naast de reguliere ambulances hulp verlenen, op motoren, alleen hoe kan het dat zo'n club bestaat? Is dat zo hard nodig of zijn Isralirs gewoon dol op het verlenen van vrijwilligerswerk?

Vrijwilligerswerk is super mooi maar het is (in nederland) wel iets wat het niet geheel vrijblijvend is en het ook plichten met zich meebrengt. Dat kan zwaar zijn, des te meer waardering vanuit mijn kant
pi_215159679
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
Veel drones die jagen op IDF gok ik. Die grondoorlog gaan ze kansloos verliezen. Denk niet dat ze dit lang gaan proberen dus
Deze reactie _O_
pi_215159753
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan je wat meer over die organisatie vertellen? Ik lees dat er 6.500 vrijwilligers zijn die naast de reguliere ambulances hulp verlenen, op motoren, alleen hoe kan het dat zo'n club bestaat? Is dat zo hard nodig of zijn Isralirs gewoon dol op het verlenen van vrijwilligerswerk?

Vrijwilligerswerk is super mooi maar het is (in nederland) wel iets wat het niet geheel vrijblijvend is en het ook plichten met zich meebrengt. Dat kan zwaar zijn, des te meer waardering vanuit mijn kant
United Hatzalah is ontstaan vanuit een meer humanistische waarden, net even anders dan de eerder bestaande zorgverleners. Er is volgensmij best wat over te vinden, bijvoorbeeld op de site van de organisatie zelf: https://israelrescue.org/ (+frequently-asked-questions/) Daar staan vast antwoorden tussen die je zoekt. Er is inderdaad wel vraag naar.

Of Isralirs dol zijn op vrijwilligerswerk, kan ik natuurlijk geen collectief antwoord bieden - net zo min als dat je dat voor alle Nederlandse NGO's zou kunnen doen.

Ikzelf ben in de mogelijkheid om, naast mijn werkende tijden, beschikbaar te zijn voor noodgevallen in de omgeving waar ik dan verblijf. Zo is er dekking voor alle noodgevallen die plaatsvinden in Isral.
Het Isralische zorgsysteem is wat anders ingesteld dan het Nederlandse zorgsysteem. Maar zo heeft elk een land zijn eigen systeem: het valt het meeste te vergelijken met het systeem zoals dat in Amerika te vinden is.

Desalniettemin kan iedereen bellen naar het noodnummer van United Hatzalah, 1221 - uiteindelijk wordt je dan doorverbonden en krijg ik (via telefoon/pieper en een verstrekte motor met alle nodige werkmateriaal) de plaats waar ik nodig ben. Dit is dus naast mijn betaalde (scholings)werk.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:42:06 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215159883
twitter
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:56:40 #227
38496 Perrin
pi_215160076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hij kijkt liever toe terwijl Isral vernietigd wordt?
pi_215160180
quote:
9s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij zegt toch wat hij vindt? Iran en Isral mogen het prima zelf uitvechten.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 19:53:49 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215161089
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:04 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik stelde @:Jippie ook al voor een centraal topic met de naam 'Isral en de Arabische Liga' - omvat alles wat er gaande is n de reacties uit Europa daarop. Of zou dat dan k weer een extra topic betekenen... Wordt druk zo! :D
Iran is geen Arabisch land en is de grootste poppenspeler op de achtergrond ;)
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:11:25 #230
438527 MissButterflyy
pi_215161536
quote:
9s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Want de enige reactie die Isral kan geven is door nucleaire doelen aan te vallen?
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:14:18 #231
38496 Perrin
pi_215161603
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Want de enige reactie die Isral kan geven is door nucleaire doelen aan te vallen?
Zo niet dan is het afwachten tot Iran Isral verder en verder klem zet. Je moet toch niet denken aan een aanval als gister maar dan met kernwapens.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:15:19 #232
438527 MissButterflyy
pi_215161621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zo niet dan is het afwachten tot Iran Isral verder en verder klem zet. Je moet toch niet denken aan een aanval als gister maar dan met kernwapens.
Zo’n vaart zal het niet lopen. Iedereen wil blijven bestaan lijkt me.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:27:47 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215161911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tsja... ben er zelf nogal cynisch over (geworden).

VS zegt : niet doen hoor!

Israel doet het wel

VS: foei!
  Overall beste user 2022 woensdag 2 oktober 2024 @ 21:42:38 #234
3928 Ulx
pi_215162812
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tsja... ben er zelf nogal cynisch over (geworden).

VS zegt : niet doen hoor!

Israel doet het wel

VS: foei!
Ach, waar is de tijd gebleven dat de VS wat riep en dat alle landen dat dan gewoon braaf deden als de willoze Yankee kolonies die we waren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 21:44:45 #235
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215162832
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, waar is de tijd gebleven dat de VS wat riep en dat alle landen dat dan gewoon braaf deden als de willoze Yankee kolonies die we waren.
Vandaag nog stukjes gekeken over operation desert storm was erg mooi
pi_215162872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 19:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Iran is geen Arabisch land en is de grootste poppenspeler op de achtergrond ;)
Okeeej, jij je zin - n topic voor Iran: maar, moet je wel beloven dat voor (het ego van) Khamenei geen nieuw subfor... Erhhh, topic wordt gestart: yesh? :)
pi_215162977
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zo’n vaart zal het niet lopen. Iedereen wil blijven bestaan lijkt me.
Dit is naef gedacht. Je ziet bij de oorlog in Oekrane hoe zwaar het weegt als een land kernwapens heeft. Wanneer Rusland die niet had gehad, was het veel harder bestookt met raketten etc. Het bezit van kernwapens schrikt af, daarom moet koste wat het kost voorkomen worden dat een regime uit de hel als dat van Iran ze krijgt.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:07:45 #238
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215163036
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dit is naef gedacht. Je ziet bij de oorlog in Oekrane hoe zwaar het weegt als een land kernwapens heeft. Wanneer Rusland die niet had gehad, was het veel harder bestookt met raketten etc. Het bezit van kernwapens schrikt af, daarom moet koste wat het kost voorkomen worden dat een regime uit de hel als dat van Iran ze krijgt.
Nogmaals, Iran krijgt echt geen nukes
pi_215163055
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:07 schreef jigggy het volgende:

[..]
Nogmaals, Iran krijgt echt geen nukes
Er zijn al die denken dat ze al een primitieve vorm van nukes hebben hoor. Breakout time is 1 week volgens de inlichtingendiensten.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:13:37 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215163083
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:48 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Okeeej, jij je zin - n topic voor Iran: maar, moet je wel beloven dat voor (het ego van) Khamenei geen nieuw subfor... Erhhh, topic wordt gestart: yesh? :)
Eyn ;)
pi_215163096
Ik wil een interessante peiling (Juli 2024) delen van Palestijnen in Gaza, de West Bank en Israelis. De organisaties en de onderzoekers achter deze peiling zijn al lang in de game en worden als betrouwbaar gezien. De peiling is trouwens deels gefinancierd vanuit Nederland.

Een paar punten:
- een meerderheid van beide kanten denkt dat de andere kant genocide wil plegen, denkt dat de andere kant menselijkheid mist en ziet zichzelf als het grootste slachtoffer in de wereld.

- een meerderheid van beide kanten denkt dat de oorlog zal escaleren, maar heeft liever regionale vrede, een tweestatenoplossing en normalisatie met Saudi dan een regionale oorlog.

- 40% (hoogste percentage sinds 22’) van de Palestijnen is voor een tweestatenoplossing.
- 42% van de Joodse Israelis is voor een annexatie van de West Bank zonder gelijke rechten voor de Palestijnen en 21% (laagste percentage sinds de 90’) is voor een tweestatenoplossing.

- De jonge generatie aan beide kanten is het meest pessimistisch over vrede en een tweestatenoplossing.

- Het vertrouwen van linkse Israelis in de Palestijnen is ongelooflijk flink gedaald.

- Isralische Arabieren zijn veruit de meest optimistische groep en zijn met een meerderheid voor een tweestatenoplossing.

Wantrouwen en onbegrip drijft beide kanten uit elkaar. Isolatie is vaak de reden. Zie het eerste en laatste punt. De les die ik hieruit trek? Probeer de andere kant te begrijpen, zoek toenadering. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar, maar blijf het gesprek aangaan en erken elkaars menselijkheid.

Voor volledige context moet je de link volgen en het rapport lezen, wat erg aan te raden is: https://pcpsr.org/en/node/989
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:19:39 #242
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215163132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er zijn al die denken dat ze al een primitieve vorm van nukes hebben hoor. Breakout time is 1 week volgens de inlichtingendiensten.
Isral heeft voor dat het november is al iedere nucleaire faciliteit met de grond gelijk gemaakt
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:19:51 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215163134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:15 schreef oblo het volgende:
Ik wil een interessante peiling (Juli 2024) delen van Palestijnen in Gaza, de West Bank en Israelis. De organisaties en de onderzoekers achter deze peiling zijn al lang in de game en worden als betrouwbaar gezien. De peiling is trouwens deels gefinancierd vanuit Nederland.

Een paar punten:
- een meerderheid van beide kanten denkt dat de andere kant genocide wil plegen, denkt dat de andere kant menselijkheid mist en ziet zichzelf als het grootste slachtoffer in de wereld.

- een meerderheid van beide kanten denkt dat de oorlog zal escaleren, maar heeft liever regionale vrede, een tweestatenoplossing en normalisatie met Saudi dan een regionale oorlog.

- 40% (hoogste percentage sinds 22’) van de Palestijnen is voor een tweestatenoplossing.
- 42% van de Joodse Israelis is voor een annexatie van de West Bank zonder gelijke rechten voor de Palestijnen en 21% (laagste percentage sinds de 90’) is voor een tweestatenoplossing.

- De jonge generatie aan beide kanten is het meest pessimistisch over vrede en een tweestatenoplossing.

- Het vertrouwen van linkse Israelis in de Palestijnen is ongelooflijk flink gedaald.

- Isralische Arabieren zijn veruit de meest optimistische groep en zijn met een meerderheid voor een tweestatenoplossing.

Wantrouwen en onbegrip drijft beide kanten uit elkaar. Isolatie is vaak de reden. Zie het eerste en laatste punt. De les die ik hieruit trek? Probeer de andere kant te begrijpen, zoek toenadering. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar, maar blijf het gesprek aangaan en erken elkaars menselijkheid.

Voor volledige context moet je de link volgen en het rapport lezen, wat erg aan te raden is: https://pcpsr.org/en/node/989
Zeker interessant en wat volgens mij echt de sleutel is, is het ophouden met de eigen groep uitsluitend als slachtoffer en de andere groep uitsluitend als dader te zien.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:23:00 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215163167
quote:
Een meerderheid aan beide kanten verwerpt dus een eventuele tweestatenoplossing. Het is een doodlopende weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215163254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een meerderheid aan beide kanten verwerpt dus een eventuele tweestatenoplossing. Het is een doodlopende weg.
Percentages gaan omhoog als er bepaalde “incentives” gepaard gaan met een tweestatenoplossing en bij bepaalde “incentives” krijg je een meerderheid die voor is. Zie het rapport.

Maar inderdaad, een oplossing in zijn geheel is niet realistisch. Niet onmogelijk, maar niet realistisch.
pi_215163343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:19 schreef jigggy het volgende:

[..]
Isral heeft voor dat het november is al iedere nucleaire faciliteit met de grond gelijk gemaakt
Wees eens even realistisch kom op zeg. Jij denkt het is een computerspelletje.

De klap zal wellicht hard zijn, maar praktisch is wat jij zegt gewoon onmogelijk.
pi_215163352
0 staten oplossing lijkt me wel goed. En Gaza weg en Isral weg. Beide terreurstaten weg.
pi_215163394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
0 staten oplossing lijkt me wel goed. En Gaza weg en Isral weg. Beide terreurstaten weg.
Naja, Gaza is maar een gebied en geen land zoals Isral. Dus dat kun je niet zomaar 'wegdoen' of zo. Wellicht kunnen ze het onder water laten lopen of zo? :?
  Overall beste user 2022 woensdag 2 oktober 2024 @ 23:47:40 #249
3928 Ulx
pi_215163622
quote:
Vreemd. Vorig jaar rond deze tijd was er nog een festival voor de vrede vlakbij Gaza. Wel allemaal van die linkse hippies natuurlijk.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 09:17:25 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215164684
twitter

In Gaza gaat het dus ook allemaal door, ondanks de verminderde belangstelling.
pi_215164924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het kan wel, niet nu of binnenkort maar het kan wel. Je ziet het aan de 'Palestijnen' en oudere vragenlijsten. Daar zijn ze vooral extreem negatief over de welwillendheid van de Isralirs.

Wat volgens mij tekenend is, is het enorm verschil tussen de verschillende Palestijnen. Over het vredesplan wat dit bureau sinds 2018 voorlegt is van de Palestijnen maar 34% positief, alleen onder Arabische Isralirs is 69% positief. Ik heb ook andere vragenlijsten gezien waar naar verluid meer dan 80% van de Arabische Isralirs een tweestaten oplossing ziet zitten.

Als de Palestijnen in de bezette gebieden zich wat minder slachtoffer zouden voelen en er een langere periode van relatieve vrede ontstaat, dan verschuift het sentiment.

Wat dat betreft is er in Gaza ook wel een kans, als Hamas en andere gevaarlijke clubjes buitenspel gezet worden bij de wederopbouw en het nieuwe dagelijkse bestuur
pi_215165041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:17 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Play stupid games, win....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215165075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:17 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Nice _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 3 oktober 2024 @ 10:30:35 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215165153
quote:
Ah een classic:

Overall beste user 2022 donderdag 3 oktober 2024 @ 11:07:58 #255
3928 Ulx
pi_215165403
Nice.

twitter
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 11:16:04 #256
8781 crew  Frutsel
  Overall beste user 2022 donderdag 3 oktober 2024 @ 11:20:24 #257
3928 Ulx
pi_215165496
twitter
  donderdag 3 oktober 2024 @ 11:30:21 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215165586
quote:

[ x ]
Met het expliciet noemen van de Zweedse nationaliteit weet je ook wel weer genoeg… dat zijn geen autochtone Zweden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215165771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben behoorlijk onpartijdig en knetterlinks. Ik ga niet mee in het huidige dominante verhaal dat Isral een westerse koloniale bezetter is maar ben zeker niet blind voor de wandaden van die kant.

En "laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent" is echt een schaamteloze pot verwijt de ketel.
[..]
Ik zet de ideologie van Hamas neer als fascisme, niet de hele islam. En het zal me aan mijn aars oxideren of ik me daar geliefd mee maak.
je maakt je daar geliefd mee.
Maar inderdaad weer mooi staaltje projectering van onze Trigger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215165776
Voortaan stenigen of van een gebouw flikkeren dan worden ze ook niet meer gered.

twitter
  donderdag 3 oktober 2024 @ 12:11:51 #261
38496 Perrin
pi_215165921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 11:20 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Stukje middeleeuwse cultuur.
pi_215166217
quote:
Neuh, Isral gewoon laten bestaan. Beste land in het M-O.

Niemand geeft cht wat om Palestijnen of Libanezirs.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 oktober 2024 @ 12:55:00 #263
3928 Ulx
pi_215166282
twitter

Oei, dat wordt een spagaat voor Sullivan. Hoewel dit natuurlijk geen basis IN Rusland is zal het wel een rode lijn zijn geweest. Zelfde geldt natuurlijk voor degenen die en voor Hamas/Hezbollah/Iran zijn en voor Oekrane.
pi_215166701
Ik heb geen behoefte aan ook nog een Isral - Rusland topic :N
  donderdag 3 oktober 2024 @ 15:39:25 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215167822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Neuh, Isral gewoon laten bestaan. Beste land in het M-O.

Niemand geeft cht wat om Palestijnen of Libanezirs.
Ikke wel. Ik ken er wel wat, maar dan vooral van mijn generatie met Een Stevige Mening over wat er is gebeurd met Gaza onder Hamas (en Isral) of met Libanon door Hezbollah.

N=1, maar het meest opvallende vind ik altijd dat als je iemand ontmoet waar zo'n heel zwaar etiket aan hangt van terroristenvolk of weet ik het, dat ze dan altijd zo ongeveer over hun eigen voeten struikelen om de eerste paar uur vooral te laten zien dat ze niemand opblazen, geen zin hebben je te bekeren en je zo ongeveer verstikken met gebak. Na een paar weken ga je eens de diepte in en durven ze heel voorzichtig te zeggen dat bijvoorbeeld hun zieke tante heel veel last heeft van onhebbelijke restricties vanuit Isralische kant.

Dat is dus een enorm contrast met het volk dat je op straat zichzelf ziet opwerpen als voorvechter van Palestina, waarvan ik me ook afvraag hoeveel oprechte betrokkenheid er meespeelt naar het Palestijnse volk en hoeveel selfiegoededoelgeilheid erbij zit.
pi_215168146
Na 24 jaar neemt Isral wraak: ’iconische’ Palestijnse moordenaar Aziz Salha omgekomen bij Gaza-aanval

Het heeft 24 jaar geduurd, maar nu heeft Isral toch uiteindelijk wraak kunnen nemen. De Palestijn haalde wereldwijd het nieuws nadat hij samen met een woedende horde twee Isralische soldaten had vermoord en met bebloede handen triomfantelijk uit een raam van een appartement zwaaide. Afgelopen week kwam hij bij een bombardement in Gaza om het leven.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)omen-bij-gaza-aanval
  donderdag 3 oktober 2024 @ 16:27:18 #267
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215168183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 16:20 schreef Mylene het volgende:
Na 24 jaar neemt Isral wraak: ’iconische’ Palestijnse moordenaar Aziz Salha omgekomen bij Gaza-aanval

Het heeft 24 jaar geduurd, maar nu heeft Isral toch uiteindelijk wraak kunnen nemen. De Palestijn haalde wereldwijd het nieuws nadat hij samen met een woedende horde twee Isralische soldaten had vermoord en met bebloede handen triomfantelijk uit een raam van een appartement zwaaide. Afgelopen week kwam hij bij een bombardement in Gaza om het leven.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)omen-bij-gaza-aanval
Geweldig nieuws _O_
pi_215168567
Isral bevestigt dood ’rechterhand’ Hamas-leider Sinwar

JERUZALEM - Het Isralische leger bevestigt dat zij Rawhi Mushtaha hebben gedood. Mushtaha was het hoofd van de Hamas-regering in Gaza, en werd ook wel de „rechterhand” van Hamas-leider Yahya Sinwar genoemd. De liquidatie vond drie maanden geleden plaats tijdens aanvallen op de Gazastrook. Ook militaire veiligheidsfunctionarissen Sameh al Siraj en Sami Oudeh werden toen gedood.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)-hamas-leider-sinwar
  donderdag 3 oktober 2024 @ 17:25:29 #269
438527 MissButterflyy
pi_215168614
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 16:27 schreef damsco het volgende:

[..]
Geweldig nieuws _O_
Je mist er niks aan denk ik. Isral heeft hem wel in 2011 zelf vrijgelaten na een gevangenruil.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 17:26:21 #270
438527 MissButterflyy
pi_215168621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:20 schreef Mylene het volgende:
Isral bevestigt dood ’rechterhand’ Hamas-leider Sinwar

JERUZALEM - Het Isralische leger bevestigt dat zij Rawhi Mushtaha hebben gedood. Mushtaha was het hoofd van de Hamas-regering in Gaza, en werd ook wel de „rechterhand” van Hamas-leider Yahya Sinwar genoemd. De liquidatie vond drie maanden geleden plaats tijdens aanvallen op de Gazastrook. Ook militaire veiligheidsfunctionarissen Sameh al Siraj en Sami Oudeh werden toen gedood.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)-hamas-leider-sinwar
Is die lelijkerd ook dood? Oh nee, z’n rechter hand.
pi_215168838
Deze Timmermans citaat is een blijvertje

twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 3 oktober 2024 @ 17:57:21 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215168906
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is die lelijkerd ook dood? Oh nee, z’n rechter hand.
Totale zijsprong, maar die Sinwar heeft echt een hoofd om zo'n tragische komiek te zijn. Zo van "Kom ik thuis van de begrafenis van mijn moeder, overal zwaailichten, iedereen boos. Bleek ze nog niet dood te zijn geweest!"
pi_215168951
Het lot van Sinwar schijnt een vraagteken te zijn, aldus poster van IDF op achtergrond kantoortje van wie ze allemaal omgelegd hebben.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 18:17:53 #274
438527 MissButterflyy
pi_215169095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Totale zijsprong, maar die Sinwar heeft echt een hoofd om zo'n tragische komiek te zijn. Zo van "Kom ik thuis van de begrafenis van mijn moeder, overal zwaailichten, iedereen boos. Bleek ze nog niet dood te zijn geweest!"
Hij doet een beetje denken aan mr Bean. Maar dan de kwaadaardige versie. :')
pi_215169156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:00 schreef Mylene het volgende:
Het lot van Sinwar schijnt een vraagteken te zijn, aldus poster van IDF op achtergrond kantoortje van wie ze allemaal omgelegd hebben.
Of hij is allang in Qatar ofzo.
pi_215169227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Of hij is allang in Qatar ofzo.
Of in de tunnels omringd met de gijzelaars als menselijk schild.
pi_215169317
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215169847
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 11:07 schreef Ulx het volgende:
Nice.

[ x ]
En voor dit soort schoften wordt er dan door progressieve idioten geprotesteerd…
pi_215170229
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:40 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Even een vraagje... Je gelooft dit zelf toch niet?
pi_215170545
twitter
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:09:45 #281
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215170558
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En voor dit soort schoften wordt er dan door progressieve idioten geprotesteerd…
Zou er ook een QueersForHezbollah zijn?
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:50:38 #282
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215171185
quote:
The Lebanese army said that it returned fire at Israeli forces after one of its soldiers was killed in an Israeli strike, marking the first time that the Lebanese army participated in the fighting against Israel.
quote:
Masoud Pezeshkian, Iran’s president, was in Doha, Qatar for a wider conference, but his foreign minister, Abbas Araghchi, held talks both with foreign ministers from the six state Gulf Cooperation Council and with the Saudi foreign minister on the sidelines of the summit.

The Saudi foreign minister, Prince Faisal bin Farhan, said:

We intend to close the book on disagreements with Iran forever and develop relations between us like two friends.
https://www.theguardian.c(...)s-middle-east-crisis
Ik was verbaasd, had verwacht dat de tegenstanders van Hezbollah en Iran van de gelegenheid gebruik zouden maken om rekeningen te vereffenen.
are we infinite or am I alone
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:58:20 #283
438527 MissButterflyy
pi_215171299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[..]
Ik was verbaasd, had verwacht dat de tegenstanders van Hezbollah en Iran van de gelegenheid gebruik zouden maken om rekeningen te vereffenen.
Vermoedelijk gaat de olie productie vanuit SA voor het westen niet opgeschroefd worden als Iran wordt aangevallen op z’n olievoorraden. Tenminste, dat lees ik erin.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 22:01:13 #284
38496 Perrin
pi_215172087
Ook de West Bank geraakt.
twitter
pi_215172397
Genaaid door Bibi O+

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 oktober 2024 @ 22:41:52 #286
3928 Ulx
pi_215172525
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:09 schreef damsco het volgende:

[..]
FeministsForTaliban wel geloof ik.
pi_215173355
Om Timmermans weer eens te citeren "hun cultuur is een cultuur van de dood". Inderdaad, jouw cultuur Timmermans, is een cultuur van de dood...

twitter

SPOILER
twitter

[ Bericht 52% gewijzigd door egayalS op 04-10-2024 01:11:47 ]
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 04:41:54 #288
38496 Perrin
pi_215173506
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 01:03 schreef egayalS het volgende:
Om Timmermans weer eens te citeren "hun cultuur is een cultuur van de dood". Inderdaad, jouw cultuur Timmermans, is een cultuur van de dood...

[ x ]

SPOILER
[ x ]
Heeft ie een gevoelige snaar geraakt, Timmermans? De waarheid doet pijn.
pi_215173531
Nobel Peace Prize could honour UNRWA, ICJ, UN chief Guterres
https://www.reuters.com/w(...)guterres-2024-10-03/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215174134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 01:03 schreef egayalS het volgende:

[ x ]

SPOILER
[ x ]
Maar hamas..
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:43:16 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215175324
quote:

[..]

Als HAMAS de gijzelaars laat gaan dan schiet het al een heel eind op, waarom doet men dat niet?/

dan is er verder wel te praten over herbouw en een nieuw bestuur die los is van Iran

quote:
7 oktober en later
zeg het maar

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 04-10-2024 20:37:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:21:51 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215175633
Goed stuk van Ronald Plasterk in T....
quote:
bron: T. 04okt24
Er is een enorme asymmetrie. Westerse legers, en ook het Isralische, kennen tuchtrecht voor soldaten die zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. Leg dat eens naast de Hamas-aanval van 7 oktober, die we komende week gaan herdenken. Die diende geen enkel militair doel. Er waren jonge mensen, kinderen vaak nog, op een dansfeest, en ze zijn massaal verkracht, gemarteld, bij voorkeur voor de ogen van hun geliefden voordat die zelf ook werden doodgemarteld. Het enige doel was maximale terreur. 7 oktober was een dieptepunt, en Hamas stelde dat het een geslaagde actie was, die herhaald zou worden zolang Isral bestaat.
Interessant is de "oorlog" asymmetrisch is waarbij misdaden van Isralirs door haar autoriteiten aan (tucht)recht wordt onderworpen; en die van hamas c.s. zich aan elk recht - anders dan als haar ideologische overtuiging - kunnen onttrekken.
Denk daar nog maar 's aan wanneer een demonstrant zich in vrijheid zetelt op de vloer van een station om Isral in de zee te kunnen (ver)trappen.
pi_215177123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[..]
SA voert al jaren dit soort retoriek omtrent dit kruitvat. Zelfde met Israel-Palestina. Beide partijen beetje pleasen af en toe, dan weer symbolische kritiek tegenover een van de partijen. Met beide handel blijven bedrijven.

Zolang alle partijen ook een bepaalde afhankelijkheid hebben van SA kan dat prima. Dat doet de EU ook zo geweldig. Alleen fantasten willen 'harde taal'. Maar wij doen het meer dan prima. Tweestatenoplossing symbolisch hoog blijven houden, ondertussen Israel steunen, maar ook weer niet teveel. Beetje het Palestijnse middenveld stimuleren .. :)
pi_215177217
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:09 schreef damsco het volgende:

[..]
Vast, maar die protesteren alleen tegen fantasie genocides. Niet tegen echte.
Vast
pi_215178227
AD liveblog
quote:
Het Isralische leger blijft ook actief in de oorlog in Gaza, waar vrijdag zeker 29 Palestijnen zijn omgekomen bij bombardementen. Dat melden lokale medici.
Nee, AD... nee... :')
quote:
De aanval is een reactie van Isral op raketvuur dat was afgevuurd vanuit de Palestijnse enclave. Het is voor het eerst in twee maanden dat in Zuid-Isral om die reden het luchtalarm afging.
Toch weer raketten uit Gaza. De ratten kruipen weer uit hun holen blijkbaar.
pi_215178813
Telegraaf

quote:

Aangepast: Gisteren, 14:41Gisteren, 13:45in BUITENLAND

De nieuwsfoto die in de hele wereld een schok van verontwaardiging opleverde. Aziz Salha had eigenhandig een Isralische soldaat gewurgd, zo zou hij later bij de rechter erkennen.

Palestijnse media hebben dat volgens Times of Isral bekendgemaakt. Aziz Salha maakte destijds deel uit van een boze Palestijnse meute die in het jaar 2000 in Ramallah de soldaten overmeesterde. De bloederige foto van Salha wekte wereldwijd afschuw.

Isral greep destijds keihard in. Veiligheidstroepen arresteerden al snel verschillende Palestijnen, waaronder politieagenten, vanwege hun betrokkenheid bij de moord. Aziz Salha, toen 20 jaar oud, werd pas het jaar daarop, op 25 juni 2001, gearresteerd. Hij gaf toe dat hij een van de Israli’s had gewurgd en werd veroordeeld tot levenslang. Maar tien jaar later werd hij vrijgelaten in ruil voor de gekidnapte Isralische soldaat Gilad Shalit.

Bombardement
Aziz Salha zou dus nu volgens Palestijnse media zijn gedood bij een recent bombardement. Of hij ook doelwit was, is officieel niet bekend gemaakt. Het leger vernietigde verlaten scholen waarin Hamas volgens IDF een commandocentrum had. Daarbij zouden twintig mensen, onder wie Salha, om het leven zijn gekomen. Volgens Hamas zou het om 51 doden gaan.

Aan de dood van de 33-jarige Isralische reservist in 2000 ging een tragische vergissing vooraf. De militair aan het stuur nam een verkeerde afslag en reed rechtstreeks Ramallah in. In die tijd waren er veel rellen en werd hard opgetreden tegen stenengooiers.

Gearresteerd
De Isralische militairen Yosef Avrahami en Vadim Norzhic werden door de Palestijnse politie gearresteerd en overgebracht naar een politiebureau. Een uitzinnige menigte Palestijnen drong het bureau binnen en vermoordde de twee met messen, schoppen en blote handen. Een derde werd ernstig gewond.

De inmiddels bekende bebloede handenfoto werd genomen toen een van de moordenaars triomfantelijk in een raamopening verscheen.

Een van de slachtoffers werd naar buiten gegooid en er werd gespuugd en ingeschopt op het levenloze lichaam. Ook werd het lijk door de straten gesleept en in brand gestoken.
Van Wikipedia

quote:
British photographer Mark Seager attempted to photograph the event but the mob physically assaulted him and destroyed his camera. After the event, he said, "It [the lynching] was the most horrible thing that I have ever seen and I have reported from Congo, Kosovo, many bad places.... I know they [Palestinians] are not all like this and I'm a very forgiving person but I'll never forget this. It was murder of the most barbaric kind. When I think about it, I see that man's head, all smashed. I know that I'll have nightmares for the rest of my life."[15]
Niet alle Palestijnen zijn misschien barbaren maar wat op 7 oktober gebeurde was toch wel grootschalig. Ik heb geen enkele sympathie voor dat volk, qua beschaving is het ergens blijven hangen rond de vroege Middeleeuwen denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pleun2011 op 04-10-2024 19:28:53 ]
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:54:30 #297
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215179235
quote:
Israel's tactical wins against its enemies may prove strategic losses

As Amichai Ayalon, former head of Israel’s Shin Bet intelligence agency, noted in a recent interview, Palestinians do not see themselves as merely resisting oppression or seeking immediate relief from hardship. Instead, they view themselves as a nation fighting for independence.

Ayalon articulated this shift when he stated: “Palestinians today – not just Hamas, but all of them – are willing to fight and die, not for food, but for ending the occupation or achieving independence. From the moment they see themselves as a nation, the war becomes entirely different.”

This observation speaks to a broader historical pattern: when national movements fighting for self-determination emerge, conventional military power alone is often insufficient to quash them. Whether in Vietnam, Afghanistan or Israel’s own protracted conflict, guerrilla forces with deep nationalist grievances and popular support have shown resilience, outlasting state militaries despite overwhelming odds.

Israel’s recent tactical successes, though impressive, have failed to deliver the strategic breakthroughs Netanyahu seeks. Despite destroying parts of Hezbollah’s leadership, the Israel Defense Forces (IDF) have been unable to achieve one of their core objectives: pushing Hezbollah north of the Litani River to secure northern Israel. This failure leaves displaced Israelis unable to return home, as Hezbollah’s presence and capabilities remain intact. In recent days, Hezbollah has sharply escalated its attacks on Israel, striking deeper into Israeli territory and repelling an Israeli ground invasion. An Israeli offensive resulted in the deaths of at least eight IDF soldiers, with reports of a subsequent IDF retreat.

Meanwhile, Hamas continues to demonstrate its resilience in Gaza, regularly launching attacks on Israeli forces. As a former Israeli general recently admitted that Hamas had retaken towns within “15 minutes” of Israeli withdrawals, underscoring the group’s enduring strength and the limits of Israel’s tactical gains in securing lasting control.

[..]

Additionally, while Israel’s dominance in airpower and intelligence against its adversaries is undisputed, these advantages do not fully translate to ground warfare, where the situation becomes far more challenging. Hezbollah’s resilience, demonstrated through its ongoing attacks and successful repulsion of an Israeli ground invasion, underscores the difficulties Israel faces in securing lasting territorial and military gains. This makes Israel’s broader strategic objectives, such as pushing Hezbollah north of the Litani River, increasingly elusive.

The reality is that Israel’s adversaries are waging an asymmetrical war of attrition, a strategy that has proven effective against conventional state forces throughout modern history.

[..]

As Ayalon emphasized, the key to lasting peace lies in providing Palestinians with a political horizon: “As the war continues, Hamas gains more power. The only way to defeat Hamas is to create that horizon. When the Oslo accords were signed, only a minority of Palestinians supported Hamas, but when there is no horizon, Palestinians rise up, as they did during the Second Intifada.”
https://www.theguardian.c(...)lah-lebanon-conflict
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:25:22 #298
38496 Perrin
pi_215179616
quote:
Sinds het bloedbad van Hamas op 7 oktober 2023 heeft het antisemitisme in Duitsland een ongekend niveau bereikt.
twitter
pi_215179830
quote:
Geloven ze nou nog steeds in het narratief dat de Palestijnen strijden voor een eigen staat? :{

Zijn ze daar ziende blind bij The Guardian?

De Palestijnen strijden voor de ondergang van een andere staat. Dat fundamentele verschil moet nou toch eens duidelijk gaan worden bij die mensen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:05:46 #300
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215180021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Geloven ze nou nog steeds in het narratief dat de Palestijnen strijden voor een eigen staat? :{

Zijn ze daar ziende blind bij The Guardian?

De Palestijnen strijden voor de ondergang van een andere staat. Dat fundamentele verschil moet nou toch eens duidelijk gaan worden bij die mensen.
De schrijver werkt niet voor de Guardian, hij is verbonden aan het Center for International Policy, een thinktank met hoofdkwartier in Washington DC. Ami Ayalon, de persoon die geciteerd wordt, diende 23 jaar in de Israelische navy en was 5 jaar hoofd van de Israelische geheime dienst (benoemd na de moord op Rabbin).
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:57:14 #301
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215180856
Valt mij op dat er heel weinig informatie beschikbaar is over de voortgang van Satanyahu's invasie van Libanon.

Op Twitter veel beelden van zionistisch slachtafval te vinden. Zou er een verband wezen? :X
Heel veel sambal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')