abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215157571
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..

Ik heb al heel wat gezien in mijn leven (hier) maar wat ik gisteren zag als uitwerking van deze terroristische aanslag is bizar de noemen, voornamelijk de omstanders en de gecombineerde angst (van de sirenes net af' en dan dit..)

Ik merk dat ik er ook echt van bij moet komen - het voelt ook als na jaren ineens een uitputtingsslag. :N Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
Dit soort acties van haat is niets anders dan specifieke haat tegen Joden - zoals omstanders ook bevestigden. Niet inwoners van Israël, maar de Joden. Onschuldige burgers.

Wat ik verder nog er van vind heb ik al netjes even laten zakken vóór het schrijven van nu.. Rustig is het allerminst. :{
Het volk blijft sterk :) 💪 Komt goed en blijf opletten in het openbaar. Zorg dat je altijd goed hoort en ziet wat er om je heen gebeurt en aarzel niet om naar een beveiliger, agent, chauffeur, medewerker te stappen als je denkt dat je iets/iemand verdachts ziet.
pi_215157592
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolg :W Hoe hypocriet wil je het hebben.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.

Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het ín Israël wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.
Wat een wereldvreemde en walgelijke reacties. Schaam je.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 oktober 2024 @ 13:58:10 #183
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215157608
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:01 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik zit er al die tijd al sinds de vorige post van terugkomst uit het Gazagebied. Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Israël en Judea en Samaria, maar ik stond net op het punt om voor de feestdagen terug naar huis te gaan. Vliegen vanaf Tel Aviv, omstandigheden zorgden ervoor dat ik wat langer bleef - nu denk ik wel eens dat toeval vast niet bestaat. UH en andere organisaties kunnen alle hulp gebruiken die er is - ik ga kijken of het nu dan eind oktober wordt dat ik de schoorsteen thuis kan aanmaken - ontzettend veel zin in wel: sentimenteel alvast je gedachten verzetten met wat we de feestdagen op tafel willen hebben. :Y)
Ik heb je vaak zien posten, maar kan me even niet herinneren waarom je precies in die regio zit: klopt het dat het iets met de VN te maken heeft? Ik lees je posts altijd met interesse, vandaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:03:25 #184
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215157634
quote:

[..]
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.

Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het ín Israël wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.
Ben jij goed snik
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:26:10 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215157765
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 23:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Altijd weer dat onderlinge "ik ga je slaan, maar als je terug slaat, sla ik je weer terug!".
Wat het nationalitistisch ingestelde "Westen" niet goed lijkt te begrijpen begrepen is dat volkeren die Israël als natie verrafschuwen, in het Midden-Oosten naast religieus, vooral tribaal zijn verdeeld in zg clans. Dan denken dat wat bijprate, een cultuurprobleem gaat oplossen.

De enige macht die dan wordt begrepen is die van (neer)slaan - en desnoods nofi, een gedachtegoed uitroeien - zodat daarna weer een periode van relatieve rust kan ontstaan. Om vervolgens met nieuw elan het met ene volgende generatie weer te proberen waar voorvaders in faalden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215157797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:56 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Wat een wereldvreemde en walgelijke reacties. Schaam je.
Waarom?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:33:08 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215157818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Iraanse revolutie ontstond niet zomaar. Daar gingen decennia van westerse interventies en martelkamers aan vooraf.
Yep, het "westen" (de Sjah incluis) is idd er niet in geslaagd om van Iran een land te maken waar burgers, zonder anderen in hun denken te bedreigen, vrijelijk hun leven kunnen leven. Nog triester is dat die revolutie vooral tot oogmerk heeft (en had) om alles dat Westers is, te beginnen met Israël, vernietigd moet worden.

Buitengewoon jammer dat onderdrukkend religieus denken het daar nog steeds wint van ratio en mensen zich (moeten) onderwerpen aan een waanzinnige die erfrechten claimt (en neemt).
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:41:42 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215157866
quote:

[..]

Ms wat tijd om je te verdiepen voordat je gaat afschieten met termen die kant noch wal raken en geen recht doet aan de situatie. De situatie is daar uiterst complex, hoe ook gekomen, waarbij israël rust wil aan haar grenzen en de andere partij(en) haar allereerst wil vernietigen.

Dat het verschrikkelijk is, voegt buiten die waarneming en een zienswijze; niets toe.
Welke dreigende context wil je nog meer hebben met dat je bestaan als doel moet worden vernietigd ?
De verhouding is Israël de ander buiten haar grens wil houden en andere partijen (hun) burgers opofferen om de schuldvan slachtoffers bij israël te beleggen.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 15:05:07 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158058
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Israël buiten de eigen grenzen zaait.

Zo zie je maar weer, velen kijken maar wat graag de andere kant op zolang er maar moslims doodgeschoten worden.
Sorry, maar wat? Je draait nu actie en reactie om. Israël kreeg eerst letterlijk tienduizenden raketten om de oren plus een nietsontziende terroristische aanslag, beide gericht op burgerdoelen. Dat lijkt me meer voldoen aan de beschrijving van terreur dan wat Israël terugdoet.

Dat hele gemiep dat het niet erg gevonden zou worden dat er "maar moslims" doodgeschoten worden is ook een truc van de grote omkeersmurf. Iedereen is voor een ceasefire behalve als de Israëlische bevolking aan de ontvangende kant staat.
pi_215158086
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sorry, maar wat? Je draait nu actie en reactie om. Israël kreeg eerst letterlijk tienduizenden raketten om de oren plus een nietsontziende terroristische aanslag, beide gericht op burgerdoelen. Dat lijkt me meer voldoen aan de beschrijving van terreur dan wat Israël terugdoet.

Dat hele gemiep dat het niet erg gevonden zou worden dat er "maar moslims" doodgeschoten worden is ook een truc van de grote omkeersmurf. Iedereen is voor een ceasefire behalve als de Israëlische bevolking aan de ontvangende kant staat.
Sinds 7 oktober vorig jaar ja. Vergeet echter niet de vier, vijf decennia aan complete onderdrukking van met name Gaza die daaraan vooraf ging. Als je een bevolking tot wanhoop drijft en elk perspectief op een betere toekomst wegneemt dan moet je niet gek opkijken als er zich een voedingsbodem voor terrorisme ontwikkelt.

Zoals ik al vaker heb gezegd: Israël is het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer onderuit de zak krijgt.

Het land heeft met name na de zesdaagse oorlog grote fouten gemaakt. Van een redelijk ontwikkeld land mag je beter verwachten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 15:14:38 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Sinds 7 oktober vorig jaar ja. Vergeet echter niet de vier, vijf decennia aan complete onderdrukking
Hoe compleet was die onderdrukking? Sinds 1948 is trouwens wel wat langer geleden dan 40 à 50 jaar.
quote:
van met name Gaza die daaraan vooraf ging.
Gaza, waar sinds 2005 geen Israëlische mensen woonden en waar Hamas de baas was, dat Gaza?
quote:
Als je een bevolking tot wanhoop drijft en elk perspectief op een betere toekomst wegneemt dan moet je niet gek opkijken als er zich een voedingsbodem voor terrorisme ontwikkelt.
In dit geval werd dit perspectief juist voornamelijk door die terroristische organisatie weggenomen, die ontwikkelingsgelden bij de miljarden wegsluisde en vooral investeerde in wapentuig, een ondergronds tunnelsysteem en het verstevigen van hun eigen politieke positie door elk tegengeluid te executeren.
quote:
Zoals ik al vaker heb gezegd: Israël is het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer onderuit de zak krijgt.

Het land heeft met name na de zesdaagse oorlog grote fouten gemaakt. Van een redelijk ontwikkeld land mag je beter verwachten.
Israël heeft grove fouten gemaakt, maar de grootste reden voor de agressie heeft helaas nog altijd te maken met de grove intolerantie jegens Joodse medemensen.
pi_215158124
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, het "westen" (de Sjah incluis) is idd er niet in geslaagd om van Iran een land te maken waar burgers, zonder anderen in hun denken te bedreigen, vrijelijk hun leven kunnen leven. Nog triester is dat die revolutie vooral tot oogmerk heeft (en had) om alles dat Westers is, te beginnen met Israël, vernietigd moet worden.

Buitengewoon jammer dat onderdrukkend religieus denken het daar nog steeds wint van ratio en mensen zich (moeten) onderwerpen aan een waanzinnige die erfrechten claimt (en neemt).
"Het Westen is er niet in geslaagd Iran te moderniseren"

Zo, daar blijkt wel uit wat voor enorm bord je voor je kop hebt :D

Ben je enigszins bekend met de geschiedenis van Iran? En dan met name voor de herinstallatie van de Shah door het Westen? Zo rond de tijd van Mossadegh?

Wat een intens domme post.
pi_215158146
quote:

[..]

er is geen genocide. en het is gewoon onbeschoft om dat woord te gebruiken tegen israel en eigenlijkgewoon joden, die daadwerkelijk een genocide hebben ondergaan. je doet daar heel veel mensen nog steeds pijn mee.

maar ik neem aan dat dat de bedoeling is, joden zoveel mogelijk pijn doen.

er zijn 14 miljoen mensen die zich identificeren als palestijn. plus 1.7 miljoen die in israel leven als israeliers. (hel land, niet de bezette gebieden)

er is totaal geen sprake van volkerenmoord door israel. alleen van oorlogsslachtoffers. we weten niet hoeveel, de enige cijfers hierover worden door hamas uit hun reet getoverd. maar zelfs als een deel van hun 30.000 doden klopt, is dat volgens allerlei experts eigenlijk nog erg laag, in een close urban warfare oorlog. zeker als je daar ook nog bij optelt dat hamas deze mensen expres dood laat gaan, want dat is goede PR.
pi_215158296
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:01 schreef HannahVrede het volgende:
Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Israël en Judea en Samaria
Judea en Samaria bestaan niet, het is bezet Palestijns gebied genaamd de Westelijke Jordaanoever.
pi_215158322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:10 schreef Gia het volgende:
Je moet 'oorlog' niet verwarren met 'terreur'.
Israël pleegt geen genocide, maar bombardeert Hamas, die zich schuil houden te midden van burgers. Die gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Als Hamas dat niet had gedaan, had dat veel onschuldige burgerslachtoffers gescheeld.
Israëliërs dienen als menselijk schild voor Netanyahu, daarom niet huilen over raketbeschietingen van Hamas, Hezbollah, Houthis en Iran.

En het doden van Hamas leidt juist tot terreur tegen Israëliërs, want die Hamas-leden zijn iemands vader, zoon, neef, etc.

Israëliërs die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op extreemrechts stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Palestijnen die op Hamas hebben gestemd.
pi_215158570
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb je vaak zien posten, maar kan me even niet herinneren waarom je precies in die regio zit: klopt het dat het iets met de VN te maken heeft? Ik lees je posts altijd met interesse, vandaar.
In het geval van afgelopen jaren ben ik niet gevraagd voor UN-werkzaamheden (>2015), maar dien ik andere organisaties met betrekking tot de (spoedeisende) gezondheidszorg in de regio. UN werkzaamheden voerde ik voornamelijk in Centraal- en West-Afrika uit. Mijn taak nu is meer training(-universitair) gericht en ik werk daarnaast vrijwilligersrollen uit, waaronder nu net een tijdje ook voor United Hatzalah; zeg maar de reguliere 'regionale ambulance voorziening (RAV)' van Israël.

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 02-10-2024 16:20:32 ]
pi_215158617
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Judea en Samaria bestaan niet, het is bezet Palestijns gebied genaamd de Westelijke Jordaanoever.
الضفة الغربية, הגדה המערבית, West-Bank, Judea en Samaria ... - ik heb in dit hele topic verschillende vormen en benamingen gebruikt voor het gebied dat we historisch kennen als Judea en Samaria.
Met de administratieve benaming van de gebieden van Judea en Samaria/ West-Bank lijkt mij niets mis: maar aangezien ik zelf ook zo op de letter ben waardeer ik wel je vraag naar consistentie. Eerder deed ik dat met termen als; Joden, joden, Israëliërs, Israëlieten (?) dus ik begrijp de verwarring wel. ;)

Laat ik dan maar duidelijk zijn (aangezien mensen vanzelfsprekend nu binnenvallen op dit topic en niet ingelezen zijn) dat ik met de administratieve term van Judea en Samaria niets anders bedoel dan de betwiste regio van de West-Oever. :)
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:20:19 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Israëliërs dienen als menselijk schild voor Netanyahu, daarom niet huilen over raketbeschietingen van Hamas, Hezbollah, Houthis en Iran.
IDF zit in scholen, synagoges en ziekenhuizen verschanst, ja?
quote:
En het doden van Hamas leidt juist tot terreur tegen Israëliërs, want die Hamas-leden zijn iemands vader, zoon, neef, etc.
"Het doden van Israëliërs leidt tot terreur tegen Hamas, want die Israëliërs zijn iemands vader, zoon, neef, etc."
quote:
Israëliërs die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op extreemrechts stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Palestijnen die op Hamas hebben gestemd.
"Hamas-leden die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op islamofascisme stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Israëliërs die op Netanyahu hebben gestemd."

Dit hele conflict zou een stuk sneller opgelost zijn als alle kanten konden erkennen dat de anderen ook slachtoffer kunnen zijn.
pi_215158711
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:19 schreef HannahVrede het volgende:
Laat ik dan maar duidelijk zijn (aangezien mensen vanzelfsprekend nu binnenvallen op dit topic en niet ingelezen zijn) dat ik met de administratieve term van Judea en Samaria niets anders bedoel dan de betwiste regio van de West-Oever. :)
Ja, we zitten niet op een lokaal Jewish settlers forum, dus de meeste mensen zullen niet begrijpen wat je bedoelt met Judea en Samaria of erover heen lezen. Ik ken het omdat Israël-knechtje Wilders die namen regelmatig gebruikt.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:32:13 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215158748
Iets om te juichen, Trigger?
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215158769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
IDF zit in scholen, synagoges en ziekenhuizen verschanst, ja?
[..]
"Het doden van Israëliërs leidt tot terreur tegen Hamas, want die Israëliërs zijn iemands vader, zoon, neef, etc."
[..]
"Hamas-leden die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op islamofascisme stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Israëliërs die op Netanyahu hebben gestemd."

Dit hele conflict zou een stuk sneller opgelost zijn als alle kanten konden erkennen dat de anderen ook slachtoffer kunnen zijn.
Laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent, 7 oktober en later hebben je wel ontmaskerd als pro-Israël en behoorlijk rechts zelfs wanneer het op Israël aankomt.

Wij hebben onze eigen belangen, narratieven, geschiedenis, etc. Zelfs als je moslims doodt die onderdeel zijn van milities en legers vinden we dit onacceptabel, laat staan wanneer je ook nog tienduizenden burgers doodt onder het mom van "menselijk schild". En je zet ook nog onze religie/ideologie weg als fascisme. Je maakt jezelf er niet geliefder mee.

Insert Louis van Gaal juichen.gif @Perrin
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:43:16 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215158831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:35 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent, 7 oktober en later hebben je wel ontmaskerd als pro-Israël en behoorlijk rechts zelfs wanneer het op Israël aankomt.

Wij hebben onze eigen belangen, narratieven, geschiedenis, etc. Zelfs als je moslims doodt die onderdeel zijn van milities en legers vinden we dit onacceptabel, laat staan wanneer je ook nog tienduizenden burgers doodt onder het mom van "menselijk schild". En je zet ook nog onze religie/ideologie weg als fascisme. Je maakt jezelf er niet geliefder mee.

Insert Louis van Gaal juichen.gif @:Perrin
Hmm. Wat raar, want radicale moslimterroristen die hele Israëlische dorpen afslachten noemen jullie 'verzetsstrijders'. Vreemd hoe dat werkt binnen (Arabische en) Islamtische kringen. Jullie mogen dus slachtoffers maken, maar in een strijd die jullie zelf beginnen, niet geslachtofferd worden. Clownesk weer.

Maar wel goed dat je toegeeft dat jullie je eigen belangen, narratieven en geschiedenis hebben. Die belangen stroken niet met de belangen van het Westen en die narratieven en geschiedenis stoelen op gevoelens van religieuze en etnische suprematie en een heleboel geschiedvervalsing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:47:15 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215158865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:32 schreef Perrin het volgende:
Iets om te juichen, Trigger?
[ x ]
BBC meld t ook nu. (sommige bronnen melden 14 doden maar niet bevestigd)

Gaat sowieso een lange bloederige strijd worden dit. No way dat Israel binnen een maand klaar is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:51:59 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215158920
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
BBC meld t ook nu. (sommige bronnen melden 14 doden maar niet bevestigd)

Gaat sowieso een lange bloederige strijd worden dit. No way dat Israel binnen een maand klaar is.
Dat denk ik ook. En ondertussen een lange-afstandoorlog met Iran. Ga er maar aan staan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:56:07 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158966
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:35 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik ben behoorlijk onpartijdig en knetterlinks. Ik ga niet mee in het huidige dominante verhaal dat Israël een westerse koloniale bezetter is maar ben zeker niet blind voor de wandaden van die kant.

En "laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent" is echt een schaamteloze pot verwijt de ketel.
quote:
Ik zet de ideologie van Hamas neer als fascisme, niet de hele islam. En het zal me aan mijn aars oxideren of ik me daar geliefd mee maak.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 16:58:56 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215158995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. En ondertussen een lange-afstandoorlog met Iran. Ga er maar aan staan.
En ondertussen een openlijke lange-afstandsoorlog. Er is al jaren een ondergrondse hackathon bezig over en weer waarbij hele industriële complexen, militaire doelen en civiele infrastructuur lam worden gelegd.
pi_215159009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ja, we zitten niet op een lokaal Jewish settlers forum, dus de meeste mensen zullen niet begrijpen wat je bedoelt met Judea en Samaria of erover heen lezen. Ik ken het omdat Israël-knechtje Wilders die namen regelmatig gebruikt.
Als we niet op een forum zitten waar de nadruk er zo bovenop moet liggen, dat je alles wat Israëlisch is wil afdoen als de diepste krochten van de hel: dan is het handig te weten wat ik bedoel als ik de termen hanteer. Elke vorm van geschiedenis bepaling doet er toe, Cisjordanië is zelfs voorbij gekomen in mijn posts.

Het lijkt mijn inziens het meeste recht aandoen aan allen die wonen in de Levant, om aangeduid te worden naar de (quote UN-pact) 'heuvels van Judea en Samaria' en wat we kennen als het internationale 'West-Bank'.

Verder moet je de mensen die meelezen op het forum niet zo onderschatten. Er zijn genoeg die weten waarover wordt gepraat als we het hebben over een Transjordanië of Judea en Samaria. Niet iedereen is hier GenZ.
pi_215159098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat jij hier nog mag posten met je jodenhaat is echt onbegrijpelijk.
Intolerant voor intolerantie
pi_215159257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:16 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat jij hier nog mag posten met je jodenhaat is echt onbegrijpelijk.
Je struikelt bij wijze van spreken hier over posts met termen als haatbaard geitenneukers en dhimmi- etc. maar een nederlandse politicus met de vlag van een land uit het midden-oosten op kantoor een knecht van dat land noemen is echt een brug te ver
  woensdag 2 oktober 2024 @ 17:43:57 #210
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215159337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:35 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Je struikelt bij wijze van spreken hier over posts met termen als haatbaard geitenneukers en dhimmi- etc. maar een nederlandse politicus met de vlag van een land uit het midden-oosten op kantoor een knecht van dat land noemen is echt een brug te ver
Ben het wel met je eens dat de verharding aan beide zijden te zien is.
Jammer.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')