Dat zijn scherven van de raket, niet de raketinslag.quote:
quote:Iran calls missile attack on Israel ‘legal, rational and legitimate’
High risk assault on Israel reflects Iranian elite’s belief that not retaliating after July assassination of Ismail Haniyeh was a strategic mistake
Neeneenee, Isral is de grote agressor.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:03 schreef damsco het volgende:
Wel duidelijke oorlogsverklaring van Iran aan Isral. Benieuwd welke reactie er gaat komen, en of Khamenei einde van deze maand haalt.
Hoezo snap ik het niet? Ik zeg dat ballistische raketten een paar bruggen te ver zijn voor dat Iron Dome systeem. Iron Dome is dus niet geschikt voor die raketten van vanavond. Plaatje had ik allang gezien.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet, dit was ook al gepost:
[ afbeelding ]
De Hoetoes en Toetsi'squote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
Gaan ze ook andere landen aanvallen?
[ x ]
Neuh. Palestina, Libanon, Jemen, Syri, Iran, niks anders dan anders.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
hier is toch geen persconferentie voor nodigquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:08 schreef hollandia02 het volgende:
State department:
We blijven sterk naast Israel staan
Israel heeft wellicht dingen gedaan die niet oke waren 100% van de tijd maar uiteindelijk vechten ze tegen terroristen die burgers in Israel willen vermoorden
Groot verschil met een state to state attack wat Iran gedaan heeft
Het is ook nog niet afgelopen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
hier is toch geen persconferentie voor nodig
quote:Nederland, Duitsland en VK veroordelen Iraanse aanval
Een aantal Europese landen heeft de Iraanse raketaanval op Isral veroordeeld. Onder andere de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp uit kritiek op de aanval door Iran. "Dit heb ik ook telefonisch aan de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken laten weten", zegt hij op X.
Naast Nederland en Duitsland roept ook het Verenigd Koninkrijk op tot de-escalatie. Premier Starmer heeft gebeld met de Isralische premier Netanyahu en de Jordaanse koning Abdullah. De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Baerbock zegt dat Iran "de regio dichter bij de afgrond heeft gebracht".
De-escalatie? Dit is het begin!quote:
Lijkt me ook dat die asap plat gaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:13 schreef Aether het volgende:
Democratic congressman threatens Iran after Israel attack, says nuclear facilities now ‘fair game’
https://www.timesofisrael(...)ities-now-fair-game/
Dat IDF bericht wordt steeds meer vervormd om het sensationeler te maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
ik zie die tweet niet op zijn profiel?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:13 schreef Aether het volgende:
Democratic congressman threatens Iran after Israel attack, says nuclear facilities now ‘fair game’
https://www.timesofisrael(...)ities-now-fair-game/
quote:Trump: "War" was preventable
https://www.iranintl.com/(...)n-israel-us-official
"This war was totally preventable," Republican presidential hopeful Donald Trump said in a post on social media website Truth Social, appearing to refer to an Iranian military attack on Israel on Tuesday.
"It should have never happened. if i were president, it would not have happened!"
quote:Iran’s IRGC says it targeted 3 Israeli military bases in missile attack
From CNN's Leila Gharagozlou
Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) said it targeted three Israeli military bases around Tel Aviv during a wave of missile launches Tuesday, according to the semi-official Iranian media outlet Mehr News.
The Israeli military has initially estimated that Iran fired about 180 missiles.
quote:
Dat die nog de moeite neemt om op te nemenquote:Dit heb ik ook telefonisch aan de Iraanse minister van BZ laten weten.
Iranirs gaan vroeg of laat, liever vroeg, de eigen theocratie omverwerpen en worden vrij, en daarmee de parel van het M.O.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:16 schreef Triggershott het volgende:
[ afbeelding ]
An anti-Israel sign is displayed in Tehran's Palestine Square on October 1, 2024. (Atta Kenare/AFP)
Iran says it did not give US prior notice of ballistic missile attack on Israel
Iran did not give the United States prior notice of its attack on Israel, Iran’s mission to the United Nations in New York says. “No notice was given to the United States prior to our response; however, a serious warning was issued afterwards,” the Iranian mission says in a statement.
https://www.timesofisrael(...)le-attack-on-israel/
ik vraag me oprecht af waar dit medium informatie vandaan haalt? Iran heeft letterlijk een statement uitgebracht waarin ze aangeven dat er dus wl een waarschuwing is afgegeven vooraf de aanvalquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:16 schreef Triggershott het volgende:
[ afbeelding ]
An anti-Israel sign is displayed in Tehran's Palestine Square on October 1, 2024. (Atta Kenare/AFP)
Iran says it did not give US prior notice of ballistic missile attack on Israel
Iran did not give the United States prior notice of its attack on Israel, Iran’s mission to the United Nations in New York says. “No notice was given to the United States prior to our response; however, a serious warning was issued afterwards,” the Iranian mission says in a statement.
https://www.timesofisrael(...)le-attack-on-israel/
Heeft volgens mij gewoon een voicemail ingesproken of met de secretaresse gesprokenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
Dat die nog de moeite neemt om op te nemen
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
ik vraag me oprecht af waar dit medium informatie vandaan haalt? Iran heeft letterlijk een statement uitgebracht waarin ze aangeven dat er dus wl een waarschuwing is afgegeven vooraf de aanval
Escalatie beperken. Dat gebeurt wel vaker bij dit soort wraakacties.quote:
quote:Iraanse diplomaat: VS en Rusland gewaarschuwd voor raketaanval
De Verenigde Staten en Rusland waren van tevoren gewaarschuwd dat Iran raketten ging afvuren op Isral, zegt een Iraanse diplomaat. Dit zou zijn gebeurd via diplomatieke kanalen.
Moskou en Washington hebben niet officieel gereageerd op het bericht dat Iran hen vooraf op de hoogte heeft gesteld. Als het klopt, heeft Iran stappen genomen om de kans op regionale escalatie te beperken. Ook bij de vorige grote raketaanval op Isral waren landen in de regio vooraf gewaarschuwd door Iran.
Ja, maar Patrick Ryder zei net ook van niet. Dat is die woordvoerder in de persconferentie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Escalatie beperken. Dat gebeurt wel vaker bij dit soort wraakacties.
https://nos.nl/collectie/(...)-wraakactie-voltooid
[..]
Wat dat betreft is het duidelijk dat Iran een stuk rationeler handelt dan grote gek Nethanyahu.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Escalatie beperken. Dat gebeurt wel vaker bij dit soort wraakacties.
https://nos.nl/collectie/(...)-wraakactie-voltooid
[..]
Nethanyahu doet er alles aan om uit de gevangenis te blijven. Als je er vanuit gaat dat iemand die Gaza met de grond gelijk heeft gemaakt ook niet zoveel om zijn eigen jonge landgenoten geeft is Nethanyahu heel rationeel bezig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het duidelijk dat Iran een stuk rationeler handelt dan grote gek Nethanyahu.
Natuurlijk heeft Iran de VS niet ingelicht, dat zou heel raar zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar Patrick Ryder zei net ook van niet. Dat is die woordvoerder in de persconferentie.
Ik weet het zelf ook niet.
Beide landen handelen rationeel in eigen belang. Iran heeft gewoon meer te verliezen dus het houdt zich een beetje in. Netanyahu is zeker geen grote gek die irrationeel handelt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het duidelijk dat Iran een stuk rationeler handelt dan grote gek Nethanyahu.
Ja, sure. Iran heeft al decennialang twee terreurgroeperingen als hun proxies, die constant Isral aanvallen. Maar verder handelt men hartstikke rationeel natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk straks vooral aanvallen op wapendepots en fabrieken, militaire doelen.quote:
Terwijl Iran burgerslachtoffers maakt? Ik vrees het ergste voor de Iraanse bevolking , Isral zijn ook geen lieverdjesquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk straks vooral aanvallen op wapendepots en fabrieken, militaire doelen.
Da's nu al 3x dezelfde tweet.quote:
Onzin.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef jigggy het volgende:
[..]
Terwijl Iran burgerslachtoffers maakt? Ik vrees het ergste voor de Iraanse bevolking , Isral zijn ook geen lieverdjes
Deze man is het met je eensquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is tot nu toe 1 dode gevallen. Dan hoeft niet de bevolking naar de tyfus gebombardeerd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef jigggy het volgende:
[..]
Terwijl Iran burgerslachtoffers maakt? Ik vrees het ergste voor de Iraanse bevolking , Isral zijn ook geen lieverdjes
nah, de fallout gaat toch naar afghanistan en pakistan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:16 schreef cherrycoke het volgende:
hopen dat ze geen nuclaire installaties gaan raken dat zou een humanitaire ramp zijn
Ik heb al eerder aangegeven dat alle belangrijke infrastructuur doel zal zijn, plus een hoop hoge pieten, ik blijf mezelf niet herhalen.quote:
Bedankt Hansquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb al eerder aangegeven dat alle belangrijke infrastructuur doel zal zijn, plus een hoop hoge pieten, ik blijf mezelf niet herhalen.
Een nuke op Iran treft meer meisjes die de hoofddoek willen afzetten, dan de fascistische tulbanden die homo's ophangen en raketten richting Israel schieten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom vrees je dat het is juist goed.
Waarom is dat goed?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom vrees je dat het is juist goed.
Haha, bijzonder weer.quote:
Jammer alleen dat de regering zo'n bak ellende is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een nuke op Iran treft meer meisjes die de hoofddoek willen afzetten, dan de fascistische tulbanden die homo's ophangen en raketten richting Israel schieten.
Israel is echt niet alleen een onschuldig slachtoffer in deze oorlog. Keer op keer is er een provocatie. Altijd met een verhaaltje ervoor, maar dat geld ondertussen voor iedere betrokken partij. Ze hadden de raketten van vanavond tussen de hoogbouw kunnen mikken, maar dat is niet gedaan. Israel kan nu kiezen om het bij hun beperkte invasie van Libanon te laten en volgende week kan iedereen roepen dat ze gewonnen hebben. Gaat niet gebeuren van de regering Israel is een dolle hond. In Iran zijn ze echt niet beter, maar ik verwacht meer van een democratisch land met het meest morele leger ter wereld, dan een islamitisch hellegat. Als de VS niet zo slaafs naast Israel had gestaan, dan was deze oorlog 11 maanden geleden al voorbij geweest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, bijzonder weer.
Twee terreurgroeperingen aansturen en 8000 raketten afvuren op het Noorden van Isral is dus schijnbaar 'rationeel'.
Kan me ook een aanval op Iraanse diplomaten herinneren, wat cyberaanvallen hier en daar ectquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, bijzonder weer.
Twee terreurgroeperingen aansturen en 8000 raketten afvuren op het Noorden van Isral is dus schijnbaar 'rationeel'.
7 oktober ,Isral begon nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:00 schreef BansheeBoy het volgende:
We staan aan de vooravond van een klein wereldoorlogje. Het mag gezegd worden dat de meeste to blame israel is. Al ben ik van de school waar 2 vechten hebben 2 schuld.
Op een aantal punten heb je wel gelijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:00 schreef BansheeBoy het volgende:
We staan aan de vooravond van een klein wereldoorlogje. Het mag gezegd worden dat de meeste to blame israel is. Al ben ik van de school waar 2 vechten hebben 2 schuld.
Tja, de kunt wel een valse morele equivalentie tussen Iran en Isral proberen te scheppen. Maar de realiteit is dat Isral al decennialang wordt aangevallen door de proxies van Iran, dan wel Iran zelf, waar men er ook geen geheim van maakt dat het hoogst haalbare goed voor hen de vernietiging van Isral is. Dat moet nu stoppen en Isral zal met deze partijen dus moeten afrekenen. Het liefst in een samenwerking met de VS.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israel is echt niet alleen een onschuldig slachtoffer in deze oorlog. Keer op keer is er een provocatie. Altijd met een verhaaltje ervoor, maar dat geld ondertussen voor iedere betrokken partij. Ze hadden de raketten van vanavond tussen de hoogbouw kunnen mikken, maar dat is niet gedaan. Israel kan nu kiezen om het bij hun beperkte invasie van Libanon te laten en volgende week kan iedereen roepen dat ze gewonnen hebben. Gaat niet gebeuren van de regering Israel is een dolle hond. In Iran zijn ze echt niet beter, maar ik verwacht meer van een democratisch land met het meest morele leger ter wereld, dan een islamitisch hellegat. Als de VS niet zo slaafs naast Israel had gestaan, dan was deze oorlog 11 maanden geleden al voorbij geweest.
Van de olie- en kernraket-infrastructuur is binnenkort weinig meer over...quote:
Herhalen ze die uitspraken nou gewoon 10 keer op een avond of zit je gewoon 10 keer exact hetzelfde te posten maar dan telkens van een ander account op X?quote:
Iran gaat dan Yad Vashem Holocaust Museum in Jeruzalem opblazen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Het mausoleum van Khomeinekaas opblazen zou wel een goede vinger zijn.
De neverending onderlinge vergeldingsoorlog.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:08 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran gaat dan Yad Vashem Holocaust Museum in Jeruzalem opblazen.
De realiteit is ook dat Iran al decennia wordt aangevallen door Isral, dan wel door bondgenoten van Isral. Niemand heeft zijn handen schoon. Isral heeft er ook totaal geen geheim van gemaakt dat ze op zijn minst de huidige regering van Iran weg willen hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de kunt wel een valse morele equivalentie tussen Iran en Isral proberen te scheppen. Maar de realiteit is dat Isral al decennialang wordt aangevallen door de proxies van Iran, dan wel Iran zelf, waar men er ook geen geheim van maakt dat het hoogst haalbare goed voor hen de vernietiging van Isral is. Dat moet nu stoppen en Isral zal met deze partijen dus moeten afrekenen. Het liefst in een samenwerking met de VS.
Daarom, gewoon eens all-out gaan en kijken wie er overblijft. Soms moet je een pleister gewoon in 1x verwijderen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De realiteit is ook dat Iran al decennia wordt aangevallen door Isral, dan wel door bondgenoten van Isral. Niemand heeft zijn handen schoon. Isral heeft er ook totaal geen geheim van gemaakt dat ze op zijn minst de huidige regering van Iran weg willen hebben.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:08 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat in deze globale wereld shit in die regio onvermijdelijk ook hier neerkomt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom, gewoon eens all-out gaan en kijken wie er overblijft. Soms moet je een pleister gewoon in 1x verwijderen.
@HowardRoark wil de al-Aqsa moskee in Jeruzalem vernietigen, ik denk dat hij geen rekening heeft gehouden met het feit dat zijn Klaagmuur in 3 miljoen stukjes geblazen zal worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:09 schreef heywoodu het volgende:
De neverending onderlinge vergeldingsoorlog.
dat is het idd. Een grote parkeerplaats daar is soms onvermijdelijk, alleen je krijgt hier ook zoveel shit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat in deze globale wereld shit in die regio onvermijdelijk ook hier neerkomt.
Soms is geduld een schone zaakquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom, gewoon eens all-out gaan en kijken wie er overblijft. Soms moet je een pleister gewoon in 1x verwijderen.
In reactie op wat Iran doet. Het lijkt alsof je het simpelweg niet wil begrijpen. Zo wil Iran nucleaire wapens krijgen, dat proberen Isral en de VS te voorkomen wat niet meer dan logisch is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De realiteit is ook dat Iran al decennia wordt aangevallen door Isral, dan wel door bondgenoten van Isral. Niemand heeft zijn handen schoon. Isral heeft er ook totaal geen geheim van gemaakt dat ze op zijn minst de huidige regering van Iran weg willen hebben.
Dat zou inderdaad veel oplossen. En als dit netjes met een kraan zou gebeuren is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:13 schreef Triggershott het volgende:
[..]
@:HowardRoark wil de al-Aqsa moskee in Jeruzalem vernietigen, ik denk dat hij geen rekening heeft gehouden met het feit dat zijn Klaagmuur in 3 miljoen stukjes geblazen zal worden.
Meer dan terecht middeleeuwse walgelijke regeringquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een pechvogel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Yoooo wtf, een shell van een raket valt PRECIES op een palestijn in de west bank.
https://www.reddit.com/r/(...)intercepted_iranian/
Als de lasertechnologie eenmaal in ieders handen gevallen is echter... Spotgoedkoop als je t eenmaal hebt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Soms is geduld een schone zaak![]()
We komen in een tijdperk van High power lasers, A.G.I en droneswarms. Met de tijd neemt het overwicht daarin van Israel exponentieel toe. Het wordt alsof je met een pijl en boog tegen een leger met machinegeweren komt te staan.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef HowardRoark het volgende:
En als dit netjes met een kraan zou gebeuren is er niets aan de hand.
Niet echt, vraag maar eens na bij ASML.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:17 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de lasertechnologie eenmaal in ieders handen gevallen is echter... Spotgoedkoop als je t eenmaal hebt.
Gewoon elk gebouw op de hele Tempelberg weg, ongeacht het geloof dat het er neer heeft gezet, zodat het een kale heuvel wordt. Zo was het 10.000 jaar geleden ook, dus dat zou wel zo netjes zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In reactie op wat Iran doet. Het lijkt alsof je het simpelweg niet wil begrijpen. Zo wil Iran nucleaire wapens krijgen, dat proberen Isral en de VS te voorkomen wat niet meer dan logisch is.
[..]
Dat zou inderdaad veel oplossen. En als dit netjes met een kraan zou gebeuren is er niets aan de hand.
De teringquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Yoooo wtf, een shell van een raket valt PRECIES op een palestijn in de west bank.
Nee ik wil graag nog keer Isral bezoekenivm religie doe maar nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon elk gebouw op de hele Tempelberg weg, ongeacht het geloof dat het er neer heeft gezet, zodat het een kale heuvel wordt. Zo was het 10.000 jaar geleden ook, dus dat zou wel zo netjes zijn.
Daar komen ze toch niet in de buurtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:08 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Lol, cultureel erfgoed vernielen, werkelijk?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:13 schreef Triggershott het volgende:
[..]
@:HowardRoark wil de al-Aqsa moskee in Jeruzalem vernietigen,
Wel een van de snelste manieren om de wereld in de fik te steken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lol, cultureel erfgoed vernielen, werkelijk?
Klopt.. dat wil men niet begrijpen omdat de stiekeme antisemieten daar helemaal niet voor openstaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In reactie op wat Iran doet. Het lijkt alsof je het simpelweg niet wil begrijpen. Zo wil Iran nucleaire wapens krijgen, dat proberen Isral en de VS te voorkomen wat niet meer dan logisch is.
Dat wordt een tit for tat. Ergens hoop ik dat het regime in Teheran de moeder gebombardeerd wordt maar het zullen vooral onschuldigen zijn en een revolutie laat nog langer op zich wachten.quote:
Maar wel 'netjes met een kraan'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Lol, cultureel erfgoed vernielen, werkelijk?
Orly? Wat gaat er gebeuren dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel een van de snelste manieren om de wereld in de fik te steken.
Met ballistische raketten op eigen grondgebied?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Diens dag is om zeep.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel een aantal boze gezichten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Orly? Waar gaat er gebeuren dan?
Als de Al-Al-Aqsa moskee wordt afgebroken, steentje voor steentje in Globemaster vliegtuigen wordt geladen en boven Mekka gedropt, "hier heb je je moskee terug!", wat denk je dat de reactie gaat zijn?
Dan moet je echt heeeel hard blazen met heeeel veel moslimsquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:13 schreef Triggershott het volgende:
[..]
@:HowardRoark wil de al-Aqsa moskee in Jeruzalem vernietigen, ik denk dat hij geen rekening heeft gehouden met het feit dat zijn Klaagmuur in 3 miljoen stukjes geblazen zal worden.
Hij doelt denk ik op de liquidatie van wetenschappers die aan het Iraanse atoomprogramma zijn verbonden. Dat is zeer gerechtvaardigd en ook welkom dat Isral dit doet, het zou niet prettig zijn wanneer Iran over atoomwapens beschikt. Isral vecht voortdurend voor zijn eigen voortbestaan in een vijandige wereld. Ondanks de vele vijandige kutmoslims lukt dat nog vrij aardig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Met ballistische raketten op eigen grondgebied?
Tot nu toe zijn alleen de terreur groepen van Iran aangevallen.
Dan kunnen we beter ergens buiten het westen gaan wonen, zeg maar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Orly? Wat gaat er gebeuren dan?
Als de Al-Al-Aqsa moskee wordt afgebroken, steentje voor steentje in Globemaster vliegtuigen wordt geladen en boven Mekka gedropt, "hier heb je je moskee terug!", wat denk je dat de reactie gaat zijn?
Geertje gaat zijn minder vluchtelingen iig niet krijgen zo en desondanks staat hij iedere scheet van Isral te verdedigen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:15 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat is het idd. Een grote parkeerplaats daar is soms onvermijdelijk, alleen je krijgt hier ook zoveel shit.
Dat minder vluchtelingen is lastig te realiseren. Dat hij achter israel staat is verder terecht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geertje gaat zijn minder vluchtelingen iig niet krijgen zo en desondanks staat hij iedere scheet van Isral te verdedigen.
Dit is niet waar. Moordaanslagen op geleerden en hooggeplaatste lui en het grootschalig vernietigen van nucleaire infrastructuur in Iran. Het is allemaal gebeurt de afgelopen 20 jaar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Met ballistische raketten op eigen grondgebied?
Tot nu toe zijn alleen de terreur groepen van Iran aangevallen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel een van de snelste manieren om de wereld in de fik te steken.
Lol. Ik weet dat Servirs als cowardroark tijdens de Joegoslavische burgeroorlog geobsedeerd waren met de vernietiging van Bosniaks en Kroatisch cultureel erfgoed, maar ook die hobby had hij lekker in die beerput moeten laten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:29 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Maar wel 'netjes met een kraan'.
[ x ]
Een dergelijke regering lijkt meer op 17e eeuwse inquisitietirannen dan op de Middeleeuwen. De Middeleeuwen krijgen een slechte naam door lieden zoals jij.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef jigggy het volgende:
[..]
Meer dan terecht middeleeuwse walgelijke regering
Het is voor Iran ook heel logisch om nucleaire wapens te willen krijgen in reactie op alle buitenlandse avonturen van de VS in buurlanden en de gezellige taal en acties vanuit Isral.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dat zou inderdaad veel oplossen. En als dit netjes met een kraan zou gebeuren is er niets aan de hand.
Zoiets zal wel gaan gebeuren dus.quote:
Als ze de hele regio op hen gericht willen hebben wel. Ik denk niet dat Iran die misrekening zal maken.quote:
Neuh, als de VS en Isral losgaan dan hebben ze niets meer over om mee te schieten, die leveren doorgaans geen half werk.quote:
Ah jij leeft nog steeds in de waan dat mensen duizenden kilometers door veilige landen vluchten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geertje gaat zijn minder vluchtelingen iig niet krijgen zo en desondanks staat hij iedere scheet van Isral te verdedigen.
Maar genoeg over de zionistische pioniersquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ah jij leeft nog steeds in de waan dat mensen duizenden kilometers door veilige landen vluchten.
Waarom moeten er burgerslachtoffers vallen? Dat wil je toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:27 schreef Zoddie het volgende:
Zou wel weer ironisch zijn als het enige burgerslachtoffer een palestijn is.
Dat zegt hij toch nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom moeten er burgerslachtoffers vallen? Dat wil je toch helemaal niet?
Het giftige verbond tussen deugend links en de radicale islam.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat je wel antisemiet moet zijn om het toe te juichen als Iran kernwapens zou krijgen. Eng forum begint dit te worden. Op zich uniek dat er nog gediscussieerd wordt over een onderwerp dat zo gepolariseerd is, maar ik vraag me af hoe lang dit nog haalbaar is.
Ik zag twaalf jaar geleden al van dit soort dingen. Ze zitten nu alleen in een goedlopend topic waar meer mensen het zien.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat je wel antisemiet moet zijn om het toe te juichen als Iran kernwapens zou krijgen. Eng forum begint dit te worden. Op zich uniek dat er nog gediscussieerd wordt over een onderwerp dat zo gepolariseerd is, maar ik vraag me af hoe lang dit nog haalbaar is.
Geen 3e wereldoorlog..ik begrijp niet waar dat op is gebaseerd. Hooguit een regionale oorlog. Vroeg of laat zat die er toch aan te komen vanwege de rol van met name Iran.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:52 schreef RAVW het volgende:
Zie dit nog wel eens helemaal uit de hand lopen.
Ik snap het echt niet daar , ze klagen allemaal over Isral.
Maar ze worden aan alle kanten beschoten, kom op zeg , stop dan eens met dat afvuren van die raketten als je niet wil dat ze op je grond gebied komen.
Als dit zo door gaat breek daar de 3de wereld oorlog nog uit.
Landen hebben zoiets als "economien", en vaag je de olie infra uit op eerder genoemde eiland.... dan heeft iran zo'n economie niet meer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Iran is een gigantisch land en heeft ook z'n geografie mee. Isral zal zeker hard terugslaan, maar we moeten niet doen alsof het hele land en regime straks is weggevaagd.
Dat laatste beweert ook niemand. Hooguit wordt de hoop uitgesproken dat de Iraanse bevolking het regime omver werpt. Met alleen wat bommen en raketten lukt dat toch nooit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Iran is een gigantisch land en heeft ook z'n geografie mee. Isral zal zeker hard terugslaan, maar we moeten niet doen alsof het hele land en regime straks is weggevaagd.
Ik zie het hier ook in Nederland nog wel gebeuren zo als dat ze nu in de VS hebben over de Woke .... In de VS mag je dus niet meer openlijk uiten over de Woke ... ben je voor of tegen het word gewoon de kop in gedrukt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Zolang ze maar (op)rotten bij de grenzen van Isral.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je draait de situatie hier natuurlijk compleet om.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is voor Iran ook heel logisch om nucleaire wapens te willen krijgen in reactie op alle buitenlandse avonturen van de VS in buurlanden en de gezellige taal en acties vanuit Isral.
Die zie ik niet komen. De wereld is heel groot en het zal beperkt blijven tot de regio waar idd wel mondiale spelers via-via zand zullen gaan laten happen. Ik vermoed dta wereldmachten zoals USA, Rusland, China en EU; laat staan ZA/Z-A en Azi zich verre zullen houden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:52 schreef RAVW het volgende:
Zie dit nog wel eens helemaal uit de hand lopen.
Ik snap het echt niet daar , ze klagen allemaal over Isral.
Maar ze worden aan alle kanten beschoten, kom op zeg , stop dan eens met dat afvuren van die raketten als je niet wil dat ze op je grond gebied komen.
Als dit zo door gaat breek daar de 3de wereld oorlog nog uit.
Altijd weer dat onderlinge "ik ga je slaan, maar als je terug slaat, sla ik je weer terug!".quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:06 schreef Ali_boo het volgende:
Geloof er weinig van, maar laat me graag verrassen
[ x ]
VS zie ik zich er wel bemoeien, EU ook, rus heeft z'n handen vol, China kijkt wel uit en de rest boeit het niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:06 schreef Vallon het volgende:
Ik vermoed dta wereldmachten zoals USA, Rusland, China en EU; laat staan ZA/Z-A en Azi zich verre zullen houden.
Zo vermoeiend ook hequote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Altijd weer dat onderlinge "ik ga je slaan, maar als je terug slaat, sla ik je weer terug!".
Leg deze post straks maar aan je nieuwe Iraanse buurman uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ah jij leeft nog steeds in de waan dat mensen duizenden kilometers door veilige landen vluchten.
Dat is cultuur. Joden en Arabieren zijn geen lid van de EO, het Nieuwe Testament is nog niet tot hen doorgedrongen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Altijd weer dat onderlinge "ik ga je slaan, maar als je terug slaat, sla ik je weer terug!".
De Iraanse revolutie ontstond niet zomaar. Daar gingen decennia van westerse interventies en martelkamers aan vooraf.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait de situatie hier natuurlijk compleet om.
Na de Iraanse Revolutie had het nieuwe religieuze regime al vrij snel duidelijk gemaakt dat men de aanval wilde inzetten op de vernietiging van Isral. Het Westen reageert daarop. Iedere keer opnieuw toont Iran aan een totale schurkenstaat te zijn.
We gaan ook niet zeggen: 'Nou hartstikke begrijpelijk dat Rusland zich zo opstelt tegen Oekrane gezien de acties en taal van het Westen'. Nee, het Westen slaat bepaalde taal uit vanwege het gedrag van Rusland. Dat is mbt Iran niet anders.
Beetje geduld ja. Ze zijn bezig de plannen te maken voor deze of gene installaties. Ff afstemmen met de VS, zodat die er een wagonlading tomahawks tegenaan kan gooien. Kost nu eenmaal wat tijd. Het is geen videogame.quote:
1 grote bom erop en het is klaar natuurlijk. Of het uiteindelijk de beste keus is zal moeten blijken.quote:
Doe normaal gek. Kapot mooi land.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
1 grote bom erop en het is klaar natuurlijk. Of het uiteindelijk de beste keus is zal moeten blijken.
Ze zouden vandaag nog terugslaanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje geduld ja. Ze zijn bezig de plannen te maken voor deze of gene installaties. Ff afstemmen met de VS, zodat die er een wagonlading tomahawks tegenaan kan gooien. Kost nu eenmaal wat tijd. Het is geen videogame.
Als Iran 1 grote bom op Isral gooit dan moet Hitler zijn record inleveren en wordt Khamenei de nieuwe Hitler.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:29 schreef Bofjijff het volgende:
1 grote bom erop en het is klaar natuurlijk. Of het uiteindelijk de beste keus is zal moeten blijken.
In israel is het dat al, maar dan nog:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze zouden vandaag nog terugslaan
Het is bijna middernacht
Mwa. Bibi mag inderdaad iets krijgen maar ik heb wel respect gekregen voor de Mossad lolquote:
Soort van. Het is geen anno 1760 ofzo. Geen hond die verstandig is zal er voor kiezen om dat land voluit te gaan bezetten. Dan is scenario dat je het regime onthoofd idd vele malen waarschijnlijker.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Een kop warme chocolade melk en dan naar bed?quote:
Je begrijpt de clou niet @VEM2012quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:37 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Achterlijke leiders. Of een bom erop of een nieuwe revolutie weg van de islam.
Iran heeft meer potentie om een modern land te worden dan al die shithole arabische landen in de regio bij elkaar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:43 schreef Tjacka het volgende:
Wat is dan precies het punt of in dit geval je punt?
Welke discussie? Er wordt alleen wat over en weer geroepen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet zo altijd in een discussie.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Welke discussie? Er wordt alleen wat over en weer geroepen.
Maar dit soort beelden laten mooi zien dat de islam het probleem is. Zonder islam was Iran een normaal land.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iran heeft meer potentie om een modern land te worden dan al die shithole arabische landen in de regio bij elkaar.
Als jij beeldmateriaal van Iran hebt zonder Islam zou ik de archeologische wereld snel inlichtenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Maar dit soort beelden laten mooi zien dat de islam het probleem is. Zonder islam was Iran een normaal land.
Onze beschaving is een voortzetting van de romeinse rijken, daarom zie je op klokken nog (verkeerde) romeinse cijfers, gebruiken we zelfs hun schrift, zijn onze organisaties en legers nog steeds vormgegeven langs hoe hun organiseerde. Dat er in die contreien allicht de eerste steden waren, al dacht ik dat dat hedendaagse irak was, zegt niet zo gek veel.quote:
Als Amerika bijvoorbeeld nou een of twee buurlanden van Iran was binnengevallen in de afgelopen jaren dan durfden ze zo'n aanval echt niet aanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:57 schreef Confetti het volgende:
Het is wel duidelijk dat de Westerse elite constant uit is op de-escalatie. Dat doet het goed in bepaalde kringen en je kan je zelf een goedzak noemen in de spiegel.
We worden er alleen wel zwakker van. De vijand moet weten dat we ook bereid zijn om ze met wortel en al van de kaart te vegen. Het is duidelijk dat Iran met name de VS niet meer vreest. Biden en Harris roepen constant ja maar we moeten ook de-escaleren. In het Midden-Oosten is dat een zwaktebod.
En wat bedoel je concreet met dit soort uitlatingen? Een tiental kernkopjes op de Arabische wereld? Het gehele NAVO leger het Arabische schiereiland op?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:57 schreef Confetti het volgende:
Het is wel duidelijk dat de Westerse elite constant uit is op de-escalatie. Dat doet het goed in bepaalde kringen en je kan je zelf een goedzak noemen in de spiegel.
We worden er alleen wel zwakker van. De vijand moet weten dat we ook bereid zijn om ze met wortel en al van de kaart te vegen. Het is duidelijk dat Iran met name de VS niet meer vreest. Biden en Harris roepen constant ja maar we moeten ook de-escaleren. In het Midden-Oosten is dat een zwaktebod.
De jeugd van vandaag luistert liever naarquote:
Nee, de jeugd van vandaag laat haar emoties engineeren, vanuit beijing, tiktok.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 00:13 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De jeugd van vandaag luistert liever naar
Dat klopt, maar doe nu niet of het iets goeds is wat in de plaats is gekomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Iraanse revolutie ontstond niet zomaar. Daar gingen decennia van westerse interventies en martelkamers aan vooraf.
Iron dome is niet voor ballistic missiles Hans, daar zijn de Arrows voor, er is zat gepakt.quote:
Dan noemen we het vanaf nu Soft Domequote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iron dome is niet voor ballistic missiles Hans, daar zijn de Arrows voor, er is zat gepakt.
De schuilkelders zorgen voor weinig burgerslachtoffers. Het gebrek eraan, zorgt voor veel burgerslachtoffers.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig hebben Isralirs schuilkelders. Alle Isralirs hebben in schuilkelders gezeten tijdens de raketaanval van gisteren. 10 miljoen mensen.
Deze reeks begon ik door te zeggen dat de Iraanse regering een stel dolle honden zijn en het land een hellegat hebben gemaakt. Het idee dat je na generaties geweld heen en weer nog kan spreken van alleen hunnie begon is onzin.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt, maar doe nu niet of het iets goeds is wat in de plaats is gekomen.
Natuurlijk snap je dat wel. Maar hey, even stoere taal roepen he.quote:
Zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reeks begon ik door te zeggen dat de Iraanse regering een stel dolle honden zijn en het land een hellegat hebben gemaakt. Het idee dat je na generaties geweld heen en weer nog kan spreken van alleen hunnie begon is onzin.
Jij breekt aan het einde van een reactiereeks in met het bericht dat ik Iran tof zou vinden. Mag ik er dan niet vanuit gaan dat je het eens met meneer Howard bent?quote:
Als ik het met Howard eens ben vallen Pasen en Pinksteren op 1 dag vermoed ik.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij breekt aan het einde van een reactiereeks in met het bericht dat ik Iran tof zou vinden. Mag ik er dan niet vanuit gaan dat je het eens met meneer Howard bent?
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:55 schreef Nexum het volgende:
Verklaar elkaar nou gewoon de oorlog en verwoest Iran. Klaar, nooit meer oorlog in het Midden-Oosten. Heeft Israhell ook weer z'n zin.
Nee hoor. Ze zeiden te reageren als het hun uitkomt en ze gaan door met de grondinvasie in Libanon, daar ligt de focus nu op.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:24 schreef Discombobulate het volgende:
Straks weer het hele verhaaltje opnieuw. Ik dacht dat gister gemeld was dat Isral vannacht terug zou slaan?
Ze zullen vast eerst hun militaire vliegvelden een beetje moeten oplappen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:24 schreef Discombobulate het volgende:
Straks weer het hele verhaaltje opnieuw. Ik dacht dat gister gemeld was dat Isral vannacht terug zou slaan?
Israel heeft kernwapens, Iran (nog) niet. Dus mocht het tot een totale oorlog komen dan krijg je gelijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:55 schreef Nexum het volgende:
Verklaar elkaar nou gewoon de oorlog en verwoest Iran. Klaar, nooit meer oorlog in het Midden-Oosten. Heeft Israhell ook weer z'n zin.
Doe even normaal. Daar wonen veel mensen die het niet eens zijn met hun eigen regime en er zelf onder gebukt gaan. En zelfs als dat niet zo zou zijn: het zijn mensen.quote:
Ach nog genoeg mensen over op deze aardbol toch? Kunnen er best een paar miljoen missen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe even normaal. Daar wonen veel mensen die het niet eens zijn met hun eigen regime en er zelf onder gebukt gaan. En zelfs als dat niet zo zou zijn: het zijn mensen.
Het gaat er vooral om wat de intenties van deze mensen willen zijn en dit zijn ongebreidelde schurken met slechte intenties.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Iraanse revolutie ontstond niet zomaar. Daar gingen decennia van westerse interventies en martelkamers aan vooraf.
Oh nee hoor, dat kan makkelijk. Iran is dit begonnen, niet Isral. Mensen die dat probeert te ontkennen zijn of naef of heulen stiekem met antiwesterse, antisemitische en fundamentalistische Islamtische schurken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reeks begon ik door te zeggen dat de Iraanse regering een stel dolle honden zijn en het land een hellegat hebben gemaakt. Het idee dat je na generaties geweld heen en weer nog kan spreken van alleen hunnie begon is onzin.
Dat zijn de inwoners van Isral ook en dat wordt nog wel eens vergeten. De eenzijdige zorg over burgers is nogal vermoeiend.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe even normaal. Daar wonen veel mensen die het niet eens zijn met hun eigen regime en er zelf onder gebukt gaan. En zelfs als dat niet zo zou zijn: het zijn mensen.
Als Iran door blijft gaan met Israel op alle mogelijke manieren te terroriseren, heeft Israel geen andere keuze. Voordeel: het wordt dan erg rustig in het MO.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha nee.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Als Iran door blijft gaan met Israel op alle mogelijke manieren te terroriseren, heeft Israel geen andere keuze. Voordeel: het wordt dan erg rustig in het MO.
Lijkt me niet verstandig. Ze hebben momenteel hun handen vol aan Hamas en Hezbollahquote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:24 schreef Discombobulate het volgende:
Het is net als wanneer een vrouw een man slaat. Men maakt zich daar meestal minder druk over dan wanneer het omgekeerd is. In principe zijn de acties gelijk, maar omdat de een het beter kan verdragen dan de ander (dankzij een grotere bouw of een Iron Dome), ervaren we het ene als minder kwalijk als het andere.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zijn de inwoners van Isral ook en dat wordt nog wel eens vergeten. De eenzijdige zorg over burgers is nogal vermoeiend.
Van de regen in de drup op deze manier.quote:
Als je objectief over dit conflict wil praten zit je hier verkeerd.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen mens is objectief, iedereen heeft zijn eigen invalshoek.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je objectief over dit conflict wil praten zit je hier verkeerd.
Kunnen overigens maar weinig moet ik zeggen. Dan moeten ook wat historici (geen zelfverklaarde) en andere experts bij de discussie aansluiten
Dat is een raar voorbeeld, want het net zo strafbaar voor een vrouw om gewelddadig te zijn tegen een man dan vice-versa. Er zijn bijvoorbeeld ook een heleboel mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is net als wanneer een vrouw een man slaat. Men maakt zich daar meestal minder druk over dan wanneer het omgekeerd is. In principe zijn de acties gelijk, maar omdat de een het beter kan verdragen dan de ander (dankzij een grotere bouw of een Iron Dome), ervaren we het ene als minder kwalijk als het andere.
Een of ander figuur met kort pittig roze haar zal wel weer gaan protesteren dat het de schuld van Israel wasquote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:51 schreef Ulx het volgende:
Dus Iran vermoordde een Palestijn op de Westoever. Valt dat ook onder GeNoCiDuH?
Intentie, beoogde schade, daadwerkelijke schade... Het kan ingewikkeld zijn om dat allemaal netjes uit elkaar te houden. Wanneer jij een vrouw met gelijke intensiteit slaat wanneer zij haar alles gaf, dan ligt zij onder het gras waar jij vrolijk kon doorlopen. Het is daarom belangrijk om vast te stellen wat de dader redelijkerwijs kon inschatten wat betreft het incasseringsvermogen van het slachtoffer, en het lijkt mij aannemelijk dat Iran wist dat slechts een fractie van haar aanvallen schade zou veroorzaken. Althans, er is vooral sprake van economische schade, maar die rekening wordt gelukkig voor Isral goeddeels neergelegd bij de Amerikaanse belastingbetaler.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is een raar voorbeeld, want het net zo strafbaar voor een vrouw om gewelddadig te zijn tegen een man dan vice-versa. Er zijn bijvoorbeeld ook een heleboel mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.
En in dit geval van dit conflict betreft het gewoon een verwerpelijke dubbele standaard. De realiteit is dat het sommige mensen het simpelweg minder kan schelen als er eventueel Isralirs omkomen dan dat er andere slachtoffers vallen.
Helemaal binnen bepaalde kringen, waar men een pathologische empathie heeft voor moslims en een afkeer van Joden.
De ZiOnIsTuH kRiJgEn WeL IrOn DoMe BeScHeRmInG!quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Een of ander figuur met kort pittig roze haar zal wel weer gaan protesteren dat het de schuld van Israel was
Klopt maar dat zijn geen raketaanvallen. En ergens is het een handhaving van de NPT.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Moordaanslagen op geleerden en hooggeplaatste lui en het grootschalig vernietigen van nucleaire infrastructuur in Iran. Het is allemaal gebeurt de afgelopen 20 jaar.
Weinig zullen het toejuichen maar ik snap Iran wel waarom ze het willen hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Natuurlijk is het te begrijpen, en ik denk dat er best veel mensen zijn die het zouden toejuichen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Weinig zullen het toejuichen maar ik snap Iran wel waarom ze het willen hebben.
Is dit een betrouwbare bron?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:21 schreef Ali_boo het volgende:
Enkele dagen, mooi kan ik vanavond ik alle rust voetbal kijken![]()
[ x ]
Welk gedeelte van Iran is door Isral bezet?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:33 schreef matthijst het volgende:
Israel slaat weer lekker door.
Beetje janken met Amerika achter de hand.
Doe maar even all-out-war in die regio, zijn we er voorlopig weer vanaf.
Die eenzijdigheid komt in ieder geval niet van mij. Ik ben op hand van Isral, al maakt dat me geen blinde supporter van het regime. En ik heb kennissen uit Iran met wie ik meeleef. Dat zijn intelligente, warme mensen die enerzijds slachtoffer zijn van hun regime en anderzijds van islamofoben in ons land.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn de inwoners van Isral ook en dat wordt nog wel eens vergeten. De eenzijdige zorg over burgers is nogal vermoeiend.
Islamofobie bestaat nietquote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die eenzijdigheid komt in ieder geval niet van mij. Ik ben op hand van Isral, al maakt dat me geen blinde supporter van het regime. En ik heb kennissen uit Iran met wie ik meeleef. Dat zijn intelligente, warme mensen die enerzijds slachtoffer zijn van hun regime en anderzijds van islamofoben in ons land.
Dit lijkt meer op pingpongquote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:21 schreef Ali_boo het volgende:
Enkele dagen, mooi kan ik vanavond ik alle rust voetbal kijken![]()
[ x ]
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:37 schreef Bassie48 het volgende:
Als Iran door blijft gaan met Israel op alle mogelijke manieren te terroriseren, heeft Israel geen andere keuze. Voordeel: het wordt dan erg rustig in het MO.
quote:
Engelstalige westerse nieuwszenders gisteren: Iran killed a Palestinian.. eh, Netanyahu killed a couple tens of thousands at least.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:51 schreef Ulx het volgende:
Dus Iran vermoordde een Palestijn op de Westoever. Valt dat ook onder GeNoCiDuH?
Sinds wanneer boeit het overlijden van een Palestijnquote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:51 schreef Ulx het volgende:
Mwah. Het gaat maar om 54 burgers per dag. Ik begrijp de verontwaardiging vanuit Isralische kant wel na het overlijden van deze manquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:00 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Engelstalige westerse nieuwszenders gisteren: Iran killed a Palestinian.. eh, Netanyahu killed a couple tens of thousands at least.
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welk gedeelte van Iran is door Isral bezet?
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah. Het gaat maar om 54 burgers per dag. Ik begrijp de verontwaardiging vanuit Isralische kant wel na het overlijden van deze man
Al dat aanmodderen is ook niks nee.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:32 schreef Frutsel het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)efire-blitzer-digvid
[ x ]
Bennett heeft er zin in
Je kan Netanyahu ook vervangen door Hamas / Iran hoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:00 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Engelstalige westerse nieuwszenders gisteren: Iran killed a Palestinian.. eh, Netanyahu killed a couple tens of thousands at least.
Iran heeft zich tot nu toe bewust ingehouden. Skyline van Tel Aviv gaat er als eerste aan zodra de terrorist Bennet losgaat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Bennett heeft er zin in
Ja, en daarna heel Teheran, dus waarom zouden ze dan doen?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:38 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran heeft zich tot nu toe bewust ingehouden. Skyline van Tel Aviv gaat er als eerste aan zodra de terrorist Bennet losgaat.
Goede grap... alle ellende van Hamas, Houthi's en Hezbollah komt door Iran en dan zeg jij dat ze zich inhouden?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:38 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran heeft zich tot nu toe bewust ingehouden. Skyline van Tel Aviv gaat er als eerste aan zodra de terrorist Bennet losgaat.
Isralische nucleaire reactors zijn next. Waarom? Om de zionisten een lesje te leren dat ze met hun poten van Iran moeten afblijven.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, en daarna heel Teheran, dus waarom zouden ze dan doen?
Jij zwalkt ook alle kanten op met je mening h. Ik volg je niet helemaal hoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Isralische nucleaire reactors zijn next. Waarom? Om de zionisten een lesje te leren dat ze met hun poten van Iran moeten afblijven.
Die arme jongen weet zich geen raad met zijn Jodenhaat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij zwalkt ook alle kanten op met je mening h. Ik volg je niet helemaal hoor.
Lijkt er op dat Israel de keutel niet meer in gaat trekken en voor een grootschalig conflict wil gaan zoals Netanyahu ook al aangaf in zijn speech gistere/eergisteren.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Bennett heeft er zin in
Waarom Iran c.s. houdt zijn poten ook niet van Israel af, beetje erg hypocriet imo.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Isralische nucleaire reactors zijn next. Waarom? Om de zionisten een lesje te leren dat ze met hun poten van Iran moeten afblijven.
Je projecteert. Ik ben consistent.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:45 schreef MissButterflyy het volgende:
Jij zwalkt ook alle kanten op met je mening h. Ik volg je niet helemaal hoor.
Naja, ze hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze niet gaan accepteren dat Iran een atoomwapen zou ontwikkelen. Simpelweg omdat ze bang zijn dat het ingezet wordt tegen de joodse staat, al dan niet via een terroristische organisatie en omdat hun vijand openlijk uitspreekt dat de joodse staat vernietigd moet worden.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt er op dat Israel de keutel niet meer in gaat trekken en voor een grootschalig conflict wil gaan zoals Netanyahu ook al aangaf in zijn speech gistere/eergisteren.
Dat vind ik toch niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:52 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je projecteert. Ik ben consistent.
Mee eens, ik denk niet dat Israel gaat stoppen in zuid Libanon.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef Frutsel het volgende:
Ik verwacht nu ook een nog harde aanpak in Libanon, ala Gaza, waar het me trouwens niet zou verbazen als daar Iraniers meevechten aan Hezbollah zijde.
Iran steunt Palestijnen, Libanezen en Jemenieten om zichzelf te verdedigen. Maar zodra Isral Iran direct aanvalt, krijgen ze klappen terug van Iran zoals in april dit jaar en gisteren. De VS bewapent Oekrane, maar als de Russen New York aanvallen dan krijgen ze ook Amerikaanse bommen terug op Moskou.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:51 schreef Digi2 het volgende:
Waarom Iran c.s. houdt zijn poten ook niet van Israel af, beetje erg hypocriet imo.
quote:Na duurder goud loopt nu ook de prijs van zilver stevig op
De goudprijs breekt al langer records, maar ook de prijs van zilver begint stevig op te lopen. Inmiddels schommelt de prijs voor een troyounce rond de 32 dollar (ruim 28 euro). Die niveaus zijn sinds 2012 niet meer gezien.
Fixed that.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran steunt Palestijnen, Libanezen en Jemenieten om zichzelf te verdedigen Isral aan te vallen..
"Klappen"quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran steunt Palestijnen, Libanezen en Jemenieten om zichzelf te verdedigen. Maar zodra Isral Iran direct aanvalt, krijgen ze klappen terug van Iran zoals in april dit jaar en gisteren. De VS bewapent Oekrane, maar als de Russen New York aanvallen dan krijgen ze ook Amerikaanse bommen terug op Moskou.
Denk dat je niet zoveel te willen hebt als je zelf ook kernwapens bezit.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, ze hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze niet gaan accepteren dat Iran een atoomwapen zou ontwikkelen. Simpelweg omdat ze bang zijn dat het ingezet wordt tegen de joodse staat, al dan niet via een terroristische organisatie en omdat hun vijand openlijk uitspreekt dat de joodse staat vernietigd moet worden.
Dus dat er een Isralische aanval op het nucleaire complex gaat komen lijkt me voor de hand liggend. Dit is hun "casus belli", mogelijk gecombineerd met een aanval op energie/olie installaties.
Ik verwacht nu ook een nog harde aanpak in Libanon, ala Gaza, waar het me trouwens niet zou verbazen als daar Iraniers meevechten aan Hezbollah zijde.
Nee, maar je stelde je eerst wel wat genuanceerder op.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:00 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik ben geen seconde voor Isral geweest, dus hoezo ben ik inconsistent
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:00 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Denk dat je niet zoveel te willen hebt als je zelf ook kernwapens bezit.
Da kwartje wil niet vallen. Maar dat gaat het wel uiteindelijk.
Nou, die casus belli van Isral is nogal onredelijk ten opzichte van de wensen van Iran en de situatie momenteel.quote:
Dat gaan ze niet doen, dan worden ze zelf echt helemaal weggevaagd. Hup, paar kernbommen erop.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:04 schreef Gia het volgende:
Maar stel dat Iran een raketten zou afvuren voorzien van atoomlading, dan worden die toch voortijdig door de Iron dome uit de lucht geschoten. Valt die atoomlading dan in Jordani neer?
Ook als ze die met een vliegtuig willen droppen, kunnen ze dat vliegtuig voortijdig neerhalen. Lijkt me tamelijk riskant om atoomwapens in te zetten tegen Isral.
Je zult de luchtverdediging moeten verzadigen, zoals gister ook gebeurde. Als je er maar genoeg tegelijk afvuurt, raken er een stel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:04 schreef Gia het volgende:
Maar stel dat Iran een raketten zou afvuren voorzien van atoomlading, dan worden die toch voortijdig door de Iron dome uit de lucht geschoten. Valt die atoomlading dan in Jordani neer?
Ook als ze die met een vliegtuig willen droppen, kunnen ze dat vliegtuig voortijdig neerhalen. Lijkt me tamelijk riskant om atoomwapens in te zetten tegen Isral.
Zucht, voor de zoveelste keer, de Iron Dome is niet voor ballistische raketten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:04 schreef Gia het volgende:
De beste ter wereld, het aantal briljante acties is niet meer te tellen. Pieper hebben?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Het enige wat jammer is is dat Mossad HQ niet een voltreffer was. Nare geheime dienst met nare alfa mannetjes.
Het is bewust geen voltreffer. Dat bedoel ik met Iran houdt zich in. Al die wolkenkrabbers in Tel Aviv en ook nog eens live uitgezonden door alle grote nieuwszenders wereldwijd, besef wat voor beelden dat zou opleveren, zoveel raketten en geen n raakt zo'n wolkenkrabber? Bewust, voorlopig.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Het enige wat jammer is is dat Mossad HQ niet een voltreffer was. Nare geheime dienst met nare alfa mannetjes.
Normaal gesproken wil een land niet dat Fallout op je eigen land terecht komt of dat de lading te vroeg af gaat. Dus normaliter zou je denken dat de wapens vlak voor inslag pas op scherp worden gezet. Volgens mij kan tot die tijd de raket/bom onderschept worden zodat het wapen vernietigd wordt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:04 schreef Gia het volgende:
Dan gaan de soennieten wel met de sjiieten op de vuistquote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dan gaan de Duitsers wel met de Polen op de vuist.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:10 schreef popje het volgende:
Dan gaan de soennieten wel met de sjiieten op de vuist
De VS gaat echt geen kernwapens inzetten tegen Iran, dat is zonde van de munitie.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaan ze niet doen, dan worden ze zelf echt helemaal weggevaagd. Hup, paar kernbommen erop.
Dan wil de VS wel meehelpen en is het echt klaar met Iran.
Daar geloof ik ook wel in, maar het lijkt er dus op dat dit een sneeuwbaleffect heeft gebracht ipv echt af te schrikken.quote:
Omdat Netanyahu al jaren uit is op een oorlog met Iran.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar geloof ik ook wel in, maar het lijkt er dus op dat dit een sneeuwbaleffect heeft gebracht ipv echt af te schrikken.
Ik snap nog niet precies wat je bedoeld sorryquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nou, die casus belli van Isral is nogal onredelijk ten opzichte van de wensen van Iran en de situatie momenteel.
Tijd om het Iraanse volk te bevrijden van de islamitische bezetter.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Omdat Netanyahu al jaren uit is op een oorlog met Iran.
Het Iraanse volk zal je juist met bommen i.p.v. bloemen verwelkomen om je duidelijk te maken dat je waanideen hebt door je islamofobie en denkt dat de islam een bezetter is.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:22 schreef inslagenreuring het volgende:
Tijd om het Iraanse volk te bevrijden van de islamitische bezetter.
Dat toneelstukje dat de Ayatollah's opvoeren voor wereldse macht heeft niks met de ware Islam te maken zoals Mohammed die bedoelde.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het Iraanse volk zal je juist met bommen i.p.v. bloemen verwelkomen om je duidelijk te maken dat je waanideen hebt door je islamofobie en denkt dat de islam een bezetter is.
Het iraanse volk bestaat uit meerdere mensen. En niet iedereen denkt het zelfde. Ja weet het. shocking.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het Iraanse volk zal je juist met bommen i.p.v. bloemen verwelkomen om je duidelijk te maken dat je waanideen hebt door je islamofobie en denkt dat de islam een bezetter is.
Een land met hijabpolitie is een bezetter ja.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het sjiisme is dan ook niet echt islam, maar uitgevonden door Abdullah ibn Saba, een jood die claimde moslim te zijn geworden, een soort joodse Paul die het christendom naar de gallemiezen hielp.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:28 schreef Perrin het volgende:
Dat toneelstukje dat de Ayatollah's opvoeren voor wereldse macht heeft niks met de ware Islam te maken zoals Mohammed die bedoelde.
Religie misbruiken voor wereldse macht inderdaad.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het sjiisme is dan ook niet echt islam, maar uitgevonden door Abdullah ibn Saba, een jood die claimde moslim te zijn geworden, een soort joodse Paul die het christendom naar de gallemiezen hielp.
Dat verhaal hebben we eerder gehoord, we weten allemaal dat de VS en Isral niet om die mensen geven. Er zijn ook tegenstanders van Biden en Netanyahu, oppositie heb je overal, je kunt niet overal regime changes uitvoeren, doe je het wel, bommen i.p.v. bloemen van het lokale verzet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:28 schreef over_hedge het volgende:
Het iraanse volk bestaat uit meerdere mensen. En niet iedereen denkt het zelfde. Ja weet het. shocking.
Maar zitten er genoeg bij die erg blij zijn als het regime van nu op rot
Nee, Isral is de bezetter.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een land met hijabpolitie is een bezetter ja.
Semantics.quote:
Dit wil Iran bevrijden, ladies and gents.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Semantics.
Isral is de kleinste factie ter plekke met de grootste militaire leuter. En nu sneuvelen er nog meer theedoeken en kalkzandsteenhutjes door die gillende keukenmeiden op Tel Aviv.
Good riddance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |