Sommigen vinden het een handig werktuig.quote:Op maandag 30 september 2024 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niemand met enige macht in die regio geeft iets om de Palestijnen.
Mijn voorstel is nog altijd een topic met het laatste nieuws over de hele situatie, en een topic waar de eeuwige discussie wordt gevoerd.quote:Op maandag 30 september 2024 08:44 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Was het soms maar zo makkelijk in hokjes te plaatsen. Ik begrijp de overlap wel erg goed eigenlijk - want Iran als geldschieter van de twee grootste spelers nu in de twee topics, maakt de overlap al een stuk begrijpelijker. Dat nog los van de uitspraken van Hezbollah over de oorlog zelf - 'wij stoppen pas als Gaza bevrijd is' en dan nog eens meegenomen is dat dus deze oorlog niet los te zien valt van de genomen keuzes van alle partijen.
Mijn voorstel is om toch een brede topic toe te laten: zodat de overlap ook besproken kan worden en er op één plaats informatie te delen en vinden valt.
Wordt wel veel modwerk om dat zo gescheiden te houden vrees ik.quote:Op maandag 30 september 2024 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mijn voorstel is nog altijd een topic met het laatste nieuws over de hele situatie, en een topic waar de eeuwige discussie wordt gevoerd.
Want soms scroll ik echt door een ellenlange discussie van 2 personen heen voor er wat nieuws te vinden is. Mijn inziens kan daar een apart topic voor.
Verbaas me ook hoe makkelijk die witte elitaire grachtengordel types met boter en suiker in die islamisten propaganda trappen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat we ons best zorgen mogen maken wat er de komende decennia aan zit te komen in het Westen. We krijgen straks veel hoogopgeleide mensen op invloedrijke posities, die groot zijn geworden met enkel nieuws van sociale media, pro-Palestina/Hamas demonstraties en zelfgekozen voornaamwoorden.
Dat gaat vast en zeker een flink tegengeluid krijgen van rechts, maar ik denk dat dit niet meer een VVD of een PVV is, maar eerder in de vorm van een AfD, Konfederacja of Jobbik. En dat moet je dan ook absoluut niet willen, dus het is in potentie zeker problematisch te noemen.
Dit zijn de mensen die je nodig hebt. Goede BuZa minister dit.quote:Op maandag 30 september 2024 13:30 schreef egayalS het volgende:
Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken stelt een simpele vraag.
Als reactie op een thema dat zionisten pushen momenteel waaronder yesilgoz namelijk dat Israël bezig is met het brengen van vrede. Iets wat natuurlijk doet denken aan Orwells 1984 "war is peace" propaganda slogan dat gebruikt wordt om een oneindige oorlog te blijven voeren.
[ x ]
Dat is een pathologische empathie voor Arabische moslims en ten tweede een diepe haat voor het Westen. Je hoeft zulke mensen maar één video of foto te laten zien van een paar hysterische hoofddoekjes (bijvoorbeeld) na een bombardement en zulke mensen zitten huilend en schuimbekkend achter hun beeldscherm.quote:Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Verbaas me ook hoe makkelijk die witte elitaire grachtengordel types met boter en suiker in die islamisten propaganda trappen.
Toch onderhuids antisemitisme wat wordt getriggerd? Zelfhaat?
Echt weten doen we niet, die lui worden immers nooit kritisch ondervraagd.
Hoe gaan al die Arabische landen de veiligheid van Israël erkennen als ze het land Israël niet eens erkennen?quote:Op maandag 30 september 2024 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit zijn de mensen die je nodig hebt. Goede BuZa minister dit.
Het één lijkt me het ander niet uit te sluiten. Voormalig Joegoslavië was ook zo'n verhaaltje.quote:Op maandag 30 september 2024 17:18 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hoe gaan al die Arabische landen de veiligheid van Israël erkennen als ze het land Israël niet eens erkennen?
https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_Israel
Denk het wel.quote:Op maandag 30 september 2024 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag de invasie nog beginnen? Wordt wel erg op gehint iig door Israel zelf. Anders deze week wel.
Sommige mensen ook echtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:27 schreef Nober het volgende:
Extreemlinkse antisemieten in tranen.
[ x ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-israelische-vlag
Ja, 100% eens, maar helaas zijn er dagelijks pro-terrorisme-protesten in ons eigen land. Dan zou zo'n gebaar opzich wel geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sommige mensen ook echtDan ben je ook zwaar ongeschikt om zo'n functie te bekleden.
Ik zou er overigens wel op tegen zijn, maar puur om het feit dat ik vind dat wij ons totaal niet met die shithole-regio moeten bemoeien en bezighouden. Gebed zonder end.
Ook mee kappen zsm ja. Laten we ons bezighouden met zaken waar we wel iets aan hebben denk ik altijd dan maar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, 100% eens, maar helaas zijn er dagelijks pro-terrorisme-protesten in ons eigen land. Dan zou zo'n gebaar opzich wel geplaatst zijn.
Maar we moeten constant maar aanhoren dat "links" helemaal geen invloed heeft op de politiek en alles en iedereen zou extreem rechts zijn ofzo.
Nou, als dit fatsoenlijk links is dan maar extreem rechts.
Is dit een artikel van de Speld?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:27 schreef Nober het volgende:
Extreemlinkse antisemieten in tranen.
[ x ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-israelische-vlag
Dit denk ik, maar ik denk ook dat de angst factor een grote rol speelt.quote:Op maandag 30 september 2024 16:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een pathologische empathie voor Arabische moslims en ten tweede een diepe haat voor het Westen. Je hoeft zulke mensen maar één video of foto te laten zien van een paar hysterische hoofddoekjes (bijvoorbeeld) na een bombardement en zulke mensen zitten huilend en schuimbekkend achter hun beeldscherm.
Joden en Israël worden daarentegen gezien als geprivilegieerde 'witte' (lees: blanke) en Westerse mensen die dus met de oprichting van Israël een koloniaal project zijn gestart jegens de zogenaamde inheemse bewoners van dit gebied wat in het verknipte wereldbeeld van zulke Westerse elitaire types, Arabische moslims zijn.
Je moet in het intersectionele gedachtegoed dat bij zulke 'grachtengordel types' leeft, dus altijd kijken welke groepen in conflict zijn. Is er bijvoorbeeld een incident waar conservatieve Christenen in conflict zijn met Joden heeft? Dan kiest men meteen de kant van de Joden. Maar zijn Joden in conflict met moslims? Dan kijkt men weg of kiest de kant van de moslims.
En zo werkt het niet alleen met antisemitisme, maar ook met bijvoorbeeld homofobie.
De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:quote:Seven people were killed and at least eight others wounded in a shooting and stabbing terror attack in Jaffa on Tuesday evening, according to Israel Police, in one of the deadliest terror attacks in recent years.
Two terrorists, one of whom was armed with a rifle and the other with a knife, attacked civilians on the Tel Aviv light rail before getting off and continuing on foot and shooting and stabbing people on Jerusalem Street in the city.
https://www.timesofisrael(...)attack-in-jaffa/amp/
Geïndoctrineerd met haat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef oblo het volgende:
4 van de 7 slachtoffers van de terroristische aanslag in Tel Aviv gisteren:
[ afbeelding ]
[..]
De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:
[ afbeelding ]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef oblo het volgende:
4 van de 7 slachtoffers van de terroristische aanslag in Tel Aviv gisteren:
[ afbeelding ]
[..]
De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:
[ afbeelding ]
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolgquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..
Ik heb al heel wat gezien in mijn leven (hier) maar wat ik gisteren zag als uitwerking van deze terroristische aanslag is bizar de noemen, voornamelijk de omstanders en de gecombineerde angst (van de sirenes net af' en dan dit..)
Ik merk dat ik er ook echt van bij moet komen - het voelt ook als na jaren ineens een uitputtingsslag.Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
Dit soort acties van haat is niets anders dan specifieke haat tegen Joden - zoals omstanders ook bevestigden. Niet inwoners van Israël, maar de Joden. Onschuldige burgers.
Wat ik verder nog er van vind heb ik al netjes even laten zakken vóór het schrijven van nu.. Rustig is het allerminst.
Kennelijk nieuw in hier in het topic, want anders was het wel bekend hoe het wat' mij betreft.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolgHoe hypocriet wil je het hebben.
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:51 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Kennelijk nieuw in hier in het topic, want anders was het wel bekend hoe het wat' mij betreft.Geeft niets, er valt echt een super-load terug te lezen mocht je dat willen.
![]()
Welkom daartoe!
Lijkt me anders geen lolletje hoor, met alle luchtalarmen en de schuilkelder in te moeten en dan nog die aanslag van gisteren in Jaffa.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.
Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het ín Israël wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Israël buiten de eigen grenzen zaait.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt me anders geen lolletje hoor, met alle luchtalarmen en de schuilkelder in te moeten en dan nog die aanslag van gisteren in Jaffa.
Kan me voorstellen dat de inwoners van Israël ook in angst zitten nu.
Ik zit er al die tijd al sinds de vorige post van terugkomst uit het Gazagebied. Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Israël en Judea en Samaria, maar ik stond net op het punt om voor de feestdagen terug naar huis te gaan. Vliegen vanaf Tel Aviv, omstandigheden zorgden ervoor dat ik wat langer bleef - nu denk ik wel eens dat toeval vast niet bestaat. UH en andere organisaties kunnen alle hulp gebruiken die er is - ik ga kijken of het nu dan eind oktober wordt dat ik de schoorsteen thuis kan aanmaken - ontzettend veel zin in wel: sentimenteel alvast je gedachten verzetten met wat we de feestdagen op tafel willen hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zit je nu in Israël hannahvrede of was je van plan er naartoe te gaan?
Je moet 'oorlog' niet verwarren met 'terreur'.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Israël buiten de eigen grenzen zaait.
Zo zie je maar weer, velen kijken maar wat graag de andere kant op zolang er maar moslims doodgeschoten worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |