Gemist?quote:Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
De Saudi’s hebben juist moeite gedaan om de invloed van Wahabbisme terug te draaien. Welke export naar het Westen doel je op?

Dit wist ik dan nog niet! Vermoedelijk heeft de grootste olieafnemer wat druk uitgeoefend.quote:Former Saudi minister of justice, Mohammed Bin Abdul-Karim Issa, has announced that his country will stop funding mosques in foreign countries, Arabi21.com reported on Friday.
According to the Swiss newspaper, Le Matin Dimanche, Saudi Arabia is to establish local administrative councils for each mosque, in cooperation with the local authorities, in order to hand over these mosques to “secure hands”.
The minister added: “The time has come to hand over the Geneva Mosque to a Swiss administrative council that represents Muslims in the area. It should have an elected cleric.”
READ: 300 Algerian and Moroccan imams expected in France during Ramadan
He disclosed that Saudi Arabia is to take the same measures with all the mosques all over the world, referring to “security reasons”.
It is worth noting that the minister led a delegation on Thursday to visit the Auschwitz camp on the 75th anniversary of its liberation. He honoured the Jewish victims of the Holocaust who perished during WWII

Wat is dit voor debiele conclusie? Een willekeurige opiniemaker zegt iets en dat is bewijs van hoe de zionisten denken en hun masterplan?quote:Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef Nexum het volgende:
[ x ]
Hoera, nog meer bewijs dat Isral’s zionistische expansie niet zal stoppen bij Palestina

Hmm. Je bedoelt al het gebied dat Arabische Islamisten met moslimlegers op andere volkeren hebben veroverd?quote:Op zondag 29 september 2024 19:53 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Isral heeft al een land, het blijft met zijn poten af van de rest van de Arabische wereld.

Het zegt natuurlijk wel iets wanneer iemand zoiets durft te zeggen op de tv.quote:Op zondag 29 september 2024 20:27 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is dit voor debiele conclusie? Een willekeurige opiniemaker zegt iets en dat is bewijs van hoe de zionisten denken en hun masterplan?

Ja, dat ligt een beetje gevoelig, het feit dat slavernij, uitbuiting en kolonialisme niet slechts een Europees feestje betreft.quote:Op zondag 29 september 2024 20:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Je bedoelt al het gebied dat Arabische Islamisten met moslimlegers op andere volkeren hebben veroverd?

Welke moeite hebben ze gedaan om 'het terug te draaien'? Ophouden met het versterken ervan is namelijk niet hetzelfde.quote:Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef Nexum het volgende:
De Saudi’s hebben juist moeite gedaan om de invloed van Wahabbisme terug te draaien. Welke export naar het Westen doel je op?

Herhaling: kijk eens Memri TV.quote:Op zondag 29 september 2024 20:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk wel iets wanneer iemand zoiets durft te zeggen op de tv.

Ok. Ik snap dat je dat punt in wilt brengen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Je bedoelt al het gebied dat Arabische Islamisten met moslimlegers op andere volkeren hebben veroverd?

Ze hebben zo'n 700K kolonisten in de Westelijke Jordaanoever, en dat kleine gebied is nog niet helemaal overgenomen. Laat staan als je een groter gebied wilt controleren.quote:Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef Akathisia het volgende:
Omdat je vermoed dat er constant druk op uitgevoerd zal worden? Want er zijn naar verhouding landen met veel kleinere bevolkingen.

Nou nee; het punt is dat de hele wereld vergeven is van volkeren die elkaar hebben uitgemoord, gekoloniseerd en tot slaaf gemaakt. Dat dat nu in bepaalde 'progressieve' kring ineens een blank, Westers, Europees dingetje schijnt te zijn, klinkt dan nogal dommig.quote:Op zondag 29 september 2024 20:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ok. Ik snap dat je dat punt in wilt brengen.
Alle Amerikanen verlaten NU Amerika en we geven het terug aan de Native Americans.
Alle Australirs verlaten NU Australi en we geven het terug aan de Aboriginals.
Oh nee wacht. Dat werkt niet.

Komt door deze verrader, hij is allerlei zaken aan het terugdraaien.quote:Op zondag 29 september 2024 20:32 schreef Akathisia het volgende:
Welke moeite hebben ze gedaan om 'het terug te draaien'? Ophouden met het versterken ervan is namelijk niet hetzelfde.

Ik weet al wat de 'tegenpartij' allemaal uitkraamt. Doet toch weinig af aan het belang van wat er in Isral gemeengoed is?quote:

Shit, da's toch wellicht drie concubines en een uitgehuwelijkt kind minder per saldo...quote:Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Komt door deze verrader, hij is allerlei zaken aan het terugdraaien.
[ x ]

Maar mijn beste vriend… waar heb je mij horen praten over progressief? Ik heb het toch alleen over de landen die NU bestaan?quote:Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee; het punt is dat de hele wereld vergeven is van volkeren die elkaar hebben uitgemoord, gekoloniseerd en tot slaaf gemaakt. Dat dat nu in bepaalde 'progressieve' kring ineens een blank, Westers, Europees dingetje schijnt te zijn, klinkt dan nogal dommig.
Al was het maar omdat overal behalve in het Westen tot de dag van vandaag slavernij nog bestaat. Ook en vooral in Arabische landen.

Ik dacht dat we het hadden over een hypothese waarbij het al overgenomen was.quote:Op zondag 29 september 2024 20:34 schreef Triggershott het volgende:
Ze hebben zo'n 700K kolonisten in de Westelijke Jordaanoever, en dat kleine gebied is nog niet helemaal overgenomen. Laat staan als je een groter gebied wilt controleren.

1300+ jaar geleden? Dat wordt niet meer getolereerd in de 21ste eeuw. Vraag aan Saddam die Koeweit wilde overnemen, IS die Irak en Syri wilde overnemen, de Russen die Oost-Oekrane proberen te annexeren.quote:Op zondag 29 september 2024 20:28 schreef HowardRoark het volgende:

Ja, ik ook.quote:Op zondag 29 september 2024 20:36 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar mijn beste vriend… waar heb je mij horen praten over progressief? Ik heb het toch alleen over de landen die NU bestaan?

Ten eerste is het een opinie in een krant van een relatief onbekende man en als het op tv werd gezegd dan zou dat wel iets meer zeggen, maar nog steeds niks in de buurt van wat die user claimt.quote:Op zondag 29 september 2024 20:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk wel iets wanneer iemand zoiets durft te zeggen op de tv.

Oh jawel hoor; tenminste, zolang het gebruikt kan worden om over het verderfelijke Westen te spreken natuurlijk.quote:Op zondag 29 september 2024 20:37 schreef Triggershott het volgende:
[..]
1300+ jaar geleden? Dat wordt niet meer getolereerd in de 21ste eeuw. Vraag aan Saddam die Koeweit wilde overnemen, IS die Irak en Syri wilde overnemen, de Russen die Oost-Oekrane proberen te annexeren.

1500 jaar geleden gingen moslims en christenen met elkaar op de vuist en hebben die smerige bruine tulbanddragende allah akbar strijders het land ingepikt van ons superieure blanken en daarom moeten we dat nu in de 21ste eeuw allemaal terugpakken!!!! Dat is ons voorrecht!!!!1111quote:Op zondag 29 september 2024 20:37 schreef Triggershott het volgende:
[..]
1300+ jaar geleden? Dat wordt niet meer getolereerd in de 21ste eeuw. Vraag aan Saddam die Koeweit wilde overnemen, IS die Irak en Syri wilde overnemen, de Russen die Oost-Oekrane proberen te annexeren.

quote:Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[ x ]
 . Gecondoleerd!
. Gecondoleerd!

Zo typerend dat je alsnog de schuld legt bij n kant. Uiteraard de 'superieure blanken'.quote:Op zondag 29 september 2024 20:39 schreef Nexum het volgende:
[..]
1500 jaar geleden gingen moslims en christenen met elkaar op de vuist en hebben die smerige bruine tulbanddragende allah akbar strijders het land ingepikt van ons superieure blanken en daarom moeten we dat nu in de 21ste eeuw allemaal terugpakken!!!! Dat is ons voorrecht!!!!1111

Heerlijke zondagavond dit.

Wederom, moslim type A is het op details oneens met moslim type B, meteen verrader, moet vast naar Allah etc.quote:Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[ x ]

Maar.. fundamentalisten zijn vaak juist niet progressief. Dus ik snap nu niet waar je op doelt? Want volgens mij probeer je uit te komen op woke, witte schuld, etc. als ik een voorspelling moet maken. Je bedoeld waar Gen Z over praat op TikTok? Erger je je daar aan?quote:Op zondag 29 september 2024 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Israel bestaat, de landen eromheen bestaan, Palestijnen bestaan, en zolang de fundamentalisten het daar voor het zeggen hebben, verandert er nada, noppes niks.

Arabische moslims hebben vooral land en cultuur afgepakt van Arabieren, Afrikanen, Perzen, etc. Een beetje diversiteit terugbrengen lijkt me niet alleen terecht maar ook gewoon verstandig. En daar hoort gewoon een groter stukje Isral bij.quote:Op zondag 29 september 2024 20:39 schreef Nexum het volgende:
1500 jaar geleden gingen moslims en christenen met elkaar op de vuist en hebben die smerige bruine tulbanddragende allah akbar strijders het land ingepikt van ons superieure blanken en daarom moeten we dat nu in de 21ste eeuw allemaal terugpakken!!!! Dat is ons voorrecht!!!!1111

Neuh, niet echt. Ik weerspiegel gewoon wat er vaker in dit topic is benoemd. Ja ja ik weet het. Ik ben z progressief en eng. Brrrr. Ik zal mijn antifa hoedje weer in de kast leggen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo typerend dat je alsnog de schuld legt bij n kant. Uiteraard de 'superieure blanken'.
Zo voorspelbaar... ook op andere dagen van de week.
Gloria Wekker hangt boven je bed?

Goh echt? Fundi's zijn niet progressief? Nee, precies, daarom is het zo debiel dat allerlei 'progressief' (let op de aanhalingstekens) volk blind achter islamisten aanhobbelt in hun zelfhatende drang tot deugen. Waarmee ze in een spagaat komen wanneer blijkt dat uitgerekend islamisme nu niet heel welwillend staat tegenover LGBTQ, vrouwenrechten en het afschaffen van het patriarchaat.quote:Op zondag 29 september 2024 20:41 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar.. fundamentalisten zijn vaak juist niet progressief. Dus ik snap nu niet waar je op doelt? Want volgens mij probeer je uit te komen op woke, witte onschuld, etc. als ik een voorspelling moet maken. Je bedoeld waar Gen Z over praat op TikTok? Erger je je daar aan?

Ik heb hier in totaal 0 'superieure blanken' gezien die graag op kruistocht gaan om Arabische landen te veroveren.quote:Op zondag 29 september 2024 20:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Neuh, niet echt. Ik weerspiegel gewoon wat er vaker in dit topic is benoemd. Ja ja ik weet het. Ik ben z progressief en eng. Brrrr. Ik zal mijn antifa hoedje weer in de kast leggen.

.
.

Degenen die er nog zijn van deze twee groepen, wonen ook die gebieden. Dit waren relatief primitieve groepen mensen die op andere manieren leefden dan natiestaten tegenwoordig functioneren. Maar dat het de inheemse inwoners van die gebieden zijn, staat niet ter discussie.quote:Op zondag 29 september 2024 20:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ok. Ik snap dat je dat punt in wilt brengen.
Alle Amerikanen verlaten NU Amerika en we geven het terug aan de Native Americans.
Alle Australirs verlaten NU Australi en we geven het terug aan de Aboriginals.
Oh nee wacht. Dat werkt niet.
De Westelijke Jordaanoever is dan ook nooit van de Palestijnen geweest. Het betreft een betwist gebied.quote:Op zondag 29 september 2024 20:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ze hebben zo'n 700K kolonisten in de Westelijke Jordaanoever, en dat kleine gebied is nog niet helemaal overgenomen. Laat staan als je een groter gebied wilt controleren.

Om dat sterke betoog nog wat kracht bij te zetten, de mantel van de Gemeente Amsterdam, vlak na de moord op de Erasmusbrug.quote:Op zondag 29 september 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh echt? Fundi's zijn niet progressief? Nee, precies, daarom is het zo debiel dat allerlei 'progressief' (let op de aanhalingstekens) volk blind achter islamisten aanhobbelt in hun zelfhatende drang tot deugen. Waarmee ze in een spagaat komen wanneer blijkt dat uitgerekend islamisme nu niet heel welwillend staat tegenover LGBTQ, vrouwenrechten en het afschaffen van het patriarchaat.
Maar zoals je zelf al liet merken door je nogal ridicule 'vieze bruinen tegen superieure blanken'-tirade, is precies dat, kleurtjes, dat ervoor zorgt dat hele massa's 'progressieve' Westerlingen de aartsconservatieve, primitieve, vrouw- en homo-onvriendelijke tendensen binnen de islam blijven bedekken met de mantel der liefde.
 .
.

Haha, ook de elite cq links progressief weet drommels goed hoe de vork in steel zit.quote:Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Om dat sterke betoog nog wat kracht bij te zetten, de mantel van de Gemeente Amsterdam, vlak na de moord op de Erasmusbrug.
[ afbeelding ]
Man dood, hoofddoekjes most affected.

Islamofobie, xenofobie, mysogenie, extreemrechts, radicaal rechts, racisme, white privaleges, mannencultuur, bevoorrecht, etc etc etc.quote:

quote:Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Degenen die er nog zijn van deze twee groepen, wonen ook die gebieden. Dit waren relatief primitieve groepen mensen die op andere manieren leefden dan natiestaten tegenwoordig functioneren. Maar dat het de inheemse inwoners van die gebieden zijn, staat niet ter discussie.
[..]
De Westelijke Jordaanoever is dan ook nooit van de Palestijnen geweest. Het betreft een betwist gebied.
En alvorens Isral er was, maakte Jordani er de dienst uit. Die hadden het in eerste instantie geannexeerd en opmerkelijk genoeg werd daar nooit een probleem van gemaakt in de Islamtische en Arabische wereld. Toen Jordanie het daar voor het zeggen had, was er eigenlijk nooit de roep voor een Palestijnse staat. Bijzonder is dat wel.
Vervolgens hebben de Palestijnen meermaals dit gebied aangeboden gekregen, maar altijd geweigerd. Sinds dat Jordani het gebied heeft verloren aan Isral en niet meer terugwilde, zijn er Joden gaan wonen. En dat is niet meer dan logisch want dit gebied heet ook wel Judea en Samaria genoemd, waar ook het concept 'Joden' vandaan komt.

Het blijft bijzonder zulke advertenties. Die vrouw mag zich om te beginnen zich wel eens wat normaler gaan kleden, dit is niet Mekka of Teheran. Als mensen zo over straat willen, wat komen zij hier dan doen? Als Westerse vrouwen naar het Midden-Oosten gaan moeten ze zich aanpassen om het leven zeker te zijn, maar die aanpassing is maar in n richting.quote:Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Om dat sterke betoog nog wat kracht bij te zetten, de mantel van de Gemeente Amsterdam, vlak na de moord op de Erasmusbrug.
[ afbeelding ]
Man dood, hoofddoekjes most affected.

Ze hebben al verloren.quote:Op zondag 29 september 2024 20:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Islamofobie, xenofobie, mysogenie, extreemrechts, radicaal rechts, racisme, white privaleges, mannencultuur, bevoorrecht, etc etc etc.
Deze woorden zijn ongeveer net zo uitgewerkt als de 34e antibiotica kuur voor een longpatint. En links weet dat, ze moeten snel iets anders gaan zoeken om conservatief in een hoek te kunnen schilderen, anders gaan ze het verliezen.

Oostenrijk heeft net ook voor een flinke zwaai naar rechts gekozen, het heeft (te) lang geduurd maar het opgedrongen, doorgedramde sprookje van de geweldige multi-culti is uitgewerkt, men ziet nu dagelijks de negatieve gevolgen spreekwoordelijk in de eigen straat.quote:Op zondag 29 september 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze hebben al verloren.
Afgezien van hun met gietijzeren hekken beschutte bubbels in academia en media is iedereen hun hypocrisie schijtzat.
 .
.

Waar heb je het over? Waarom verplaats je de discussie?quote:Op zondag 29 september 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en dit is anders dan de 'entiteit Israel' vernietigd willen zien, hoe precies?

Mwah, ik denk dat we ons best zorgen mogen maken wat er de komende decennia aan zit te komen in het Westen. We krijgen straks veel hoogopgeleide mensen op invloedrijke posities, die groot zijn geworden met enkel nieuws van sociale media, pro-Palestina/Hamas demonstraties en zelfgekozen voornaamwoorden.quote:Op zondag 29 september 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze hebben al verloren.
Afgezien van hun met gietijzeren hekken beschutte bubbels in academia en media is iedereen hun hypocrisie schijtzat.

Tegen die tijd hebben zichzelf vast al het communisme, wat weer heel hip is, ingestemd om er daarna achter te komen dat je je er niet meer uit kan stemmen, te laat comrade, rots hakken, nu!quote:Op zondag 29 september 2024 20:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat we ons best zorgen mogen maken wat er de komende decennia aan zit te komen in het Westen. We krijgen straks veel hoogopgeleide mensen op invloedrijke posities, die groot zijn geworden met enkel nieuws van sociale media, pro-Palestina/Hamas demonstraties en zelfgekozen voornaamwoorden.
Dat gaat vast en zeker een flink tegengeluid krijgen van rechts, maar ik denk dat dit niet meer een VVD of een PVV is, maar eerder in de vorm van een AfD, Konfederacja of Jobbik. En dat moet je dan ook absoluut niet willen, dus het is in potentie zeker problematisch te noemen.

Ik ben het niet eens met jou dat ze al verloren hebben. Ze zijn in verval. Maar meer dan dat ook niet.quote:Op zondag 29 september 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze hebben al verloren.

Daarom roepen wereldwijd de "progressieven" constant op tot staatscensuur, vooral op social media.quote:Op zondag 29 september 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jou dat ze al verloren hebben. Ze zijn in verval. Maar meer dan dat ook niet.
Hun gedachtengoed zit nog stevig gebeiteld in de media, diverse adviesorganen, in de rechtspraak. Ik neem serieus mijn petje af voor ze als ik zie hoeveel ze weten te torpederen, zand in de machine weten te strooien, en hoe ze het de conservatieven zo moeilijk mogelijk maken d.m.v. het verschamperen van iedereen die direct/indirect niet mee gaat in gedachten goed. Een schoolbestuurder, ceo van een groot bedrijf, hoge bestuursfunctionaris bij een ambtenaren apparaat weet heel goed wat er verwacht wordt dat hij of zij zegt. Daarom zien we ook veelal matige volksvertegenwoordigers bij conservatieve partijen, ook bij de VVD. En ook qua bestuurders is het billenknijpen of ze het redden.

O dat kan, hoewel het mij verbaast dat ze er zo uitdrukkelijk voor uitkomen. Hier in Europa zagen wij nog die Breton openlijk pleitte (k, in bedekte termen) voor normen op social media om fake news tegen te gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 21:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom roepen wereldwijd de "progressieven" constant op tot staatscensuur, vooral op social media.
Het zijn altijd degene die het meest profiteren van verkeerde informatie die informatievoorzieningen willen censureren, dat is echt geen toeval.
De democraten komen er in de VS openlijk voor uit dat het 1ste Amendement, freedom of speech, ze op dit moment in de weg zit om de door hen wenselijke veranderingen door te drukken.
Dat zegt genoeg lijkt me.

Was het soms maar zo makkelijk in hokjes te plaatsen. Ik begrijp de overlap wel erg goed eigenlijk - want Iran als geldschieter van de twee grootste spelers nu in de twee topics, maakt de overlap al een stuk begrijpelijker. Dat nog los van de uitspraken van Hezbollah over de oorlog zelf - 'wij stoppen pas als Gaza bevrijd is' en dan nog eens meegenomen is dat dus deze oorlog niet los te zien valt van de genomen keuzes van alle partijen.quote:Op maandag 30 september 2024 08:40 schreef Jippie het volgende:
De SC is verderop, hier graag over Isral - Hamas - Gaza - Westelijke Jordaanoever

Niemand met enige macht in die regio geeft iets om de Palestijnen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:35 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[ x ]

Sommigen vinden het een handig werktuig.quote:Op maandag 30 september 2024 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niemand met enige macht in die regio geeft iets om de Palestijnen.

Mijn voorstel is nog altijd een topic met het laatste nieuws over de hele situatie, en een topic waar de eeuwige discussie wordt gevoerd.quote:Op maandag 30 september 2024 08:44 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Was het soms maar zo makkelijk in hokjes te plaatsen. Ik begrijp de overlap wel erg goed eigenlijk - want Iran als geldschieter van de twee grootste spelers nu in de twee topics, maakt de overlap al een stuk begrijpelijker. Dat nog los van de uitspraken van Hezbollah over de oorlog zelf - 'wij stoppen pas als Gaza bevrijd is' en dan nog eens meegenomen is dat dus deze oorlog niet los te zien valt van de genomen keuzes van alle partijen.
Mijn voorstel is om toch een brede topic toe te laten: zodat de overlap ook besproken kan worden en er op n plaats informatie te delen en vinden valt.

Wordt wel veel modwerk om dat zo gescheiden te houden vrees ik.quote:Op maandag 30 september 2024 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mijn voorstel is nog altijd een topic met het laatste nieuws over de hele situatie, en een topic waar de eeuwige discussie wordt gevoerd.
Want soms scroll ik echt door een ellenlange discussie van 2 personen heen voor er wat nieuws te vinden is. Mijn inziens kan daar een apart topic voor.

Verbaas me ook hoe makkelijk die witte elitaire grachtengordel types met boter en suiker in die islamisten propaganda trappen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat we ons best zorgen mogen maken wat er de komende decennia aan zit te komen in het Westen. We krijgen straks veel hoogopgeleide mensen op invloedrijke posities, die groot zijn geworden met enkel nieuws van sociale media, pro-Palestina/Hamas demonstraties en zelfgekozen voornaamwoorden.
Dat gaat vast en zeker een flink tegengeluid krijgen van rechts, maar ik denk dat dit niet meer een VVD of een PVV is, maar eerder in de vorm van een AfD, Konfederacja of Jobbik. En dat moet je dan ook absoluut niet willen, dus het is in potentie zeker problematisch te noemen.

Dit zijn de mensen die je nodig hebt. Goede BuZa minister dit.quote:Op maandag 30 september 2024 13:30 schreef egayalS het volgende:
Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken stelt een simpele vraag.
Als reactie op een thema dat zionisten pushen momenteel waaronder yesilgoz namelijk dat Isral bezig is met het brengen van vrede. Iets wat natuurlijk doet denken aan Orwells 1984 "war is peace" propaganda slogan dat gebruikt wordt om een oneindige oorlog te blijven voeren.
[ x ]

Dat is een pathologische empathie voor Arabische moslims en ten tweede een diepe haat voor het Westen. Je hoeft zulke mensen maar n video of foto te laten zien van een paar hysterische hoofddoekjes (bijvoorbeeld) na een bombardement en zulke mensen zitten huilend en schuimbekkend achter hun beeldscherm.quote:Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Verbaas me ook hoe makkelijk die witte elitaire grachtengordel types met boter en suiker in die islamisten propaganda trappen.
Toch onderhuids antisemitisme wat wordt getriggerd? Zelfhaat?
Echt weten doen we niet, die lui worden immers nooit kritisch ondervraagd.

Hoe gaan al die Arabische landen de veiligheid van Isral erkennen als ze het land Isral niet eens erkennen?quote:Op maandag 30 september 2024 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit zijn de mensen die je nodig hebt. Goede BuZa minister dit.

Het n lijkt me het ander niet uit te sluiten. Voormalig Joegoslavi was ook zo'n verhaaltje.quote:Op maandag 30 september 2024 17:18 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hoe gaan al die Arabische landen de veiligheid van Isral erkennen als ze het land Isral niet eens erkennen?
https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_Israel

Denk het wel.quote:Op maandag 30 september 2024 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag de invasie nog beginnen? Wordt wel erg op gehint iig door Israel zelf. Anders deze week wel.

Sommige mensen ook echtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:27 schreef Nober het volgende:
Extreemlinkse antisemieten in tranen.
[ x ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-israelische-vlag
 Dan ben je ook zwaar ongeschikt om zo'n functie te bekleden.
 Dan ben je ook zwaar ongeschikt om zo'n functie te bekleden. 

Ja, 100% eens, maar helaas zijn er dagelijks pro-terrorisme-protesten in ons eigen land. Dan zou zo'n gebaar opzich wel geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sommige mensen ook echtDan ben je ook zwaar ongeschikt om zo'n functie te bekleden.
Ik zou er overigens wel op tegen zijn, maar puur om het feit dat ik vind dat wij ons totaal niet met die shithole-regio moeten bemoeien en bezighouden. Gebed zonder end.
 .
.

Ook mee kappen zsm ja. Laten we ons bezighouden met zaken waar we wel iets aan hebben denk ik altijd dan maar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, 100% eens, maar helaas zijn er dagelijks pro-terrorisme-protesten in ons eigen land. Dan zou zo'n gebaar opzich wel geplaatst zijn.
Maar we moeten constant maar aanhoren dat "links" helemaal geen invloed heeft op de politiek en alles en iedereen zou extreem rechts zijn ofzo.
Nou, als dit fatsoenlijk links is dan maar extreem rechts.

Is dit een artikel van de Speld?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:27 schreef Nober het volgende:
Extreemlinkse antisemieten in tranen.
[ x ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-israelische-vlag

Dit denk ik, maar ik denk ook dat de angst factor een grote rol speelt.quote:Op maandag 30 september 2024 16:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een pathologische empathie voor Arabische moslims en ten tweede een diepe haat voor het Westen. Je hoeft zulke mensen maar n video of foto te laten zien van een paar hysterische hoofddoekjes (bijvoorbeeld) na een bombardement en zulke mensen zitten huilend en schuimbekkend achter hun beeldscherm.
Joden en Isral worden daarentegen gezien als geprivilegieerde 'witte' (lees: blanke) en Westerse mensen die dus met de oprichting van Isral een koloniaal project zijn gestart jegens de zogenaamde inheemse bewoners van dit gebied wat in het verknipte wereldbeeld van zulke Westerse elitaire types, Arabische moslims zijn.
Je moet in het intersectionele gedachtegoed dat bij zulke 'grachtengordel types' leeft, dus altijd kijken welke groepen in conflict zijn. Is er bijvoorbeeld een incident waar conservatieve Christenen in conflict zijn met Joden heeft? Dan kiest men meteen de kant van de Joden. Maar zijn Joden in conflict met moslims? Dan kijkt men weg of kiest de kant van de moslims.
En zo werkt het niet alleen met antisemitisme, maar ook met bijvoorbeeld homofobie.

De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:quote:Seven people were killed and at least eight others wounded in a shooting and stabbing terror attack in Jaffa on Tuesday evening, according to Israel Police, in one of the deadliest terror attacks in recent years.
Two terrorists, one of whom was armed with a rifle and the other with a knife, attacked civilians on the Tel Aviv light rail before getting off and continuing on foot and shooting and stabbing people on Jerusalem Street in the city.
https://www.timesofisrael(...)attack-in-jaffa/amp/

Gendoctrineerd met haat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef oblo het volgende:
4 van de 7 slachtoffers van de terroristische aanslag in Tel Aviv gisteren:
[ afbeelding ]
[..]
De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:
[ afbeelding ]

Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef oblo het volgende:
4 van de 7 slachtoffers van de terroristische aanslag in Tel Aviv gisteren:
[ afbeelding ]
[..]
De terroristen die een slachtoffer doorzeven met kogels:
[ afbeelding ]
 Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
 Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.  

Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolgquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..
Ik heb al heel wat gezien in mijn leven (hier) maar wat ik gisteren zag als uitwerking van deze terroristische aanslag is bizar de noemen, voornamelijk de omstanders en de gecombineerde angst (van de sirenes net af' en dan dit..)
Ik merk dat ik er ook echt van bij moet komen - het voelt ook als na jaren ineens een uitputtingsslag.Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
Dit soort acties van haat is niets anders dan specifieke haat tegen Joden - zoals omstanders ook bevestigden. Niet inwoners van Isral, maar de Joden. Onschuldige burgers.
Wat ik verder nog er van vind heb ik al netjes even laten zakken vr het schrijven van nu.. Rustig is het allerminst.
 Hoe hypocriet wil je het hebben.
 Hoe hypocriet wil je het hebben.

Kennelijk nieuw in hier in het topic, want anders was het wel bekend hoe het wat' mij betreft.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolgHoe hypocriet wil je het hebben.
 Geeft niets, er valt echt een super-load terug te lezen mocht je dat willen.
  Geeft niets, er valt echt een super-load terug te lezen mocht je dat willen.   

Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:51 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Kennelijk nieuw in hier in het topic, want anders was het wel bekend hoe het wat' mij betreft.Geeft niets, er valt echt een super-load terug te lezen mocht je dat willen.

Welkom daartoe!

Lijkt me anders geen lolletje hoor, met alle luchtalarmen en de schuilkelder in te moeten en dan nog die aanslag van gisteren in Jaffa.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.
Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het n Isral wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.

Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Isral buiten de eigen grenzen zaait.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt me anders geen lolletje hoor, met alle luchtalarmen en de schuilkelder in te moeten en dan nog die aanslag van gisteren in Jaffa.
Kan me voorstellen dat de inwoners van Isral ook in angst zitten nu.

Ik zit er al die tijd al sinds de vorige post van terugkomst uit het Gazagebied. Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Isral en Judea en Samaria, maar ik stond net op het punt om voor de feestdagen terug naar huis te gaan. Vliegen vanaf Tel Aviv, omstandigheden zorgden ervoor dat ik wat langer bleef - nu denk ik wel eens dat toeval vast niet bestaat. UH en andere organisaties kunnen alle hulp gebruiken die er is - ik ga kijken of het nu dan eind oktober wordt dat ik de schoorsteen thuis kan aanmaken - ontzettend veel zin in wel: sentimenteel alvast je gedachten verzetten met wat we de feestdagen op tafel willen hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zit je nu in Isral hannahvrede of was je van plan er naartoe te gaan?

Je moet 'oorlog' niet verwarren met 'terreur'.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Isral buiten de eigen grenzen zaait.
Zo zie je maar weer, velen kijken maar wat graag de andere kant op zolang er maar moslims doodgeschoten worden.

Het volk blijft sterkquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het was / is verschrikkelijk. De (letterlijke) wonden waren / zijn zo groot! Ongekend kwaadaardig..
Ik heb al heel wat gezien in mijn leven (hier) maar wat ik gisteren zag als uitwerking van deze terroristische aanslag is bizar de noemen, voornamelijk de omstanders en de gecombineerde angst (van de sirenes net af' en dan dit..)
Ik merk dat ik er ook echt van bij moet komen - het voelt ook als na jaren ineens een uitputtingsslag.Het was dan ook dat ik eigenlijk onderweg was om weer even terug naar '(t)huis te komen' dat ik weer in Tel Aviv ben (vertrek stond vorige week eigenlijk al gepland) maar gezien de situatie is dat nu geen optie, vind ik. Dat werkt natuurlijk dan aan het gevoel niet mee.
Dit soort acties van haat is niets anders dan specifieke haat tegen Joden - zoals omstanders ook bevestigden. Niet inwoners van Isral, maar de Joden. Onschuldige burgers.
Wat ik verder nog er van vind heb ik al netjes even laten zakken vr het schrijven van nu.. Rustig is het allerminst.
 💪 Komt goed en blijf opletten in het openbaar. Zorg dat je altijd goed hoort en ziet wat er om je heen gebeurt en aarzel niet om naar een beveiliger, agent, chauffeur, medewerker te stappen als je denkt dat je iets/iemand verdachts ziet.
 💪 Komt goed en blijf opletten in het openbaar. Zorg dat je altijd goed hoort en ziet wat er om je heen gebeurt en aarzel niet om naar een beveiliger, agent, chauffeur, medewerker te stappen als je denkt dat je iets/iemand verdachts ziet.

quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar ondertussen geen problemen hebben met het carpet bomben van Gaza met tienduizenden doden tot gevolgHoe hypocriet wil je het hebben.
Wat een wereldvreemde en walgelijke reacties. Schaam je.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh dat kan, ik geef direct toe dat ik lang niet alles lees hier. Ik heb wel wat beters te doen.
Maar opmerkingen over hoe eng en gevaarlijk en verschrikkelijk het n Isral wel niet is gaan er bij mij zeer slecht in zonder context. Buiten je grenzen genocide plegen en dan een hoop stampij maken als er een aanslag wordt gepleegd met een handvol doden. Allebei verschrikkelijk, maar het staat totaal niet in verhouding tot elkaar.

heywoodu

heywoodu

Ik heb je vaak zien posten, maar kan me even niet herinneren waarom je precies in die regio zit: klopt het dat het iets met de VN te maken heeft? Ik lees je posts altijd met interesse, vandaar.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:01 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik zit er al die tijd al sinds de vorige post van terugkomst uit het Gazagebied. Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Isral en Judea en Samaria, maar ik stond net op het punt om voor de feestdagen terug naar huis te gaan. Vliegen vanaf Tel Aviv, omstandigheden zorgden ervoor dat ik wat langer bleef - nu denk ik wel eens dat toeval vast niet bestaat. UH en andere organisaties kunnen alle hulp gebruiken die er is - ik ga kijken of het nu dan eind oktober wordt dat ik de schoorsteen thuis kan aanmaken - ontzettend veel zin in wel: sentimenteel alvast je gedachten verzetten met wat we de feestdagen op tafel willen hebben.

Ben jij goed snikquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Wat het nationalitistisch ingestelde "Westen" niet goed lijkt te begrijpen begrepen is dat volkeren die Isral als natie verrafschuwen, in het Midden-Oosten naast religieus, vooral tribaal zijn verdeeld in zg clans. Dan denken dat wat bijprate, een cultuurprobleem gaat oplossen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Altijd weer dat onderlinge "ik ga je slaan, maar als je terug slaat, sla ik je weer terug!".

Waarom?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:56 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Wat een wereldvreemde en walgelijke reacties. Schaam je.

Yep, het "westen" (de Sjah incluis) is idd er niet in geslaagd om van Iran een land te maken waar burgers, zonder anderen in hun denken te bedreigen, vrijelijk hun leven kunnen leven. Nog triester is dat die revolutie vooral tot oogmerk heeft (en had) om alles dat Westers is, te beginnen met Isral, vernietigd moet worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Iraanse revolutie ontstond niet zomaar. Daar gingen decennia van westerse interventies en martelkamers aan vooraf.

Ms wat tijd om je te verdiepen voordat je gaat afschieten met termen die kant noch wal raken en geen recht doet aan de situatie. De situatie is daar uiterst complex, hoe ook gekomen, waarbij isral rust wil aan haar grenzen en de andere partij(en) haar allereerst wil vernietigen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Sorry, maar wat? Je draait nu actie en reactie om. Isral kreeg eerst letterlijk tienduizenden raketten om de oren plus een nietsontziende terroristische aanslag, beide gericht op burgerdoelen. Dat lijkt me meer voldoen aan de beschrijving van terreur dan wat Isral terugdoet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker, maar nogmaals, dat staat totaal niet in verhouding tot de terreur die Isral buiten de eigen grenzen zaait.
Zo zie je maar weer, velen kijken maar wat graag de andere kant op zolang er maar moslims doodgeschoten worden.

Sinds 7 oktober vorig jaar ja. Vergeet echter niet de vier, vijf decennia aan complete onderdrukking van met name Gaza die daaraan vooraf ging. Als je een bevolking tot wanhoop drijft en elk perspectief op een betere toekomst wegneemt dan moet je niet gek opkijken als er zich een voedingsbodem voor terrorisme ontwikkelt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sorry, maar wat? Je draait nu actie en reactie om. Isral kreeg eerst letterlijk tienduizenden raketten om de oren plus een nietsontziende terroristische aanslag, beide gericht op burgerdoelen. Dat lijkt me meer voldoen aan de beschrijving van terreur dan wat Isral terugdoet.
Dat hele gemiep dat het niet erg gevonden zou worden dat er "maar moslims" doodgeschoten worden is ook een truc van de grote omkeersmurf. Iedereen is voor een ceasefire behalve als de Isralische bevolking aan de ontvangende kant staat.

Hoe compleet was die onderdrukking? Sinds 1948 is trouwens wel wat langer geleden dan 40 50 jaar.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sinds 7 oktober vorig jaar ja. Vergeet echter niet de vier, vijf decennia aan complete onderdrukking
Gaza, waar sinds 2005 geen Isralische mensen woonden en waar Hamas de baas was, dat Gaza?quote:van met name Gaza die daaraan vooraf ging.
In dit geval werd dit perspectief juist voornamelijk door die terroristische organisatie weggenomen, die ontwikkelingsgelden bij de miljarden wegsluisde en vooral investeerde in wapentuig, een ondergronds tunnelsysteem en het verstevigen van hun eigen politieke positie door elk tegengeluid te executeren.quote:Als je een bevolking tot wanhoop drijft en elk perspectief op een betere toekomst wegneemt dan moet je niet gek opkijken als er zich een voedingsbodem voor terrorisme ontwikkelt.
Isral heeft grove fouten gemaakt, maar de grootste reden voor de agressie heeft helaas nog altijd te maken met de grove intolerantie jegens Joodse medemensen.quote:Zoals ik al vaker heb gezegd: Isral is het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer onderuit de zak krijgt.
Het land heeft met name na de zesdaagse oorlog grote fouten gemaakt. Van een redelijk ontwikkeld land mag je beter verwachten.

"Het Westen is er niet in geslaagd Iran te moderniseren"quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, het "westen" (de Sjah incluis) is idd er niet in geslaagd om van Iran een land te maken waar burgers, zonder anderen in hun denken te bedreigen, vrijelijk hun leven kunnen leven. Nog triester is dat die revolutie vooral tot oogmerk heeft (en had) om alles dat Westers is, te beginnen met Isral, vernietigd moet worden.
Buitengewoon jammer dat onderdrukkend religieus denken het daar nog steeds wint van ratio en mensen zich (moeten) onderwerpen aan een waanzinnige die erfrechten claimt (en neemt).

er is geen genocide. en het is gewoon onbeschoft om dat woord te gebruiken tegen israel en eigenlijkgewoon joden, die daadwerkelijk een genocide hebben ondergaan. je doet daar heel veel mensen nog steeds pijn mee.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Judea en Samaria bestaan niet, het is bezet Palestijns gebied genaamd de Westelijke Jordaanoever.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:01 schreef HannahVrede het volgende:
Veel heen en weer gereist de afgelopen tijd binnen Isral en Judea en Samaria

Isralirs dienen als menselijk schild voor Netanyahu, daarom niet huilen over raketbeschietingen van Hamas, Hezbollah, Houthis en Iran.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:10 schreef Gia het volgende:
Je moet 'oorlog' niet verwarren met 'terreur'.
Isral pleegt geen genocide, maar bombardeert Hamas, die zich schuil houden te midden van burgers. Die gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Als Hamas dat niet had gedaan, had dat veel onschuldige burgerslachtoffers gescheeld.

In het geval van afgelopen jaren ben ik niet gevraagd voor UN-werkzaamheden (>2015), maar dien ik andere organisaties met betrekking tot de (spoedeisende) gezondheidszorg in de regio. UN werkzaamheden voerde ik voornamelijk in Centraal- en West-Afrika uit. Mijn taak nu is meer training(-universitair) gericht en ik werk daarnaast vrijwilligersrollen uit, waaronder nu net een tijdje ook voor United Hatzalah; zeg maar de reguliere 'regionale ambulance voorziening (RAV)' van Isral.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb je vaak zien posten, maar kan me even niet herinneren waarom je precies in die regio zit: klopt het dat het iets met de VN te maken heeft? Ik lees je posts altijd met interesse, vandaar.

الضفة الغربية, הגדה המערבית, West-Bank, Judea en Samaria ... - ik heb in dit hele topic verschillende vormen en benamingen gebruikt voor het gebied dat we historisch kennen als Judea en Samaria.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Judea en Samaria bestaan niet, het is bezet Palestijns gebied genaamd de Westelijke Jordaanoever.

IDF zit in scholen, synagoges en ziekenhuizen verschanst, ja?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Isralirs dienen als menselijk schild voor Netanyahu, daarom niet huilen over raketbeschietingen van Hamas, Hezbollah, Houthis en Iran.
"Het doden van Isralirs leidt tot terreur tegen Hamas, want die Isralirs zijn iemands vader, zoon, neef, etc."quote:En het doden van Hamas leidt juist tot terreur tegen Isralirs, want die Hamas-leden zijn iemands vader, zoon, neef, etc.
"Hamas-leden die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op islamofascisme stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Isralirs die op Netanyahu hebben gestemd."quote:Isralirs die in angst leven zal hen misschien tot inkeer brengen zodat ze voortaan niet op extreemrechts stemmen. Dat zeggen ze ook tegen de Palestijnen die op Hamas hebben gestemd.

Ja, we zitten niet op een lokaal Jewish settlers forum, dus de meeste mensen zullen niet begrijpen wat je bedoelt met Judea en Samaria of erover heen lezen. Ik ken het omdat Isral-knechtje Wilders die namen regelmatig gebruikt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:19 schreef HannahVrede het volgende:
Laat ik dan maar duidelijk zijn (aangezien mensen vanzelfsprekend nu binnenvallen op dit topic en niet ingelezen zijn) dat ik met de administratieve term van Judea en Samaria niets anders bedoel dan de betwiste regio van de West-Oever.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |