abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215164924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een meerderheid aan beide kanten verwerpt dus een eventuele tweestatenoplossing. Het is een doodlopende weg.
Het kan wel, niet nu of binnenkort maar het kan wel. Je ziet het aan de 'Palestijnen' en oudere vragenlijsten. Daar zijn ze vooral extreem negatief over de welwillendheid van de Isralirs.

Wat volgens mij tekenend is, is het enorm verschil tussen de verschillende Palestijnen. Over het vredesplan wat dit bureau sinds 2018 voorlegt is van de Palestijnen maar 34% positief, alleen onder Arabische Isralirs is 69% positief. Ik heb ook andere vragenlijsten gezien waar naar verluid meer dan 80% van de Arabische Isralirs een tweestaten oplossing ziet zitten.

Als de Palestijnen in de bezette gebieden zich wat minder slachtoffer zouden voelen en er een langere periode van relatieve vrede ontstaat, dan verschuift het sentiment.

Wat dat betreft is er in Gaza ook wel een kans, als Hamas en andere gevaarlijke clubjes buitenspel gezet worden bij de wederopbouw en het nieuwe dagelijkse bestuur
pi_215165041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:17 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

In Gaza gaat het dus ook allemaal door, ondanks de verminderde belangstelling.
Play stupid games, win....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215165075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:17 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

In Gaza gaat het dus ook allemaal door, ondanks de verminderde belangstelling.
Nice _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 3 oktober 2024 @ 10:30:35 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215165153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
0 staten oplossing lijkt me wel goed. En Gaza weg en Isral weg. Beide terreurstaten weg.
Ah een classic:

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215165403
Nice.

twitter
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 11:16:04 #256
8781 crew  Frutsel
pi_215165496
twitter
  donderdag 3 oktober 2024 @ 11:30:21 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215165586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:58 schreef Nober het volgende:
Tijd voor een Europa vs. Isral topic?

[ x ]
Met het expliciet noemen van de Zweedse nationaliteit weet je ook wel weer genoeg… dat zijn geen autochtone Zweden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215165771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 16:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben behoorlijk onpartijdig en knetterlinks. Ik ga niet mee in het huidige dominante verhaal dat Isral een westerse koloniale bezetter is maar ben zeker niet blind voor de wandaden van die kant.

En "laten we niet net doen alsof jij onpartijdig bent" is echt een schaamteloze pot verwijt de ketel.
[..]
Ik zet de ideologie van Hamas neer als fascisme, niet de hele islam. En het zal me aan mijn aars oxideren of ik me daar geliefd mee maak.
je maakt je daar geliefd mee.
Maar inderdaad weer mooi staaltje projectering van onze Trigger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215165776
Voortaan stenigen of van een gebouw flikkeren dan worden ze ook niet meer gered.

twitter
  donderdag 3 oktober 2024 @ 12:11:51 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215165921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 11:20 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Stukje middeleeuwse cultuur.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215166217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
0 staten oplossing lijkt me wel goed. En Gaza weg en Isral weg. Beide terreurstaten weg.
Neuh, Isral gewoon laten bestaan. Beste land in het M-O.

Niemand geeft cht wat om Palestijnen of Libanezirs.
Intolerant voor intolerantie
pi_215166282
twitter

Oei, dat wordt een spagaat voor Sullivan. Hoewel dit natuurlijk geen basis IN Rusland is zal het wel een rode lijn zijn geweest. Zelfde geldt natuurlijk voor degenen die en voor Hamas/Hezbollah/Iran zijn en voor Oekrane.
pi_215166701
Ik heb geen behoefte aan ook nog een Isral - Rusland topic :N
  donderdag 3 oktober 2024 @ 15:39:25 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215167822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Neuh, Isral gewoon laten bestaan. Beste land in het M-O.

Niemand geeft cht wat om Palestijnen of Libanezirs.
Ikke wel. Ik ken er wel wat, maar dan vooral van mijn generatie met Een Stevige Mening over wat er is gebeurd met Gaza onder Hamas (en Isral) of met Libanon door Hezbollah.

N=1, maar het meest opvallende vind ik altijd dat als je iemand ontmoet waar zo'n heel zwaar etiket aan hangt van terroristenvolk of weet ik het, dat ze dan altijd zo ongeveer over hun eigen voeten struikelen om de eerste paar uur vooral te laten zien dat ze niemand opblazen, geen zin hebben je te bekeren en je zo ongeveer verstikken met gebak. Na een paar weken ga je eens de diepte in en durven ze heel voorzichtig te zeggen dat bijvoorbeeld hun zieke tante heel veel last heeft van onhebbelijke restricties vanuit Isralische kant.

Dat is dus een enorm contrast met het volk dat je op straat zichzelf ziet opwerpen als voorvechter van Palestina, waarvan ik me ook afvraag hoeveel oprechte betrokkenheid er meespeelt naar het Palestijnse volk en hoeveel selfiegoededoelgeilheid erbij zit.
pi_215168146
Na 24 jaar neemt Isral wraak: ’iconische’ Palestijnse moordenaar Aziz Salha omgekomen bij Gaza-aanval

Het heeft 24 jaar geduurd, maar nu heeft Isral toch uiteindelijk wraak kunnen nemen. De Palestijn haalde wereldwijd het nieuws nadat hij samen met een woedende horde twee Isralische soldaten had vermoord en met bebloede handen triomfantelijk uit een raam van een appartement zwaaide. Afgelopen week kwam hij bij een bombardement in Gaza om het leven.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)omen-bij-gaza-aanval
  donderdag 3 oktober 2024 @ 16:27:18 #267
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215168183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 16:20 schreef Mylene het volgende:
Na 24 jaar neemt Isral wraak: ’iconische’ Palestijnse moordenaar Aziz Salha omgekomen bij Gaza-aanval

Het heeft 24 jaar geduurd, maar nu heeft Isral toch uiteindelijk wraak kunnen nemen. De Palestijn haalde wereldwijd het nieuws nadat hij samen met een woedende horde twee Isralische soldaten had vermoord en met bebloede handen triomfantelijk uit een raam van een appartement zwaaide. Afgelopen week kwam hij bij een bombardement in Gaza om het leven.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)omen-bij-gaza-aanval
Geweldig nieuws _O_
pi_215168567
Isral bevestigt dood ’rechterhand’ Hamas-leider Sinwar

JERUZALEM - Het Isralische leger bevestigt dat zij Rawhi Mushtaha hebben gedood. Mushtaha was het hoofd van de Hamas-regering in Gaza, en werd ook wel de „rechterhand” van Hamas-leider Yahya Sinwar genoemd. De liquidatie vond drie maanden geleden plaats tijdens aanvallen op de Gazastrook. Ook militaire veiligheidsfunctionarissen Sameh al Siraj en Sami Oudeh werden toen gedood.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)-hamas-leider-sinwar
  donderdag 3 oktober 2024 @ 17:25:29 #269
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215168614
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 16:27 schreef damsco het volgende:

[..]
Geweldig nieuws _O_
Je mist er niks aan denk ik. Isral heeft hem wel in 2011 zelf vrijgelaten na een gevangenruil.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 3 oktober 2024 @ 17:26:21 #270
438527 MissButterflyy
pi_215168621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:20 schreef Mylene het volgende:
Isral bevestigt dood ’rechterhand’ Hamas-leider Sinwar

JERUZALEM - Het Isralische leger bevestigt dat zij Rawhi Mushtaha hebben gedood. Mushtaha was het hoofd van de Hamas-regering in Gaza, en werd ook wel de „rechterhand” van Hamas-leider Yahya Sinwar genoemd. De liquidatie vond drie maanden geleden plaats tijdens aanvallen op de Gazastrook. Ook militaire veiligheidsfunctionarissen Sameh al Siraj en Sami Oudeh werden toen gedood.

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)-hamas-leider-sinwar
Is die lelijkerd ook dood? Oh nee, z’n rechter hand.
pi_215168838
Deze Timmermans citaat is een blijvertje

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 3 oktober 2024 @ 17:57:21 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215168906
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is die lelijkerd ook dood? Oh nee, z’n rechter hand.
Totale zijsprong, maar die Sinwar heeft echt een hoofd om zo'n tragische komiek te zijn. Zo van "Kom ik thuis van de begrafenis van mijn moeder, overal zwaailichten, iedereen boos. Bleek ze nog niet dood te zijn geweest!"
pi_215168951
Het lot van Sinwar schijnt een vraagteken te zijn, aldus poster van IDF op achtergrond kantoortje van wie ze allemaal omgelegd hebben.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 18:17:53 #274
438527 MissButterflyy
pi_215169095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Totale zijsprong, maar die Sinwar heeft echt een hoofd om zo'n tragische komiek te zijn. Zo van "Kom ik thuis van de begrafenis van mijn moeder, overal zwaailichten, iedereen boos. Bleek ze nog niet dood te zijn geweest!"
Hij doet een beetje denken aan mr Bean. Maar dan de kwaadaardige versie. :')
pi_215169156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:00 schreef Mylene het volgende:
Het lot van Sinwar schijnt een vraagteken te zijn, aldus poster van IDF op achtergrond kantoortje van wie ze allemaal omgelegd hebben.
Of hij is allang in Qatar ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')