abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215108683
quote:
Wereldpri­meur in Nederland, Eva (9) verzint de nieuwe buur van Donald Duck: ‘Had ik echt niet verwacht’
Een wereldprimeur: voor het eerst in de geschiedenis van Donald Duck konden lezers de nieuwe buur van de beroemde eend verzinnen. De wedstrijd was voor Nederlandse lezers en het Rijksmuseum werd woensdag voor even omgetoverd tot Duckstad om de winnaar bekend te maken. ,,Toen ik ze op de nieuwe cover zag staan, dacht ik: hoe kan dit?’’

Met 9 jaar is Eva Hulsman Sanli de jongste van de vijf tekenaars die de nieuwe personages bedachten. In een bomvolle zaal in het Rijksmuseum, dat voor even een klein beetje werd omgetoverd tot Duckstad, gilde de jonge winnares het uit van blijdschap. ,,Ik ben het geworden! Dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht dat Vlogger Lars of Greetje Gluur zou worden. Hoe kan dit?!’’

Toch zijn het de personages Eva Hamerslag en haar zoontje Lex die vanaf morgen de nieuwe buren van de wereldberoemde eend zijn. ,,Ik ben heel erg opgelucht.’’ De personages baseerde de winnares op haar familieleden. ,,Ze zijn deels gebaseerd op mijn moeder en stiefvader. Eva houdt van klussen, net als mijn stiefvader. Maar in Lex zit ook iets van mij, omdat hij net als ik ook van computeren houdt.’’

,,Heel bijzonder dat het nu in de Donald Duck staat”, zegt de moeder van de jonge Maastrichtse. ,,Vooral de haren zijn een overeenkomst, voor de rest niet echt hoor. Het is een vrouw waar ik inderdaad iets van mezelf in zie, maar ze heeft wel een heel ander karakter.’’

Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’
https://www.ad.nl/show/we(...)t-verwacht~a674eec6/
pi_215108714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat schreef ik niet.
Ik had het over de verkoop van Donald Duck na deze über woke move, jij begint erover dat de beurswaarde wel degelijk is gekelderd door het Woke gedrag van Walt Disney.

Als door een wesp gestoken.

quote:
En kleur bekennen? Do tell, dit gaat weer hilarisch worden voel ik aan mijn water.
Oh, discussies met jou zijn altijd hilarisch.
We gebruiken op het werk geen Control F meer, want je kunt platte tekst sowieso niet doorzoeken.
Binaire bestanden wel.

:P
pi_215108753
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik had het over de verkoop van Donald Duck na deze über woke move, jij begint erover dat de beurswaarde wel degelijk is gekelderd door het Woke gedrag van Walt Disney.

Als door een wesp gestoken.
[..]
Oh, discussies met jou zijn altijd hilarisch.
We gebruiken op het werk geen Control F meer, want je kunt platte tekst sowieso niet doorzoeken.
Binaire bestanden wel.

:P
Met welke zoekopdracht vind je alle mogelijke uitspraken die niet kunnen? Exactly.

(Maar grappig dat je meteen weer om de vraag heen moest lullen)

En jij beweerde dat go woke, go broke niet meer van toepassing is. Dat lijkt mij aan de hand van de cijfers van Disney heel lastig verdedigbaar. Maar een n=1 opmerking op fok is natuurlijk veel betrouwbaarder.

En een derde deel? Rly? Voor iemand die zeikt over dit onderwerp hou je het maar wat graag in stand.
pi_215108763
Hé kijk, zelfs de Donald Duck houdt zich met racisme bezig. Verrassend hoor.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215108776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
Eens dat een tweede deel overbodig was
Deel 3 *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215108831
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met welke zoekopdracht vind je alle mogelijke uitspraken die niet kunnen? Exactly.
Ja, volgens jou is het onmogelijk om platte tekst daarop te doorzoeken.
Buitengewoon hilarisch.

Fok kan de moderators wel ontslaan.

quote:
(Maar grappig dat je meteen weer om de vraag heen moest lullen)

En jij beweerde dat go woke, go broke niet meer van toepassing is.
Klopt, want alhoewel de anti woke brigade alles uit de kast haalt om de creatie van een 9 jarig kind onderuit te halen boekt de verkoop van de eerste aflevering een record.

quote:
Dat lijkt mij aan de hand van de cijfers van Disney heel lastig verdedigbaar.
Je hebt op geen enkele wijze laten zien dat door Eva haar personage de beurswaarde is gekelderd.

Ik heb even gekeken, en de beurswaarde zat sinds 2010 rond de honderd euro, na 2020 kende die een piek tot meer dan 200 euro, en nu weer rond de 100 euro.
Kijken we naar de omzet: die is in die jaren gestaag gestegen.

Wat beweer jij?
Dat WD is gekelderd vanweg woke...

quote:
Maar een n=1 opmerking op fok is natuurlijk veel betrouwbaarder.

En een derde deel? Rly? Voor iemand die zeikt over dit onderwerp hou je het maar wat graag in stand.
Je reageert onmiddellijk.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 september 2024 @ 16:13:17 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215109070
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef Metalfrost het volgende:
Hé kijk, zelfs de Donald Duck houdt zich met racisme bezig. Verrassend hoor.
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215109272
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, volgens jou is het onmogelijk om platte tekst daarop te doorzoeken.
Buitengewoon hilarisch.

Fok kan de moderators wel ontslaan.
[..]
Klopt, want alhoewel de anti woke brigade alles uit de kast haalt om de creatie van een 9 jarig kind onderuit te halen boekt de verkoop van de eerste aflevering een record.
[..]
Je hebt op geen enkele wijze laten zien dat door Eva haar personage de beurswaarde is gekelderd.

Ik heb even gekeken, en de beurswaarde zat sinds 2010 rond de honderd euro, na 2020 kende die een piek tot meer dan 200 euro, en nu weer rond de 100 euro.
Kijken we naar de omzet: die is in die jaren gestaag gestegen.

Wat beweer jij?
Dat WD is gekelderd vanweg woke...
[..]
Je reageert onmiddellijk.
Om te beginnen heb ik nooit onmogelijk gebruikt. Maar met welke opdracht wil jij platte tekst gaan doorzoeken en vervolgens alles wat daarin staat dat mogelijk in strijd is met de DSA eruit filteren? Beantwoord die vraag nu eens concreet (1).

Vervolgens verneem ik graag jouw bron dat de verkoop van dit nummer een record heeft gebroken (2).

Verder hoef ik niets te laten zien, jij claimde dat go woke, go broke is achterhaald en waarom dat door jou gekoppeld wordt aan dit ene geval is mij al een raadsel, het is mij vooral een raadsel op basis van welke data jij die uitspraak zo stellig deed. Graag jouw bron (3).

Disney staat nu op hetzelfde als in 2010 en dat vind jij een goed teken. De Dow Jones staat momenteel op 42.500 ongeveer. In 2010 was avg closing 10.668.

Even los van dat het mij ontgaat waarom je 2010 als referentiepunt neemt, maar goed.
pi_215109285
Gaan we voor het gemak voorbij aan het feit dat Donald en consorten geen broek dragen? Walgelijk.
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:38:46 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215109297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:37 schreef Questular het volgende:
Gaan we voor het gemak voorbij aan het feit dat Donald en consorten geen broek dragen? Walgelijk.
Net als Fokke en Sukke maar dan zie je tenminste nog iets.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Spellchecker vrijdag 27 september 2024 @ 16:58:06 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215109468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
_O- _O_
pi_215109494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:37 schreef Questular het volgende:
Behalve als ze gaan zwemmen.
pi_215109540
En waar is de vader? Typisch weer!!!11
pi_215109578
oh.. ik moet me inhouden van de baas :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:25:28 #15
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215109631
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.
Boos :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215109662
quote:

[..]
Demense worden al pislink van een advertentie van de Vegetarische Slager op Facebook ;(
pi_215109703
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Tiny dick shaming van de familie Duck… Tssk…
pi_215109785

Voor Hans is het genoeg geweest.
pi_215109823
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[ afbeelding ]

Stop de persen!

En de Perzen ook trouwens. Ter Apel zit vol.
  Spellchecker vrijdag 27 september 2024 @ 17:51:01 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215109831
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[ afbeelding ]

Een ander niveau als hun voorgangers :X
pi_215109869
Suske en wiske is ook vergane glorie in vergelijking met hun voorgangers.
pi_215109871
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:51 schreef maily het volgende:

[..]
Een ander niveau als hun voorgangers :X
En je wil niet weten hoe Hans tekeergaat als hij minder vriendelijk is.
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:11:21 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215109978
Nou ik heb de nieuwe Donald Duck maar eens gekocht om het te bekijken. Ik geef hem dit weekend wel aan mijn neefje.

Eigenlijk is het niet meer dan een soort prequel waarin Donald en Bolderbast een elkaar de tent uitvechten, en ze pas op het eind in de straat binnen komt rijden. En op de laatste pagina een karakterschets van haar en haar zoon, en ook nog een opa en oma die ze in het buitenland hebben.

Maargoed, er komen ook al wat zwarte honden in voor zoals een ambtenaar en een postbode.

Misschien de volgende ook maar kopen om te weten hoe het wordt neergezet.
pi_215110052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:11 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik heb de nieuwe Donald Duck maar eens gekocht om het te bekijken. Ik geef hem dit weekend wel aan mijn neefje.

Eigenlijk is het niet meer dan een soort prequel waarin Donald en Bolderbast een elkaar de tent uitvechten, en ze pas op het eind in de straat binnen komt rijden. En op de laatste pagina een karakterschets van haar en haar zoon, en ook nog een opa en oma die ze in het buitenland hebben.

Maargoed, er komen ook al wat zwarte honden in voor zoals een ambtenaar en een postbode.

Misschien de volgende ook maar kopen om te weten hoe het wordt neergezet.
Ik zou een abonnement nemen als ik jou was.
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:23:28 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215110063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou een abonnement nemen als ik jou was.
Nee, na nog een nummer weet ik het wel en zou het waarschijnlijk papierbakvulling worden.
pi_215110132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, na nog een nummer weet ik het wel en zou het waarschijnlijk papierbakvulling worden.
Nou, daar gaat het idee van Wantie dat Disney topjaren gaat beleven met dit nieuwe karakter…
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:31:14 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215110154
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, daar gaat het idee van Wantie dat Disney topjaren gaat beleven met dit nieuwe karakter…
Geen idee, ik ben niet echt representatief voor de doelgroep van dat blad. Ik ben meer voor de Eppo,
pi_215110464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben niet echt representatief voor de doelgroep van dat blad. Ik ben meer voor de Eppo,
Bestaat die nog? Die ken ik echt alleen maar van naam…
pi_215110558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Misschien dat je eens jouw postgedrag gaat aanpassen nu je ziet hoe diep jij bent gezakt.

Maarre, leg even uit hoe jij deze opmerking uit wil leggen:

Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’

Want ‘die voelen zich DAN ook een beetje veilig’, waarbij dan verwijst naar de donkere veren, maakt dat ze kennelijk meent dat ze zich niet veilig voelen zonder (en slechts een beetje met een karakter met donkere veren).

Voor de goede orde: als ze dit echt zo gezegd heeft, want ik weet uit ervaring dat journalisten graag opschrijven wat ze willen, al dan niet verzonnen of met suggestieve vragen voor elkaar gekregen.
Als je zelf al kunt bedenken dat het een interpretatie van de journalist is of kan zijn, waarom ga je er dan zo zwaar op in?

En dan bovendien je eigen invulling er aangeeft mbt wat ze bedoeld zou hebben.
pi_215110578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die is ook aardig woke O-)

vrijdag 27 september 2024 @ 19:18:41 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215110583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bestaat die nog? Die ken ik echt alleen maar van naam…
Bestaat weer. In 2009 heropgericht. Is nu meer een stripblad voor volwassen mannen en de smeerolie van de Nederlandse stripcultuur.
pi_215110678
Lol vind de discussie over omvolking van Duckstad hier ook plaats?
We hebben het in Nederland echt veel te goed dat dit een onderwerp van discussie moet zijn.
pi_215110846
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je zelf al kunt bedenken dat het een interpretatie van de journalist is of kan zijn, waarom ga je er dan zo zwaar op in?

En dan bovendien je eigen invulling er aangeeft mbt wat ze bedoeld zou hebben.
Vergeet je niet de vragen uit post #8?

Ik ging, kijk maar na, in op een opmerking van miss_sly dat kinderen niet zo beïnvloedbaar zijn.

Verder geef ik nergens invulling. Wat er staat, dat staat er en jij bent meer dan welkom om aan te geven waarom jij denkt dat er iets anders staat.

Maar doe eerst maar eens die 3 openstaande vragen uit post #8.
pi_215110956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vergeet je niet de vragen uit post #8?

Ik ging, kijk maar na, in op een opmerking van miss_sly dat kinderen niet zo beïnvloedbaar zijn.

Verder geef ik nergens invulling. Wat er staat, dat staat er en jij bent meer dan welkom om aan te geven waarom jij denkt dat er iets anders staat.

Maar doe eerst maar eens die 3 openstaande vragen uit post #8.
Daar zitten zoveel draaien in, dat het niet de moeite waard is.

Disney heeft nog steeds een gestaag groeiende omzet.

Hoezo gaat die broke aan woke.

Plus dat de nieuwe Donald Duck niet geboycot wordt, maar in een mum van tijd uitverkocht was.

Dat hele woke moet broke gedoe is voor oude zure mannen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:10:52 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215110989
Wow, topic #3 :'). Only on FOK!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215111577
De Familie Doorzon deed dat in de jaren 80 al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 27 september 2024 @ 21:35:28 #37
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215111725
Wat vindt Kick Out Zwarte Piet hiervan?
pi_215111812
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar zitten zoveel draaien in, dat het niet de moeite waard is.

Disney heeft nog steeds een gestaag groeiende omzet.

Hoezo gaat die broke aan woke.

Plus dat de nieuwe Donald Duck niet geboycot wordt, maar in een mum van tijd uitverkocht was.

Dat hele woke moet broke gedoe is voor oude zure mannen.
Wat een laf verhaal. 3 concrete vragen, waaronder 1 over iets waar je al een maand over loopt te zuigen en twee simpele vragen naar bronnen en je komt hiermee?

Joh, wat sta je weer eens in je hemd.

Verder roep je nu dat deze editie is uitverkocht. Heeft @Hexagon de laatste gekocht vandaag? Of ben je opzichtig feiten aan het verzinnen gelijk Trump?

Dat het met Disney zo goed gaat is kletskoek. Ze veren nu terug. Onder meer omdat Iger de woke koers is gaan bijsturen. Iger is eind 22 teruggehaald om de boel te redden.

https://nl.marketscreener(...)rken-daalt-47581689/

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Kortom: je had misschien gehoopt dat je met wat bluf hieruit kan komen, maar ook nu weer sta je in je hemd.
pi_215111815
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:10 schreef Falco het volgende:
Wow, topic #3 :'). Only on FOK!
Bedank @Wantie maar.
  vrijdag 27 september 2024 @ 21:45:35 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215111825
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:43 schreef VEM2012 het volgende:

Heeft @:Hexagon de laatste gekocht vandaag?
Ik kan je verklaren dat rond een uur of 5 er nog een stuk of drie in het schap stonden. :7
pi_215111867
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik kan je verklaren dat rond een uur of 5 er nog een stuk of drie in het schap stonden. :7
Hoe kan dat nou @Wantie???
pi_215111918
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een laf verhaal. 3 concrete vragen, waaronder 1 over iets waar je al een maand over loopt te zuigen en twee simpele vragen naar bronnen en je komt hiermee?

Joh, wat sta je weer eens in je hemd.

Verder roep je nu dat deze editie is uitverkocht. Heeft @:Hexagon de laatste gekocht vandaag? Of ben je opzichtig feiten aan het verzinnen gelijk Trump?

Dat het met Disney zo goed gaat is kletskoek. Ze veren nu terug. Onder meer omdat Iger de woke koers is gaan bijsturen. Iger is eind 22 teruggehaald om de boel te redden.

https://nl.marketscreener(...)rken-daalt-47581689/

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Kortom: je had misschien gehoopt dat je met wat bluf hieruit kan komen, maar ook nu weer sta je in je hemd.
Wow je bent echt raging!
En dat al 3 reeksen lang!
Over een stripfiguur bedacht door een meisje van 9 jaar!

Het is gewoon te zot voor woorden eigenlijk.
pi_215111926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hier zijn alle winkels leeg.
Geen enkele Donald Duck te zien.
pi_215112037
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wow je bent echt raging!

Welcome to the corner.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:12:52 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215112061
Maargoed, desondanks vind ik het maar treurig dat mensen zich gaan lopen opwinden over dit nieuwe personage in de Donald Duck verhalen. Volgens mij wordt de reeds bekende karakters geen geweld aangedaan zo. De boodschap erachter is niet meer dan: "Mensen met een andere afkomst horen ook bij onze maatschappij", waarbij de dagelijks leven avonturen in Duckstad een satire zijn op de maatschappij.

En het soort (passief) agressieve reacties en complottheorieen rondom dit nieuwe karakter maken wel duidelijk dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat de mensen die Eva Hamerslag representeert er bij horen. Blijkbaar zijn ze voor veel mensen nog steeds heel beangstigend, met name als ze een prominente rol spelen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:17:57 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215112100
quote:
[ afbeelding ]

Ik herinner me verhalen over vierkante eieren, schepen die over een zee van geld varen, ruimtewezens, heksen en voodoo.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar ze mee gekomen zijn dat het nu ‘te ver gezocht’ wordt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:32:18 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215112242
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ik herinner me verhalen over vierkante eieren, schepen die over een zee van geld varen, ruimtewezens, heksen en voodoo.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar ze mee gekomen zijn dat het nu ‘te ver gezocht’ wordt.
-Een verhaal over Donald Duck en Buurman Bolderbast die iedereen de buurt uitjagen met hun ruzies en daarom van de burgemeester een warm ontvangst moeten organiseren voor die nieuwe bewoonster, maar die uiteraard ruzie blijven maken en er een puinhoop van maken

-Een verhaal van Midas de Wolf die met een minibibliotheek de biggetjes probeert te lokken, wat uiteraard mislukt

-Een verhaal van een fabrikant die het taartrecept van Oma Duck wil verkopen en die de Zware Jongens inzet om Gijs Gans te ontvoeren en haar te chanteren.

-Een verhaal van Kwik, Kwek en Kwak die de blokhut van de jonge woudlopers moeten schoonmaken en het door Willy Wortel door een galactische poort naar een andere dimensie dumpen

-Een verhaal van Dagobert die de schoolboekenuitgeverij opkoopt en geld bespaart door hele kleine boekjes te maken, die voor dyslectische kinderen niet te lezen zijn. En door een of andere uitvinding van Willy Wortel moet die op andere gedachten worden gebracht.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:48:11 #48
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215112375
quote:
[ afbeelding ]

Dit is van De Speld neem ik aan? :')
pi_215112574
Deze nieuwe buren van Donald Duck haalden het nét niet
26 september 2024 door Peter Buurman

Donald Duck krijgt nieuwe buren! Na een wedstrijd met meer dan 7000 inzendingen werden de eenden Eva Hamerslag en haar zoon Lex uitgekozen. Maar er waren natuurlijk veel meer mooie suggesties. Deze inzendingen haalden het nét niet.

Buurman Bloeddorst
De 7-jarige Leroy uit Heemstede bedacht Buurman Bloeddorst, een mysterieuze nieuwe buurman die op het eerste gezicht een normale Duckstadbewoner lijkt, maar in het diepste geheim een dubbelleven leidt als seriemoordenaar. De Donald Duck-redactie vond het een erg originele, spannende insteek van Leroy, maar ze hebben zijn naam ook doorgegeven aan de politie.

Hendrew Eend
Kas en Mimoun (beiden 11) vinden dat er te veel ‘beta-ass bitches’ rondwaggelen in Duckstad, en dat iemand ‘die Donald Cuck’ eens zou moeten leren hoe hij alpha wordt. Enter: Hendrew Eend, een lawaaiige woerd die Duckstad dagelijks luidkeels uitlegt hoe ze vrouwtjes moeten domineren. De redactie vindt het leuk geprobeerd van Kas en Mimoun, maar ze wijzen er graag op dat er al lang een alpha in hun strips staat, die meer alpha is dan zij met hun grote mond ooit zullen zijn: Dagobert Duck.

De siamese eendendrieling Saartje, Klaartje en Maartje
De nieuwe buren van Donald Duck hadden ook zomaar een siamese drieling kunnen zijn! Eva (7) uit Bergen op Zoom bedacht een siamese drieling van eenden met de namen Saartje, Klaartje en Maartje. Ze doen alles samen en ze maken ook elkaars zinnen af. Ze houden van spelen en plezier. De redactie van het donzige weekblad zag echter niets in deze inzending: “Wij hebben in de afgelopen decennia al heel veel betekend voor de representatie van eendendrielingen, en nu is het even de beurt aan andere minderheden.” Better luck next time, Eva!

Spiderman
Eerlijk is eerlijk: dit was eigenlijk de favoriet van de redactie! Soraya (8) uit Diemen had de beste inzending van iedereen. Spiderman is ooit gebeten door een radio-actieve spin en daardoor heeft hij superkrachten, hij kan slingeren met spinnenrag en hij is waanzinnig sterk. De redactie zag al helemaal voor zich hoe Spiderman als nieuwe buurman van Donald Duck waanzinnig populair zou kunnen worden, maar ze kunnen helaas niet overgaan tot publicatie nu Soraya nog in een hevig IP-conflict verwikkeld is met Sony Pictures.
  vrijdag 27 september 2024 @ 23:28:47 #50
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215112667
Dit is al het derde topic over wat nieuwe figuren in de Donald Duck? :o :')
AZ
ALKMAAR
pi_215113059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, desondanks vind ik het maar treurig dat mensen zich gaan lopen opwinden over dit nieuwe personage in de Donald Duck verhalen. Volgens mij wordt de reeds bekende karakters geen geweld aangedaan zo. De boodschap erachter is niet meer dan: "Mensen met een andere afkomst horen ook bij onze maatschappij", waarbij de dagelijks leven avonturen in Duckstad een satire zijn op de maatschappij.

En het soort (passief) agressieve reacties en complottheorieen rondom dit nieuwe karakter maken wel duidelijk dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat de mensen die Eva Hamerslag representeert er bij horen. Blijkbaar zijn ze voor veel mensen nog steeds heel beangstigend, met name als ze een prominente rol spelen.
Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.

Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215113538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.

Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Mensen stellen zich aan.
pi_215113563
quote:

[..]

Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?
  zaterdag 28 september 2024 @ 08:13:14 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_215113795
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die is ook aardig woke O-)

[ afbeelding ]
Gemengd dubbel _O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215113956
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:02 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripblad _O-
pi_215113978
BLM onzin :')
pi_215113988
White ducks matter
-nee-
  zaterdag 28 september 2024 @ 09:35:45 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215114290
quote:

[..]
Duckstad is een satirische representatie van een westerse stad. En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond. Dus je hoeft niet gek te zijn om dan aan te nemen dat Donald Duck een blanke is.

quote:
Iets anders kan ik niet bedenken als mensen zo boos en (passief) agressief reageren, en allerlei complotten bedenken vanwege de introductie van een nieuw prominent personage van een ander ras in een stripverhaal. Het is ook niet dat ineens Buurman Bolderbast of Guus Geluk weg gaat, of dat Donald zelf anders wordt. Het is gewoon een nieuw personage, die ook weer nieuwe dynamiek aan de verhalen kan geven.

Blijkbaar leeft er bij veel mensen nog altijd het idee dat mensen van een andere afkomst hier niet horen en dus ook niet in Duckstad. En voelen ze zich ineens bedreigd vanwege, ja wat eigenlijk?

En dat is ook gelijk een reden waarom deze personage wordt voorgedragen. Men wil de boodschap verkondingen dat mensen met een andere afkomst er wel bij horen. Zoals fictie wel vaker een boodschap verkondigt over alledaagse zaken.
pi_215115036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Duckstad is een satirische representatie van een westerse stad. En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond. Dus je hoeft niet gek te zijn om dan aan te nemen dat Donald Duck een blanke is.
[..]
Iets anders kan ik niet bedenken als mensen zo boos en (passief) agressief reageren, en allerlei complotten bedenken vanwege de introductie van een nieuw prominent personage van een ander ras in een stripverhaal. Het is ook niet dat ineens Buurman Bolderbast of Guus Geluk weg gaat, of dat Donald zelf anders wordt. Het is gewoon een nieuw personage, die ook weer nieuwe dynamiek aan de verhalen kan geven.

Blijkbaar leeft er bij veel mensen nog altijd het idee dat mensen van een andere afkomst hier niet horen en dus ook niet in Duckstad. En voelen ze zich ineens bedreigd vanwege, ja wat eigenlijk?

En dat is ook gelijk een reden waarom deze personage wordt voorgedragen. Men wil de boodschap verkondingen dat mensen met een andere afkomst er wel bij horen. Zoals fictie wel vaker een boodschap verkondigt over alledaagse zaken.
Ja, nee, ja...

Een eend, en zeker een cartoonversie daarvan. daar ben ik eigenlijk nooit 'raciaal' mee bezig geweest. Dat is echt iets voor schedelmeters en/of woke.

Waar veel mensen een aversie tegen hebben is precies dat er types zijn die een kinderstripverhaal ineens gaan duiden als 'kritische satire waarin zware maatschappelijke problematiek' verborgen ligt en dus ineens een getekende eend gaan zien als een afspiegeling van een blanke man.

Nogal link ook gezien Donald geen broek draagt.

Is Goofy een blanke trouwens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115071
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripblad _O-
Het grappige is dat eigenlijk niemand zich boos maakt over Eva, maar er wel aardig wat zijn die dat claimen en/of zelf boos zijn omdat hierover een discussie voeren kennelijk not done is.

Dat een van die personen nota bene verantwoordelijk is voor deel 3 maakt dat alleen nog maar meer een hele aparte pose.
pi_215115076
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of: deel drie vol mensen die in een eendfiguurtje in een stripblad uberhaupt ras zien. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115120
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 06:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mensen stellen zich aan.
Dat zeg ik: als je zó diep in die rassenfuik zit dat je eenden gaat zien als vertegenwoordigers van het blanke ras, dan ben je echt niet helemaal 100%.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115127
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of: deel drie vol mensen die in een eendfiguurtje in een stripblad uberhaupt ras zien. _O-
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties :s)
pi_215115136
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeg ik: als je zó diep in die rassenfuik zit dat je eenden gaat zien als vertegenwoordigers van het blanke ras, dan ben je echt niet helemaal 100%.
Geef het door aan Eva zou ik zeggen.
pi_215115143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het grappige is dat eigenlijk niemand zich boos maakt over Eva, maar er wel aardig wat zijn die dat claimen en/of zelf boos zijn omdat hierover een discussie voeren kennelijk not done is.

Dat een van die personen nota bene verantwoordelijk is voor deel 3 maakt dat alleen nog maar meer een hele aparte pose.
Waarom zit jij je dan toch alweer drie delen zo op te winden?
pi_215115155
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:

En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond.
Das war einmal...
pi_215115165
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:02 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Omdat we kennelijk al zo ver zijn afgegleden dat we zelfs racisme gaan zien in de Donald Duck, gok ik.

Het is trouwens geen bruine eend maar een eend met bruine veren, zoals Eva zelf ook aangeeft. Het hele rassenplaatje eromheen is hobbyisme voor racisten en woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115176
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties :s)
Heb ik gegeven.

EttovanBelgie in NWS / Eva Hulsman (9) ontwerpt de nieuwe Donald Duck figuren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115181
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geef het door aan Eva zou ik zeggen.
Die het over bruine veren heeft ipv een bruine huid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115210
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zit jij je dan toch alweer drie delen zo op te winden?
Wat een hele gekke vraag. Ik vind het vooral heel amusant deze fophef.
pi_215115236
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een hele gekke vraag. Ik vind het vooral heel amusant deze fophef.
Je lijkt anders maar wat graag mee te doen met die fophef.
pi_215115238
quote:
Top reactie.

Eigenlijk wel de afsluiter voor deze discussie.
pi_215115252
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die het over bruine veren heeft ipv een bruine huid?
En over de veiligheid die dit nieuwe karakter kan geven.

Daarover was ook nogal wat ophef.

Anyway, ik ben het met je eerdere reactie eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 28-09-2024 11:27:28 ]
pi_215115253
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je lijkt anders maar wat graag mee te doen met die fophef.
Uiteraard. Ik vind het heel amusant.
pi_215115273
Oh de Donald Duck tegenwoordig ook 'extreem radicaal' links woke deug woke deug links woke?

Noted
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:27:10 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215115307
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, nee, ja...

Een eend, en zeker een cartoonversie daarvan. daar ben ik eigenlijk nooit 'raciaal' mee bezig geweest. Dat is echt iets voor schedelmeters en/of woke.
Je hoeft er ook niet actief mee bezig te zijn. Maar het is niet heel onlogisch om te denken dat Donald Duck als inwoner van een weerspiegeling van een westerse stad, een weerspiegeling is van een blanke inwoner. Zeker ook gezien zijn familiegeschiedenis.

quote:
Waar veel mensen een aversie tegen hebben is precies dat er types zijn die een kinderstripverhaal ineens gaan duiden als 'kritische satire waarin zware maatschappelijke problematiek' verborgen ligt en dus ineens een getekende eend gaan zien als een afspiegeling van een blanke man.
Het is je nooit opgevallen dat in veel kinderproducties maatschappelijke elementen zitten die een satire zijn op de actuele maatschappij? Nooit de Smurfen, de Flintstones of de Snorkels gezien?

Donald Duck is er ook zoeen waarin wel eens actuele maatschappelijke thema's worden aangesneden.

quote:
Is Goofy een blanke trouwens?
Denk het wel aangezien er geen referenties aan Afro-Amerikanen in zijn karakter zitten. Maar de Goofy verhalen zijn een ander soort humor dan de Duckstad verhalen, dus daar zul je zoiet minder snel hebben.
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:27:54 #77
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215115312
Leuk die donald duck discussie.
Ik kwam vannacht achter een heel schokend feitje!
Deze Lizzie

En deze Lizzie:

Zijn van oorsprong een ander personage!
Pas jaren later in de Ducktales reboot hebben ze er een en hetzelfde personage ervan gemaakt en die twee zusjes (Babbeltje en Juultje)zijn klonen van Lizzy geen zusjes.

Vroeger als kind keek ik Ducktales en las ik de Donald Duck en altijd gedacht dat het gewoon hetzelfde personage was!
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_215115327
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je hoeft er ook niet actief mee bezig te zijn. Maar het is niet heel onlogisch om te denken dat Donald Duck als inwoner van een weerspiegeling van een westerse stad, een weerspiegeling is van een blanke inwoner. Zeker ook gezien zijn familiegeschiedenis.
[..]
Het is je nooit opgevallen dat in veel kinderproducties maatschappelijke elementen zitten die een satire zijn op de actuele maatschappij? Nooit de Smurfen, de Flintstones of de Snorkels gezien?

Donald Duck is er ook zoeen waarin wel eens actuele maatschappelijke thema's worden aangesneden.
[..]
Denk het wel aangezien er geen referenties aan Afro-Amerikanen in zijn karakter zitten. Maar de Goofy verhalen zijn een ander soort humor dan de Duckstad verhalen, dus daar zul je zoiet minder snel hebben.
Nee, Hex, ik ben daar inderdaad niet mee bezig.

Lijkt me helemaal een goede discussie: zijn de Smurfen, hoewel blauw, alsnog blank?

Echt, ga wat nuttigs doen met je tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:29:42 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215115330
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Das war einmal...
Dat hebben de makers van Duckstad dus ook gezien.
pi_215115346
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Lijkt me helemaal een goede discussie: zijn de Smurfen, hoewel blauw, alsnog blank?

Smurfin is wel gemaakt voor de male gaze… ;)
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:33:08 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215115347
quote:

[..]

Dat je er niet mee bezig bent, betekent niet dat het er niet is.

Maar lijkt me wel een bijzondere openbaring wanneer je er nu pas achterkomt dat bepaalde kinderproducties maatschappelijke satire en boodschappen bevatten.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 11:33:59 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215115358
Straks eens lezen trouwens, hij lag eergisteren op de mat :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215115359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat je er niet mee bezig bent, betekent niet dat het er niet is.

Maar lijkt me wel een bijzondere openbaring wanneer je er nu pas achterkomt dat bepaalde kinderproducties maatschappelijke satire en boodschappen bevatten.
Dat laatste zeker; vervolgens een cartooneend een ras gaan toebedelen, nee, dat is pas echt bijzonder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115361
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat hebben de makers van Duckstad dus ook gezien.
Kennelijk niet, want pas nu een 8 jarige een bruine eend opstuurde dacht men: o, fuck!
pi_215115363
Toch wel weer leuk voorbeeld hoe dit vooral interessant is voor bepaalde volwassenen waar de echte doelgroep alsnog met plezier die stripboekjes leest

Beetje zelfde als Sinterklaas
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215115366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:34 schreef Fok-it het volgende:
Toch wel weer leuk voorbeeld hoe dit vooral interessant is voor bepaalde volwassenen waar de echte doelgroep alsnog met plezier die stripboekjes leest

Ja, racisten en woke zijn eigenlijk hetzelfde ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:36:33 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215115375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat laatste zeker; vervolgens een cartooneend een ras gaan toebedelen, nee, dat is pas echt bijzonder.
Dat is ook niets nieuws voor Donald Duck, alleen heeft er nu een een prominentere rol gekregen.

zaterdag 28 september 2024 @ 11:39:05 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215115396
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:34 schreef Fok-it het volgende:

En dat het hebben over de rol van mensen met een andere afkomst zoveel mogelijk in de taboesfeer moet blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 28-09-2024 11:52:34 ]
pi_215115493
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En dat het hebben over de rol van mensen met een andere afkomstig zoveel mogelijk in de taboesfeer moet blijven.
De kritiek is dat we ineens mensen zijn gaan indelen op huidskleur.

Ik ben opgegroeid in een tijd dat huidskleur echt geen issue was. Persoonlijk vind ik de huidige benadering overduidelijk racistisch. En ik vind dat dus geen verbetering, laat staan anti-racistisch.
pi_215115801
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ineens?

quote:
Ik ben opgegroeid in een tijd dat huidskleur echt geen issue was. Persoonlijk vind ik de huidige benadering overduidelijk racistisch. En ik vind dat dus geen verbetering, laat staan anti-racistisch.
Toch blijft het gek: huidskleur is geen issue, dierenpersonages kennen geen rasonderscheid, maar zodra er een eend met een andere kleur wordt toegevoegd ontploft internet.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:39:21 #91
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_215115848
quote:
Ik ben opgegroeid in een tijd dat huidskleur echt geen issue was.
Ja dit is dus heel veelzeggend hè.
Ik ga naar huis.
pi_215115988
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ineens?
[..]
Toch blijft het gek: huidskleur is geen issue, dierenpersonages kennen geen rasonderscheid, maar zodra er een eend met een andere kleur wordt toegevoegd ontploft internet.
Mijn internet is gewoon chill gebleven.

Het zou eens interessant zijn om te zien wat er gebeurt als de media simpelweg benoemt dat er een nieuw karakter is gekozen verder niets zegt over de kleur van de verentooi. Zou er dan ook nog gereageerd worden over die kleur? Meer dan een enkele idioot op Facebook?
pi_215115991
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:39 schreef nietzman het volgende:

[..]
Ja dit is dus heel veelzeggend hè.
Do tell.
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:23:05 #94
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215116191
quote:

[..]

Dat zal dan niet 30 jaar geleden zijn geweest.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215116224
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat zal dan niet 30 jaar geleden zijn geweest.
Waar wil je nu naartoe?
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:35:20 #96
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_215116238
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
Do tell.
Die tijd heeft nooit bestaan.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:42:08 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116280

1950
pi_215116288
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:35 schreef nietzman het volgende:

[..]
In grote lijnen wel. Wil niet zeggen dat er toen geen racisme was, maar het volledig uitbannen van klootzakken is nu eenmaal iets wat nooit gaat lukken.
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:43:12 #99
330914 Sherlock_Holmes
pi_215116292
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar wil je nu naartoe?
Nou ja, dat het niet 30 jaren geleden geweest is. Ik was daar namelijk als iemand met een kleurtje.
pi_215116298
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:35 schreef nietzman het volgende:

[..]
Wel als je zelf in een omgeving bent opgegroeid, waarbij je onderdeel uitmaakt van de meerderheid.
Dan kun je zo diep in je eigen bubbel zitten, en de werkelijkheid daarbuiten niet meer ziet .
En dan brengt een eend met een andere kleur een schok teweeg.
pi_215116305
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, nee, ja...

De mensen die daar een probleem mee hebben zijn dom/lezen nooit strips. Guust Flater zit vol met maatschappelijke boodschappen. Astro Boy behandelde themas als racisme al zo'n 70 jaar geleden. Suske en Wiske werden gebruikt om kinderen/lezers zich aan covid maatregelen te houden. Er zijn honderden

In Attack on Titan blijkt dat niet de titanen de dreiging zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strips zijn altijd gebruikt om maatschappelijke problemen aan te kaarten. Meeste Ghibli films zitten ook boordevol boodschappen die menig user hier "woke" zou vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Michie_ op 28-09-2024 13:50:42 ]
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:49:34 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116345
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:44 schreef Michie_ het volgende:

[..]
De mensen die daar een probleem mee hebben zijn dom/lezen nooit strips. Guust Flater zit vol met maatschappelijke boodschappen. Astro Boy behandelde themas als racisme al zo'n 70 jaar geleden. Suske en Wiske werden gebruikt om kinderen/lezers zich aan covid maatregelen te houden. Er zijn honderden

Strips zijn altijd gebruikt om maatschappelijke problemen aan te kaarten. Meeste Ghibli films zitten ook boordevol boodschappen die menig user hier "woke" zou vinden.
Ja het is heel bijzonder dat veel mensen daar nu pas achter lijken te komen.
pi_215116637
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, dat het niet 30 jaren geleden geweest is. Ik was daar namelijk als iemand met een kleurtje.
Ook 30 jaar geleden was Nederland geen racistisch land. Dat is nog steeds niet hetzelfde als dat er geen racisme was, maar een issue: nee. En al helemaal niet zoals tegenwoordig, waar alles en iedereen wordt bekeken aan de hand van volstrekt irrelevante zaken. Niet alleen huidskleur, maar ook geslacht, seksuele voorkeur, enz.
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:33:16 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215116676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook 30 jaar geleden was Nederland geen racistisch land. Dat is nog steeds niet hetzelfde als dat er geen racisme was, maar een issue: nee. En al helemaal niet zoals tegenwoordig, waar alles en iedereen wordt bekeken aan de hand van volstrekt irrelevante zaken. Niet alleen huidskleur, maar ook geslacht, seksuele voorkeur, enz.
Correct, dat idee komt rechtstreeks uit de BLM koker in de VS met hun gewauwel over Institutioneel Racisme en dat hele debiele critical race theory, opeens waren "we" aangeboren racisten of we het nou wisten of niet :').

Opeens was racisme echt het aller-allerergste dat er ooit heeft bestaan, niet mensen vermoorden, verkrachten, mishandelen oid, wat nare woordjes gebruiken, daar gaat de mensheid aan ten onder.
En die vrijbrief hebben heel veel organisaties met beide handen aangegrepen om alle discussies kapot te maken, noem iemand gewoon een racist en ze binden wel in.

Heeft heel lang gewerkt, maar de klad zit er in, men ziet in dat racisme echt wel naar is hoor, maar dat doodgestoken worden op de Erasmusbrug eigenlijk een stukje erger is. En dat kritiek op mensen die anderen doodsteken geen racisme is.

En islamofobie, in de herhaling, bestaat NIET, kritiek op of zelfs angst voor de islam is niet irrationeel maar, vraag het maar aan de familie van Philipp, volkomen gerechtvaardigd.

En nee, ik maak me nog steeds niet druk om Donald, rage niet etc. Dat blijft na 25 jaar FOK! echt het leegste "argument" op een forum ooit. Je komt zelf op een forum beargumenteren dat mensen die op een forum reageren boos/ziedend/whatever zouden zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:45:32 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116755
Goed idee HW, misschien moet er ook een eend met een hoofddoekje in Duckstad komen wonen.
pi_215116887
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:33 schreef HeatWave het volgende:
Heeft heel lang gewerkt, maar de klad zit er in, men ziet in dat racisme echt wel naar is hoor, maar dat doodgestoken worden op de Erasmusbrug eigenlijk een stukje erger is. En dat kritiek op mensen die anderen doodsteken geen racisme is.
Maar wat is het dan als een jonge autochtone kerel een winkelcentrum overhoop schiet? Of een geboren Nederlander met een auto een aanslag pleegt op Koningsdag? Een geesteszieke man, toch? Net zoals die gozer op de Erasmusbrug. Ik heb juist het idee dat de link die je hier probeer te leggen aan klad onderhevig is.
Dit, dus.
pi_215116909
quote:

[..]
Racisme was er wel degelijk en wellicht nog steeds.

Als je zelf geen onderwerp bent van racisme, dan merk je het wellicht niet.

En dan is een stripfiguur opeens heel confronterend.
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:56:32 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116917
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar wat is het dan als een jonge autochtone kerel een winkelcentrum overhoop schiet? Of een geboren Nederlander met een auto een aanslag pleegt op Koningsdag? Een geesteszieke man, toch? Net zoals die gozer op de Erasmusbrug. Ik heb juist het idee dat de link die je hier probeer te leggen aan klad onderhevig is.
Daarom maar een eend met een hoofddoekje in de Donald Duck.

Gezien de hysterische angsten die die mensen bij sommigen opwekken, is dat misschien wel eens relativerend.
pi_215117220
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een stripfiguur is nooit confronterend.
pi_215117271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik schreef letterlijk dat het niet betekent dat er geen racisme is (immers, er zijn nu eenmaal klootzakken op de wereld, doe je niets tegen en die kunnen net zo goed iets anders nemen om te discrimineren), ik zeg alleen dat het geen issue was destijds en het nu weer een issue wordt gemaakt. En ik ben van mening dat de wereld daar bepaald niet beter van is geworden.

Het maakt ook dat mensen elkaar veel meer wantrouwen. Want als je gaat geloven dat racisme, of seksisme, of weet ik wat, in de vezels van de inwoners zit ingebakken (de blanke... alleen die... zo'n gedachte noemden we vroeger racistisch, nu anti-racistisch), dan is iedere keer dat iemand een keuze maakt die niet in jouw voordeel uitvalt een moment waarop je kan gaan denken dat het discriminatie is.

Wat dan weer maakt dat je 'gaat merken' dat er veel racisme is. Waarmee je weer bevestigd wordt in de gedachte. Waardoor je mensen nog minder gaat vertrouwen... enz.

Het is een beetje hetzelfde als de incel die zichzelf wijs heeft gemaakt dat vrouwen alleen maar voor een 'Chad' gaan en iedere keer dat hij wordt afgewezen daarin een bewijs ziet van die stelling. Dat diezelfde incel wellicht enorm uit zijn bek stinkt en daarom geen enkele vrouw bij hem in de buurt wil staan... Ach...
pi_215117295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Liever niet. Gewoon een moderne Turkse. En niet een symbool van vrouwenhaat/religie. Zeynep Duck ofzo. Hoeft verder geen enkele bijzondere kenmerken te hebben.
pi_215117532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 15:30 schreef Questular het volgende:

[..]
Een stripfiguur is nooit confronterend.
Voor jou wellicht niet.
pi_215117596
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor jou wellicht niet.
Nee ik ben een volwassen persoon, misschien ligt het daar aan.
pi_215118060
quote:
pi_215118704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 15:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schreef letterlijk dat het niet betekent dat er geen racisme is (immers, er zijn nu eenmaal klootzakken op de wereld, doe je niets tegen en die kunnen net zo goed iets anders nemen om te discrimineren), ik zeg alleen dat het geen issue was destijds en het nu weer een issue wordt gemaakt. En ik ben van mening dat de wereld daar bepaald niet beter van is geworden.

Het maakt ook dat mensen elkaar veel meer wantrouwen. Want als je gaat geloven dat racisme, of seksisme, of weet ik wat, in de vezels van de inwoners zit ingebakken (de blanke... alleen die... zo'n gedachte noemden we vroeger racistisch, nu anti-racistisch), dan is iedere keer dat iemand een keuze maakt die niet in jouw voordeel uitvalt een moment waarop je kan gaan denken dat het discriminatie is.

Wat dan weer maakt dat je 'gaat merken' dat er veel racisme is. Waarmee je weer bevestigd wordt in de gedachte. Waardoor je mensen nog minder gaat vertrouwen... enz.

Het is een beetje hetzelfde als de incel die zichzelf wijs heeft gemaakt dat vrouwen alleen maar voor een 'Chad' gaan en iedere keer dat hij wordt afgewezen daarin een bewijs ziet van die stelling. Dat diezelfde incel wellicht enorm uit zijn bek stinkt en daarom geen enkele vrouw bij hem in de buurt wil staan... Ach...
Destijds was het ook een een issue.
Het is altijd al een issue geweest.
pi_215118791
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt met feiten komen. Maar die man blijft toch bij zijn eigen mening.
pi_215118896
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:47 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik heb er toch eentje als afsluiter:

quote:
"Denk niet wit, denk niet zwart, maar in de kleur van je hart" was de reactie van Frank Boeijen op de moord op de 15-jarige Antilliaan Kerwin Duinmeijer in 1983. Op het maatschappij-kritische lied 'Zwart Wit' volgden een aantal bedreigingen aan het adres van Boeijen. Politiebewaking aan zijn kleedkamer was het gevolg.
pi_215119183
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:44 schreef Michie_ het volgende:

[..]

In Attack on Titan blijkt dat niet de titanen de dreiging zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Woke (en racistisch) is in Donald Duck een witte man zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119203
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel als je zelf in een omgeving bent opgegroeid, waarbij je onderdeel uitmaakt van de meerderheid.
Dan kun je zo diep in je eigen bubbel zitten, en de werkelijkheid daarbuiten niet meer ziet .
En dan brengt een eend met een andere kleur een schok teweeg.
Probeer dit nuchter en serieus te lezen, maar het lukt niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke (en racistisch) is in Donald Duck een witte man zien.
Racistisch is om een enorm drama te maken om een nieuw figuur met kenmerken van een donker persoon.
Цой жив
pi_215119218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien de hysterische angsten die die mensen bij sommigen opwekken, is dat misschien wel eens relativerend.
Ja, dat denk ik dus niet, aangezien het afbeelden van levende wezens in de Islam niet toegestaan is.

Aandoenlijk hoe D66'ers denken dat salafi elke week de Donald Duck lezen en smachten op een 'representatief rolmodel'.

Wil je de achterlijkheid van woke zien, lees posts als degene waarop ik reageer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:39:07 #122
438527 MissButterflyy
pi_215119231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik dus niet, aangezien het afbeelden van levende wezens in de Islam niet toegestaan is.
Bij shiieten mag het wel. En vast nog wel meer stromingen binnen de islam.
pi_215119236
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bij shiieten mag het wel. En vast nog wel meer stromingen binnen de islam.
Geweldig... dan maken we het een bruine sji'itische eend.

Echt, waar gaat dit over man.

Dieren hebben in de abrahamitische religies verder doorgaans ook geen ziel, dus waarom er een religeuze eend opgetrommeld moet worden is me een raadsel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119238
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:41:08 #125
438527 MissButterflyy
pi_215119241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, ik begon er niet over hoor. :')
pi_215119250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:47 schreef Ixia het volgende:

[..]
Kom dan met feiten. Want @Wantie komt daar sowieso niet mee.
pi_215119253
quote:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over in de Koran, dus het staat (zoals zo veel dingen gerelateerd aan religie) ter discussie. Sjiieten zijn er bijvoorbeeld vrij soepel in.
Dit, dus.
pi_215119254
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, ik begon er niet over hoor. :')
Nee, dat was Hex inderdaad
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119257
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over een meisje van 9 jaar die een tekenwedstrijd van Disney heeft gewonnen, met daarop een niet-witte eend.
pi_215119261
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over een meisje van 9 jaar die een tekenwedstrijd van Disney heeft gewonnen, met daarop een niet-witte eend.
Echt?

Ik zie vooral volwassen mensen praten over de religieuze en etnische opmaak van een cartooneend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over in de Koran, dus het staat (zoals zo veel dingen gerelateerd aan religie) ter discussie. Sjiieten zijn er bijvoorbeeld vrij soepel in.
Leg het de doorsnee soenniet eens voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Echt?

Ik zie vooral volwassen mensen praten over de religieuze en etnische opmaak van een cartooneend.
Klopt, en dat was niet gebeurd als dit een witte eend was geweest.

En dat geeft te denken.
pi_215119270
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb er toch eentje als afsluiter:
[..]

Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er klootzakken zijn. Maar dat is iets anders als dat het toen een issue was.
pi_215119271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en dat was niet gebeurd als dit een witte eend was geweest.

En dat geeft te denken.
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet direct bezig zijn met de raciale opmaak van eenden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:45:18 #135
438527 MissButterflyy
pi_215119276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maak daar maar streng gelovige van. :)
pi_215119285
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maak daar maar streng gelovige van. :)
Beeldverbod? Geldt totaal niet voor boeddhisten, hindoe's, Native American religies, Afrikaanse natuurreligies, katholicisme, lutheranisme en orthodoxisme.

Beeldverbod is typisch orthodox Joods, sunni-Islamitisch en calvinistisch.

Lijkt me wel lachen... Kwek van Kwik en Kwak bekeert zich tot het Reformatorische geloof en wordt dominee in de Vrijgemaakte niet-synodale Gereformeerde Kerk van Duckstad (buiten verband)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119286
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laten we daar maar weer eens een inhoudelijke onderbouwing voor vragen (altijd leuk bij jou):

In welke post doe ik dat volgens jou?
@Wantie: vergeet deze even niet.
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:49:02 #138
438527 MissButterflyy
pi_215119294
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beeldverbod? Geldt totaal niet voor boeddhisten, hindoe's, Native American religies, Afrikaanse natuurreligies, katholicisme, lutheranisme en orthodoxisme.

Beeldverbod is typisch orthodox Joods, sunni-Islamitisch en calvinistisch.
Ach, de kinderen zullen op school gewoon tekeningen maken, net als elk kind. Ook van levende wezens.
pi_215119295
quote:

[..]
Ja, dat zeg ik dus. Ter discussie onderhevig omdat het dus niet expliciet in de Koran staat en men er dus een eigen wending aan kan geven.
Dit, dus.
pi_215119299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er klootzakken zijn. Maar dat is iets anders als dat het toen een issue was.
Zoveel klootzakken dat Frank Boeien persoonlijke bewaking nodig had.

Maar een donkere eend anno 2024 in de Donald Duck is erger...
pi_215119307
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, de kinderen zullen op school gewoon tekeningen maken, net als elk kind. Ook van levende wezens.
Hmmja.

Totdat je leest dat eenieder die een afbeelding maakt van een levend wezen op de Dag des Oordeels door God wordt gevraagd om een levend wezen uit te beelden, en wanneer het hem niet lukt om deze tot leven te wekken, het vuur van de hel wacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik dus. Ter discussie onderhevig omdat het dus niet expliciet in de Koran staat en men er dus een eigen wending aan kan geven.
Vraag het gewoon eens.

Tenzij je helemaal geen moslims kent, soennitisch of anderssoortig, hetgeen me niet eens zou verbazen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:51:23 #143
438527 MissButterflyy
pi_215119317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja.

Totdat je leest dat eenieder die een afbeelding maakt van een levend wezen op de Dag des Oordeels door God wordt gevraagd om een levend wezen uit te beelden, en wanneer het hem niet lukt om deze tot leven te wekken, het vuur van de hel wacht.
Het is toch wat om je druk over te maken.
pi_215119326
quote:

[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet direct bezig zijn met de raciale opmaak van eenden.
Begrijpelijk, maar waarom opeens wel als er een kleur bij komt.
pi_215119327
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is toch wat om je druk over te maken.
Zeg dat tegen de theologen die het nodig vonden zo'n gebod uit te vaardigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119329
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vraag het gewoon eens.
Ja, een Soenniet zal anders reageren dan een Sjiiet. We zijn het eens. Het dus geen standaardregel binnen de Islam.
Dit, dus.
pi_215119331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:09 schreef oheng het volgende:
En waar is de vader? Typisch weer!!!11
_O- .
pi_215119336
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Begrijpelijk, maar waarom opeens wel als er een kleur bij komt.
Omdat dat de raison d'etre is van DEI-managers. Gegarandeerd dat die gillend zijn klaargekomen hierbij en thans een nieuwe invalshoek hebben gevonden om werknemers doorheen Nederland lastig te vallen met hun cursussen en trainingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119342
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, een Soenniet zal anders reageren dan een Sjiiet. We zijn het eens. Het dus geen standaardregel binnen de Islam.
Het is een standaardregel binnen de Soenni-Islam.

Raad eens wat de grootste stroming is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:54:02 #150
438527 MissButterflyy
pi_215119343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat tegen de theologen die het nodig vonden zo'n gebod uit te vaardigen.
Je bent nogal obsessed over gelovigen op dit forum valt me op.
pi_215119356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een standaardregel binnen de Soenni-Islam.

Raad eens wat de grootste stroming is?
Ja, dat is iets anders.

Dat het van de grootste stroming niet mag is natuurlijk iets anders dan het verkondigen dat het van de Islam niet mag.
Dit, dus.
pi_215119357
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat dat de raison d'etre is van DEI-managers. Gegarandeerd dat die gillend zijn klaargekomen hierbij en thans een nieuwe invalshoek hebben gevonden om werknemers doorheen Nederland lastig te vallen met hun cursussen en trainingen.
Types als Wierd Duck, Raisa Blommenstijn of Joost Niemuller zou ik daar niet onder scharen.

En juist vanuit die hoek begon de ophef over dit stripfiguur.
pi_215119358
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet echt; vooral met de naïviteit van mensen die enerzijds geen enkele moeite hebben om de achterlijkheid van bepaalde christelijke opvattingen te verwerpen (zie het Paus in België-topic), anderzijds zich in allerlei bochten wringen om de Islam een soort lief, eenhoorn-en-regenboog geloof te maken.

Waar kritiek natuurlijk direct islamofobie, haat en racisme betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119364
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat is iets anders.

Dat het van de grootste stroming niet mag is natuurlijk iets anders dan het verkondigen dat het van de Islam niet mag.
Wat vind jij van het beeldverbod eigenlijk?

Of nog beter: van het idee dat mensen voor eeuwig kunnen branden in een hel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kom dan met feiten. Want @:Wantie komt daar sowieso niet mee.
Oh, die bagatelliseer je toch meteen weer.

Een artiest wordt bedreigd vanwege een lied over een racistische moord, maar dat is geen issue...

Echter een kind die een stripfiguur bedenkt en daarmee een competitie wint: absoluut wel!

Ctrl F heeft zijn langste tijd gehad.
pi_215119385
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat mij opvalt is de hypocrisie onder zogenaamde 'progressieven' op dit forum.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119394
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig, dus dat zal me bitter weinig interesseren. Ik ben vooral voor een zuivere discussie waarbij er geen onwaarheden als feiten worden gepresenteerd en er dus een verkeerd beeld wordt geschetst.
Dit, dus.
pi_215119395
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat ik merk dat moslims zich daar over het algemeen niets van aantrekken.

Net zoals christenen zich weinig van de Bijbel aantrekken als het om hunzelf gaat...
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:02:01 #159
438527 MissButterflyy
pi_215119411
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat mij opvalt is de hypocrisie onder zogenaamde 'progressieven' op dit forum.
Tsja. Je kunt niet veranderen hoe andere mensen denken. Alleen kun je veranderen hoe je er zelf mee omgaat.
Dus let it go.
pi_215119423
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een artiest wordt bedreigd vanwege een lied over een racistische moord, maar dat is geen issue...

Echter een kind die een stripfiguur bedenkt en daarmee een competitie wint: absoluut wel!

Leuk idee voor een inclusief Donald Duck verhaal.

Kwak, van Kwik en Kwek, heeft een 'coming out' als non-binaire pan-seksueel. De gehoofddoekte Fatima Fazant vertelt hem echter dat dat niet de goddelijke en natuurlijke bedoeling is, en, als Kwak zich niet bekeert, zij voor eeuwig zullen branden in de hel.

Wat zal Kwak (prefered pronounces: hen) uiteindelijk doen?

Topamusement voor jong en oud.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Leuk idee voor een inclusief Donald Duck verhaal.

Kwak, van Kwik en Kwek, heeft een 'coming out' als non-binaire pan-seksueel. De gehoofddoekte Fatima Fazant vertelt hem echter dat dat niet de goddelijke en natuurlijke bedoeling is, en, als Kwak zich niet bekeert, zij voor eeuwig zullen branden in de hel.

Wat zal Kwak (prefered pronounces: hen) uiteindelijk doen?

Topamusement voor jong en oud.
Jij bent ook raging in dit topic..

En dat allemaal door een bruine eend in de Donald Duck...
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:04:09 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119439
:').

Constant klagen over hoe en waarover mensen posten, op een discussieforum en dan als conclusie, je doet er toch niets aan. Hef FOK! dan maar op!

Wat doe je hier zelf dan constant in dit soort topics?
Get woke, go broke!
pi_215119447
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik ben niet gelovig, dus dat zal me bitter weinig interesseren. Ik ben vooral voor een zuivere discussie waarbij er geen onwaarheden als feiten worden gepresenteerd en er dus een verkeerd beeld wordt geschetst.
Dat gebeurt dan ook niet.

Binnen de Islam geldt voor het overgrote deel een beeldverbod op levende wezens.

Iedereen met maar de meest basale kennis omtrent die religie weet dat.

En wat fijn dat je niet gelovig bent. Ongetwijfeld heb je wel een mening over hoe conservatieve religie denkt over euthanasie, abortus en homofilie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:06:54 #164
438527 MissButterflyy
pi_215119464
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:04 schreef HeatWave het volgende:

Constant klagen over hoe en waarover mensen posten, op een discussieforum en dan als conclusie, je doet er toch niets aan. Hef FOK! dan maar op!

Ik neem aan dat je het over mij hebt. Ik heb genoeg leuke discussies en vind veel informatie op fok waar ik wel wat aan heb en wat van leer.
Misschien lees je daar niet. :+
pi_215119480
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij bent ook raging in dit topic..

En dat allemaal door een bruine eend in de Donald Duck...
Raging?

Ik vind dit vooral geweldig zaterdagavondvermaak. Woke types die zo ver zijn doorgeslagen dat ze Donald Duck gaan zien als exponent van 'wit privilege'; zoiets kun je niet verzinnen.

Wachten is nu op een scherpe veroordeling van het patriarchaat in de Smurfen en gejeremieer over hoe er nog geen Snorkels-aflevering is waarin onze vriendjes zich druk maken over het klimaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:09:19 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119486
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je het over mij hebt. Ik heb genoeg leuke discussies en vind veel informatie op fok waar ik wel wat aan heb en wat van leer.
Misschien lees je daar niet. :+
En dat hebben anderen net zo goed, maar die hoor je niet constant klagen he?

Het is gewoon zo nutteloos om mensen aan te spreken op het feit dat ze op een discussieforum, nou ja, discussiëren, alleen maar omdat hun onderwerp of mening je niet aanstaat.

Ik geef regelmatig advies in DIG bijvoorbeeld, misschien lees je daar niet?
Get woke, go broke!
pi_215119501
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoveel klootzakken dat Frank Boeien persoonlijke bewaking nodig had.

Maar een donkere eend anno 2024 in de Donald Duck is erger...
Zijn bedreiger was dezelfde klootzak…

Maar kennelijk maak jij geen onderscheid tussen racisten en een maatschappij waarin huidskleur een issue is. Geen idee waarom, want iedereen snap dat er een verschil is daartussen.
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:11:06 #168
438527 MissButterflyy
pi_215119510
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat hebben anderen net zo goed, maar die hoor je niet constant klagen he?

Het is gewoon zo nutteloos om mensen aan te spreken op het feit dat ze op een discussieforum, nou ja, discussiëren, alleen maar omdat hun onderwerp of mening je niet aanstaat.

Ik geef regelmatig advies in DIG bijvoorbeeld, misschien lees je daar niet?
Nope, ben geen it-expert of game nerd. Is niet mijn wereld.
pi_215119523
quote:

[..]
Dit is gewoon een leugen. Simpel.

En de dag dat je hiermee stopt, dán kan er een discussie ontstaan.
Dit, dus.
pi_215119536
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nogmaals de vraag waar ik heb gezegd dat het een probleem is. Je blijft maar steeds volharden in leugens.

Ik heb letterlijk gezegd dat het mij zal jeuken!
pi_215119537
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dit is gewoon een leugen. Simpel.

En de dag dat je hiermee stopt, dán kan er een discussie ontstaan.
Welke discussie?

Waarover?

Ongeveer 90% van moslims in Sunni. Daar geldt een beeldverbod.

Wat is je punt? Omdat er 10% shi'ieten zijn, is dat een idee wat 'enige nuance' behelst? Sji'ieten, die door de meeste Sunni's worden gezien als ketters, overigens.

Hoe ver wil je dit trekken, Buitendam?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:13:59 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119544
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nope, ben geen it-expert of game nerd. Is niet mijn wereld.
Nou dan, dat is toch precies het punt? Omdat jij iemand, etto in dit geval, veel ziet posten in topics waar jij ook "toevallig" post hoef je daar dus geen eigen ongegronde conclusies aan te verbinden.
Wie weet post ie nog regelmatiger in het kantklostopic dan hier.

Discussiëren op een discussieforum en dan op dat discussieforum klagen dan mensen discussiëren is redelijk, nou ja...

Apart zullen we maar zeggen :7.
Get woke, go broke!
pi_215119562
quote:

Vergeet @Wantie niet die deel 3 opent en vervolgens iedereen de maat gaat nemen die vervolgens in deel 3 post… ;)
pi_215119570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke discussie?

Waarover?
Elke discussie. Zolang je liegt is er geen discussie.
Dit, dus.
pi_215119574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Raging?

Hij heeft een nieuw woordje geleerd…
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 19:16:14 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_215119575
quote:

Dit is zo leuk. :D Nee jij ! Wat doe jij dan ?! Je bent zelf een haartje betoeterd.

Ondertussen worden er geen topics geopend en zijn er topics met 0 reacties. :D

De arm van de bruine eend reikt ver. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215119584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Elke discussie. Zolang je liegt is er geen discussie.
Wat ben je toch een lafbek zodra de islam ter sprake komt.

Maar OK hoor, Buitendam, al die sji'itische Nederlandse kinderen smachten om een bruine eend
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:16:54 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vergeet @:Wantie niet die deel 3 opent en vervolgens iedereen de maat gaat nemen die vervolgens in deel 3 post… ;)
Ook mooi idd :P.

Laten "we" blij zijn dat er nog relatief zo veel gepost wordt op FOK!, zo druk is het hier inmiddels niet meer vergeleken met de hoogtijdagen :P.
Get woke, go broke!
pi_215119596
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ben je toch een lafbek zodra de islam ter sprake komt
Maar jij liegt. Bewust.
Dit, dus.
pi_215119599
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ook mooi idd :P.

Laten "we" blij zijn dat er nog relatief zo veel gepost wordt op FOK!, zo druk is het hier inmiddels niet meer vergeleken met de hoogtijdagen :P.
Absoluut waar. Vroeger was alles beter. ;)
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:18:22 #181
438527 MissButterflyy
pi_215119604
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou dan, dat is toch precies het punt? Omdat jij iemand, etto in dit geval, veel ziet posten in topics waar jij ook "toevallig" post hoef je daar dus geen eigen ongegronde conclusies aan te verbinden.
Wie weet post ie nog regelmatiger in het kantklostopic dan hier.

Discussiëren op een discussieforum en dan op dat discussieforum klagen dan mensen discussiëren is redelijk, nou ja...

Apart zullen we maar zeggen :7.
Het is wel een eer dat je zo’n lange post aan mij wijdt. O+
Lief dat je me wat probeert te leren
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:18:54 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119612
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is wel een eer dat je zo’n lange post aan mij wijdt. O+
Lief dat je me wat probeert te leren
Ik ben de beroerdste niet :7.
Get woke, go broke!
pi_215119623
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar jij liegt. Bewust.
Klopt.

Omdat ongeveer 10% van de Islam bestaat uit sji 'ieten, is beeldverbod van levende wezens in de Islam inderdaad onderhevig aan 'nuance'.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt.
Zijn we eruit.
Dit, dus.
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:21:59 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119662
quote:
Photography is halal unless it is of humans or animals, then it is haram. If it is of humans or animals, it's only halal if there is a digital copy. Photography of humans or animals is completely halal as long as it is not worshipped.
quote:
It is not permitted to draw anything that depicts animate beings, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, according to the sahih hadith: “Every image maker will be in the Fire.” And he (peace and blessings of Allah be upon him) said: “The most severely punished of people on the Day of ...
Maar idd, het zal wel weer niet kloppen want smaak 7345 van 346435 zegt als enige smaak dat het niet klopt, ofzo.

Zo lullen ze zich overal uit met hun Taqiyya en beschuldigen anderen lekker van liegen.

Zo makkelijk, gelovige zijn, alles is recht te lullen met een versje ofzo :').
Get woke, go broke!
pi_215119668
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zijn we eruit.
Houd jezelf voor de gek.

Schijnt goed te gaan ook.

Heb je ooit de Koran gelezen, overigens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:22:58 #187
438527 MissButterflyy
pi_215119681
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ben de beroerdste niet :7.
Nee, inderdaad, jij bent de op een na beroerste. Dat is @VEM2012, met stip op 1. O+
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 19:23:38 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_215119693
Ondertussen heb ik weer 3 briljante topics geopend. Maar ja, die verdekselse bruine eend.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:23:49 #189
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215119694
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, inderdaad, jij bent de op een na beroerste. Dat is @:VEM2012, met stip op 1. O+
Damn, ik moet overal de beste in zijn.

Ga ik aan werken B-).
Get woke, go broke!
pi_215119713
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, inderdaad, jij bent de op een na beroerste. Dat is @:VEM2012, met stip op 1. O+
En dan anderen de maat willen nemen…
  zaterdag 28 september 2024 @ 19:52:22 #191
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215119990
quote:

[..]
Ik geef dit topic 5 belly laughs! Keep going, please en ik hoop op minstens 85 delen!

:D _O- :D
  zaterdag 28 september 2024 @ 20:05:03 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215120156
quote:

[..]

Aandoenlijk hoe D66'ers denken dat salafi elke week de Donald Duck lezen en smachten op een 'representatief rolmodel'.

Wil je de achterlijkheid van woke zien, lees posts als degene waarop ik reageer.
Mijn post is ook niet gericht op moslims. Meer op users die bij het zien van een moslim meteen bang worden dat er een terreuraanslag op ze wordt gepleegd.
pi_215120163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mijn post is ook niet gericht op moslims. Meer op users die bij het zien van een moslim meteen bang worden dat er een terreuraanslag op ze wordt gepleegd.
Koran gelezen?

Al eens in gesprek gegaan met moslims die meteen bang worden dat een homo ze 'besmet'? Dat een onbedekte vrouw tot hoererij leidt? Dat soort gesprekken al gevoerd?

Hoe divers is jouw omgeving?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 20:09:54 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215120228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit is niets meer dan jouw totaal overtrokken verzinsel, een tactiek die je regelmatig nodig lijkt te hebben om je argumenten kracht bij te zetten.

Er zijn geen users die bij het zien van een moslim meteen bang worden, wel zijn er users die kritiek hebben op de islam en de aanhang daarvan en daar hebben ze vaak een prima reden voor.

Je staat echt zo zwak als je elke keer zelf scenario's moet verzinnen om een punt te maken :').
Get woke, go broke!
pi_215121274
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vergeet @:Wantie niet die deel 3 opent en vervolgens iedereen de maat gaat nemen die vervolgens in deel 3 post… ;)
Ik klaag daar niet over.

Jij wel.

Best grappig dat je op een discussie forum iemand verwijt te discussiëren....
pi_215121377
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik klaag daar niet over.

Jij wel.

Best grappig dat je op een discussie forum iemand verwijt te discussiëren....
Ahem:

quote:

[..]
Wow je bent echt raging!

Nou is het jouw beurt om een post van mij te vinden waar ik loop te klagen over het meedoen aan de discussie hier.

(btw: er staan nog meer vragen open, beantwoord je die nog even?)
  zaterdag 28 september 2024 @ 21:49:52 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215121646
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 20:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dit is niets meer dan jouw totaal overtrokken verzinsel, een tactiek die je regelmatig nodig lijkt te hebben om je argumenten kracht bij te zetten.

Er zijn geen users die bij het zien van een moslim meteen bang worden, wel zijn er users die kritiek hebben op de islam en de aanhang daarvan en daar hebben ze vaak een prima reden voor.

Je staat echt zo zwak als je elke keer zelf scenario's moet verzinnen om een punt te maken :').
Nou jij komt het topic dat niet eens over de islam gaat binnen schreeuwen over de islam en neergestoken worden op de Erasmusbrug. Dan wek je die indruk een beetje.
  zaterdag 28 september 2024 @ 21:51:19 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215121657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Koran gelezen?

Al eens in gesprek gegaan met moslims die meteen bang worden dat een homo ze 'besmet'? Dat een onbedekte vrouw tot hoererij leidt? Dat soort gesprekken al gevoerd?

Hoe divers is jouw omgeving?
Ik spreek wel eens met moslims. Maar nee, dat zijn nou niet de onderwerpen waar ze pro-actief over beginnen te ratelen.
  zaterdag 28 september 2024 @ 21:53:01 #199
330914 Sherlock_Holmes
pi_215121671
quote:

[..]
Goed dat je me het hebt weten te whitesplainen.
pi_215121769
quote:

[..]
Raging?
Ja, je gaat helemaal los op moslims opeens.

quote:
Ik vind dit vooral geweldig zaterdagavondvermaak. Woke types die zo ver zijn doorgeslagen dat ze Donald Duck gaan zien als exponent van 'wit privilege'; zoiets kun je niet verzinnen.
Ik zie het ook nergens staan.

quote:
Wachten is nu op een scherpe veroordeling van het patriarchaat in de Smurfen en gejeremieer over hoe er nog geen Snorkels-aflevering is waarin onze vriendjes zich druk maken over het klimaat.
De hele heisa komt van types als Reisa, Wierd en die andere knakker, dat er een typetje in de Donald Duck komt die kennelijk teveel Woke is.

En aan die heisa proberen anderen duiding te geven.
pi_215121788
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ahem:
[..]
Nou is het jouw beurt om een post van mij te vinden waar ik loop te klagen over het meedoen aan de discussie hier.

(btw: er staan nog meer vragen open, beantwoord je die nog even?)
En een derde deel? Rly?

En daar ben je meerdere malen over begonnen.....
  zaterdag 28 september 2024 @ 22:15:44 #202
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215121871
3 delen. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215121895
Disney is toch die pedofielenfabriek?
pi_215121925
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Goed dat je me het hebt weten te whitesplainen.
Nou ben je zelf racistisch bezig. Gefeliciteerd.
pi_215121944
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
En een derde deel? Rly?

En daar ben je meerdere malen over begonnen.....
Ja, omdat jij liep te klagen over dat mensen deze discussie voerden…

En dat is hoe dan ook geen klacht ten aanzien van het deelnemen aan de discussie.

Verder is het in dezen ook leugenachtig om selectief te quoten, want het staat er letterlijk:

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

Het ging dus om jouw hypocrisie.
pi_215122253
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, omdat jij liep te klagen over dat mensen deze discussie voerden…
Citeer dat eens.

quote:
En dat is hoe dan ook geen klacht ten aanzien van het deelnemen aan de discussie.

Verder is het in dezen ook leugenachtig om selectief te quoten, want het staat er letterlijk:
[..]
Het ging dus om jouw hypocrisie.
Lachwekkend hoe je probeert je er uit te draaien.
pi_215122281
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zijn bedreiger was dezelfde klootzak…

Maar kennelijk maak jij geen onderscheid tussen racisten en een maatschappij waarin huidskleur een issue is. Geen idee waarom, want iedereen snap dat er een verschil is daartussen.
Nee, jij vertroebelt gewoon de discussie.

Iemand wordt vanwege zijn huidskleur vermoord.

Dat is geen issue.

Moord...

Het is te zot voor woorden.
pi_215122436
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Citeer dat eens.
[..]
Lachwekkend hoe je probeert je er uit te draaien.
Nog een keer?

Nou, vooruit dan:

quote:

[..]
Wow je bent echt raging!

pi_215122477
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, jij vertroebelt gewoon de discussie.

Iemand wordt vanwege zijn huidskleur vermoord.

Dat is geen issue.

Moord...

Het is te zot voor woorden.
Ja, jouw breintje heeft moeite met te begrijpen dat ik onderscheid maak tussen dat de maatschappij van huidskleur een issue maakt en dat er in diezelfde maatschappij ook klootzakken zijn.

Gek, want vanaf het begin heb ik dat onderscheid duidelijk aangegeven.
  zaterdag 28 september 2024 @ 23:28:56 #210
330914 Sherlock_Holmes
pi_215122529
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ben je zelf racistisch bezig. Gefeliciteerd.
Wit kan geen ras zijn. Al was het maar omdat de mens niet wit kan zijn :+

Je had een half punt kunnen scoren wanneer het blanksplainen was geweest :7
pi_215122642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, jouw breintje heeft moeite met te begrijpen dat ik onderscheid maak tussen dat de maatschappij van huidskleur een issue maakt en dat er in diezelfde maatschappij ook klootzakken zijn.

Gek, want vanaf het begin heb ik dat onderscheid duidelijk aangegeven.
Tja, wat boeit mij dat?

Feit blijft dat racisme een issue is, zolang mensen daarmee te maken hebben.

En de kwestie was dat beweerd werd dat er nu meer sprake is van racisme, dan 30 jaar geleden.

Tja, dat is onzin.

Racisme was er 30 jaar geleden al, en ook toen een issue.
En bestaat nog steeds, getuige van de overtrokken reacties op een eend met een kleurtje.
pi_215122684
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog een keer?

Nou, vooruit dan:
[..]

Jouw reactie was om vrijdag 27 september 2024 @ 15:38 • 3 •

Mijn reactie die je citeert was veel later:

vrijdag 27 september 2024 @ 21:56 • 42
pi_215122740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wit kan geen ras zijn. Al was het maar omdat de mens niet wit kan zijn :+

Je had een half punt kunnen scoren wanneer het blanksplainen was geweest :7
Er stond niet wit, maar white, wat in dezen het Engelse woord is voor blank.

Mijn hemel zeg!
pi_215122771
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, wat boeit mij dat?

En de kwestie was dat beweerd werd dat er nu meer sprake is van racisme, dan 30 jaar geleden.

Tja, dat is onzin.

En bestaat nog steeds, getuige van de overtrokken reacties op een eend met een kleurtje.
Nee, jij doet weer of je dom bent door net te doen alsof je niet begrijpt dat onder meer 30 jaar geleden huidskleur maatschappelijk geen issue was. En mensen niet aan het tellen waren of er wel genoeg mensen van kleur in de cast van een film zitten omdat je anders geen Oscarnominatie kan krijgen, of dat mensen gaan opzoeken in de raad van bestuur of er wel genoeg vrouwen in zitten (al is men wel inmiddels aan het dwalen ten aanzien van wat een vrouw) is.

Zelfs jou kan dit soort onzin niet zijn ontgaan.
pi_215122838
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw reactie was om vrijdag 27 september 2024 @ 15:38 • 3 •

Mijn reactie die je citeert was veel later:

vrijdag 27 september 2024 @ 21:56 • 42
Je liep eerder ook al te fiepen:

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een kind van 9 bedenkt een personage, gespiegeld aan haar eigen familie..

En dat wekt dit allemaal op.

Dit is echt het tijdperk van de boze witte man die bang is zijn superioriteit kwijt te raken.....
pi_215122849
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, jij doet weer of je dom bent door net te doen alsof je niet begrijpt dat onder meer 30 jaar geleden huidskleur maatschappelijk geen issue was. En mensen niet aan het tellen waren of er wel genoeg mensen van kleur in de cast van een film zitten omdat je anders geen Oscarnominatie kan krijgen, of dat mensen gaan opzoeken in de raad van bestuur of er wel genoeg vrouwen in zitten (al is men wel inmiddels aan het dwalen ten aanzien van wat een vrouw) is.

Zelfs jou kan dit soort onzin niet zijn ontgaan.
Nee, jij probeert wanhopig de doelpalen te verschuiven.

Niemand beweert hier dat het om een maatschappelijke issue gaat.

Dat plak jij eraan vast.
pi_215122856
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je liep eerder ook al te fiepen:
[..]

En weer verzet je de doelpalen.
  zondag 29 september 2024 @ 00:06:43 #218
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215122908
By the way, witte eenden zijn een 'uitvinding' van de mens, want die komen in het wild helemaal niet voor.

Revisiting the evolutionary history of domestic and wild ducks based on genomic analyses

Lijkt er dus op dat Donald Duck en z'n familie in feite Peking eenden zijn. :D Of meer precies, American Pekin ducks.

>:)

[ Bericht 12% gewijzigd door kladderadatsch op 29-09-2024 00:17:11 ]
pi_215122949
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, wat boeit mij dat?

Tja, dat is onzin.

Je had in Little House on the prairie al meerdere afleveringen waarin racisme behandeld werd. Qua tijdsperiode wellicht niet helemaal realistisch maar het speelde een grote rol. Moses Gunn speelde een belangrijke rol en Ketty Lester is een van de weinige actrices die tot het einde in de serie zat. Dan negeer ik de vele donkere acteurs die gastrollen hadden (vrijwel allemaal in afleveringen waarin racisme aan bod kwam).

Little House on the prairie (1974) was een serie voor kinderen die zich afspeelde circa 1860. Bedenker Micheal Landon begreep echter dat zijn serie een groot bereik had en daarom gebruikt kon worden om racisme tegen te gaan.
pi_215122985
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, jij probeert wanhopig de doelpalen te verschuiven.

Niemand beweert hier dat het om een maatschappelijke issue gaat.

Dat plak jij eraan vast.
En weer ben je aan het liegen:

quote:

[..]
pi_215122993
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2024 00:06 schreef kladderadatsch het volgende:
By the way, witte eenden zijn een 'uitvinding' van de mens, want die komen in het wild helemaal niet voor.

Revisiting the evolutionary history of domestic and wild ducks based on genomic analyses

Lijkt er dus op dat Donald Duck en z'n familie in feite Peking eenden zijn. :D Of meer precies, American Pekin ducks.

>:)

Peking eend. Yummy.
  zondag 29 september 2024 @ 00:19:18 #222
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215123097
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 00:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En weer ben je aan het liegen:
[..]

Het gaat om deze reactie:

quote:

[..]

Het is niet zo dat dat nu ineens gebeurt.

Grap is dat jij vervolgens voor Sherlock ging bepalen wat die heeft ervaren.
pi_215123133
Racisme is geen issue.

Volgens de overheid:

quote:
Aanpak discriminatie en racisme
In de Grondwet staat dat iedereen in Nederland gelijk behandeld moet worden. In de praktijk is dat lang niet altijd het geval. Een kwart van de Nederlanders ervaart discriminatie en lijdt daaronder. Mensen worden bijvoorbeeld afgewezen of gepest vanwege herkomst, religie, seksuele voorkeur of beperking. Een stevigere aanpak van discriminatie en racisme is in het belang van de hele samenleving.
Het is geen issue als je zelf niet tot een minderheid hoort.
pi_215123334
Ik bepaal voor niemand wat ze ervaren. Alleen: facts don’t care about your feelings. Ik heb al eerder uitgelegd waarom men nu ineens veel meer discriminatie ervaart. Dat heeft alles te maken met het indelen van mensen in groepen op basis van volstrekt irrelevante zaken zoals huidskleur. Hierdoor gaan mensen elkaar niet meer vertrouwen en gaat men racisme ervaren, ook daar waar het niet is.

Weet je nog die mensen die in België klem werden gereden omdat ze stomtoevallig exact dezelfde route reden als onze kroonprinses? Wat was ook alweer de eerste reactie? Discriminatie!!!

Om maar te zwijgen over het feit dat nog altijd heel veel mensen denken dat Floyd is vermoord vanwege een racistisch motief.
pi_215123673
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 01:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik bepaal voor niemand wat ze ervaren. Alleen: facts don’t care about your feelings. Ik heb al eerder uitgelegd waarom men nu ineens veel meer discriminatie ervaart. Dat heeft alles te maken met het indelen van mensen in groepen op basis van volstrekt irrelevante zaken zoals huidskleur. Hierdoor gaan mensen elkaar niet meer vertrouwen en gaat men racisme ervaren, ook daar waar het niet is.

Weet je nog die mensen die in België klem werden gereden omdat ze stomtoevallig exact dezelfde route reden als onze kroonprinses? Wat was ook alweer de eerste reactie? Discriminatie!!!

Om maar te zwijgen over het feit dat nog altijd heel veel mensen denken dat Floyd is vermoord vanwege een racistisch motief.
Je hebt helemaal niets uitgelegd.
Je laat alleen zien dat je er totaal niets van begrijpt.

Gediscrimineerd worden is een 'gevoel'

Yeah, right.
pi_215123893
zielig gevonden worden = macht
  zondag 29 september 2024 @ 08:59:15 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215124134
quote:

[..]
Raging?

Nou vooralsnog is er hier niemand die Donald Duck als exponent van 'wit privilege' ziet. Dat verzin je en/of vul je voor een ander in.

Het is vooral een reactie op ophef die types maken die omdat er een prominente eend in het verhaal is gekomen die refereert aan mensen met een andere komaf, en waarmee een boodschap wordt uitgedragen dat deze mensen ook deel zijn van onze samenleving. Zoals Donald Duck wel vaker over maatschappelijke thema's gaat.

Dat wekt types als Wierd Duk, Raisa Blommenstijn, Joost Niemuller en hun fans hier blijkbaar enorme angsten op. Daarom moet het zo snel mogelijk in de taboesfeer worden geschreeuwd. Want stel je eens voor dat die lieve kindertjes gaan denken dat mensen met een kleurtje normaal zijn en hier hun plek hebben gevonden.

Het is sowieso bijzonder dat je er nu pas achter lijkt te komen dat kinderproducties als Donald Duck en andere genoemden wel vaker ingaan op maatschappelijke thema's. Grappig trouwens dat Snorkels voorbeeld. Bij mijn ouders ligt nog een kinderboekje over ze uit de jaren 80, waar ze gewoon letterlijk milieuvervuiling van hun onderzeewereld door hun eigen handelen als thema hebben. :o
pi_215124152
Ik dacht echt dat Wierd Duk een personage was in de Donald Duck….
pi_215124211
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 09:02 schreef Questular het volgende:
Ik dacht echt dat Wierd Duk een personage was in de Donald Duck….
Bijna:

Woerd ''Snater'' Duck

Woerd Snater is getrouwt (sic) met Hortensia Duck. Zijn kinderen zijn Donald Duck en Dumbella Duck Zijn ouders heten Whilhelmus Duck en zijn moeder heet Oma Duck. Zijn broer en zus heten Trijntje Duck en Driekus Duck

https://wikikids.nl/Woerd_%27%27Snater%27%27_Duck
pi_215124473
quote:

[..]
Raging?

Bij de Smurfen is het aantal vrouwelijke Smurfen afgelopen jaren drastisch gestegen. Ook is er een spin off met grotendeels alleen maar vrouwelijke Smurfen.

Snorkels had ook afleveringen waarin racisme de thematiek was trouwens
pi_215124648
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 06:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt helemaal niets uitgelegd.
Je laat alleen zien dat je er totaal niets van begrijpt.

Gediscrimineerd worden is een 'gevoel'

Yeah, right.
Wederom is dat niet wat ik schrijf. Wat ik schrijf is dat iemand die zich gediscrimineerd voelt niet hetzelfde is als iemand die gediscrimineerd wordt.

Goed voorbeeld is iemand die ik ooit in dienst nam en die heel veel baantjes daarvoor had gehad. Maar goed, kans gegeven. In de eerste week met hem een gesprek gehad waarin hij vertelde dat hij steeds werd ontslagen vanwege zijn huidskleur.

Deze man werd na 12 werkdagen in zijn proeftijd ziek. Meldt zich netjes ziek met, ik verwacht er de volgende dag te zijn. De week daarop hebben we geprobeerd om contact te leggen met hem en tot op de dag van vandaag is dat nooit gelukt (ok, we hebben het ook zelf na 2 weken opgegeven). Hij leeft nog wel, dat hebben we vast kunnen stellen.

Ik durf te wedden dat bij een volgende werkgever hij wederom zal zeggen dat hij steeds werd ontslagen vanwege zijn huidskleur. Terwijl dat in ieder geval bij ons geen enkele rol heeft gespeeld.

En uit dat gesprek met hem haalde ik overigens dat hij het ook echt zo voelde…

Ander voorbeeld: Bij1. Een verzameling anti-racisten en toen er heibel kwam was ineens de een na de ander daar een racist??? Zoek dat maar eens op.

In de VS worden hele goede onderzoeken gedaan naar discriminatie en wat dat betekent. Zwarte mannen verdienen daar 88 ct op de dollar voor Blanke mannen. Dat moet discriminatie zijn, nietwaar?

Nou nee. Blijkt dat de gemiddelde leeftijd van Zwarte Amerikanen veel lager ligt en als je gaat corrigeren daarvoor dat het verschil binnen de 1% ligt, hetgeen niet significant is.

Ook is daar data ten aanzien van veel specifiekere groepen, gebaseerd op afkomst naar land. De top 5 best verdienende groepen kent niet 1 blanke groep. Vooral Aziatische groepen scoren goed. Maar ook Nigerianen.

De data laat dus zien dat het verhaal dat er zoiets is als discriminatie op basis van huidskleur waardoor blanke primair worden bevooroordeeld (het zogeheden ‘wit privilege’) at best hoogst onwaarschijnlijk is.

Maar meest waarschijnlijk: een compleet verzinsel.
  zondag 29 september 2024 @ 11:10:53 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215124939
Dat mensen wel eens ergens onterecht racisme op plakken is natuurlijk geen onderbouwing ervan dat het niet zou bestaan.
pi_215125162
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Dat mensen wel eens ergens onterecht racisme op plakken is natuurlijk geen onderbouwing ervan dat het niet zou bestaan.
Dat inderdaad.

Het is een onvervalst staaltje downplayen dat gedaan wordt...
pi_215125189
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat ondanks dat ik vanaf het begin af aan duidelijk aangeef dat racisme uiteraard bestaat en ook nooit volledig zal worden uitgeband (sommige mensen zijn nu eenmaal klootzakken) en alsnog steed voor mijn voeten gegooid krijg dat racisme echt wel bestaat.

Maar dat is de discussie niet.

Waar het om gaat is dat vrij recent identiteitspolitiek de wind in de zeilen heeft gekregen. Sindsdien is huidskleur (maar ook gender, seksuele orientatie, enz) ineens een issue geworden in de samenleving. En dat is maatschappij ontwrichtend.

Het zet groepen tegen elkaar op.

Als 30 jaar geleden deze Eva in de Donald Duck geïntroduceerd was, dan is de kans groot dat het niet eens nieuwswaardig was. Ja, de wedstrijd misschien (misschien ook niet: vanwege de snelheid van het nieuws is tegenwoordig de gehele media ook meer Hart van Nederland items aan het omarmen, terwijl 30 jaar terug het voldoende was dat het gewoon in de Donald Duck stond wie had gewonnen). Maar niet dat een eend bruine veren had.

Was een leukere tijd vind ik. Ik ben zelf allochtoon, heb altijd veel vrienden gehad met verschillende culturele achtergrond en wij konden met elkaar lachen, vooral ook om stereotypen die ook gewoon wel klopten. Niemand die zich aangevallen voelde, want we omarmden elkaars verschillen. Er zat geen waardeoordeel achter.
pi_215125228
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat inderdaad.

Het is een onvervalst staaltje downplayen dat gedaan wordt...
Integendeel. Wat mensen zoals jij voor elkaar krijgen is dat mensen elkaar niet vertrouwen en het slechtste in elkaar zien, tenzij van de juiste groep en dan wordt alles weer kritiekloos ontvangen.

Dan krijg je figuren die als ze hier discussie voeren ze eerst kijken wie het zegt en vervolgens al een waardeoordeel hebben over hetgeen ze gaan lezen. Waardoor ze niet eens meer kunnen begrijpen wat er daadwerkelijk staat.

Tribalisme.
  zondag 29 september 2024 @ 11:50:24 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215125277
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou nee. Blijkt dat de gemiddelde leeftijd van Zwarte Amerikanen veel lager ligt en als je gaat corrigeren daarvoor dat het verschil binnen de 1% ligt, hetgeen niet significant is.
Helemaal eens dat de casus te simpel gesteld is, maar dat is deze uitleg net zo goed. In delen van de VS was tot een generatie geleden segregatie legaal en de effecten daarvan alleen al zijn vele papers over geschreven. Dat kun je niet met twee zinnen op een forum samenvatten.

En wordt ook veel te serieus voor waar we het over hebben trouwens. Drie topics over een bruine eend in een strip.. Ik moet nog steeds lachen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_215125281
Ik ben geen racist maar…..
pi_215125318
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat ondanks dat ik vanaf het begin af aan duidelijk aangeef dat racisme uiteraard bestaat en ook nooit volledig zal worden uitgeband (sommige mensen zijn nu eenmaal klootzakken) en alsnog steed voor mijn voeten gegooid krijg dat racisme echt wel bestaat.

Maar dat is de discussie niet.

Waar het om gaat is dat vrij recent identiteitspolitiek de wind in de zeilen heeft gekregen. Sindsdien is huidskleur (maar ook gender, seksuele orientatie, enz) ineens een issue geworden in de samenleving. En dat is maatschappij ontwrichtend.

Het zet groepen tegen elkaar op.

Als 30 jaar geleden deze Eva in de Donald Duck geïntroduceerd was, dan is de kans groot dat het niet eens nieuwswaardig was. Ja, de wedstrijd misschien (misschien ook niet: vanwege de snelheid van het nieuws is tegenwoordig de gehele media ook meer Hart van Nederland items aan het omarmen, terwijl 30 jaar terug het voldoende was dat het gewoon in de Donald Duck stond wie had gewonnen). Maar niet dat een eend bruine veren had.

Was een leukere tijd vind ik. Ik ben zelf allochtoon, heb altijd veel vrienden gehad met verschillende culturele achtergrond en wij konden met elkaar lachen, vooral ook om stereotypen die ook gewoon wel klopten. Niemand die zich aangevallen voelde, want we omarmden elkaars verschillen. Er zat geen waardeoordeel achter.
Het is altijd een issue geweest.
Racisme, homohaat, noem maar op is van alle tijden.

Dat kun je wel proberen weg te stoppen en negeren, maar daarmee creëer je enkel je eigen bubbel...

Tegenwoordig is het veel minder een issue.
Met als gevolg dat het zichtbaarder wordt in de maatschappij.

En dat wekt weerstand op bij de racisten, xenofoben, homohaters, etc.

Kijk naar de jaren negentig: toen werden homos zichtbaarder doordat ze meer vrijheid kregen, met als gevolg dat de kritiek was dat er teveel homos in de media zaten. Er ontstond zelf een gay complottheorie.

Nu is men daar inmiddels wat aan gewend en zien we dat mensen met een afwijkende gender aan het emanciperen zijn.
En opeens is dat een enorm probleem, dat die groep zichtbaar wordt.

Wat in deze discussie zo krankjorum is, is dat door een andere kleur eend in een kinderblad te introduceren, opeens mensen met een andere huidskleur zichtbaar worden.
Gosh, niemand die dat door had. Dat niet iedereen hetzelfde is ...
En door te laten zien dat iedereen verschillend is, wordt de maatschappij ontwricht?

Het is gewoon te kolderiek voor woorden.

Als jij zo goed bent met medelanders uit andere culturen, waarom is het dan zo'n heet hangijzer voor je dat in een weekblad voor kinderen een personage met een andere achtergrond wordt geïntroduceerd...

Ik zou juist verwachten dat je dat zou toejuichen.
  zondag 29 september 2024 @ 11:59:40 #240
330914 Sherlock_Holmes
pi_215125363
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 11:50 schreef Document1 het volgende:
Ik ben geen racist maar…..
pi_215125370
quote:

[..]
Raging?

Wie doen dat dan? Ik zie alleen maar mensen te keer gaan om een donker personage in Donald Duck.
Цой жив
pi_215125389
quote:
Oké en dit heeft precies waar iets mee te maken?
pi_215125401
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Helemaal eens dat de casus te simpel gesteld is, maar dat is deze uitleg net zo goed. In delen van de VS was tot een generatie geleden segregatie legaal en de effecten daarvan alleen al zijn vele papers over geschreven. Dat kun je niet met twee zinnen op een forum samenvatten.

En wordt ook veel te serieus voor waar we het over hebben trouwens. Drie topics over een bruine eend in een strip.. Ik moet nog steeds lachen
Niemand betwist dat Jim Crow nog steeds invloed kan hebben en daar zijn ook specifieke beleidsinstrumenten voor ingezet. Zoals financiële compensatie voor families die indertijd geen huiseigenaren mochten worden (heel goed). Maar ook affirmative action (niet goed, omdat het niet gericht is en bovendien alleen maar leidt tot meer uitval onder die groepen, waardoor het uiteindelijke gemiddelde niveau waarop men eindigt lager wordt).

Verder denk ik dat alles over Eva al is gezegd wat gezegd had moeten worden. Reeds voordat dit onderwerp werd geopend. Het is inderdaad vooral komisch.
  zondag 29 september 2024 @ 12:05:22 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125430
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat kun je wel proberen weg te stoppen en negeren, maar daarmee creëer je enkel je eigen bubbel...

Kijk naar de jaren negentig: toen werden homos zichtbaarder doordat ze meer vrijheid kregen, met als gevolg dat de kritiek was dat er teveel homos in de media zaten. Er ontstond zelf een gay complottheorie.

Nu is men daar inmiddels wat aan gewend en zien we dat mensen met een afwijkende gender aan het emanciperen zijn.

Wat in deze discussie zo krankjorum is, is dat door een andere kleur eend in een kinderblad te introduceren, opeens mensen met een andere huidskleur zichtbaar worden.
En door te laten zien dat iedereen verschillend is, wordt de maatschappij ontwricht?

Als jij zo goed bent met medelanders uit andere culturen, waarom is het dan zo'n heet hangijzer voor je dat in een weekblad voor kinderen een personage met een andere achtergrond wordt geïntroduceerd...

Ik ga idd met nogal wat 'medelanders' om, en waarom ik niet sta te juichen komt omdat ik die altijd als mensen heb gezien en niet als politieke attributen die pas waardigheid verwerven wanneer ze in een dierenvorm in een stripblad verschijnen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf ook nooit identificeerde met een eend. Laat staan dat ik ooit iets van 'witte superioriteit' heb gevoeld. Dat is je eerste manco in denken, en je eigen bubbel, dat constant aannemen dat er een hele horde boze blanke mannen (vrouwen? zijn die er ook) is die actief kruisverbrandend blanke suprematie beoefent.

De tragiek is dat je dat eigen racistisch denken niet eens ziet.

Mensen kunnen zich pas gezien en gehoord voelen, kunnen pas meedoen en herkenbaarheid ervaren, wanneer in de media verschijningen zitten die herkenbaar zijn omdát er een ander kleurtje op zit. Waarmee je ras eleveert als belangrijk, wellicht het belangrijkste, wat een mens maakt.

Op macro-niveau zou dat natuurlijk ook moeten gelden. Mensen voelen zich kennelijk het meest op hun gemak wanneer ze hun eigen ras zien. Krijgen dan pas het gevoel dat ze meedoen. Verklaart waarom mensen graag bij mensen die op elkaar lijken vertoeven, immers, was dat niet, was dat onderscheid op basis van kleur niet nodig.

Waarmee je op één lijn staat met racisten die allemaal precies hetzelfde stellen.

Daarom sta ik niet te juichen bij dit soort interpretaties (want meer zijn het niet) van een bruine eend. Het is regressie, dat focussen op kleur.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-09-2024 12:14:25 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:06:34 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125448
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wie doen dat dan? Ik zie alleen maar mensen te keer gaan om een donker personage in Donald Duck.
Mensen die vooral in zijn hoofd bestaan.
pi_215125452
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je laat weer zien hoe kwaadaardig je bent. Je weet donders goed dat ik vanaf het begin heb gezegd dat het mij zal jeuken. Het is de discussie zelf die mij interesseert net zoals deze jou kennelijk interesseert, nog meer dan ik, want ik zou geen derde deel hebben geopend.

Verder wel lachen dat je het effect van identiteitspolitiek en dat het iets is van de laatste tijd wil ontkennen. Dat is zoiets als midden in een stortbui anderen proberen te overtuigen dat het droog is.

Succes daarmee!
  zondag 29 september 2024 @ 12:07:11 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125453
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Lees de bijdragen van Hex en Wantie; duidelijker dan dat wordt het niet. Daarin lees je o.a. dat "Donald Duck waarschijnlijk een blanke is".

Sorry hoor, maar dan ben je gewoon geobserdeerd met identiteitspolitiek.

Verder gaat het niet om een donker personage, maar de uitleg van types van Hex en Wantie, die aversie oproept.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:08:20 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125467
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen die vooral in zijn hoofd bestaan.
Vandaar je hele politiek-sociologische analyse van Duckstad als 'waarschijnlijk blank'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125492
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lees de bijdragen van Hex en Wantie; duidelijk dan dat wordt het niet. Daarin lees je o.a. dat "Donald Duck waarschijnlijk een blanke is".

Sorry hoor, maar dan ben je gewoon geobserdeerd met identiteitspolitiek.
'Hij is waarschijnlijk een blanke' is een extentie van white privilege?
Цой жив
  zondag 29 september 2024 @ 12:11:26 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125540
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
'Hij is waarschijnlijk een blanke' is een extentie van white privilege?
Wit privilege is voor de meeste Wekker-adepten inderdaad een aangeboren traite van blanke mensen.

Maar even: je acht het niet een tikkeltje absurd dat iemand hier een menselijke ras-exponent wil koppelen aan een stripeend?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125552
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ga idd met nogal wat 'medelanders' om, en waarom ik niet sta te juichen komt omdat ik die altijd als mensen heb gezien en niet als politieke attributen die pas waardigheid verwerven wanneer ze in een dierenvorm in een stripblad verschijnen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf ook nooit identificeerde met een eend. Laat staan dat ik ooit iets van 'witte superioriteit' heb gevoeld. Dat is je eerste manco in denken, en je eigen bubbel, dat constant aannemen dat er een hele horde boze blanke mannen (vrouwen? zijn die er ook) is dat actief kruisverbrandend blanke suprematie beoefent.

De tragiek is dat je dat eigen racistisch denken niet eens ziet.

Mensen kunnen zich pas gezien en gehoord voelen, kunnen pas meedoen en herkenbaarheid ervaren, wanneer in de media verschijningen zitten die herkenbaar zijn omdát er een ander kleurtje op zit. Waarmee je ras eleveert als belangrijk, wellicht het belangrijkste, wat een mens maakt.

Op macro-niveau zou dat natuurlijk ook moeten gelden. Mensen voelen zich kennelijk het meest op hun gemak wanneer ze hun eigen ras zien. Krijgen dan pas het gevoel dat ze meedoen. Verklaart waarom mensen graag bij mensen die op elkaar lijken vertoeven, immers, was dat niet, was dat onderscheid op basis van kleur niet nodig.

Waarmee je op één lijn staat met racisten die allemaal precies hetzelfde stellen.

Daarom sta ik niet te juichen bij dit soort interpretaties (want meer zijn het niet) van een bruine eend. Het is regressie, dat focussen op kleur.
Die focus op kleur wordt juist gelegd door degenen die een probleem hebben met een andere kleur eend in de Donald Duck.

Die beginnen meteen 'woke woke' te kwaken en beschuldigen Disney ervan een bepaalde agenda door te drukken door middel van een nieuw personage dat bedacht is door een 9 jarig kind.

Wat vervolgens in de discussie hierover gebeurt is dat anderen proberen te duiden waar dat vandaan komt.

En zo ontspoort het steeds verder.

En uiteindelijk zijn de racisten kennelijk het slachtoffer. Want de daders zijn de voorstanders van een bruine eend, die daardoor openbaren dat niet iedereen dezelfde afkomst heeft.

En dat werkt dan weer maatschappij ontwrichtend....
pi_215125634
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je laat weer zien hoe kwaadaardig je bent.
Kwaadaardig nog wel.

quote:
Je weet donders goed dat ik vanaf het begin heb gezegd dat het mij zal jeuken.
Dat is niet te merken.
Als je dit niets interesseert had je niet 3 reeksen lang de boventoon gevoerd.

quote:
Het is de discussie zelf die mij interesseert net zoals deze jou kennelijk interesseert, nog meer dan ik, want ik zou geen derde deel hebben geopend.
Toch post je erin en zitten we straks bij deel 4, waarbij jij het slachtoffer bent van een kwaadaardige fokker...

quote:
Verder wel lachen dat je het effect van identiteitspolitiek en dat het iets is van de laatste tijd wil ontkennen. Dat is zoiets als midden in een stortbui anderen proberen te overtuigen dat het droog is.

Succes daarmee!
Ik weet dat dat je agenda is, want je bent altijd te vinden in topics daarover....

Het ligt altijd bij een ander, niet bij de racisten die de ophef hebben veroorzaakt....
pi_215125640
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit privilege is voor de meeste Wekker-adepten inderdaad een aangeboren traite van blanke mensen.

Maar even: je acht het niet een tikkeltje absurd dat iemand hier een menselijke ras-exponent wil koppelen aan een stripeend?
Ik vind het vreemd dat mensen er zo'n obsessie van maken. Donald Duck's voorvaderen waren persiflages van Schotten als je dat aan onze wereld koppeld zou hij inderdaad blank zijn. Maar niemand maakt daar een punt van, ook mensen als Wantie niet. Dat nieuwe personage is een persiflage van iemand met Afrikaanse roots, daar maken duidelijk wel heel veel mensen een punt van.
Цой жив
  zondag 29 september 2024 @ 12:19:59 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125652
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die focus op kleur wordt juist gelegd door degenen die een probleem hebben met een andere kleur eend in de Donald Duck.

Die beginnen meteen 'woke woke' te kwaken en beschuldigen Disney ervan een bepaalde agenda door te drukken door middel van een nieuw personage dat bedacht is door een 9 jarig kind.

Wat vervolgens in de discussie hierover gebeurt is dat anderen proberen te duiden waar dat vandaan komt.

En uiteindelijk zijn de racisten kennelijk het slachtoffer. Want de daders zijn de voorstanders van een bruine eend, die daardoor openbaren dat niet iedereen dezelfde afkomst heeft.

Die zie ik hier niet. Ik zie mensen ageren tegen jouw vorm van denken.

Opvallend voor mij was dat de hele invulling van die eend als bruin van ras van de journalist kwam, en hij zelf door Eva gecorrigeerd moest worden: geen bruine huid, bruine veren.

Je hebt het constant over de gevaren van vooroordelen en xenofobie en racisme, maar legt zelf even zo constant de nadruk op huidskleur, geslacht en seksuele voorkeur. Je politiseert die zaken continu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:21:00 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125661
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar je hele politiek-sociologische analyse van Duckstad als 'waarschijnlijk blank'.
Daar het je geen diepgaande analyse voor te doen. Je hoeft er enkel die strip voor te kennen, de geschiedenis van de Duck familie en ook hoe al eerder mensenrassen als Afrikanen en Aziaten op eenden werden geprojecteerd.

Maar als je werkelijk nooit gezien hebt dat Duckstad en andere kinderproducties een mate van satire op de maatschappij zijn met daarin ook actuele boodschappen, dan snap ik dat je helemaal in de war bent door dat nieuws.

Wist je dat Asterix ook niet 100% getrouw is aan de tijd van Galliërs en Romeinen?
  zondag 29 september 2024 @ 12:21:15 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125663
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vind het vreemd dat mensen er zo'n obsessie van maken. Donald Duck's voorvaderen waren persiflages van Schotten als je dat aan onze wereld koppeld zou hij inderdaad blank zijn. Maar niemand maakt daar een punt van, ook mensen als Wantie niet. Dat nieuwe personage is een persiflage van iemand met Afrikaanse roots, daar maken duidelijk wel heel veel mensen een punt van.
Niet echt.

Ik geloof er namelijk geen reet van dat het gros van Donald Duck-lezend Nederland, uberhaupt met ras en etniciteit bezig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:22:39 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125676
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar het je geen diepgaande analyse voor te doen. Je hoeft er enkel die strip voor te kennen, de geschiedenis van de Duck familie en ook hoe al eerder mensenrassen als Afrikanen en Aziaten op eenden werden geprojecteerd.

Maar als je werkelijk nooit gezien hebt dat Duckstad en andere kinderproducties een mate van satire op de maatschappij zijn met daarin ook actuele boodschappen, dan snap ik dat je helemaal in de war bent door dat nieuws.

Wist je dat Asterix ook niet 100% getrouw is aan de tijd van Galliërs en Romeinen?
Welke satire behelst dit issue precies? Welke actuele boodschap?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125678
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.

Ik geloof er namelijk geen reet van dat het gros van Donald Duck-lezend Nederland, uberhaupt met ras en etniciteit bezig is.
Donald Duck lezend Nederland niet mee, Twitterend Nederland blijkbaar wel.
Цой жив
pi_215125683
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar dat is precies wat gebeurt met de introductie van een bruine eend.

"Zelfs in Duckstad komt nu een 'bruine eend' (of moet ik zeggen 'eend van kleur'?) te wonen. Deze doorgeslagen diversiteitswaanzin kent geen grenzen. Dit land is inmiddels een open inrichting."

Aldus Raisa Blommestijn...
pi_215125693
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.

Klopt, het is vooral domrechts die het blad nooit gelezen heeft, die daar een mening over heeft.
  zondag 29 september 2024 @ 12:26:00 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125696
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

"Zelfs in Duckstad komt nu een 'bruine eend' (of moet ik zeggen 'eend van kleur'?) te wonen. Deze doorgeslagen diversiteitswaanzin kent geen grenzen. Dit land is inmiddels een open inrichting."

Raisa! Dat orakel van het land, de spreekbuis van Nederland, de grote denker met een hele eigen filosofische school en achterban.

Als dat je referentiekader is, snap ik wel dat je dit hele koninkrijk ziet als vergaarbak van extreem-rechtse waanzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125697
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niemand boeit het dat Daffy duck zwart is, het is een dierenrijk.
Mar Eva Hamerslag is wel wat anders dan Daffy Duck...
pi_215125701
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan moet je het blad een tijdje lezen.
Er wordt vaak wel ingehaakt op actualiteit.
Niet altijd, veel strips zijn herhaling van 20 jaar terug.
  zondag 29 september 2024 @ 12:26:49 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125706
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, het is vooral domrechts die het blad nooit gelezen heeft, die daar een mening over heeft.
Nee hoor, jij ook.

Het is kennelijk echt nodig, en zelfs iets wat je toe moet juichen, dat we ras gaan introduceren in een kinderstrip.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125709
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Klopt, ik snap dan ook die ophef niet over een bruine eend in de Donald Duck.

Eenden in de natuur zijn in Nederland over het algemeen niet wit.
  zondag 29 september 2024 @ 12:29:27 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125722
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, ik snap dan ook die ophef niet over een bruine eend in de Donald Duck.

Eenden in de natuur zijn in Nederland over het algemeen niet wit.
Die bruine eend interesseert me niets (zie reactie 1). De identiteitspolitieke invalshoek van jou iets meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125728
quote:

[..]
Sorry hoor maar ik neem eigenlijk wel aan dat heel Nederland de Donald duck wel gelezen heeft vroeger.
pi_215125730
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor, jij ook.

Het is kennelijk echt nodig, en zelfs iets wat je toe moet juichen, dat we ras gaan introduceren in een kinderstrip.
Weer die frustratie.

Dat is wat ik niet begrijp in de discussie.
Waarom is het zo'n enorm probleem dat er een andere kleur eend komt.

Een kind van 9 bedenkt een nieuw karakter, wat kennelijk gespiegeld is aan haar eigen familie.

Je zei zelf notabene dat Eva verduidelijkt heeft dat het om bruine veren gaat.

Hoezo ander ras of huidskleur.
  zondag 29 september 2024 @ 12:31:04 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125732
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De satire is dat er een stad is waar eenden, honden en varkens wonen die verdacht veel op mensen lijken. En dat daar dingen gebeuren die verdacht veel lijken op wat in onze maatschappij gebeurt. Soms meer metaforisch en soms meer direct.

En de boodschap van deze is "mensen met een andere afkomst zijn meestal normaal en hebben een plek in onze samenleving." Dat is een boodschap die bij veel mensen nog moet aankomen.
pi_215125734
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die bruine eend interesseert me niets (zie reactie 1). De identiteitspolitieke invalshoek van jou iets meer.
En die heb je zelf verzonnen.
  zondag 29 september 2024 @ 12:31:56 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125738
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Weer die frustratie.

Dat is wat ik niet begrijp in de discussie.
Waarom is het zo'n enorm probleem dat er een andere kleur eend komt.

Een kind van 9 bedenkt een nieuw karakter, wat kennelijk gespiegeld is aan haar eigen familie.

Je zei zelf notabene dat Eva verduidelijkt heeft dat het om bruine veren gaat.

Hoezo ander ras of huidskleur.
Je leest niet.

Ik heb het niet over die eend, ik heb het over jou redenering daaromtrent. De politisering.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125739
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kwaadaardig nog wel.
[..]
Dat is niet te merken.
[..]
Toch post je erin en zitten we straks bij deel 4, waarbij jij het slachtoffer bent van een kwaadaardige fokker...
[..]
Ik weet dat dat je agenda is, want je bent altijd te vinden in topics daarover....

Het ligt altijd bij een ander, niet bij de racisten die de ophef hebben veroorzaakt....
Ja, het is kwaadaardig (en dat is nog heel lief gezegd) om keer op keer op keer te liegen over wat een ander gezegd zou hebben met de bedoeling hem in een kwaad daglicht te stellen.

Verder is het wel heel dom om mij te verwijten dat ik hier veel post, terwijl jij net zo goed hier veel post en zelfs een nieuw deel hebt geopend. Ketel, jij bent zwart!

Maar goed, volgens jouw eigen logica ben jij dus eigenlijk tegen Eva. Noted.

Een slachtoffer ben ik niet. En zeker niet van jou. Je bent niets meer dan de muis die steeds maar weer opstaan en weg probeert te rennen. Wacht, muizen zijn in strips vaak wit, laat ik er een spin van maken. Voordat de kleur van het dier weer iets triggert…

En ja, ik ben een liberaal en dus is mijn agenda dat ik fascisme de kop in wil drukken. Helemaal goed. Yeah, I said it!

Verder begon alles met een artikel in de media waarbij enorme nadruk werd gelegd op de kleur veren en dat in verband werd gebracht met dat anders kinderen van kleur zich onveilig kunnen voelen bij het lezen van Donald Duck.

Ikzelf sloeg overigens aan op de discussie.

Mijn eerste opmerking ging over dat Dagobert moest oppassen, want met de introductie van equity heeft hij straks alleen nog maar zijn geluksdubbeltje.

Kijk maar na. Al weet ik dat je niet veel op hebt met feiten en al helemaal niet als ze niet in jouw narratief passen.
  zondag 29 september 2024 @ 12:32:45 #273
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215125743
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Raisa! Dat orakel van het land, de spreekbuis van Nederland, de grote denker met een hele eigen filosofische school en achterban.

Als dat je referentiekader is, snap ik wel dat je dit hele koninkrijk ziet als vergaarbak van extreem-rechtse waanzin.
Die doet zich achterlijker voor dan ze waarschijnlijk is.
pi_215125749
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wait? What? Dat zijn geen rare jongens?
pi_215125754
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier het wel eens is dat Raisa een malloot is.
  zondag 29 september 2024 @ 12:35:24 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125760
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De satire is dat er een stad is waar eenden, honden en varkens wonen die verdacht veel op mensen lijken. En dat daar dingen gebeuren die verdacht veel lijken op wat in onze maatschappij gebeurt. Soms meer metaforisch en soms meer direct.

En de boodschap van deze is "mensen met een andere afkomst zijn meestal normaal en hebben een plek in onze samenleving." Dat is een boodschap die bij veel mensen nog moet aankomen.
Bingo.

Het gegeven dat de strip al een divers gemeenschap van honden, varkens, muizen en eenden behelsde, was niet divers genoeg? Dat die allemaal met elkaar omgingen was nog niet aanleiding genoeg om aan te nemen dat types die er wat anders uitzien een plek hebben?

Om verder te gaan in je redenatie: al die verschillende dieren waren op een of andere manier alsnog allemaal wit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125766
quote:

[..]
Maar jij politiseert het niet…

(Nog altijd bijzonder dat de term domlinks hier op fok verboden is en domrechts je keer op keer zonder ingrijpen om de oren vliegt)
pi_215125775
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar jij politiseert het niet…

(Nog altijd bijzonder dat de term domlinks hier op fok verboden is en domrechts je keer op keer zonder ingrijpen om de oren vliegt)
Ja, dan voel jij je aangevallen, als ik figuren als Raisa Blommestijn domrechts noem.

Het toont heel mooi waar jij werkelijk staat in deze discussie.
  zondag 29 september 2024 @ 12:38:06 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125777
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan voel jij je aangevallen, als ik figuren als Raisa Blommestijn domrechts noem.

VEM noemt Raisa een malloot...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125781
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb Raisa malloot genoemd.

Met domrechts wordt in progressieve kringen iedereen bedoeld met een andere mening. Echt niet alleen de extremisten.

Slechte poging weer om mij in een kwaad daglicht te stellen.
pi_215125783
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bingo.

Het gegeven dat de strip al een divers gemeenschap van honden, varkens, muizen en eenden behelsde, was niet divers genoeg? Dat die allemaal met elkaar omgingen was nog niet aanleiding genoeg om aan te nemen dat types die er wat anders uitzien een plek hebben?

Om verder te gaan in je redenatie: al die verschillende dieren waren op een of andere manier alsnog allemaal wit?
Het is wel gek dat Duckstad dus heel divers is, maar daarmee ook een grens heeft bereikt.
De toevoeging van een ander karakter door een 9 jarig kind deed de emmer overlopen.
pi_215125785
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies.

Maar hij is niet kwaadaardig bezig vindt hij…
pi_215125789
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb Raisa malloot genoemd.

Met domrechts wordt in progressieve kringen iedereen bedoeld met een andere mening. Echt niet alleen de extremisten.

Slechte poging weer om mij in een kwaad daglicht te stellen.
Nee, jij was zo stom om je aangesproken te voelen.
  zondag 29 september 2024 @ 12:40:24 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125790
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is wel gek dat Duckstad dus heel divers is, maar daarmee ook een grens heeft bereikt.
De toevoeging van een ander karakter door een 9 jarig kind deed de emmer overlopen.
Uhm nee.

Diversiteit was er altijd al in Duckstad. Dat is het punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125793
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En ik noem haar domrechts

Maar dan ben ik kwaadaardig 8)7

Het wordt steeds maffer op de zondag.
pi_215125794
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Daffy Duck heeft dan ook niets met Duckstad of de Donald Duck te maken.
  zondag 29 september 2024 @ 12:42:46 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125803
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je, net als Hex, vrijwel alle kritiek die niet op die eend maar op het identitair geneuzel eromheen afserveert als hoogstwaarschijnlijk behorende tot die groep. Die 'boze blanke mannen' die bang zijn hun 'superioriteit' te verliezen wegens de Donald Duck.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:42:56 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125806
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bingo.

Nee, zoals je in eerder geposte plaatjes hebt gezien werden er in Donald Duck altijd al menselijke rassen op de verschillende dieren geprojecteerd. Maar dan woonden ze niet in Duckstad.

Dus ja de boodschap is dat mensen van een ander ras niet inherent eng zijn maar normaal. En dat ze bij onze samenleving horen.
pi_215125808
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm nee.

Diversiteit was er altijd al in Duckstad. Dat is het punt.
Klopt, en eenden met een andere kleur of uiterlijk ook al, zoals ik eerder liet zien met zwarte inboorlingen en Chinese eenden.

En nu komt er eentje voor langere tijd, en internet ontploft.
pi_215125818
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat je, net als Hex, vrijwel alle kritiek die niet op die eend maar op het identitair geneuzel eromheen afserveert als hoogstwaarschijnlijk behorende tot die groep. Die 'boze blanke mannen' die bang zijn hun 'superioriteit' te verliezen wegens de Donald Duck.
Dat geneuzel komt van domrechts (raisa, joost, wierd, dat soort types).

En er wordt gepoogd om dat geneuzel te duiden.

En dan opeens worden bepaalde Fokkers raging.
  zondag 29 september 2024 @ 12:45:12 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125820
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, zoals je in eerder geposte plaatjes hebt gezien werden er in Donald Duck altijd al menselijke rassen op de verschillende dieren geprojecteerd. Maar dan woonden ze niet in Duckstad.

Dus ja de boodschap is dat mensen van een ander ras niet inherent eng zijn maar normaal. En dat ze bij onze samenleving horen.
Een hond (Goofy) die met een eend (Donald) in een auto zit dekt de lading niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:46:53 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125827
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat geneuzel komt van domrechts (raisa, joost, wierd, dat soort types).

En er wordt gepoogd om dat geneuzel te duiden.

En dan opeens worden bepaalde Fokkers raging.
Nee, je serveert hier continu mensen af als racisten, xenofoben en homofoben wanneer ze wagen dat identiteispolitieke gebeuren te bekritiseren en dat is wat tot 'raging' leidt. Omdat je niet leest wat er daadwerkelijk gezegd wordt maar direct met onfrisse stickers gaat smijten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125849
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je serveert hier continu mensen af als racisten, xenofoben en homofoben wanneer ze wagen dat identiteispolitieke gebeuren te bekritiseren en dat is wat tot 'raging' leidt. Omdat je niet leest wat er daadwerkelijk gezegd wordt maar direct met onfrisse stickers gaat smijten.
Ik noem niemand hier racist, homofoob of xenofoob.

Jij verdraait gewoon wat ik zeg naar je eigen voordeel.
pi_215125852
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom moet de lading dekkend zijn?
pi_215125854
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, jij was zo stom om je aangesproken te voelen.
Absoluut niet. Ik vind het alleen bijzonder dat je ontkent dat je het politiek aan het maken bent en dan minuten later de term domrechts gebruikt.

En ik heb een hekel aan die term omdat het wederom polariseert. Op zichzelf heb ik ook een hekel aan de term domlinks die ik ooit een keer zelf gebruikte om te spiegelen en daar kreeg ik meteen een flinke tik van op de vingers.

En toen was het verhaal ‘ja, wij kunnen niet alles zien, maar domrechts mag ook niet’. Echter: ik heb enkele keren melding gemaakt van dat het gebruikt werd en er werd nimmer actie op ondernomen.

Dus ja, daar herinner ik the power that be alhier graag aan.
  zondag 29 september 2024 @ 12:52:17 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215125864
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kwaadaardig nog wel.
[..]
Dat is niet te merken.
[..]
[..]

Deel 4 die jij opent?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215125865
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jouw opmerking was totaal niet alleen op Raisa gericht. Het was immers op meerderen gericht.

Liegen, liegen, liegen…
  zondag 29 september 2024 @ 12:52:33 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125867
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, daar is dat in de context van deze strip niet herkenbaar in. Gezien menselijke rassen dus al heel lang daarin voorkomen.

Maar je lijkt duidelijk heel weinig van die strip af te weten. Zo komt Goofy maar sporadisch voor in de Duckstad strips.
  zondag 29 september 2024 @ 12:53:11 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125871
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom moet de lading dekkend zijn?
Omdat we kennelijk honderdduizenden Nederlandse kinderen hebben die andere mensen als 'eng' zien wanneer ze van hen afwijken qua uiterlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125877
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik noem niemand hier racist, homofoob of xenofoob.

Jij verdraait gewoon wat ik zeg naar je eigen voordeel.
O, dat suggereer je weldegelijk. Onder meer als ik iets zeg over het gebruik van de term domrechts. Maar dat was niet de eerste keer.
  zondag 29 september 2024 @ 12:54:26 #301
438527 MissButterflyy
pi_215125880
Zullen we nu naar het eeuwige slotje gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')