Je hebt helemaal niets uitgelegd.quote:Op zondag 29 september 2024 01:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik bepaal voor niemand wat ze ervaren. Alleen: facts don’t care about your feelings. Ik heb al eerder uitgelegd waarom men nu ineens veel meer discriminatie ervaart. Dat heeft alles te maken met het indelen van mensen in groepen op basis van volstrekt irrelevante zaken zoals huidskleur. Hierdoor gaan mensen elkaar niet meer vertrouwen en gaat men racisme ervaren, ook daar waar het niet is.
Weet je nog die mensen die in België klem werden gereden omdat ze stomtoevallig exact dezelfde route reden als onze kroonprinses? Wat was ook alweer de eerste reactie? Discriminatie!!!
Om maar te zwijgen over het feit dat nog altijd heel veel mensen denken dat Floyd is vermoord vanwege een racistisch motief.
Nou vooralsnog is er hier niemand die Donald Duck als exponent van 'wit privilege' ziet. Dat verzin je en/of vul je voor een ander in.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Raging?
Ik vind dit vooral geweldig zaterdagavondvermaak. Woke types die zo ver zijn doorgeslagen dat ze Donald Duck gaan zien als exponent van 'wit privilege'; zoiets kun je niet verzinnen.
Wachten is nu op een scherpe veroordeling van het patriarchaat in de Smurfen en gejeremieer over hoe er nog geen Snorkels-aflevering is waarin onze vriendjes zich druk maken over het klimaat.
Bijna:quote:Op zondag 29 september 2024 09:02 schreef Questular het volgende:
Ik dacht echt dat Wierd Duk een personage was in de Donald Duck….
Bij de Smurfen is het aantal vrouwelijke Smurfen afgelopen jaren drastisch gestegen. Ook is er een spin off met grotendeels alleen maar vrouwelijke Smurfen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Raging?
Ik vind dit vooral geweldig zaterdagavondvermaak. Woke types die zo ver zijn doorgeslagen dat ze Donald Duck gaan zien als exponent van 'wit privilege'; zoiets kun je niet verzinnen.
Wachten is nu op een scherpe veroordeling van het patriarchaat in de Smurfen en gejeremieer over hoe er nog geen Snorkels-aflevering is waarin onze vriendjes zich druk maken over het klimaat.
Wederom is dat niet wat ik schrijf. Wat ik schrijf is dat iemand die zich gediscrimineerd voelt niet hetzelfde is als iemand die gediscrimineerd wordt.quote:Op zondag 29 september 2024 06:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niets uitgelegd.
Je laat alleen zien dat je er totaal niets van begrijpt.
Gediscrimineerd worden is een 'gevoel'
Yeah, right.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 29 september 2024 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Dat mensen wel eens ergens onterecht racisme op plakken is natuurlijk geen onderbouwing ervan dat het niet zou bestaan.
Wel bijzonder dat ondanks dat ik vanaf het begin af aan duidelijk aangeef dat racisme uiteraard bestaat en ook nooit volledig zal worden uitgeband (sommige mensen zijn nu eenmaal klootzakken) en alsnog steed voor mijn voeten gegooid krijg dat racisme echt wel bestaat.quote:Op zondag 29 september 2024 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Dat mensen wel eens ergens onterecht racisme op plakken is natuurlijk geen onderbouwing ervan dat het niet zou bestaan.
Integendeel. Wat mensen zoals jij voor elkaar krijgen is dat mensen elkaar niet vertrouwen en het slechtste in elkaar zien, tenzij van de juiste groep en dan wordt alles weer kritiekloos ontvangen.quote:Op zondag 29 september 2024 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Het is een onvervalst staaltje downplayen dat gedaan wordt...
Helemaal eens dat de casus te simpel gesteld is, maar dat is deze uitleg net zo goed. In delen van de VS was tot een generatie geleden segregatie legaal en de effecten daarvan alleen al zijn vele papers over geschreven. Dat kun je niet met twee zinnen op een forum samenvatten.quote:Op zondag 29 september 2024 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou nee. Blijkt dat de gemiddelde leeftijd van Zwarte Amerikanen veel lager ligt en als je gaat corrigeren daarvoor dat het verschil binnen de 1% ligt, hetgeen niet significant is.
Het is altijd een issue geweest.quote:Op zondag 29 september 2024 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ondanks dat ik vanaf het begin af aan duidelijk aangeef dat racisme uiteraard bestaat en ook nooit volledig zal worden uitgeband (sommige mensen zijn nu eenmaal klootzakken) en alsnog steed voor mijn voeten gegooid krijg dat racisme echt wel bestaat.
Maar dat is de discussie niet.
Waar het om gaat is dat vrij recent identiteitspolitiek de wind in de zeilen heeft gekregen. Sindsdien is huidskleur (maar ook gender, seksuele orientatie, enz) ineens een issue geworden in de samenleving. En dat is maatschappij ontwrichtend.
Het zet groepen tegen elkaar op.
Als 30 jaar geleden deze Eva in de Donald Duck geïntroduceerd was, dan is de kans groot dat het niet eens nieuwswaardig was. Ja, de wedstrijd misschien (misschien ook niet: vanwege de snelheid van het nieuws is tegenwoordig de gehele media ook meer Hart van Nederland items aan het omarmen, terwijl 30 jaar terug het voldoende was dat het gewoon in de Donald Duck stond wie had gewonnen). Maar niet dat een eend bruine veren had.
Was een leukere tijd vind ik. Ik ben zelf allochtoon, heb altijd veel vrienden gehad met verschillende culturele achtergrond en wij konden met elkaar lachen, vooral ook om stereotypen die ook gewoon wel klopten. Niemand die zich aangevallen voelde, want we omarmden elkaars verschillen. Er zat geen waardeoordeel achter.
Wie doen dat dan? Ik zie alleen maar mensen te keer gaan om een donker personage in Donald Duck.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Raging?
Niemand betwist dat Jim Crow nog steeds invloed kan hebben en daar zijn ook specifieke beleidsinstrumenten voor ingezet. Zoals financiële compensatie voor families die indertijd geen huiseigenaren mochten worden (heel goed). Maar ook affirmative action (niet goed, omdat het niet gericht is en bovendien alleen maar leidt tot meer uitval onder die groepen, waardoor het uiteindelijke gemiddelde niveau waarop men eindigt lager wordt).quote:Op zondag 29 september 2024 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helemaal eens dat de casus te simpel gesteld is, maar dat is deze uitleg net zo goed. In delen van de VS was tot een generatie geleden segregatie legaal en de effecten daarvan alleen al zijn vele papers over geschreven. Dat kun je niet met twee zinnen op een forum samenvatten.
En wordt ook veel te serieus voor waar we het over hebben trouwens. Drie topics over een bruine eend in een strip.. Ik moet nog steeds lachen
Ik ga idd met nogal wat 'medelanders' om, en waarom ik niet sta te juichen komt omdat ik die altijd als mensen heb gezien en niet als politieke attributen die pas waardigheid verwerven wanneer ze in een dierenvorm in een stripblad verschijnen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf ook nooit identificeerde met een eend. Laat staan dat ik ooit iets van 'witte superioriteit' heb gevoeld. Dat is je eerste manco in denken, en je eigen bubbel, dat constant aannemen dat er een hele horde boze blanke mannen (vrouwen? zijn die er ook) is die actief kruisverbrandend blanke suprematie beoefent.quote:Op zondag 29 september 2024 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is altijd een issue geweest.
Racisme, homohaat, noem maar op is van alle tijden.
Dat kun je wel proberen weg te stoppen en negeren, maar daarmee creëer je enkel je eigen bubbel...
Tegenwoordig is het veel minder een issue.
Met als gevolg dat het zichtbaarder wordt in de maatschappij.
En dat wekt weerstand op bij de racisten, xenofoben, homohaters, etc.
Kijk naar de jaren negentig: toen werden homos zichtbaarder doordat ze meer vrijheid kregen, met als gevolg dat de kritiek was dat er teveel homos in de media zaten. Er ontstond zelf een gay complottheorie.
Nu is men daar inmiddels wat aan gewend en zien we dat mensen met een afwijkende gender aan het emanciperen zijn.
En opeens is dat een enorm probleem, dat die groep zichtbaar wordt.
Wat in deze discussie zo krankjorum is, is dat door een andere kleur eend in een kinderblad te introduceren, opeens mensen met een andere huidskleur zichtbaar worden.
Gosh, niemand die dat door had. Dat niet iedereen hetzelfde is ...
En door te laten zien dat iedereen verschillend is, wordt de maatschappij ontwricht?
Het is gewoon te kolderiek voor woorden.
Als jij zo goed bent met medelanders uit andere culturen, waarom is het dan zo'n heet hangijzer voor je dat in een weekblad voor kinderen een personage met een andere achtergrond wordt geïntroduceerd...
Ik zou juist verwachten dat je dat zou toejuichen.
Mensen die vooral in zijn hoofd bestaan.quote:Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wie doen dat dan? Ik zie alleen maar mensen te keer gaan om een donker personage in Donald Duck.
Je laat weer zien hoe kwaadaardig je bent. Je weet donders goed dat ik vanaf het begin heb gezegd dat het mij zal jeuken. Het is de discussie zelf die mij interesseert net zoals deze jou kennelijk interesseert, nog meer dan ik, want ik zou geen derde deel hebben geopend.quote:Op zondag 29 september 2024 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is altijd een issue geweest.
Racisme, homohaat, noem maar op is van alle tijden.
Dat kun je wel proberen weg te stoppen en negeren, maar daarmee creëer je enkel je eigen bubbel...
Tegenwoordig is het veel minder een issue.
Met als gevolg dat het zichtbaarder wordt in de maatschappij.
En dat wekt weerstand op bij de racisten, xenofoben, homohaters, etc.
Kijk naar de jaren negentig: toen werden homos zichtbaarder doordat ze meer vrijheid kregen, met als gevolg dat de kritiek was dat er teveel homos in de media zaten. Er ontstond zelf een gay complottheorie.
Nu is men daar inmiddels wat aan gewend en zien we dat mensen met een afwijkende gender aan het emanciperen zijn.
En opeens is dat een enorm probleem, dat die groep zichtbaar wordt.
Wat in deze discussie zo krankjorum is, is dat door een andere kleur eend in een kinderblad te introduceren, opeens mensen met een andere huidskleur zichtbaar worden.
Gosh, niemand die dat door had. Dat niet iedereen hetzelfde is ...
En door te laten zien dat iedereen verschillend is, wordt de maatschappij ontwricht?
Het is gewoon te kolderiek voor woorden.
Als jij zo goed bent met medelanders uit andere culturen, waarom is het dan zo'n heet hangijzer voor je dat in een weekblad voor kinderen een personage met een andere achtergrond wordt geïntroduceerd...
Ik zou juist verwachten dat je dat zou toejuichen.
Lees de bijdragen van Hex en Wantie; duidelijker dan dat wordt het niet. Daarin lees je o.a. dat "Donald Duck waarschijnlijk een blanke is".quote:Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wie doen dat dan? Ik zie alleen maar mensen te keer gaan om een donker personage in Donald Duck.
Vandaar je hele politiek-sociologische analyse van Duckstad als 'waarschijnlijk blank'.quote:Op zondag 29 september 2024 12:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mensen die vooral in zijn hoofd bestaan.
'Hij is waarschijnlijk een blanke' is een extentie van white privilege?quote:Op zondag 29 september 2024 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees de bijdragen van Hex en Wantie; duidelijk dan dat wordt het niet. Daarin lees je o.a. dat "Donald Duck waarschijnlijk een blanke is".
Sorry hoor, maar dan ben je gewoon geobserdeerd met identiteitspolitiek.
Wit privilege is voor de meeste Wekker-adepten inderdaad een aangeboren traite van blanke mensen.quote:Op zondag 29 september 2024 12:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
'Hij is waarschijnlijk een blanke' is een extentie van white privilege?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |