Kom dan met feiten. Want @Wantie komt daar sowieso niet mee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:47 schreef Ixia het volgende:
[..]
Je kunt met feiten komen. Maar die man blijft toch bij zijn eigen mening.
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over in de Koran, dus het staat (zoals zo veel dingen gerelateerd aan religie) ter discussie. Sjiieten zijn er bijvoorbeeld vrij soepel in.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus niet, aangezien het afbeelden van levende wezens in de Islam niet toegestaan is.
Nee, dat was Hex inderdaadquote:Op zaterdag 28 september 2024 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik begon er niet over hoor.
Over een meisje van 9 jaar die een tekenwedstrijd van Disney heeft gewonnen, met daarop een niet-witte eend.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geweldig... dan maken we het een bruine sji'itische eend.
Echt, waar gaat dit over man.
Echt?quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over een meisje van 9 jaar die een tekenwedstrijd van Disney heeft gewonnen, met daarop een niet-witte eend.
Leg het de doorsnee soenniet eens voor.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over in de Koran, dus het staat (zoals zo veel dingen gerelateerd aan religie) ter discussie. Sjiieten zijn er bijvoorbeeld vrij soepel in.
Klopt, en dat was niet gebeurd als dit een witte eend was geweest.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt?
Ik zie vooral volwassen mensen praten over de religieuze en etnische opmaak van een cartooneend.
Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er klootzakken zijn. Maar dat is iets anders als dat het toen een issue was.quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb er toch eentje als afsluiter:
[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet direct bezig zijn met de raciale opmaak van eenden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en dat was niet gebeurd als dit een witte eend was geweest.
En dat geeft te denken.
Maak daar maar streng gelovige van.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leg het de doorsnee soenniet eens voor.
Beeldverbod? Geldt totaal niet voor boeddhisten, hindoe's, Native American religies, Afrikaanse natuurreligies, katholicisme, lutheranisme en orthodoxisme.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maak daar maar streng gelovige van.
@Wantie: vergeet deze even niet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we daar maar weer eens een inhoudelijke onderbouwing voor vragen (altijd leuk bij jou):
In welke post doe ik dat volgens jou?
Ach, de kinderen zullen op school gewoon tekeningen maken, net als elk kind. Ook van levende wezens.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beeldverbod? Geldt totaal niet voor boeddhisten, hindoe's, Native American religies, Afrikaanse natuurreligies, katholicisme, lutheranisme en orthodoxisme.
Beeldverbod is typisch orthodox Joods, sunni-Islamitisch en calvinistisch.
Ja, dat zeg ik dus. Ter discussie onderhevig omdat het dus niet expliciet in de Koran staat en men er dus een eigen wending aan kan geven.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leg het de doorsnee soenniet eens voor.
Zoveel klootzakken dat Frank Boeien persoonlijke bewaking nodig had.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er klootzakken zijn. Maar dat is iets anders als dat het toen een issue was.
Hmmja.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, de kinderen zullen op school gewoon tekeningen maken, net als elk kind. Ook van levende wezens.
Vraag het gewoon eens.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik dus. Ter discussie onderhevig omdat het dus niet expliciet in de Koran staat en men er dus een eigen wending aan kan geven.
Het is toch wat om je druk over te maken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja.
Totdat je leest dat eenieder die een afbeelding maakt van een levend wezen op de Dag des Oordeels door God wordt gevraagd om een levend wezen uit te beelden, en wanneer het hem niet lukt om deze tot leven te wekken, het vuur van de hel wacht.
Begrijpelijk, maar waarom opeens wel als er een kleur bij komt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet direct bezig zijn met de raciale opmaak van eenden.
Zeg dat tegen de theologen die het nodig vonden zo'n gebod uit te vaardigen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is toch wat om je druk over te maken.
Ja, een Soenniet zal anders reageren dan een Sjiiet. We zijn het eens. Het dus geen standaardregel binnen de Islam.quote:
quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:09 schreef oheng het volgende:
En waar is de vader? Typisch weer!!!11
Omdat dat de raison d'etre is van DEI-managers. Gegarandeerd dat die gillend zijn klaargekomen hierbij en thans een nieuwe invalshoek hebben gevonden om werknemers doorheen Nederland lastig te vallen met hun cursussen en trainingen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar waarom opeens wel als er een kleur bij komt.
Het is een standaardregel binnen de Soenni-Islam.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, een Soenniet zal anders reageren dan een Sjiiet. We zijn het eens. Het dus geen standaardregel binnen de Islam.
Je bent nogal obsessed over gelovigen op dit forum valt me op.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de theologen die het nodig vonden zo'n gebod uit te vaardigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |