abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215108683
quote:
Wereldpri­meur in Nederland, Eva (9) verzint de nieuwe buur van Donald Duck: ‘Had ik echt niet verwacht’
Een wereldprimeur: voor het eerst in de geschiedenis van Donald Duck konden lezers de nieuwe buur van de beroemde eend verzinnen. De wedstrijd was voor Nederlandse lezers en het Rijksmuseum werd woensdag voor even omgetoverd tot Duckstad om de winnaar bekend te maken. ,,Toen ik ze op de nieuwe cover zag staan, dacht ik: hoe kan dit?’’

Met 9 jaar is Eva Hulsman Sanli de jongste van de vijf tekenaars die de nieuwe personages bedachten. In een bomvolle zaal in het Rijksmuseum, dat voor even een klein beetje werd omgetoverd tot Duckstad, gilde de jonge winnares het uit van blijdschap. ,,Ik ben het geworden! Dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht dat Vlogger Lars of Greetje Gluur zou worden. Hoe kan dit?!’’

Toch zijn het de personages Eva Hamerslag en haar zoontje Lex die vanaf morgen de nieuwe buren van de wereldberoemde eend zijn. ,,Ik ben heel erg opgelucht.’’ De personages baseerde de winnares op haar familieleden. ,,Ze zijn deels gebaseerd op mijn moeder en stiefvader. Eva houdt van klussen, net als mijn stiefvader. Maar in Lex zit ook iets van mij, omdat hij net als ik ook van computeren houdt.’’

,,Heel bijzonder dat het nu in de Donald Duck staat”, zegt de moeder van de jonge Maastrichtse. ,,Vooral de haren zijn een overeenkomst, voor de rest niet echt hoor. Het is een vrouw waar ik inderdaad iets van mezelf in zie, maar ze heeft wel een heel ander karakter.’’

Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’
https://www.ad.nl/show/we(...)t-verwacht~a674eec6/
pi_215108714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat schreef ik niet.
Ik had het over de verkoop van Donald Duck na deze über woke move, jij begint erover dat de beurswaarde wel degelijk is gekelderd door het Woke gedrag van Walt Disney.

Als door een wesp gestoken.

quote:
En kleur bekennen? Do tell, dit gaat weer hilarisch worden voel ik aan mijn water.
Oh, discussies met jou zijn altijd hilarisch.
We gebruiken op het werk geen Control F meer, want je kunt platte tekst sowieso niet doorzoeken.
Binaire bestanden wel.

:P
pi_215108753
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik had het over de verkoop van Donald Duck na deze über woke move, jij begint erover dat de beurswaarde wel degelijk is gekelderd door het Woke gedrag van Walt Disney.

Als door een wesp gestoken.
[..]
Oh, discussies met jou zijn altijd hilarisch.
We gebruiken op het werk geen Control F meer, want je kunt platte tekst sowieso niet doorzoeken.
Binaire bestanden wel.

:P
Met welke zoekopdracht vind je alle mogelijke uitspraken die niet kunnen? Exactly.

(Maar grappig dat je meteen weer om de vraag heen moest lullen)

En jij beweerde dat go woke, go broke niet meer van toepassing is. Dat lijkt mij aan de hand van de cijfers van Disney heel lastig verdedigbaar. Maar een n=1 opmerking op fok is natuurlijk veel betrouwbaarder.

En een derde deel? Rly? Voor iemand die zeikt over dit onderwerp hou je het maar wat graag in stand.
pi_215108763
Hé kijk, zelfs de Donald Duck houdt zich met racisme bezig. Verrassend hoor.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215108776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
Eens dat een tweede deel overbodig was
Deel 3 *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215108831
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met welke zoekopdracht vind je alle mogelijke uitspraken die niet kunnen? Exactly.
Ja, volgens jou is het onmogelijk om platte tekst daarop te doorzoeken.
Buitengewoon hilarisch.

Fok kan de moderators wel ontslaan.

quote:
(Maar grappig dat je meteen weer om de vraag heen moest lullen)

En jij beweerde dat go woke, go broke niet meer van toepassing is.
Klopt, want alhoewel de anti woke brigade alles uit de kast haalt om de creatie van een 9 jarig kind onderuit te halen boekt de verkoop van de eerste aflevering een record.

quote:
Dat lijkt mij aan de hand van de cijfers van Disney heel lastig verdedigbaar.
Je hebt op geen enkele wijze laten zien dat door Eva haar personage de beurswaarde is gekelderd.

Ik heb even gekeken, en de beurswaarde zat sinds 2010 rond de honderd euro, na 2020 kende die een piek tot meer dan 200 euro, en nu weer rond de 100 euro.
Kijken we naar de omzet: die is in die jaren gestaag gestegen.

Wat beweer jij?
Dat WD is gekelderd vanweg woke...

quote:
Maar een n=1 opmerking op fok is natuurlijk veel betrouwbaarder.

En een derde deel? Rly? Voor iemand die zeikt over dit onderwerp hou je het maar wat graag in stand.
Je reageert onmiddellijk.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 september 2024 @ 16:13:17 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215109070
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef Metalfrost het volgende:
Hé kijk, zelfs de Donald Duck houdt zich met racisme bezig. Verrassend hoor.
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215109272
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, volgens jou is het onmogelijk om platte tekst daarop te doorzoeken.
Buitengewoon hilarisch.

Fok kan de moderators wel ontslaan.
[..]
Klopt, want alhoewel de anti woke brigade alles uit de kast haalt om de creatie van een 9 jarig kind onderuit te halen boekt de verkoop van de eerste aflevering een record.
[..]
Je hebt op geen enkele wijze laten zien dat door Eva haar personage de beurswaarde is gekelderd.

Ik heb even gekeken, en de beurswaarde zat sinds 2010 rond de honderd euro, na 2020 kende die een piek tot meer dan 200 euro, en nu weer rond de 100 euro.
Kijken we naar de omzet: die is in die jaren gestaag gestegen.

Wat beweer jij?
Dat WD is gekelderd vanweg woke...
[..]
Je reageert onmiddellijk.
Om te beginnen heb ik nooit onmogelijk gebruikt. Maar met welke opdracht wil jij platte tekst gaan doorzoeken en vervolgens alles wat daarin staat dat mogelijk in strijd is met de DSA eruit filteren? Beantwoord die vraag nu eens concreet (1).

Vervolgens verneem ik graag jouw bron dat de verkoop van dit nummer een record heeft gebroken (2).

Verder hoef ik niets te laten zien, jij claimde dat go woke, go broke is achterhaald en waarom dat door jou gekoppeld wordt aan dit ene geval is mij al een raadsel, het is mij vooral een raadsel op basis van welke data jij die uitspraak zo stellig deed. Graag jouw bron (3).

Disney staat nu op hetzelfde als in 2010 en dat vind jij een goed teken. De Dow Jones staat momenteel op 42.500 ongeveer. In 2010 was avg closing 10.668.

Even los van dat het mij ontgaat waarom je 2010 als referentiepunt neemt, maar goed.
pi_215109285
Gaan we voor het gemak voorbij aan het feit dat Donald en consorten geen broek dragen? Walgelijk.
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:38:46 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215109297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:37 schreef Questular het volgende:
Gaan we voor het gemak voorbij aan het feit dat Donald en consorten geen broek dragen? Walgelijk.
Net als Fokke en Sukke maar dan zie je tenminste nog iets.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Spellchecker vrijdag 27 september 2024 @ 16:58:06 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215109468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
_O- _O_
pi_215109494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:37 schreef Questular het volgende:
Behalve als ze gaan zwemmen.
pi_215109540
En waar is de vader? Typisch weer!!!11
pi_215109578
oh.. ik moet me inhouden van de baas :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:25:28 #15
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215109631
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.
Boos :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215109662
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Demense worden al pislink van een advertentie van de Vegetarische Slager op Facebook ;(
pi_215109703
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Tiny dick shaming van de familie Duck… Tssk…
pi_215109785

Voor Hans is het genoeg geweest.
pi_215109823
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[ afbeelding ]

Stop de persen!

En de Perzen ook trouwens. Ter Apel zit vol.
  Spellchecker vrijdag 27 september 2024 @ 17:51:01 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215109831
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[ afbeelding ]

Een ander niveau als hun voorgangers :X
pi_215109869
Suske en wiske is ook vergane glorie in vergelijking met hun voorgangers.
pi_215109871
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:51 schreef maily het volgende:

[..]
Een ander niveau als hun voorgangers :X
En je wil niet weten hoe Hans tekeergaat als hij minder vriendelijk is.
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:11:21 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215109978
Nou ik heb de nieuwe Donald Duck maar eens gekocht om het te bekijken. Ik geef hem dit weekend wel aan mijn neefje.

Eigenlijk is het niet meer dan een soort prequel waarin Donald en Bolderbast een elkaar de tent uitvechten, en ze pas op het eind in de straat binnen komt rijden. En op de laatste pagina een karakterschets van haar en haar zoon, en ook nog een opa en oma die ze in het buitenland hebben.

Maargoed, er komen ook al wat zwarte honden in voor zoals een ambtenaar en een postbode.

Misschien de volgende ook maar kopen om te weten hoe het wordt neergezet.
pi_215110052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:11 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik heb de nieuwe Donald Duck maar eens gekocht om het te bekijken. Ik geef hem dit weekend wel aan mijn neefje.

Eigenlijk is het niet meer dan een soort prequel waarin Donald en Bolderbast een elkaar de tent uitvechten, en ze pas op het eind in de straat binnen komt rijden. En op de laatste pagina een karakterschets van haar en haar zoon, en ook nog een opa en oma die ze in het buitenland hebben.

Maargoed, er komen ook al wat zwarte honden in voor zoals een ambtenaar en een postbode.

Misschien de volgende ook maar kopen om te weten hoe het wordt neergezet.
Ik zou een abonnement nemen als ik jou was.
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:23:28 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215110063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou een abonnement nemen als ik jou was.
Nee, na nog een nummer weet ik het wel en zou het waarschijnlijk papierbakvulling worden.
pi_215110132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, na nog een nummer weet ik het wel en zou het waarschijnlijk papierbakvulling worden.
Nou, daar gaat het idee van Wantie dat Disney topjaren gaat beleven met dit nieuwe karakter…
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:31:14 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215110154
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, daar gaat het idee van Wantie dat Disney topjaren gaat beleven met dit nieuwe karakter…
Geen idee, ik ben niet echt representatief voor de doelgroep van dat blad. Ik ben meer voor de Eppo,
pi_215110464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben niet echt representatief voor de doelgroep van dat blad. Ik ben meer voor de Eppo,
Bestaat die nog? Die ken ik echt alleen maar van naam…
pi_215110558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Misschien dat je eens jouw postgedrag gaat aanpassen nu je ziet hoe diep jij bent gezakt.

Maarre, leg even uit hoe jij deze opmerking uit wil leggen:

Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’

Want ‘die voelen zich DAN ook een beetje veilig’, waarbij dan verwijst naar de donkere veren, maakt dat ze kennelijk meent dat ze zich niet veilig voelen zonder (en slechts een beetje met een karakter met donkere veren).

Voor de goede orde: als ze dit echt zo gezegd heeft, want ik weet uit ervaring dat journalisten graag opschrijven wat ze willen, al dan niet verzonnen of met suggestieve vragen voor elkaar gekregen.
Als je zelf al kunt bedenken dat het een interpretatie van de journalist is of kan zijn, waarom ga je er dan zo zwaar op in?

En dan bovendien je eigen invulling er aangeeft mbt wat ze bedoeld zou hebben.
pi_215110578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die is ook aardig woke O-)

vrijdag 27 september 2024 @ 19:18:41 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215110583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bestaat die nog? Die ken ik echt alleen maar van naam…
Bestaat weer. In 2009 heropgericht. Is nu meer een stripblad voor volwassen mannen en de smeerolie van de Nederlandse stripcultuur.
pi_215110678
Lol vind de discussie over omvolking van Duckstad hier ook plaats?
We hebben het in Nederland echt veel te goed dat dit een onderwerp van discussie moet zijn.
pi_215110846
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je zelf al kunt bedenken dat het een interpretatie van de journalist is of kan zijn, waarom ga je er dan zo zwaar op in?

En dan bovendien je eigen invulling er aangeeft mbt wat ze bedoeld zou hebben.
Vergeet je niet de vragen uit post #8?

Ik ging, kijk maar na, in op een opmerking van miss_sly dat kinderen niet zo beïnvloedbaar zijn.

Verder geef ik nergens invulling. Wat er staat, dat staat er en jij bent meer dan welkom om aan te geven waarom jij denkt dat er iets anders staat.

Maar doe eerst maar eens die 3 openstaande vragen uit post #8.
pi_215110956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vergeet je niet de vragen uit post #8?

Ik ging, kijk maar na, in op een opmerking van miss_sly dat kinderen niet zo beïnvloedbaar zijn.

Verder geef ik nergens invulling. Wat er staat, dat staat er en jij bent meer dan welkom om aan te geven waarom jij denkt dat er iets anders staat.

Maar doe eerst maar eens die 3 openstaande vragen uit post #8.
Daar zitten zoveel draaien in, dat het niet de moeite waard is.

Disney heeft nog steeds een gestaag groeiende omzet.

Hoezo gaat die broke aan woke.

Plus dat de nieuwe Donald Duck niet geboycot wordt, maar in een mum van tijd uitverkocht was.

Dat hele woke moet broke gedoe is voor oude zure mannen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:10:52 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215110989
Wow, topic #3 :'). Only on FOK!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215111577
De Familie Doorzon deed dat in de jaren 80 al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 27 september 2024 @ 21:35:28 #37
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215111725
Wat vindt Kick Out Zwarte Piet hiervan?
pi_215111812
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar zitten zoveel draaien in, dat het niet de moeite waard is.

Disney heeft nog steeds een gestaag groeiende omzet.

Hoezo gaat die broke aan woke.

Plus dat de nieuwe Donald Duck niet geboycot wordt, maar in een mum van tijd uitverkocht was.

Dat hele woke moet broke gedoe is voor oude zure mannen.
Wat een laf verhaal. 3 concrete vragen, waaronder 1 over iets waar je al een maand over loopt te zuigen en twee simpele vragen naar bronnen en je komt hiermee?

Joh, wat sta je weer eens in je hemd.

Verder roep je nu dat deze editie is uitverkocht. Heeft @Hexagon de laatste gekocht vandaag? Of ben je opzichtig feiten aan het verzinnen gelijk Trump?

Dat het met Disney zo goed gaat is kletskoek. Ze veren nu terug. Onder meer omdat Iger de woke koers is gaan bijsturen. Iger is eind 22 teruggehaald om de boel te redden.

https://nl.marketscreener(...)rken-daalt-47581689/

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Kortom: je had misschien gehoopt dat je met wat bluf hieruit kan komen, maar ook nu weer sta je in je hemd.
pi_215111815
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:10 schreef Falco het volgende:
Wow, topic #3 :'). Only on FOK!
Bedank @Wantie maar.
  vrijdag 27 september 2024 @ 21:45:35 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215111825
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:43 schreef VEM2012 het volgende:

Heeft @:Hexagon de laatste gekocht vandaag?
Ik kan je verklaren dat rond een uur of 5 er nog een stuk of drie in het schap stonden. :7
pi_215111867
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik kan je verklaren dat rond een uur of 5 er nog een stuk of drie in het schap stonden. :7
Hoe kan dat nou @Wantie???
pi_215111918
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een laf verhaal. 3 concrete vragen, waaronder 1 over iets waar je al een maand over loopt te zuigen en twee simpele vragen naar bronnen en je komt hiermee?

Joh, wat sta je weer eens in je hemd.

Verder roep je nu dat deze editie is uitverkocht. Heeft @:Hexagon de laatste gekocht vandaag? Of ben je opzichtig feiten aan het verzinnen gelijk Trump?

Dat het met Disney zo goed gaat is kletskoek. Ze veren nu terug. Onder meer omdat Iger de woke koers is gaan bijsturen. Iger is eind 22 teruggehaald om de boel te redden.

https://nl.marketscreener(...)rken-daalt-47581689/

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Kortom: je had misschien gehoopt dat je met wat bluf hieruit kan komen, maar ook nu weer sta je in je hemd.
Wow je bent echt raging!
En dat al 3 reeksen lang!
Over een stripfiguur bedacht door een meisje van 9 jaar!

Het is gewoon te zot voor woorden eigenlijk.
pi_215111926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hier zijn alle winkels leeg.
Geen enkele Donald Duck te zien.
pi_215112037
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wow je bent echt raging!
En dat al 3 reeksen lang!
Over een stripfiguur bedacht door een meisje van 9 jaar!

Het is gewoon te zot voor woorden eigenlijk.
Welcome to the corner.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:12:52 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215112061
Maargoed, desondanks vind ik het maar treurig dat mensen zich gaan lopen opwinden over dit nieuwe personage in de Donald Duck verhalen. Volgens mij wordt de reeds bekende karakters geen geweld aangedaan zo. De boodschap erachter is niet meer dan: "Mensen met een andere afkomst horen ook bij onze maatschappij", waarbij de dagelijks leven avonturen in Duckstad een satire zijn op de maatschappij.

En het soort (passief) agressieve reacties en complottheorieen rondom dit nieuwe karakter maken wel duidelijk dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat de mensen die Eva Hamerslag representeert er bij horen. Blijkbaar zijn ze voor veel mensen nog steeds heel beangstigend, met name als ze een prominente rol spelen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:17:57 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215112100
quote:
[ afbeelding ]

Ik herinner me verhalen over vierkante eieren, schepen die over een zee van geld varen, ruimtewezens, heksen en voodoo.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar ze mee gekomen zijn dat het nu ‘te ver gezocht’ wordt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:32:18 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215112242
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ik herinner me verhalen over vierkante eieren, schepen die over een zee van geld varen, ruimtewezens, heksen en voodoo.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar ze mee gekomen zijn dat het nu ‘te ver gezocht’ wordt.
-Een verhaal over Donald Duck en Buurman Bolderbast die iedereen de buurt uitjagen met hun ruzies en daarom van de burgemeester een warm ontvangst moeten organiseren voor die nieuwe bewoonster, maar die uiteraard ruzie blijven maken en er een puinhoop van maken

-Een verhaal van Midas de Wolf die met een minibibliotheek de biggetjes probeert te lokken, wat uiteraard mislukt

-Een verhaal van een fabrikant die het taartrecept van Oma Duck wil verkopen en die de Zware Jongens inzet om Gijs Gans te ontvoeren en haar te chanteren.

-Een verhaal van Kwik, Kwek en Kwak die de blokhut van de jonge woudlopers moeten schoonmaken en het door Willy Wortel door een galactische poort naar een andere dimensie dumpen

-Een verhaal van Dagobert die de schoolboekenuitgeverij opkoopt en geld bespaart door hele kleine boekjes te maken, die voor dyslectische kinderen niet te lezen zijn. En door een of andere uitvinding van Willy Wortel moet die op andere gedachten worden gebracht.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:48:11 #48
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215112375
quote:
[ afbeelding ]

Dit is van De Speld neem ik aan? :')
pi_215112574
Deze nieuwe buren van Donald Duck haalden het nét niet
26 september 2024 door Peter Buurman

Donald Duck krijgt nieuwe buren! Na een wedstrijd met meer dan 7000 inzendingen werden de eenden Eva Hamerslag en haar zoon Lex uitgekozen. Maar er waren natuurlijk veel meer mooie suggesties. Deze inzendingen haalden het nét niet.

Buurman Bloeddorst
De 7-jarige Leroy uit Heemstede bedacht Buurman Bloeddorst, een mysterieuze nieuwe buurman die op het eerste gezicht een normale Duckstadbewoner lijkt, maar in het diepste geheim een dubbelleven leidt als seriemoordenaar. De Donald Duck-redactie vond het een erg originele, spannende insteek van Leroy, maar ze hebben zijn naam ook doorgegeven aan de politie.

Hendrew Eend
Kas en Mimoun (beiden 11) vinden dat er te veel ‘beta-ass bitches’ rondwaggelen in Duckstad, en dat iemand ‘die Donald Cuck’ eens zou moeten leren hoe hij alpha wordt. Enter: Hendrew Eend, een lawaaiige woerd die Duckstad dagelijks luidkeels uitlegt hoe ze vrouwtjes moeten domineren. De redactie vindt het leuk geprobeerd van Kas en Mimoun, maar ze wijzen er graag op dat er al lang een alpha in hun strips staat, die meer alpha is dan zij met hun grote mond ooit zullen zijn: Dagobert Duck.

De siamese eendendrieling Saartje, Klaartje en Maartje
De nieuwe buren van Donald Duck hadden ook zomaar een siamese drieling kunnen zijn! Eva (7) uit Bergen op Zoom bedacht een siamese drieling van eenden met de namen Saartje, Klaartje en Maartje. Ze doen alles samen en ze maken ook elkaars zinnen af. Ze houden van spelen en plezier. De redactie van het donzige weekblad zag echter niets in deze inzending: “Wij hebben in de afgelopen decennia al heel veel betekend voor de representatie van eendendrielingen, en nu is het even de beurt aan andere minderheden.” Better luck next time, Eva!

Spiderman
Eerlijk is eerlijk: dit was eigenlijk de favoriet van de redactie! Soraya (8) uit Diemen had de beste inzending van iedereen. Spiderman is ooit gebeten door een radio-actieve spin en daardoor heeft hij superkrachten, hij kan slingeren met spinnenrag en hij is waanzinnig sterk. De redactie zag al helemaal voor zich hoe Spiderman als nieuwe buurman van Donald Duck waanzinnig populair zou kunnen worden, maar ze kunnen helaas niet overgaan tot publicatie nu Soraya nog in een hevig IP-conflict verwikkeld is met Sony Pictures.
  vrijdag 27 september 2024 @ 23:28:47 #50
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215112667
Dit is al het derde topic over wat nieuwe figuren in de Donald Duck? :o :')
AZ
ALKMAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')