Voor Donald Duck geldt hetzelfde als voor Sesamstraat: er is opzettelijk gekozen voor een gebroken gezinssituatie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Destijds konden creatieve geesten nog ongeremd creatief zijn.
De dwangbuis waar men nu creatief in mag zijn wordt nauwer en nauwer.
Rare rolmodellen heb jij voor je kinderenquote:Op donderdag 26 september 2024 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een kind van 9, misschien gebruikt ze niet helemaal de juiste woorden voor wat ze bedoelt.
Het gaat meer om rolmodellen en afspiegeling van de samenleving voor zover je daar met Donald Duck al van kunt spreken. Herkenning van figuren. Dat is zeker goed en dat heeft dit meisje al goed in de gaten.
Haha je domme getroll raakt mij niet. Het is alleen triest dat je zo sneu doet. Je hebt inhoudelijk niks te melden, zit hier alleen om andere users lastig te vallenquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gevoelig plekje geraakt? Gossie.
Fijn dat jij dat bepaalt voor een anderquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een cis hetero witte man zal dat nooit begrijpen...
Serieus? Jij denkt dat kinderen van kleur zich onveilig voelden bij het lezen van Donald Duck? Wat een level van snowflakerigheid is die ook nu in onze overgevoelige maatschappij ongekend is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gezien de enorme over de top ophef over een personage dat door een kind van 9 is bedacht snap ik juist heel goed met wat ze bedoelt met die veiligheid.
Een cis hetero witte man zal dat nooit begrijpen...
Of heel diep wèl, aangezien er hard te keer wordt gegaan tegen alles dat een mogelijke bedreiging vormt voor de status van hun eigen bubbel waarin ze leven.
Dr Who heeft daar nog een aflevering over gemaakt.
En die gaf ook de nodige ophef.
Fijn dat jij het je aantrekt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:31 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat bepaalt voor een ander
Typisch weer.
Go Woke Go Broke heeft zijn beste tijd gehadquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gezien alle commotie, vanmiddag maar even de nieuwe DD gehaald met mijn kind (normaal houden we het bij de pockets). Volgens de mevrouw van de Readshop liep het storm voor deze editie
Zie, met de tijd meegaan, het doet de verkoopcijfers goed.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gezien alle commotie, vanmiddag maar even de nieuwe DD gehaald met mijn kind (normaal houden we het bij de pockets). Volgens de mevrouw van de Readshop liep het storm voor deze editie
quote:
Dat is de draai die jij geeft aan de opmerking van een 9 jarige.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Serieus? Jij denkt dat kinderen van kleur zich onveilig voelden bij het lezen van Donald Duck?
En het kan nog dieper kennelijk.quote:Wat een level van snowflakerigheid is die ook nu in onze overgevoelige maatschappij ongekend is.
Verder is het wel grappig dat je met jouw opmerking over cis hetero witte man laat zien dat je zelf niet vies bent van racisme, seksisme, discrimineren op basis van seksuele voorkeur en het gebruik van onzinnige woorden als cis.
Naast dat je de plank misslaat daarmee.
Btw: het is ook nog een onvervalste ad hominem. Zo zien die eruit, knaap.
Wat dan weer opvalt is dat je totaal niet reageert op hoe er wordt omgegaan met de mening van Eva.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]nooit inhoudelijk reageren
Lekker bepalen voor een ander wat zij wel of niet begrijpen
De beurswaarde van Disney is in enkele jaren gehalveerd, ondanks recordstand van de beurs.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Go Woke Go Broke heeft zijn beste tijd gehad
Dat laatste ben ik met je eens. Misschien dat je eens jouw postgedrag gaat aanpassen nu je ziet hoe diep jij bent gezakt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is de draai die jij geeft aan de opmerking van een 9 jarige.
Zo diep is deze discussie gezakt.
[..]
En het kan nog dieper kennelijk.
Dus dankzij deze strip is de beurswaarde gehalveerd?quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De beurswaarde van Disney is in enkele jaren gehalveerd, ondanks recordstand van de beurs.
Aldus Wantie: go woke, go broke heeft zijn beste tijd gehad.
Het blijft leuk, deze act!
Nee, dat schreef ik niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dankzij deze strip is de beurswaarde gehalveerd?
Verder ben ik blij dat je eindelijk kleur bekent.
He? Dat is helemaal niet bij mij naar voren gebracht en daar heb ik het met jou ook niet over gehad.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat dan weer opvalt is dat je totaal niet reageert op hoe er wordt omgegaan met de mening van Eva.
Dat is veelzeggend in deze discussie.
Het is jammer dat X niet meer publieke verhandelbaar is maar denk je echt dat door het gedrag van Elon de beurswaarde verdubbeld zou zijn ten opzichte waarvan hij deze woke firma kocht.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De beurswaarde van Disney is in enkele jaren gehalveerd, ondanks recordstand van de beurs.
Maar er wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelde. Er staat nu veiliger.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vervelend dat jij jouw school als onveilig hebt ervaren, maar dat zal een hele andere reden hebben gehad dan waar ik naar verwees. Namelijk dat kinderen die niet blank zijn zich onveilig voelen bij het lezen van Donald Duck. Dat lijkt mij echt gezocht en die bewoordingen zijn ook wel heel erg van nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |