abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215105436
Druk maken om een gekleurde eend... Vermakelijk topic wel :)
pi_215105457
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik zal even een de mooiste tweets die ik hieromtrent tegenkwam met jullie delen:

[ x ]

Haar nekharen stonden overeind _O-

De laatste horde _O- _O- Deze man zit in een psychotische decompensatie die zijn weerga niet kent.

[ x ]

Sander Sassen ontdekt Guus Geluk. Die man zit qua vertrutting en zedenpreken ergens rond 1950.\

[ x ]

Donald Deugt :')

Ik heb in ieder geval vreselijk gelachen.
Zie ik nou dat Donald direct de reet van de nieuwe buuf aan het begluren is?

De strip wordt steeds realistischer. ;)
pi_215105478
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kinderen van die leeftijd zijn anders wel enorm beïnvloedbaar.
Kunnen beïnvloedbaar zijn, inderdaad. Hoeft niet. Gewoon haar eigen leven en ervaringen en wat ze meekrijgt van tv en dergelijke doen al veel. Ik vind het echt getuigen van een gebrek aan kennis over hoe kinderen op die leeftijd kunnen zijn als mensen ervan uit gaan dat ze dit onmogelijk zelf bedacht kan hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215105484
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:35 schreef Kreator het volgende:

[..]
Wellicht goed dat we samen de mening politie gaan bellen. Die hebben een wetboek met welke mening je hier wel en niet hoeft te geven en welke manieren goed en niet zo goed zijn, of in elk geval aan jouw standaard voldoen.

Beetje raar om jouw visie op deze manier op te dringen.
Ik dring niets op. Ik geef mijn mening. Zoals iedereen zijn mening kan geven.
  vrijdag 27 september 2024 @ 09:45:11 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215105504
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik zal even een de mooiste tweets die ik hieromtrent tegenkwam met jullie delen:

[ x ]

Haar nekharen stonden overeind _O-

De laatste horde _O- _O- Deze man zit in een psychotische decompensatie die zijn weerga niet kent.

[ x ]

Sander Sassen ontdekt Guus Geluk. Die man zit qua vertrutting en zedenpreken ergens rond 1950.\

[ x ]

Donald Deugt :')

Ik heb in ieder geval vreselijk gelachen.
Wat een intens treurige mensen bestaan er toch.
pi_215105528
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kunnen beïnvloedbaar zijn, inderdaad. Hoeft niet. Gewoon haar eigen leven en ervaringen en wat ze meekrijgt van tv en dergelijke doen al veel. Ik vind het echt getuigen van een gebrek aan kennis over hoe kinderen op die leeftijd kunnen zijn als mensen ervan uit gaan dat ze dit onmogelijk zelf bedacht kan hebben.
Nou, het is zo’n perfecte bingo, dat de kans dat ze dit volledig zelf heeft bedacht heel klein is.

En alle kinderen van deze leeftijd zijn heel beïnvloedbaar. Het is eerder dat het bij velen ook niet verdwijnt als ze volwassen zijn. Hell, dat is het fundament onder propaganda.

Kijk eens hoe gemakkelijk mensen in het Westen overtuigd zijn geraakt van dat het Westen inherent racistisch is, de erfzonde van slavernij, wat in de hoofden van velen iets is wat blanke mensen zwarte mensen aandien, enz.

Terwijl de feiten er haaks op staan en voor eenieder die dat wil op te zoeken zijn.
  vrijdag 27 september 2024 @ 09:53:05 #207
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215105551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, het is zo’n perfecte bingo, dat de kans dat ze dit volledig zelf heeft bedacht heel klein is.

En alle kinderen van deze leeftijd zijn heel beïnvloedbaar. Het is eerder dat het bij velen ook niet verdwijnt als ze volwassen zijn. Hell, dat is het fundament onder propaganda.

Kijk eens hoe gemakkelijk mensen in het Westen overtuigd zijn geraakt van dat het Westen inherent racistisch is, de erfzonde van slavernij, wat in de hoofden van velen iets is wat blanke mensen zwarte mensen aandien, enz.

Terwijl de feiten er haaks op staan en voor eenieder die dat wil op te zoeken zijn.
Wat heeft dat allemaal te maken met een donkere eend die is toegevoegd in de Donald Duck strip?
Kom je geen donkere mensen tegen in het dagelijks leven, maken die geen onderdeel uit van de samenleving?
Lezen donkere kinderen de Donald Duck niet? Zeker wel, en die vinden het dan ook leuk een donkere eend tegen te komen. Daar gaat het om. En ik vind het ook leuk. Strips moeten ook met hun tijd meegaan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215105575
quote:

[..]

Eigenlijk oneens met de hele post en aangezien ik mobiel zit nu niet echt een optie om een lange post te plaatsen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 09:59:32 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215105586
quote:

Dat is iets dat ergens in de marge afspeelt. Dus een groot succes was het nog niet.
pi_215105591
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat heeft dat allemaal te maken met een donkere eend die is toegevoegd in de Donald Duck strip?
Kom je geen donkere mensen tegen in het dagelijks leven, maken die geen onderdeel uit van de samenleving?
Lezen donkere kinderen de Donald Duck niet? Zeker wel, en die vinden het dan ook leuk een donkere eend tegen te komen. Daar gaat het om. En ik vind het ook leuk. Strips moeten ook met hun tijd meegaan.
Ik heb geen enkele moeite met eend Eva. Dat schreef ik al in deel 1.

Ik reageer slechts op de post van @miss_sly over beïnvloedbaar zijn van jonge kinderen en for that matter: volwassenen.
  roze vrijdag 27 september 2024 @ 10:00:42 #211
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215105599
Oh wauw twee topics (bijna) vol over dit. :') Zijn er geen ergere dingen om je druk over te maken ofzo.
Your beauty never ever scared me.
pi_215105602
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eigenlijk oneens met de hele post en aangezien ik mobiel zit nu niet echt een optie om een lange post te plaatsen.
Dan doe je dat later toch? Ik ben wel benieuwd.
pi_215105605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is iets dat ergens in de marge afspeelt. Dus een groot succes was het nog niet.
Wat was nog geen groot succes?
pi_215105614
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:00 schreef Ama het volgende:
Oh wauw twee topics (bijna) vol over dit. :') Zijn er geen ergere dingen om je druk over te maken ofzo.
Eens dat een tweede deel overbodig was (hoewel het misschien nog tot iets interessants gaat leiden). Maar wie maakt zich druk behalve een paar halve garen op X?
  vrijdag 27 september 2024 @ 10:06:32 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215105637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat was nog geen groot succes?
Het idee dat we racistische erfelijke zondaars zijn ten opzichte van zwarten. Er is werkelijk bijna niemand die dat vind. Behalve een groepje extreemlinkse opiniemakers.
pi_215105710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het idee dat we racistische erfelijke zondaars zijn ten opzichte van zwarten. Er is werkelijk bijna niemand die dat vind. Behalve een groepje extreemlinkse opiniemakers.
Nou, dat is stukken breder gedragen. Dat zag je bv bij de BLM protesten goed.

Maar ook hoe gemakkelijk Zwarte Piet voor de bus werd gegooid.

De meeste mensen denken bij slavernij alleen aan de Trans-Atlantische slavernij. En hoe het Westen daar schuld aan had.

Terwijl het feitelijk de Britten waren die slavernij, hetgeen wereldwijd de norm was, afgeschaft hebben. Niet alleen in eigen land, ze hebben actief de handel de nek omgedraaid op mondiale schaal en daar een hoge prijs voor betaald.

Dat soort dingen weten de meeste mensen niet. Als het om herstelbetalingen gaat (iets waar we meer en meer ingerommeld worden) hoor je steevast alleen maar wat over dat het Westen zou moeten betalen. Niemand die het Ottomaanse rijk ook eens aan wil spreken, terwijl zowel ten aanzien van aantallen (14 miljoen ongeveer) en wreedheid (slaven werden direct gecastreerd om voortplanting te voorkomen, reden waarom het niet meer zichtbaar is) het de Trans-Atlantische slavernij overtreft.
  vrijdag 27 september 2024 @ 10:30:15 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215105764
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar kwamen een paar honderd beroepsdemonstranten op af. Dat is echt marge.

quote:
Want iedereen die denkt dat het wel prima is om roetveegpieten in te voeren die vind dat?

Sowieso is Zwarte Piet voor een belangrijk deel om zeep geholpen door onze cultuurbeschermers met hun wijze van campagne voeren.

quote:
De meeste mensen denken bij slavernij alleen aan de Trans-Atlantische slavernij. En hoe het Westen daar schuld aan had.

Terwijl het feitelijk de Britten waren die slavernij, hetgeen wereldwijd de norm was, afgeschaft hebben. Niet alleen in eigen land, ze hebben actief de handel de nek omgedraaid op mondiale schaal en daar een hoge prijs voor betaald.
De meeste mensen zijn helemaal niet met slavernij bezig en interesseert het ook een hout. Meer met de laatste wedstrijd van Ajax of met ergernis aan fatbikes.

quote:
Dat soort dingen weten de meeste mensen niet. Als het om herstelbetalingen gaat (iets waar we meer en meer ingerommeld worden) hoor je steevast alleen maar wat over dat het Westen zou moeten betalen. Niemand die het Ottomaanse rijk ook eens aan wil spreken, terwijl zowel ten aanzien van aantallen (14 miljoen ongeveer) en wreedheid (slaven werden direct gecastreerd om voortplanting te voorkomen, reden waarom het niet meer zichtbaar is) het de Trans-Atlantische slavernij overtreft.
Nou je mag gerust een verzoek om herstelbetalingen naar Turkije sturen. Je zal het alleen niet krijgen, net als andere geldwolven dat ook niet krijgen.
pi_215105823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een kind van 9 bedenkt een personage, gespiegeld aan haar eigen familie..

En dat wekt dit allemaal op.

Dit is echt het tijdperk van de boze witte man die bang is zijn superioriteit kwijt te raken.....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215105826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens dat een tweede deel overbodig was (hoewel het misschien nog tot iets interessants gaat leiden). Maar wie maakt zich druk behalve een paar halve garen op X?
Ook nog een stel conservatieve halve garen op fok waarvan sommigen in de stuip schieten vanwege een niet witte eend. _O-
pi_215105829
Een 9 jarig blank kind wat zelf een donkere eend bedenkt? Right, ingefluisterd door woke mama zeker
  vrijdag 27 september 2024 @ 10:44:00 #221
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215105851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:40 schreef byah het volgende:
Een 9 jarig blank kind wat zelf een donkere eend bedenkt? Right, ingefluisterd door woke mama zeker
Hier in het park zijn alleen maar donkere eenden. De meerkoeten zijn zelfs allemaal zwart!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_215105857
quote:
Het begrip blank is ook aan inflatie onderhevig merk ik.
  vrijdag 27 september 2024 @ 10:56:18 #223
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_215105932
Nou over meisjes van negen doe ik geen uitspraken maar het is sowieso zeker dat mensen gekke dingen ingefluisterd krijgen door wierde ducks.
Ik ga naar huis.
pi_215105935

Die moeder lijkt wel op die eend :')
pi_215106001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:56 schreef byah het volgende:
[ link | afbeelding ]

Die moeder lijkt wel op die eend :')
Joh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:04:55 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215106002
quote:
Inderdaad, sommigen hebben liever een personage dat ingefluisterd is door boze ome Harry
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 september 2024 @ 11:06:05 #227
426493 crew  PippenScottie
pi_215106006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:00 schreef Ama het volgende:
Het lijkt me vermoeiend om altijd maar zo boos te zijn. Niet te doen, toch?
My friends all drive horses
pi_215106009
Nadruk op huidskleur leggen in de Donald Duck. :')

Klagen dat anderen zich druk maken om de huidskleur niet beseffende dat de toevoeging juist is omdat mensen, inclusief de klagers, zich alleen maar bezig kunnen houden met het tellen van huidskleurtjes en zelfs in de DD huidskleurtjes willen tellen. :')

Geen vader in beeld bij nieuwe diverse toevoeging in Duckstad. :')

Wachtend op de eerste negroïde troetelbeertjes, die zijn ook ondervertegenwoordigd. :')
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:06:52 #229
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215106012
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:06 schreef Tekaschi het volgende:

Klagen dat anderen zich druk maken om de huidskleur niet beseffende dat de toevoeging juist is omdat mensen, inclusief de klagers, zich alleen maar bezig kunnen houden met het tellen van huidskleurtjes en zelfs in de DD huidskleurtjes willen tellen. :')

Klagen over mensen die hun mening uiten :')

Kan je je niet ergens anders druk over maken?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:12:48 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215106048
quote:

Wachtend op de eerste negroïde troetelbeertjes, die zijn ook ondervertegenwoordigd. :')
Jij bent ook bezig met huidskleurtjes tellen, alleen wil je een andere uitkomst.
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:14:51 #231
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215106058
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:06 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Het lijkt me vermoeiend om altijd maar zo boos te zijn. Niet te doen, toch?
Wie is er boos?
pi_215106069
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Wie is er boos?
De halve thread :o
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:17:36 #233
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215106071
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
De halve thread :o
Volgens mij is er niemand daadwerkelijk boos.

Wellicht geirriteerd.
pi_215106075
quote:

Want die was er wel bij Kwik, Kwek en Kwak...

Ooh, wacht....

quote:
Cope
pi_215106080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:17 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Volgens mij is er niemand daadwerkelijk boos.

Wellicht geirriteerd.
Dat alleen al is gewoon te maf voor woorden.
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:19:23 #236
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215106085
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat alleen al is gewoon te maf voor woorden.
Waarom maak jij je druk over wat anderen vinden van iets?

Dan zit je volgens mij niet op de juiste plek hier. Kan je beter een circlejerk forum vinden waar iedereen het continue met elkaar eens is in dezelfde bubbel.
pi_215106099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dan zit je volgens mij niet op de juiste plek hier. Kan je beter een circlejerk forum vinden waar iedereen het continue met elkaar eens is in dezelfde bubbel.
Weer zo'n boze geïrriteerde reactie..

Wat een stripfiguur allemaal wel niet los maakt bij sommigen.
pi_215106114
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Weer zo'n boze geïrriteerde reactie..

Wat een stripfiguur allemaal wel niet los maakt bij sommigen.
Nog erger wat een kleurtje van een stripfiguur los maakt. Maar het zijn hier geen racisten hoor. :')
pi_215106228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nog erger wat een kleurtje van een stripfiguur los maakt. Maar het zijn hier geen racisten hoor. :')
Dat heb je inderdaad goed gezien. Het is niet racistisch om te vinden dat het onnodig is om een strip met een fantasieverhaal over dieren, te gaan racialiseren vanuit het oogpunt 'diversiteit' of andere eufemismen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215106248
quote:

Ik voel me een non-binair albinokonijn: waarom ben ik niet vertegenwoordigd in de Donald Duck?
pi_215106261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ik voel me een non-binair albinokonijn: waarom ben ik niet vertegenwoordigd in de Donald Duck?
Heb je meegedaan met de wedstrijd?
pi_215106266
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb je inderdaad goed gezien. Het is niet racistisch om te vinden dat het onnodig is om een strip met een fantasieverhaal over dieren, te gaan racialiseren vanuit het oogpunt 'diversiteit' of andere eufemismen.
Dat is de dekmantel die gebruikt wordt.
pi_215106302
quote:

[..]

pi_215106313
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is de dekmantel die gebruikt wordt.
Er is geen dekmantel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat eerste heeft niets meer met eendjes te maken natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215106323
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen dekmantel.
[..]
En uiteraard zeg je niets over de tweede...

En bij de eerste vergeet je deze tekst:

fantasieverhaal over dieren, te gaan racialiseren

pi_215106326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar kwamen een paar honderd beroepsdemonstranten op af. Dat is echt marge.
[..]
Want iedereen die denkt dat het wel prima is om roetveegpieten in te voeren die vind dat?

Sowieso is Zwarte Piet voor een belangrijk deel om zeep geholpen door onze cultuurbeschermers met hun wijze van campagne voeren.
[..]
De meeste mensen zijn helemaal niet met slavernij bezig en interesseert het ook een hout. Meer met de laatste wedstrijd van Ajax of met ergernis aan fatbikes.
[..]
Nou je mag gerust een verzoek om herstelbetalingen naar Turkije sturen. Je zal het alleen niet krijgen, net als andere geldwolven dat ook niet krijgen.
5.000 aldus het parool. Dat is echt een enorme opkomst, zeker in die tijd!

Maar goed, jij gaat voor dommetje spelen. Net alsof er niet vorig jaar 200 miljoen in een slavernijfonds is gestopt, bedoeld voor bewustmaking waarvan iedereen al lang weet dat het wederom een eenzijdig verhaal gaat worden.
pi_215106330
quote:

[..]
Dat conservatieven in een gekleurde eend diversiteit menen te moeten zien en daarom er over de flos van gaan is juist observeerbaar rascisme. :W
pi_215106342
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een kind van 9 bedenkt een personage, gespiegeld aan haar eigen familie..

En dat wekt dit allemaal op.

Dit is echt het tijdperk van de boze witte man die bang is zijn superioriteit kwijt te raken.....
Het was een reactie op miss_sly die beweerde dat jonge kinderen helemaal niet zo beïnvloedbaar zijn. Soms gaat een discussie wat andere kanten op. Dat lijkt mij zeker bij een onderwerp als deze niet zo heel gek. Maar frame het maar weer lekker naar jouw eigen believen, om er een ad hominem aan te hangen. Ik ben noch boos, noch wit, noch bang.

Er is hier gewoon een discussie aan de gang en daar doe ik normaal aan mee. Zou je ook eens moeten proberen!
pi_215106346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ook nog een stel conservatieve halve garen op fok waarvan sommigen in de stuip schieten vanwege een niet witte eend. _O-
Ik vind het allemaal wel meevallen. Volgens mij is de teneur vooral dat het niet heel serieus genomen moet worden.
pi_215106366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was een reactie op miss_sly die beweerde dat jonge kinderen helemaal niet zo beïnvloedbaar zijn. Soms gaat een discussie wat andere kanten op. Dat lijkt mij zeker bij een onderwerp als deze niet zo heel gek. Maar frame het maar weer lekker naar jouw eigen believen, om er een ad hominem aan te hangen. Ik ben noch boos, noch wit, noch bang.

Er is hier gewoon een discussie aan de gang en daar doe ik normaal aan mee. Zou je ook eens moeten proberen!
De hele boze witte man discussie hier gaat erover dat Disney ons een woke karakter door de strot duwt, en daarbij een kind van 9 gebruikt.

En als iemand dan aanhaalt dat een kind van 9 best in staat is zelf net een gekleurde eend kan komen probeer jij dat onderuit te halen...

Tja, dat vind ik veelzeggend.
pi_215106401
quote:

[..]

Come to think of it: erg verdacht dit... Zou Donald een pedofiel zijn?
pi_215106424
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
De hele boze witte man discussie hier gaat erover dat Disney ons een woke karakter door de strot duwt, en daarbij een kind van 9 gebruikt.

En als iemand dan aanhaalt dat een kind van 9 best in staat is zelf net een gekleurde eend kan komen probeer jij dat onderuit te halen...

Het kind dat deze wedstrijd gewonnen heeft van niets kwalijk te nemen, juist leuk dat die beloond wordt. Je kunt je misschien wel afvragen waar het achterliggende gedachtegoed vandaan komt, waarschijnlijk opgevoed in een progressief linkse familie en dan hebben kinderen tegenwoordig vaak al op jonge leeftijd een raciaal essentialistisch en intersectioneel wereldbeeld.
pi_215106435
Goh, Disney dat verdacht wordt van kinderen te gebruiken, hoe vergezocht.
pi_215106443
quote:

[..]
[..]
Destijds konden creatieve geesten nog ongeremd creatief zijn.
De dwangbuis waar men nu creatief in mag zijn wordt nauwer en nauwer.
pi_215106451
De 2e post uit deel 1 11 likes maar nee mensen projecteren er lopen hier geen rascisten rond. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:41 schreef Nober het volgende:
9? Stukje kinderarbeid.

Maar de neger omdat het moet is ook hier weer volbracht hoor.

[ x ]
  vrijdag 27 september 2024 @ 12:02:03 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215106464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:19 schreef MMaRsu het volgende:

Dan zit je volgens mij niet op de juiste plek hier.
Nou, volgens mij zit je hier dan helemaal prima hoor. Wat doe jij hier dan?
Huilen dan.
pi_215106465
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat ik er verder over moet zeggen?
Klopt, dan sta je met je mond vol tanden.

quote:
Het zijn eenden. Al neem ik aan dat die zwarte eenden van inboorlingen moeten voorstellen, heel raar in ieder geval. Het lijkt dat Donald Duck an sich behoorlijk raciaal essentialistisch is als ik ook die volgende post van je zie.
[..]
Dat is al eerder aangehaald, jouw idee dat er geen raciale grondslag ligt in de karakters van Duckstad klopt niet.
Die grondslag is er wel.

quote:
Je projecteert. Het is juist vanuit links progressieve kringen waar men deze veranderen toejuicht. Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe dat komt, wat vind jij bijvoorbeeld leuk aan deze nieuwe toevoeging van bruine eenden met kroeshaar?
Ik vind het leuk dat Disney hun lezer publiek heeft betrokken bij het vinden van een nieuw personage voor de strip.

En van de finalisten is dit duo wèl eentje waarmee je langere tijd uit de voeten kunt.
En het is een karakter waarmee de lezer zich kan identificeren (de dochter).
Dat is bij een verhaal ook heel belangrijk.
pi_215106468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:01 schreef Basp1 het volgende:
De 2e post uit deel 1 11 likes maar nee mensen projecteren er lopen hier geen rascisten rond. :')
[..]

Probeer eens te onderouwen wat je racistisch vindt aan deze post?
  vrijdag 27 september 2024 @ 12:02:17 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215106470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
5.000 aldus het parool. Dat is echt een enorme opkomst, zeker in die tijd!
5000 is op een inwoneraantal van 17 miljoen toen nog steeds verwaarloosbaar.

En in die tijd was het voor de extreemlinkse scene natuurlijk weer eens een mooi dagje uit na tijden van binnen zitten.

quote:
Maar goed, jij gaat voor dommetje spelen. Net alsof er niet vorig jaar 200 miljoen in een slavernijfonds is gestopt, bedoeld voor bewustmaking waarvan iedereen al lang weet dat het wederom een eenzijdig verhaal gaat worden.
Is nog weinig van uitgevoerd, dus kan het nieuwe kabinet prima zijn eigen draai aan geven.
  vrijdag 27 september 2024 @ 12:03:49 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215106478
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de wereld van Donald Duck leven ook honden en varkens. Dus het is wel degelijk menselijk ras in die wereld, maar dan op een hondachtig wezen geprojecteerd.
pi_215106500
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Weer een stropop. Ik heb gezegd dat de hele bingo in zijn totaliteit op zichzelf niet logisch is, maar daar heb ik meteen bij gezegd dat het enerzijds kan zijn door hoe het is opgeschreven door de journalist en anderzijds dat ik vermoed dat de winnares biracial is en dat wellicht ook e.e.a. verklaart.

Ik heb zelf kinderen in die leeftijdsgroep en laat ik het zo zeggen: in mijn bubble zijn kinderen hier helemaal niet op deze wijze mee bezig op die leeftijd. Zeker de term dat mensen met een donkere huid zich niet veilig zouden voelen als ze Donald Duck lezen zonder een bruine eend erin... ja, dat heeft ze echt van een volwassene gehoord.
  vrijdag 27 september 2024 @ 12:08:55 #262
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215106524
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, volgens mij zit je hier dan helemaal prima hoor. Wat doe jij hier dan?
:') man man man doe toch niet zo triest jongen.
pi_215106530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Jij hebt letterlijk nergens inhoudelijk op gereageerd. Maar blijft wel posten.

Heb je ook nog iets te melden verder? Of lekker lachen en andere users belachelijk maken?
Het laatste natuurlijk. Ik heb al enkele inhoudelijke vragen gesteld maar die zullen wel worden genegeerd.
pi_215106577
Blijft Buurman Bolderbast wel? Ik heb niet alles gelezen.
pi_215106677
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer eens te onderouwen wat je racistisch vindt aan deze post?
Zullen we eerst eens naar de definitie van rascisme kijken.

Racisme is een ideologie die een hiërarchie van zogenaamde 'rassen' voorstaat. In deze opvatting zouden bepaalde 'rassen' superieur zijn aan andere. Racisme manifesteert zich op verschillende manieren: door daden, uitlatingen, geschriften of discriminerende gedragingen.

Het suggeren over "negers omdat het moet" is in mijn opinie toch echt een opmerking over ras en omdat het moet impliceert toch echt dat deze user er liever een nieuwe witte eend had gezien.
pi_215106800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Racisme is een ideologie die een hiërarchie van zogenaamde 'rassen' voorstaat. In deze opvatting zouden bepaalde 'rassen' superieur zijn aan andere. Racisme manifesteert zich op verschillende manieren: door daden, uitlatingen, geschriften of discriminerende gedragingen.

Het suggeren over "negers omdat het moet" is in mijn opinie toch echt een opmerking over ras en omdat het moet impliceert toch echt dat deze user er liever een nieuwe witte eend had gezien.
Het lijkt mij eerder een (in ongelukkige bewoordingen geuit) constatering naar aanleiding van het bekende beleid bij Disney om werkelijk overal te kiezen voor een karakter van kleur. Inclusief snow white door een latina actrice (correct me if I am wrong, maar in ieder geval niet heel passend bij het karakter Snow white, waar je verwacht voor naar Ierland te moeten gaan).

Nou moet Disney dat verder helemaal zelf weten. Maar dat je daar commentaar op kan krijgen is niet per sé racistisch. Net zo goed als dat het helemaal niet misogyn is om geen voorstander te zijn van Jamie Bond ipv James Bond.

Wat veel mensen daaraan (tevens) stoort is ook dat het vooral virtue signaling is. En laten we wel zijn: er is geen minderheid in de wereld die daar beter van wordt of zich veiliger gaat voelen (sterker nog: uit onderzoek is gebleken dat safe spaces en trigger warnings op universiteiten juist heeft gezorgd voor een minder veilig aanvoelende omgeving).

Maar het kan ook vanuit racistische overweging zijn inderdaad. Ik zou daar alleen niet mee beginnen.
pi_215106805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is een uitstekende definitie, maar er is letterlijk niemand die hier heeft willen beweren dat het ene 'ras' superieur is aan het andere. Kortom, dit sluit op geen enkele manier aan op deze discussie.

Waar het mensen (zoals in die reactie) om gaat is dat er tegenwoordig een trend is om zoveel mogelijk etnische diversiteit in entertainment te stoppen op een manier dat het niet meer natuurlijk is. Daar zit dus een obsessieve push achter.

Daarom verschijnen er ook talloze artikelen in de media over dat bepaalde beroepen, sporten of andere sectoren of plekken nog 'te blank' of 'te wit' zouden zijn. Waarmee de indruk wordt gewekt dat dit niet goed zou zijn of problematisch.

En dan had ik en nog wat anderen hier ook het argument gemaakt dat het hier zelfs over een fantasieverhaal met dieren gaat en eenden met witte veren naar mijn mening niet voor blanke mensen staan, net zoals eenden met zwarte veren dit niet doen voor mensen van kleur.

Nu is het dus aan jou alsnog om aan te tonen waar het racisme zit en wat er positief is aan deze toevoeging in deze strip?
pi_215106885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Haha tuurlijk jongen, lekker trollen en andere users lastig vallen :')
Eerlijk dit gaat toch nergens over.
Net als de reacties dat dit wordt opgedrongen, onnatuurlijke diversiteit etc. Wat een onzin zeg.
pi_215106910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:18 schreef DjVero het volgende:
Blijft Buurman Bolderbast wel? Ik heb niet alles gelezen.
Die vindt de komende jaren inspiratie op Fok.

Bolderbast blijft inderdaad, en de nieuwe buurvrouw vindt iets van de vete tussen Donald en Bolderbast.
pi_215106920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:10 schreef Japepk het volgende:
Hmm, leuke wedstijd en leuk bedacht, maar het ligt er wel héél dik bovenop inderdaad. Moeder werkt ook met recylebare materialen, tuurlijk. Greetje Gluur was veel leuker, dat was juist een parodie op de mens van nu met alles en iedereen stalken op social media enzo.
Ook wel opvallend dat Greetje Gluur het meest genoemd en geliket wordt in de reacties.

vrijdag 27 september 2024 @ 13:02:38 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215106966
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
:') man man man doe toch niet zo triest jongen.
Gevoelig plekje geraakt? Gossie.
Huilen dan.
pi_215106971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij eerder een (in ongelukkige bewoordingen geuit) constatering naar aanleiding van het bekende beleid bij Disney om werkelijk overal te kiezen voor een karakter van kleur. Inclusief snow white door een latina actrice (correct me if I am wrong, maar in ieder geval niet heel passend bij het karakter Snow white, waar je verwacht voor naar Ierland te moeten gaan).

Nou moet Disney dat verder helemaal zelf weten. Maar dat je daar commentaar op kan krijgen is niet per sé racistisch. Net zo goed als dat het helemaal niet misogyn is om geen voorstander te zijn van Jamie Bond ipv James Bond.

Wat veel mensen daaraan (tevens) stoort is ook dat het vooral virtue signaling is. En laten we wel zijn: er is geen minderheid in de wereld die daar beter van wordt of zich veiliger gaat voelen (sterker nog: uit onderzoek is gebleken dat safe spaces en trigger warnings op universiteiten juist heeft gezorgd voor een minder veilig aanvoelende omgeving).

Maar het kan ook vanuit racistische overweging zijn inderdaad. Ik zou daar alleen niet mee beginnen.
Ik heb zelf school in mijn jeugd als onveilig ervaren.
Ik ben blij dat dat anno 2024 een stuk minder aan de orde is, dankzij een meer inclusief beleid.

Jij lijkt te vinden dat een kind van 9 het niet als veilig kan of mag ervaren als in de strip een personage zit waarmee ze zichzelf beter kan identificeren.

Maar dat mag zo'n kind toch zelf bepalen?
pi_215107034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ook wel opvallend dat Greetje Gluur het meest genoemd en geliket wordt in de reacties.

Greetje Gluur is een meer klassiek karakter..
Ik vraag me af of de likers ook de kinderen zijn die het weekblad lezen.
pi_215107044
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb zelf school in mijn jeugd als onveilig ervaren.
Ik ben blij dat dat anno 2024 een stuk minder aan de orde is, dankzij een meer inclusief beleid.

Jij lijkt te vinden dat een kind van 9 het niet als veilig kan of mag ervaren als in de strip een personage zit waarmee ze zichzelf beter kan identificeren.

Maar dat mag zo'n kind toch zelf bepalen?
Vervelend dat jij jouw school als onveilig hebt ervaren, maar dat zal een hele andere reden hebben gehad dan waar ik naar verwees. Namelijk dat kinderen die niet blank zijn zich onveilig voelen bij het lezen van Donald Duck. Dat lijkt mij echt gezocht en die bewoordingen zijn ook wel heel erg van nu.
pi_215107105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vervelend dat jij jouw school als onveilig hebt ervaren, maar dat zal een hele andere reden hebben gehad dan waar ik naar verwees. Namelijk dat kinderen die niet blank zijn zich onveilig voelen bij het lezen van Donald Duck. Dat lijkt mij echt gezocht en die bewoordingen zijn ook wel heel erg van nu.
Gezien de enorme over de top ophef over een personage dat door een kind van 9 is bedacht snap ik juist heel goed met wat ze bedoelt met die veiligheid.

Een cis hetero witte man zal dat nooit begrijpen...

Of heel diep wèl, aangezien er hard te keer wordt gegaan tegen alles dat een mogelijke bedreiging vormt voor de status van hun eigen bubbel waarin ze leven.

Dr Who heeft daar nog een aflevering over gemaakt.
En die gaf ook de nodige ophef.
pi_215107131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Destijds konden creatieve geesten nog ongeremd creatief zijn.
De dwangbuis waar men nu creatief in mag zijn wordt nauwer en nauwer.
Voor Donald Duck geldt hetzelfde als voor Sesamstraat: er is opzettelijk gekozen voor een gebroken gezinssituatie.

Alleen zit daar tegenwoordig het stempel 'Woke' op, en kunnen mensen daar lekker tegenaan schoppen.
pi_215107132
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een kind van 9, misschien gebruikt ze niet helemaal de juiste woorden voor wat ze bedoelt.

Het gaat meer om rolmodellen en afspiegeling van de samenleving voor zover je daar met Donald Duck al van kunt spreken. Herkenning van figuren. Dat is zeker goed en dat heeft dit meisje al goed in de gaten.
Rare rolmodellen heb jij voor je kinderen
Heel veel sambal
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:29:47 #278
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215107229
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gevoelig plekje geraakt? Gossie.
Haha je domme getroll raakt mij niet. Het is alleen triest dat je zo sneu doet. Je hebt inhoudelijk niks te melden, zit hier alleen om andere users lastig te vallen :W
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:31:15 #279
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215107244
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat bepaalt voor een ander :')

Typisch weer.
pi_215107258
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gezien de enorme over de top ophef over een personage dat door een kind van 9 is bedacht snap ik juist heel goed met wat ze bedoelt met die veiligheid.

Of heel diep wèl, aangezien er hard te keer wordt gegaan tegen alles dat een mogelijke bedreiging vormt voor de status van hun eigen bubbel waarin ze leven.

Dr Who heeft daar nog een aflevering over gemaakt.
En die gaf ook de nodige ophef.
Serieus? Jij denkt dat kinderen van kleur zich onveilig voelden bij het lezen van Donald Duck? Wat een level van snowflakerigheid is die ook nu in onze overgevoelige maatschappij ongekend is.

Verder is het wel grappig dat je met jouw opmerking over cis hetero witte man laat zien dat je zelf niet vies bent van racisme, seksisme, discrimineren op basis van seksuele voorkeur en het gebruik van onzinnige woorden als cis.

Naast dat je de plank misslaat daarmee. ;)

Btw: het is ook nog een onvervalste ad hominem. Zo zien die eruit, knaap.
pi_215107297
Gezien alle commotie, vanmiddag maar even de nieuwe DD gehaald met mijn kind (normaal houden we het bij de pockets). Volgens de mevrouw van de Readshop liep het storm voor deze editie :D
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:35:54 #282
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215107302
Typisch een verwoked brein, janken over pronouns, zwangere "mannen" etc die ze je op willen dringen, desnoods met geweld, en zelf anderen ongevraagd met een scheldterm "cis" bestempelen.

Pure breinrot.

En nee, ik maak me verder totaal niet druk om de nieuwe buren van Donald, maar als je op zo'n manier je standpunt komt verdedigen kan je echt de rimbam krijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215107358
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Fijn dat jij dat bepaalt voor een ander :')

Typisch weer.
Fijn dat jij het je aantrekt.
pi_215107371
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gezien alle commotie, vanmiddag maar even de nieuwe DD gehaald met mijn kind (normaal houden we het bij de pockets). Volgens de mevrouw van de Readshop liep het storm voor deze editie :D
Go Woke Go Broke heeft zijn beste tijd gehad :{w
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:40:47 #285
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215107373
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Zie, met de tijd meegaan, het doet de verkoopcijfers goed. ^O^
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:41:36 #286
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215107382
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Fijn dat jij het je aantrekt.
:') nooit inhoudelijk reageren _O_

Lekker bepalen voor een ander wat zij wel of niet begrijpen _O_
pi_215107410
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Serieus? Jij denkt dat kinderen van kleur zich onveilig voelden bij het lezen van Donald Duck?
Dat is de draai die jij geeft aan de opmerking van een 9 jarige.

Zo diep is deze discussie gezakt.

quote:
Wat een level van snowflakerigheid is die ook nu in onze overgevoelige maatschappij ongekend is.

Verder is het wel grappig dat je met jouw opmerking over cis hetero witte man laat zien dat je zelf niet vies bent van racisme, seksisme, discrimineren op basis van seksuele voorkeur en het gebruik van onzinnige woorden als cis.

Naast dat je de plank misslaat daarmee. ;)

Btw: het is ook nog een onvervalste ad hominem. Zo zien die eruit, knaap.
En het kan nog dieper kennelijk.
pi_215107425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
:') nooit inhoudelijk reageren _O_

Lekker bepalen voor een ander wat zij wel of niet begrijpen _O_
Wat dan weer opvalt is dat je totaal niet reageert op hoe er wordt omgegaan met de mening van Eva.

Dat is veelzeggend in deze discussie.
pi_215107498
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Go Woke Go Broke heeft zijn beste tijd gehad :{w
De beurswaarde van Disney is in enkele jaren gehalveerd, ondanks recordstand van de beurs.

Aldus Wantie: go woke, go broke heeft zijn beste tijd gehad.

Het blijft leuk, deze act!
pi_215107585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is de draai die jij geeft aan de opmerking van een 9 jarige.

Zo diep is deze discussie gezakt.
[..]
En het kan nog dieper kennelijk.
Dat laatste ben ik met je eens. Misschien dat je eens jouw postgedrag gaat aanpassen nu je ziet hoe diep jij bent gezakt.

Maarre, leg even uit hoe jij deze opmerking uit wil leggen:

Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’

Want ‘die voelen zich DAN ook een beetje veilig’, waarbij dan verwijst naar de donkere veren, maakt dat ze kennelijk meent dat ze zich niet veilig voelen zonder (en slechts een beetje met een karakter met donkere veren).

Voor de goede orde: als ze dit echt zo gezegd heeft, want ik weet uit ervaring dat journalisten graag opschrijven wat ze willen, al dan niet verzonnen of met suggestieve vragen voor elkaar gekregen.
pi_215107589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De beurswaarde van Disney is in enkele jaren gehalveerd, ondanks recordstand van de beurs.

Aldus Wantie: go woke, go broke heeft zijn beste tijd gehad.

Het blijft leuk, deze act!
Dus dankzij deze strip is de beurswaarde gehalveerd?

Verder ben ik blij dat je eindelijk kleur bekent.
pi_215107622
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dankzij deze strip is de beurswaarde gehalveerd?

Verder ben ik blij dat je eindelijk kleur bekent.
Nee, dat schreef ik niet.

En kleur bekennen? Do tell, dit gaat weer hilarisch worden voel ik aan mijn water.
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:04:33 #293
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215107713
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat dan weer opvalt is dat je totaal niet reageert op hoe er wordt omgegaan met de mening van Eva.

Dat is veelzeggend in deze discussie.
He? Dat is helemaal niet bij mij naar voren gebracht en daar heb ik het met jou ook niet over gehad.
pi_215107805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is jammer dat X niet meer publieke verhandelbaar is maar denk je echt dat door het gedrag van Elon de beurswaarde verdubbeld zou zijn ten opzichte waarvan hij deze woke firma kocht.

Den hebben we nog de aandelen van Trump media die een duikvlucht aan het maken zijn ten opzicht van de all time high.
pi_215107874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar er wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelde. Er staat nu veiliger.
Dat is misschien een verkeerde woordkeuze, wat niet raar is voor een 9 jarige.
Meer geborgen is misschien beter gekozen. Of kan me er meer mee identificeren.
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:21:33 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215107903
BOOS!
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')