abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215125552
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ga idd met nogal wat 'medelanders' om, en waarom ik niet sta te juichen komt omdat ik die altijd als mensen heb gezien en niet als politieke attributen die pas waardigheid verwerven wanneer ze in een dierenvorm in een stripblad verschijnen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf ook nooit identificeerde met een eend. Laat staan dat ik ooit iets van 'witte superioriteit' heb gevoeld. Dat is je eerste manco in denken, en je eigen bubbel, dat constant aannemen dat er een hele horde boze blanke mannen (vrouwen? zijn die er ook) is dat actief kruisverbrandend blanke suprematie beoefent.

De tragiek is dat je dat eigen racistisch denken niet eens ziet.

Mensen kunnen zich pas gezien en gehoord voelen, kunnen pas meedoen en herkenbaarheid ervaren, wanneer in de media verschijningen zitten die herkenbaar zijn omdát er een ander kleurtje op zit. Waarmee je ras eleveert als belangrijk, wellicht het belangrijkste, wat een mens maakt.

Op macro-niveau zou dat natuurlijk ook moeten gelden. Mensen voelen zich kennelijk het meest op hun gemak wanneer ze hun eigen ras zien. Krijgen dan pas het gevoel dat ze meedoen. Verklaart waarom mensen graag bij mensen die op elkaar lijken vertoeven, immers, was dat niet, was dat onderscheid op basis van kleur niet nodig.

Waarmee je op één lijn staat met racisten die allemaal precies hetzelfde stellen.

Daarom sta ik niet te juichen bij dit soort interpretaties (want meer zijn het niet) van een bruine eend. Het is regressie, dat focussen op kleur.
Die focus op kleur wordt juist gelegd door degenen die een probleem hebben met een andere kleur eend in de Donald Duck.

Die beginnen meteen 'woke woke' te kwaken en beschuldigen Disney ervan een bepaalde agenda door te drukken door middel van een nieuw personage dat bedacht is door een 9 jarig kind.

Wat vervolgens in de discussie hierover gebeurt is dat anderen proberen te duiden waar dat vandaan komt.

En zo ontspoort het steeds verder.

En uiteindelijk zijn de racisten kennelijk het slachtoffer. Want de daders zijn de voorstanders van een bruine eend, die daardoor openbaren dat niet iedereen dezelfde afkomst heeft.

En dat werkt dan weer maatschappij ontwrichtend....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215125634
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je laat weer zien hoe kwaadaardig je bent.
Kwaadaardig nog wel.

quote:
Je weet donders goed dat ik vanaf het begin heb gezegd dat het mij zal jeuken.
Dat is niet te merken.
Als je dit niets interesseert had je niet 3 reeksen lang de boventoon gevoerd.

quote:
Het is de discussie zelf die mij interesseert net zoals deze jou kennelijk interesseert, nog meer dan ik, want ik zou geen derde deel hebben geopend.
Toch post je erin en zitten we straks bij deel 4, waarbij jij het slachtoffer bent van een kwaadaardige fokker...

quote:
Verder wel lachen dat je het effect van identiteitspolitiek en dat het iets is van de laatste tijd wil ontkennen. Dat is zoiets als midden in een stortbui anderen proberen te overtuigen dat het droog is.

Succes daarmee!
Ik weet dat dat je agenda is, want je bent altijd te vinden in topics daarover....

Het ligt altijd bij een ander, niet bij de racisten die de ophef hebben veroorzaakt....
pi_215125640
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit privilege is voor de meeste Wekker-adepten inderdaad een aangeboren traite van blanke mensen.

Maar even: je acht het niet een tikkeltje absurd dat iemand hier een menselijke ras-exponent wil koppelen aan een stripeend?
Ik vind het vreemd dat mensen er zo'n obsessie van maken. Donald Duck's voorvaderen waren persiflages van Schotten als je dat aan onze wereld koppeld zou hij inderdaad blank zijn. Maar niemand maakt daar een punt van, ook mensen als Wantie niet. Dat nieuwe personage is een persiflage van iemand met Afrikaanse roots, daar maken duidelijk wel heel veel mensen een punt van.
Цой жив
  zondag 29 september 2024 @ 12:19:59 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125652
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die focus op kleur wordt juist gelegd door degenen die een probleem hebben met een andere kleur eend in de Donald Duck.

Die beginnen meteen 'woke woke' te kwaken en beschuldigen Disney ervan een bepaalde agenda door te drukken door middel van een nieuw personage dat bedacht is door een 9 jarig kind.

Wat vervolgens in de discussie hierover gebeurt is dat anderen proberen te duiden waar dat vandaan komt.

En uiteindelijk zijn de racisten kennelijk het slachtoffer. Want de daders zijn de voorstanders van een bruine eend, die daardoor openbaren dat niet iedereen dezelfde afkomst heeft.

Die zie ik hier niet. Ik zie mensen ageren tegen jouw vorm van denken.

Opvallend voor mij was dat de hele invulling van die eend als bruin van ras van de journalist kwam, en hij zelf door Eva gecorrigeerd moest worden: geen bruine huid, bruine veren.

Je hebt het constant over de gevaren van vooroordelen en xenofobie en racisme, maar legt zelf even zo constant de nadruk op huidskleur, geslacht en seksuele voorkeur. Je politiseert die zaken continu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:21:00 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125661
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar je hele politiek-sociologische analyse van Duckstad als 'waarschijnlijk blank'.
Daar het je geen diepgaande analyse voor te doen. Je hoeft er enkel die strip voor te kennen, de geschiedenis van de Duck familie en ook hoe al eerder mensenrassen als Afrikanen en Aziaten op eenden werden geprojecteerd.

Maar als je werkelijk nooit gezien hebt dat Duckstad en andere kinderproducties een mate van satire op de maatschappij zijn met daarin ook actuele boodschappen, dan snap ik dat je helemaal in de war bent door dat nieuws.

Wist je dat Asterix ook niet 100% getrouw is aan de tijd van Galliërs en Romeinen?
  zondag 29 september 2024 @ 12:21:15 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125663
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vind het vreemd dat mensen er zo'n obsessie van maken. Donald Duck's voorvaderen waren persiflages van Schotten als je dat aan onze wereld koppeld zou hij inderdaad blank zijn. Maar niemand maakt daar een punt van, ook mensen als Wantie niet. Dat nieuwe personage is een persiflage van iemand met Afrikaanse roots, daar maken duidelijk wel heel veel mensen een punt van.
Niet echt.

Ik geloof er namelijk geen reet van dat het gros van Donald Duck-lezend Nederland, uberhaupt met ras en etniciteit bezig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:22:39 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125676
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar het je geen diepgaande analyse voor te doen. Je hoeft er enkel die strip voor te kennen, de geschiedenis van de Duck familie en ook hoe al eerder mensenrassen als Afrikanen en Aziaten op eenden werden geprojecteerd.

Maar als je werkelijk nooit gezien hebt dat Duckstad en andere kinderproducties een mate van satire op de maatschappij zijn met daarin ook actuele boodschappen, dan snap ik dat je helemaal in de war bent door dat nieuws.

Wist je dat Asterix ook niet 100% getrouw is aan de tijd van Galliërs en Romeinen?
Welke satire behelst dit issue precies? Welke actuele boodschap?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125678
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.

Ik geloof er namelijk geen reet van dat het gros van Donald Duck-lezend Nederland, uberhaupt met ras en etniciteit bezig is.
Donald Duck lezend Nederland niet mee, Twitterend Nederland blijkbaar wel.
Цой жив
pi_215125683
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit privilege is voor de meeste Wekker-adepten inderdaad een aangeboren traite van blanke mensen.

Maar even: je acht het niet een tikkeltje absurd dat iemand hier een menselijke ras-exponent wil koppelen aan een stripeend?
Maar dat is precies wat gebeurt met de introductie van een bruine eend.

"Zelfs in Duckstad komt nu een 'bruine eend' (of moet ik zeggen 'eend van kleur'?) te wonen. Deze doorgeslagen diversiteitswaanzin kent geen grenzen. Dit land is inmiddels een open inrichting."

Aldus Raisa Blommestijn...
pi_215125693
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.

Klopt, het is vooral domrechts die het blad nooit gelezen heeft, die daar een mening over heeft.
  zondag 29 september 2024 @ 12:26:00 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125696
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

"Zelfs in Duckstad komt nu een 'bruine eend' (of moet ik zeggen 'eend van kleur'?) te wonen. Deze doorgeslagen diversiteitswaanzin kent geen grenzen. Dit land is inmiddels een open inrichting."

Raisa! Dat orakel van het land, de spreekbuis van Nederland, de grote denker met een hele eigen filosofische school en achterban.

Als dat je referentiekader is, snap ik wel dat je dit hele koninkrijk ziet als vergaarbak van extreem-rechtse waanzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:26:14 #262
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215125697
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niemand boeit het dat Daffy duck zwart is, het is een dierenrijk.
Mar Eva Hamerslag is wel wat anders dan Daffy Duck...
pi_215125701
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan moet je het blad een tijdje lezen.
Er wordt vaak wel ingehaakt op actualiteit.
Niet altijd, veel strips zijn herhaling van 20 jaar terug.
  zondag 29 september 2024 @ 12:26:49 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125706
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, het is vooral domrechts die het blad nooit gelezen heeft, die daar een mening over heeft.
Nee hoor, jij ook.

Het is kennelijk echt nodig, en zelfs iets wat je toe moet juichen, dat we ras gaan introduceren in een kinderstrip.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125709
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Niemand boeit het dat Daffy duck zwart is, het is een dierenrijk.
Mar Eva Hamerslag is wel wat anders dan Daffy Duck...
Klopt, ik snap dan ook die ophef niet over een bruine eend in de Donald Duck.

Eenden in de natuur zijn in Nederland over het algemeen niet wit.
  zondag 29 september 2024 @ 12:29:27 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125722
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, ik snap dan ook die ophef niet over een bruine eend in de Donald Duck.

Eenden in de natuur zijn in Nederland over het algemeen niet wit.
Die bruine eend interesseert me niets (zie reactie 1). De identiteitspolitieke invalshoek van jou iets meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 12:30:21 #267
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215125728
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sorry hoor maar ik neem eigenlijk wel aan dat heel Nederland de Donald duck wel gelezen heeft vroeger.
pi_215125730
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor, jij ook.

Het is kennelijk echt nodig, en zelfs iets wat je toe moet juichen, dat we ras gaan introduceren in een kinderstrip.
Weer die frustratie.

Dat is wat ik niet begrijp in de discussie.
Waarom is het zo'n enorm probleem dat er een andere kleur eend komt.

Een kind van 9 bedenkt een nieuw karakter, wat kennelijk gespiegeld is aan haar eigen familie.

Je zei zelf notabene dat Eva verduidelijkt heeft dat het om bruine veren gaat.

Hoezo ander ras of huidskleur.
  zondag 29 september 2024 @ 12:31:04 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215125732
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De satire is dat er een stad is waar eenden, honden en varkens wonen die verdacht veel op mensen lijken. En dat daar dingen gebeuren die verdacht veel lijken op wat in onze maatschappij gebeurt. Soms meer metaforisch en soms meer direct.

En de boodschap van deze is "mensen met een andere afkomst zijn meestal normaal en hebben een plek in onze samenleving." Dat is een boodschap die bij veel mensen nog moet aankomen.
pi_215125734
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die bruine eend interesseert me niets (zie reactie 1). De identiteitspolitieke invalshoek van jou iets meer.
En die heb je zelf verzonnen.
  zondag 29 september 2024 @ 12:31:56 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215125738
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Weer die frustratie.

Dat is wat ik niet begrijp in de discussie.
Waarom is het zo'n enorm probleem dat er een andere kleur eend komt.

Een kind van 9 bedenkt een nieuw karakter, wat kennelijk gespiegeld is aan haar eigen familie.

Je zei zelf notabene dat Eva verduidelijkt heeft dat het om bruine veren gaat.

Hoezo ander ras of huidskleur.
Je leest niet.

Ik heb het niet over die eend, ik heb het over jou redenering daaromtrent. De politisering.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215125739
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kwaadaardig nog wel.
[..]
Dat is niet te merken.
Als je dit niets interesseert had je niet 3 reeksen lang de boventoon gevoerd.
[..]
Toch post je erin en zitten we straks bij deel 4, waarbij jij het slachtoffer bent van een kwaadaardige fokker...
[..]
Ik weet dat dat je agenda is, want je bent altijd te vinden in topics daarover....

Het ligt altijd bij een ander, niet bij de racisten die de ophef hebben veroorzaakt....
Ja, het is kwaadaardig (en dat is nog heel lief gezegd) om keer op keer op keer te liegen over wat een ander gezegd zou hebben met de bedoeling hem in een kwaad daglicht te stellen.

Verder is het wel heel dom om mij te verwijten dat ik hier veel post, terwijl jij net zo goed hier veel post en zelfs een nieuw deel hebt geopend. Ketel, jij bent zwart!

Maar goed, volgens jouw eigen logica ben jij dus eigenlijk tegen Eva. Noted.

Een slachtoffer ben ik niet. En zeker niet van jou. Je bent niets meer dan de muis die steeds maar weer opstaan en weg probeert te rennen. Wacht, muizen zijn in strips vaak wit, laat ik er een spin van maken. Voordat de kleur van het dier weer iets triggert…

En ja, ik ben een liberaal en dus is mijn agenda dat ik fascisme de kop in wil drukken. Helemaal goed. Yeah, I said it!

Verder begon alles met een artikel in de media waarbij enorme nadruk werd gelegd op de kleur veren en dat in verband werd gebracht met dat anders kinderen van kleur zich onveilig kunnen voelen bij het lezen van Donald Duck.

Ikzelf sloeg overigens aan op de discussie.

Mijn eerste opmerking ging over dat Dagobert moest oppassen, want met de introductie van equity heeft hij straks alleen nog maar zijn geluksdubbeltje.

Kijk maar na. Al weet ik dat je niet veel op hebt met feiten en al helemaal niet als ze niet in jouw narratief passen.
  zondag 29 september 2024 @ 12:32:45 #273
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215125743
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Raisa! Dat orakel van het land, de spreekbuis van Nederland, de grote denker met een hele eigen filosofische school en achterban.

Als dat je referentiekader is, snap ik wel dat je dit hele koninkrijk ziet als vergaarbak van extreem-rechtse waanzin.
Die doet zich achterlijker voor dan ze waarschijnlijk is.
pi_215125749
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wait? What? Dat zijn geen rare jongens?
pi_215125754
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier het wel eens is dat Raisa een malloot is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')