abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215113059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, desondanks vind ik het maar treurig dat mensen zich gaan lopen opwinden over dit nieuwe personage in de Donald Duck verhalen. Volgens mij wordt de reeds bekende karakters geen geweld aangedaan zo. De boodschap erachter is niet meer dan: "Mensen met een andere afkomst horen ook bij onze maatschappij", waarbij de dagelijks leven avonturen in Duckstad een satire zijn op de maatschappij.

En het soort (passief) agressieve reacties en complottheorieen rondom dit nieuwe karakter maken wel duidelijk dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat de mensen die Eva Hamerslag representeert er bij horen. Blijkbaar zijn ze voor veel mensen nog steeds heel beangstigend, met name als ze een prominente rol spelen.
Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.

Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215113538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.

Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Mensen stellen zich aan.
pi_215113563
quote:

[..]

Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?
  zaterdag 28 september 2024 @ 08:13:14 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_215113795
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die is ook aardig woke O-)

[ afbeelding ]
Gemengd dubbel _O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215113956
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:02 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripblad _O-
pi_215113978
BLM onzin :')
pi_215113988
White ducks matter
-nee-
  zaterdag 28 september 2024 @ 09:35:45 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215114290
quote:

[..]
Duckstad is een satirische representatie van een westerse stad. En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond. Dus je hoeft niet gek te zijn om dan aan te nemen dat Donald Duck een blanke is.

quote:
Iets anders kan ik niet bedenken als mensen zo boos en (passief) agressief reageren, en allerlei complotten bedenken vanwege de introductie van een nieuw prominent personage van een ander ras in een stripverhaal. Het is ook niet dat ineens Buurman Bolderbast of Guus Geluk weg gaat, of dat Donald zelf anders wordt. Het is gewoon een nieuw personage, die ook weer nieuwe dynamiek aan de verhalen kan geven.

Blijkbaar leeft er bij veel mensen nog altijd het idee dat mensen van een andere afkomst hier niet horen en dus ook niet in Duckstad. En voelen ze zich ineens bedreigd vanwege, ja wat eigenlijk?

En dat is ook gelijk een reden waarom deze personage wordt voorgedragen. Men wil de boodschap verkondingen dat mensen met een andere afkomst er wel bij horen. Zoals fictie wel vaker een boodschap verkondigt over alledaagse zaken.
pi_215115036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Duckstad is een satirische representatie van een westerse stad. En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond. Dus je hoeft niet gek te zijn om dan aan te nemen dat Donald Duck een blanke is.
[..]
Iets anders kan ik niet bedenken als mensen zo boos en (passief) agressief reageren, en allerlei complotten bedenken vanwege de introductie van een nieuw prominent personage van een ander ras in een stripverhaal. Het is ook niet dat ineens Buurman Bolderbast of Guus Geluk weg gaat, of dat Donald zelf anders wordt. Het is gewoon een nieuw personage, die ook weer nieuwe dynamiek aan de verhalen kan geven.

Blijkbaar leeft er bij veel mensen nog altijd het idee dat mensen van een andere afkomst hier niet horen en dus ook niet in Duckstad. En voelen ze zich ineens bedreigd vanwege, ja wat eigenlijk?

En dat is ook gelijk een reden waarom deze personage wordt voorgedragen. Men wil de boodschap verkondingen dat mensen met een andere afkomst er wel bij horen. Zoals fictie wel vaker een boodschap verkondigt over alledaagse zaken.
Ja, nee, ja...

Een eend, en zeker een cartoonversie daarvan. daar ben ik eigenlijk nooit 'raciaal' mee bezig geweest. Dat is echt iets voor schedelmeters en/of woke.

Waar veel mensen een aversie tegen hebben is precies dat er types zijn die een kinderstripverhaal ineens gaan duiden als 'kritische satire waarin zware maatschappelijke problematiek' verborgen ligt en dus ineens een getekende eend gaan zien als een afspiegeling van een blanke man.

Nogal link ook gezien Donald geen broek draagt.

Is Goofy een blanke trouwens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115071
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripblad _O-
Het grappige is dat eigenlijk niemand zich boos maakt over Eva, maar er wel aardig wat zijn die dat claimen en/of zelf boos zijn omdat hierover een discussie voeren kennelijk not done is.

Dat een van die personen nota bene verantwoordelijk is voor deel 3 maakt dat alleen nog maar meer een hele aparte pose.
pi_215115076
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of: deel drie vol mensen die in een eendfiguurtje in een stripblad uberhaupt ras zien. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115120
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 06:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mensen stellen zich aan.
Dat zeg ik: als je zó diep in die rassenfuik zit dat je eenden gaat zien als vertegenwoordigers van het blanke ras, dan ben je echt niet helemaal 100%.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115127
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of: deel drie vol mensen die in een eendfiguurtje in een stripblad uberhaupt ras zien. _O-
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties :s)
pi_215115136
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeg ik: als je zó diep in die rassenfuik zit dat je eenden gaat zien als vertegenwoordigers van het blanke ras, dan ben je echt niet helemaal 100%.
Geef het door aan Eva zou ik zeggen.
pi_215115143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het grappige is dat eigenlijk niemand zich boos maakt over Eva, maar er wel aardig wat zijn die dat claimen en/of zelf boos zijn omdat hierover een discussie voeren kennelijk not done is.

Dat een van die personen nota bene verantwoordelijk is voor deel 3 maakt dat alleen nog maar meer een hele aparte pose.
Waarom zit jij je dan toch alweer drie delen zo op te winden?
pi_215115155
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:

En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond.
Das war einmal...
pi_215115165
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:02 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Omdat we kennelijk al zo ver zijn afgegleden dat we zelfs racisme gaan zien in de Donald Duck, gok ik.

Het is trouwens geen bruine eend maar een eend met bruine veren, zoals Eva zelf ook aangeeft. Het hele rassenplaatje eromheen is hobbyisme voor racisten en woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115176
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties :s)
Heb ik gegeven.

EttovanBelgie in NWS / Eva Hulsman (9) ontwerpt de nieuwe Donald Duck figuren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115181
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geef het door aan Eva zou ik zeggen.
Die het over bruine veren heeft ipv een bruine huid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115210
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zit jij je dan toch alweer drie delen zo op te winden?
Wat een hele gekke vraag. Ik vind het vooral heel amusant deze fophef.
pi_215115236
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een hele gekke vraag. Ik vind het vooral heel amusant deze fophef.
Je lijkt anders maar wat graag mee te doen met die fophef.
pi_215115238
quote:
Top reactie.

Eigenlijk wel de afsluiter voor deze discussie.
pi_215115252
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die het over bruine veren heeft ipv een bruine huid?
En over de veiligheid die dit nieuwe karakter kan geven.

Daarover was ook nogal wat ophef.

Anyway, ik ben het met je eerdere reactie eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 28-09-2024 11:27:28 ]
pi_215115253
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je lijkt anders maar wat graag mee te doen met die fophef.
Uiteraard. Ik vind het heel amusant.
pi_215115273
Oh de Donald Duck tegenwoordig ook 'extreem radicaal' links woke deug woke deug links woke?

Noted
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')