Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, desondanks vind ik het maar treurig dat mensen zich gaan lopen opwinden over dit nieuwe personage in de Donald Duck verhalen. Volgens mij wordt de reeds bekende karakters geen geweld aangedaan zo. De boodschap erachter is niet meer dan: "Mensen met een andere afkomst horen ook bij onze maatschappij", waarbij de dagelijks leven avonturen in Duckstad een satire zijn op de maatschappij.
En het soort (passief) agressieve reacties en complottheorieen rondom dit nieuwe karakter maken wel duidelijk dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat de mensen die Eva Hamerslag representeert er bij horen. Blijkbaar zijn ze voor veel mensen nog steeds heel beangstigend, met name als ze een prominente rol spelen.
Mensen stellen zich aan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.
Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?quote:Op zaterdag 28 september 2024 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je uberhaupt Donald Duck en Duck Stad ziet als representatie van witte mensen, ben je natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd.
Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Gemengd dubbelquote:Op vrijdag 27 september 2024 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is ook aardig woke![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripbladquote:Op zaterdag 28 september 2024 07:02 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?
Duckstad is een satirische representatie van een westerse stad. En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond. Dus je hoeft niet gek te zijn om dan aan te nemen dat Donald Duck een blanke is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iets anders kan ik niet bedenken als mensen zo boos en (passief) agressief reageren, en allerlei complotten bedenken vanwege de introductie van een nieuw prominent personage van een ander ras in een stripverhaal. Het is ook niet dat ineens Buurman Bolderbast of Guus Geluk weg gaat, of dat Donald zelf anders wordt. Het is gewoon een nieuw personage, die ook weer nieuwe dynamiek aan de verhalen kan geven.quote:Verder zou je eens moeten kappen met het allemaal maar afwentelen op 'angst', men is het vooral spuug- en spuugzat, dat gefocus op ras
Ja, nee, ja...quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duckstad is een satirische representatie van een westerse stad. En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond. Dus je hoeft niet gek te zijn om dan aan te nemen dat Donald Duck een blanke is.
[..]
Iets anders kan ik niet bedenken als mensen zo boos en (passief) agressief reageren, en allerlei complotten bedenken vanwege de introductie van een nieuw prominent personage van een ander ras in een stripverhaal. Het is ook niet dat ineens Buurman Bolderbast of Guus Geluk weg gaat, of dat Donald zelf anders wordt. Het is gewoon een nieuw personage, die ook weer nieuwe dynamiek aan de verhalen kan geven.
Blijkbaar leeft er bij veel mensen nog altijd het idee dat mensen van een andere afkomst hier niet horen en dus ook niet in Duckstad. En voelen ze zich ineens bedreigd vanwege, ja wat eigenlijk?
En dat is ook gelijk een reden waarom deze personage wordt voorgedragen. Men wil de boodschap verkondingen dat mensen met een andere afkomst er wel bij horen. Zoals fictie wel vaker een boodschap verkondigt over alledaagse zaken.
Het grappige is dat eigenlijk niemand zich boos maakt over Eva, maar er wel aardig wat zijn die dat claimen en/of zelf boos zijn omdat hierover een discussie voeren kennelijk not done is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripblad
Of: deel drie vol mensen die in een eendfiguurtje in een stripblad uberhaupt ras zien.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, deel drie vol mensen die zich boos maken over een figuurtje in een stripblad
Dat zeg ik: als je zó diep in die rassenfuik zit dat je eenden gaat zien als vertegenwoordigers van het blanke ras, dan ben je echt niet helemaal 100%.quote:
Ik kijk met belangstelling uit naar je reactiesquote:Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of: deel drie vol mensen die in een eendfiguurtje in een stripblad uberhaupt ras zien.
Geef het door aan Eva zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik: als je zó diep in die rassenfuik zit dat je eenden gaat zien als vertegenwoordigers van het blanke ras, dan ben je echt niet helemaal 100%.
Waarom zit jij je dan toch alweer drie delen zo op te winden?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grappige is dat eigenlijk niemand zich boos maakt over Eva, maar er wel aardig wat zijn die dat claimen en/of zelf boos zijn omdat hierover een discussie voeren kennelijk not done is.
Dat een van die personen nota bene verantwoordelijk is voor deel 3 maakt dat alleen nog maar meer een hele aparte pose.
Das war einmal...quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
En westerse steden worden hoofdzakelijk door blanken bewoond.
Omdat we kennelijk al zo ver zijn afgegleden dat we zelfs racisme gaan zien in de Donald Duck, gok ik.quote:Op zaterdag 28 september 2024 07:02 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Als die mensen het zo zat zijn waarom dan zoveel fophef over een bruine eend, dan doe je het jezelf toch gewoon aan?
Heb ik gegeven.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties
Die het over bruine veren heeft ipv een bruine huid?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geef het door aan Eva zou ik zeggen.
Wat een hele gekke vraag. Ik vind het vooral heel amusant deze fophef.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zit jij je dan toch alweer drie delen zo op te winden?
Je lijkt anders maar wat graag mee te doen met die fophef.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een hele gekke vraag. Ik vind het vooral heel amusant deze fophef.
Top reactie.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb ik gegeven.
EttovanBelgie in NWS / Eva Hulsman (9) ontwerpt de nieuwe Donald Duck figuren
En over de veiligheid die dit nieuwe karakter kan geven.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die het over bruine veren heeft ipv een bruine huid?
Uiteraard. Ik vind het heel amusant.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je lijkt anders maar wat graag mee te doen met die fophef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |