Bingo.quote:Op zondag 29 september 2024 12:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De satire is dat er een stad is waar eenden, honden en varkens wonen die verdacht veel op mensen lijken. En dat daar dingen gebeuren die verdacht veel lijken op wat in onze maatschappij gebeurt. Soms meer metaforisch en soms meer direct.
En de boodschap van deze is "mensen met een andere afkomst zijn meestal normaal en hebben een plek in onze samenleving." Dat is een boodschap die bij veel mensen nog moet aankomen.
Maar jij politiseert het niet…quote:Op zondag 29 september 2024 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, het is vooral domrechts die het blad nooit gelezen heeft, die daar een mening over heeft.
Ja, dan voel jij je aangevallen, als ik figuren als Raisa Blommestijn domrechts noem.quote:Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar jij politiseert het niet…
(Nog altijd bijzonder dat de term domlinks hier op fok verboden is en domrechts je keer op keer zonder ingrijpen om de oren vliegt)
VEM noemt Raisa een malloot...quote:Op zondag 29 september 2024 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dan voel jij je aangevallen, als ik figuren als Raisa Blommestijn domrechts noem.
Het toont heel mooi waar jij werkelijk staat in deze discussie.
Ik heb Raisa malloot genoemd.quote:Op zondag 29 september 2024 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dan voel jij je aangevallen, als ik figuren als Raisa Blommestijn domrechts noem.
Het toont heel mooi waar jij werkelijk staat in deze discussie.
Het is wel gek dat Duckstad dus heel divers is, maar daarmee ook een grens heeft bereikt.quote:Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bingo.
Het gegeven dat de strip al een divers gemeenschap van honden, varkens, muizen en eenden behelsde, was niet divers genoeg? Dat die allemaal met elkaar omgingen was nog niet aanleiding genoeg om aan te nemen dat types die er wat anders uitzien een plek hebben?
Om verder te gaan in je redenatie: al die verschillende dieren waren op een of andere manier alsnog allemaal wit?
Precies.quote:Op zondag 29 september 2024 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
VEM noemt Raisa een malloot...
Nee, jij was zo stom om je aangesproken te voelen.quote:Op zondag 29 september 2024 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb Raisa malloot genoemd.
Met domrechts wordt in progressieve kringen iedereen bedoeld met een andere mening. Echt niet alleen de extremisten.
Slechte poging weer om mij in een kwaad daglicht te stellen.
Uhm nee.quote:Op zondag 29 september 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is wel gek dat Duckstad dus heel divers is, maar daarmee ook een grens heeft bereikt.
De toevoeging van een ander karakter door een 9 jarig kind deed de emmer overlopen.
En ik noem haar domrechtsquote:Op zondag 29 september 2024 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
VEM noemt Raisa een malloot...
Daffy Duck heeft dan ook niets met Duckstad of de Donald Duck te maken.quote:Op zondag 29 september 2024 12:26 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niemand boeit het dat Daffy duck zwart is, het is een dierenrijk.
Mar Eva Hamerslag is wel wat anders dan Daffy Duck...
Waarschijnlijk omdat je, net als Hex, vrijwel alle kritiek die niet op die eend maar op het identitair geneuzel eromheen afserveert als hoogstwaarschijnlijk behorende tot die groep. Die 'boze blanke mannen' die bang zijn hun 'superioriteit' te verliezen wegens de Donald Duck.quote:Op zondag 29 september 2024 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
En ik noem haar domrechts
Maar dan ben ik kwaadaardig![]()
Het wordt steeds maffer op de zondag.
Nee, zoals je in eerder geposte plaatjes hebt gezien werden er in Donald Duck altijd al menselijke rassen op de verschillende dieren geprojecteerd. Maar dan woonden ze niet in Duckstad.quote:Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bingo.
Het gegeven dat de strip al een divers gemeenschap van honden, varkens, muizen en eenden behelsde, was niet divers genoeg? Dat die allemaal met elkaar omgingen was nog niet aanleiding genoeg om aan te nemen dat types die er wat anders uitzien een plek hebben?
Om verder te gaan in je redenatie: al die verschillende dieren waren op een of andere manier alsnog allemaal wit?
Klopt, en eenden met een andere kleur of uiterlijk ook al, zoals ik eerder liet zien met zwarte inboorlingen en Chinese eenden.quote:Op zondag 29 september 2024 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee.
Diversiteit was er altijd al in Duckstad. Dat is het punt.
Dat geneuzel komt van domrechts (raisa, joost, wierd, dat soort types).quote:Op zondag 29 september 2024 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je, net als Hex, vrijwel alle kritiek die niet op die eend maar op het identitair geneuzel eromheen afserveert als hoogstwaarschijnlijk behorende tot die groep. Die 'boze blanke mannen' die bang zijn hun 'superioriteit' te verliezen wegens de Donald Duck.
Een hond (Goofy) die met een eend (Donald) in een auto zit dekt de lading niet?quote:Op zondag 29 september 2024 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, zoals je in eerder geposte plaatjes hebt gezien werden er in Donald Duck altijd al menselijke rassen op de verschillende dieren geprojecteerd. Maar dan woonden ze niet in Duckstad.
Dus ja de boodschap is dat mensen van een ander ras niet inherent eng zijn maar normaal. En dat ze bij onze samenleving horen.
Nee, je serveert hier continu mensen af als racisten, xenofoben en homofoben wanneer ze wagen dat identiteispolitieke gebeuren te bekritiseren en dat is wat tot 'raging' leidt. Omdat je niet leest wat er daadwerkelijk gezegd wordt maar direct met onfrisse stickers gaat smijten.quote:Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geneuzel komt van domrechts (raisa, joost, wierd, dat soort types).
En er wordt gepoogd om dat geneuzel te duiden.
En dan opeens worden bepaalde Fokkers raging.
Ik noem niemand hier racist, homofoob of xenofoob.quote:Op zondag 29 september 2024 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je serveert hier continu mensen af als racisten, xenofoben en homofoben wanneer ze wagen dat identiteispolitieke gebeuren te bekritiseren en dat is wat tot 'raging' leidt. Omdat je niet leest wat er daadwerkelijk gezegd wordt maar direct met onfrisse stickers gaat smijten.
Waarom moet de lading dekkend zijn?quote:Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een hond (Goofy) die met een eend (Donald) in een auto zit dekt de lading niet?
Absoluut niet. Ik vind het alleen bijzonder dat je ontkent dat je het politiek aan het maken bent en dan minuten later de term domrechts gebruikt.quote:Op zondag 29 september 2024 12:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij was zo stom om je aangesproken te voelen.
Deel 4 die jij opent?quote:Op zondag 29 september 2024 12:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kwaadaardig nog wel.
[..]
Dat is niet te merken.
Als je dit niets interesseert had je niet 3 reeksen lang de boventoon gevoerd.
[..]
Toch post je erin en zitten we straks bij deel 4, waarbij jij het slachtoffer bent van een kwaadaardige fokker...
[..]
Ik weet dat dat je agenda is, want je bent altijd te vinden in topics daarover....
Het ligt altijd bij een ander, niet bij de racisten die de ophef hebben veroorzaakt....
Jouw opmerking was totaal niet alleen op Raisa gericht. Het was immers op meerderen gericht.quote:Op zondag 29 september 2024 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
En ik noem haar domrechts
Maar dan ben ik kwaadaardig![]()
Het wordt steeds maffer op de zondag.
Nee, daar is dat in de context van deze strip niet herkenbaar in. Gezien menselijke rassen dus al heel lang daarin voorkomen.quote:Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een hond (Goofy) die met een eend (Donald) in een auto zit dekt de lading niet?
Omdat we kennelijk honderdduizenden Nederlandse kinderen hebben die andere mensen als 'eng' zien wanneer ze van hen afwijken qua uiterlijk.quote:Op zondag 29 september 2024 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet de lading dekkend zijn?
O, dat suggereer je weldegelijk. Onder meer als ik iets zeg over het gebruik van de term domrechts. Maar dat was niet de eerste keer.quote:Op zondag 29 september 2024 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik noem niemand hier racist, homofoob of xenofoob.
Jij verdraait gewoon wat ik zeg naar je eigen voordeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |