quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
* Ulx mompelt iets over GeNoCiDuH...quote:Op woensdag 18 september 2024 11:33 schreef Triggershott het volgende:
200.000 geboortes per jaar in Palestina.
wat dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 11:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
* Ulx mompelt iets over GeNoCiDuH...
quote:De speciale VN-gezant voor Libanon, Jeanine Hennis-Plasschaert, betreurt dat burgers inclusief kinderen het slachtoffer zijn geworden van de reeks ontplofte piepers in Libanon. Hennis-Plasschaert wijst erop dat in internationaal humanitair recht burgers in oorlogstijd geen doelwit van aanvallen mogen zijn en elk burgerslachtoffer is er volgens haar n te veel.
Dinsdag zijn voornamelijk in Libanon duizenden piepers ontploft bij een volgens Amerikaanse media door Isral uitgevoerde aanval. Doelwit zouden leden van de Libanese sjiitische beweging Hezbollah zijn geweest. Er vielen zeker negen doden en 2800 gewonden. Onder de doden is Fatima Jaafar Abdullah, de dochter (9/10 jaar) van een Hezbollah-lid.
Volgens de verklaring van Hennis-Plasschaert zijn veel gewonden er ernstig aan toe. De VN-gezant noemt de aanval 'een zorgwekkende escalatie' en maant alle partijen zich verder te onthouden van 'gewelddadige acties of van oorlogszuchtige taal'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)piepers-br~aef3a2db/
lijkt me niks mis meequote:
Rusland vindt er ook wat van. Doen we niks mee.quote:11:41
Het Kremlin ziet in de reeks ontploffingen van piepers in voornamelijk Libanon een oorlogsdaad die onderdeel is van een "hybride oorlog tegen Libanon". Duizenden onschuldige mensen zijn hier het slachtoffer van geworden volgens het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.De Russische regering spreekt van een aanval op de Libanese sjiitische beweging Hezbollah en vindt dat de daders snel moeten worden opgespoord. Anders kan dit leiden tot een escalatie van de strijd in de hele regio. ,,Het lijkt erop dat de plegers van deze technisch hoogwaardige aanval opzettelijk een gewelddadige confrontatie aangingen met het doel een hele grote oorlog in het Midden-Oosten te ontketenen", aldus het Kremlin
Altijd grappig als een Rusland even oproept tot rust en de-escalatie.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Rusland vindt er ook wat van. Doen we niks mee.
AD-live blog
Heb je ook een boekentip waar deze acties in besproken worden?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, van de ontvoering van Eichman, de afrekening met de Munchen terroristen, het "gappen" van hun snelle aanvalsboten die aan de ketting lagen in Le Havre, het in handen krijgen van de blauwdrukken van de Mirage, opblazen van de Syrische kerncentrales, het elimineren van Iraanse bombollebozen, de Raid op Entebbe, het evacueren van de Marokkaanse Joden, het redden van de Ethiopische Joden, Liquideren van Supergun Jeremy Bull, elimineren van Nazi wetenschappers die voor en in Egypte werkten, Eli Cohen in Damascus, het gappen van de brandnieuws MIG 21 uit Irak, Bombarderen van Iraks Nucleaire programma, liquideren van Imad Mugniye etc etc etc etc
Het is voor heel wat transbollahs anders de werkelijkheid.quote:Op woensdag 18 september 2024 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die grappen over ontplofte ballen wordt wel een beetje vermoeiend.
quote:Op woensdag 18 september 2024 12:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is voor heel wat transbollahs anders de werkelijkheid.
Er was een man Nasrallah
Die wou dat zijn Hezballah
mobieltjes verving
maar een Mossad sting
Liet veel piepertjes knallah
Zou voorlopig geen "nieuwe" kopenquote:Op woensdag 18 september 2024 12:56 schreef Document1 het volgende:
Wel een bazenactie. Alleen is de vraag kan dit ook met mijn iPhone?![]()
Terreurstaat Iran veroordeeld de Israelische terreuraanval tegen terreurorganistie Hezbollah.quote:Op woensdag 18 september 2024 12:57 schreef Aether het volgende:
The European Union's foreign policy chief condemns Hezbollah pager blasts
Erdogan expresses condolences to Lebanon, warns of regional escalation
Russia condemns Hezbollah pager blasts, urges restraint
Iran strongly condemns "Israeli terror attack" on Hezbollah
https://www.iranintl.com/(...)d-in-pager-explosion
En niet alleen ligt de communicatie aan puin - ze moeten op zoek gaan naar een alternatief. Want wie gaat er nog met een pieper rondlopen?quote:Op woensdag 18 september 2024 12:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik denk dat die Syrir dit goed ziet.
Ik denk dat het intern ook wel gedonder ontstaat als men elkaar de schuld van deze faal gaat proberen te geven. Hun communicatienetwerk ligt in puin. Het is misschien niet een heel goed idee om te gaan matten als de ziekenhuizen vol gewonden liggen. De Arabische wereld lacht ze uit. Het Westen lacht ze uit. Zelfs het gebruikelijke gejengel over burgerslachtoffers werkt niet meer. Dit is een enorme vernedering voor Hezbollah.
Tel daar de mentale tik bij op dat iedereen zat te wachten op de Moeder Der Responsen van Iran & Minions en dat ze dan zelf de eerste klap vangen vanuit totaal onverwachte hoek waardoor:quote:Op woensdag 18 september 2024 12:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik denk dat die Syrir dit goed ziet.
Ik denk dat het intern ook wel gedonder ontstaat als men elkaar de schuld van deze faal gaat proberen te geven. Hun communicatienetwerk ligt in puin. Het is misschien niet een heel goed idee om te gaan matten als de ziekenhuizen vol gewonden liggen. De Arabische wereld lacht ze uit. Het Westen lacht ze uit. Zelfs het gebruikelijke gejengel over burgerslachtoffers werkt niet meer. Dit is een enorme vernedering voor Hezbollah.
Je denkt veel te moeilijk. Dat stofje (weet de naam niet meer) explodeert al vrij snel bij een bepaalde temperatuur. Zorgen dat de batterij heet wordt, en tadaa.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:46 schreef Palomar het volgende:
Vanuit technologisch oogpunt ben ik wel heel benieuwd hoe dit gedaan is. Er moet dus een explosief in de pager zijn ingebracht dat niet opvalt qua gewicht of zichtbaar is. Er werd eerder genoemd dat er een explosief in de batterij is gespoten. Maar hoe triggeren ze dat dan? Er werd door iemand heel simpel gezegd dat een bepaald commando wordt gestuurd dat ie dan afgaat, maar dan moet die intelligentie ook in het apparaat aanwezig zijn. Dus een extra chipje met een relais oid dat op een of andere manier signalen van de pager kan aflezen. Een explosief alleen luistert niet naar *#*123#
En dat moet ook nog (handmatig?) op tienduizenden apparaatjes zijn uitgevoerd. Lijkt me een behoorlijk omvangrijke klus.
Andere optie is natuurlijk dat die pagers geheel door Isral gemaakt zijn (waarbij ze het apparaatje dus helemaal zelf van binnen kunnen ontwerpen) en dat ze een lading bestemd voor Hezbollah hebben omgewisseld met die exemplaren.
Dan zouden piepers met een bijna lege accu niet werken het gaat neem ik aan bij zo'n aanslag ook om de betrouwbaarheid en ik geloof echt niet dat goede bomontwerpers de trigger via een misschien opwarmende accu laat lopen.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Je denkt veel te moeilijk. Dat stofje (weet de naam niet meer) explodeert al vrij snel bij een bepaalde temperatuur. Zorgen dat de batterij heet wordt, en tadaa.
In het paradijs ben je weer helemaal hersteld. Sterker nog, je bent in je best mogelijke doen.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:15 schreef Hathor het volgende:
Met je ballen eraf geblazen door die piepers heb je aan die 72 maagden in het hiernamaals ook niks meer natuurlijk.
Die accus gaan megalang mee? En dit isquote:Op woensdag 18 september 2024 13:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zouden piepers met een bijna lege accu niet werken het gaat neem ik aan bij zo'n aanslag ook om de betrouwbaarheid en ik geloof echt niet dat goede bomontwerpers de trigger via een misschien opwarmende accu laat lopen.
Jij denkt dat de trigger via een slaghoedje erin is gezet. 1944 belde...quote:Op woensdag 18 september 2024 13:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zouden piepers met een bijna lege accu niet werken het gaat neem ik aan bij zo'n aanslag ook om de betrouwbaarheid en ik geloof echt niet dat goede bomontwerpers de trigger via een misschien opwarmende accu laat lopen.
Je vergeet alleen dat zelfmoordterroristen de Mossad niet nodig hebben om zichzelf op te blazen.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:15 schreef Hathor het volgende:
Met je ballen eraf geblazen door die piepers heb je aan die 72 maagden in het hiernamaals ook niks meer natuurlijk.
Dat hele 'zorgen dat de batterij heet wordt' (of elke andere trigger dan ook) is juist waar ik op doel. Hoe trigger je dat gecontroleerd remote? De batterij heet laten worden is geen standaard functionaliteit van een pieper...quote:Op woensdag 18 september 2024 13:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Je denkt veel te moeilijk. Dat stofje (weet de naam niet meer) explodeert al vrij snel bij een bepaalde temperatuur. Zorgen dat de batterij heet wordt, en tadaa.
Als ze 20 gram explosief in het apparaat kunnen plaatsen, zijn ze denk ik ook wel hendig genoeg om een kleine software aanpassing te maken.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat hele 'zorgen dat de batterij heet wordt' (of elke andere trigger dan ook) is juist waar ik op doel. Hoe trigger je dat gecontroleerd remote? De batterij heet laten worden is geen standaard functionaliteit van een pieper...
Het kan ook niet de temperatuurstijging zijn van bijv. meerdere berichtjes achter elkaar ontvangen, want daar wordt de batterij nooit heter van dan van opladen of de pieper in de zon te laten liggen daar in de woestijn.
Het moet toch echt wel iets anders zijn.
Als je kijkt naar de virussen die Isral ontwikkeld heeft, dan krijgen ze dat triggeren op afstand vast ook wel voor elkaar met een of ander overload bericht?quote:Op woensdag 18 september 2024 13:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat hele 'zorgen dat de batterij heet wordt' (of elke andere trigger dan ook) is juist waar ik op doel. Hoe trigger je dat gecontroleerd remote? De batterij heet laten worden is geen standaard functionaliteit van een pieper...
Het kan ook niet de temperatuurstijging zijn van bijv. meerdere berichtjes achter elkaar ontvangen, want daar wordt de batterij nooit heter van dan van opladen of de pieper in de zon te laten liggen daar in de woestijn (dan zouden die dingen de afgelopen maanden al veel vaker spontaan af moeten zijn gegaan).
Hezbollah-kindje zit tekenfilm te kijken:quote:Op woensdag 18 september 2024 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die grappen over ontplofte ballen wordt wel een beetje vermoeiend.
zoiets klinkt aannemelijk idd! Dan is al heel wat meer werk dan alleen een explosieve stof erin spuiten. Vraag me dan af hoeveel werk het moet zijn om 10 000 piepers open te schroeven, firmware te updaten en een ontsteker erin te solderen....quote:Op woensdag 18 september 2024 13:36 schreef Zoddie het volgende:
De Firmware zal waarschijnlijk ook aangepast zijn.
RDX de mogelijke explosieve compound is ook stabiel bij kamertemperaturen en de temperatuur van de batterij zal niet genoeg invloed hebben.
Bij 170 graden komt er pas verandering in de samenstelling.
Het explodeerd alleen met een detonator.
Dus dan denk ik aan:
Firmware aangepast.
Condensator die een hogere lading voltage dan normaal kan afgeven om de onstekingsmechanisme te triggeren
*En en het nog geheim te houden. Knap werk!quote:Op woensdag 18 september 2024 13:39 schreef Palomar het volgende:
[..]
zoiets klinkt aannemelijk idd! Dan is al heel wat meer werk dan alleen een explosieve stof erin spuiten. Vraag me dan af hoeveel werk het moet zijn om 10 000 piepers open te schroeven, firmware te updaten en een ontsteker erin te solderen....
Zou wel interessant zijn als iemand zo'n pieper weet te onderscheppen die nog niet ontploft is en hem dan open te maken....
En welke tech gaan ze wel vertrouwen, dat wordt weer overgaan op papiertjes oid.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En niet alleen ligt de communicatie aan puin - ze moeten op zoek gaan naar een alternatief. Want wie gaat er nog met een pieper rondlopen?
Wat een actie.
Dat jij projecteert dat ik dat zou denken is weer eens erg bijzonder aangezien ik nergens vermeld dat ik zeg hoe ze het wel gedaan hebben ik stel alleen dat het opwarmen van een batterij mij geen betrouwbare trigger lijkt.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:28 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Jij denkt dat de trigger via een slaghoedje erin is gezet. 1944 belde...
Daar hebben we sociale werkplaatsen voor!quote:Op woensdag 18 september 2024 13:39 schreef Palomar het volgende:
[..]
zoiets klinkt aannemelijk idd! Dan is al heel wat meer werk dan alleen een explosieve stof erin spuiten. Vraag me dan af hoeveel werk het moet zijn om 10 000 piepers open te schroeven, firmware te updaten en een ontsteker erin te solderen....
Zou wel interessant zijn als iemand zo'n pieper weet te onderscheppen die nog niet ontploft is en hem dan open te maken....
Waarom niet de batterijen fabriceren en die met een zendertje uitrusten?quote:Op woensdag 18 september 2024 13:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Het kan ook niet de temperatuurstijging zijn van bijv. meerdere berichtjes achter elkaar ontvangen, want daar wordt de batterij nooit heter van dan van opladen of de pieper in de zon te laten liggen daar in de woestijn (dan zouden die dingen de afgelopen maanden al veel vaker spontaan af moeten zijn gegaan).
ja laten we mensen op de sociale werkplaats met explosieven laten spelenquote:Op woensdag 18 september 2024 13:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daar hebben we sociale werkplaatsen voor!
quote:Op woensdag 18 september 2024 13:48 schreef sp3c het volgende:
ja laten we mensen op de sociale werkplaats met explosieven laten spelen[ afbeelding ]
niemand weet wat hier staatquote:
Postdoif.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En welke tech gaan ze wel vertrouwen, dat wordt weer overgaan op papiertjes oid.
Ik praat nooit met actie-reactie geweldspiralen. Maar verder kun je gelijk hebben.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor the future. Als dit kennelijk de manier van oorlogsvoeren is: het doden van burgers in een ander soeverein land. Zonder legendarisch te willen doen kan dit weleens een actie-reactie geweldspiraal teweegbrengen waar je U tegen zegt.
Mud
Is er eigenlijk al een hollywoodfilm over deze actie. Vind het wel wat lang duren. Over reactie gesproken.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:
het is al actie reactie
dit is een reactie op die raketten die ze de hele tijd afschieten
ik heb van Hezbollah geleerd niet te klikken als ik niet begrijp wat er aan de hand isquote:
aha, zou ook een optie zijn idd. Alleen een batterij met explosieven die onder bepaalde omstandigheden afgaat zou zelfs zonder aparte trigger of firmwareupdate wellicht wel kunnen. Bijv. dat ie reageert op een bepaalde radiofrequentie die bij een bepaald bericht hoort. Als ik even snel google gaat in zo'n ding gewoon een AAA batterij. Dan hebben die Israeli's dus wellicht alleen batterijen hoeven te verwisselen.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom niet de batterijen fabriceren en die met een zendertje uitrusten?
Ja, wat weer een reactie is op landjepik. Bereidwillig als ik ben wil ik dat wel als de eerste actie zien in dit geheel: landjepik.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:
het is al actie reactie
dit is een reactie op die raketten die ze de hele tijd afschieten
You're missing out.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:02 schreef sp3c het volgende:
ik heb van Hezbollah geleerd niet te klikken als ik niet begrijp wat er aan de hand is
Israel heeft geen land gepikt in Libanonquote:Op woensdag 18 september 2024 14:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, wat weer een reactie is op landjepik. Bereidwillig als ik ben wil ik dat wel als de eerste actie zien in dit geheel: landjepik.
Michaelquote:
Veel veiliger.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En welke tech gaan ze wel vertrouwen, dat wordt weer overgaan op papiertjes oid.
Van de Tempelberg, zeker?quote:Op woensdag 18 september 2024 14:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, wat weer een reactie is op landjepik. Bereidwillig als ik ben wil ik dat wel als de eerste actie zien in dit geheel: landjepik.
En de joden het weer van de faraos gepikt hadden.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:48 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Van de Tempelberg, zeker?
Je zou kunnen zeggen dat die oorspronkelijk ook is gepikt van de joden.
quote:Op woensdag 18 september 2024 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve Palestijnse geschiedenis?
Deze was wel heel gemakkelijk gemaakt.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de joden het weer van de faraos gepikt hadden.![]()
Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve joodse islamitische geschiedenis?
quote:Op woensdag 18 september 2024 14:55 schreef Basp1 het volgende:
En de joden het weer van de faraos gepikt hadden.![]()
Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve joodse geschiedenis?
Al die stomme gelovigen zitten er nogal mee. Zolang men deze geloven aanhangt en men elkaar de hoofden in slaat omdat hun god de enige echte is.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Deze was wel heel gemakkelijk gemaakt.![]()
En je bevestigt mijn punt. Wat is uiteindelijk het belang van eigenaarschap? Die wisselt wel vaker. Waarom er dan zo mee zitten?
wel een goede documentaire:quote:Op woensdag 18 september 2024 12:33 schreef Patroon het volgende:
Heb je ook een boekentip waar deze acties in besproken worden?
Het klinkt raar, maar moderne zeer krachtige explosieven zijn erg lastig te ontsteken.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja laten we mensen op de sociale werkplaats met explosieven laten spelen[ afbeelding ]
Yep. Daarnaast waren er natuurlijk ook waarschuwingen.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn wel weinig beelden bijgekomen de afgelopen 24 uur, zou Hezbollah inmiddels doorhebben hoevel intelligence er is verzameld in de paniek?
theirquote:Op woensdag 18 september 2024 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yep. Daarnaast waren er natuurlijk ook waarschuwingen.
[ x ]
Ik zie wel meer fouten.quote:
Zeg hater.quote:Op woensdag 18 september 2024 15:16 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het komt zo wel heel dichtbij. Ik heb gisteren ook nog de piepers opgewarmdquote:Een Hezbollah-functionaris vertelde dan weer anoniem aan AP dat de ontplofte apparaten 'van een nieuw merk waren', dat de groep nog niet eerder had gebruikt. De merknaam of leverancier werden niet genoemd. Ze werden een aantal maanden geleden in gebruik genomen. Voor de ontploffingen meldden verschillende mensen het opwarmen van de piepers.
https://www.ad.nl/buitenl(...)inderen-br~aef3a2db/
Ik las gisteren er een beetje over op Reddit, op PublicFreakout over deze aanval maar die sub is echt extreem pro palestijns, wat een zure comments over deze aanval.quote:Op woensdag 18 september 2024 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
Nee, iig die batch van uitgeleverd piepers had sws iig de springstof en kunnen dan sms code selectief of in groep worden gedetoneerd. Voor het addresseren is, wat ik bedoelde, de medewerking nodig van het telecombedrijf die de SMS dienst verzorgde.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo werkt.
In deze apparaatjes heeft springstof gezeten en je gaat mij niet wijsmaken dat alle piepers die hebben.
[knip]
We, de mens, leeft niet meer 2.000 voor Christus, het jaar nul, de 8e eeuw na Christus of de middeleeuwen, we leven ook niet meer in 1880 of 1938. We hebben ons ontwikkeld. Wat toen een keer normaal was, is nu niet per se acceptabel en zeker niet omdat we mensen het in een ver verleden ook deden. Misschien was het toen ook al onacceptabel.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Deze was wel heel gemakkelijk gemaakt.![]()
En je bevestigt mijn punt. Wat is uiteindelijk het belang van eigenaarschap? Die wisselt wel vaker. Waarom er dan zo mee zitten?
quote:Op woensdag 18 september 2024 16:19 schreef Kale het volgende:
Here we go again:
JUST IN - New wave of device explosions in Lebanon: reports
### Breaking: Explosions Reported Across Lebanon
- Multiple Injuries: A large number of injuries have been reported following several explosions across different areas in the Bekaa region.
- Explosions in Baalbek and Bekaa: Loud explosions have been heard in the city of Baalbek and various villages in the Bekaa Valley.
- Device Explosions in Vehicles: A wireless communication device reportedly exploded inside a car in Southern Lebanon.
- Home Explosions: Explosions in several homes involving normal devices, such as radios and laptops, have caused significant damage and fires.
- Unexplained Device Malfunctions: Various electronic devices, including radios and laptops, have exploded, leading to widespread fires and destruction.
Bron?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:19 schreef Kale het volgende:
Here we go again:
JUST IN - New wave of device explosions in Lebanon: reports
### Breaking: Explosions Reported Across Lebanon
- Multiple Injuries: A large number of injuries have been reported following several explosions across different areas in the Bekaa region.
- Explosions in Baalbek and Bekaa: Loud explosions have been heard in the city of Baalbek and various villages in the Bekaa Valley.
- Device Explosions in Vehicles: A wireless communication device reportedly exploded inside a car in Southern Lebanon.
- Home Explosions: Explosions in several homes involving normal devices, such as radios and laptops, have caused significant damage and fires.
- Unexplained Device Malfunctions: Various electronic devices, including radios and laptops, have exploded, leading to widespread fires and destruction.
Zeker nu een 2e keer nu de kans groot is dat ze zoals nu ook te zien op begrafenissen met vele kinderen en vrouwen zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef Joppiez het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat al geruime tijd de VS en andere partijen zeggen niet te willen escaleren, maar dit in feite een oorlogsverklaring is aan Libanon/Hezbollah, I figure. We zullen wel zien.
Feitelijk is het al oorlogquote:Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef Joppiez het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat al geruime tijd de VS en andere partijen zeggen niet te willen escaleren, maar dit in feite een oorlogsverklaring is aan Libanon/Hezbollah, I figure. We zullen wel zien.
Misschien moet Iran dan haar raketten en andere zooi aan Hezbollah doneren in plaats van Rusland. Kunnen ze misschien wel een deukje in een pak boter slaan.quote:
Dat Hezbollah al bijna een jaar Isral beschiet met raketten en artillerie is dat niet? Wel apart dat nu Israel zeer doelgericht terugslaat op Hezbollah is dat ineens een issue en oorlogsverklaring maar je hebt het niet over wat Hezbollah al een jaar doet.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef Joppiez het volgende:
Tering wat staan die geiteneukers voor lul voor de hele wereld. Genietenquote:Op woensdag 18 september 2024 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vele honderden walkie talkies ontploft volgens Bild. Aangeschaft door Hezbollah in dezelfde periode als de pagers.
De aanslag met de pagers was dus slechts 1 stap in het plan van Isral tegen hun vijand.
Ook gewoon precies op hetzelfde tijdstip als gisteren met de pagers.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Tering wat staan die geiteneukers voor lul voor de hele wereld. Genieten
Jij vind dat een goed idee?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien moet Iran dan haar raketten en andere zooi aan Hezbollah doneren in plaats van Rusland. Kunnen ze misschien wel een deukje in een pak boter slaan.
Jij denkt dat die zandhappers ook maar enig gezond verstand hebben? Dat is allemaal IQ < 80 wat je daar hebt hoor.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:47 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar niemand is zo dom om 1 dag naar dat pieper-fiasco gewoon verder te gaan met walkie-talkies met dezelfde leverdatum toch? TOCH?!![]()
![]()
Doen ze al vermoed ikquote:Op woensdag 18 september 2024 16:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien moet Iran dan haar raketten en andere zooi aan Hezbollah doneren in plaats van Rusland. Kunnen ze misschien wel een deukje in een pak boter slaan.
Oefquote:Op woensdag 18 september 2024 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
E: Huilen om hun moederquote:
Als ik in Libanon zou wonen zou ik morgen tussen 3 en 4 wegblijven van alle apparaten.quote:
Ach joh. Laat 'mquote:Op woensdag 18 september 2024 15:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zeg hater.
Wil jij ophouden met Joden gelijk te stellen aan Isral? Of zullen wij Palestijnen gelijk stellen aan Hamas?
Ik dacht gisteren al van jeetje, ze hebben het initiatief teruggepakt, morgen vast ronde 2 want hier blijft het vast niet bij, maar ik had zware beschietingen in het zuiden van Libanon verwacht en niet versie 2 van hetzelfde principe.quote:
Alleen boomers hebben een walkie-talkie.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:47 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar niemand is zo dom om 1 dag naar dat pieper-fiasco gewoon verder te gaan met walkie-talkies met dezelfde leverdatum toch? TOCH?!![]()
![]()
Nu zijn de 27MC bakkies aan de beurt?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Sodeju, dat was geen gillende keukenmeid...
Het is natuurlijk wel Twitter, dus als dit later een beeld uit Afghanistan 2013 blijkt, dan dikke sorry.
Nee, de gebruikte emoticons maakte je dat niet duidelijk?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij denkt dat die zandhappers ook maar enig gezond verstand hebben? Dat is allemaal IQ < 80 wat je daar hebt hoor.
Alarm op je telefoon instellen voor 15 uur.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ik in Libanon zou wonen zou ik morgen tussen 3 en 4 wegblijven van alle apparaten.
Ik denk dat je daarmee Hezbollah compleet verkeerd neerzet. Ze zijn goed getraind, gemotiveerd en zeker niet achterlijk. Isral heeft een groot en groeiend probleem met ze.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij denkt dat die zandhappers ook maar enig gezond verstand hebben? Dat is allemaal IQ < 80 wat je daar hebt hoor.
Ook niemand van Hezbollah die bedenkt dat het nu misschien verstandig is om even te checken of hun walkie talkies ook explosieven bevat.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:53 schreef Qarrad het volgende:
Vrij bizar trouwens dat de Hezbollanen hun piepers zien ontploffen en dan vrolijk in die walkietalkies blijven leuteren. Maar goed, dat kan ook zijn omdat ze niet meer opgepiept konden worden dat ze die ook weg moesten gooien
Ze gaan nu alle electronica waarschijnlijk wel open schroeven, doet de helft na het weer in elkaar zetten het ook niet meer…quote:Op woensdag 18 september 2024 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook niemand van Hezbollah die bedenkt dat het nu misschien verstandig is om even te checken of hun walkie talkies ook explosieven bevat.
Volgens mij is dat geen eenrichtingsverkeer, maar worden deze aanvallen keer op keer al vergeldt door Israel. Waarna Hezbollah weer moet vergelden.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat Hezbollah al bijna een jaar Isral beschiet met raketten en artillerie is dat niet? Wel apart dat nu Israel zeer doelgericht terugslaat op Hezbollah is dat ineens een issue en oorlogsverklaring maar je hebt het niet over wat Hezbollah al een jaar doet.
Wist je dit niet of vond je dat niet belangrijk?
Eerlijk, ik denk dat ze dat wel doen. En dat Israel nu deels genoodzaakt is om alles te activeren anders is het niet effectief genoeg meer.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook niemand van Hezbollah die bedenkt dat het nu misschien verstandig is om even te checken of hun walkie talkies ook explosieven bevat.
Geplant? Wanneer hadden ze gedacht dat het volgroeid was dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eerlijk, ik denk dat ze dat wel doen. En dat Israel nu deels genoodzaakt is om alles te activeren anders is het niet effectief genoeg meer.
Vanochtend op de NOS al dat het oorspronkelijk geplant was voor een latere datum als start van een daadwerkelijke oorlog tegen Hezbollah.
En dat er dan buiten een Mossad-agent met een vangnetje die laptop vol met bruikbare informatie opvangtquote:Op woensdag 18 september 2024 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als ik Hezbollah was zou ik echt direct mn laptop uit het raam gooien, als je bedenkt wat je daarin kan stoppen.
quote:Op woensdag 18 september 2024 16:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nu zijn de 27MC bakkies aan de beurt?
4-5 weken ongeveer, met kunstmest erbij denk ik sneller.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Geplant? Wanneer hadden ze gedacht dat het volgroeid was dan?
Het gaat al een jaar lang bijna over en weer ja, waarbij naar elkaar toe wordt gecommuniceerd van "in reactie op de bom bij Pietsnotstad waarbij Klaas en Henk om het leven kwamen, schoten wij vandaag op Janluldorp". En dan de andere kant "in respons op de aanval op Janluldorp waarbij Hans en Joop het leven lieten, hebben wij Keesdam beschoten".quote:Op woensdag 18 september 2024 17:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen eenrichtingsverkeer, maar worden deze aanvallen keer op keer al vergeldt door Israel. Waarna Hezbollah weer moet vergelden.
Je moet mij ook geen woorden in de mond leggen.
Ik zeg alleen dat dit lijkt op een oorlogsverklaring.
Die Hezbollah-begrafenissen zijn ook hele georkestreerde happenings. Er staat volgens mij een playlist klaar en een voetbalplaatje voor elke martelaar.quote:
Volgens twitteraars werden de meeste walkie talkies niet gebruikt door Hezbollah, maar dienden ze slechts als nood hulpmiddel. Pas na de aanval van gisteren op de pagers schakelde Hezbollah vandaag over op de walkie talkies. Israel zou daarom tot vandaag gewacht hebben om ook de walkie talkies op te blazen om zo zoveel mogelijk nieuwe slachtoffers te kunnen maken.quote:
Met kunstmest knalt het wel harder.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
4-5 weken ongeveer, met kunstmest erbij denk ik sneller.
Ze zijn meteen herenigd met God, zou een bedankkaartje aan Mossad sturenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die Hezbollah-begrafenissen zijn ook hele georkestreerde happenings. Er staat volgens mij een playlist klaar en een voetbalplaatje voor elke martelaar.
Gelukkig dat die bom afging bij een begrafenisstoet en niet een duidelijk civiele doelwit zoals een muziekfestival bij een militaire basisquote:
Die dode Hezbollah-strijder was geen populair figuurquote:
Die oorlog is al meer dan een jaar aan de gang Einsteinquote:Op woensdag 18 september 2024 17:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen eenrichtingsverkeer, maar worden deze aanvallen keer op keer al vergeldt door Israel. Waarna Hezbollah weer moet vergelden.
Je moet mij ook geen woorden in de mond leggen.
Ik zeg alleen dat dit lijkt op een oorlogsverklaring.
Oh ik denk dat er ook nog wel het een een ander aan de Mossad/Isral gestuurd gaat wordenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze zijn meteen herenigd met God, zou een bedankkaartje aan Mossad sturen
Lastig om de locatie te bezoeken als je geen ogen meer bentquote:Op woensdag 18 september 2024 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die dode Hezbollah-strijder was geen populair figuur
Er kwam maar n collega hem de laatste eer bewijzen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-doden-br~aef3a2db/quote:17:01
Persbureau Reuters meldt op basis van veiligheidsbronnen dat er inmiddels sprake is van honderden gewonden na een nieuwe reeks van ontploffingen in Libanon. Dat wordt inmiddels bevestigd door het Libanese ministerie van Gezondheid. Opnieuw zou er communicatieapparatuur die gebruikt wordt door Hezbollah zijn ontploft.
Volgens de bron zouden de meeste slachtoffers gewond zijn aan hun buik en handen.
16:48
Volgens Libanese staatsmedia zijn er zeker drie personen omgekomen bij een nieuwe reeks explosies van communicatieapparatuur. De doden zouden zijn gevallen in de Bekaa regio, in het oosten van het land.
Volgens verschillende internationale persbureaus zouden er ook tientallen gewonden zijn gevallen.
Iemand heeft kennelijk een partijtje van die dingen goedkoop op de kop weten te tikken…quote:Op woensdag 18 september 2024 17:13 schreef Ali_boo het volgende:
Nieuwe beelden van de aanslagen
[ x ]
Prima voorbeeld van uit het oog, uit het hartquote:Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lastig om de locatie te bezoeken als je geen ogen meer bent
ISRAEL GOATquote:Op woensdag 18 september 2024 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens twitteraars werden de meeste walkie talkies niet gebruikt door Hezbollah, maar dienden ze slechts als nood hulpmiddel. Pas na de aanval van gisteren op de pagers schakelde Hezbollah vandaag over op de walkie talkies. Israel zou daarom tot vandaag gewacht hebben om ook de walkie talkies op te blazen om zo zoveel mogelijk nieuwe slachtoffers te kunnen maken.
Een meesterplan![]()
[ x ]
Dat weet ik wel zeker, Isral zal net zo lang doorgaan en hun dwingen om iets terug te doenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ik denk dat er ook nog wel het een een ander aan de Mossad/Isral gestuurd gaat worden
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Intussen is Israel denk ik al druk bezig met het inbrengen van explosieven in duiven, voor het back-back-up plan van Hezbollah.
Godverquote:Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lastig om de locatie te bezoeken als je geen ogen meer bent
Ik moest hem wel makenquote:
FACKING BRILJANTquote:Op woensdag 18 september 2024 17:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Deze pogingquote:Op woensdag 18 september 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We, de mens, leeft niet meer 2.000 voor Christus, het jaar nul, de 8e eeuw na Christus of de middeleeuwen, we leven ook niet meer in 1880 of 1938. We hebben ons ontwikkeld. Wat toen een keer normaal was, is nu niet per se acceptabel en zeker niet omdat we mensen het in een ver verleden ook deden. Misschien was het toen ook al onacceptabel.
Joden worden al de hele geschiedenis door vervolgd en vermoord. Waarom er dan zo mee zitten?
quote:
Speciaal voor jullie danquote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor jullie dan
Nog meer beelden, vers van de pers![]()
[ x ]
Dit overleef je wel als je er naast zit iig.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor jullie dan
Nog meer beelden, vers van de pers![]()
[ x ]
Van wie denk je dat Hamas en Hezbollah hun wapens raketten en bommen nu heeftquote:Op woensdag 18 september 2024 16:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een argument werkt bij jou structureel maar een kant op. Wordt volk X verdreven dan is het weerzinwekkend. Wordt volk Y verdreven dan komt ineens het argument 'eigenaarschap wisselt wel vaker, waarom daar zo mee zitten'.quote:
Grote batterijen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn wel wat grotere explosies.
Ja dat is ook wel makkelijk raden dit.quote:
Je moet het probleem bij de bron aanpakken he.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:25 schreef Cuendillar het volgende:
Whahahahaha
Volgens @:bianconeri zijn het allemaal babyfoons.
Niemand juicht omdat er een kind is vermoord, men juicht omdat leden van een kwaadaardige terroristische organisatie aangepakt worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:37 schreef Vis1980 het volgende:
Jeej dode mensen, dood kind, vele gewonden. Ik weet niet zeker of ik deze stappen wel chill vind.
Dat wordt weer blind wat raketten Isral inpompen zeker.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ze moeten wel
Top Hezbollah official vows bloody revenge for attacks, says Nasrallah will reveal all tomorrow
https://www.timesofisrael(...)reveal-all-tomorrow/
Tot nu toe spreken de feiten dit tegen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarmee Hezbollah compleet verkeerd neerzet. Ze zijn goed getraind, gemotiveerd en zeker niet achterlijk. Isral heeft een groot en groeiend probleem met ze.
Ze zijn wel dodelijk efficint, de Mossadquote:Op woensdag 18 september 2024 17:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel makkelijk raden dit.
Het wordt pas interessant als een bron met het verhaal komt van "Oh sorry dit was niet zo bedoeld, we wilden eigenlijk een poging doen de levensduur van de batterijen te verlengen als uitgestoken hand, oepsie!"
Waarvan 90% onderschept zal wordenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt weer blind wat raketten Isral inpompen zeker.
En dat is het hele ding. israel speelt hier 4D schaak, terwijl haatbaarden vooral op emotie handelen, en dus niks bereiken.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt weer blind wat raketten Isral inpompen zeker.
Daar zou ik niet al te zeker van zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar Isral zou dit niet in Iran durven te doen.
Zou voor de zekerheid toch wel even de boel checken daar in Iran.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:47 schreef Triggershott het volgende:
Wat is dit, gaat de Mossad morgen hun IKEA-meubilair opblazen
Wie is er verantwoordelijk voor de inkoop bij de Hezb, Sywert al-Hollandi?
Lijkt me prachtig als kers op de taart als Nasrallah live op tv ontploft of zo.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ze moeten wel
Top Hezbollah official vows bloody revenge for attacks, says Nasrallah will reveal all tomorrow
https://www.baofengradio.com/pages/about-usquote:Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef ACT-F het volgende:
Deze kun je dus ook als granaat gebruiken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ x ]
Binnenkort ontploffende mondklapjes?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:47 schreef Triggershott het volgende:
Wat is dit, gaat de Mossad morgen hun IKEA-meubilair opblazen
Wie is er verantwoordelijk voor de inkoop bij de Hezb, Sywert al-Hollandi?
Dat begrijp ik, ik beticht ook niemand van juichen. De kans is echter groot dat het ook mensen treft die niets met Hezbolla te maken hebben, omdat je nu eenmaal niet weet waar ze allemaal uithangen. En ik weet ook niet hoe populair die pieper is in Libanon, en ik weet ook niet zeker of het allemaal wel mensen waren van Hezbolla.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Niemand juicht omdat er een kind is vermoord, men juicht omdat leden van een kwaadaardige terroristische organisatie aangepakt worden.
Baardtrimmers, ook een mooi object dat boem kan doen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dat is het hele ding. israel speelt hier 4D schaak, terwijl haatbaarden vooral op emotie handelen, en dus niks bereiken.
Of de camera waarmee het beeld opgenomen wordtquote:Op woensdag 18 september 2024 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Lijkt me prachtig als kers op de taart als Nasrallah live op tv ontploft of zo.
"Onze wraak zal groot z...."
En dat zijn mobiel dan van semtex blijkt.
Heb niet het idee dat ze die baarden veel trimmen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Baardtrimmers, ook een mooi object dat boem kan doen.
Ja want stel je voor dat ze kopstukken van vijandige, terroristische organisaties zouden opblazen daar, zouden ze nooit doen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat weet ik dat ze dat al hebben gedaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat ze kopstukken van vijandige, terroristische organisaties zouden opblazen daar, zouden ze nooit doen.
Mensen die niets met Hezbollah te maken hebben, zouden een pieper of portofoon van deze terreurbeweging bij zich hebben? Dat is natuurlijk erg onwaarschijnlijk. Deze middelen zijn bedoeld voor de communicatie binnen het netwerk van Hezbollah.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik beticht ook niemand van juichen. De kans is echter groot dat het ook mensen treft die niets met Hezbolla te maken hebben, omdat je nu eenmaal niet weet waar ze allemaal uithangen. En ik weet ook niet hoe populair die pieper is in Libanon, en ik weet ook niet zeker of het allemaal wel mensen waren van Hezbolla.
Ik heb ook graag alle terroristen dood, maar met onschuldige doden kun je zo maar weer de volgende groep opbouwen.
Tjah dat is het grote nadeel van oorlog, dat je hoe dan ook onschuldige slachtoffers krijgt. Zeeland is bijvoorbeeld plat gebombardeerd door de geallieerden.. Of bepaalde steden in Duitsland zelf... niet elke Duitser liep achter de nazi's aan (toegegeven vele keken gewoon weg..). Soort van catch-22quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik beticht ook niemand van juichen. De kans is echter groot dat het ook mensen treft die niets met Hezbolla te maken hebben, omdat je nu eenmaal niet weet waar ze allemaal uithangen. En ik weet ook niet hoe populair die pieper is in Libanon, en ik weet ook niet zeker of het allemaal wel mensen waren van Hezbolla.
Ik heb ook graag alle terroristen dood, maar met onschuldige doden kun je zo maar weer de volgende groep opbouwen.
Doel geslaagd, die zijn nu flink in paniekquote:Op woensdag 18 september 2024 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het schijnt een batch te zijn die specifiek door Hezbollah besteld is en 5 maanden geleden geleverd is. Het gedode meisje was het dochtertje van een lid.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ach, I can't be fucking bothered.. Het is Hezbollah maar. Een paar jaar geleden vloog Khamenei er enkele honderden naar Teheran om te helpen die vrouwenprotesten neer te slaan. Vervelend van de bijstaanders, maar het valt op het totaal in het niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:37 schreef Vis1980 het volgende:
Jeej dode mensen, dood kind, vele gewonden. Ik weet niet zeker of ik deze stappen wel chill vind.
Wat wil je dan bommentapijten en Agent Orange dumpen op Libanon, zoals de Amerikanen in Vietnam deden,quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou Miss heeft natuurlijk wel ergens gelijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daar zou ik niet al te zeker van zijn.
De jongere generatie hebben volgens mij wel aardig bijgehouden baardenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat ze die baarden veel trimmen.
Dat maakt deze actie idd zo "mooi". Dit is echt wel het neusje van de zalm qua spionage werk.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het schijnt een batch te zijn die specifiek door Hezbollah besteld is en 5 maanden geleden geleverd is. Het gedode meisje was het dochtertje van een lid.
Cliffhangerquote:Op woensdag 18 september 2024 17:57 schreef Aether het volgende:
quote:VN-mensenrechtenchef veroordeelt explosies met piepers in Libanon
De VN-mensenrechtenchef vindt dat degenen die achter de explosies van piepers in Libanon zitten "ter verantwoording geroepen moeten worden". De ontploffingen zijn "schokkend" en de impact op burgers is "onacceptabel", aldus Volker Trk in een verklaring.
Trk vindt het kwalijk dat duizenden personen, ongeacht of het burgers of militanten waren, gelijktijdig zijn aangevallen zonder dat duidelijk was wie de piepers hadden, waar zij waren en hoe hun omgeving eruitzag. "Dat is in strijd met het internationaal recht inzake de mensenrechten en, voor zover van toepassing, het internationaal humanitair recht."
Hij pleit voor een "onafhankelijk, grondig en transparant" onderzoek naar de gexplodeerde piepers. De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten vindt dat de bescherming van burgers de hoogste prioriteit moet krijgen. "Het verminderen van de spanningen is vandaag de dag belangrijker dan ooit", aldus Trk.
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch heeft kritiek op het gebruik van boobytraps, verwijzend naar de ontplofte piepers, omdat die burgers in gevaar kunnen brengen. De organisatie roept eveneens op tot een onafhankelijk onderzoek naar de dodelijke explosies
Ik zie het merk Icom ook veelvuldig verschijnen:quote:Op woensdag 18 september 2024 17:49 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
https://www.baofengradio.com/pages/about-us
Ditmaal zo te zien een Chinees bedrijf.
Omgekeerd ook. Mocht de IDF Libanon intrekken nu een flink deel van het kader van Hezbollah is uitgeschakeld, hun communicatiesystemen fucked zijn en de ziekenhuizen ook vol zitten moet Iran eigenlijk wel in actie komen met boots on the ground want anders decimeert Isral die militie.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Nou Miss heeft natuurlijk wel ergens gelijk.
Deze actie is leuk voor de buhne, maar zet geen zoden aan de dijk. Zolang je Iran niet direct aanpakt, zal dit voor altijd doorblijven etteren.
Hier gestopt met lezenquote:
De VN is een verwerpelijke organisatie, waar velen maar wat graag heulen met Islamtische terroristen, dat blijkt eens te meer.quote:
Er zijn duizenden mobieltjes tegelijk gexplodeerdquote:Op woensdag 18 september 2024 18:02 schreef KingRadler het volgende:
zullen we ooit achter komen wat er daadwerkelijk is gebeurd?
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen die niets met Hezbollah te maken hebben, zouden een pieper of portofoon van deze terreurbeweging bij zich hebben? Dat is natuurlijk erg onwaarschijnlijk. Deze middelen zijn bedoeld voor de communicatie binnen het netwerk van Hezbollah.
Kan me nog goed herinneren dat het "bewijs" hiervoor was dat mensen een paar Iraanse agenten Arabisch hoorden praten (in een land met 2 miljoen Arabieren) en verder niksquote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, I can't be fucking bothered.. Het is Hezbollah maar. Een paar jaar geleden vloog Khamenei er enkele honderden naar Teheran om te helpen die vrouwenprotesten neer te slaan. Vervelend van de bijstaanders, maar het valt op het totaal in het niet.
[ x ]
Paar jaar eerder waren ze slachtingen aan het aanrichten in Syri.
Morgen? Had de studio aangegeven dat ze nog wat camera's moeten voorbereiden?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:57 schreef Aether het volgende:
Ze moeten eerst alle apparatuur checken of het wel veilig is.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Morgen? Had de studio aangegeven dat ze nog wat camera's moeten voorbereiden?
En semafoors?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:06 schreef Vallon het volgende:
Op het NOS nieuws.... gebruikers van semafoons hoeven zich geen zorgen te maken dat ze uit zichzelf ontploffen.
Hehe, grappig!quote:
GTA zag het allemaal voor ons 11 jaar geledenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat de IDF snel gaat helpen met de implementatie van VN resolutie 1701. Ik denk ook dat er nog wel wat in het vat zit. Gewoon om Hezbollah mensen in paniek te krijgen.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er moet haast wel meer komen lijkt me? Niet perse meer ontploffende aparaten maar daadwerkelijk aanvallen van Israel.
De staat waarin Hezbollah nu verkeerd zal je nooit opnieuw krijgen lijkt me.
Morgen als met zijn allen die toespraak van Nasrallah aan het kijken zijn ontploffende tv’squote:Op woensdag 18 september 2024 18:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hehe, grappig!
Ik vroeg me net af wat het volgende gaat zijn dat ontploft; bakelieten telefoon met draaischijf?
Wat ook een nadeel van oorlog is, is propaganda. Nu wil ik niet zeggen dat dit specifieke geval propaganda is, maar je we nemen het voor het gemak aan zonder enige vraagtekens.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah dat is het grote nadeel van oorlog, dat je hoe dan ook onschuldige slachtoffers krijgt. Zeeland is bijvoorbeeld plat gebombardeerd door de geallieerden.. Of bepaalde steden in Duitsland zelf... niet elke Duitser liep achter de nazi's aan (toegegeven vele keken gewoon weg..). Soort van catch-22
Dit is echt weer zo’n typisch staaltje van dubbele maat meten. Hoeveel preciezer moet Isral nog terroristen omleggen als ze fucking de persoonlijke communicatie middelen van de terrorist als doelwit hebben?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook helemaal van het opruimen van terroristen, maar hoe weet ik zeker dat dit allemaal terroristen waren?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, I can't be fucking bothered.. Het is Hezbollah maar. Een paar jaar geleden vloog Khamenei er enkele honderden naar Teheran om te helpen die vrouwenprotesten neer te slaan. Vervelend van de bijstaanders, maar het valt op het totaal in het niet.
[ x ]
Paar jaar eerder waren ze slachtingen aan het aanrichten in Syri.
Dat zeg ik toch niet, ik stel alleen dat we aannemen dat het verhaal klopt.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat wil je dan bommentapijten en Agent Orange dumpen op Libanon, zoals de Amerikanen in Vietnam deden,
daar werden 99% van de burgers het slachtoffer en slechts 1% vietcong.
De Israelis dien het nu omgekeerd, de doden en gewonden die nu vallen zijn voor meer dan 99% terroristen. Jammer genoeg vallen er altijd onschuldige slachtoffers. Maar beter dan dit kanhet haast niet.
Ieuw.. hou je jurk aan Hassanquote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ze moeten wel
Waar meet ik met twee maten? Dat suggereert dat ik twee keer gemeten heb, maar ik heb helemaal niets met Hezbollah of met extreme Islamieten.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is echt weer zo’n typisch staaltje van dubbele maat meten. Hoeveel preciezer moet Isral nog terroristen omleggen als ze fucking de persoonlijke communicatie middelen van de terrorist als doelwit hebben?
Ondertussen schiet Hezbollah dagelijks raketten lukraak af zonder enige vorm van onderscheid tussen burgers of militairen, maar daar zie ik je helemaal niks over zeggen.
Leg Hezbollah, Hamas en al die andere haatbaarden eens langs dezelfde lat als waar je Isral langs legt vriend, ipv dit soort selectieve verontwaardiging na een uiterst precisie aanval.
Het gegeven dat ze allemaal pagers ipv mobiele telefoons gebruiken, is best een goede aanwijzing.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook helemaal van het opruimen van terroristen, maar hoe weet ik zeker dat dit allemaal terroristen waren?
Hezbollah bericht dat dat zo is.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook helemaal van het opruimen van terroristen, maar hoe weet ik zeker dat dit allemaal terroristen waren?
Dan had je moeten opmerken dat Isral oorlog voert op een zeer geraffineerde wijze, in tegenstelling tot Hezbollah. Maar dat typ je niet h?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar meet ik met twee maten? Dat suggereert dat ik twee keer gemeten heb, maar ik heb helemaal niets met Hezbollah of met extreme Islamieten.
Goed verhaal, sterke analyse.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een argument werkt bij jou structureel maar een kant op. Wordt volk X verdreven dan is het weerzinwekkend. Wordt volk Y verdreven dan komt ineens het argument 'eigenaarschap wisselt wel vaker, waarom daar zo mee zitten'.
Het is in beide gevallen verkeerd of af te keuren.
Yup, en nu gaat hij blijkbaar strippen..quote:Op woensdag 18 september 2024 18:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Was hij nou degene die zo’n ellendig lange speech hield na 7/10?
Gaat hij naakt?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ze moeten wel
Oh god, sommige mensen kunnen het stellen van vragen niet aan en moeten gaan suggereren. Heethoofd.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan had je moeten opmerken dat Isral oorlog voert op een zeer geraffineerde wijze, in tegenstelling tot Hezbollah. Maar dat typ je niet h?
Ik lees hier de samenvatting welquote:Op woensdag 18 september 2024 18:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Yup, en nu gaat hij blijkbaar strippen..
Morgen zal die zijn micropenis aan de wereld laten zienquote:
Hou op hoor. Ik heb net gegetenquote:Op woensdag 18 september 2024 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Morgen zal die zijn micropenis aan de wereld laten zien
Het is zijn nieuwe genderreveal party nu zijn zaakje eraf geblazen is?quote:
Dat weet je natuurlijk nooit zeker maar de wetenschap dat alleen van belang zijnde leden die dingen vv. abbo zullen hebben, maakt dat wel zeer aannemelijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Isral zelf nog niets laten horen over deze actie. (Might be wrong, heb niet de hele dag het nieuws kunnen volgen). De berichten komen dus van de slachtoffers zelf en die melden dat de actie op hun leden gericht was/is.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat ook een nadeel van oorlog is, is propaganda. Nu wil ik niet zeggen dat dit specifieke geval propaganda is, maar je we nemen het voor het gemak aan zonder enige vraagtekens.
Boom boom bailando. Ben benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden. Dat zullen we snel zien/horen.quote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Met deze uitleg kan ik het niet oneens zijn al heeft een kind natuurlijk weinig keuze. Dan nog snap ik dat je nooit helemaal 0% onschuldigen meepakt.'quote:Op woensdag 18 september 2024 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk nooit zeker maar de wetenschap dat alleen van belang zijnde leden die dingen vv. abbo zullen hebben, maakt dat wel zeer aannemelijk.
De vraag is dan of gezinsleden/bekenden in de directe omgeving (zg ?) onschuldig zijn of eerder helaas, onvermijdelijk slachtoffers. Reden te meer om vrienden en geliefden, met enige zorg uit eigen lijfsbehoud; uit te kiezen.
Wil mij voorstellen dat het trots dragen van die dingen als erkend lid, snel achterwege zal worden gelaten. Tijd om weer postduiven te gaan gebruiken..... die je boeltje dan ondershitten.
Uiteraard. En dan krijg je grote protesten tegen terreurcide op Hezbollah.quote:
Als pappie voor een terreurclub werkt die dagelijks raketten op Israel schiet moet pappie misschien niet thuis gaan wonen maar in de terroristenkazerne.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met deze uitleg kan ik het niet oneens zijn al heeft een kind natuurlijk weinig keuze. Dan nog snap ik dat je nooit helemaal 0% onschuldigen meepakt.'
Stuxnet vond in Iran plaats.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Jezus. Allah. Hebben ze daar echt alles bij dezelfde importeur gekocht ofzo?quote:
Bij Ali expressquote:Op woensdag 18 september 2024 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Jezus. Allah. Hebben ze daar echt alles bij dezelfde importeur gekocht ofzo?
Je reageert alsof je op je lul getrapt bent. Vraag me af waarom, zit je iets dwars?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die oorlog is al meer dan een jaar aan de gang Einstein
Zou het nachtwerk worden met dit topic volgen?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Tjeez, ze laten er geen gras over groeien
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |