abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 11:35:48 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215016855
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
twitter

twitter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 11:38:06 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215016884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:33 schreef Triggershott het volgende:

200.000 geboortes per jaar in Palestina.

* Ulx mompelt iets over GeNoCiDuH...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 11:45:53 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215016976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
* Ulx mompelt iets over GeNoCiDuH...
wat dan?
pi_215016981
Vanuit technologisch oogpunt ben ik wel heel benieuwd hoe dit gedaan is. Er moet dus een explosief in de pager zijn ingebracht dat niet opvalt qua gewicht of zichtbaar is. Er werd eerder genoemd dat er een explosief in de batterij is gespoten. Maar hoe triggeren ze dat dan? Er werd door iemand heel simpel gezegd dat een bepaald commando wordt gestuurd dat ie dan afgaat, maar dan moet die intelligentie ook in het apparaat aanwezig zijn. Dus een extra chipje met een relais oid dat op een of andere manier signalen van de pager kan aflezen. Een explosief alleen luistert niet naar *#*123# ;)

En dat moet ook nog (handmatig?) op tienduizenden apparaatjes zijn uitgevoerd. Lijkt me een behoorlijk omvangrijke klus.

Andere optie is natuurlijk dat die pagers geheel door Isral gemaakt zijn (waarbij ze het apparaatje dus helemaal zelf van binnen kunnen ontwerpen) en dat ze een lading bestemd voor Hezbollah hebben omgewisseld met die exemplaren.
pi_215016995
quote:
De speciale VN-gezant voor Libanon, Jeanine Hennis-Plasschaert, betreurt dat burgers inclusief kinderen het slachtoffer zijn geworden van de reeks ontplofte piepers in Libanon. Hennis-Plasschaert wijst erop dat in internationaal humanitair recht burgers in oorlogstijd geen doelwit van aanvallen mogen zijn en elk burgerslachtoffer is er volgens haar n te veel.

Dinsdag zijn voornamelijk in Libanon duizenden piepers ontploft bij een volgens Amerikaanse media door Isral uitgevoerde aanval. Doelwit zouden leden van de Libanese sjiitische beweging Hezbollah zijn geweest. Er vielen zeker negen doden en 2800 gewonden. Onder de doden is Fatima Jaafar Abdullah, de dochter (9/10 jaar) van een Hezbollah-lid.

Volgens de verklaring van Hennis-Plasschaert zijn veel gewonden er ernstig aan toe. De VN-gezant noemt de aanval 'een zorgwekkende escalatie' en maant alle partijen zich verder te onthouden van 'gewelddadige acties of van oorlogszuchtige taal'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)piepers-br~aef3a2db/
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 11:48:48 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215017017
quote:
lijkt me niks mis mee
pi_215017024
quote:
11:41
Het Kremlin ziet in de reeks ontploffingen van piepers in voornamelijk Libanon een oorlogsdaad die onderdeel is van een "hybride oorlog tegen Libanon". Duizenden onschuldige mensen zijn hier het slachtoffer van geworden volgens het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.De Russische regering spreekt van een aanval op de Libanese sjiitische beweging Hezbollah en vindt dat de daders snel moeten worden opgespoord. Anders kan dit leiden tot een escalatie van de strijd in de hele regio. ,,Het lijkt erop dat de plegers van deze technisch hoogwaardige aanval opzettelijk een gewelddadige confrontatie aangingen met het doel een hele grote oorlog in het Midden-Oosten te ontketenen", aldus het Kremlin
Rusland vindt er ook wat van. Doen we niks mee.

AD-live blog
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 11:49:25 #8
3928 Ulx
pi_215017027
twitter

Goed nieuws!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215017072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Goed nieuws!
:D
Of de paralympische spelen :')
pi_215017081
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 18 september 2024 @ 12:02:06 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215017165
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Rusland vindt er ook wat van. Doen we niks mee.

AD-live blog
Altijd grappig als een Rusland even oproept tot rust en de-escalatie. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215017279
quote:
[ x ]

Goed nieuws!
🤣🤣
pi_215017377
quote:
[ x ]

Goed nieuws!
Die grappen over ontplofte ballen wordt wel een beetje vermoeiend.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 12:22:52 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215017391
Still funny
  woensdag 18 september 2024 @ 12:26:18 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215017415
Amerikaanse media: 'Isral zit achter ontplofte piepers in Libanon'.

Wie had dat verwacht. Er ontgaat ze ook niks, die amerikanen.

&lt;signature here&gt;.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 12:29:39 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 12:32:34 #17
3928 Ulx
pi_215017454
twitter

Ik denk dat die Syrir dit goed ziet.

Ik denk dat het intern ook wel gedonder ontstaat als men elkaar de schuld van deze faal gaat proberen te geven. Hun communicatienetwerk ligt in puin. Het is misschien niet een heel goed idee om te gaan matten als de ziekenhuizen vol gewonden liggen. De Arabische wereld lacht ze uit. Het Westen lacht ze uit. Zelfs het gebruikelijke gejengel over burgerslachtoffers werkt niet meer. Dit is een enorme vernedering voor Hezbollah.
pi_215017460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, van de ontvoering van Eichman, de afrekening met de Munchen terroristen, het "gappen" van hun snelle aanvalsboten die aan de ketting lagen in Le Havre, het in handen krijgen van de blauwdrukken van de Mirage, opblazen van de Syrische kerncentrales, het elimineren van Iraanse bombollebozen, de Raid op Entebbe, het evacueren van de Marokkaanse Joden, het redden van de Ethiopische Joden, Liquideren van Supergun Jeremy Bull, elimineren van Nazi wetenschappers die voor en in Egypte werkten, Eli Cohen in Damascus, het gappen van de brandnieuws MIG 21 uit Irak, Bombarderen van Iraks Nucleaire programma, liquideren van Imad Mugniye etc etc etc etc
Heb je ook een boekentip waar deze acties in besproken worden?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 12:41:37 #19
3928 Ulx
pi_215017524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is voor heel wat transbollahs anders de werkelijkheid.

Er was een man Nasrallah
Die wou dat zijn Hezballah
mobieltjes verving
maar een Mossad sting
Liet veel piepertjes knallah
pi_215017528
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is voor heel wat transbollahs anders de werkelijkheid.

Er was een man Nasrallah
Die wou dat zijn Hezballah
mobieltjes verving
maar een Mossad sting
Liet veel piepertjes knallah
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 12:50:08 #21
3928 Ulx
pi_215017589
Er was eens een man Nasrallah
Die wou dat zijn clubje Hezballah
oude mobieltjes verving
maar dankzij een IDF sting
Verloren veel leden hun ballah

Zo is -ie beter.
pi_215017634
Wel een bazenactie. Alleen is de vraag kan dit ook met mijn iPhone? :P :{
pi_215017640
The European Union's foreign policy chief condemns Hezbollah pager blasts

Erdogan expresses condolences to Lebanon, warns of regional escalation

Russia condemns Hezbollah pager blasts, urges restraint

Iran strongly condemns "Israeli terror attack" on Hezbollah

https://www.iranintl.com/(...)d-in-pager-explosion
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:00:33 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215017662
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:56 schreef Document1 het volgende:
Wel een bazenactie. Alleen is de vraag kan dit ook met mijn iPhone? :P :{
Zou voorlopig geen "nieuwe" kopen
pi_215017674
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:57 schreef Aether het volgende:
The European Union's foreign policy chief condemns Hezbollah pager blasts

Erdogan expresses condolences to Lebanon, warns of regional escalation

Russia condemns Hezbollah pager blasts, urges restraint

Iran strongly condemns "Israeli terror attack" on Hezbollah

https://www.iranintl.com/(...)d-in-pager-explosion
Terreurstaat Iran veroordeeld de Israelische terreuraanval tegen terreurorganistie Hezbollah. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215017675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ik denk dat het intern ook wel gedonder ontstaat als men elkaar de schuld van deze faal gaat proberen te geven. Hun communicatienetwerk ligt in puin. Het is misschien niet een heel goed idee om te gaan matten als de ziekenhuizen vol gewonden liggen. De Arabische wereld lacht ze uit. Het Westen lacht ze uit. Zelfs het gebruikelijke gejengel over burgerslachtoffers werkt niet meer. Dit is een enorme vernedering voor Hezbollah.
En niet alleen ligt de communicatie aan puin - ze moeten op zoek gaan naar een alternatief. Want wie gaat er nog met een pieper rondlopen?

Wat een actie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 september 2024 @ 13:11:09 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215017776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Tel daar de mentale tik bij op dat iedereen zat te wachten op de Moeder Der Responsen van Iran & Minions en dat ze dan zelf de eerste klap vangen vanuit totaal onverwachte hoek waardoor:

a) de ziekenhuizen vol liggen, wat een militaire reactie zeer onverstandig maakt
b) een eventuele snelle respons onmogelijk is gemaakt doordat de communicatielijnen af zijn gesneden en je niet weet wie eraf ligt van je beschikbare manschappen
c) er een schatkamer aan intelligence beschikbaar is gekomen, ook omdat mensen in paniek andere onveiliger communicatiemiddelen gaan gebruiken
d) het initiatief van je is weggenomen omdat je nu steeds achter je moet kijken in de hoop dat er niet ineens iets van linksonder komt
pi_215017814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:46 schreef Palomar het volgende:
Vanuit technologisch oogpunt ben ik wel heel benieuwd hoe dit gedaan is. Er moet dus een explosief in de pager zijn ingebracht dat niet opvalt qua gewicht of zichtbaar is. Er werd eerder genoemd dat er een explosief in de batterij is gespoten. Maar hoe triggeren ze dat dan? Er werd door iemand heel simpel gezegd dat een bepaald commando wordt gestuurd dat ie dan afgaat, maar dan moet die intelligentie ook in het apparaat aanwezig zijn. Dus een extra chipje met een relais oid dat op een of andere manier signalen van de pager kan aflezen. Een explosief alleen luistert niet naar *#*123# ;)

En dat moet ook nog (handmatig?) op tienduizenden apparaatjes zijn uitgevoerd. Lijkt me een behoorlijk omvangrijke klus.

Andere optie is natuurlijk dat die pagers geheel door Isral gemaakt zijn (waarbij ze het apparaatje dus helemaal zelf van binnen kunnen ontwerpen) en dat ze een lading bestemd voor Hezbollah hebben omgewisseld met die exemplaren.
Je denkt veel te moeilijk. Dat stofje (weet de naam niet meer) explodeert al vrij snel bij een bepaalde temperatuur. Zorgen dat de batterij heet wordt, en tadaa.
pi_215017827
Met je ballen eraf geblazen door die piepers heb je aan die 72 maagden in het hiernamaals ook niks meer natuurlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215017846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:14 schreef wpor het volgende:

[..]
Je denkt veel te moeilijk. Dat stofje (weet de naam niet meer) explodeert al vrij snel bij een bepaalde temperatuur. Zorgen dat de batterij heet wordt, en tadaa.
Dan zouden piepers met een bijna lege accu niet werken het gaat neem ik aan bij zo'n aanslag ook om de betrouwbaarheid en ik geloof echt niet dat goede bomontwerpers de trigger via een misschien opwarmende accu laat lopen. ;)
  woensdag 18 september 2024 @ 13:26:28 #31
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215017895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:15 schreef Hathor het volgende:
Met je ballen eraf geblazen door die piepers heb je aan die 72 maagden in het hiernamaals ook niks meer natuurlijk.
In het paradijs ben je weer helemaal hersteld. Sterker nog, je bent in je best mogelijke doen.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215017905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan zouden piepers met een bijna lege accu niet werken het gaat neem ik aan bij zo'n aanslag ook om de betrouwbaarheid en ik geloof echt niet dat goede bomontwerpers de trigger via een misschien opwarmende accu laat lopen. ;)
Die accus gaan megalang mee? En dit is
pi_215017910
pi_215017924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij denkt dat de trigger via een slaghoedje erin is gezet. 1944 belde...
pi_215017926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:15 schreef Hathor het volgende:
Je vergeet alleen dat zelfmoordterroristen de Mossad niet nodig hebben om zichzelf op te blazen.
pi_215017945
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:14 schreef wpor het volgende:

[..]
Dat hele 'zorgen dat de batterij heet wordt' (of elke andere trigger dan ook) is juist waar ik op doel. Hoe trigger je dat gecontroleerd remote? De batterij heet laten worden is geen standaard functionaliteit van een pieper...

Het kan ook niet de temperatuurstijging zijn van bijv. meerdere berichtjes achter elkaar ontvangen, want daar wordt de batterij nooit heter van dan van opladen of de pieper in de zon te laten liggen daar in de woestijn (dan zouden die dingen de afgelopen maanden al veel vaker spontaan af moeten zijn gegaan).
Het moet toch echt wel iets anders zijn.
pi_215017970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:31 schreef Palomar het volgende:

[..]
Dat hele 'zorgen dat de batterij heet wordt' (of elke andere trigger dan ook) is juist waar ik op doel. Hoe trigger je dat gecontroleerd remote? De batterij heet laten worden is geen standaard functionaliteit van een pieper...

Het kan ook niet de temperatuurstijging zijn van bijv. meerdere berichtjes achter elkaar ontvangen, want daar wordt de batterij nooit heter van dan van opladen of de pieper in de zon te laten liggen daar in de woestijn.
Als ze 20 gram explosief in het apparaat kunnen plaatsen, zijn ze denk ik ook wel hendig genoeg om een kleine software aanpassing te maken.
pi_215017972
quote:

[..]

Het kan ook niet de temperatuurstijging zijn van bijv. meerdere berichtjes achter elkaar ontvangen, want daar wordt de batterij nooit heter van dan van opladen of de pieper in de zon te laten liggen daar in de woestijn (dan zouden die dingen de afgelopen maanden al veel vaker spontaan af moeten zijn gegaan).
Als je kijkt naar de virussen die Isral ontwikkeld heeft, dan krijgen ze dat triggeren op afstand vast ook wel voor elkaar met een of ander overload bericht?
pi_215017989
De Firmware zal waarschijnlijk ook aangepast zijn.
RDX de mogelijke explosieve compound is ook stabiel bij kamertemperaturen en de temperatuur van de batterij zal niet genoeg invloed hebben.
Bij 170 graden komt er pas verandering in de samenstelling.

Het explodeerd alleen met een detonator.

Dus dan denk ik aan:
Firmware aangepast.
Condensator die een hogere lading voltage dan normaal kan afgeven om de onstekingsmechanisme te triggeren
pi_215018009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hezbollah-kindje zit tekenfilm te kijken:

Hezbollah-lid (vader) in de badkamer hoort 'biep':

Mossad HQ:

P.S.

Paging Dr. Greenthumb:

:') :')

:') :') :')
pi_215018012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:36 schreef Zoddie het volgende:
De Firmware zal waarschijnlijk ook aangepast zijn.
RDX de mogelijke explosieve compound is ook stabiel bij kamertemperaturen en de temperatuur van de batterij zal niet genoeg invloed hebben.
Bij 170 graden komt er pas verandering in de samenstelling.

Het explodeerd alleen met een detonator.

Dus dan denk ik aan:
Firmware aangepast.
Condensator die een hogere lading voltage dan normaal kan afgeven om de onstekingsmechanisme te triggeren
zoiets klinkt aannemelijk idd! Dan is al heel wat meer werk dan alleen een explosieve stof erin spuiten. Vraag me dan af hoeveel werk het moet zijn om 10 000 piepers open te schroeven, firmware te updaten en een ontsteker erin te solderen....

Zou wel interessant zijn als iemand zo'n pieper weet te onderscheppen die nog niet ontploft is en hem dan open te maken....
pi_215018054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:39 schreef Palomar het volgende:

[..]
zoiets klinkt aannemelijk idd! Dan is al heel wat meer werk dan alleen een explosieve stof erin spuiten. Vraag me dan af hoeveel werk het moet zijn om 10 000 piepers open te schroeven, firmware te updaten en een ontsteker erin te solderen....

Zou wel interessant zijn als iemand zo'n pieper weet te onderscheppen die nog niet ontploft is en hem dan open te maken....
*En en het nog geheim te houden. Knap werk!
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:44:45 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215018069
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En niet alleen ligt de communicatie aan puin - ze moeten op zoek gaan naar een alternatief. Want wie gaat er nog met een pieper rondlopen?

Wat een actie.
En welke tech gaan ze wel vertrouwen, dat wordt weer overgaan op papiertjes oid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215018070
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:28 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Jij denkt dat de trigger via een slaghoedje erin is gezet. 1944 belde...
Dat jij projecteert dat ik dat zou denken is weer eens erg bijzonder aangezien ik nergens vermeld dat ik zeg hoe ze het wel gedaan hebben ik stel alleen dat het opwarmen van een batterij mij geen betrouwbare trigger lijkt. 8)7
pi_215018073
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:39 schreef Palomar het volgende:

[..]

Daar hebben we sociale werkplaatsen voor! ^O^
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:46:44 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215018084
quote:

[..]

Waarom niet de batterijen fabriceren en die met een zendertje uitrusten?
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:48:36 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Daar hebben we sociale werkplaatsen voor! ^O^
ja laten we mensen op de sociale werkplaats met explosieven laten spelen :') 14.gif
  woensdag 18 september 2024 @ 13:55:38 #48
13462 BansheeBoy
pi_215018192
Ik hou mijn hart vast voor the future. Als dit kennelijk de manier van oorlogsvoeren is: het doden van burgers in een ander soeverein land. Zonder legendarisch te willen doen kan dit weleens een actie-reactie geweldspiraal teweegbrengen waar je U tegen zegt.

Mud

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_215018194
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:48 schreef sp3c het volgende:

ja laten we mensen op de sociale werkplaats met explosieven laten spelen :') [ afbeelding ]
twitter
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:57:15 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018212
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:55 schreef Triggershott het volgende:

[..]
[ x ]
niemand weet wat hier staat
  woensdag 18 september 2024 @ 13:57:16 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215018214
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
En welke tech gaan ze wel vertrouwen, dat wordt weer overgaan op papiertjes oid.
Postdoif. :B
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:57:23 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215018216
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor the future. Als dit kennelijk de manier van oorlogsvoeren is: het doden van burgers in een ander soeverein land. Zonder legendarisch te willen doen kan dit weleens een actie-reactie geweldspiraal teweegbrengen waar je U tegen zegt.

Mud

Ik praat nooit met actie-reactie geweldspiralen. Maar verder kun je gelijk hebben.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 13:58:50 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018232
het is al actie reactie

dit is een reactie op die raketten die ze de hele tijd afschieten
pi_215018253
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:57 schreef sp3c het volgende:
niemand weet wat hier staat
Filmpje niet te zien?

:X
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 14:01:20 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215018257
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:
het is al actie reactie

Is er eigenlijk al een hollywoodfilm over deze actie. Vind het wel wat lang duren. Over reactie gesproken.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 14:02:35 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:00 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Filmpje niet te zien?

:X
ik heb van Hezbollah geleerd niet te klikken als ik niet begrijp wat er aan de hand is
pi_215018275
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Waarom niet de batterijen fabriceren en die met een zendertje uitrusten?
aha, zou ook een optie zijn idd. Alleen een batterij met explosieven die onder bepaalde omstandigheden afgaat zou zelfs zonder aparte trigger of firmwareupdate wellicht wel kunnen. Bijv. dat ie reageert op een bepaalde radiofrequentie die bij een bepaald bericht hoort. Als ik even snel google gaat in zo'n ding gewoon een AAA batterij. Dan hebben die Israeli's dus wellicht alleen batterijen hoeven te verwisselen.
  woensdag 18 september 2024 @ 14:04:01 #58
13462 BansheeBoy
pi_215018282
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:
het is al actie reactie

Ja, wat weer een reactie is op landjepik. Bereidwillig als ik ben wil ik dat wel als de eerste actie zien in dit geheel: landjepik.

pi_215018312
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:02 schreef sp3c het volgende:
ik heb van Hezbollah geleerd niet te klikken als ik niet begrijp wat er aan de hand is
You're missing out. :{

Moderator woensdag 18 september 2024 @ 14:07:01 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215018332
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, wat weer een reactie is op landjepik. Bereidwillig als ik ben wil ik dat wel als de eerste actie zien in dit geheel: landjepik.

Israel heeft geen land gepikt in Libanon

bovendien is het schuiven met de doelpalen want je geeft me gewoon gelijk hier, het is al actie/reactie
pi_215018471

twitter
pi_215018488
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:22 schreef Triggershott het volgende:

[ x ]
Michael *;
Die man is zo erg grappig O+
Altijd top als hij bij WWHL zit.

Deze tweet is natuurlijk wel een beetje flauw, maar moest toch lachen :@
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 14:27:36 #63
3928 Ulx
pi_215018497
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Veel veiliger.

pi_215018659
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Van de Tempelberg, zeker?

Je zou kunnen zeggen dat die oorspronkelijk ook is gepikt van de joden.
Intolerant voor intolerantie
pi_215018715
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Van de Tempelberg, zeker?

Je zou kunnen zeggen dat die oorspronkelijk ook is gepikt van de joden.
En de joden het weer van de faraos gepikt hadden. :')

Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve joodse geschiedenis?
pi_215018737
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve Palestijnse geschiedenis?
pi_215018740
Er zijn wel weinig beelden bijgekomen de afgelopen 24 uur, zou Hezbollah inmiddels doorhebben hoevel intelligence er is verzameld in de paniek?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215018743
quote:

[..]

Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve joodse islamitische geschiedenis?
Deze was wel heel gemakkelijk gemaakt. :P

En je bevestigt mijn punt. Wat is uiteindelijk het belang van eigenaarschap? Die wisselt wel vaker. Waarom er dan zo mee zitten?
pi_215018766
quote:

Hoever terug mogen we blijven gaan alleen zover terug dat het net goed valt voor de selectieve joodse geschiedenis?
pi_215018811
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

En je bevestigt mijn punt. Wat is uiteindelijk het belang van eigenaarschap? Die wisselt wel vaker. Waarom er dan zo mee zitten?
Al die stomme gelovigen zitten er nogal mee. Zolang men deze geloven aanhangt en men elkaar de hoofden in slaat omdat hun god de enige echte is.

De kruisvaarderskastelen in die regio zijn een stukje geschiedenisles over de kruistochten om maar weer een ander geloof te willen opdringen in die regio.
pi_215018852
twitter

twitter

twitter

pi_215018858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:33 schreef Patroon het volgende:
Heb je ook een boekentip waar deze acties in besproken worden?
wel een goede documentaire:

"The Gatekeepers"
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Gatekeepers_(film)

The Gatekeepers (Hebrew: שומרי הסף "Shomrei HaSaf") is a 2012 internationally co-produced documentary film by director Dror Moreh that tells the story of the Israeli internal security service, Shin Bet (known in Hebrew as 'Shabak'), from the perspective of six of its former heads.
The film combines in-depth interviews, archival footage, and computer animation to recount the role that the group played in Israel's security from the Six-Day War to the present. The film was nominated for Best Documentary Feature at the 85th Academy Awards.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 september 2024 @ 15:20:45 #73
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215018947
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja laten we mensen op de sociale werkplaats met explosieven laten spelen :') [ afbeelding ]
Het klinkt raar, maar moderne zeer krachtige explosieven zijn erg lastig te ontsteken.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 15:21:53 #74
3928 Ulx
pi_215018963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn wel weinig beelden bijgekomen de afgelopen 24 uur, zou Hezbollah inmiddels doorhebben hoevel intelligence er is verzameld in de paniek?
Yep. Daarnaast waren er natuurlijk ook waarschuwingen.

twitter
  woensdag 18 september 2024 @ 15:23:34 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215019001
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ x ]
their
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 15:24:40 #76
3928 Ulx
pi_215019021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
their
Ik zie wel meer fouten.
pi_215019031
twitter
  woensdag 18 september 2024 @ 15:26:09 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215019033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie wel meer fouten.
Ik doelde hierop
pi_215019044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:16 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zeg hater.

Wil jij ophouden met Joden gelijk te stellen aan Isral? Of zullen wij Palestijnen gelijk stellen aan Hamas?
pi_215019131
quote:
Een Hezbollah-functionaris vertelde dan weer anoniem aan AP dat de ontplofte apparaten 'van een nieuw merk waren', dat de groep nog niet eerder had gebruikt. De merknaam of leverancier werden niet genoemd. Ze werden een aantal maanden geleden in gebruik genomen. Voor de ontploffingen meldden verschillende mensen het opwarmen van de piepers.
https://www.ad.nl/buitenl(...)inderen-br~aef3a2db/
Het komt zo wel heel dichtbij. Ik heb gisteren ook nog de piepers opgewarmd
pi_215019132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 15:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ x ]
Ik las gisteren er een beetje over op Reddit, op PublicFreakout over deze aanval maar die sub is echt extreem pro palestijns, wat een zure comments over deze aanval.

"What they don't tell you that the 8 dead were all doctors and children"
"Source?"
Banned...
  woensdag 18 september 2024 @ 15:56:44 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215019238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:13 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het zo werkt.

In deze apparaatjes heeft springstof gezeten en je gaat mij niet wijsmaken dat alle piepers die hebben.
[knip]
Nee, iig die batch van uitgeleverd piepers had sws iig de springstof en kunnen dan sms code selectief of in groep worden gedetoneerd. Voor het addresseren is, wat ik bedoelde, de medewerking nodig van het telecombedrijf die de SMS dienst verzorgde.

Heel goed mogelijk dat er tal van andere daar verkochte 'apparaatjes' ook een springstof-detonatie hebben ingebouwd dat nog niet is ontstoken. Technisch goed denkbaar dat met GPS signalen waar dan specifiek, n in dash (fabrieks)radio boem zegt wanneer het navigeert naar Mekka.

Ik zou als terreurorganisatie het wel weten, direct afstand doen van alle elekctronica dat uit meer bestaan dan een schakelaar of relais. Nadeel is dat zij zich niet meer kunnen organiseren als juist terreurorganisatie en dus effectief zijn uitgeschakeld. Best lastig wanneer je voortdurend moet vrezen voor de eigen veiligheid wanneer je gebruik maakt van andermans electronica.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 16:05:30 #83
3928 Ulx
pi_215019302
twitter

:!
pi_215019391
Here we go again:

JUST IN - New wave of device explosions in Lebanon: reports

### Breaking: Explosions Reported Across Lebanon

- Multiple Injuries: A large number of injuries have been reported following several explosions across different areas in the Bekaa region.

- Explosions in Baalbek and Bekaa: Loud explosions have been heard in the city of Baalbek and various villages in the Bekaa Valley.

- Device Explosions in Vehicles: A wireless communication device reportedly exploded inside a car in Southern Lebanon.

- Home Explosions: Explosions in several homes involving normal devices, such as radios and laptops, have caused significant damage and fires.

- Unexplained Device Malfunctions: Various electronic devices, including radios and laptops, have exploded, leading to widespread fires and destruction.
pi_215019403
Andere ontploffende apparaten. Nieuwe ronde, nieuwe kansen *O*
pi_215019415
Goed dat ze doorpakken op die motherfuckers.
Zonder wrijving geen glans
pi_215019416
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

We, de mens, leeft niet meer 2.000 voor Christus, het jaar nul, de 8e eeuw na Christus of de middeleeuwen, we leven ook niet meer in 1880 of 1938. We hebben ons ontwikkeld. Wat toen een keer normaal was, is nu niet per se acceptabel en zeker niet omdat we mensen het in een ver verleden ook deden. Misschien was het toen ook al onacceptabel.

Joden worden al de hele geschiedenis door vervolgd en vermoord. Waarom er dan zo mee zitten?
pi_215019475
Die durven niet meer in de buurt te komen van alles waar maar electronica in zit.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 16:30:52 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215019509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:19 schreef Kale het volgende:
Here we go again:

- Multiple Injuries: A large number of injuries have been reported following several explosions across different areas in the Bekaa region.

- Explosions in Baalbek and Bekaa: Loud explosions have been heard in the city of Baalbek and various villages in the Bekaa Valley.

- Device Explosions in Vehicles: A wireless communication device reportedly exploded inside a car in Southern Lebanon.

- Home Explosions: Explosions in several homes involving normal devices, such as radios and laptops, have caused significant damage and fires.

- Unexplained Device Malfunctions: Various electronic devices, including radios and laptops, have exploded, leading to widespread fires and destruction.
:o
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 16:32:36 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215019535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:19 schreef Kale het volgende:
Here we go again:

Bron?
pi_215019553
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:32 schreef maily het volgende:

[..]
Bron?
Overal inmiddels, ook NL kranten
pi_215019555
Wat ik wel apart vind is dat al geruime tijd de VS en andere partijen zeggen niet te willen escaleren, maar dit in feite een oorlogsverklaring is aan Libanon/Hezbollah, I figure. We zullen wel zien.
pi_215019567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:05 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

:!
Birds Aren't Real
https://en.wikipedia.org/wiki/Birds_Aren%27t_Real
pi_215019588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef Joppiez het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat al geruime tijd de VS en andere partijen zeggen niet te willen escaleren, maar dit in feite een oorlogsverklaring is aan Libanon/Hezbollah, I figure. We zullen wel zien.
Zeker nu een 2e keer nu de kans groot is dat ze zoals nu ook te zien op begrafenissen met vele kinderen en vrouwen zijn.

Dat ze die oorlog maar mogen krijgen ook :)
pi_215019604
Vele honderden walkie talkies ontploft volgens Bild. Aangeschaft door Hezbollah in dezelfde periode als de pagers.

De aanslag met de pagers was dus slechts 1 stap in het plan van Isral tegen hun vijand.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 16:38:11 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215019606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef Joppiez het volgende:
Feitelijk is het al oorlog
pi_215019620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Feitelijk is het al oorlog
Misschien moet Iran dan haar raketten en andere zooi aan Hezbollah doneren in plaats van Rusland. Kunnen ze misschien wel een deukje in een pak boter slaan.
pi_215019641
Hoe teringdebiel ben je overigens hezbollah zijnde

Oh onze pagers zijn gisteren allemaal opgeblazen die we van een louche handelaar kochten 5 maanden geleden, we tappen over op onze walkie talkies die we 5 maanden kochten van een andere louche handelaar
pi_215019653
Feest! Ik trek alvast een pilsie open! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')