quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Ja het hele technische gebeuren is knap, maar wat ik bedoelde is wat hier voorbijkomt van 'Motorola -> sterke banden met Israel!!' of 'Merk x, uit Taiwan -> USA!!!'quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Komt wel wat bij kijken.
Je kan er explosieven in doen, niet veel, maar je zal logica er in moeten doen zodat je op commando remote de boel tot ontploffen kan doen brengen. En die dingen zijn kleiner dan een pakje sigaretten, dus je zal het klein moeten houden, op maat gemaakte chips? Clandestiene order bij TSMC? Batterij vervangen voor iets wat zowel als batterij dienst kan doen als explosief? Anders wordt het te zwaar en valt het op? Je zal het besturingssysteem moeten compromitteren/herschrijven, om wanneer jou signaal binnenkomt wat anders te doen dan normaal.
Technisch alleen al extreem indrukwekkend.
En daarna zul je het in handen moeten spelen van.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarvan een groot aantal zich niet langer voort kunnen planten?
Het zegt wel wat als een natie zich hetzelfde gaat gedragen als een so called terreurgroep.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tis wat. Op 7 oktober zijn ook heel wat onschuldige omstanders omgekomen in Israël
Burgers zijn geen vijanden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Uit militair oogpunt is dit echt een briljante actie. Duizenden vijanden in 1 klap uitgeschakeld (permanent als vele hun zicht verloren zijn) en vrijwel geen collateral damage. Dit lijkt me beter dan alles platbombarderen met alle gevolgen van dien.
Vind je het gek als je lukraak burgers vermoord?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:20 schreef kurk_droog het volgende:
Prima actie maar dit gaat natuurlijk weer een reactie geven.
Reken maar dat er genoeg burgers tussen zaten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou prima toch, dit waren geen burgers.
Burgers vermoorden is briljant?quote:
quote:
quote:
Burgers die “per ongeluk” de communicatiemiddelen van de terreurgroep Hezbollah droegen ja?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vind je het gek als je lukraak burgers vermoord?
[..]
Reken maar dat er genoeg burgers tussen zaten.
[..]
Burgers vermoorden is briljant?
En aanslagen in Europa...quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:20 schreef kurk_droog het volgende:
Ja, van de ontvoering van Eichman, de afrekening met de Munchen terroristen, het "gappen" van hun snelle aanvalsboten die aan de ketting lagen in Le Havre, het in handen krijgen van de blauwdrukken van de Mirage, opblazen van de Syrische kerncentrales, het elimineren van Iraanse bombollebozen, de Raid op Entebbe, het evacueren van de Marokkaanse Joden, het redden van de Ethiopische Joden, Liquideren van Supergun Jeremy Bull, elimineren van Nazi wetenschappers die voor en in Egypte werkten, Eli Cohen in Damascus, het gappen van de brandnieuws MIG 21 uit Irak, Bombarderen van Iraks Nucleaire programma, liquideren van Imad Mugniye etc etc etc etcquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:19 schreef tong80 het volgende:
Zo'n 30 jaar geleden las ik een boek over de Israelische geheime dienst. Ik weet nog dat ik geïmponeerd was door de efficiëntie en kunde.
Nee, die werden opgetild door hun papa. Of er toevallig langsliepen. Etc.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Burgers die “per ongeluk” de communicatiemiddelen van de terreurgroep Hezbollah droegen ja?
Tja voor jou is Hezbollah natuurlijk gewoon je strijdende medebroedersquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zegt wel wat als een natie zich hetzelfde gaat gedragen als een so called terreurgroep.²
Hetzelfde ja? Dit is een gerichte actie met een militair doelwit. Dat daarbij onschuldigen om zijn gekomen is nergens bevestigd, maar de anti-Israël-brigade heeft geen feiten nodig.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zegt wel wat als een natie zich hetzelfde gaat gedragen als een so called terreurgroep.²
Het doodschieten van Gerald Bull in Brussel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, van de ontvoering van Eichman, de afrekening met de Munchen terroristen, het "gappen" van hun snelle aanvalsboten die aan de ketting lagen in Le Havre, het in handen krijgen van de blauwdrukken van de Mirage, opblazen van de Syrische kerncentrales, het elimineren van Iraanse bombollebozen, de Raid op Entebbe, het evacueren van de Marokkaanse Joden, het redden van de Ethiopische Joden, Liquideren van Supergun Jeremy Bull, elimineren van Nazi wetenschappers die voor en in Egypte werkten, Eli Cohen in Damascus, het gappen van de brandnieuws MIG 21 uit Irak, Bombarderen van Iraks Nucleaire programma, liquideren van Imad Mugniye etc etc etc etc
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, gezien de uitblijvende hysterie op X met bijbehorende beelden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die werden opgetild door hun papa. Of er toevallig langsliepen. Etc.
Doch een grote smet dat ze 7 oktober niet op de radar hadden…quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, van de ontvoering van Eichman, de afrekening met de Munchen terroristen, het "gappen" van hun snelle aanvalsboten die aan de ketting lagen in Le Havre, het in handen krijgen van de blauwdrukken van de Mirage, opblazen van de Syrische kerncentrales, het elimineren van Iraanse bombollebozen, de Raid op Entebbe, het evacueren van de Marokkaanse Joden, het redden van de Ethiopische Joden, Liquideren van Supergun Jeremy Bull, elimineren van Nazi wetenschappers die voor en in Egypte werkten, Eli Cohen in Damascus, het gappen van de brandnieuws MIG 21 uit Irak, Bombarderen van Iraks Nucleaire programma, liquideren van Imad Mugniye etc etc etc etc
Ik las over i.i.g. een 10-jarig kind. Geen idee of het bevestigd is inmiddelsquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, gezien de uitblijvende hysterie op X met bijbehorende beelden.
I Stand corrected.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het doodschieten van Gerald Bull in Brussel.
Haters gonna hatequote:Op dinsdag 17 september 2024 22:31 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast wel weer erg frappant dat zelfs een precisieoperatie als deze door bepaalde users uiterst kritisch wordt ontvangen , maar lukraak raketten op Israëlische burger doelen afschieten met daarna nul onderscheid tussen burgers en militairen vinden deze users “een gepaste reactie”.
Het meten met twee maten is weer begonnen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hetzelfde ja? Dit is een gerichte actie met een militair doelwit. Dat daarbij onschuldigen om zijn gekomen is nergens bevestigd, maar de anti-Israël-brigade heeft geen feiten nodig.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn van smartphone naar pager gegaan, misschien gaan ze nu per briefpost of postduif communiceren.
Zo, gefixtquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die werden opgetild door hun papa een Hezbollah terrorist.
Waarom zou Hezbollah aanslagen in Europa gaan plegen als iedereen weet dat dit de Mossad en dus Israël was.quote:
Waarvan 3000 kinderen en 2000 babies, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Morgen worden we wakker en dan lezen we dat het aantal gewonden de 10000 gepasseerd is.
Flikker toch een eind op kerel. Waar ben je met je geheven vingertje als Hezbollah lukraak raketten op Israëlische burgers afschiet.. Oh ja, dan mag het want het zijn joden he.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]x 1000!
Je zal maar een zogende moeder zijn die toevallig langs zo'n doelwit loopt. Ik ben heel redelijk en best bereid om in de spiegel te kijken, sta ik zelfs bekend om, maar laten we elkaar geen mietje noemen: het doel heiligt de middelen is zowat een israelische uitvinding. Dus onschuldige slachtoffers kan ze aan hun talkpoeder bips roesten.²
Pas maar op de geallieerden hebben ooit serieus overwogen om Tokio in de fik te zetten met vleermuizen met brandbommen tijdens WO II. Straks blijken het door Mossad getrainde kamikazeduiven en is Hebollah weer de lul.quote:
Oh, dan heb je vast wel een post of 5 waar je me kunt quoten om dit te onderbouwen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:29 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja voor jou is Hezbollah natuurlijk gewoon je strijdende medebroeders![]()
Geen vredesduiven?quote:
Semtexquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef Tjacka het volgende:
Maar hoe kan zo'n pager dan zo erg ontploffen dan?
Indrukwekkend staaltje re-engineering.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef Tjacka het volgende:
Ze hadden er stiekem een rotje ingestoptquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef Tjacka het volgende:
Jij bent alles behalve redelijk en iedereen hier weet dat. Dat je om de haverklap van jezelf moet zeggen dat je een fijne vent bent, en heel redelijk is een lachwekkende act. Je bent gewoon een ranzige islamist.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]x 1000!
Je zal maar een zogende moeder zijn die toevallig langs zo'n doelwit loopt. Ik ben heel redelijk en best bereid om in de spiegel te kijken, sta ik zelfs bekend om, maar laten we elkaar geen mietje noemen: het doel heiligt de middelen is zowat een israelische uitvinding. Dus onschuldige slachtoffers kan ze aan hun talkpoeder bips roesten.²
quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef Tjacka het volgende:
En 15000 oude arme dametjes die de piepers hadden gekregen als onderdeel van hun hulppakket uitgedeeld door Hezbollahquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarvan 3000 kinderen en 2000 babies, natuurlijk.
???quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:33 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waarom zou Hezbollah aanslagen in Europa gaan plegen als iedereen weet dat dit de Mossad en dus Israël was.
Je zegt in je post die ik quote notabene zelf dat het een "so called" terreurgroep is. Wat 100% impliceert dat je het daar niet mee eens bent. Hou nou maar op met dit soort discussies want je wordt continu op je plaats gezet door iedereen. Het begint beschamend te worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, dan heb je vast wel een post of 5 waar je me kunt quoten om dit te onderbouwen.²
En dus? Dan is dat kind ineens geen onschuldig slachtoffer meer?quote:
Door sommigen wordt deze strijd gezien als David tegen Goliath. Op zich mooi verzonnen daar er echt veel parallellen zijn. Ik aanschouw het van een afstandje en wil er eventjes geen waardeoordeel aan koppelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op kerel. Waar ben je met je geheven vingertje als Hezbollah lukraak raketten op Israëlische burgers afschiet.. Oh ja, dan mag het want het zijn joden he.
quote:Het dodental in Libanon, na het incident met de ontploffende Hezbollah-piepers, loopt verder op, zo meldt een woordvoerder van minister van Volksgezondheid Firass Abiad vanavond. Inmiddels is sprake van elf doden en 4000 gewonden. Van die gewonden liggen 400 mensen in kritieke toestand.
Aangenomen wordt dat de meeste slachtoffers Hezbollah-strijders zijn. Dinsdag ontploften in Beiroet en een zuidelijk deel van Libanon bijna gelijktijdig duizenden piepers. De ziekenhuizen in Beiroet zijn overspoeld met bebloede mensen, is te zien op beelden van nieuwszender Al Jazeera.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-ingevoerd~aef3a2db/
Waar zeg ik dat? Ik zie alleen niet in waarom een aanval van Israël op hezbollah specifiek aanslagen in Europa zal triggeren?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
???
Alle aanslagen in Europa zijn het werk van Hezbollah?
Dat kan bijna nietquote:
quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Indrukwekkend staaltje re-engineering.
Ik bedoel meer. Dit zijn apparaten die dus bewust zijn aangepast. De klap lijkt ook alleen de persoon in kwestie te bezeren. Zie dit eigenlijk als een hele nette oorlogsdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze hadden er stiekem een rotje ingestopt
In het gunstigste geval kunnen we dit als 1 post beschouwen. Ik vroeg echter om 5 posts. Nog 4 te gaan. Gezien je zo uitgesproken over me bent heb je die zo gevonden!quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:41 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je zegt in je post die ik quote notabene zelf dat het een "so called" terreurgroep is. Wat 100% impliceert dat je het daar niet mee eens bent. Hou nou maar op met dit soort discussies want je wordt continu op je plaats gezet door iedereen. Het begint beschamend te worden.
Is wel ontzettend slim verzonnen. Konden ze de ontploffing ook remote initiëren? Of is dit een chemische reactie waardoor de ontploffing op een willekeurig moment gebeurde?quote:
Thanks.quote:
Die veroordeel ik ook niet, daar moet ik niet hypocriet over zijn. Ik vind dat Hamas hier zelf verantwoordelijk voor is door hun manier van oorlogsvoering en het gebruiken van hun eigen bevolking voor strategische doeleinden.. want meer burgerdoden is meer anti-Israël-sentiment, en dat is wat Hamas wil. Ze hadden zich over kunnen geven. Doen ze niet. Ze kunnen de gijzelaars vrijlaten. Doen ze niet. Voor de gewone Palestijnse boerenlul die niet aan politiek doet vind ik het sneu, maar het woord 'onschuldig' en Palestijnen gaan niet erg goed samen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, geef mij eens een post of 5 van je waar je de collateral damage door israel veroordeelt. Dank!²
Dan eindig je idd met een verdacht zware pieper, die ogenschijnlijk geen langere batterij levensduur heeft dan andere typen/modellen.quote:
quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In het gunstigste geval kunnen we dit als 1 post beschouwen. Ik vroeg echter om 5 posts. Nog 4 te gaan. Gezien je zo uitgesproken over me bent heb je die zo gevonden!
Maar als je ze niet hebt is niet erg: dan beschouw ik je tekst als nooit gelezen. Even goede vrienden.²
Dat er PETN gebruikt werd is best mogelijk, maar de rest van die uitleg lijkt me bullshit.quote:
Oh ja, want al die duizenden slachtoffers zijn allemaal terroristen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:25 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]je heb in dit topic al 10keer geprobeerd te beweren dat Hezbollahleden burgers zijn. Je kunt nu wel ophouden met deze act. Niemand neemt je serieus.
Ik was misschien te snel met m'n briljant. Ik viel midden in het topic en dacht al een oordeel te kunnen vellen. Daarom probeer ik "normaal" gesproken in deze kwestie genuanceerd te zijn of me geheel van een mening te onthouden. Dat had ik al snel. Ik wist het op een gegeven moment niet meer. Goed, slecht, genocide, vergelding, verdediging vertel het maar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die werden opgetild door hun papa. Of er toevallig langsliepen. Etc.
Er zijn onschuldige slachtoffers gevallen.
Hoe noem jij leden van een terroristische organisatie?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oh ja, want al die duizenden slachtoffers zijn allemaal terroristen.
Ja joh
Grapjas.
Piepers zijn algemeenquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Burgers die “per ongeluk” de communicatiemiddelen van de terreurgroep Hezbollah droegen ja?
Maar ik zeg niet dat ik het niet toejuich. Als Europeaan zijnde heb ik helemaal niets met het midden Oosten en ook echt helemaal niets met Israëliërs. Kut volk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vind je het gek als je lukraak burgers vermoord?
[..]
Reken maar dat er genoeg burgers tussen zaten.
[..]
Burgers vermoorden is briljant?
Uhm, lees nog een keer mijn post?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe noem jij leden van een terroristische organisatie?
Walgelijkquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar ik zeg niet dat ik het niet toejuich. Als Europeaan zijnde heb ik helemaal niets met het midden Oosten en ook echt helemaal niets met Israëliërs. Kut volk.
Als je de batterij vernaggeld, heb je een gloednieuwe pieper met een opvallend korte batterij levensduur.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er PETN gebruikt werd is best mogelijk, maar de rest van die uitleg lijkt me bullshit.
Van Iran heb ik geen hoge pet op. Veel geschreeuw weinig vol.quote:
Ja deze zullen vast bij elke willekeurige belwinkel in Beiroet te koop zijn geweestquote:
We moeten maar toejuichen wat Israël uitvreet daar? Flikker op.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Walgelijk
Nederland is echt kapot.
Nee, we moeten Israël eens keihard aanpakken....quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
We moeten maar toejuichen wat Israël uitvreet daar? Flikker op.
Dat geldt toch voor de meeste Arabieren? Al die landen hebben een grote mond, maar wie doet nu echt iets voor de Palestijnen bijvoorbeeld? Behalve blablaba?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van Iran heb ik geen hoge pet op. Veel geschreeuw weinig vol.²
Een heel algemeen gebruikte pieper zou volgens alle Israelische terroristen steuners inderdaad alleen door Hezbollah terroristen gebruikt zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:58 schreef Frutsel het volgende:
Of idd alleen aangeschaft door Hezbollah, voor Hezbollah strijders
Ben je nou echt zo dom? Of doe je gewoon dom. Dit waren piepers die aangeschaft waren door Hezbollah en door hun leden gebruikt werden voor de communicatie. Duidelijker kan ik het niet maken. Maar je zal het nog steeds wel niet snappen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oh ja, want al die duizenden slachtoffers zijn allemaal terroristen.
Ja joh
Grapjas.
Jullie zijn het juist eens hoor..quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
We moeten maar toejuichen wat Israël uitvreet daar? Flikker op.
Keihard aanpakken? Hoe dan? En waarom?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, we moeten Israël eens keihard aanpakken....
Dat is precies wat ik zeg.
Jij zegt juist dat je het toejuicht lol.
Zo werkt het vaak wel he?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:58 schreef Frutsel het volgende:
Ik ga voor optie 1quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Of doe je gewoon dom.
Stond op de verpakking; 'Uitsluitend voor leden van Hezbollah!'.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een heel algemeen gebruikte pieper zou volgens alle Israelische terroristen steuners inderdaad alleen door Hezbollah terroristen gebruikt zijn.
Hahaha, ja blijft een goede grap.
Wel ten koste van onschuldige burgers.
Hier heb je wel een punt. Onze telefoons zijn op geen enkele manier meer veilig.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil niet heel legendarisch doen, maar elke supply chain van welk product dan ook zal beveiligd moeten worden.²
Ze waren zelfs te goed voor Hamasquote:Op dinsdag 17 september 2024 23:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Stond op de verpakking; 'Uitsluitend voor leden van Hezbollah!'.
En laptops, peecees, webcam etc etcquote:Op dinsdag 17 september 2024 23:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt. Onze telefoons zijn op geen enkele manier meer veilig.
Onschuldige burgers aldus @bianconeri. Toevallig hielden ze zich op in oorlogsgebied maar ze waren echt onschuldige burgersquote:
Auto'squote:Op dinsdag 17 september 2024 23:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En laptops, peecees, webcam etc etc
Let wel een ieder die om 23.06 straks wat post gaat misschien de lucht in
Maar zonder primair explosief zal PETN enkel deflagreren, niet detoneren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je de batterij vernaggeld, heb je een gloednieuwe pieper met een opvallend korte batterij levensduur.
Maar het moet iets zijn.
Ze kunnen het ding niet te zwaar hebben gemaakt. Ze kunnen ook niet te veel veranderd hebben aan de batterij levensduur.
Ook een optie: een batterij van hogere kwaliteit, zodat je normale battery life hebt, maar kleiner, rest van het volume voor explosieven.
Die arme jongen... Tranen van frustratie en verdriet. Zijn hoop en toeverlaat... In één klap gecastreerd.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onschuldige burgers aldus @:bianconeri. Toevallig hielden ze zich op in oorlogsgebied maar ze waren echt onschuldige burgers
Hij snapt het wel. Verdoe je tijd hier niet aan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Of doe je gewoon dom. Dit waren piepers die aangeschaft waren door Hezbollah en door hun leden gebruikt werden voor de communicatie. Duidelijker kan ik het niet maken. Maar je zal het nog steeds wel niet snappen.
Volgende keer moet Nazrallah ze toch maar even van binnen bekijken voor hij ze uitdeelt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:21 schreef Aether het volgende:
Hezbollah official: Exploded pagers were a new brand, replaced cellphones at Nasrallah’s order
https://www.timesofisrael(...)at-nasrallahs-order/
Zijn niet voor niets zoveel nobel prijs winnaars.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:18 schreef gwn_een_user het volgende:
was israël niet ook verantwoordelijk voor het stuxnet virus?
die mensen zijn wel echt technisch extreem hoog begaafd man
moet wel heel spannend werk zijn
Of Netanyahu negeerde de berichten, omdat hij een oorlog nodig had.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:30 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Doch een grote smet dat ze 7 oktober niet op de radar hadden…
Ze zijn dus gewoon vierkant geplayed door de mossad. Ze hebben gewoon bommen gekregen die pieper-functionaliteit hadden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:21 schreef Aether het volgende:
Hezbollah official: Exploded pagers were a new brand, replaced cellphones at Nasrallah’s order
quote:The airline Lufthansa announced it is suspending all flights to Tel Aviv and Tehran through to Thursday, citing the “recent change in the security situation”. A statement by Lufthansa reads:
During this period, the Israeli and Iranian airspace will also be bypassed by all Lufthansa Group Airlines.
It added that it was closely monitoring the situation and “will assess it further in the coming days”.
Nasrallah = Mossadquote:Op dinsdag 17 september 2024 23:21 schreef Aether het volgende:
Dank voor je tijd. Toch denk ik dat we te ver uit elkaar staan om tot common ground te komen. Even goede vrienden. Maar ik waardeer je handreiking wel degelijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:38 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij bent alles behalve redelijk en iedereen hier weet dat. Dat je om de haverklap van jezelf moet zeggen dat je een fijne vent bent, en heel redelijk is een lachwekkende act. Je bent gewoon een ranzige islamist.
OW NEEquote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
In het gunstigste geval heb je 8000 semi gecastreerde hezbollah extremisten tegen je in het harnas gejaagd.
Bron?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben heel redelijk en best bereid om in de spiegel te kijken, sta ik zelfs bekend om
Tien tot twintig gram springstof in pager, door speciale tekst naar de pager te sturen wordt springstof tot ontploffing gebracht.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:36 schreef Tjacka het volgende:
Bron?quote:Op woensdag 18 september 2024 00:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tien tot twintig gram springstof in pager, door speciale tekst naar de pager te sturen wordt springstof tot ontploffing gebracht.
Ja, binnen enkele dagen staan 99% van die mensen weer klaar om te vechten, zij het dan met een oog of hand minder.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Ingenieus bedacht, maar wat schiet je hier nu mee op? Amper doden.
In het gunstigste geval heb je 8000 semi gecastreerde hezbollah extremisten tegen je in het harnas gejaagd.
Bron? In de berichtgeving wordt tot dusver gemeld dat het pagers zijn die door Hezbollah gekocht zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een heel algemeen gebruikte pieper zou volgens alle Israelische terroristen steuners inderdaad alleen door Hezbollah terroristen gebruikt zijn.
Hahaha, ja blijft een goede grap.
Wel ten koste van onschuldige burgers.
Israel doet over het algemeen niet echt aan "per ongeluk " -acties, ze zullen heus wel hun redenen hebben gehad hiervoorquote:Op woensdag 18 september 2024 00:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, binnen enkele dagen staan 99% van die mensen weer klaar om te vechten, zij het dan met een oog of hand minder.
Ze hadden een verrassing waarmee ze een groot offensief van Hezbollah volledig hadden kunnen verstoren, maar nu hebben ze het gebruikt op een moment dat het geen duidelijk militair voordeel oplevert.
Bizar...
misschien was het een vergissing, werd het per ongeluk op het verkeerde moment getriggerd.
Is een voorbeeld hoe een pager kan ontploffen. Mobiele telefoons worden eigenlijk op dezelfde manier gebruikt. Als er dus een inkomend gesprek is of een sms wordt er een elektrische stroom naar de ontsteker gestuurd die de springstof tot ontploffing brengt. Omdat de pagers op hetzelfde moment ontploften zal er een specifieke tekst nodig zijn geweest voor de ontsteking.quote:
Nou dit dus ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 00:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, binnen enkele dagen staan 99% van die mensen weer klaar om te vechten, zij het dan met een oog of hand minder.
Ze hadden een verrassing waarmee ze een groot offensief van Hezbollah volledig hadden kunnen verstoren, maar nu hebben ze het gebruikt op een moment dat het geen duidelijk militair voordeel oplevert.
Bizar...
misschien was het een vergissing, werd het per ongeluk op het verkeerde moment getriggerd.
OW nee, een simplistische reactie die precies binnen het stramien van de user pastquote:Op dinsdag 17 september 2024 23:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
OW NEE
Nu vinden de terroristen de joden niet meer aardig.
Wat denk je zelf? Er zijn duizenden piepers tegelijkertijd ontploft. Zou dat remote geïnitieerd zijn of een chemische reactie die willekeurig, maar "toevallig" met duizenden tegelijk, plaatsvindt?quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Is wel ontzettend slim verzonnen. Konden ze de ontploffing ook remote initiëren? Of is dit een chemische reactie waardoor de ontploffing op een willekeurig moment gebeurde?²
Als ik zelf een gedachte had zou ik het niet vragen.quote:Op woensdag 18 september 2024 01:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Er zijn duizenden piepers tegelijkertijd ontploft. Zou dat remote geïnitieerd zijn of een chemische reactie die willekeurig, maar "toevallig" met duizenden tegelijk, plaatsvindt?
quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan eindig je idd met een verdacht zware pieper, die ogenschijnlijk geen langere batterij levensduur heeft dan andere typen/modellen.
Textuur en gewicht van semtex is a'la klei.
10 tot 20 gramquote:Volgens de Nederlandse explosievendeskudige Ad van Riel lijkt het er inderdaad op dat er al met de piepers is geknoeid in de toeleveringsketen. "Als ik de beelden zie, is mijn eerste indruk dat er een explosief in de piepers heeft gezeten, dat in combinatie met de lithiumbatterij tot ontploffing is gekomen", zegt Van Riel. "Er is maar een kleine hoeveelheid springstof nodig om, in combinatie met zo'n batterij, veel schade aan te richten. Met 10 tot 20 gram springstof kun je makkelijk iemand doden.
Ook in Syrie stond er bij de NOSquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:58 schreef Frutsel het volgende:
Lijkt er wel op dat het dus alleen in Libanon is gebeurd?
Niemand buiten dat land had zo'n pieper? Wel bijzonder.
Of een soort van "nieuw wapen" binnen een bepaalde straal?
quote:Ook in delen van Syrië ontploften piepers. Daar zijn tot nu toe zeven doden gemeld.
Er weer eerst een bericht verstuurd en pas een seconde of 10 later ging het explosief af om zoveel mogelijk schade aan te richten.quote:
Nee, dat je zou toegeven dat het gewoon een domme opmerking was, was idd niet waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 00:57 schreef inslagenreuring het volgende:
OW nee, een simplistische reactie die precies binnen het stramien van de user past
De enige reden die ik kan bedenken is een oorlog met Hezbollah uitlokken. Zolang Israel oorlog voert blijft Netanyahu aan de macht, en uit de gevangenis.quote:Op woensdag 18 september 2024 00:31 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Israel doet over het algemeen niet echt aan "per ongeluk " -acties, ze zullen heus wel hun redenen hebben gehad hiervoor
Yep, mmv - cq backdoor - de telecommaatschappij zijn alleen de piepers in Libann ontstoken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:58 schreef Frutsel het volgende:
Lijkt er wel op dat het dus alleen in Libanon is gebeurd?
We gaan weer het moment meemaken dat telefoons e.d. niet mogen worden meegenomen cq gebruikt in vliegtuigen.quote:
Ik vemoed dat daar een nulletje vanaf mag wanneer de batterij vooraf door de firmware is opgewarmd en 1-2g springstof als slaghoedje voldoende is om te detoneren. Ook lijkt het mij niet uit te sluiten dat de gebruikte batterij een iets andere samenstelling had en zo wat kritischer was.quote:Op woensdag 18 september 2024 01:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
10 tot 20 gram
https://nos.nl/artikel/25(...)tof-in-nep-onderdeel
Ja natuurlijk, we wachten nog steeds op een reactie na de vorige actie van Israëlquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:20 schreef kurk_droog het volgende:
De halve lol van terrorist zijn is natuurlijk hoe cool je bent na je dood en dan helpt zo'n toffe foto wel, maar aan de andere kant vind ik het heel gek dat een terreurbeweging blijkbaar een smoelenboek bijhoudt voor Mossad.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:40 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]
7 lieve onschuldige burgers die per ongeluk gedood zijn door de smerige zionistische terroristen
Eens, dit zou wel een slimme actie zijn in samenwerking met een landoorlog. Je zou daarmee direct een hoop krijgers en een deel van het communicatienetwerk uitschakelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet mensen, terroristen.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Alle verheven Israel-verdedigers deze actie weer goedpraten natuurlijkeen agressieve actie, op het grondgebied van een soevereine staat die meer dan 4000 mensen treft, Helemaal prima hoor!
Treft enkel terroristen, dus wat is precies het probleem?quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Alle verheven Israel-verdedigers deze actie weer goedpraten natuurlijkeen agressieve actie, op het grondgebied van een soevereine staat die meer dan 4000 mensen treft, Helemaal prima hoor!
Waarom ben je nou weer viesmad hierover?quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Blij dat het niet meer onze mindef is, als ze al niet eens meer inziet welke partij hier de terroristen zijn.quote:
Maar dan was de aanval van Hamas in oktober toch ook tegen Israëlische terroristen aangezien een groot gedeelte van de omgekomen mensen natuurlijk reservisten in het Israëlische leger waren en de rest van de slachtoffers gewoon als colletral damage beschouwd wordt.quote:
Wat voor hersenkronkel is het om het (Israëlische) leger gelijk te stellen aan een terreurorganisatie. :’)quote:Op woensdag 18 september 2024 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan was de aanval van Hamas in oktober toch ook tegen Israëlische terroristen aangezien een groot gedeelte van de omgekomen mensen natuurlijk reservisten in het Israëlische leger waren en de rest van de slachtoffers gewoon als colletral damage beschouwd wordt.
Het komt nooit meer goed daar in dat stukje wereld.
Alle acties van Israel zijn letterlijk per ongeluk acties lol....quote:Op woensdag 18 september 2024 00:31 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Israel doet over het algemeen niet echt aan "per ongeluk " -acties, ze zullen heus wel hun redenen hebben gehad hiervoor
Ach ja hoor 1 van onze genocide steuners vindt weer eens een plaatje.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:40 schreef Scorpie het volgende:
7 lieve onschuldige burgers die per ongeluk gedood zijn door de smerige zionistische terroristen
Terroristen en burgers.quote:
Net zo goed burgersquote:Op woensdag 18 september 2024 06:57 schreef wpor het volgende:
[..]
Treft enkel terroristen, dus wat is precies het probleem?
Omdat ze de meest walgelijke humanitaire en oorlogsmisdaden begaan die maar mogelijk zijn?quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Keihard aanpakken? Hoe dan? En waarom?
Laat het ze lekker zelf uitzoeken daar.
Israel bemoeit zich toch ook niet met de oorlog in Oekraïne.
Vind trouwens wel onnodig verder wapens aan ze te leveren. Het is hun feestje daar.
https://nos.nl/artikel/25(...)-hezbollah-op-israelquote:Op woensdag 18 september 2024 07:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat ze de meest walgelijke humanitaire en oorlogsmisdaden begaan die maar mogelijk zijn?
Waarom zouden we ons daar niet mee bemoeien?
Doen we toch ook bij Oekraine-Rusland? En Israel is nog 10x erger dan Rusland.
Je weet dat iedereen in Israël verplicht het leger in moet? Dus ja, bijna alle Israëlische festival gangers die stonden te dansen en gekidnapt, verkracht en vermoord werden zijn dan ook "terroristen"?quote:Op woensdag 18 september 2024 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan was de aanval van Hamas in oktober toch ook tegen Israëlische terroristen aangezien een groot gedeelte van de omgekomen mensen natuurlijk reservisten in het Israëlische leger waren en de rest van de slachtoffers gewoon als colletral damage beschouwd wordt.
Het komt nooit meer goed daar in dat stukje wereld.
quote:Op woensdag 18 september 2024 07:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat ze de meest walgelijke humanitaire en oorlogsmisdaden begaan die maar mogelijk zijn?
Doen we toch ook bij Oekraine-Rusland? En Israel is nog 10x erger dan Rusland.
Jawel hoor, in Rusland zijn ook aanslagen gepleegd door met name Tsjetsjenen.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-hezbollah-op-israel
Waarom valt Hezbollah stelselmatig Israël aan?
Dan kun je een tegenreactie verwachten.
Rusland wordt niet aangevallen door terreurorganisaties vanuit buurlanden.
Een oorlog uitlokken?quote:Op woensdag 18 september 2024 01:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken is een oorlog met Hezbollah uitlokken.
Met dit, dus door dit. (Ad hoc, ergo propter hoc). Een drogreden.quote:Zolang Israel oorlog voert blijft Netanyahu aan de macht, en uit de gevangenis.
Tsjetsjenië was onderdeel van Rusland en is door Rusland aangevallen tijdens een poging onafhankelijk te worden van Rusland.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jawel hoor, in Rusland zijn ook aanslagen gepleegd door met name Tsjetsjenen.
Goedpraten?quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Alle verheven Israel-verdedigers deze actie weer goedpraten natuurlijk![]()
Dit ontkent niemand.quote:een agressieve actie, op het grondgebied van een soevereine staat die meer dan 4000 mensen treft, Helemaal prima hoor!
Je bent echt viesmad dat de hezbollah terroristen zo geraakt zijn hè?quote:Op woensdag 18 september 2024 07:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alle acties van Israel zijn letterlijk per ongeluk acties lol....
Of denk je dat al die dorpen, steden en tentenkampen allemaal militaire plekken waren
[..]
Ach ja hoor 1 van onze genocide steuners vindt weer eens een plaatje.
Er zijn vele duizenden slachtoffer, maar meneertje vindt een plaatje van 7 mannen die mogelijk dan wel terroristen zijn. Hoe diep genocide terroristen steuners moeten gaan om die onzin te blijven steunen.
[..]
Terroristen en burgers.
[..]
Net zo goed burgers
Omdat jouw fantasiewereld niet de échte wereld is, bianconeri.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan kom je bij je 72 maagden aan zonder testikels.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik las online dat er ook veel testikels gesneuveld zouden zijn maar daar heb ik nog niet veel bewijs van gezien.
Lijken vooral lichtgewonden te zijn.
Ik denk niet dat het zo werkt.quote:Op woensdag 18 september 2024 01:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, mmv - cq backdoor - de telecommaatschappij zijn alleen de piepers in Libann ontstoken.
En ook de reden waarom je nu niet de claim ziet dat er massaal burgerdoden zouden zijn gevallen, er is geen enkele manier voor Hezbollah om deze aanval in hun voordeel te spinnen (behalve Bianconeri, die gelooft nog steeds dat alles en iedereen aan Hezbollah/Hamas zijde onschuldige omstanders zijn)quote:Op woensdag 18 september 2024 08:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is dus ook de reden dat er geen tot zeer weinig burgerslachtoffers zijn gevallen.
Dat bedrijf kan zich ook wel opheffen ook al treffen ze waarschijnlijk zelf helemaal geen blaam.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:01 schreef Aether het volgende:
Taiwanese pager manufacturer says the beepers that detonated were made by European licensee
https://www.timesofisrael(...)y-european-licensee/
Wel handig, nu kun je al die maagden blijven hergebruikenquote:Op woensdag 18 september 2024 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan kom je bij je 72 maagden aan zonder testikels.
Veel doelgerichter en chirurgischer dan dit krijg je niet in oorlogsvoering.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ook de reden waarom je nu niet de claim ziet dat er massaal burgerdoden zouden zijn gevallen, er is geen enkele manier voor Hezbollah om deze aanval in hun voordeel te spinnen (behalve Bianconeri, die gelooft nog steeds dat alles en iedereen aan Hezbollah/Hamas zijde onschuldige omstanders zijn)
Neem aan dat ze dat ook doen/hebben gedaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:59 schreef ETA het volgende:
Vanuitgaande dat Israel de piepers heeft onderschept en explosieven erin hebben gebouwd, dan komt wel een ander punt naar voren. Israel heeft het communicatienetwerk van Hezbollah op grote schaal weten te infiltreren. In plaats van explosieven hadden ze ook een microfoon kunnen inbouwen om iedereen af te luisteren.
Was het niet waardevoller geweest om ze op lange termijn af te luisteren ipv ze op te blazen? Of zat er toch wel een microfoon of andere spionage apparatuur ingebouwd + de explosieven? En dat ze dan werden opgeblazen zodra Hezbollah vermoedens kreeg dat er met de piepers waren gerotzooid? Tot zover mijn alu hoedje theorie.
Er zit van origine niet een microfoon in een pieper, zou dus heel gemakkelijk op te sporen zijn. Denk dat ze na 5 maanden wel genoeg GPS data hadden en de trekker overhalen. Iedere dag later kan het ontdekt worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:59 schreef ETA het volgende:
Vanuitgaande dat Israel de piepers heeft onderschept en explosieven erin hebben gebouwd, dan komt wel een ander punt naar voren. Israel heeft het communicatienetwerk van Hezbollah op grote schaal weten te infiltreren. In plaats van explosieven hadden ze ook een microfoon kunnen inbouwen om iedereen af te luisteren.
Was het niet waardevoller geweest om ze op lange termijn af te luisteren ipv ze op te blazen? Of zat er toch wel een microfoon of andere spionage apparatuur ingebouwd + de explosieven? En dat ze dan werden opgeblazen zodra Hezbollah vermoedens kreeg dat er met de piepers waren gerotzooid? Tot zover mijn alu hoedje theorie.
quote:Op woensdag 18 september 2024 08:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Toch even checken wie op marktplaats nu een pieper verkoopt
Top tegen het nageslacht van die beesten.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik las online dat er ook veel testikels gesneuveld zouden zijn maar daar heb ik nog niet veel bewijs van gezien.
Lijken vooral lichtgewonden te zijn.
Beste troubadour, als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het eend.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wat voor hersenkronkel is het om het (Israëlische) leger gelijk te stellen aan een terreurorganisatie. :’)
@Ulx dacht gister aan een startschot van iets groots, klinkt voor mij ook het waarschijnlijkstquote:Op woensdag 18 september 2024 09:01 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Er zit van origine niet een microfoon in een pieper, zou dus heel gemakkelijk op te sporen zijn. Denk dat ze na 5 maanden wel genoeg GPS data hadden en de trekker overhalen. Iedere dag later kan het ontdekt worden.
Hou je waffel, halve gare.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]x 1000!
Ik ben er zelf ook kwaad over man. Probleem is dat we er echt niks van anders kunnen maken. Dit zijn de feiten. Maar ik voel je zeker.quote:
Het boek: "Raise and kill First" van Ronen Bergman, beschrijft hun technologische creativiteit fantastisch.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een optie is natuurlijk, dat ze signalen door kregen dat het ondekt zou worden. Dan maar vroeg tijdig laten afgaan in plaats van een strategisch gunstiger moment.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Feiten zijn dat er duizenden pagers zijn ontploft waarbij doden en gewonden zijn gevallen, de rest is gokkenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben er zelf ook kwaad over man. Probleem is dat we er echt niks van anders kunnen maken. Dit zijn de feiten. Maar ik voel je zeker.²
Eerdere actie met een GSM (zie mijn vorige post) werd remote getriggerd, en er was een speciale springstof in de smartphone geplaatstquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Konden ze de ontploffing ook remote initiëren? Of is dit een chemische reactie waardoor de ontploffing op een willekeurig moment gebeurde?
Laten we dat dat kader nou gebruiken om de boel te analyseren. Bij een aanval als deze kan je gewoon niet weten of er een puber of zogende moeder in de buurt is. Ergo > onschuldige slachtoffers. Maar als gezegd: het kan ze werkelijk aan hun malse achtwerken roesten: HET DOEL HEILIGT DE MIDDELEN. Toch?quote:Op woensdag 18 september 2024 09:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Feiten zijn dat er duizenden pagers zijn ontploft waarbij doden en gewonden zijn gevallen, de rest is gokken
Zwaar gewonden/invaliden zijn nadeliger voor een strijdende partij, dan dodelijke slachtoffers. Dit heeft ook een preventieve werking.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat kun je met een hellfire raket ook nietquote:Op woensdag 18 september 2024 09:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laten we dat dat kader nou gebruiken om de boel te analyseren. Bij een aanval als deze kan je gewoon niet weten of er een puber of zogende moeder in de buurt is. Ergo > onschuldige slachtoffers. Maar als gezegd: het kan ze werkelijk aan hun malse achtwerken roesten: HET DOEL HEILIGT DE MIDDELEN. Toch?
[ afbeelding ]
En ik kan maar weinig respect hebben voor die bagatelliserende ondertoon. Even goede vrienden.²
En een deel ervan kan zich niet meer voortplantenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Zwaar gewonden/invaliden zijn nadeliger voor een strijdende partij, dan dodelijke slachtoffers. Dit heeft ook een preventieve werking.
Daar ben je als vrouw van zo'n strijder maar lekker mee. Ging groot geschapen boodschappen doen en komt terug als een schoolboy.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En een deel ervan kan zich niet meer voortplanten
Ik zet er mijn geld op dat Israël die pagers niet te lang in het veld wou laten. Er hoeft maar één wiseguy erachter te komen dat er een explosief in die piepers zit, dan zijn een uur later al die piepers weggegooid en is je actie mislukt.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:06 schreef sp3c het volgende:
Of ze hebben het er zelf stiekem ingestopt als een manier om dissidenten aan te pakken en er is iets gruwelijk fout gegaan
Wie zal het zeggen
Dan slaat hij haar misschien niet meer de hele tijdquote:Op woensdag 18 september 2024 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ben je als vrouw van zo'n strijder maar lekker mee. Ging groot geschapen boodschappen doen en komt terug als een schoolboy.²
Kan me voorstellen dat ze in de volgende vergadering van die terroristenclub wel wat chagrijniger zijn dan gemiddeld ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Zwaar gewonden/invaliden zijn nadeliger voor een strijdende partij, dan dodelijke slachtoffers. Dit heeft ook een preventieve werking.
Ik krijg niet de indruk dat daar heel veel communicatie bij nodig is, enige wat ze doen is blind raketten Israel injagenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik zet er mijn geld op dat Israël die pagers niet te lang in het veld wou laten. Er hoeft maar één wiseguy erachter te komen dat er een explosief in die piepers zit, dan zijn een uur later al die piepers weggegooid en is je actie mislukt.
Op het moment dat ze die pagers hadden verdeeld, was het op de knop drukken en gniffelen.
Het lange-termijneffect van deze actie is natuurlijk het belangrijkste: Hezbollah is nu praktisch ontdaan van effectieve communicatiemiddelen, want mobiele telefoons hadden ze ook niet. En het opzetten van een nieuw communicatienetwerk neemt tijd in beslag. Dit zal misschien de aanvallen op Noord-Israël al wel doen afnemen, want hoe coördineer je dat nu?
quote:Op woensdag 18 september 2024 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan kom je bij je 72 maagden aan zonder testikels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 18-09-2024 09:25:11 ]
quote:Op woensdag 18 september 2024 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Online staat veel beeldmateriaal. De teelballen lijken niet geraakt te zijn, meestal buik of dijbeen.
Die gast heeft lekker veel pijn zo te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat er best wel wat paniek is nu onder de Hezbollah leden, want hoe de fuck heeft dit kunnen gebeuren?quote:Op woensdag 18 september 2024 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze in de volgende vergadering van die terroristenclub wel wat chagrijniger zijn dan gemiddeld ja.
Ze zullen ook wel wat vragen hebben voor de betrokkenen bij dat pieperproject.
quote:Op woensdag 18 september 2024 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Online staat veel beeldmateriaal. De teelballen lijken niet geraakt te zijn, meestal buik of dijbeen.
Auw! Maar denk dat hier nog wel bovenop is te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie dit leest is een lezer van dit
Is wat mij betreft geheel de verantwoording van de vader en kun je Israël niet aanrekenen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dus? Dan is dat kind ineens geen onschuldig slachtoffer meer?
Had ze maar andere ouders uit moeten zoeken ofzo?
Zover ik het heb kunnen zien zijn het vaak dit soort nare brandwonden. Flinke littekens en veel pijn maar uitgeschakeld niet...quote:Op woensdag 18 september 2024 09:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Auw! Maar denk dat hier nog wel bovenop is te komen.
Grappig, zo denk ik over de meeste moslims.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beste troubadour, als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het eend.²
Dat lijkt me ook niet nodig. Kan me niet voorstellen dat dit allemaal terroristen zijn die actief zijn met raketten schieten op Israël.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zover ik het heb kunnen zien zijn het vaak dit soort nare brandwonden. Flinke littekens en veel pijn maar uitgeschakeld niet...
Het kan misschien afschrikwekkend werken, al zal het de enorme woede daar niet minder maken vrees ik.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet nodig. Kan me niet voorstellen dat dit allemaal terroristen zijn die actief zijn met raketten schieten op Israël.
Allemaal radertjes in een groter geheel…
Vergeet niet dat het al jaren erg slecht gaat in Libanon, de economie ligt op z’n gat. Voor zulke jongens is het misschien aantrekkelijk geld te verdienen door het een en ander te doen voor Hezbollah. Het hele land is er niet mee opgeschoten als duizenden mensen zwaargewond zijn. Maar dat is dus ook niet het geval zo te zien.
Arme hezbollah-ledenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet nodig. Kan me niet voorstellen dat dit allemaal terroristen zijn die actief zijn met raketten schieten op Israël.
Vergeet niet dat het al jaren erg slecht gaat in Libanon, de economie ligt op z’n gat. Voor zulke jongens is het misschien aantrekkelijk geld te verdienen door het een en ander te doen voor Hezbollah. Het hele land is er niet mee opgeschoten als duizenden mensen zwaargewond zijn. Maar dat is dus ook niet het geval zo te zien.
Ja, ik denk dat dit beter is dan grote bombardementen uitvoeren op Beirut en andere gebieden.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het kan misschien afschrikwekkend werken, al zal het de enorme woede daar niet minder maken vrees ik.
Dat is altijd het vervelende bijeffect aan dit soort contra-acties (die ik overigens volledig begrijp) helaas.
Die woede was er toch al.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het kan misschien afschrikwekkend werken, al zal het de enorme woede daar niet minder maken vrees ik.
Dat is altijd het vervelende bijeffect aan dit soort contra-acties (die ik overigens volledig begrijp) helaas.
Zijn mannen aansturen lijkt mequote:Op woensdag 18 september 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
Wat doet de Iraanse ambassadeur eigenlijk met een pager die door Hezbollah is aangeschaft en verspreid onder de Hezbollah-leden?
#DURFTEVRAGEN
Niet alles op jezelf betrekken man.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Grappig, zo denk ik over de meeste moslims.
Let's plug a bomb in everyone's arsequote:Op woensdag 18 september 2024 09:44 schreef MadMaster het volgende:
I control your mind when I get a little deeper.
Make your heart pump like the sound of a beeper.
Heb hem nu in mijn handquote:Op woensdag 18 september 2024 09:46 schreef xzaz het volgende:
Durven jullie je mobiel nog in je zak te houden?
Het zijn mensen die een organisatorische functie hebben binnen Hezbollah want daar hebben ze zo een crypto pieper voor, in leger termen, officierenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gebruik zelf wel een pager tijdens mijn werk. Die werd in de zomer eens zo heet dat ik hem naar buiten heb gesmeten. Komt wel dichtbij zo.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:46 schreef xzaz het volgende:
Durven jullie je mobiel nog in je zak te houden?
Begint de naam van je werkgever met een Hquote:Op woensdag 18 september 2024 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gebruik zelf wel een pager tijdens mijn werk. Die werd in de zomer eens zo heet dat ik hem naar buiten heb gesmeten. Komt wel dichtbij zo.
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de organisatorische functies binnen Hezbollah, jij gelukkig wel zo te lezen.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het zijn mensen die een organisatorische functie hebben binnen Hezbollah want daar hebben ze zo een crypto pieper voor, in leger termen, officieren
Wat jij je niet kan voorstellen is geen argument
Dat het slecht gaat met Libanon staat er los van, we hebben het hier over een terreurorganisatie die in Libanon, Syrie etc niets positiefs bijdraagt, en het zijn Palestijnen, geen Libanezen.
Wat ik vooral zie is dat veel Syriërs en Libanezen er helemaal niet rouwig om zijn.
Ja, ben van de Nederlandse takquote:Op woensdag 18 september 2024 09:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Begint de naam van je werkgever met een H
Dit komt te dichtbij nu, ik ga voor de zekerheid achter de pc zitten en gooi mijn telefoon onder de bankquote:Op woensdag 18 september 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ben van de Nederlandse tak
Tot je straks knallende tablets hebt in Tel Aviv. Dan is de wereld opeens te klein.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:10 schreef Red_85 het volgende:
Als Israel hier achter zit, is het echt weer een actie waarvoor je alleen maar respect kan hebben.
Wat een topper dit.
Neem geen risico.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit komt te dichtbij nu, ik ga voor de zekerheid achter de pc zitten en gooi mijn telefoon onder de bank
Kan me moeilijk voorstellen dat dat gaat gebeuren. Dat scenario hebben ze daar ook al wel meegenomen. Israël laat voorlopig weinig of niks aan het toeval over.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tot je straks knallende tablets hebt in Tel Aviv. Dan is de wereld opeens te klein.
Moet er nog wel 1 hebben maar geen vaste lijn meer volgens mijquote:
Israël nam gisteren een motie aan dat Noord- Israël weer bewoonbaar moet worden. Dus dat de 75.000 burgers die voor Hezbollah raketten hebben moeten vluchten weer naar huis moeten kunnen. Dus dat Hezbollah moet opdonderen uit Zuid-Libanon.quote:Op woensdag 18 september 2024 00:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bizar...
Ja dat zal vast meer gezeik opleveren dan die raketten de hele tijdquote:Op woensdag 18 september 2024 10:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tot je straks knallende tablets hebt in Tel Aviv. Dan is de wereld opeens te klein.
Dat staat allemaal in dat boek? Ben nu wel benieuwd naar dat boek dan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gastendoekjes weg. Alles is wegquote:Op woensdag 18 september 2024 10:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israël nam gisteren een motie aan dat Noord- Israël weer bewoonbaar moet worden. Dus dat de 75.000 burgers die voor Hezbollah raketten hebben moeten vluchten weer naar huis moeten kunnen. Dus dat Hezbollah moet opdonderen uit Zuid-Libanon.
Een uur later lagen een kleine 3000 Hezbollahlui in het ziekenhuis. Vingers weg. Ogen weg. Testikels weg. Reputatie weg. Schuilnamen weg. Communicatie weg. Interne organisatie weg.
Just
Like
That
Prullenbakje om je bananenschil in te gooien? Weg.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gastendoekjes weg. Alles is weg
De Ceder blijft voor eeuwig staanquote:Op woensdag 18 september 2024 10:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Prullenbakje om je bananenschil in te gooien? Weg.
Banaan? Ook weg.
ALLES IS WEG
Die was ook al helemaal ingepakt zo te zien, we willen natuurlijk niet dat hitsige heren tot de zonde verleid worden door een meisje van 9 of 10 jaar oud.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)toffers-br~aef3a2db/
VN betreurt de burgerdoden
En kijk dat lieve meisje nou toch eens
Ja maar om dr dan maar op te blazen is ook weer zoietsquote:Op woensdag 18 september 2024 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die was ook al helemaal ingepakt zo te zien, we willen natuurlijk niet dat hitsige heren tot de zonde verleid worden door een meisje van 9 of 10 jaar oud.
Over dat boek vraag je de verkeerde, dit was wat ik me zo herinner aan acties van de Israëlische inlichtingendiensten samen met speciale eenheden.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat staat allemaal in dat boek? Ben nu wel benieuwd naar dat boek dan.
Of verwachte ze ontdekt te worden? De timing vind ik ook apart.quote:Op woensdag 18 september 2024 00:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bizar...
Die zijn redelijk goed te bestrijden. Het risico van die dingen is redelijk beheersbaar.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat zal vast meer gezeik opleveren dan die raketten de hele tijd
quote:Op woensdag 18 september 2024 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of verwachte ze ontdekt te worden? De timing vind ik ook apart.
Van AD-blogquote:08:42
Het Amerikaanse onderzoeksplatform Axios bericht op basis van Israëlische bronnen dat de Israëli's besloten de piepers dinsdag te laten ontploffen toen er recent aanwijzingen waren dat leden van Hezbollah begonnen te vermoeden dat er iets mis was met de apparaatjes.
Nadat deze pagers verdeeld waren (duizenden) moet je natuurlijk niet gaan zitten wachten, je kan er donder op zeggen dat er eentje kapot gaat en open gemaakt. Nadat de meesten uitgeleverd zijn moet je zsm handelen.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of verwachte ze ontdekt te worden? De timing vind ik ook apart.
Ow dan is het goedquote:Op woensdag 18 september 2024 10:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die zijn redelijk goed te bestrijden. Het risico van die dingen is redelijk beheersbaar.
Ik vind het zielig voor dat kind, maar kleine meisjes moeten ook niet met de pieper van hun papa spelenquote:Op woensdag 18 september 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:
Dit is een uitstekende vraag.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
Wat doet de Iraanse ambassadeur eigenlijk met een pager die door Hezbollah is aangeschaft en verspreid onder de Hezbollah-leden?
#DURFTEVRAGEN
De VN is dan ook een bespottelijke organisatie, waar Islamtische landen en Westerse mensen met Islamofilie te veel macht en invloed hebben. Dat resulteert in een ongezonde haat jegens Israël (en Joden) die binnen de Arabische en Islamtische wereld zelf helaas allang genormaliseerd is.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:
Ow behavequote:Op woensdag 18 september 2024 10:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind het zielig voor dat kind, maar kleine meisjes moeten ook niet met de pieper van hun papa spelen
Graag namen en rugnummersquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:31 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast wel weer erg frappant dat zelfs een precisieoperatie als deze door bepaalde users uiterst kritisch wordt ontvangen , maar lukraak raketten op Israëlische burger doelen afschieten met daarna nul onderscheid tussen burgers en militairen vinden deze users “een gepaste reactie”.
Het meten met twee maten is weer begonnen.
Het is jammer om twee redenen: Pappa was het doelwit, zij uiteraard niet. Maar als je je kinderen aan legerspullen laat zitten kan er wel eens iets misgaan. Dit was gewoon domme pech.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar om dr dan maar op te blazen is ook weer zoiets
Ja en gras is groenquote:Op woensdag 18 september 2024 10:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is jammer om twee redenen: Pappa was het doelwit, zij uiteraard niet. Maar als je je kinderen aan legerspullen laat zitten kan er wel eens iets misgaan. Dit was gewoon domme pech.
dat kan helemaal nietquote:Op woensdag 18 september 2024 10:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Stukken beter dan zelf civiele doelen legitiem maken
quote:Volgens het Arabische medium Sky News Arabia heeft de Israëlische geheime dienst de chemische stof penta-erythritoltetranitraat - of kortweg PETN - ingezet bij de enorme pieperaanval. PETN is zeer explosief en werd vermoedelijk op of vlak naast de batterijen in de toestellen geplaatst, klinkt het. Het werd op afstand geactiveerd door oververhitting van de batterij.
Penta-erytritoltetranitraat werd in het verleden onder meer door het Duitse leger gebruikt in de Eerste Wereldoorlog. Het is één van de krachtigste explosieven die er zijn. Samen met cyclotrimethylenetrinitramine (RDX) vormt het het hoofdbestanddeel van het niet onbekende @SEMTEX, een geurloos, plastisch explosief dat zeer populair werd onder terroristen omdat het tot voor kort erg moeilijk was om te detecteren. PETN is minder bestand tegen schokken en wrijving dan TNT en tetryl.
Nee joh, die moet je na drie maanden wel hebben opgedronk...quote:
drie maandenquote:Op woensdag 18 september 2024 10:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee joh, die moet je na drie maanden wel hebben opgedronk...
... oh, Ceder. Ik dacht cider.
Besneden lul?quote:Op woensdag 18 september 2024 10:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een stunt weer dit, briljant, wat staan die boze islamietjes weer voor lul.![]()
![]()
https://apnews.com/articl(...)0959b6fe94aec124461bquote:Elijah J. Magnier, a Brussels-based senior political risk analyst, said he spoke with Hezbollah members who had examined pagers that failed to explode. What triggered the blasts, he said, appeared to be an error message sent to all the devices that caused them to vibrate, forcing the user to click on the buttons to stop the vibration. The combination detonated a small amount of explosives hidden inside and ensured that the user was present when the blast went off, he said.
Dit dus, op die leeftijd al ingepakt als een pinguïn. Man man man wat een achterlijkheid.quote:Op woensdag 18 september 2024 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die was ook al helemaal ingepakt zo te zien, we willen natuurlijk niet dat hitsige heren tot de zonde verleid worden door een meisje van 9 of 10 jaar oud.
Dat is vragen naar de gekende weg natuurlijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
#DURFTEVRAGEN
"Noord-Israël" is nog steeds onbewoonbaarquote:Op woensdag 18 september 2024 10:04 schreef Ulx het volgende:
Israël nam gisteren een motie aan dat Noord- Israël weer bewoonbaar moet worden. Dus dat de 75.000 burgers die voor Hezbollah raketten hebben moeten vluchten weer naar huis moeten kunnen. Dus dat Hezbollah moet opdonderen uit Zuid-Libanon.
Een uur later lagen een kleine 3000 Hezbollahlui in het ziekenhuis. Vingers weg. Ogen weg. Testikels weg. Reputatie weg. Schuilnamen weg. Communicatie weg. Interne organisatie weg.
Just
Like
That
quote:Op woensdag 18 september 2024 09:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hezbollah zijn Palestijnen, geen Libanezen
En het regiem in Iran zit vuistdik bij Putin erin. Putin en de Mullahs doen er alles aan om te destabiliseren en werken nauw samen. China heeft Rusland grotendeels laten vallen, Iran en Noordkorea zijn nog vriendjes.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is vragen naar de gekende weg natuurlijk.
Hamas = Hezbollah = Houthi = Regiem Iran
Een pot nat, maar dat wist jij ook al![]()
Voor alles wat de eerste drie uitspoken kan Israël het Iraanse regiem verantwoordelijk houden (niet het Iraanse volk).
Het kan maar zo dat er ook in Iran enkele piepers zijn afgegaan maar dat zal niet snel bekend gemaakt worden.
Duh. Had je verwacht dat ze Hezbollah binnen een middagje zouden verslaan of zo?quote:Op woensdag 18 september 2024 11:11 schreef Triggershott het volgende:
[..]
"Noord-Israël" is nog steeds onbewoonbaar
Nee, Hamas is ook nog niet verslagen na ruim 11 maanden, Hezbollah verslaan is dan ook een pipedream.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:14 schreef Ulx het volgende:
Duh. Had je verwacht dat ze Hezbollah binnen een middagje zouden verslaan of zo?
Wel een stevige onderbroek.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die gast heeft lekker veel pijn zo te zien.
Er is erg weinig meer over van Hamas. Als Sinwar wordt geëlimineerd, gaat het er erg lastig voor ze uitzien.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:17 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, Hamas is ook nog niet verslagen na ruim 11 maanden, Hezbollah verslaan is dan ook een pipedream.
Dus? Israël is na 76 jaar nog niet verslagen.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:17 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, Hamas is ook nog niet verslagen na ruim 11 maanden, Hezbollah verslaan is dan ook een pipedream.
Hamas is een gedachte; dat kan je niet uitroeien.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is erg weinig meer over van Hamas. Als Sinwar wordt geëlimineerd, gaat het erg lastig voor ze uitzien.
Hamas is een terreurbeweging. Als we dat gaan reduceren tot een gedachte, is het nazisme ook nooit verslagen.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hamas is een gedachte; dat kan je niet uitroeien.
Ik heb die echt 1 op mijn bureau staan.quote:
Krijg je nu een reality check?quote:Op woensdag 18 september 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is een terreurbeweging. Als we dat gaan reduceren tot een gedachte, is het nazisme ook nooit verslagen.
Failed state.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Nee, want het nazisme (Nazi-Duitsland) is verslagen in de Tweede Wereldoorlog.quote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, want het nazisme (Nazi-Duitsland) is verslagen in de Tweede Wereldoorlog.
En de argumenten zijn op zie ik.quote:
De gedachte dat de Joden moeten worden uitgeroeid? Nee, die blijft wel bestaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hamas is een gedachte; dat kan je niet uitroeien.
Als je gaat ontkennen dat het gedachtengoed van nationaal socialisme is verdwenen ben je gewoon te dom om te poepen.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En de argumenten zijn op zie ik.
Is het Nazisme verslagen en uitgeroeid dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is een terreurbeweging. Als we dat gaan reduceren tot een gedachte, is het nazisme ook nooit verslagen.
Laat ik nou denken dat AfD vol met Nazi's zit.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, want het nazisme (Nazi-Duitsland) is verslagen in de Tweede Wereldoorlog.
Ja gaat prima. Je ziet dat Israel er letterlijk in zit.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De gedachte dat de Joden moeten worden uitgeroeid? Nee, die blijft wel bestaan.
Maar Israël kan duidelijk maken dat dat proberen geen goed idee is. En volgens mij lukt dat ze aardig.
Dat zeg ik niet, ik geef aan dat het nazisme, waar Nazi-Duitsland toen de belichaming van was, is verslagen. Dat er dan nog hier en daar enkele mafklappers zijn die dat gedachtegoed nieuw leven in proberen te blazen is niet erg relevant. Daar zitten veiligheidsinstanties al vrij snel bovenop. Het heeft in ieder geval niet meer de macht die het had onder Nazi-Duitsland.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als je gaat ontkennen dat het gedachtengoed van nationaal socialisme is verdwenen ben je gewoon te dom om te poepen.
Dat is dus wel relevant gezien de gedachtegoed niet is verdwenen.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik geef aan dat het nazisme, waar Nazi-Duitsland toen de belichaming van was, is verslagen. Dat er dan nog hier en daar enkele mafklappers zijn die dat gedachtegoed nieuw leven in proberen te blazen is niet erg relevant. Daar zitten veiligheidsinstanties al vrij snel bovenop. Het heeft in ieder geval niet meer de macht die het had onder Nazi-Duitsland.
Wellicht moet je dan schrijven wat je bedoeld en het niet zo enorm open laten voor interpretatie.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik geef aan dat het nazisme, waar Nazi-Duitsland toen de belichaming van was, is verslagen. Dat er dan nog hier en daar enkele mafklappers zijn die dat gedachtegoed nieuw leven in proberen te blazen is niet erg relevant. Daar zitten veiligheidsinstanties al vrij snel bovenop. Het heeft in ieder geval niet meer de macht die het had onder Nazi-Duitsland.
Maar niemand heeft het over het laten verdwijnen van gedachtegoed, wel over het verslaan van een terreurgroepering. Alleen jij schetst die terreurgroepering af als een gedachte, dat is niet waar. Hamas is een terreurgroepering, het gedachtegoed wat ze omarmen is veelzijdig: Islamtische radicalisme, antisemitisme, antizionisme, antiwesters etc.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is dus wel relevant gezien de gedachtegoed niet is verdwenen.
De opvolger van Sinwar zit in Qatar.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
Er is erg weinig meer over van Hamas. Als Sinwar wordt geëlimineerd, gaat het er erg lastig voor ze uitzien.
geloof niet dat de macht die Hamas heeft in Gaza inmiddels gebroken isquote:Op woensdag 18 september 2024 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar er was toch een genocide aan de gangquote:Op woensdag 18 september 2024 11:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De opvolger van Sinwar zit in Qatar.
Je hebt maar 1.000 man nodig om Hamas te laten bestaan.
200.000 geboortes per jaar in Palestina.
Het islamisme is nog springlevend.
Het nazisme is ook nooit verslagen anders zouden we bijvoorbeeld in de VS ook geen antisemieten met nazi versierselen door straten zien marcheren waarbij ze hun narratief dat de holocaust een verzinsel is gewoon blijven verkondigen. ..quote:Op woensdag 18 september 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee dat kan ook niet want dan ploffen alle piepers van dat merk of met dat besturingssysteem oidquote:Op woensdag 18 september 2024 08:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo werkt.
In deze apparaatjes heeft springstof gezeten en je gaat mij niet wijsmaken dat alle piepers die hebben.
De simpelste verklaring is waarschijnlijk de waarheid: het gaat om een specifieke lading pagers voor Hezbollah bestemd, waarbij ze gebruik maakten van het feit dat alleen Hezbollah die dingen nog gebruikt. Telefoons, en pagers van bekende merken, wilden ze niet gebruiken omdat ze bang waren dat Israël die zou hacken.
Maar de zwakheid is, dat als je dat eenmaal weet, het is uit te buiten. Israël heeft die dingetjes misschien gevonden op wat dode Hezbollahstrijders, of heeft zijn mensen in het Hezbollah-kamp die dit soort informatie doorsturen. Bijvoorbeeld een rekening van een bestelling bij die firma voor 5000 pagers. Dat triggert ze om eens te onderzoeken, "kunnen we daar wat mee".
Dit is allemaal speculatie hoor, maar ik sta nog steeds met mijn oren te klapperen. Hoe KOM je erop.
Dat is dus ook de reden dat er geen tot zeer weinig burgerslachtoffers zijn gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |