Neem aan dat ze dat ook doen/hebben gedaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:59 schreef ETA het volgende:
Vanuitgaande dat Israel de piepers heeft onderschept en explosieven erin hebben gebouwd, dan komt wel een ander punt naar voren. Israel heeft het communicatienetwerk van Hezbollah op grote schaal weten te infiltreren. In plaats van explosieven hadden ze ook een microfoon kunnen inbouwen om iedereen af te luisteren.
Was het niet waardevoller geweest om ze op lange termijn af te luisteren ipv ze op te blazen? Of zat er toch wel een microfoon of andere spionage apparatuur ingebouwd + de explosieven? En dat ze dan werden opgeblazen zodra Hezbollah vermoedens kreeg dat er met de piepers waren gerotzooid? Tot zover mijn alu hoedje theorie.
Er zit van origine niet een microfoon in een pieper, zou dus heel gemakkelijk op te sporen zijn. Denk dat ze na 5 maanden wel genoeg GPS data hadden en de trekker overhalen. Iedere dag later kan het ontdekt worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:59 schreef ETA het volgende:
Vanuitgaande dat Israel de piepers heeft onderschept en explosieven erin hebben gebouwd, dan komt wel een ander punt naar voren. Israel heeft het communicatienetwerk van Hezbollah op grote schaal weten te infiltreren. In plaats van explosieven hadden ze ook een microfoon kunnen inbouwen om iedereen af te luisteren.
Was het niet waardevoller geweest om ze op lange termijn af te luisteren ipv ze op te blazen? Of zat er toch wel een microfoon of andere spionage apparatuur ingebouwd + de explosieven? En dat ze dan werden opgeblazen zodra Hezbollah vermoedens kreeg dat er met de piepers waren gerotzooid? Tot zover mijn alu hoedje theorie.
quote:Op woensdag 18 september 2024 08:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Toch even checken wie op marktplaats nu een pieper verkoopt
Top tegen het nageslacht van die beesten.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik las online dat er ook veel testikels gesneuveld zouden zijn maar daar heb ik nog niet veel bewijs van gezien.
Lijken vooral lichtgewonden te zijn.
Beste troubadour, als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het eend.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wat voor hersenkronkel is het om het (Israëlische) leger gelijk te stellen aan een terreurorganisatie. :’)
@Ulx dacht gister aan een startschot van iets groots, klinkt voor mij ook het waarschijnlijkstquote:Op woensdag 18 september 2024 09:01 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Er zit van origine niet een microfoon in een pieper, zou dus heel gemakkelijk op te sporen zijn. Denk dat ze na 5 maanden wel genoeg GPS data hadden en de trekker overhalen. Iedere dag later kan het ontdekt worden.
Hou je waffel, halve gare.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]x 1000!
Je zal maar een zogende moeder zijn die toevallig langs zo'n doelwit loopt. Ik ben heel redelijk en best bereid om in de spiegel te kijken, sta ik zelfs bekend om, maar laten we elkaar geen mietje noemen: het doel heiligt de middelen is zowat een israelische uitvinding. Dus onschuldige slachtoffers kan ze aan hun talkpoeder bips roesten.²
Ik ben er zelf ook kwaad over man. Probleem is dat we er echt niks van anders kunnen maken. Dit zijn de feiten. Maar ik voel je zeker.quote:
Het boek: "Raise and kill First" van Ronen Bergman, beschrijft hun technologische creativiteit fantastisch.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, van de ontvoering van Eichman, de afrekening met de Munchen terroristen, het "gappen" van hun snelle aanvalsboten die aan de ketting lagen in Le Havre, het in handen krijgen van de blauwdrukken van de Mirage, opblazen van de Syrische kerncentrales, het elimineren van Iraanse bombollebozen, de Raid op Entebbe, het evacueren van de Marokkaanse Joden, het redden van de Ethiopische Joden, Liquideren van Supergun Jeremy Bull, elimineren van Nazi wetenschappers die voor en in Egypte werkten, Eli Cohen in Damascus, het gappen van de brandnieuws MIG 21 uit Irak, Bombarderen van Iraks Nucleaire programma, liquideren van Imad Mugniye etc etc etc etc
Een optie is natuurlijk, dat ze signalen door kregen dat het ondekt zou worden. Dan maar vroeg tijdig laten afgaan in plaats van een strategisch gunstiger moment.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Ingenieus bedacht, maar wat schiet je hier nu mee op? Amper doden.
In het gunstigste geval heb je 8000 semi gecastreerde hezbollah extremisten tegen je in het harnas gejaagd.
Feiten zijn dat er duizenden pagers zijn ontploft waarbij doden en gewonden zijn gevallen, de rest is gokkenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben er zelf ook kwaad over man. Probleem is dat we er echt niks van anders kunnen maken. Dit zijn de feiten. Maar ik voel je zeker.²
Eerdere actie met een GSM (zie mijn vorige post) werd remote getriggerd, en er was een speciale springstof in de smartphone geplaatstquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Konden ze de ontploffing ook remote initiëren? Of is dit een chemische reactie waardoor de ontploffing op een willekeurig moment gebeurde?
Laten we dat dat kader nou gebruiken om de boel te analyseren. Bij een aanval als deze kan je gewoon niet weten of er een puber of zogende moeder in de buurt is. Ergo > onschuldige slachtoffers. Maar als gezegd: het kan ze werkelijk aan hun malse achtwerken roesten: HET DOEL HEILIGT DE MIDDELEN. Toch?quote:Op woensdag 18 september 2024 09:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Feiten zijn dat er duizenden pagers zijn ontploft waarbij doden en gewonden zijn gevallen, de rest is gokken
Zwaar gewonden/invaliden zijn nadeliger voor een strijdende partij, dan dodelijke slachtoffers. Dit heeft ook een preventieve werking.quote:Op dinsdag 17 september 2024 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Ingenieus bedacht, maar wat schiet je hier nu mee op? Amper doden.
In het gunstigste geval heb je 8000 semi gecastreerde hezbollah extremisten tegen je in het harnas gejaagd.
Dat kun je met een hellfire raket ook nietquote:Op woensdag 18 september 2024 09:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laten we dat dat kader nou gebruiken om de boel te analyseren. Bij een aanval als deze kan je gewoon niet weten of er een puber of zogende moeder in de buurt is. Ergo > onschuldige slachtoffers. Maar als gezegd: het kan ze werkelijk aan hun malse achtwerken roesten: HET DOEL HEILIGT DE MIDDELEN. Toch?
[ afbeelding ]
En ik kan maar weinig respect hebben voor die bagatelliserende ondertoon. Even goede vrienden.²
En een deel ervan kan zich niet meer voortplantenquote:Op woensdag 18 september 2024 09:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Zwaar gewonden/invaliden zijn nadeliger voor een strijdende partij, dan dodelijke slachtoffers. Dit heeft ook een preventieve werking.
Daar ben je als vrouw van zo'n strijder maar lekker mee. Ging groot geschapen boodschappen doen en komt terug als een schoolboy.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En een deel ervan kan zich niet meer voortplanten
Ik zet er mijn geld op dat Israël die pagers niet te lang in het veld wou laten. Er hoeft maar één wiseguy erachter te komen dat er een explosief in die piepers zit, dan zijn een uur later al die piepers weggegooid en is je actie mislukt.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:06 schreef sp3c het volgende:
Of ze hebben het er zelf stiekem ingestopt als een manier om dissidenten aan te pakken en er is iets gruwelijk fout gegaan
Wie zal het zeggen
Dan slaat hij haar misschien niet meer de hele tijdquote:Op woensdag 18 september 2024 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ben je als vrouw van zo'n strijder maar lekker mee. Ging groot geschapen boodschappen doen en komt terug als een schoolboy.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |