quote:Na ruim twee weken vol sport komen de Spelen van 2024 op zondag 11 augustus ten einde. Helaas.
Meer dan 10.000 atleten uit 206 landen deden mee aan 32 sporten. Er werden records verbroken en honderden medailles veroverd. Voor TeamNL waren het uiterst succesvolle Spelen. Nooit won de Nederlandse ploeg zoveel gouden medailles tijdens de Olympische Spelen.
Sluitingsceremonie
In tegenstelling tot de openingsceremonie, die op en rondom een verregende Seine plaatsvond, is de sluitingsceremonie in het Stade de France. Het belooft deze keer wel mooi weer te worden. De afsluiting begint om 21:00 uur en duurt ongeveer tot 00:00 uur.
Winterspelen 2026 in Italië
De volgende Olympische Spelen zijn de Winterspelen in Italië. Milaan en Cortina d'Ampezzo zijn dan de speelsteden.
Los Angels Zomerspelen
Als we dan nog even verder kijken vinden de Zomerspelen van 2028 plaats in Los Angeles. Het wordt de derde keer dat de Olympische Spelen in Los Angeles worden gehouden. Ook in 1932 en 1984 was Los Angels host voor de zomerspelen. Alleen de tijdzone zal wel een dingetje worden.
TV-gids: NOS, Eurosport, HBO Max, De Belg, De Duitser, BBC etc
Dat is genderverdeeldheid.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeker wel. 5 van de medailles werden behaald door mannen en 5 door vrouwen.
De Fransen sowieso wel.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft wat gewonnen.
Ja, maar we hebben Dikkie Schoof. De meest sportieve van de hele kliek.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:12 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Alsof dit knakenkabinet kan nadenken over iets dat verder rijkt dan de eigen navel.
Niet, ze lopen er nu pas.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:18 schreef MadMaster het volgende:
Commentator heeft NL nog niet gezien.
Fem en Har zijn al bijna het stadion weer uit…
quote:
Nog meer fake newsquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:19 schreef Pino112 het volgende:
Recordaantal medailles.
Ik heb gehoord dat dit niet klopt.
Ik heb nog nooit zoveel militairen en politie (met groot geweer) gezien als in dat openingsweekendquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:18 schreef RipCity het volgende:
In NL zouden extinction rebellion en palestijnen wappies etc de boel verpesten. In Frankrijk maken ze daar met harde hand meteen een einde aan.
Ik denk dat die kano gelijkt zinkt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:19 schreef heywoodu het volgende:
Goochem bij Eurosport noemde de zeer herkenbare Katzberg een kanoër.
Pure afgunst van de Fransen dat zij maar nét meer goud hebben dan Nederland.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:20 schreef kilon het volgende:
Regie moet meer respect tonen voor de nummer 6 van het klassement
Waren blijkbaar wel voorbereid, gezien die eigen camera.quote:
Cursus volgen bij Sheldon Cooper.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
Probeer vlaggen te herkennen, kom een heel eind maar moet nog even oefenen.
Logisch ook, je kan niet iedereen evenveel aandacht geven, het zijn er te veelquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Waren blijkbaar wel voorbereid, gezien die eigen camera.
Ik ga nooit zo goed op die Afrikaanse vlaggenquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
Pauline Ferrand-Prevot.quote:
Je moet vooral op de rood-wit-blauwe letten, dat is de onzequote:Op zondag 11 augustus 2024 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
Dat hoeft niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Je moet vooral op de rood-wit-blauwe letten, dat is de onze
Ja, dat vooral.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ga nooit zo goed op die Afrikaanse vlaggen
Misschien dat Dione op zoek kan naar de Traanquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:23 schreef marcodej het volgende:
NOS vindt het niet enthousiast genoeg. Te weinig emotie.
Anita Meijer wordt nog eens wereldster op haar oude dag.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:21 schreef MadMaster het volgende:
Leuk arrangement van Why Tell Me Why…
Dank. Ben heel slecht in het erkennen van atleten als ze niet met hun sport bezig zijnquote:
Was bij de laatste paar Spelen ook al, anders duurt het te lang.quote:
Samen met de Litouwers…quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Anita Meijer wordt nog eens wereldster op haar oude dag.
Ik haal die uit het Midden-Oosten nog wel eens door elkaar, verder scoor ik wel 99% denk ikquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ga nooit zo goed op die Afrikaanse vlaggen
Op de spelen worden ook diverse wapens gebruikt bij sporten, dus die kunnen niet klagenquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:23 schreef Dagoduck het volgende:
Al die vlaggen met wapens erin. Gaan die nou tegen de gedachte van de Olympische Spelen in of niet? Aan de ene kan geen vrede, aan de andere kant wel strijd.
Ja die ook. Verder gaat het wel. En al die vlaggen met de Britse vlag in de hoekquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik haal die uit het Midden-Oosten nog wel eens door elkaar, verder scoor ik wel 99% denk ik
Allemaal van ons belastinggeld!quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef hhh38 het volgende:
Roelfs even opscheppen dat z'n hotel aan de marathonroute lag.
Crowdsurfen over de atleten en een rondje over de tribune…quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef R-woud93 het volgende:
Dit gaat fantastisch worden voor ONZE Hassan
het is inderdaad moeilijk om een vrouw daartussen te vinden die ik niet zou doenquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Alle laatste condooms verzamelen daar.
Hopelijk bezuinigt Schoof daar ook even op.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef hhh38 het volgende:
Zwaar is ze niet, dat moet te doen zijnquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Crowdsurfen over de atleten en een rondje over de tribune…
En dan vertellen dat ie toen pas inschakelde bij de Leon/de NOS. Wat heb je die andere 39 kilometer gedaan dan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef hhh38 het volgende:
Waaromquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:27 schreef klaasweetalles het volgende:
die mag wel naar de kapper met der afro kapsel
Juist nietquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:27 schreef klaasweetalles het volgende:
die mag wel naar de kapper met der afro kapsel
Daar heb ik voor 2026 wel zo'n zin in. Handenvol.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Alle laatste condooms verzamelen daar.
Dat heurtquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:27 schreef Dazalbest1 het volgende:
Waarom is de uitreiking voor marathon Sifan dadelijk pas?
Traditie van de marathon.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:27 schreef Dazalbest1 het volgende:
Waarom is de uitreiking voor marathon Sifan dadelijk pas?
Zoek Clayton van Jamaica maar opquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
het is inderdaad moeilijk om een vrouw daartussen te vinden die ik niet zou doen
Jij gaat ze uitdelen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heb ik voor 2026 wel zo'n zin in. Handenvol.
Lekker 3 weken gefêteerd geleefd op kosten van een ander. NOS genotquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:26 schreef hhh38 het volgende:
quote:
gewoon omdat het kanquote:
je gaat erheen in 2026?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:28 schreef marcodej het volgende:
Commentatoren herkennen geen atleten.
Je bent Italiaans?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat niet te veel? Er moet nog wel wat te bikken voor de Grote Leider over blijven.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die Noord-Koreaan krijgt +20 voedselbonnen voor 2 weken.
Doe maar gewoon niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:29 schreef Max23 het volgende:
Straks Tom Cruise nog die van het dak springt
Als het lukt om er wat te verzamelen wil ik ze wel als prijzen inzetten voor de Nostradamus.quote:
De komende 2 winterspelen zijn in de buurtquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:29 schreef beantherio het volgende:
Jammer eigenlijk dat ik er niet bij ben geweest. Zou best wel eens een tijdje kunnen duren voordat het weer bij ons in de buurt is.
Er komt vast ook wel een samenvatting.quote:
Ja.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef 3rr0r het volgende:
Heeft Turkije nog iets gewonnen behalve met die meneer en z'n pistool?
Jij hebt deze OS dus totaal niet gevolgdquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef klaasweetalles het volgende:
deed turkije ook mee
niets gehoord over toetererende autoos
De 10KM tuteren was niet geaccepteerd als onderdeel.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef klaasweetalles het volgende:
deed turkije ook mee
Zeker. Goede tijdzonen en prachtige stad.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Istanbul 2036 lijkt mij een uitstekend plan
Ze hebben ook geen goud gewonnen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef klaasweetalles het volgende:
deed turkije ook mee
Maar dan wel onder Azië anders duurt het wel weer heel erg lang voordat we de Spelen weer in Europa hebben.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Istanbul 2036 lijkt mij een uitstekend plan
Volgens mij is het wel een mix waar Tame Impala aan heeft meegewerktquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Leuk lied. Dit was geen Tame Impala toch?
8 medailles, 0x goud.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef 3rr0r het volgende:
Jep.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef 3rr0r het volgende:
Ik denk niet dat ze het meekrijgen daar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef WAvanBuren het volgende:
Haan geeft Duitsland er geweldig van langs.
Wie was dat?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:33 schreef RipCity het volgende:
Chinese medaille bijt meisje was wel schattig
Omdat je hier verder geen reet van volgtquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef Em31 het volgende:
Waarom zou je teruggaan? Je bent nu toch even klaar met sporten dus dat staan maakt toch niet zoveel uit?
Zou jij 3 uur daar willen staan?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef Em31 het volgende:
Waarom zou je teruggaan? Je bent nu toch even klaar met sporten dus dat staan maakt toch niet zoveel uit?
Doen de Duitsers zelf ook las ik.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef WAvanBuren het volgende:
Haan geeft Duitsland er geweldig van langs.
quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
wat is daar mis mee
je hebt het over Rushell Clayton toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij hoor ik liedjes van Justice?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Ja.quote:
Ah, die had ik niet herkend!quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:34 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Volgens mij hoor ik liedjes van Justice?
quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Volgens mij wel, met Justice. Volgens mij is alle muziek vanaf dat de atleten binnenkomen van Justice.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Vind ik toch wel zo'n stomme traditie.quote:
De sluitingsceremonie van Londen was minder. Maar dat komt ook doordat de lat zo enorm hoog lag.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:34 schreef tralalala het volgende:
London was beter met de Spice Girls.
Succesvolste Spelen ooit, dat wel.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:34 schreef Redefine het volgende:
Portugal met hun tientallen medailles, oh wacht.
Dank je wel koffieleuk (en Tourniquet)! Daar ga ik vaker naar luisteren.quote:
Weet ik. Wat het ook zo bizar maakt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Succesvolste Spelen ooit, dat wel.
Alleen Duplantis was binnen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De sluitingsceremonie van Londen was minder. Maar dat komt ook doordat de lat zo enorm hoog lag.
Heel Nederland mag wel op dat podium komen van mij.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:35 schreef klaasweetalles het volgende:
hoogtepunt wordt toch wel de medaille uitreiking van hassan zow
quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]ok blijkbaar bedoel je de tweelingzusjes Tina en Tia ClaytonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen toppers, maar geef mij maar een condoom hoor
of gewoon zonder
Mja
Wat jammer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:35 schreef Felixa het volgende:
Ik kan echt geen mensen meer zien die hartjes met hun handen vormen...
Bij het binnenlopen van de atleten in dit geval wordt niet per se die volgorde aangehouden. Is vaak meer willekeurig.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:36 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Zitten we niet we niet bij de P van Pays Bas?
Je bedoelt die traaaaaaaaaaaaaaaaage bootparade?quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:37 schreef franklop het volgende:
In mijn beleving ging dit de vorige keer sneller
Die krijgen ws 3 straffen voordat ze erop geklommen zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Heel Nederland mag wel op dat podium komen van mij.
Nou ja, behalve de judoploeg
Dat zei je moeder gisteravond ook.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:37 schreef franklop het volgende:
In mijn beleving ging dit de vorige keer sneller
Dit duurde vroeger echt veel langer.quote:
Vlak bij het zwemstadion stond een tentje waar vlaggen verkocht werden. Denk dat ze allemaal daar zijn geweestquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:37 schreef Dagoduck het volgende:
Sommigen hebben een heel pakhuis aan vlaggetjes meegenomen
Ik kan me niet zoveel sluitingsceremonies herinneren. Zoveel indruk maken ze.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dit duurde vroeger echt veel langer.
Misschien gaan z'n armen dan bij z'n benen passenquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:38 schreef Windhapper het volgende:
Arme Harrie moet nog de hele avond met een vlag staan zwaaien.
Denk dat er heel wat sporters gewoon helemaal niet drinken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zullen er niet veel nuchter staan daar
Klopt de meesten hebben wel een gelletje achter de kiezen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zullen er niet veel nuchter staan daar
Welke vlaggen heb jij nu allemaal in huisquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vlak bij het zwemstadion stond een tentje waar vlaggen verkocht werden. Denk dat ze allemaal daar zijn geweest
Wel gezellig met Femkequote:Op zondag 11 augustus 2024 21:38 schreef Windhapper het volgende:
Arme Harrie moet nog de hele avond met een vlag staan zwaaien.
Cover van The Doors zeker.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:39 schreef Hamlapjes het volgende:
En dit is The End, nog steeds van Justice @:BillDauterive!
Het zal bij sporters wel het een of het ander zijn. Of ze zijn dronken of ze drinken niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Denk dat er heel wat sporters gewoon helemaal niet drinken.
Dat mag.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:39 schreef Salina het volgende:
Tied voor chocoladeroomijs @:Zipportal @:Coco @:Oriente
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |