SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ja. Wel een beetje laat. Rutte zou sneller zijn.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:10 schreef capricia het volgende:
Heeft onze @:minpres al iets gezegd op X over deze laffe aanval?
Ik zag wel Yezilgoz en onze Min. van Defensie.
Ja. Die mensen zijn van de pot gerukt. Totaal geen belemmering om er wat dan ook uit te gooien.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik zie nu net de reacties onder de tweet. Manmanman![]()
![]()
Lijkt me juist verstandig om niet meteen te reageren voordat zaken geverifieerd zijn. Schoof doet het gewoon prima.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:10 schreef capricia het volgende:
Ik zag wel Yezilgoz en onze Min. van Defensie 's middags hun afschuw uitspreken.
Edit:
Oh, ik zie het. Een uurtje geleden al.
[ x ]
Heeft Wilders al gereageerd of wacht die eerst op instructies uit het Kremlin over wat ie mag zeggen?quote:Op maandag 8 juli 2024 23:10 schreef capricia het volgende:
Ik zag wel Yezilgoz en onze Min. van Defensie 's middags hun afschuw uitspreken.
Edit:
Oh, ik zie het. Een uurtje geleden al.
[ x ]
Wilders zegt sws weinig over die Russische misdaden. Nooit eigenlijk.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heeft Wilders al gereageerd of wacht die eerst op instructies uit het Kremlin over wat ie mag zeggen?
Echt?!quote:Op maandag 8 juli 2024 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die mensen zijn van de pot gerukt. Totaal geen belemmering om er wat dan ook uit te gooien.
Ik kreeg er gisteren een nieuwe volger bij.
Dilan Yezilgoz. De echte.
En nu durf ik niets meer te tweeten.![]()
Beetje overdreven, maar ik ben opeens voorzichtiger. Raar hoe dat onbewust werkt bij mij.
Ja hier heb je mee te maken, shag rokers die de lagere school niet af hebben gemaakt maar op internet wel de professor gaan uithangen.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik zie nu net de reacties onder de tweet. Manmanman![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2024 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik schrok er gewoon van.![]()
[ link | afbeelding ]
Maar wel tof.![]()
Stier222. Dat is een nepprofiel neem ik aan? Wia ook echtquote:Op maandag 8 juli 2024 23:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja hier heb je mee te maken, shag rokers die de lagere school niet af hebben gemaakt maar op internet wel de professor gaan uithangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:26 schreef takura het volgende:
[ x ]
Hier te zien hoe 3 raketten achter elkaar die inslaan. Duidelijk een gerichte aanval.
Ik denk dat hij geen enkel contact (meer) heeft gezien zijn partij in een kabinet zit met deze 'onvolwaardelijke steun'.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heeft Wilders al gereageerd of wacht die eerst op instructies uit het Kremlin over wat ie mag zeggen?
Jamaar escalatie en noeksquote:Op maandag 8 juli 2024 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden.
En dat kinderziekenhuis een misdaad tegen de menselijkheid
De zoveelste. Buscha, dat station, de markt, dit.
Hoeveel lijnen moeten er nog over voor de internationale gemeenschap om rusland/de putler admin gericht te gaan aanvallen?
Dat is ontstaan tijdens de coronacrisis. Boomer-oma'tjes die amper hun basisschool af hebben gemaakt ontdekten internet en complotten en wanen zich plots virologen en geopolitieke deskundigen.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja hier heb je mee te maken, shag rokers die de lagere school niet af hebben gemaakt maar op internet wel de professor gaan uithangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker ook verwijten gehad dat je zelf geen onderzoek hebt gedaan en alleen maar blind maar de MSM luistert? Ik ken dat ondertussen wel, het bekende stokpaardje.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ontstaan tijdens de coronacrisis. Boomer-oma'tjes die amper hun basisschool af hebben gemaakt ontdekten internet en complotten wanen zich plots virologen geopolitieke deskundigen.
Ik heb twee van zulke tantes, die mij tijdens de verjaardag van m'n vader gingen vertellen dat ik 'helemaal niks weet' (het liep nogal uit de hand omdat ik flink commentaar had op de wappieaanse die ze uit liepen te kramen).
Precies dat ja.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker ook verwijten gehad dat je zelf geen onderzoek hebt gedaan en alleen maar blind maar de MSM luistert? Ik ken dat ondertussen wel, het bekende stokpaardje.
Een paar bommen op het kremlin lijkt mij een mooi begin.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:44 schreef capricia het volgende:
Wat mij betreft sluiten we dat luchtruim. Onder mandaat van de VN of zo. Ook zonder Ruslands instemming.
Of als een coalition of the willing.
Verzin maar iets.
Ja graag.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:44 schreef capricia het volgende:
Wat mij betreft sluiten we dat luchtruim. Onder mandaat van de VN of zo. Ook zonder Ruslands instemming.
Verzin maar iets.
Je lijkt nogal hongerig naar een atoomoorlog, weet je zeker dat je dat wel wil?quote:Op maandag 8 juli 2024 23:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een paar bommen op het kremlin lijkt mij een mooi begin.
Nog nooit zo over nagedacht, het zijn inderdaad vaak personen die hun hele leven hebben geleefd in hun eigen streek en op 50,60,70 jarige leeftijd voor het eerst op het internet zijn gekomen en dan de meest debiele shit gaan geloven.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ontstaan tijdens de coronacrisis. Boomer-oma'tjes die amper hun basisschool af hebben gemaakt ontdekten internet en complotten wanen zich plots virologen geopolitieke deskundigen.
Ik heb twee van zulke tantes, die mij tijdens de verjaardag van m'n vader gingen vertellen dat ik 'helemaal niks weet' (het liep nogal uit de hand omdat ik flink commentaar had op de wappieaanse onzin die ze uit liepen te kramen).
Tja het is alleen maar te verslaan als je grondtroepen gaat inzetten via de NAVO. De vraag is willen we dat? Om alleen Oekraïense grondtroepen dit te laten opknappen is niet te doen. Maar dat gaat je natuurlijk ook heel wat gesneuvelde manschappen kosten. Of je moet hopen dat je het economisch gaat lukken om Rusland stuk te krijgen. Maar dat is ook niet zeker vanwege de steun uit China, NK, Iran etc. Het is een grote clusterfuck. Ik volg het amper nog want je word er mismoedig van.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja graag.
En bij ieder russisch vliegtuig wat over ukraine vliegt, krijgt rusland op kruisraketten op moskou en de industriele hotspots.
Klaar met dat land.
Dat zou idd de beste actie zijn. Probleem is hoe dat vorm als uitwerking te geven.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:44 schreef capricia het volgende:
Verzin maar iets.
Jij blijft liever toekijken hoe rusland kinderen vermoord?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je lijkt nogal hongerig naar een atoomoorlog, weet je zeker dat je dat wel wil?
Jij gaat liever preventief Moskou bombarderen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij blijft liever toekijken hoe rusland kinderen vermoord?
Dat ga je krijgen met mensen die volledig van buitenlands nieuws zijn afgesloten.quote:
De markt in Kostiantinivka was overigens wel degelijk een afzwaaier van de Oekraïners zelf aldus de New York Times:quote:Op maandag 8 juli 2024 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden.
En dat kinderziekenhuis een misdaad tegen de menselijkheid
De zoveelste. Buscha, dat station, de markt, dit.
Hoeveel lijnen moeten er nog over voor de internationale gemeenschap om rusland/de putler admin gericht te gaan aanvallen?
En waarom heb jij meer aandacht voor de kinderen van Gaza dan voor de kinderen in Darfur?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 04:33 schreef Alicia76 het volgende:
In gaza gebeuren deze dingen dagelijks. Waarom is daar veel minder verontwaardiging over? In gaza sterven dagelijk kinderen door bommen van Israel. Tot op dit moment zijn ongeveer 20.000 kinderen gestorven door aanvallen van Israel. En nu sterven een tiental kinderen door een bombardement in Oekraine en de wereld spreekt er schande van? Wat is hier heel erg scheef? Is het leven van een kind in Oekraine veel meer waard dan het leven van een kind in Gaza? Wij moeten ons kapot schamen. Ja mensen, wat betreft de oorlog in Gaza staan wij massaal aan de verkeerde kant van de geschiedenis!
"Bommen op het Kremlin" is zo'n populistisch gelul, dat levert helemaal niets op. Er zijn betere doelwitten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij blijft liever toekijken hoe rusland kinderen vermoord?
Srsly?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 04:33 schreef Alicia76 het volgende:
In gaza gebeuren deze dingen dagelijks. Waarom is daar veel minder verontwaardiging over? In gaza sterven dagelijk kinderen door bommen van Israel. Tot op dit moment zijn ongeveer 20.000 kinderen gestorven door aanvallen van Israel. En nu sterven een tiental kinderen door een bombardement in Oekraine en de wereld spreekt er schande van? Wat is hier heel erg scheef? Is het leven van een kind in Oekraine veel meer waard dan het leven van een kind in Gaza? Wij moeten ons kapot schamen. Ja mensen, wat betreft de oorlog in Gaza staan wij massaal aan de verkeerde kant van de geschiedenis!
Die 'ja maar Gaza' takes beginnen ook vermoeiend te wordenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 04:33 schreef Alicia76 het volgende:
Victim blamingquote:Op dinsdag 9 juli 2024 05:27 schreef sp3c het volgende:
Omdat ze het in Gaza een beetje over zichzelf hebben afgeroepen
Grapjas.quote:
Dat doen ze al een aantal weken. Poetin ook. Wei op het niveau van 'Als Oekraïne zich gewoon overgeeft hebben we vrede' dus echt veel heb je er niet aan. Maar het is inderdaad opvallend.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:20 schreef DrMarten het volgende:
Het begint me op te vallen dat de Russische botjes/anoniempjes/cryptoaccountjes op twitter nu beginnen te roepen dat het tijd wordt voor vrede (naast de onzin dat het patriotraket zou zijn geweest). Begint Rusland in te zien dat ze niet gaan winnen?
Nou en?quote:
In Syrië had Rusland het platgooien van ziekenhuizen ook tot strategie gemaakt. Hoor je de jamaargaza-roepers zelden over. Alsof de Russische steun voor Iran/Hezbollah/Hamas veel goedmaakt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 04:33 schreef Alicia76 het volgende:
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 04:33 schreef Alicia76 het volgende:
Omdat er vanuit de Gazastrook een oorlog gevoerd wordt tegen Israël met de intentie om de staat Israël te vernietigen en zijn bevolking uit te roeien, m.a.w. dezelfde intentie als wat de Russen met Oekraïne hebben. De Palestijnen zijn de agressor in deze, niet het slachtoffer.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 04:33 schreef Alicia76 het volgende:
Rusland doet het om hulpverleners te vermoorden. Er zijn voorbeelden genoeg van nieuwe raketinslagen net als de hulpverlening op gang is gekomen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:13 schreef sp3c het volgende:
double taps zijn niet zo heel bijzonder, dat doen wij zelf ook
in 1999 werden sommige doelen bij gebrek aan meer soms 2 of zelfs 3 keer geraakt gewoon om de druk op de ketel te houden, gewoon zodat er wat ontploft
Israel doet dit ook en ik vermoed dat de Oekrainers dit ook doen al is het met hun tekorten wat minder waarschijnlijk
hulpverleners doden heeft niet zo heel veel zin
nou ik geloof niet dat het een afzwaaier was, ze hebben dit gebouw doelbewust aangevallenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rusland doet het om hulpverleners te vermoorden. Er zijn voorbeelden genoeg van nieuwe raketinslagen net als de hulpverlening op gang is gekomen.
En dit laat ook weer zien dat de Russen bewust burgerdoelen aanvallen. Als de 1e raket een afzwaaier zou zijn en per ongeluk een flat raakt, dan zou de 2e niet op dezelfde plek inslaan.
Omdat mensen nogal snel in paniek vluchten als er geen ziekenhuizen in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik geloof niet dat het een afzwaaier was, ze hebben dit gebouw doelbewust aangevallen
waarom weet ik niet
Terreur en het proberen te veroorzaken van een politieke crisis in Oekraïne.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat ze dat altijd doen, da's gewoon hun MO.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik geloof niet dat het een afzwaaier was, ze hebben dit gebouw doelbewust aangevallen
waarom weet ik niet
Russen zien ziekenhuizen als een militair doelwit. Kunnen ook militairen geholpen worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet in militairen die doelbewust hulpverleners aanvallen, zelfs Russen niet want als je in vijandig gebied op een mijn stapt dan wil je dat ze je komen helpen
dit is gewoon de pest aan vechten met drones en kruisraketten en weet ik wat ver beyond visual range
intel zegt dat het een doel is dus je schiet er een raket tegenaan, als het dan nog niet kapot is schiet je er nog een raket tegenaan
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet in militairen die doelbewust hulpverleners aanvallen, zelfs Russen niet want als je in vijandig gebied op een mijn stapt dan wil je dat ze je komen helpen
dit is gewoon de pest aan vechten met drones en kruisraketten en weet ik wat ver beyond visual range
intel zegt dat het een doel is dus je schiet er een raket tegenaan, als het dan nog niet kapot is schiet je er nog een raket tegenaan
Dat doen ze wel. We hebben daar genoeg voorbeelden van gezien.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
En militairen en intel zijn 2 hele andere dingen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
Maakt dat iets uit??quote:Op dinsdag 9 juli 2024 03:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De markt in Kostiantinivka was overigens wel degelijk een afzwaaier van de Oekraïners zelf aldus de New York Times:
https://www.nytimes.com/2(...)ntynivka-market.html
geen idee wat hier allemaal staatquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
En militairen en intel zijn 2 hele andere dingen?
Dit is btw precies diezelfde cognitieve dissonantie die maakt dat rusland de beerput is die het is, want je hebt russen en die staan 'buiten de politiek', en je hebt de haatdwerg in het kremlin, en dat zijn ook 2 dingen die niets, nada, noppes met elkaar te maken hebben.
Ow, kijk nou! "Intel" zijn gewoon "militairen"!
[ x ]
[ x ]
The Remote Control Killers Behind Russia’s Cruise Missile Strikes on Ukraine
bewustquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
Is dat ziekenhuis bewust of onbewust geraakt?
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
Is dat ziekenhuis bewust of onbewust geraakt?
Het is heel simpel: omdat de Russen kinderbloed willen zien.quote:
neequote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U bent onbekend met het woordje 'terreur'?
Was een mooie weerlegging van deze:quote:
Ja, militairen doen dat wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was een mooie weerlegging van deze:
[..]
Ja, militairen doen dat wel.
En in de begin dagen kan ik me filmpje nog herinneren van door oekraine neergeschoten piloot. Oekrainers wijzen hem erop dat hij burgerdoelen aan het bestoken was. Antwoord van de piloot: ik had geen idee, ik kreeg gewoon een doel.
Maar zowel de piloot, als het vuilnis dat de doelen uitkiest, maken deel uit van hetzelfde militaire apparaat.
Dit soort shit entertainen faciliteert dat je als het straks over is en er rekenschap afgelegd moet worden, werkelijk iedereen naar de haatdwerg wijst.
"Ja, ik moest die kinderen verkrachten van putin!"
quote:
Ik geloof niet dat degenen die in Rusland het beleid bepalen heel erg begaan zijn met het wel en wee van hun soldaten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
Ik weet het, bij laaggeletterde mensen moet je niet al te veel woorden en complexe zinsconstructies gebruiken ofzo?quote:
ik ook nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat degenen die in Rusland het beleid bepalen heel erg begaan zijn met het wel en wee van hun soldaten.
denk ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet het, bij laaggeletterde mensen moet je niet al te veel woorden en complexe zinsconstructies gebruiken ofzo?
Ja, doen ze wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
makkelijkquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, doen ze wel.
Dat zijn 4 woorden, kan je dat bolwerken?
Nee, precies, het is de haatdwerg in het kremlin, die van genocides in bucha, via kinderverkrachtingen, tot aan bombarderen van het kinderziekenhuis, het allemaal micromanaged.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:57 schreef sp3c het volgende:
ik geloof ook niet dat de mensen die het beleid bepalen de doelen uitkiezen
Ja, dat is het. Je ziet de mensen met de leger pakjes aan, toch?quote:
ja dat weet ik dus nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, precies, het is de haatdwerg in het kremlin, die van genocides in bucha, via kinderverkrachtingen, tot aan bombarderen van het kinderziekenhuis, het allemaal micromanaged.
Lastig, meer dan 4 woorden.
ik ben niet zo laaggeletterd denk ik danquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Je ziet de mensen met de leger pakjes aan, toch?
Da's visueel, dat moet het toch extra duidelijk maken voor laaggeletterd volk?
wat moet ik zien hier?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je slechtziend, voor de gelegenheid?
[ afbeelding ]
Dat is een standaard goto bij hem. Als het tricky wordt: doen alsof ik dom ben.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
Een mod die zit te zuigen zie je niet zo vaak moet ik zeggen.
dom niet maar van oorlogvoeren heb je niet zo heel veel verstand vanquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een standaard goto bij hem. Als het tricky wordt: doen alsof ik dom ben.
Jij-bak, classy.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dom niet maar van oorlogvoeren heb je niet zo heel veel verstand van
jij denkt dat dat ziekenhuis vol zat met militairen?quote:
Ow, en jij wel natuurlijkquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluutquote:
Kun je een beetje opletten?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij denkt dat dat ziekenhuis vol zat met militairen?
ik niet echt
Nee.quote:
nee ik weet niet waarom ze dat ziekenhuis hebben aangevallenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je een beetje opletten?
Ik spreek je aan op het feit dat jij doet alsof militairen en "intel" 2 hele andere dingen zijn. Maar dat zijn ze niet.
(Fingers crossed, veelste veel woorden).
denk dat ik het langer aan had dan jou en op moeilijkere plekkenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Ik kan tenminste bogen op een tijd dat ik in zo'n groen pakkie heb rondgelopen, jij niet eens.
Da's een antwoord op een vraag die niet gesteld is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef sp3c het volgende:
nee ik weet niet waarom ze dat ziekenhuis hebben aangevallen
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:08 schreef ExTec het volgende:
Ik spreek je aan op het feit dat jij doet alsof militairen en "intel" 2 hele andere dingen zijn. Maar dat zijn ze niet.
ik heb geen idee wat je vraag is tbhquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's een antwoord op een vraag die niet gesteld is.
Kan jij niet gewoon wat anders gaan doen als je geen intentie hebt om hier serieus te discuzeuren?
[..]
Ja, playing dumb is een evergreen voor je.quote:
ja?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, playing dumb is een evergreen voor je.
Zijn "intel" en "militairen", beide gewoon "militairen", J/N?
Nee, verder dan je normalequote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:13 schreef sp3c het volgende:
ik probeer te discuzeuren maar er komt weinig uit vandaag
Kom je idd niet.quote:IK DOE GEWOON OF IK DIE LISTIGE VRAGEN ALLEMAAL NIET BEGRIJP
IK DOE HELEMAAL GEEN LISTIGE VRAGEN FLAPDROLquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, verder dan je normale
[..]
Kom je idd niet.
quote:
Hier zeg je eerst dat militairen dat heus niet doen, maar "intel" wat dus gewoon ook militairen zijn, dat wel doen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet in militairen die doelbewust hulpverleners aanvallen
intel zegt dat het een doel is dus je schiet er een raket tegenaan,
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
IK DOE HELEMAAL GEEN LISTIGE VRAGEN FLAPDROL
Dat klopt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
IK DOE HELEMAAL GEEN LISTIGE VRAGEN FLAPDROL
ja nou we moeten niet blijven praten op een discussieforum, kan echt nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt.
Gewoon laf ontwijken, en maar blijven praten, in de hoop dat louter kwantiteit het van kwaliteit wint.
jij weet er sowieso niks van, ga gewoon ff wegquote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Ga lekker buitenspelen ofzo ipv dit soort domme posts plaatsen in een serieus topic.
Nee, nou worden we natuurlijk tot vervelens toe geconfronteerd met je playing dumb, dat snap ik, maar lees stukje waar ik heb over kwantiteit/kwaliteit nog eens.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nou we moeten niet blijven praten op een discussieforum, kan echt niet
Betekenis 'zwaktebod'quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij weet er sowieso niks van, ga gewoon ff weg
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij weet er sowieso niks van, ga gewoon ff weg
Ik verwacht daar weinig van. Iedereen is boos op Rusland, Rusland ontkent en komt met een lul verhaal, komt misschien een vage motie die niks uit haalt en we gaan weer verder. In de veiligheidsraad heeft het toch geen zin want Rusland heeft een veto. Eigenlijk heeft dit hele conflict aangetoond dat de VN eigenlijk weinig kan bijdragen behalve dat er nog iets van dialoog is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:29 schreef Starhopper het volgende:
Hoe laat gaat de VN eigenlijk vergaderen?
Ik ben wel benieuwd met wat voor kutsmoes Nebenzya komt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik verwacht daar weinig van. Iedereen is boos op Rusland, Rusland ontkent en komt met een lul verhaal, komt misschien een vage motie die niks uit haalt en we gaan weer verder. In de veiligheidsraad heeft het toch geen zin want Rusland heeft een veto. Eigenlijk heeft dit hele conflict aangetoond dat de VN eigenlijk weinig kan bijdragen behalve dat er nog iets van dialoog is.
Blijft mooi deze filmpjesquote:
Het bekende riedeltje:quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd met wat voor kutsmoes Nebenzya komt.
Die lul moeten ze, maar goed Ruzzisch gebruik, met bureau en al uit het raam tiefen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het bekende riedeltje:
- Dat hebben wij niet gedaan
- Het is niet gebeurt
- Ze hebben het verdient
je beste argumentquote:
quote:
Let maar op; binnen een paar dagen is er ook een in scene gezet "ernstig incident" van russische kant.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ff voorbeeldje, Dresden februari '45. Ging het de geallieerden om de gebombardeerde doelen, of het effect van die gebombardeerde doelen op de Duitse bevolking?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Correct. Het is pure terreur. Misschien een teken dat de oorlog voor Rusland niet gaat zoals gewenst en zij Oekraïne op een andere manier op de knieën willen dwingen .quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ff voorbeeldje, Dresden februari '45. Ging het de geallieerden om de gebombardeerde doelen, of het effect van die gebombardeerde doele op de Duitse bevolking?
Beetje narrowminded om te denken dat ze die raketten op een zieke huis gooien omdat ze 4 kinderen dood willen. Het gaat om het effect op iedereen die niet dood gaat. "Dat de vijand zelfs in staat is om dit te doen, wat is dan de volgende stap?".
Pure terreur dus. Niveautje 13 november 2015 (Google maar).
En misschien tijd om mensen aan te nemen in het leger die wel verstand hebben van oorlogvoeren. Die in staat zijn om 2 slagen verder te denken dan "paf, die is dood" (alhoewel, blinde volgers die niet nadenken, zijn verrekte handig in een leger).
quote:
Het is niet gebeurd, Ukraine bestaat niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"We wisten het niet" is niet zo'n heel sterk excuus. Daarnaast is er ook ergens een militair die besloot het ziekenhuis te beschieten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:
Befehl ist befehlquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:11 schreef Ulx het volgende:
Daarnaast is er ook ergens een militair die besloot het ziekenhuis te beschieten.
Tijdens ww2 hadden we ook goed zicht die lui zoals Anton Mussert. Hun tijd komt nog wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik voel pure haat tegenover Russische trollen als Joost Niemoller, anonieme Poetinpijpers en het Russische ambassadepersoneel. Afgelopen nacht kon ik pas om half 2 slapen, omdat ik zo veel kwaadheid in me heb tegenover idioten die de aanval van gisteren goedpraten en/of suggereren dat Oekraïne er zelf achter zit.
Wat wil je precies?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn wel een boel kinderziekenhuizen, ondergrondse zelfs lees ik. Is een gewoon ziekenhuis niet zielig genoeg?
Bij gewone ziekenhuizen bestaat er de kans dat er soldaten in liggen, dus die slaan ze overquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn wel een boel kinderziekenhuizen, ondergrondse zelfs lees ik. Is een gewoon ziekenhuis niet zielig genoeg?
Zinvol jezelf af te vragen of je de mensen die jou zo boos maken dat de slaap niet is te vatten, de kans daartoe wil geven om jouw psyche te beïnvloeden. Laat je niet gek maken om anders daarna te worden als zij die niet anders meer kunnen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik voel pure haat tegenover Russische trollen als Joost Niemoller, anonieme Poetinpijpers en het Russische ambassadepersoneel. Afgelopen nacht kon ik pas om half 2 slapen, omdat ik zo veel kwaadheid in me heb tegenover idioten die de aanval van gisteren goedpraten en/of suggereren dat Oekraïne er zelf achter zit.
Het is ook bijzonder dat mensen nog echt vertrouwen hebben in de VN. De vriendjes van Rusland (China en een aanzienlijk deel van Arabische en Islamtische wereld) houden constant de handen boven het hoofd van dit land. Dat is natuurlijk ook wat je krijgt in een globaal orgaan als de VN, waar elke schurkenstaat ook stemrecht heeft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik verwacht daar weinig van. Iedereen is boos op Rusland, Rusland ontkent en komt met een lul verhaal, komt misschien een vage motie die niks uit haalt en we gaan weer verder. In de veiligheidsraad heeft het toch geen zin want Rusland heeft een veto. Eigenlijk heeft dit hele conflict aangetoond dat de VN eigenlijk weinig kan bijdragen behalve dat er nog iets van dialoog is.
Ik gebruik het niet als excuus, ik zeg nergens dat het geen misdaad is, ik zeg dat ik het niet weet en dat het me sterk lijkt dat ze dergelijke raketten inzetten puur om een paar dozijn burgers te dodenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
"We wisten het niet" is niet zo'n heel sterk excuus. Daarnaast is er ook ergens een militair die besloot het ziekenhuis te beschieten.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet als excuus, ik zeg nergens dat het geen misdaad is, ik zeg dat ik het niet weet en dat het me sterk lijkt dat ze dergelijke raketten inzetten puur om een paar dozijn burgers te doden
Ik wil weten welke info die specifieke militair beschikbaar had toen hij de rode knop indrukte
quote:
Dat zal je nooit gaan weten. Doet verder ook niet echt terzake en leidt alleen maar af dat Rusland allereerst, dood en verderf zaaiend, daar in Oekraïne niets te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet als excuus, ik zeg nergens dat het geen misdaad is, ik zeg dat ik het niet weet en dat het me sterk lijkt dat ze dergelijke raketten inzetten puur om een paar dozijn burgers te doden
Ik wil weten welke info die specifieke militair beschikbaar had toen hij de rode knop indrukte
Dat er heel veel zieke kindjes zijn en dat hij extra hard op de rode knop moest drukken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Truequote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal je nooit gaan weten. Doet verder ook niet echt terzake en leidt alleen maar af dat Rusland allereerst, dood en verderf zaaiend, daar in Oekraïne niets te zoeken heeft.
In het beste geval bereiken raketten hun doel en in het slechste geval leiden ze daarvan af van elke rede(n). In beide gevallen wordt gewonnen omdat de getroffen gemeenschap in angst wordt aangejaagd, zich niet kan verweren.
Net als al die andere tragische "ongevallen" in de recente Russische militaire geschiedenis.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Maar voor ik het een misdaad kan noemen heb ik die informatie toch echt nodig
Ik sluit het niet uit en ik ben het met je eens dat de Russen er niets te zoeken hebben maar het kan net zo makkelijk een heel tragisch ongeval zijn
Blabla bla blabla blablablablaquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat er heel veel zieke kindjes zijn en dat hij extra hard op de rode knop moest drukken.
Geen idee, dan moet je echt wat specifieker zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als al die andere tragische "ongevallen" in de recente Russische militaire geschiedenis.
Ja vreemd, het zal wel gewoon toeval zijn dat er drie ziekenhuizen werden geraakt. Misschien was het de schoonmaakster die per ongeluk een stekker lostrok voor de stofzuiger en toen ze zag dat de computers opnieuw werden gestart gewoon wat willekeurige cijfers inklopte in de hoop dat het niet zou opvallen. En laten dat nou net de coordinaten zijn geweest. Zeg nu zelf: Dat kun je toch niet helemaal uitsluiten, toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moet je die gigantische stofwolk zien.quote:
Kan ook dat ze dachten dat het vol munitie stond, weet ik nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja vreemd, het zal wel gewoon toeval zijn dat er drie ziekenhuizen werden geraakt. Misschien was het de schoonmaakster die per ongeluk een stekker lostrok voor de stofzuiger en toen ze zag dat de computers opnieuw werden gestart gewoon wat willekeurige cijfers inklopte in de hoop dat het niet zou opvallen. En laten dat nou net de coordinaten zijn geweest. Zeg nu zelf: Dat kun je toch niet helemaal uitsluiten, toch?
De andere optie is dat een officier de coördinaten doorgaf. Maar ja, dat is minder waarschijnlijk. Of niet soms?
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan ook dat ze dachten dat het vol munitie stond, weet ik niet
Dat zou kunnen. Dan dachten ze verkeerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan ook dat ze dachten dat het vol munitie stond, weet ik niet
MH17 was ook een tragisch ongeval.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Ik sluit het niet uit en ik ben het met je eens dat de Russen er niets te zoeken hebben maar het kan net zo makkelijk een heel tragisch ongeval zijn
Het is imo opvallender dat ze nu wel precies hun doelen weten te raken...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
Ja vreemd, het zal wel gewoon toeval zijn dat er drie ziekenhuizen werden geraakt.
Vooral omdat een AMRAAM zichzelf opblaast als ze het doel kwijt zijn. .quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Moet je die gigantische stofwolk zien.
Denken dat dat door een AIM-120 raket komt.![]()
![]()
Dan ben je of een debiel, of een Poetin pijper.
[ afbeelding ]
Wel erg veel woorden, maar doe aub je best: waarom maakt dit uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me evident jaquote:
quote:New Ukrainian Legion to Be Formed and Trained in Poland
A new volunteer unit called the Ukrainian Legion is set to be formed in Poland, made up of Ukrainians residing in the European Union.
The formation of the unit is provided for in the security agreement signed in Warsaw on July 8, 2024.
The security agreement also provides for the training of this unit in Poland.
“The Ukrainian Legion will be trained in Poland and equipped with the help of our partners. Every Ukrainian citizen who decides to join the Legion will be able to sign a contract with the Armed Forces of Ukraine,” Volodymyr Zelensky noted.
The parties are currently working out all the nuances of these agreements.
Ik hoop dat het succesvol zal zijn. Maar ik heb er een hard hoofd in. Al is elke man of vrouw er één.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schien moet je eens googelen naar de term want dat gaat over een compleet andere situatiequote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel erg veel woorden, maar doe aub je best: waarom maakt dit uit.
Kietel je jezelf soms dat als de militair wist waar die raket op afging deze niet op de knop zou drukken?
Daarbij ben je er al meermaals op gewezen dat "ich habe es nicht gewusst!" een vlieger is die echt niet meer opgaat.
Geloof je het zelf.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Mh17 was zeker een tragisch en verklaarbaar ongevalquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf.![]()
MH17 was ook een tragisch ongeval zeker. Waar dat Russische uitschot, net als met hun andere misdaden, gewoon mee wegkomen.
quote:Ukrainian Paratroopers Destroy Russian Reinforced Tanks Near Mariinka
The defeat of Russian tanks with superstructures in the area of Marinka. July 2024. Ukraine. Footage from the video of the Ukrainian Air Assault Forces
Ukrainian paratroopers destroyed several Russian tanks strengthened with superstructures near occupied Marinka.
The 46th Separate Airmobile Brigade reported that their artillery delivered a precise strike on Russian soldiers.
“It is not only the usual FPV drones that can destroy enemy armored vehicles. Our soldiers have recently performed very well and accurately,” the paratroopers noted.
The video shows several Russian tanks, which are completely covered with grilles and camouflage nets, and are trying to move along the road.
The armored vehicles were also equipped with a KMT-7 mine trawl to pass through minefields.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke term bedoel je?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Schien moet je eens googelen naar de term want dat gaat over een compleet andere situatie
Ik denk dat je zoiets moeilijk kan volhouden als je een werkgever heeft die er nogal een handje van heeft om aan de lopende band dat soort doelen op de korrel te nemen.quote:In deze gaat de vlieger gewoon op, zie bv ook dat bombardement op Hawija
quote:Iran boosts missile production after Russia supply deal – Reuters
Iranian arsenal, already the largest in the Middle East, estimated at over 3,000 missiles, report says
Iran has significantly expanded two key ballistic missile production facilities, following an October 2022 agreement in which Tehran allegedly agreed to supply missiles to Russia, Reuters reports.
The information comes from three unnamed Iranian officials and two U.S. researchers who analyzed satellite photos.
The article states that Iran's arsenal is already the largest in the Middle East, estimated at over 3,000 missiles, including modifications designed to carry conventional and nuclear warheads.
Images taken by commercial satellite company Planet Labs of the Modarres military base in March and the Khojir production complex in April show over 30 new structures.
The photos reveal numerous structures surrounded by large earthen berms, which Jeffrey Lewis from the Middlebury Institute of International Studies says are associated with missile production and designed to prevent explosions in one building from detonating neighboring structures. Lewis analyzed the satellite images and noted that the expansions began at Khojir last August and at Modarres in October.
Three Iranian officials anonymously confirmed to Reuters that the facilities are being expanded to increase ballistic missile production. One official mentioned that some new buildings will also double drone production.
Drones and missile components will be sold to Russia, drones will be provided to the Houthis, and missiles to Hezbollah, one Iranian official told Reuters.
Het kan toch gewoon elke keer toeval zijn? Jarenlang?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke term bedoel je?
[..]
Ik denk dat je zoiets moeilijk kan volhouden als je een werkgever heeft die er nogal een handje van heeft om aan de lopende band dat soort doelen op de korrel te nemen.
Ow, dus over het algemeen stinken ze dus wel degelijk een uur in de wind, maar zou best kunnen dat het nu een tragisch foutje was.quote:
Ja. En ik heb net geneukt met Maxima.quote:
Ze waren in de veronderstelling dat het een ander vliegtuig was. Foutje, bedankt. Verder maakt het ze geen flikker uit. Net als met bombardementen op burgerdoelen, het boeit allemaal niet blijkbaar. We moeten gewoon accepteren dat bepaalde types gewoon in en in slecht zijn. Gezwellen moet je verwijderen, ze hebben de neiging om te woekeren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mh17 was zeker een tragisch en verklaarbaar ongeval
Hier weet ik het niet
Kan ik me op zich wel in vindenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:48 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze waren in de veronderstelling dat het een ander vliegtuig was. Foutje, bedankt. Verder maakt het ze geen flikker uit. Net als met bombardementen op burgerdoelen, het boeit allemaal niet blijkbaar. We moeten gewoon accepteren dat bepaalde types gewoon in en in slecht zijn. Gezwellen moet je verwijderen, ze hebben de neiging om te woekeren.
Ik dacht dat kinderziekenhuizen iets heel specialistisch was voor langdurig zieke kinderen als een soort Westerse luxe, nu blijkt elk ontwikkelingsland er meerdere van te hebben waarvan sommigen blijkbaar naar nog ondergronds ook.quote:
Ja, alleen de VS en zijn NAVO-bondgenoten doen aan collateral damage natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:22 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Bij gewone ziekenhuizen bestaat er de kans dat er soldaten in liggen, dus die slaan ze over
Je hebt nog nooit geneukt joh malle jongenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. En ik heb net geneukt met Maxima.
Wie liet ook alweer passagiersvluchten over oorlogsgebeid vliegen? Nee ik verwacht geen antwoord want dat is staatsgeheim.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf.![]()
MH17 was ook een tragisch ongeval zeker. Waar dat Russische uitschot, net als met hun andere misdaden, gewoon mee wegkomen.
Net zoals het bombarderen van 3 ziekenhuizen niet toevallig is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit geneukt joh malle jongen
quote:Anti-Tank Mines Dropped by Ukrainian Drones Target and Damage Russian Armor
The multirotor drone is armed with the TM-62 anti-tank mine
Ukrainian drone operators struck a Russian T-90M and a TOS-1 Solntsepek by dropping TM-62 anti-tank mines on them.
Footage of the combat operation was posted on the ‘Nebesna Mara’ Unmanned Systems Battalion of the 43rd Separate Mechanized Brigade’s page.
The pilots of Ukrainian attack drones used heavy bomber drones to deliver modified anti-tank mines and drop them on enemy armored vehicles.
When used properly, the powerful 10-kilogram high-explosive shell can cause serious damage even to vehicles equipped with anti-drone superstructures, also known as “grills.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze zullen er een reden voor gehad hebben jaquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Net zoals het bombarderen van 3 ziekenhuizen niet toevallig is.
Tis natuurlijk niet dat ze letterlijk altijd missen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is imo opvallender dat ze nu wel precies hun doelen weten te raken...
quote:FBI hunt wanted Russian in Mallorca
$1 million reward to find suspect in superyacht hideout
Tango (Fanta) was seized by the FBI in Palma two years ago.
The FBI is offering a reward of one million dollars to anyone who gives information about Vladislav Osipov, apparently responsible for hiding the Tango yacht, blocked in Mallorca for more than two years due to U.S. sanctions against its owner, Russian oligarch Viktor Vekselberg. The federal agency has issued a warning about Osipov in a poster on its social media platforms: “He has ties or he can visit Mallorca”. They are also hunting for him in Switzerland and Russia.
He is charged with bank fraud, money laundering and conspiracy to defraud the United States. The reward is signed by the Minneapolis office. Osipov, according to the FBI is a close associate of Vekselberg. The role attributed to him is to be the creator of a scheme of companies to keep Tango operational despite the yacht being targeted by U.S. sanctions since 2014 in Palma, in the first package of asset blockades of oligarchs close to Russian President Vladimir Putin over Russia’s invasion of Crimea.
quote:Spain Completes 10 Leopard 2 Tanks Repair for Ukraine
Spanish Leopard 2A4 tanks at Santa Barbara Sistemas. Spain. 2024. Frame from infodefensa video
Santa Barbara Sistemas has completed the repair of ten Leopard 2A4 tanks that Spain will supply to Ukraine.
Infodefensa media reported that nine more tanks will be ready by September 2024.
The company prepared the tanks at its facilities in Alcalá de Guadaira, Seville.
Last year, Santa Barbara Sistemas repaired a batch of ten units that were shipped to Ukraine in two stages – in April and September.
The new group of ten tanks is part of the 19 tanks promised by the Spanish government in March 2024.
Dacht gisteren gelezen te hebben dat ze afgesproken hadden vanuit Polen raketten neer te schieten, wat meer een symbolische betekenis heeft dan een praktische. Als ze wel zelf in West-Oekraïne gaan vliegen zet dat natuurlijk wel zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:10 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Dat zou een grote stap zijn als Poolse straaljagers Oekraïne binnengevlogen zijn. Vooral na de veiligheidsovereenkomst die getekend is, waarbij het neerhalen van raketten en drones die hun kant op vliegen als optie wordt gegeven.
Geen afspraak. Maar staat wel in de veiligheidsovereenkomst die zij afgesloten hebben dat het een optie in de toekomst zal zijn. Net zoals de mogelijke levering van 14 MIG-29s.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dacht gisteren gelezen te hebben dat ze afgesproken hadden vanuit Polen raketten neer te schieten, wat meer een symbolische betekenis heeft dan een praktische. Als ze wel zelf in West-Oekraïne gaan vliegen zet dat natuurlijk wel zoden aan de dijk.
Daar ben ik het mee eens. Maar elke raket en drone die neergehaald wordt is er een die geen schade aan Oekraïne kan doen (behalve dan eventuele brokstukken, maar Oekraïne heeft al aangegeven de verantwoordelijkheid hiervoor zelf te nemen).quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Perrin het volgende:
Sja met alleen neerschieten inkomende raketten win je de oorlog niet. De plekken waarvandaan ze afgeschoten worden moeten kapot.
De voorraad afweerraketten is eindig en ook financieel is het een flinke aderlating om maar al die relatief goedkope rommel uit de lucht te schieten met dure afweer. Het is een slechte strategie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:21 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar elke raket en drone die neergehaald wordt is er een die geen schade aan Oekraïne kan doen (behalve dan eventuele brokstukken, maar Oekraïne heeft al aangegeven de verantwoordelijkheid hiervoor zelf te nemen).
Het westen moet gewoon toestemming geven om alle militaire doelen en aanverwanten in Rusland aan te vallen met hun wapens. Zonder belemmeringen zoals die van Amerika, waarin zij alleen maar dicht over de grens dit mogen doen.
Stel je voor dat drones en raketten neergehaald worden zeg. Wat verschrikkelijk. Al die arme Russische soldaten en zo die dan sterven......oh wacht. die raketten en drones hebben slechts 1 doel. Schade aan Oekraïne doen.quote:
Filmpje in het artikel.quote:Drones heavily attack Rostov region, causing fires at power substations
Drones are being extensively targeted in the Rostov region, Russia. Fires have erupted at sites of drone landings and debris falls, reports Vasily Golubev, Rostov region governor.
He noted that the drone attack in the region began around 2:00 AM. Air defense forces have destroyed and neutralized dozens of targets using electronic warfare (EW) assets across various areas of the region.
"As a result of the aerial attack in the Rodionova-Nesvetaysky district, two transformers at a power substation caught fire. A fire brigade was dispatched to the scene. In Rostov-on-Don, where remnants of drones fell, a fire broke out in dry vegetation, which was promptly extinguished," Golubev stated.
He added that air defense forces continue to repel drone attacks.
Meanwhile, local social media channels have shared videos from eyewitnesses showing the fire at the substation in the Rodionovo-Nesvetaysky district.
Tonight drones also targeted Belgorod and the Shebekino district. Parts of Shebekino are experiencing power outages.
On July 7, an ammunition depot in the Voronezh region was struck by drone attacks.
On the night of July 6, drones attacked an oil depot near the Pavlovskaya station in Krasnodar Krai. In Yeysk city, debris from drones damaged a cellular communication tower.
Het hoeft niet alleen maar met afweerrakketten van bijvoorbeeld de Patriot te gebeuren natuurlijk. Ook hun straaljagers hebben raketten en zo waarmee het zou kunnen. En vaak horen we al uren van te voren dat bommenwerpers opgestegen zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
De voorraad afweerraketten is eindig en ook financieel is het een flinke aderlating om maar al die relatief goedkope rommel uit de lucht te schieten met dure afweer. Het is een slechte strategie.
quote:Drones hit a Russian oil depot in the Volgograd region
A fire at an oil depot in Kalach-on-Don, Volgograd region, Russia, July 9, 2024. Photo from social networks
An oil depot caught fire in the Volgograd region of Russia as a result of a drone strike.
Photos and videos of the incident were published in the media and social networks.
The fire was also confirmed by Andrey Bocharov, governor of the Russian region.
A drone attack on an oil depot in the city of Kalach-on-Don, Volgograd region, took place early in the morning on Tuesday, July 9.
According to eyewitnesses among local residents, around 4 a.m., about ten explosions occurred in the city.
Dat is een lekker vuurtje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Sistema: Orban reports on Moscow visit to EU leaders. Putin 'was surprised' by Zelensky's rejection of ceasefire, he says
Following his visits to Kiev and Moscow, Hungarian Prime Minister Viktor Orban sent a letter to the President of the European Council Charles Michel and the heads of EU countries, as revealed by the Current Time investigative project Sistema and European Pravda .
The letter is dated July 5. Journalists received it from one of the European officials. The authenticity of the letter, as Sistema writes, was confirmed by two more EU officials.
In the letter, Orban recounts Vladimir Putin’s position in more detail than that of Volodymyr Zelensky, and writes about Russia’s confidence that “time is not on Ukraine’s side, but on the side of Russian forces.”
According to Orban, Putin "was surprised that the Ukrainian president rejected a temporary ceasefire." Zelensky said at the time that he did not trust Russia, as it could use the ceasefire period to build up forces. Orban claims that Putin expressed the same concerns. "According to the Russian president, they are ready to consider any ceasefire proposal that does not serve as a covert redeployment and regrouping of Ukrainian forces," Sistema quotes Orban as saying.
In addition, Orban recounts Putin's position on the Istanbul agreements . According to him, the Russian president still considers the document relevant, and especially refers to the fifth point of the agreement, which envisaged assistance to Ukraine in the event of aggression by guarantor states, one of which was to be Russia. The Russian side insisted on the right to veto such assistance, the Ukrainian side did not agree with this.
quote:Media: Russia to return fraudulently recruited Indian citizens
Indian citizens are recruited into the ranks of the Armed Forces of Russia, March 6, 2024
Russia will discharge from service all Indians who have been forcibly or fraudulently mobilized into the Russian army for the war in Ukraine.
The Indian media NDTV reported on this, citing its own sources.
Russian President Vladimir Putin agreed to release all Indian citizens from military service after a meeting with the country’s prime minister in Moscow on July 9.
At least two Indians are known to have died during the war against Ukraine. In addition to them, there are several dozen other people who were forced to fight and are now in the war zone.
Ik ben benieuwd wat Rusland er voor terug krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Polen gaat Russische raketten uit luchtruim weren na aanval op Oekraïens kinderziekenhuis: 'Zijn bang de volgende te zijn'
De VN Veiligheidsraad komt vandaag bijeen na de Russische aanval op Oekraïne waarbij een kinderziekenhuis is verwoest. Verschillende landen hebben veiligheidsovereenkomsten gesloten om Oekraïne te steunen. Maar Polen gaat zelfs een stap verder.
Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft Rusland maandag meer dan veertig raketten op Oekraïne afgevuurd. In Kyiv vielen zeker 27 doden en meer dan 100 gewonden. Ook het grootste kinderziekenhuis van het land werd daarbij doelwit. Zelensky wil daarom strengere maatregelen, zoals een no-fly zone waarbij het luchtruim dichtgaat. De Baltische Staten zijn welwillend, maar de NAVO blijft terughoudend.
Poolse luchtruim
Hoogleraar oorlogsstudies aan de Universiteit Leiden Frans Osinga legt uit dat het westerse landen 'volledig vrijstaat' om te helpen bij de verdediging van Oekraïne. "Diverse landen, waaronder de Baltische Staten en Polen maar ook Engeland, hebben gezegd misschien moeten we Oekraïne nu actiever gaan helpen met de luchtverdediging."
Enerzijds zou dit kunnen door het Poolse luchtruim actiever in te zetten om Russische aanvallen te weren, anderzijds door dat landen in het westen van Oekraïne eenheden gaan plaatsen om te helpen bij de luchtverdediging. "Oekraïne zal hierdoor in staat zijn om de schaarse middelen die ze daar hebben naar het front te brengen om daar de steden en frontlinie te gaan verdedigen", legt Osinga uit.
[..]
Signaal afgeven
Het besluit van Polen om voortaan Russische raketten af te schieten als deze richting het Poolse luchtruim vliegen, staat volgens Osinga niet op zichzelf. De hoogleraar oorlogsstudies ziet dat er nu in westerse landen meer bereidheid is ontstaan om Oekraïne actiever te helpen in de oorlog met Rusland.
"Het besluit van Polen is een nieuwe steen in de diplomatieke vijver waarbij het land, samen met een paar andere landen, duidelijk een signaal wil sturen aan Poetin: 'Er zijn echt limieten aan wat wij accepteren.'"
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)de-volgende-te-zijn/
quote:"A very positive response." The US ambassador to NATO announced Patriots for Ukraine
Positive news regarding air defense, in particular Patriot systems, awaits Ukraine at the NATO summit in Washington. US Ambassador to NATO Julianna Smith stated this on Monday, July 8, during the Foreign Policy online discussion "NATO in a new era" .
"There will be fresh news on air defense. The Ukrainians asked NATO for seven Patriot systems in April. And we have a very positive response on that, which will come in the next few days," Smith said.
She noted that "it will be a big week" in Washington. And she urged to follow "specific announcements that will come for Ukraine, for NATO allies, news about defense production, about sustainability, about cyber security."
The ambassador also noted that the President of Ukraine, Volodymyr Zelenskyi, during the summit, "will feel the steadfast commitment to Ukraine" from NATO.
"We will have a financial commitment, according to which both Ukraine and Moscow will understand very clearly that we, the transatlantic partners, will not back down. As you know, Putin predicted that we would all turn away. We are not distracted. We are focused on the issue of Ukraine and are going to stick to the chosen course, so keep an eye out for announcements of financial commitments," Smith said.
She also noted that a "bridge to membership" will be prepared for Ukraine during the summit.
Ik ben benieuwd. Zolang het maar niet om een dode mus gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Norway and Nammo with billion contract for artillery shells.
Norway and the arms manufacturer Nammo have entered into a new contract worth over one billion kroner. The contract involves a tenfold increase in the production of modern artillery shells, and will apply for at least 15 years.
Nammo will also be able to double the production capacity for other types of artillery ammunition and rocket engines.
The agreement was announced on Tuesday by Defense Minister Bjørn Arild Gram (Sp) and Nammo CEO Morten Brandtzæg in Washington DC
Aantal filmpjes in artikel. Niet van het vliegveld helaas.quote:Drones attacked a military airfield in the Russian Federation
On the night of Tuesday, July 9, drones struck a military airfield, an electric substation and an oil depot of the aggressor country Russia.
This was reported to NV by informed sources.
Combat drones attacked the Akhtyubinsk military airfield in the Astrakhan region.
An electrical substation in the Rostov region was also attacked.
Local residents reported heavy explosions at an oil depot in the Volgograd region.
Russian media reported about the work of air defense and a series of strong explosions during a drone attack on the military airfield “Akhtyubinsk”.
This information was later removed. According to sources, this indicates a successful attack.
Since Russian authorities usually clear the information space when important military facilities are hit.
Of de eerdere 'afzwaaiers' op scholen, wooncomplexen en ziekenhuizen waren ook gewoon gericht op die gebouwen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is imo opvallender dat ze nu wel precies hun doelen weten te raken...
quote:‘Huge disappointment:’ Zelensky blasts Modi meeting with Putin the same day Russian attack devastates Ukraine hospital
Russian President Vladimir Putin and Indian Prime Minister Narendra Modi meet at the Novo-Ogaryovo state residence near Moscow, on July 8, 2024. Gavrill Grigorov/Pool/AFP/Getty Images
Ukrainian President Volodymyr Zelensky criticized his Indian counterpart’s visit to Moscow as a “huge disappointment and a devastating blow to peace efforts,” on the same day that a Russian missile smashed into a children’s hospital in Kyiv.
Indian Prime Minister Narendra Modi met Russian President Vladimir Putin at his residence in Novo-Ogaryovo outside Moscow on Monday, while less than 600 miles away Russian missiles rained down on Ukrainian cities in a morning rush hour assault that killed at least 39 people.
Modi’s two-day trip marks his first visit to Russia since Putin began his full-scale invasion of Ukraine nearly two and a half years ago, with images and video Monday showing the two leaders hugging, chatting over tea, riding in an electric vehicle and watching a horse show.
quote:Pistorius asks government for ¤4 billion in military aid to Ukraine – Spiegel
Only ¤200,000 remains for new supplies in the second half of 2024, Spiegel reports
German Defense Minister Boris Pistorius has requested additional funds from the country's Finance Minister Christian Lindner for military aid to Ukraine for the second half of 2024, according to a report by Spiegel, citing sources among officials.
The article states that Germany's budget for this year included ¤7 billion in aid for the Armed Forces of Ukraine. However, only ¤200,000 remains for new supplies in the second half of 2024.
The German Defense Minister unofficially informed Lindner that the volume of military aid to Ukraine should be increased by an additional ¤4 billion in the second half of 2024.
Spiegel's sources said that Pistorius wants to use these funds to deliver more ammunition to Ukraine and possibly more Leopard tanks.
The journalists write that during a trip to Alaska, Pistorius did not want to go into details of internal negotiations with Lindner, only indirectly confirming talks about allocating additional funds.
"We are currently working on securing additional funds so that we can work this year," said the German Defense Minister.
Je vergist me met iemand die er problemen mee zou hebben ...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:25 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Stel je voor dat drones en raketten neergehaald worden zeg. Wat verschrikkelijk. Al die arme Russische soldaten en zo die dan sterven......oh wacht. die raketten en drones hebben slechts 1 doel. Schade aan Oekraïne doen.
Rusland kan opflikkeren met zijn escalatieladder. Zij zijn de enige partij die steeds weer meer aan het escaleren zijn in hun zinloze oorlog in een vredelievend en soeverein land.
quote:They shelled Okhmatdyt. Fact-check of the attack on the children's hospital in Kyiv and the deanon of the Russian military
Today, on July 8, 2024, the Russians launched a massive shelling on Ukrainian territory. The enemy fired 38 missiles, of which 30 were shot down by Ukrainian air defense. The Russian military attacked Kyiv, Dnipro, Kryvyi Rih, Kramatorsk, and Sloviansk.
In particular, in Kyiv, the Russians deliberately targeted the children's hospital "Okhmatdyt." Molfar OSINT analysts managed to identify the names of the Russian military personnel from the military unit 06987 of the "Engels" airfield and military unit 33310 from Shaikovka.
A brief chronology of events on July 8, 2024, in Kyiv
Between 10:29 and 12:57 on July 8, 2024, there were two massive attacks that resulted in hits on the Kyiv children's hospital "Okhmatdyt." Additionally, fragments from a Russian missile damaged (1, 2) a hospital facility in the Dnipro district — the family outpatient clinic of the "Isida" maternity hospital. The Russians also destroyed (1, 2) three transformer substations in the Holosiivskyi and Shevchenkivskyi districts and damaged the entrance of a residential building in Syrets (1, 2, 3). As a result of the attack, a multi-story building and a business center (1, 2) on Ushynskyi Street were also damaged.
The flight path of the Russian missile that hit the Okhmatdyt children's hospital according to sources of Molfar in Ukrainian military.
Het artikel gaat nog veel verder. Erg interessant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukrainian troops destroyed the T-90M with a BONUS round
Hit of the T-90M by a BONUS projectile, July 2024. Photo credits: Hnyla Chereshnia
The Ukrainian military released detailed footage of a Russian tank being hit by a round with cluster submunitions.
Telegram channel Hnyla Chereshnia published the footage of the combat use.
Artillerymen of the Defense Forces hit a Russian tank located 8 kilometers from the combat line with a 155-mm BONUS artillery round.
Detected by the Shark reconnaissance drone, the Russian tank received two hits on the poorly protected turret roof with two armor-piercing submunitions.
The video shows the moment of its unfolding in the air, followed by the instant targeting of the cluster elements and their detonation. Immediately afterward, the Russian tank catches fire.
quote:79th Air Assault Brigade Defeats Russian Armored Group Near Kostiantynivka
Destroyed Russian armor near the village of Kostyantynivka in Donetsk region. July 2024. Ukraine. Frame from the video of the 79th Brigade of the Armed Forces of the Armed Forces of Ukraine
Ukrainian paratroopers defeated a Russian armored group near the village of Kostiantynivka in the Donetsk region.
The 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade reported that in recent days, the Russian invaders have tried to break through the defense in the Kurakhiv sector again.
The Russian command sent tanks and infantry fighting vehicles to break through the Ukrainian defense.
The Russian BMP-3 was equipped with an additional 688M-SB3KDZ shielded protection.
Dat zal de (militaire) bestuurslaag er onder waarschijnlijk wel bepalen, maar alle lagen van hoog tot laag zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun eigen misdaden. Of het nu om het verkrachten en martelen van burgers gaat, om het invoeren van de coördinaten van een ziekenhuis als doelwit voor een raket of om het deporteren van de Oekraïense bevolking om hen om te volken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:57 schreef sp3c het volgende:
ik geloof ook niet dat de mensen die het beleid bepalen de doelen uitkiezen
Eensquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat zal de (militaire) bestuurslaag er onder waarschijnlijk wel bepalen, maar alle lagen van hoog tot laag zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun eigen misdaden. Of het nu om het verkrachten en martelen van burgers gaat, om het invoeren van de coördinaten van een ziekenhuis als doelwit voor een raket of om het deporteren van de Oekraïense bevolking om hen om te volken.
quote:A Ukrainian Hospital, One of Russia’s Favourite Targets—As Seen on This Map
An illustrative map based on a map produced by Physicians For Human Rights.
In response to the July 8th attacks on the “Ohmatdyt” Children’s Hospital in Kyiv, we take a closer look at other times Russia has violated international humanitarian law by deliberately and indiscriminately targeting hospitals in Ukraine.
A staggering statistic from Physicians for Human Rights shows that Russia has carried out a total of 1442 attacks on health care in Ukraine since the beginning of the full-scale invasion. This has meant that one in 10 hospitals in the country have been directly damaged by Russian attacks.
Attacks on healthcare are not unique to hospitals; pharmacies, ambulances and healthcare workers have also been singled out by enemy fire, as shown on this interactive map. One paramedic from Donetsk Oblast recounts an event in April 2022 when they were specifically targeted, “At first, I didn’t understand what was happening; it felt like stones were being thrown on metal; that was the sound. When the car caught fire, we realized that we were being fired at.”
Countless stories over two and half years of war have surfaced, and the evidence is overwhelming that Russia has committed war crimes in Ukraine by targeting people and facilities that help save lives. The missile strike at the “Okhmadtdyt“ Children’s Hospital in Kyiv was the latest in a string of Russian attacks against hospitals in Ukraine.
De VN is anno 2024 dan ook niets meer dan een anti-westers booswichtenclubje voor chronisch verongelijkte diarreelanden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook bijzonder dat mensen nog echt vertrouwen hebben in de VN. De vriendjes van Rusland (China en een aanzienlijk deel van Arabische en Islamtische wereld) houden constant de handen boven het hoofd van dit land. Dat is natuurlijk ook wat je krijgt in een globaal orgaan als de VN, waar elke schurkenstaat ook stemrecht heeft.
En dat narratief zullen de Russen altijd blijven pushen, waarna ze weer gewoon de volgende misdaad tegen de mensheid plegen en het westen zichzelf weer afvraagt of het misschien toch om een ongeval gaat. Want niemand kan zo boosaardig zijn dat 'ie besluit een kinderziekenhuis met raketten te beschieten, toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Ow het narratief interesseert me niet zoveel om eerlijk te zijn, ben gewoon geïnteresseerd in de feitenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En dat narratief zullen de Russen altijd blijven pushen, waarna ze weer gewoon de volgende misdaad tegen de mensheid plegen en het westen zichzelf weer afvraagt of het misschien toch om een ongeval gaat. Want niemand kan zo boosaardig zijn dat 'ie besluit een kinderziekenhuis met raketten te beschieten, toch?
Boehoehoooeeee!!! Murrica bad!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat kinderziekenhuizen iets heel specialistisch was voor langdurig zieke kinderen als een soort Westerse luxe, nu blijkt elk ontwikkelingsland er meerdere van te hebben waarvan sommigen blijkbaar naar nog ondergronds ook.
[..]
Ja, alleen de VS en zijn NAVO-bondgenoten doen aan collateral damage natuurlijk.
Hmmm... ik kan offensief wapengebruik geen tragisch ongeval noemen. Het is geen toeval om het maar te typeren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Het Russische narratief zou westerse bestuurders inmiddels ook al lang niet meer moeten interesseren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow het narratief interesseert me niet zoveel om eerlijk te zijn, ben gewoon geïnteresseerd in de feiten
Ik was na mh17 al voor een nofly zone, daar heb ik geen grove oorlogsmisdaden voor nodig maar toen riep iedereen 'nee man, straks valt Rusland dat land nog binnen!'
En kijk waar we zijn ...
Daar kun je wel voor zijn maar verder zinloos als uitgewerkte operatie wanneer het risico op - opzettelijke - escalatie niet te beheersen is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow het narratief interesseert me niet zoveel om eerlijk te zijn, ben gewoon geïnteresseerd in de feiten
Ik was na mh17 al voor een nofly zone, daar heb ik geen grove oorlogsmisdaden voor nodig maar toen riep iedereen 'nee man, straks valt Rusland dat land nog binnen!'
En kijk waar we zijn ...
Kan maar zo. Engelsen in de Tweede Wereldoorlog zaten ook massaal aan de speed. En de Duitsers aan de meth. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat ze wat pammetjes genomen hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:04 schreef polderturk het volgende:
Worden die gasten volgespoten met drugs ofzo?
[ x ]
Uit de reactiesquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:04 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
https://www.reddit.com/r/(...)at_a_warehouse_with/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)tlb_with_additional/
"Russian MT-LB with additional protection."-russianocontextSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Orbán Failed to Condemn Russia's Attack on Children's Hospital, Instead Calling for "Ceasefire"
The Prime Minister of Hungary Viktor Orbán commented on the Kremlin’s attack on the Children’s Hospital “Ohmatdyt” more than a day later without mentioning Russia being behind it.
The rest of the European leaders condemned the Russian strike of "Ohmatdyt" and expressed their condolences to the victims.
On July 5, Hungary’s Prime Minister Viktor Orbán visited Russia, just days after his surprise meeting with the President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy for the first time in 14 years and since the start of Russia’s full-scale invasion. Several EU leaders denounced Orbán’s visit to Russia.
The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine issued a statement emphasizing that the decision to make this trip was made by the Hungarian side without agreement or coordination with Ukraine.
Hoi, hier is je antwoord:quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:A general in charge of all construction projects under Shoigu suddenly died in the Ministry of Defense
Timur Ivanov and Magomed Khandayevt.me/milinfolive
The head of the state examination department of the Russian Defense Ministry, Magomed Khandayev, has died at the age of 62. The location of this incident is not specified. The head of the Shamilsky District of Dagestan, Magomed Gasanov, told TASS that Khandayev's body had already been flown to Makhachkala and would be buried in his native village of Genta. The cause of death was not disclosed.
For a long time, Khandayev was responsible for the construction of facilities for the needs of the Ministry of Defense and was directly subordinate to former Deputy Minister Timur Ivanov, who was arrested in April on charges of a billion-dollar bribe. From 2018 to 2022, Khandayev was the general director of the Department of the Customer of Capital Construction of the Ministry of Defense, and from June 2022, the general director of the Main Directorate of Special Construction. He joined the state examination system only in June last year.
The deceased held the rank of state adviser of the 2nd class, as well as the rank of reserve colonel. In 2021, Ivanov personally presented Khandayev with the Order of Alexander Nevsky. The colonel also had the Order of Honor and the Order of Military Merit.
Noorwegenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Hoi, hier is je antwoord:
RIA: ziekenhuis geraakt door NASAMS raket uit Noorwegen. Ofzo.
NASAMS komt mede uit Noorwegen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Noorwegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die had ik niet verwacht....
Wel een heel ander type dan waar de Poetinpijpers op X mee komen.
Ja. Maar ik had eerder verwacht dat ze Amerika zouden beschuldigen.quote:
Ik heb het niet over Russische rode lijnen, ik vind het een goed idee dat we die ladder stapje voor stapje opklimmenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En dat is ook prima zo, Russische rode lijnen zijn er om te overschrijden.
Welnee, het is alleen maar mission creep.quote:
MTG wordt niet voor niets "Moscow Marjorie" genoemd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:02 schreef polderturk het volgende:
İk vraag me af of types zoals die geflipte Alex Jones ook betaald krijgen uit Moskou.
[ x ]
quote:Ukraine Detains Cameron-flagged Vessel on the Danube River
Usko Mfu vessel on November 30, 2023 at anchor. Photo credits: Bosphorus Observer geopolitical consultant Yöruk Işik
Ukraine has detained the Usko Mfu vessel on the Danube River. The vessel entered Ukrainian waters after a trip to the occupied Sevastopol.
The Lloyd’s List reported that the Cameroon-flagged vessel was arrested by a court order and is currently in the port of Reni in the Odesa region.
According to the report, “authorities arrested the cargo ship while it was sailing across the Danube River, accusing it of illegally crossing the national border of Ukraine and transporting cargo to and from Russian-occupied Sevastopol.”
The vessel’s agent and broker claim that the Usko Mfu was intercepted by a military boat while in Romanian waters. The Danube, being a narrow waterway, means that the specific section where Usko Mfu was sailing borders both Romania and Ukraine.
“Lloyd’s List Intelligence’s analysis of the intelligence shows that the Usko Mfu passed between Ukrainian and Romanian waters as it headed downstream,” the publication said.
Dit was ook een pareltje van hem vandaag. Helaas zijn er nog steeds mensen (ook op dit forum) die dit account serieus nemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 23:53 schreef takura het volgende:
[ x ]
Echt next level stupide deze Kremlin propagandist.
Reply is dan wel weer legendarisch.
quote:Ukrainian soldiers held position for 70 days while surrounded – 225th Assault Battalion
Position remained under Ukrainian control, route unblocked
Photo: Facebook of the 225th Separate Assault Battalion
Ukrainian defenders from a combined group of soldiers of the 225th Separate Assault Battalion and the 223rd Marine Infantry Battalion held their position for 70 days while surrounded in a circular defense, as was reported on the battalion's Facebook page.
The combined group of defenders remained at the position surrounded and without rotation for 70 days, according to the post.
The operation to break through the logistics route to the defenders lasted over two months – while other military units tried to clear the path, the soldiers maintained a circular defense, repelling Russian attacks around the clock.
Meanwhile, drones remained the only supply route for the surrounded soldiers – they delivered ammunition, food and water, the assault battalion noted.
"Despite injuries and constant pressure from the enemy, the soldiers held the position and were rotated out at the first opportunity. The position is ours, the route has been unblocked," the military summarized.
The 225th Assault Battalion does not specify exactly where the event took place, but according to recent posts, this unit was performing combat missions in the area of Chasiv Yar in Donetsk Oblast.
Wat denk je dat het verschil is tussen de twee?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, het is alleen maar mission creep.
Als ze op dezelfde manier gaan rijden als de uitvinder/eigenaar daar van komt het helemaal goed.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 23:35 schreef oheng het volgende:
We zijn -onironisch- bij de electrische scooters aanbeland. Volgende stop: Segways.
[ x ]
Waren die allemaal al niet bekend, dat die geleverd zouden worden? Dat klinkt als een dode mus.quote:
Ik denk dat laatste.quote:Op woensdag 10 juli 2024 00:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Waren die allemaal al niet bekend, dat die geleverd zouden worden? Dat klinkt als een dode mus.
Of gaan de US, Duitsland en Roemenië 3 extra Patriots leveren, bovenop de eerder geleverde/beloofden?
Waarom zou het niet te beheersen zijn?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar kun je wel voor zijn maar verder zinloos als uitgewerkte operatie wanneer het risico op - opzettelijke - escalatie niet te beheersen is.
Het is voorstelbaar en niet te voorkomen dat de partij die de no-fly operatie moet handhaven zelf het lijdend doel wordt om daarmee een beleid naar het ene of andere kamp te trekken.
https://nltimes.nl/2024/0(...)triot-missile-systemquote:Op woensdag 10 juli 2024 00:19 schreef takura het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste.
Joint Statement on Strengthening Ukraine’s Air Defenses by U.S. President Joseph R. Biden, Dutch Prime Minister Dick Schoof, German Chancellor Olaf Scholz, Italian Prime Minister Giorgia Meloni, Romanian President Klaus Iohannis, and Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy
Bij mission creep kan je doen alsof het niet de bedoeling was.quote:Op woensdag 10 juli 2024 00:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat denk je dat het verschil is tussen de twee?
Omdat een partij die het niet eens is met de "no-fly" zone - ik denk allereerst aan de Russen - kan besluiten een situatie te creëeren waarvan onduidelijk is wie daar in hoeverre schuld aan heeft. Desnoods door met een BUK een (hier patrouilerend) vliegtuig uit de lucht te schieten. Voor iemand het weet wordt de VN verwikkeld in een luchtoorlog.quote:
Lijkt me vrij voor de hand liggen dat er bij het afdwingen van een no fly zone over en weer wat geschoten gaat wordenquote:Op woensdag 10 juli 2024 01:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat een partij die het niet eens is met de "no-fly" zone - ik denk allereerst aan de Russen - kan besluiten een situatie te creëeren waarvan onduidelijk is wie daar in hoeverre schuld aan heeft. Desnoods door met een BUK een (hier patrouilerend) vliegtuig uit de lucht te schieten. Voor iemand het weet wordt de VN verwikkeld in een luchtoorlog.
Iets is te beheersen wanneer onderhavige partijen het eens zijn of de handhavers dat met overmacht kan afdwingen.
Ja, sommige mensen hebben genoeg zelfhaat om vrijwillig te dienen als vazal van de Russische propaganda.quote:Op woensdag 10 juli 2024 01:56 schreef polderturk het volgende:
Klassieke Poetinpijper:
Toch 130K views.
[ x ]
Sowieso een lame filmpje: wat is het bezwaar tegen het rijden in een oude cabrio?quote:Op woensdag 10 juli 2024 00:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit was ook een pareltje van hem vandaag. Helaas zijn er nog steeds mensen (ook op dit forum) die dit account serieus nemen.
[ x ]
En dat is een account van een nobody met maar 2500 volgers.quote:Op woensdag 10 juli 2024 01:56 schreef polderturk het volgende:
Klassieke Poetinpijper:
Toch 130K views.
[ x ]
Als iemand die jarenlang fan van Putin wasquote:Op woensdag 10 juli 2024 06:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat is een account van een nobody met maar 2500 volgers.
Als je 7 miljoen volgers hebt en de president van Oekraine bent, dan krijg je maar 1 miljoen views. Elon pusht Russische propaganda.
[ x ]
Vooral die onzin blijven delen hier dan, de tering. Hoe dom kan je zijn?quote:Op woensdag 10 juli 2024 01:56 schreef polderturk het volgende:
Klassieke Poetinpijper:
Toch 130K views.
[ x ]
Oohja... het ligt aan de gebruiker en niet aan Musk die aan de knoppen draait. Heel toevallig dat accounts met het Oekrainse geluid afgeknepen worden en ze de Russische propaganda volop pushen. Zeker net zo toevallig als de raketten op 3 Oekrainse ziekenhuizen?quote:Op woensdag 10 juli 2024 07:30 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als iemand die jarenlang fan van Putin was
Erna van Trump
Daarna van Elon - zelfs je gebruikersnaam is een adoratie
En lid van de FVD
En dat in duizenden posts liep te verkondigen hier.
Kan uitgerekend een gebruiker als jij ons uitleggen hoe dit soort gedrag werkt. Dat zal niet volledig aan meneer Musk liggen.
quote:Ukrainian soldiers leave 70-day encirclement
Soldiers from the 225th Separate Assault Battalion and the 223rd Marine Battalion have broken out of a 70-day encirclement on the Chasiv Yar front.
Source: 225th Separate Mechanised Brigade on Facebook
Quote: "The operation to break a logistical way through to the soldiers who were surrounded lasted more than two months. While we were trying to clear the way, the fighters held a perimeter defence, repelling the occupiers' attacks around the clock. The only way to supply them was via drones, which we used to deliver ammunition, food and water.
Despite being wounded and under constant pressure from the enemy, the soldiers held their position and were withdrawn for rotation as soon as possible. The position is under our control, the way is cleared."
Details: The battalion reported that the soldiers are recovering in hospital.
According to Ukrainska Pravda’s information, the 225th Battalion is now the only unit that the Russians have been unable to force out of the Siverskyi Donets-Donbas Canal since spring 2024.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/9/7464911/
Zonder bevoorrading via drones waren ze kansloos geweest.quote:Op woensdag 10 juli 2024 09:12 schreef Starhopper het volgende:
Meer dan 2 maanden omsingeld maar dankzij drones hebben ze het vol kunnen houdenHelden
[..]
Ja!quote:Op woensdag 10 juli 2024 09:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zonder bevoorrading via drones waren ze kansloos geweest.
Welkom in de 21e eeuw
quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja... het ligt aan de gebruiker en niet aan Musk die aan de knoppen draait. Heel toevallig dat accounts met het Oekrainse geluid afgeknepen worden en ze de Russische propaganda volop pushen. Zeker net zo toevallig als de raketten op 3 Oekrainse ziekenhuizen?
Toch vreemd waarom politici en de media niet massaal X enz boycotten.quote:
Dit was ook leuk:quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:03 schreef ExTec het volgende:
Blijft gewoon hilarisch.
[ afbeelding ]
Maar het zal vast niks met musk te maken hebben, dat hij zwaar overpriced die toko koopt, daarom gedwongen wordt merendeel van de mensen te ontslaan, en dit soort rommel de vrije hand krijgt, kan gebeuren toch. Laten we z'n eigen voorliefde voor complot rotzooi maar even buiten beschouwing.
Yep.quote:
Het lijken nogal simpele zielen te zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:04 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Hij is ten tijde van de Starlink uitrol van inzicht en mening veranderd.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Yep.
Hij zit diep in de reet van Trump.
Ook is hij voor veel onderdelen van Tesla afhankelijk van China. Zoals batterijen en zo. Misschien dat China hem ook onder druk zet. Ik weet het niet.
Waarom gaat hij weg?quote:
Hilarisch en gevaarlijk, want het werkt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:03 schreef ExTec het volgende:
Blijft gewoon hilarisch.
[ afbeelding ]
Maar het zal vast niks met musk te maken hebben, dat hij zwaar overpriced die toko koopt, daarom gedwongen wordt merendeel van de mensen te ontslaan, en dit soort rommel de vrije hand krijgt, kan gebeuren toch. Laten we z'n eigen voorliefde voor complot rotzooi maar even buiten beschouwing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |