Het is ook bijzonder dat mensen nog echt vertrouwen hebben in de VN. De vriendjes van Rusland (China en een aanzienlijk deel van Arabische en Islamtische wereld) houden constant de handen boven het hoofd van dit land. Dat is natuurlijk ook wat je krijgt in een globaal orgaan als de VN, waar elke schurkenstaat ook stemrecht heeft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik verwacht daar weinig van. Iedereen is boos op Rusland, Rusland ontkent en komt met een lul verhaal, komt misschien een vage motie die niks uit haalt en we gaan weer verder. In de veiligheidsraad heeft het toch geen zin want Rusland heeft een veto. Eigenlijk heeft dit hele conflict aangetoond dat de VN eigenlijk weinig kan bijdragen behalve dat er nog iets van dialoog is.
Ik gebruik het niet als excuus, ik zeg nergens dat het geen misdaad is, ik zeg dat ik het niet weet en dat het me sterk lijkt dat ze dergelijke raketten inzetten puur om een paar dozijn burgers te dodenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
"We wisten het niet" is niet zo'n heel sterk excuus. Daarnaast is er ook ergens een militair die besloot het ziekenhuis te beschieten.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet als excuus, ik zeg nergens dat het geen misdaad is, ik zeg dat ik het niet weet en dat het me sterk lijkt dat ze dergelijke raketten inzetten puur om een paar dozijn burgers te doden
Ik wil weten welke info die specifieke militair beschikbaar had toen hij de rode knop indrukte
quote:
Dat zal je nooit gaan weten. Doet verder ook niet echt terzake en leidt alleen maar af dat Rusland allereerst, dood en verderf zaaiend, daar in Oekraïne niets te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet als excuus, ik zeg nergens dat het geen misdaad is, ik zeg dat ik het niet weet en dat het me sterk lijkt dat ze dergelijke raketten inzetten puur om een paar dozijn burgers te doden
Ik wil weten welke info die specifieke militair beschikbaar had toen hij de rode knop indrukte
Dat er heel veel zieke kindjes zijn en dat hij extra hard op de rode knop moest drukken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Truequote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal je nooit gaan weten. Doet verder ook niet echt terzake en leidt alleen maar af dat Rusland allereerst, dood en verderf zaaiend, daar in Oekraïne niets te zoeken heeft.
In het beste geval bereiken raketten hun doel en in het slechste geval leiden ze daarvan af van elke rede(n). In beide gevallen wordt gewonnen omdat de getroffen gemeenschap in angst wordt aangejaagd, zich niet kan verweren.
Net als al die andere tragische "ongevallen" in de recente Russische militaire geschiedenis.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Maar voor ik het een misdaad kan noemen heb ik die informatie toch echt nodig
Ik sluit het niet uit en ik ben het met je eens dat de Russen er niets te zoeken hebben maar het kan net zo makkelijk een heel tragisch ongeval zijn
Blabla bla blabla blablablablaquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat er heel veel zieke kindjes zijn en dat hij extra hard op de rode knop moest drukken.
Geen idee, dan moet je echt wat specifieker zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als al die andere tragische "ongevallen" in de recente Russische militaire geschiedenis.
Ja vreemd, het zal wel gewoon toeval zijn dat er drie ziekenhuizen werden geraakt. Misschien was het de schoonmaakster die per ongeluk een stekker lostrok voor de stofzuiger en toen ze zag dat de computers opnieuw werden gestart gewoon wat willekeurige cijfers inklopte in de hoop dat het niet zou opvallen. En laten dat nou net de coordinaten zijn geweest. Zeg nu zelf: Dat kun je toch niet helemaal uitsluiten, toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moet je die gigantische stofwolk zien.quote:
Kan ook dat ze dachten dat het vol munitie stond, weet ik nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja vreemd, het zal wel gewoon toeval zijn dat er drie ziekenhuizen werden geraakt. Misschien was het de schoonmaakster die per ongeluk een stekker lostrok voor de stofzuiger en toen ze zag dat de computers opnieuw werden gestart gewoon wat willekeurige cijfers inklopte in de hoop dat het niet zou opvallen. En laten dat nou net de coordinaten zijn geweest. Zeg nu zelf: Dat kun je toch niet helemaal uitsluiten, toch?
De andere optie is dat een officier de coördinaten doorgaf. Maar ja, dat is minder waarschijnlijk. Of niet soms?
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan ook dat ze dachten dat het vol munitie stond, weet ik niet
Dat zou kunnen. Dan dachten ze verkeerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan ook dat ze dachten dat het vol munitie stond, weet ik niet
MH17 was ook een tragisch ongeval.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
True
Maar voor ik het een misdaad kan noemen heb ik die informatie toch echt nodig
Ik sluit het niet uit en ik ben het met je eens dat de Russen er niets te zoeken hebben maar het kan net zo makkelijk een heel tragisch ongeval zijn
Het is imo opvallender dat ze nu wel precies hun doelen weten te raken...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
Ja vreemd, het zal wel gewoon toeval zijn dat er drie ziekenhuizen werden geraakt.
Vooral omdat een AMRAAM zichzelf opblaast als ze het doel kwijt zijn. .quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Moet je die gigantische stofwolk zien.
Denken dat dat door een AIM-120 raket komt.![]()
![]()
Dan ben je of een debiel, of een Poetin pijper.
[ afbeelding ]
Wel erg veel woorden, maar doe aub je best: waarom maakt dit uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:48 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me evident jaquote:
quote:New Ukrainian Legion to Be Formed and Trained in Poland
A new volunteer unit called the Ukrainian Legion is set to be formed in Poland, made up of Ukrainians residing in the European Union.
The formation of the unit is provided for in the security agreement signed in Warsaw on July 8, 2024.
The security agreement also provides for the training of this unit in Poland.
“The Ukrainian Legion will be trained in Poland and equipped with the help of our partners. Every Ukrainian citizen who decides to join the Legion will be able to sign a contract with the Armed Forces of Ukraine,” Volodymyr Zelensky noted.
The parties are currently working out all the nuances of these agreements.
Ik hoop dat het succesvol zal zijn. Maar ik heb er een hard hoofd in. Al is elke man of vrouw er één.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |